abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 januari 2008 @ 13:30:13 #51
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_56128236
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:27 schreef Jarno het volgende:

[..]

Als ik deze zin zou snappen zou ik er op reageren. Denk ik.
DarkElf haalt een cliché over (nieuwe) ouders aan dat duidelijk gebaseerd is op de reputatie van OUD en haar persoonlijke ervaringen in dit forum en daarbuiten. En dan vraag jij om een bron.
pi_56128247
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:24 schreef Jarno het volgende:
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 januari 2008 @ 13:31:45 #53
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56128256
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:28 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Hoe moet ik de wereld er ooit van gaan overtuigen dat iets kut is en dat ze er wat aan moeten doen, als ik mijn mond houd? Dan zou jij je kinderen lekker rond laten rennen op plaatsen waar dat ongepast is 'omdat ze nou eenmaal kinderen zijn en daarom wat druk', en dan laten mensen hun katten lekker ongegeneerd buiten lopen 'omdat het dieren zijn die buiten moeten lopen'. Beiden kutargumenten die nooit bestreden zullen worden als ik er niets van zeg.
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Welnee. Niet hard, en ook niet zoveel.
Maar met topics zoals deze, waarin er zo opgewekt word gedaan over kids, en hun nadelen willens en wetens totaal, maar dan ook werkelijk totaal, worden genegeerd door ouders, dan krijg je wel eens de neiging wat steken onder water te geven ja.

Ja, ouders, ook jullie kinderen zijn irritant in supermarkten, restaurants, zwembaden of enig ander uitje.
Ja ouders, ook jullie kinderen zijn zeer luidruchtig aanwezig op stilteplekken zoals bibliotheken, of bioscopen.
Nee ouders, jullie kinderen zijn niet de uitzondering hierop. Nee, ook niet die van jullie. Nee, jullie kinderen zijn niet bijzonder.
Hoe generaliserend...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 18 januari 2008 @ 13:34:29 #54
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_56128290
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:06 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:
Voor diegene die kinderen niet leuk vinden..

Als jullie ouders dat toen ook dachten waren jullie niet geboren.
Dan had het toch ook niks uit gemaakt, of wel soms, denk je dat al die kinderen die bij de gemiddelde sjorbeurt van een puber verloren gaan, later hun beklag gaan doen?

Tjonge...een beetje onzin is ok je bestaansrechts opmerking, maar je moet nu wel stoppen hoor.
quote:
Heb nog eens een gesprek hierover met hen. Blijf je dan nog bij je standpunt, dan vind ik het ok!
Wat is dat nou voor een onzinnige opmerking? Wat heeft dat nou te maken met de wens om geen kinderen te krijgen.

Ik ga er vanuit dat mijn moeder me niet had willen missen. Om maar even zo arrogant te zijn ondanks die kennis, zou ik er toch echt niet aan willen beginnen...wat is je punt?

[ Bericht 0% gewijzigd door Semisane op 18-01-2008 13:47:34 (twee woordjes vergeten. ;)) ]
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_56128308
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:31 schreef Sjeen het volgende:

[..]

[..]

Hoe generaliserend...
Lees de laatste zin van mijn post.
Ook jouw kids zijn vervelend, ook al zie je het zelf niet.
It`s soooooooo true.

Ergste is nog dat je als ouders zijnde 1 of andere enorme balk ontwikkeld voor het gedrag van je kind ten overstaan van een openbare gelegenheid.
Die balk is zo groot, zelfs Stevie Wonder ziet het nog beter.
pi_56128349
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:23 schreef Semisane het volgende:

[..]

Als je geen kinderen hebt, dan heb je geen bestaansrecht?
Zou je mij dit ook kunnen uitleggen waarom jij dat dan juist NIET vind, ben benieuwd naar je argument(en).

Verder valt het me op dat er misschien een relatie is tussen de leeftijd en anti kids zijn?
Iemand ideeën hierover.

En laten we het leuk houden, dit is een goede discussie. Want zowel voor als tegen hebben goede argumenten!
Road kill collector would be appropriate
pi_56128350
Vaak (nee niet allemaal natuurlijk, dat zou een vreemde bewering zijn) voelen ouders, die vroeger gewoon wel tegen een geintje konden, zich ineens zooooo in hun kruis getast als ze ook maar het idee hebben dat er kritiek is op hun, hun bloedjes of alles wat ermee te maken heeft...

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 18 januari 2008 @ 13:37:20 #58
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_56128370
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:31 schreef Sjeen het volgende:

[..]

[..]

Hoe generaliserend...
Goed argument

Het zijn jouw kinderen, jij moet zorgen dat ze niet vervelend doen. Als ze dat wel doen moet je niet bij mij gaan lopen janken als ik je kind terecht wijs. Zo moeten de eigenaren van katten niet gaan lopen zeiken dat ik hun kat plat reed omdat zij het arme beest niet binnen hielden. Lijkt me een duidelijke oorzaak - gevolg situatie.

Overigens ben ik totaal geen kinderhater hoor, maar het is zo typisch hoe ouders reageren op mensen die hen wijzen op de totale onvolkomenheden van hun kroost. Ouders hebben tegenwoordig namelijk het bizarre idee dat hun kinderen perfect zijn ofzo. Wellicht om hun eigen opvoedkundige onkunde te negeren, ik weet het niet...
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_56128373
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:30 schreef Slarioux het volgende:

[..]

DarkElf haalt een cliché over (nieuwe) ouders aan dat duidelijk gebaseerd is op de reputatie van OUD en haar persoonlijke ervaringen in dit forum en daarbuiten. En dan vraag jij om een bron.
Dat dus
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 januari 2008 @ 13:38:26 #60
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56128389
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Lees de laatste zin van mijn post.
It`s soooooooo true.

Ergste is nog dat je als ouders zijnde 1 of andere enorme balk ontwikkeld voor het gedrag van je kind ten overstaan van een openbare gelegenheid.
Die balk is zo groot, zelfs Stevie Wonder ziet het nog beter.
Laat mij lekker die balk hebben dan... Mag jij andere dingen dingen doen, die mij weer storen
pi_56128391
Wat Oosthoek hierboven zegt
pi_56128415
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:38 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Laat mij lekker die balk hebben dan... Mag jij andere dingen dingen doen, die mij weer storen
Wel frappant; het enige waaraan je je stoort, is als ik het over je kids heb.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 13:39:40 #63
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_56128420
Overigens vind ik dat Sjeen een van de meer rielekse mensen met kinderen hier is. Ga maar eens in het speeltuinhoekbankjekrulletjekut-slowchat topic zeggen dat je geen kinderen wilt. Dan komt Sjeen je redden hoor .
pi_56128422
ANEKDOTE

Een oom en tante van mij hebben geen kinderen. Mijn oom is overleden en mijn tante leeft nog, ze is op leeftijd rond de 70.

Ze hebben bewust gekozen geen kinderen te nemen, maar nu is het toch wel erg leeg.....
Stiekum biecht ze op dat ze toch liever kinderen had gehad...
Road kill collector would be appropriate
pi_56128432
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:35 schreef Scorpie het volgende:

Niet alle kinderen zijn vervelend hoor Das weer zo generaliserend......

Er zijn wel veel kinderen die aders opgevoed mogen worden (zo lijkt het) maar ik zie ook regelmatig kinderen die echt heel normaal doen zonder iedereen lastig te vallen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_56128459
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:39 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:
ANEKDOTE

Een oom en tante van mij hebben geen kinderen. Mijn oom is overleden en mijn tante leeft nog, ze is op leeftijd rond de 70.

Ze hebben bewust gekozen geen kinderen te nemen, maar nu is het toch wel erg leeg.....
anekdote: ik ken iemand van dik in de 50, zo niet ouder., altijd alleen geweest en die heeft nog steeds geen spijt....

zulke mensen zijn er namelijk ook. kinderen hebben is niet zaligmakend hoor

Dus met zulke anekdotes strooien is echt heel nutteloos
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_56128465
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:40 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Niet alle kinderen zijn vervelend hoor Das weer zo generaliserend......

Er zijn wel veel kinderen die aders opgevoed mogen worden (zo lijkt het) maar ik zie ook regelmatig kinderen die echt heel normaal doen zonder iedereen lastig te vallen
Valium.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 13:41:59 #68
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_56128481
quote:
ANEKDOTE

Ja je hebt me om, morgen is mijn vriendin zwanger.

-edit-
Maar even serieus: Waarom probeer je mensen aan de kinderen te krijgen?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 januari 2008 @ 13:42:31 #69
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56128493
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:37 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Goed argument

Het zijn jouw kinderen, jij moet zorgen dat ze niet vervelend doen. Als ze dat wel doen moet je niet bij mij gaan lopen janken als ik je kind terecht wijs. Zo moeten de eigenaren van katten niet gaan lopen zeiken dat ik hun kat plat reed omdat zij het arme beest niet binnen hielden. Lijkt me een duidelijke oorzaak - gevolg situatie.

Overigens ben ik totaal geen kinderhater hoor, maar het is zo typisch hoe ouders reageren op mensen die hen wijzen op de totale onvolkomenheden van hun kroost. Ouders hebben tegenwoordig namelijk het bizarre idee dat hun kinderen perfect zijn ofzo. Wellicht om hun eigen opvoedkundige onkunde te negeren, ik weet het niet...
Op het moment dat mijn kind vervelend doet en ik haar niet terecht wijs, dan mag jij me daar gerust op wijzen... Ik heb er zelf namelijk ook een gruwelijk hekel aan als kinderen schreeuwen, rondrennen en andere irriteren. En ik zeg sowieso niet dat mijn kind perfect is Ik weet wel beter...
  vrijdag 18 januari 2008 @ 13:42:51 #70
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_56128504
quote:
ANEKDOTE
Zegt genoeg toch? Er zullen vast ook anekdotes zijn van mensen die later aangaven liever geen kinderen gehad hebben. (Nu kan ik je die niet geven, want ik spreek al jaren geen enkele oom, tantes, neven en nichten. )
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 18 januari 2008 @ 13:42:54 #71
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_56128507
quote:
ANEKDOTE

Ja, leuk, open je daar even een ander topic over?
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  vrijdag 18 januari 2008 @ 13:43:55 #72
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56128544
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:36 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:

[..]

Zou je mij dit ook kunnen uitleggen waarom jij dat dan juist NIET vind, ben benieuwd naar je argument(en).
Dus, volgens jou, als je geen kinderen hebt heb je geen recht op bestaansrecht?

En dan vraag je nog om uitleg?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 januari 2008 @ 13:44:34 #73
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56128567
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wel frappant; het enige waaraan je je stoort, is als ik het over je kids heb.
Nee hoor... ik stoor me ook wel eens aan je opvattingen in WGR Maar waarom alles zo zwart-wit?

Slar
  vrijdag 18 januari 2008 @ 13:45:41 #74
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_56128605
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:42 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Op het moment dat mijn kind vervelend doet en ik haar niet terecht wijs, dan mag jij me daar gerust op wijzen... Ik heb er zelf namelijk ook een gruwelijk hekel aan als kinderen schreeuwen, rondrennen en andere irriteren. En ik zeg sowieso niet dat mijn kind perfect is Ik weet wel beter...
Ik heb helaas héél veel mensen ontmoet die er héél anders over denken.
deed het licht uit
pi_56128617
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 13:39 schreef Slarioux het volgende:
Overigens vind ik dat Sjeen een van de meer rielekse mensen met kinderen hier is. Ga maar eens in het speeltuinhoekbankjekrulletjekut-slowchat topic zeggen dat je geen kinderen wilt. Dan komt Sjeen je redden hoor .
Oh ja hoor er zijn zeker relaxte ouders.. zelfs hier een paar en sjeen is, zover ik weet, er een van bijvoorbeeld...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')