Ja, denk er eens bij na dat je kind z'n hele leven met zo'n naam moet doen. Rubella of Siouxie zou ik echt enorm triest vinden voor zo'n kind, vooral omdat het zogenaamd moet kloppen met een liedjequote:Op maandag 21 januari 2008 06:47 schreef Wynter het volgende:
[..]
1. Je kent me niet.
2. Omdat ik de naam ken aan de hand van een nummer dat ik mooi vind ben ik niet volwassen? Er zijn mensen die hun kinderen naar krokodillen noemen.
nou, daar zijn er gelukkig best een boel van.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:36 schreef Webkim het volgende:
Liefst lekker no-nonsens, kort maar krachtig, maximaal twee lettergrepen.
En voor welk geslacht, dat zeg ik lekker niet.
Die typisch Hollandse dingen als Sien, Jaap etc. daar heb ik geloof ik wel wat mee.
quote:Op zondag 20 januari 2008 18:39 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
Jij bedoelt het kindje van Hanna, Hanna is die nicht van Jans (met die bril)
Kindje van Jan en Jans heet Gertje, naar de opa
[ afbeelding ]
ik dacht meer aan Tank (tenk)quote:
Jij begrijpt mequote:Op maandag 21 januari 2008 14:55 schreef miss_sly het volgende:
Tank voor een jongetje en Uzi voor een meisje. Erg stoer
http://www.behindthename.com/nmc/dut.phpquote:Op maandag 21 januari 2008 16:20 schreef miss_sly het volgende:
Twins?
Dat is de grootste angst van mijn lief, dat er dadelijk niet 1 maar 2 komen
En die kans is aanwezig: ik ben niet meer jong, ik gebruik hormonen en er zit minstens een 2-eiige tweeling aan mijn vaders kant in de familie
Wel een leuke site inderdaad
Met leuke namen, maar ook weer veel te moeilijk voor de gemiddelde Nederlander
Ik moet de naam mooi vinden, ik houd van aparte namen... dat jij het triest zou vinden doet me echt geen flikker.quote:Op maandag 21 januari 2008 10:11 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja, denk er eens bij na dat je kind z'n hele leven met zo'n naam moet doen. Rubella of Siouxie zou ik echt enorm triest vinden voor zo'n kind, vooral omdat het zogenaamd moet kloppen met een liedje!
Wat is nou belangrijker, dat liedje of je kind?
Dat je geen rekening houdt met wat anderen ervan vinden, is intussen al gebleken.quote:Op maandag 21 januari 2008 17:32 schreef Wynter het volgende:
[..]
Ik moet de naam mooi vinden, ik houd van aparte namen... dat jij het triest zou vinden doet me echt geen flikker.
Smaken verschillen nou eenmaal, zet je er overheen.quote:Op maandag 21 januari 2008 18:11 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat je geen rekening houdt met wat anderen ervan vinden, is intussen al gebleken.
Nogmaals, ik vernoem haar niet naar een ziekte, ik vernoem haar naar een band (Rubella Ballet) en een nummer... dat het nou ook de naam van een ziekte is kan ik ook niks aan doen, en niet alleen ik, mijn vriend is het er ook mee eens.quote:Op maandag 21 januari 2008 18:24 schreef Burdie het volgende:
Smaken, okee. Maar je kind willens en wetens naar een ziekte vernoemen, vind ik zachtgezegd niet helemaal gezond.
Gelukkig kan je er nog vijf jaar over nadenken!
Nounou, wees er maar trots op kindquote:Op maandag 21 januari 2008 18:14 schreef Burdie het volgende:
Whehe, ik maak OUD-mensen boos.
Toen ik 19 was, wist ik het ook allemaal zo goedquote:Op maandag 21 januari 2008 18:29 schreef Wynter het volgende:
[..]
Nogmaals, ik vernoem haar niet naar een ziekte, ik vernoem haar naar een band (Rubella Ballet) en een nummer... dat het nou ook de naam van een ziekte is kan ik ook niks aan doen, en niet alleen ik, mijn vriend is het er ook mee eens.
Dat jullie je kinderen nou Merel en Sanne willen noemen.... niet mijn smaak
Kijk, iemand naar een band vernoemen is natuurlijk hartstikke leuk. Dat heb ik met mijn drie katten ook gedaan. Hun namen betekenen slachter, vergif en feeks, dat zou ik mijn kinderen toch niet aan willen doen.quote:Op maandag 21 januari 2008 18:29 schreef Wynter het volgende:
[..]
Nogmaals, ik vernoem haar niet naar een ziekte, ik vernoem haar naar een band (Rubella Ballet) en een nummer... dat het nou ook de naam van een ziekte is kan ik ook niks aan doen, en niet alleen ik, mijn vriend is het er ook mee eens.
Ik snap wel dat jij vindt dat je haar naar een band vernoemt, en ik snap ook nog wel dat je dat in eerste instantie wilt. Als je er echter achter komt dat het ook een ziekte is, zou je het kunnen heroverwegen. Jij kunt wel vinden dat jij jouw kind mag noemen zoals je wilt, en in zekere zin is dat ook zo, maar je kunt er natuurlijk wel over nadenken wat de gevolgen voor je kind kunnen zijn. Als er iemand uit haar klas er bijvoorbeeld achter komt dat het een ziekte is, zullen de pesterijen neit van de lucht zijn, waarschijnlijk.quote:Op maandag 21 januari 2008 18:29 schreef Wynter het volgende:
[..]
helaas is er ook nog een meneer die inspraak heeft, over zowel het ouderschap als de namenquote:Op maandag 21 januari 2008 18:22 schreef Wynter het volgende:
[..]
Smaken verschillen nou eenmaal, zet je er overheen.
O.T. Misschien dat ik mijn dochter ook wel als middelnamen de namen van de oma's / opa geef...
Meisje: Rubella (en/of) Siouxsie Cornelia Mette >achternaam<
Jongen: Allin Rozz Nils >achternaam<
Als het aan mij ligt is het over een jaar of 5 wel tijd voor kids
Nu weet ik hoe ik mijn dochter ga noemenquote:
Lhiannon is ook mooiquote:Op maandag 21 januari 2008 16:23 schreef Igraine het volgende:
Rhiannon, dat vind mijn man zo'n mooie naam. En ik vind de betekenis ook wel heel mooi. Maar ik ben bang dat het hier teveel op Rianne gaat lijken.
Niet bewust in de planten, hoor. Een Spar komt er hier niet in wat mij betreft, dus het blijft bij een bloemetjequote:Op maandag 21 januari 2008 22:10 schreef livelink het volgende:
Jullie zitten dus wel in de planten, Cinnamongirl? Is dat een harde eis voor zowel jongens- als meisjesnaam?
Ik vind Aster wel leuk en Spar absoluut niet leuk. Als het dan toch een plant of boom moet worden, dan liever Berk.
Ik ken alleen een jongen die Aster heet..quote:Op maandag 21 januari 2008 22:10 schreef livelink het volgende:
Jullie zitten dus wel in de planten, Cinnamongirl? Is dat een harde eis voor zowel jongens- als meisjesnaam?
Ik vind Aster wel leuk en Spar absoluut niet leuk. Als het dan toch een plant of boom moet worden, dan liever Berk.
Aster voor een jóngenquote:Op maandag 21 januari 2008 22:39 schreef Elfy het volgende:
[..]
Ik ken alleen een jongen die Aster heet..![]()
Je kan een meisje dan natuurlijk ook altijd nog Hortensia of Dahlia noemen..
De jongen noem je dan Anjer, Amarant, Taxus of gewoon Cactus![]()
Zelf ben ik gek op Engelse namen..
voor een meisje Lilly, Melody ,Raven
voor een jongen Hayden, Aiden, Linden
Ik vind het niet mooi combineren eerlijk gezegdquote:Op maandag 21 januari 2008 18:22 schreef Wynter het volgende:
[..]
Smaken verschillen nou eenmaal, zet je er overheen.
O.T. Misschien dat ik mijn dochter ook wel als middelnamen de namen van de oma's / opa geef...
Meisje: Rubella (en/of) Siouxsie Cornelia Mette >achternaam<
Jongen: Allin Rozz Nils >achternaam<
quote:Op maandag 21 januari 2008 22:10 schreef livelink het volgende:
Ik ken een Eike, is dat wat?quote:Op maandag 21 januari 2008 22:30 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Niet bewust in de planten, hoor. Een Spar komt er hier niet in wat mij betreft, dus het blijft bij een bloemetje. Berk is grappig, maar tikje te absurd. Misschien Den?
![]()
Jongensnamen vind ik moeilijk. Bram is mijn all-time fav, maar mijn schoonvader heet zo. Niet dat het een belemmering moet zijn maar toch.
Sue??quote:Op maandag 21 januari 2008 13:58 schreef cattie het volgende:
Marit, mijn lijstje vind ik ook wel bij Ilse passen!
Kozakken, dat is wel waar ja. Maar een meisjesnaam mag wel een beetje zacht zijn van mij.
Iemand anders nog leuke namen voor bij Ive?
Ik kende een gezin met 3 meisjes: Renske, Saskia en Lonnekequote:Op maandag 21 januari 2008 20:21 schreef Popples het volgende:
ik was even aan het surfen naar een meisjes naam.
kom ik op een site met unieke babynamen voor een meisje: Fanta![]()
![]()
bah wat is het moeilijk om een leuke naam te vinden bij Renske.
quote:Op maandag 21 januari 2008 22:46 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Aster voor een jóngen![]()
Ik vind het echt 100% een meisjesnaam!
Taxus klinkt goed, is een stoere naam, goeie tip![]()
Cactus weet ik niet zo...
Jouw namen vind ik mooi, alleen worden ze door de Hollandse uitspraak zo lelijk. Behalve Lilly dan (ook een bloem trouwens).
Die naam zou voor mij nooit kunnen, iets te rijm-gevoelig.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 08:21 schreef Elfy het volgende:
[..]
hehe astu
en anders heb je voor een jongen ook nog een afgeleide van een bloem: Amaryldo
een jongen op het werk heet zo
Het is juist omdat ik het Engelse zoveel mooier vind dan het Nederlands.
Een ieder die de naam verdraait met zon hollandse uitspraak krijgt een klap met de mattenklopper
Aaaaaamaryldo shalalalalalalalaquote:Op dinsdag 22 januari 2008 08:24 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Die naam zou voor mij nooit kunnen, iets te rijm-gevoelig.
Hoe is de engelse uitspraak trouwens? Ik kom niet verder dan 'Emmarildo' en dat vind ik nauwelijks anders, laat staan mooier dan Amarildo.
En voor engelstalige kindjes kan het sowieso leuk zijn om het te verbouwen tot Armadillo.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |