abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56126604
Aangezien er enkele mensen zijn die kinderen niet leuk vinden en heel veel meer die kinderen wel leuk vinden leek mij het leuk om 10 redenen te bedenken waarom kinderen wel leuk zijn.

Ik quote hier eerst het nieuwsbericht [http://frontpage.fok.nl/nieuws/86753]
quote:
Ten eerste: Kinderen hebben geen humor. Kinderhumor is gewoon van een belabberd, zielig en betreurenswaardig niveau. En toch word je geacht mee te lachen.

Ten tweede: Ze zijn vervelend in de supermarkt. Iedereen die wel eens winkelt, heeft geen verdere uitleg nodig.

Ten derde: Kinderen zijn egocentrisch, ze beschouwen zichzelf als het middelpunt van het universum. Hebben sommige volwassenen overigens ook last van.

Punt vier: Kinderen kosten je een rib uit het lijf. Kleren waar ze om de haverklap uitgroeien en die ook nog eens van een duur merk moeten zijn, een fiets, een brommer en eigen computer. Het Nederlandse Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting rekende ooit uit dat één kind ongeveer 18% van het netto-inkomen kost, twee kinderen 26% en drie 33%.

Nummer vijf: Vriendschappen gaan vaak ten onder als er kinderen zijn gekomen. Alles draait om de pasgeboren koter(s).

Ten zesde: Kinderen nemen je identiteit af. Het leven draait om hen.

Punt zeven: Kinderen zijn niet enkel puur, eerlijk en onschuldig, maar ook wreed, berekenend en soms kwaadaardig.

Ten achtste: Kinderen zijn slecht voor dieren. Kinderen gooien met stokken naar honden, aaien goudvissen, smakken een konijn op de grond en leggen een katje in de poppenwieg.

Nummer negen: Ze verpesten het interieur. Je dure bankstel wordt door hen vakkundig ten gronde gericht.

En tenslotte punt tien: Kinderen smijten zo je goed bedoelde opvoeding overboord. Ze gaan aan de zuip, drugs, komen met een verkeerde vriend(in) thuis of belanden op het politiebureau.
Nu mijn versie, waarin ik de vorige delen wil ontkrachten.
quote:
Ten eerste: Kinderen hebben humor, ze zien het leuke van de kleine dingen in die wij helaas niet meer waarderen doordat we verwend zijn of bepaalde ideeen zijn ontgroeid.

Ten tweede: Winkelen met kinderen is heerlijk, je kunt lekker ouhoeren in de supermarkt. Oftewel je boodschappen doen en te gelijk heerlijk ontspannen. Iedereen die winkelt en niet houdt van ouhoeren heeft een probleem (haats? last van PMS?)

Ten derde: Kinderen zijn verdomd sociaal en denken vaak aan anderen? eigen voorbeeld dat mijn kind altijd vraagt of ik wat wil drinken en dat doe ik niet zo vaak als hij. Hadden volwassenen maar vaker het idee om te delen.

Punt vier: Kinderen kosten een hoop maar leveren veel meer op dan het kost en natuurlijk zijn er genoeg mensen die een financiele waarde aan kinderen hechten, maar deze moet ik teleurstellen want wat is belangrijker? geld of plezier?

Nummer vijf: Je maakt meer vrienden met kinderen, aangezien kinderen ook met andere kinderen willen omgaan moet jij ook socialer worden en is het gemakkelijker om contact te leggen met andere mensen. Aahhhh wat een schattig kindje

Ten zesde: Kinderen leren jezelf kennen, want je kind heeft je nodig, en aangezien een kind niet zoveel kan moet jij veel kunnen. Door de jaren heen leer je jezelf kennen en weet je wat je wel kunt en niet kunt.

Punt zeven: Kinderen zijn net zoals volwassenen, je weet vaak niet wat je met ze aanmoet en of dat ze de waarheid spreken of niet. Helaas geld dat nog meer voor volwassenen aangezien volwassenen meer mensen oplichten, verneuken, verlochelen en ga zo maar door. Maar je weet wat je aan je kind hebt en dat weet je vaak niet van je vrienden.

Ten achtste: Kinderen zijn erg sociaal en willen hun tijd graag besteden aan dieren, natuurlijk doen ze een dier ook wel eens pijn maar een kind zal NOOIT de bedoeling hebben om een dier pijn te doen tenzij ze door andere mensen op deze gedachten zijn gekomen. Een kind zal dan ook nooit een dier zomaar achter laten op een rare plaats met de bedoeling het dier kwijt te raken op wat voor manier dan ook.

Nummer negen: Ze laten je huis leven, hoevaak kom je wel niet bij mensen over de vloer die geen kinderen hebben en hun hele huis spik en span hebben opgeruimd!? dat noem je toch niet leven? als je leeft mag het af en toe best een zootje zijn!. Dit is trouwens ook beter voor je afweer systeem, schone huizen bevatten niet veel ziekte kiemen waardoor je imuumsysteem ook niet meer stoffen gaat ontwikkelen om je daar tegen te beschermen.

En tenslotte punt tien: Ze zeggen wel eens dat een kind wordt zoals zijn opvoeding hem heeft geleerd en natuurlijk kun je nooit een kind maken zoals JIJ wilt, aangezien jij ook niet bent geworden zoals je ouders het had gewild (niet persoonlijk). Iedereen is uniek en ongeacht je opvoeding kan iedereen de verkeerde beslissing maken, dit heeft met zoveel zaken te maken en niet alleen met opvoeding. Een kind maakt een lever voller en een stuk waardevoller dan een leven zonder kind.
Kort samen gevat, kinderen zijn niet altijd leuk, en natuurlijk heeft iedere ouder wel eens van pfffffff ik wou nu echt het kind even achter het behang plakken maar gelukkig wegen de leuke dingen veel meer dan de minder leuke dingen.... alleen helaas is het een trend om de minder leuke dingen te onthouden en de leuke dingen te vergeten.

En nu jullie

Ps. ik ben een ouder van een niet mijn biologisch kind, maar serieus, ik wil niet meer anders.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_56126671
fijn voor jouw, de mijne zijn groot en alleen de eerste vier jaar zijn leuk, de rest is slaaf van je kinderen in alle opzichten
pi_56126733
Ik ben nog geen papa maar het lijkt me geweldig kinderen te hebben
Wie weet binnen niet al te lange periode
pi_56126740
Ik vind ze nogsteeds kut.
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_56126793
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 12:32 schreef henkway het volgende:

[..]

Nee daar komen ze uit, toch??
Joah, en dat hoeft van mij ook al niet.
pi_56126830
Zou niet best zijn als iedereen op basis van 10 regels geen kinderen wil, neemt, krijgt.

Dan sterft de bevolking af en heb je tevens geen bestaansrecht meer.

Gelukkig heb ik die nu wel...
Road kill collector would be appropriate
  vrijdag 18 januari 2008 @ 12:35:02 #8
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_56126834
---.OUD
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_56126862
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 12:27 schreef Chandler het volgende:
Nu mijn versie, waarin ik de vorige delen wil ontkrachten.
De vorige delen zijn natuurlijk niet te ontkrachten omdat dit natuurlijk puur een gevoels/persoons kwestie is. Je kan nog zoveel "leuke" dingen aankaarten, maar mij krijg je daar niet mee overtuigd.

Maar dat was maar even een terzijde.
Never argue with an idiot, he will take you down to his level and beat you with experience
pi_56126933
Ik heb ze zelf nog niet,en ik verheug mij er erg op.
Ja ze zijn soms schattig en lastig,al dan niet tegelijk,maar het is heel veel aangeleerd dor de ouders/verzorgers.
Mijn ouders waren kalmte en geduld zelve en ik kan mij niet herinneren dat ik ze ooit gehaat heb.
pi_56127160
Kinderen kosten je 70.000 euro per stuk

kost me nu alleen nog maar 350 euro studiekosten pm
  vrijdag 18 januari 2008 @ 12:48:28 #12
3185 Adelante
To let it go now
pi_56127187
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 12:35 schreef HeatWave het volgende:
---.OUD
volgens mij hebben ze daar geen redenen meer nodig
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_56127193
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 12:29 schreef henkway het volgende:
fijn voor jouw, de mijne zijn groot en alleen de eerste vier jaar zijn leuk, de rest is slaaf van je kinderen in alle opzichten
De vraag is dan alleen aan wie dat ligt: je kinderen of jou. Ík heb wel zo'n vermoeden. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_56127336
Ten eerste: Kinderen hebben humor, ze zien het leuke van de kleine dingen in die wij helaas niet meer waarderen doordat we verwend zijn of bepaalde ideeen zijn ontgroeid.

Jammer voor je dat je zelf de kleine dingen niet meer kan zien. Mijn vrouw en ik huppelen nog graag over straat. We zijn de dertig gepasseerd en hebben geen kinderen.

Ten tweede: Winkelen met kinderen is heerlijk, je kunt lekker ouhoeren in de supermarkt. Oftewel je boodschappen doen en te gelijk heerlijk ontspannen. Iedereen die winkelt en niet houdt van ouhoeren heeft een probleem (haats? last van PMS?)

Ik heb nooit haast in de supermarkt maar ongestoord kunnen winkelen zonder gekrijs van kinderen omdat ze de nieuw bob de bouwer boterhamworst niet mogen is wel zo fijn.

Ten derde: Kinderen zijn verdomd sociaal en denken vaak aan anderen?

Kinderen zijn erg egoïstisch. De eerste jaren bepalen ze het dag en nacht ritme van de ouders door domweg te gaan huilen als ze iets willen.

Punt vier: Kinderen kosten een hoop maar leveren veel meer op dan het kost

Er zijn meer dan genoeg kinderen die meer kosten dan ze opleveren. Alleen de exemplaren die iets zinnigs met hun leven doen leveren geld op. De rest kost geld.

Nummer vijf: Je maakt meer vrienden met kinderen, aangezien kinderen ook met andere kinderen willen omgaan moet jij ook socialer worden

Mensen die alleen met me om willen gaan omdat ik een kind heb zijn nogal zielig. Ook zonder kinderen leg ik contact met mensen.

Ten zesde: Kinderen leren jezelf kennen, want je kind heeft je nodig, en aangezien een kind niet zoveel kan

Datzelfde heb ik nou ook met de kat. Maakt ook zijn eigen eten niet, en ik moet steeds de deur voor hem open en dicht doen.

Punt zeven: Kinderen zijn net zoals volwassenen, je weet vaak niet wat je met ze aanmoet en of dat ze de waarheid spreken of niet. Helaas geld dat nog meer voor volwassenen aangezien volwassenen meer mensen oplichten, verneuken, verlochelen en ga zo maar door. Maar je weet wat je aan je kind hebt en dat weet je vaak niet van je vrienden.

Als je niet weet wat je aan je vrienden hebt, zijn het geen vrienden. Echte vrienden blijven je leven lang. Je kinderen stoppen je op je 80e in het verpleeghuis en komen dan alleen nog maar langs om te controleren of de erfenis al verdeeld kan worden. Voor die tijd zie je ze maar een paar keer per jaar.

Ten achtste: Kinderen zijn erg sociaal en willen hun tijd graag besteden aan dieren, natuurlijk doen ze een dier ook wel eens pijn maar een kind zal NOOIT de bedoeling hebben om een dier pijn te doen tenzij ze door andere mensen op deze gedachten zijn gekomen. Een kind zal dan ook nooit een dier zomaar achter laten op een rare plaats met de bedoeling het dier kwijt te raken op wat voor manier dan ook.

Nummer negen: Ze laten je huis leven, hoevaak kom je wel niet bij mensen over de vloer die geen kinderen hebben en hun hele huis spik en span hebben opgeruimd!? dat noem je toch niet leven?

Ons huis leeft zo erg dat er geen ruimte is voor kinderen. Ik heb 3 jaar geleden een fiets gebouwd in de huiskamer. No way dat daar nog kinderen bij hadden gekund die overal aan zitten.

En tenslotte punt tien: Ze zeggen wel eens dat een kind wordt zoals zijn opvoeding hem heeft geleerd en natuurlijk kun je nooit een kind maken zoals JIJ wilt, aangezien jij ook niet bent geworden zoals je ouders het had gewild (niet persoonlijk). Iedereen is uniek en ongeacht je opvoeding kan iedereen de verkeerde beslissing maken, dit heeft met zoveel zaken te maken en niet alleen met opvoeding. Een kind maakt een lever voller en een stuk waardevoller dan een leven zonder kind.

Eigenlijk zeg je hier dat alles wat je doet om je kind een beetje goed op te voeden zinloos is omdat ze toch wel doen wat ze willen. Ze hebben nooit naar je geluisterd en zullen dat niet gaan doen ook. Om het nog erger te maken zorgen ze ervoor de je aan de alcohol raakt, tenminste dat is denk ik wat je bedoelt met je lever voller maken.

Dank je wel voor deze post, ik weet weer precies waarom ik een hekel heb aan kinderen
pi_56127444
En kom er maar weer in hoor!

De Ouders die gaan roepen dat "je dat nu wel allemaal zegt dat kinderen niet leuk zijn, maar wacht maar! Over een paar jaar...... "

Zeg maar al de standaard dooddoeners van mensen met kinderen... die er vanuit gaan dat Iederéén kinderen wilt hebben (oh nee krijgen natuurlijk ) op den duur

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_56127470
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 12:57 schreef DarkElf het volgende:
En kom er maar weer in hoor!

De Ouders die gaan roepen dat "je dat nu wel allemaal zegt dat kinderen niet leuk zijn, maar wacht maar! Over een paar jaar...... "

Zeg maar al de standaard dooddoeners van mensen met kinderen... die er vanuit gaan dat Iederéén kinderen wilt hebben (oh nee krijgen natuurlijk ) op den duur

Het leuke aan dit soort argumenten is altijd dat ze nooit in het echt voorbij komen maar wel een stempel op OUD drukken.

Onzin dus, of anders: bron, link?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_56127520
Kinderen zijn nu gewoon kut. Misschien denk ik er anders over zodra ik 30 ben ofzo. Maar nu iig niet.
Wat me wel opvalt;

Kinderen worden te vaak gebruikt door de ouders als kutsmoesje om asociaal gedrag te vertonen.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 13:01:13 #18
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_56127521
Kinderen
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  vrijdag 18 januari 2008 @ 13:01:37 #19
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_56127534
Werkelijk waar, laat mensen dat lekker voor zichzelf beslissen. Waarom zou je uberhaubt het nemen van kinderen aanprijzen bij andere mensen? Kan iemand mij dat eens uitleggen dan?

Of je kinderen wilt of niet zal me werkelijk een rotzorg zijn maar als je ze dan eenmaal hebt, waarom moet ik ze dan ook? Dát wil ik nou wel eens weten.
pi_56127584
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 12:59 schreef Jarno het volgende:

[..]

Het leuke aan dit soort argumenten is altijd dat ze nooit in het echt voorbij komen
Oh jawel hoor. Dat kreeg ik een paar weken geleden nog te horen van een vriendin van vrienden van me. Zaten we ergens te eten, vroeg ze of ik dat mormel op schoot wilde. Op de vriendelijke 'nee bedankt' kreeg ik én een vreemde blik en de 'ahhh.. over een paar jaartjes, als je mijn leeftijd hebt dan wil jij er ook een hoor."

En de beroemde "Ja, dat ik geen kinderen wou, zei ik op jouw leeftijd ook."
pi_56127601
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 12:59 schreef Jarno het volgende:

[..]

Het leuke aan dit soort argumenten is altijd dat ze nooit in het echt voorbij komen maar wel een stempel op OUD drukken.

Onzin dus, of anders: bron, link?
Oh jee, bron? Link??

*snel zoeken gaat*

Oh nee, wacht... aangezien mijn post deels op waarheid berust (vaak genoeg gezien op het forum en irl) en deels gekscherend is hoef ik helemaal niets te zoeken...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_56127613
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:04 schreef Janetje het volgende:

[..]

Oh jawel hoor. Dat kreeg ik een paar weken geleden nog te horen van een vriendin van vrienden van me. Zaten we ergens te eten, vroeg ze of ik dat mormel op schoot wilde. Op de vriendelijke 'nee bedankt' kreeg ik én een vreemde blik en de 'ahhh.. over een paar jaartjes, als je mijn leeftijd hebt dan wil jij er ook een hoor."

En de beroemde "Ja, dat ik geen kinderen wou, zei ik op jouw leeftijd ook."
pi_56127642
Voor diegene die kinderen niet leuk vinden..

Als jullie ouders dat toen ook dachten waren jullie niet geboren.

Heb nog eens een gesprek hierover met hen. Blijf je dan nog bij je standpunt, dan vind ik het ok!
pi_56127690
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:06 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:

Heb nog eens een gesprek hierover met hen. Blijf je dan nog bij je standpunt, dan vind ik het ok!
Ik was een ongelukje. Als m'n moeder mazzel had gehad was ik er niet geweest. Had ik ook prima gevonden overigens.

Maar ik snap het hele gedoe van mensen niet. Als iemand geen kinderen wil, wil iemand geen kinderen. Zit niet zo te zeiken en mensen kinderen op te dringen dat kinderen leuk zijn. Kinderen zijn niet leuk, niet lief, niet schattig. Ze zijn irritant.

Dat is mijn mening, jij hebt een andere. Live with it.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 13:09:17 #25
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_56127715
quote:

Wat is dat nou weer voor een kulargument? Omdat mijn ouders vroeger in een sloot sprongen, moet ik het nu ook doen?

-edit-
Afgezien daarvan ben ik mezelf nu wel een beetje onderuit aan het halen. Ik ga wel lurken vanaf nu
pi_56127766
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:08 schreef Janetje het volgende:

[..]

Ik was een ongelukje. Als m'n moeder mazzel had gehad was ik er niet geweest. Had ik ook prima gevonden overigens.

Maar ik snap het hele gedoe van mensen niet. Als iemand geen kinderen wil, wil iemand geen kinderen. Zit niet zo te zeiken en mensen kinderen op te dringen dat kinderen leuk zijn. Kinderen zijn niet leuk, niet lief, niet schattig. Ze zijn irritant.

Dat zeg ik toch, maar kennelijk mag ik geen tegen argumenten geven.
Ik heb al gezegd als we er allemaal zo over denken, verliezen we ons bestaansrecht!

En daar is niets tegenin te brengen, de drang van de natuur...
pi_56127782
Wat Janetje zegt. Laat in hemelsnaam die crusade tegen kinderloze stellen eens varen, niet iedereen wil van die schijtfabrieken en irritante kutkoters hebben in zijn leven.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 januari 2008 @ 13:13:52 #28
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56127840
Ik vind mijn kind leuk... en wat anderen verder denken over kinderen, mogen ze lekker zelf weten
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_56127844
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:10 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch, maar kennelijk mag ik geen tegen argumenten geven.
Ik heb al gezegd als we er allemaal zo over denken, verliezen we ons bestaansrecht!

En daar is niet tegenin te brengen, de drang van de natuur...
Wat begrijp je precies niet aan:
quote:
pi_56127866
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:10 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:

En daar is niet tegenin te brengen, de drang van de natuur...
Natuurlijk niet, dat is ook zo. Máár er zijn ook mensen die die primitieve drang niét voelen...
Of nóg niet maar daarom hoeven ze niet bekeerd te worden natuurlijk..

als het komt, prima. Komt het niet, ook prima.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_56127879
Je hebt gelijk, je moet alleen leren lezen en interpreteren. Dan zal ik in het vervolg niet meer happen!

Letterlijk: Ik heb niets tegen kinderloze stellen en wil zeker geen crusade beginnen. DUIDELIJK?!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 januari 2008 @ 13:17:58 #32
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56127952
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:11 schreef Scorpie het volgende:
Wat Janetje zegt. Laat in hemelsnaam die crusade tegen kinderloze stellen eens varen, niet iedereen wil van die schijtfabrieken en irritante kutkoters hebben in zijn leven.
Dit vind ik overigens weer een beetje jammer... Ik begrijp dat jij geen kinderen wilt, prima. Maar waarom dan meteen weer dat afkraken?

Ik heb geen katten, zou ze ook nooit willen. Maar ik ga toch ook niet roepen dat niet iedereen van die schijtfabrieken en irritante kutkatten wilt...
pi_56128019
quote:

Helaas is dat een van de weinige dingen in mijn leven waar ik geen invloed op kon uitoefenen. Ik had het niet erg gevonden hoor. Op zich is het verblijf hier op aarde behoorlijk overgewaardeerd, maar ik ben hier nu eenmaal neergezet, dan moet ik er het beste van maken.

Gelukkig wordt aan mij niet meer gevraagd of ik kinderen op schoot wil. Inmiddels weet iedereen wel dat ik best een hekel heb aan kinderen, dus dat scheelt.

Ik ben trouwens wel voogd voor mijn neefje en mijn nichtje. Niet om ze op te voeden als er wat met mijn zus en zwager gebeurd, maar wel om ervoor te zorgen dat ze een goede plek krijgen mocht er wat gebeuren. Dat was ook de vraag van hen vanwege mijn nuchtere kijk op het leven. Ik ben dus geen a-sociaal.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 13:21:20 #34
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_56128020
Wat een kakargumenten Kinderen blijven pure ellende, and you know it.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  vrijdag 18 januari 2008 @ 13:22:14 #35
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_56128047
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:17 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dit vind ik overigens weer een beetje jammer... Ik begrijp dat jij geen kinderen wilt, prima. Maar waarom dan meteen weer dat afkraken?

Ik heb geen katten, zou ze ook nooit willen. Maar ik ga toch ook niet roepen dat niet iedereen van die schijtfabrieken en irritante kutkatten wilt...
Je roept het niet, maar je denkt het wel.
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 januari 2008 @ 13:23:15 #36
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56128072
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:22 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Je roept het niet, maar je denkt het wel.
Juist... en dat maakt nou net het verschil...
  vrijdag 18 januari 2008 @ 13:23:46 #37
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_56128082
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 12:34 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:
Zou niet best zijn als iedereen op basis van 10 regels geen kinderen wil, neemt, krijgt.

Dan sterft de bevolking af en heb je tevens geen bestaansrecht meer.

Gelukkig heb ik die nu wel...
Als je geen kinderen hebt, dan heb je geen bestaansrecht?
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_56128100
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:11 schreef Scorpie het volgende:
Wat Janetje zegt. Laat in hemelsnaam die crusade tegen kinderloze stellen eens varen
.

Flikker toch op joh. En DarkElf erbij, En maar janken, maar oh wee als er een 'Honderd redenen om géén kinderen' te nemen topic is, dan weten ze niet hoe snel ze er bij moeten zijn. En haal het dan niet in je hoofd er wat van te zeggen als ouder zijnde. .

En DarkElf, kom toch nog even maar met die bron en die link want dat ongefundeerde leugenachtige gejank als het om OUD gaat ben ik nu wel zat.
pi_56128120
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:17 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Afkraken? Het zijn simpelweg wat benamingen voor kinderen, zij het wat negatieve bewoordingen.
Ik ervaar kinderen nu als een last, een plaag, vervelende obstakels die mij hinderen in mijn dagelijkse beslommeringen, irritatiepunten in de supermarkt.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 13:25:25 #40
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_56128135
quote:
En DarkElf, kom toch nog even maar met die bron en die link want dat ongefundeerde leugenachtige gejank als het om OUD gaat ben ik nu wel zat.
Ik wist niet dat jullie een sticky topic met de huidige reputatie van OUD hadden.
pi_56128149
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:24 schreef Jarno het volgende:

[..]

.

Flikker toch op joh. En DarkElf erbij, En maar janken, maar oh wee als er een 'Honderd redenen om géén kinderen' te nemen topic is, dan weten ze niet hoe snel ze er bij moeten zijn. En haal het dan niet in je hoofd er wat van te zeggen als ouder zijnde. .

Boehoe, er is kritiek op kinderen
pi_56128150
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:13 schreef Sjeen het volgende:
Ik vind mijn kind leuk... en wat anderen verder denken over kinderen, mogen ze lekker zelf weten
En zo is dat! Hier ook. Wel veel negativiteit trouwens over kids.
Van je eigen kids geniet je automatisch veel meer dan 10-5 jaar geleden met andermans kids... Dus dat geluk ken je pas echt als je zelf kids hebt.

Als iedereen zo zou denken over kids, neemt nog niemand ze en waar zijn we over pakweg 50 jaar zonder kids? Door wie wordt NL bestuurt? Hmm... (niet dat je daarom kids moet nemen, maar dat terzijde)

Laat iedereen toch lekker zelf weten en genieten.
Wat was de aanleiding om zo negatief over het hebben van kids te schrijven?
pi_56128156
Kinderen
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 januari 2008 @ 13:26:18 #44
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56128157
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Afkraken? Het zijn simpelweg wat benamingen voor kinderen, zij het wat negatieve bewoordingen.
Ik ervaar kinderen nu als een last, een plaag, vervelende obstakels die mij hinderen in mijn dagelijkse beslommeringen, irritatiepunten in de supermarkt.
En dat moet dan dus zoveel en zo hard mogelijk rondgeschreeuwd worden?

sad...
pi_56128159
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Boehoe, er is kritiek op kinderen
Boehoe, er is kritiek op kinderlozen. .
pi_56128174
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:25 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Ik wist niet dat jullie een sticky topic met de huidige reputatie van OUD hadden.
Als ik deze zin zou snappen zou ik er op reageren. Denk ik.
pi_56128175
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:25 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Goffer, jij bent vandaag wel op dreef he Slar
  vrijdag 18 januari 2008 @ 13:27:57 #48
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56128200
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:23 schreef Semisane het volgende:

[..]

Tja da's wel een erg domme opmerking.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 13:28:48 #49
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_56128221
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:23 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Juist... en dat maakt nou net het verschil...
Hoe moet ik de wereld er ooit van gaan overtuigen dat iets kut is en dat ze er wat aan moeten doen, als ik mijn mond houd? Dan zou jij je kinderen lekker rond laten rennen op plaatsen waar dat ongepast is 'omdat ze nou eenmaal kinderen zijn en daarom wat druk', en dan laten mensen hun katten lekker ongegeneerd buiten lopen 'omdat het dieren zijn die buiten moeten lopen'. Beiden kutargumenten die nooit bestreden zullen worden als ik er niets van zeg.
deed het licht uit
pi_56128234
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:26 schreef Sjeen het volgende:

[..]

En dat moet dan dus zoveel en zo hard mogelijk rondgeschreeuwd worden?

sad...
Welnee. Niet hard, en ook niet zoveel.
Maar met topics zoals deze, waarin er zo opgewekt word gedaan over kids, en hun nadelen willens en wetens totaal, maar dan ook werkelijk totaal, worden genegeerd door ouders, dan krijg je wel eens de neiging wat steken onder water te geven ja.

Ja, ouders, ook jullie kinderen zijn irritant in supermarkten, restaurants, zwembaden of enig ander uitje.
Ja ouders, ook jullie kinderen zijn zeer luidruchtig aanwezig op stilteplekken zoals bibliotheken, of bioscopen.
Nee ouders, jullie kinderen zijn niet de uitzondering hierop. Nee, ook niet die van jullie. Nee, jullie kinderen zijn niet bijzonder.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 13:30:13 #51
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_56128236
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:27 schreef Jarno het volgende:

[..]

Als ik deze zin zou snappen zou ik er op reageren. Denk ik.
DarkElf haalt een cliché over (nieuwe) ouders aan dat duidelijk gebaseerd is op de reputatie van OUD en haar persoonlijke ervaringen in dit forum en daarbuiten. En dan vraag jij om een bron.
pi_56128247
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:24 schreef Jarno het volgende:
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 januari 2008 @ 13:31:45 #53
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56128256
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:28 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Hoe moet ik de wereld er ooit van gaan overtuigen dat iets kut is en dat ze er wat aan moeten doen, als ik mijn mond houd? Dan zou jij je kinderen lekker rond laten rennen op plaatsen waar dat ongepast is 'omdat ze nou eenmaal kinderen zijn en daarom wat druk', en dan laten mensen hun katten lekker ongegeneerd buiten lopen 'omdat het dieren zijn die buiten moeten lopen'. Beiden kutargumenten die nooit bestreden zullen worden als ik er niets van zeg.
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Welnee. Niet hard, en ook niet zoveel.
Maar met topics zoals deze, waarin er zo opgewekt word gedaan over kids, en hun nadelen willens en wetens totaal, maar dan ook werkelijk totaal, worden genegeerd door ouders, dan krijg je wel eens de neiging wat steken onder water te geven ja.

Ja, ouders, ook jullie kinderen zijn irritant in supermarkten, restaurants, zwembaden of enig ander uitje.
Ja ouders, ook jullie kinderen zijn zeer luidruchtig aanwezig op stilteplekken zoals bibliotheken, of bioscopen.
Nee ouders, jullie kinderen zijn niet de uitzondering hierop. Nee, ook niet die van jullie. Nee, jullie kinderen zijn niet bijzonder.
Hoe generaliserend...
  vrijdag 18 januari 2008 @ 13:34:29 #54
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_56128290
quote:

Dan had het toch ook niks uit gemaakt, of wel soms, denk je dat al die kinderen die bij de gemiddelde sjorbeurt van een puber verloren gaan, later hun beklag gaan doen?

Tjonge...een beetje onzin is ok je bestaansrechts opmerking, maar je moet nu wel stoppen hoor.
quote:
Wat is dat nou voor een onzinnige opmerking? Wat heeft dat nou te maken met de wens om geen kinderen te krijgen.

Ik ga er vanuit dat mijn moeder me niet had willen missen. Om maar even zo arrogant te zijn ondanks die kennis, zou ik er toch echt niet aan willen beginnen...wat is je punt?

[ Bericht 0% gewijzigd door Semisane op 18-01-2008 13:47:34 (twee woordjes vergeten. ;)) ]
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_56128308
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:31 schreef Sjeen het volgende:

[..]

[..]

Hoe generaliserend...
Lees de laatste zin van mijn post.
Ook jouw kids zijn vervelend, ook al zie je het zelf niet.
It`s soooooooo true.

Ergste is nog dat je als ouders zijnde 1 of andere enorme balk ontwikkeld voor het gedrag van je kind ten overstaan van een openbare gelegenheid.
Die balk is zo groot, zelfs Stevie Wonder ziet het nog beter.
pi_56128349
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:23 schreef Semisane het volgende:

[..]

Zou je mij dit ook kunnen uitleggen waarom jij dat dan juist NIET vind, ben benieuwd naar je argument(en).

Verder valt het me op dat er misschien een relatie is tussen de leeftijd en anti kids zijn?
Iemand ideeën hierover.

En laten we het leuk houden, dit is een goede discussie. Want zowel voor als tegen hebben goede argumenten!
pi_56128350
Vaak (nee niet allemaal natuurlijk, dat zou een vreemde bewering zijn) voelen ouders, die vroeger gewoon wel tegen een geintje konden, zich ineens zooooo in hun kruis getast als ze ook maar het idee hebben dat er kritiek is op hun, hun bloedjes of alles wat ermee te maken heeft...

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 18 januari 2008 @ 13:37:20 #58
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_56128370
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:31 schreef Sjeen het volgende:

[..]

[..]

Hoe generaliserend...
Goed argument

Het zijn jouw kinderen, jij moet zorgen dat ze niet vervelend doen. Als ze dat wel doen moet je niet bij mij gaan lopen janken als ik je kind terecht wijs. Zo moeten de eigenaren van katten niet gaan lopen zeiken dat ik hun kat plat reed omdat zij het arme beest niet binnen hielden. Lijkt me een duidelijke oorzaak - gevolg situatie.

Overigens ben ik totaal geen kinderhater hoor, maar het is zo typisch hoe ouders reageren op mensen die hen wijzen op de totale onvolkomenheden van hun kroost. Ouders hebben tegenwoordig namelijk het bizarre idee dat hun kinderen perfect zijn ofzo. Wellicht om hun eigen opvoedkundige onkunde te negeren, ik weet het niet...
deed het licht uit
pi_56128373
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:30 schreef Slarioux het volgende:

[..]

DarkElf haalt een cliché over (nieuwe) ouders aan dat duidelijk gebaseerd is op de reputatie van OUD en haar persoonlijke ervaringen in dit forum en daarbuiten. En dan vraag jij om een bron.
Dat dus
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 januari 2008 @ 13:38:26 #60
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56128389
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Lees de laatste zin van mijn post.
It`s soooooooo true.

Ergste is nog dat je als ouders zijnde 1 of andere enorme balk ontwikkeld voor het gedrag van je kind ten overstaan van een openbare gelegenheid.
Die balk is zo groot, zelfs Stevie Wonder ziet het nog beter.
Laat mij lekker die balk hebben dan... Mag jij andere dingen dingen doen, die mij weer storen
pi_56128391
Wat Oosthoek hierboven zegt
pi_56128415
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:38 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Laat mij lekker die balk hebben dan... Mag jij andere dingen dingen doen, die mij weer storen
Wel frappant; het enige waaraan je je stoort, is als ik het over je kids heb.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 13:39:40 #63
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_56128420
Overigens vind ik dat Sjeen een van de meer rielekse mensen met kinderen hier is. Ga maar eens in het speeltuinhoekbankjekrulletjekut-slowchat topic zeggen dat je geen kinderen wilt. Dan komt Sjeen je redden hoor .
pi_56128422
ANEKDOTE

Een oom en tante van mij hebben geen kinderen. Mijn oom is overleden en mijn tante leeft nog, ze is op leeftijd rond de 70.

Ze hebben bewust gekozen geen kinderen te nemen, maar nu is het toch wel erg leeg.....
Stiekum biecht ze op dat ze toch liever kinderen had gehad...
pi_56128432
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:35 schreef Scorpie het volgende:

Niet alle kinderen zijn vervelend hoor Das weer zo generaliserend......

Er zijn wel veel kinderen die aders opgevoed mogen worden (zo lijkt het) maar ik zie ook regelmatig kinderen die echt heel normaal doen zonder iedereen lastig te vallen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_56128459
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:39 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:
ANEKDOTE

Een oom en tante van mij hebben geen kinderen. Mijn oom is overleden en mijn tante leeft nog, ze is op leeftijd rond de 70.

Ze hebben bewust gekozen geen kinderen te nemen, maar nu is het toch wel erg leeg.....
anekdote: ik ken iemand van dik in de 50, zo niet ouder., altijd alleen geweest en die heeft nog steeds geen spijt....

zulke mensen zijn er namelijk ook. kinderen hebben is niet zaligmakend hoor

Dus met zulke anekdotes strooien is echt heel nutteloos
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_56128465
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:40 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Niet alle kinderen zijn vervelend hoor Das weer zo generaliserend......

Er zijn wel veel kinderen die aders opgevoed mogen worden (zo lijkt het) maar ik zie ook regelmatig kinderen die echt heel normaal doen zonder iedereen lastig te vallen
Valium.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 13:41:59 #68
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_56128481
quote:
ANEKDOTE

Ja je hebt me om, morgen is mijn vriendin zwanger.

-edit-
Maar even serieus: Waarom probeer je mensen aan de kinderen te krijgen?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 januari 2008 @ 13:42:31 #69
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56128493
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:37 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Goed argument

Het zijn jouw kinderen, jij moet zorgen dat ze niet vervelend doen. Als ze dat wel doen moet je niet bij mij gaan lopen janken als ik je kind terecht wijs. Zo moeten de eigenaren van katten niet gaan lopen zeiken dat ik hun kat plat reed omdat zij het arme beest niet binnen hielden. Lijkt me een duidelijke oorzaak - gevolg situatie.

Overigens ben ik totaal geen kinderhater hoor, maar het is zo typisch hoe ouders reageren op mensen die hen wijzen op de totale onvolkomenheden van hun kroost. Ouders hebben tegenwoordig namelijk het bizarre idee dat hun kinderen perfect zijn ofzo. Wellicht om hun eigen opvoedkundige onkunde te negeren, ik weet het niet...
Op het moment dat mijn kind vervelend doet en ik haar niet terecht wijs, dan mag jij me daar gerust op wijzen... Ik heb er zelf namelijk ook een gruwelijk hekel aan als kinderen schreeuwen, rondrennen en andere irriteren. En ik zeg sowieso niet dat mijn kind perfect is Ik weet wel beter...
  vrijdag 18 januari 2008 @ 13:42:51 #70
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_56128504
quote:
ANEKDOTE
Zegt genoeg toch? Er zullen vast ook anekdotes zijn van mensen die later aangaven liever geen kinderen gehad hebben. (Nu kan ik je die niet geven, want ik spreek al jaren geen enkele oom, tantes, neven en nichten. )
  vrijdag 18 januari 2008 @ 13:42:54 #71
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_56128507
quote:
ANEKDOTE

Ja, leuk, open je daar even een ander topic over?
deed het licht uit
  vrijdag 18 januari 2008 @ 13:43:55 #72
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56128544
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:36 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:

[..]

Zou je mij dit ook kunnen uitleggen waarom jij dat dan juist NIET vind, ben benieuwd naar je argument(en).
Dus, volgens jou, als je geen kinderen hebt heb je geen recht op bestaansrecht?

En dan vraag je nog om uitleg?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 januari 2008 @ 13:44:34 #73
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56128567
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wel frappant; het enige waaraan je je stoort, is als ik het over je kids heb.
Nee hoor... ik stoor me ook wel eens aan je opvattingen in WGR Maar waarom alles zo zwart-wit?

Slar
  vrijdag 18 januari 2008 @ 13:45:41 #74
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_56128605
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:42 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Op het moment dat mijn kind vervelend doet en ik haar niet terecht wijs, dan mag jij me daar gerust op wijzen... Ik heb er zelf namelijk ook een gruwelijk hekel aan als kinderen schreeuwen, rondrennen en andere irriteren. En ik zeg sowieso niet dat mijn kind perfect is Ik weet wel beter...
Ik heb helaas héél veel mensen ontmoet die er héél anders over denken.
deed het licht uit
pi_56128617
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:39 schreef Slarioux het volgende:
Overigens vind ik dat Sjeen een van de meer rielekse mensen met kinderen hier is. Ga maar eens in het speeltuinhoekbankjekrulletjekut-slowchat topic zeggen dat je geen kinderen wilt. Dan komt Sjeen je redden hoor .
Oh ja hoor er zijn zeker relaxte ouders.. zelfs hier een paar en sjeen is, zover ik weet, er een van bijvoorbeeld...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_56128626
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:41 schreef DarkElf het volgende:

[..]

anekdote: ik ken iemand van dik in de 50, zo niet ouder., altijd alleen geweest en die heeft nog steeds geen spijt....

zulke mensen zijn er namelijk ook. kinderen hebben is niet zaligmakend hoor

Dus met zulke anekdotes strooien is echt heel nutteloos
Kijk dat is weer de andere kant, zo kan het ook. Goed punt.
Echter vind ik het niet nutteloos. Het zou 1 iemand aan het denken kunnen zetten, net zo wat jij nu doet door dit tegen argument te geven.

Valt me op dat er erg op de persoon gespeeld wordt en dat mensen zich snel aangevallen word. Ik moet telkens oppassen het niet persoonlijk op te vatten. Erg moeilijk....

MAAR UITDAGEND!
pi_56128636
quote:
ANEKDOTE

maar ondertussen heeft ze wel een prettig leven gehad
pi_56128698
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:46 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:

Valt me op dat er erg op de persoon gespeeld wordt en dat mensen zich snel aangevallen word. Ik moet telkens oppassen het niet persoonlijk op te vatten. Erg moeilijk....

MAAR UITDAGEND!
Dat is FoK nu eenmaal, kort door de bocht en snel op de tenen getrapt...

He jarno?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_56128712
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:43 schreef popolon het volgende:

[..]

Dus, volgens jou, als je geen kinderen hebt heb je geen recht op bestaansrecht?

En dan vraag je nog om uitleg?
Mijn opmerking was als iedereen geen kinderen zou nemen dat je dan geen bestaansrecht meer hebt.

De hele onderneming houdt op te bestaan, om het maar zo te zeggen. Dat is toch zo, of zie ik het verkeerd?

Het zal nooit gebeuren, maar stel (Tja en dat is weer gevaarlijk...)
pi_56128739
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:44 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nee hoor... ik stoor me ook wel eens aan je opvattingen in WGR Maar waarom alles zo zwart-wit?

Slar
Zwart-wit? Kan je hier er anders tegenaan kijken dan? Of je bent pro-kids, of anti-kids
En niet met die bullcrap komen van "jaaaaaaa, maar dat weet ik nog niet blablabla".
pi_56128745
@ CSC, Dat zal nooit gebeuren want dat trekt zichzelf wel recht door mensen, die vatbaarder zijn voor die primitieve gevoelens (en nee dat bedoel ik niet al sneer) meer kinderen te laten nemen...

survival of the species...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_56128769
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:50 schreef DarkElf het volgende:
@ CSC, Dat zal nooit gebeuren want dat trekt zichzelf wel recht door mensen, die vatbaarder zijn voor die primitieve gevoelens (en nee dat bedoel ik niet al sneer) meer kinderen te laten nemen...

survival of the species...
Daar sluit ik bij aan
pi_56128771
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zwart-wit? Kan je hier er anders tegenaan kijken dan? Of je bent pro-kids, of anti-kids
En niet met die bullcrap komen van "jaaaaaaa, maar dat weet ik nog niet blablabla".
Wacht maar tot je wat jaartjes ouder bent dan spreken we je nog wel.......
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 18 januari 2008 @ 13:52:22 #84
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56128799
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:49 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:

[..]

Mijn opmerking was als iedereen geen kinderen zou nemen dat je dan geen bestaansrecht meer hebt.

De hele onderneming houdt op te bestaan, om het maar zo te zeggen. Dat is toch zo, of zie ik het verkeerd?

Kwestie van intpreteren maar ok.

Elk kind is wel eens strontirritant, kan gebeuren. Echter, er zijn kinderen die heel vaak of altijd strontirritant zijn.

En dan geef ik lekker de ouders de schuld.
pi_56128815
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:51 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Wacht maar tot je wat jaartjes ouder bent dan spreken we je nog wel.......
Ja, dan ga ik twijfelen denk ik! Het ligt gewoon aan mijn leeftijd
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 januari 2008 @ 13:53:15 #86
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56128828
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tuurlijk kun je het anders benaderen... Ik heb een dochter, ik ben daar blij mee persoonlijk. Maar ik kan me ook voorstellen dat mensen geen kinderen willen. Wie ben ik om daar een oordeel over te vellen? Overigens, ik wil geen twee kind. Dat levert ongeveer net zoveel commentaar op als geen kind willen
  vrijdag 18 januari 2008 @ 13:53:58 #87
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_56128845
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:36 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:

[..]

Wat is jouw definitie van bestaanrecht hebben? De mijne is dat je je leven invulling geeft, dat lukt aardig zonder kinderen.

Geef toe, de opmerking: geen kinderen = geen bestaansrecht is werkelijk zo dom, dat je tot nu toe het niet eens durft te verdedigen.
quote:
Verder valt het me op dat er misschien een relatie is tussen de leeftijd en anti kids zijn?
Iemand ideeën hierover.
Niets, ik heb nooit kinderen gewild en dat zal ook niet veranderen. Ik heb echt geen hekel aan kinderen en ben ook niet anti-kids, maar ik wil ze gewoon niet. Ik wil de verantwoordelijkheid niet, ik wil geen plaats maken voor ze, ik wil mijn leven niet aanpassen voor ze enz. Noem het egoistisch en dat geef ik je gelijk, enkel ik vul mijn leven in op de manier waarop ik denk dat het nuttig is en niet op de verwachtingen of wensen van anderen.
quote:
En laten we het leuk houden, dit is een goede discussie. Want zowel voor als tegen hebben goede argumenten!
Ik wil het best aardig houden hoor, maar domme opmerkingen als "geen kinderen = geen bestaansrecht" moeten regelrecht de grond in worden getrapt.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 13:54:28 #88
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56128863
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:53 schreef Sjeen het volgende:
Overigens, ik wil geen twee kind. Dat levert ongeveer net zoveel commentaar op als geen kind willen

Gek dat ik me daar nog iets bij voor kan stellen ook.
pi_56128866
quote:

[..]
Overigens, ik wil geen twee kind. Dat levert ongeveer net zoveel commentaar op als geen kind willen
Ja dat heb ik ook wel eens gehoord ja....

Maar goed , tis natuurlijk ook heel zielig voor Isa en heel egoistisch van jou om er niet nog een te willen

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_56128947
quote:

[..]

Tuurlijk kun je het anders benaderen... Ik heb een dochter, ik ben daar blij mee persoonlijk. Maar ik kan me ook voorstellen dat mensen geen kinderen willen. Wie ben ik om daar een oordeel over te vellen? Overigens, ik wil geen twee kind. Dat levert ongeveer net zoveel commentaar op als geen kind willen
Ow je hebt het over de gemeenschappelijke perceptie en niet je persoonlijke mening
pi_56128950
Kunnen we dat OUD forum niet gewoon sluiten? Altijd overal een weerwoord op willen hebben, je aangevallen voelen als er eens een ander geluid dan poeliewoelie kroelieflupsie te horen is?

ga lekker bij elkaar theedrinken, kun je heerlijk urenlang ouwehoeren over hoe fijn kinderen hebben wel niet is.

net nog; kaartje van een kind van een collega ligt bij de receptie:

van nu af aan leven wij in het ritme van onze stijn,
als je langs wilt komen vinden we een belletje vooraf wel fijn.

Gruwelijk.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 januari 2008 @ 13:59:17 #92
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56128995
Heeeeel egoistisch
  vrijdag 18 januari 2008 @ 14:01:48 #93
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_56129062
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:49 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:

[..]

Je bedoelt dan dat de mensheid ophoud te bestaan? Dat is wel wat anders, dan hoe je dat in eerste instatie poste.

Trouwens het recht van bestaan van degene die nog leven, maar geen kinderen nemen bestaat uiteraard nog wel...tot ze dood gaan.
quote:
Nee, als niemand meer kinderen nemen, dan zal idd de onderneming "De Mens" er mee kappen.

Maar wat een rust zal het diegene nemen die dan de laatste dagen van de mensheid kinderloos mogen doormaken.
quote:
Nee, het zal nooit voorkomen, dus het maakt niks uit of er mensen zijn, zoals ik, die dan geen koters nemen....klaar.
pi_56129091
[quote]Op vrijdag 18 januari 2008 13:53 schreef Semisane het volgende:

[..]

Wat is jouw definitie van bestaanrecht hebben? De mijne is dat je je leven invulling geeft, dat lukt aardig zonder kinderen.

Geef toe, de opmerking: geen kinderen = geen bestaansrecht is werkelijk zo dom, dat je tot nu toe het niet eens durft te verdedigen.
[..]

Uhm, je maakt het me lastig.
Ik wilde scherp aangeven exact wat je zegt geen kinderen = geen bestaansrecht. Immers biologisch gezien is de voortgang van de soort, het voortplanten. Het voortbestaan van de soort. Door dit niet te doen, bestaat de soort niet meer.
Terugkoppeld naar ondernemingsrecht, het bestaansrecht van de onderneming is bijvoorbeeld winst maken. Vervalt dit, dan bestaat de onderneming niet meer.

M.a.w. geen kinderen = geen mensheid meer.... (bestaansrecht)

Dit heb ik dan maar gekoppeld aan deze discussie, die nu aardig op scherp staat.
Hopelijk zie je dit een beetje als mijn verdediging, maar een discussie moet je toch gebruiken om mensen op scherp te zetten. Dat is me gelukt en dat lukken anderen bij mij ook!
pi_56129159
Het is vrijdagmiddag en ben nodig aan een biertje toe.

Ik geef toe dat kinderen wel leuk zijn als ze slapen. Dan hebben papa en mama rust!
  vrijdag 18 januari 2008 @ 14:12:45 #96
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_56129311
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 14:03 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:
]
[..]

Uhm, je maakt het me lastig.
Ik wilde scherp aangeven exact wat je zegt geen kinderen = geen bestaansrecht. Immers biologisch gezien is de voortgang van de soort, het voortplanten. Het voortbestaan van de soort. Door dit niet te doen, bestaat de soort niet meer.
Tja je zegt het zelf al, het soort moet overleven, maar dan heeft het individu nog geen voortplantingsverplichting, namelijk als elk individu aan het voortplanten slaat, dan kan het zelfs een bedreiging zijn voor de overleving van het soort.
quote:
Terugkoppeld naar ondernemingsrecht, het bestaansrecht van de onderneming is bijvoorbeeld winst maken. Vervalt dit, dan bestaat de onderneming niet meer.
Ligt er aan wat de doelstelling is van een onderneming, maar los daarvan zijn ondernemingen niet biologisch. Altijd meer winst maken, zal de overleving van de onderneming niet in gevaar brengen. Ongecontroleerd voortplanten wat de mens al een paar 1000 jaar doet kan wel degelijk een gevaar opleveren voor het soort in het algemeen.
quote:
M.a.w. geen kinderen = geen mensheid meer.... (bestaansrecht)
M.a.w. je redenatie klopt niet, omdat deze opmerking niet slaat op het individu, maar het soort. Als het soort niet voortplant, heb je gelijk...enkel een individu van het soort heeft bestaansrecht ook zonder dat het voortplant.
quote:
Dit heb ik dan maar gekoppeld aan deze discussie, die nu aardig op scherp staat.
Hopelijk zie je dit een beetje als mijn verdediging, maar een discussie moet je toch gebruiken om mensen op scherp te zetten. Dat is me gelukt en dat lukken anderen bij mij ook!
Ik ben nog steeds niet onder de indruk van je argumentatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Semisane op 18-01-2008 14:15:26 (even wat duidelijker maken. :)) ]
pi_56129367
pfff. niet alle kinderen zijn leuk, net zoals niet alle volwassenen leuk zijn. slotje!
pi_56129606
Laat de argumentatie maar ff zitten, want ik heb mijn punt al bereikt door die uitspraak.

Opmerking
Ik heb nooit over een individu gesproken of het zo ook bedoeld.
Ik had het over het uitsterven van de mensheid als niemand meer kinderen wil, daarom de scherpe geen kinderen = geen bestaansrecht. Zwart - wit. Wat absoluut niet zo is!

Je hebt wel degelijk een leuk punt gebracht, namelijk het omgekeerde en dan ga ik kort door de bocht:
meer kinderen = geen bestaansrecht a.d.h.v. jouw opmerking

Quote: "Tja je zegt het zelf al, het soort moet overleven, maar dan heeft het individu nog geen voortplantingsverplichting, namelijk als elk individu aan het voortplanten slaat, dan kan het zelfs een bedreiging zijn voor de overleving van het soort."

Dan hoop ik maar dat de natuur ingrijpt... !
  vrijdag 18 januari 2008 @ 14:43:29 #99
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_56130248
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 14:22 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:
Laat de argumentatie maar ff zitten, want ik heb mijn punt al bereikt door die uitspraak.

Opmerking
Ik heb nooit over een individu gesproken of het zo ook bedoeld.
Ik had het over het uitsterven van de mensheid als niemand meer kinderen wil, daarom de scherpe geen kinderen = geen bestaansrecht. Zwart - wit. Wat absoluut niet zo is!
Ik snap je.
quote:
Je hebt wel degelijk een leuk punt gebracht tuurlijk heb ik dat. , namelijk het omgekeerde en dan ga ik kort door de bocht:
meer kinderen = geen bestaansrecht a.d.h.v. jouw opmerking
Bijna, mijn punt zou meer zijn: Teveel kinderen = geen bestaansrecht. Behoorlijk kort door de bocht genomen idd.
quote:
Dan hoop ik maar dat de natuur ingrijpt... !
Hongernood, epidemieën/pandemieën, slechter kwaliteit zaad, meer soorten kwaadaardige mutaties (kanker) enz Is al volop aan de gang dacht ik zo.

Maar we hadden het over kinderen, goed topic voor OUD zo.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 14:47:34 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56130383
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:57 schreef Gripper het volgende:
Kunnen we dat OUD forum niet gewoon sluiten? Altijd overal een weerwoord op willen hebben, je aangevallen voelen als er eens een ander geluid dan poeliewoelie kroelieflupsie te horen is?
Kijk het topic nog eens door voor de grap.
Dan zie je dat er op dit moment 3 (!!!!) OUD-users zijn die in dit topic gereageerd hebben, Jarno, Sjeen en Bix.
Verder zijn het allemaal mensen vanover heel FOK! die nooit in OUD komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')