Het is een fout van OS X ja, maar als je Azureus gebruikt verdien je het eigenlijk ook wel om problemen te krijgen. Wat is dat een log, traag en bloated schijtprogramma.quote:Op donderdag 17 januari 2008 19:12 schreef Kadiladio het volgende:
[..]
Dus omdat dit probleem niet opgelost kan worden moet ik maar een kabel aanleggen van de zolder naar beneden? Die is gek.
En ben ik de enige? Google voor de lol nou gewoon even op Airport kernel panic azureus/transmission en je komt er achter dat ik niet de enige ben.
Het gaat mij er meer om dat Apple hoog van de toren blaast dat hun OS oh zo geweldig is, en niets andsers doet dan Vista bashen. Daar word ik onderhand een beetje zat van. Laat ze een beetje vaart maken met een hotfix ofzo.
ikke niet mn macbookje doet het nog steeds heerlijkquote:Op donderdag 17 januari 2008 19:50 schreef Anthraxx het volgende:
Ik ken het.
Ik doelde meer op het verdoemd worden tot een andere PC omdat vriendinlief de Mac wilt gebruiken. Meestal zat ik op mijn iBook te werken.quote:Op donderdag 17 januari 2008 19:53 schreef donderopman het volgende:
[..]
ikke niet mn macbookje doet het nog steeds heerlijk
Met een beetje pech crasht je router onder de laatste transmission (ik heb er last van helaas), maar de devvers weten ervan en ik denk niet dat 't lang zal duren voor 1.0.2 uitkomt.quote:Op donderdag 17 januari 2008 19:37 schreef Wallinator het volgende:
Gebruik gewoon Transmission, de nieuwste versies zijn perfect.
Achja, 't heeft zijn voordelen. Als je OSX eropnieuw opgooit kan je alles wat je niet nodig hebben weglaten.quote:Op donderdag 17 januari 2008 20:10 schreef Breuls het volgende:
Okay, weer mislukt. Fuck it. Ik doe het wel op de Windows manier: zelf alles opnieuw instellen.
Mja, de reden dat ik mijn Time Machine backup niet vertrouwde is omdat ik niet geloof dat die alle data bevat, mede doordat die af en toe een kopieerfoutje rapporteert. Misschien is de HD van mijn oude MBP wel niet helemaal gezond, geen idee..quote:Op donderdag 17 januari 2008 20:11 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Achja, 't heeft zijn voordelen. Als je OSX eropnieuw opgooit kan je alles wat je niet nodig hebben weglaten.
Niet iedereen heeft 12 printers van allerlei merken in huis etc.
Vreemd dat 't niet lukt, nog nooit gehoord...
Heb je ook oplossing voor mijn "niet uit sleep willen komen" probleem?quote:Op donderdag 17 januari 2008 18:03 schreef Mr.Noodle het volgende:
Voor Breuls en Xil en alle ander niet zo veel postende Apple-SC usertjes..
[ link | afbeelding ]
Blijft leuke deal
1. Dat scherm van Apple heeft een wat betere kwaliteit t.o.v. de huis-tuin en keuken schermen. Daarnaast is het gewoon een scherm. Wat kun je anders doen aan een scherm?quote:Op donderdag 17 januari 2008 20:38 schreef jojomen4 het volgende:
Vraagje voor de experts. Heb zo'n 2 jaar geleje m'n iBook G4 gekocht die nu wel heel oud lijkt met al die nieuwe dingen ze Apple telkens uitbrengt.
Ik wil over een lange tijd een vaste computer kopen, en ik zat te denken aan dat kleine grijze doosje van Apple. Nu zie ik dat die zonder scherm verkocht wordt. Ik heb 2 vragen.
1. Heeft zo'n scherm van Apple (wat los te verkrijgen is) extra mogelijkheden t.o.v. een normaal monitor die ook op "normale-windows" computers aan te sluiten is? Of zou uiterlijk voor de meeste kopers de doorslag zijn?
2. Dat kleine kistje kost volgens mij zo'n 800 euro. Nu vraag ik me af of je dan een klein beestje hebt dat sterk genoeg is voor de gemiddelde thuis gebruiker, die zo'n 6 programma'tjes tegelijk aan heeft staan (Internet, Torrent en nog wat flauwekul), of is het dan beter om die grote grijze kist te nemen van 2600 euro?
Die laatste vraag stel ik omdat als ik nu zo'n 6 programma's open heb staan op m'n G4 ik soms dat gekleurde cirkeltje tevoorschijn zie komen, en ik wil met een computer werken die nooit "naar adem moet happen".
BvD.
Dank.quote:Op donderdag 17 januari 2008 20:41 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
1. Dat scherm van Apple heeft een wat betere kwaliteit t.o.v. de huis-tuin en keuken schermen. Daarnaast is het gewoon een scherm. Wat kun je anders doen aan een scherm?
2. Waarom de keus tussen een mini of een pro? Als je toch al een scherm moet kopen, dan kun je net zo goed voor die totaal prijs een iMac kopen. Daar kun je aardig mee uit de voeten. Op een luxer model zou je eventueel nog kunnen gamen.
De Mini werkt prima voor huis tuin en keuken gebruik, maar het is wel een instap model. Mijn oude Mini G4 was net zo snel als mijn iBook G4 toendertijd, en toch merkte ik dat de iBook (gevoelsmatig) sneller was. Dat zal vast hier ook wel het geval zijn. Mocht je voor de mini gaan zorg dan wel dat je er minstens 1 Gb instopt. Dat vind OSX wat toffer.
Heeft iemand hier wijsheden over?quote:Op donderdag 17 januari 2008 20:37 schreef Breuls het volgende:
Overigens zit ik me rot te zoeken hoe ik het trackpad zo instel als ik gewend ben. Ik kan nergens de optie vinden om met twee vingers tegelijk te kunnen tikken voor het contextmenu. Op mijn oude MBP gebruik ik het constant, hier kan ik het niet eens aanzetten.
Geen flauw idee eigenlijk. Alles zou onder "Keyboard & Mouse" bij Trackpad moeten staan :quote:Op donderdag 17 januari 2008 21:16 schreef Breuls het volgende:
[..]
Heeft iemand hier wijsheden over?
Profiel van je monitor? Of foto's?quote:Op donderdag 17 januari 2008 20:52 schreef Mr.Noodle het volgende:
Voor de Designers en Fotografen hier, welk kleuren profiel gebruiken jullie op de Mac?
Profiel van je monitor natuurlijk, hoezo fotoprofielen dan?quote:Op donderdag 17 januari 2008 21:21 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Profiel van je monitor? Of foto's?
Ja, daar ben ik natuurlijk al tig keer geweest.quote:Op donderdag 17 januari 2008 21:18 schreef Mr.Noodle het volgende:
System preferences-> Keyboard & Mouse->Trackpad
Dit is het toch gewoon?quote:Op donderdag 17 januari 2008 20:37 schreef Breuls het volgende:
[..]
Overigens zit ik me rot te zoeken hoe ik het trackpad zo instel als ik gewend ben. Ik kan nergens de optie vinden om met twee vingers tegelijk te kunnen tikken voor het contextmenu. Op mijn oude MBP gebruik ik het constant, hier kan ik het niet eens aanzetten.
Ik las het in de vorige topics. daarom heb ik hem ook nog maar niet geupdate.quote:Op donderdag 17 januari 2008 20:02 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Met een beetje pech crasht je router onder de laatste transmission (ik heb er last van helaas), maar de devvers weten ervan en ik denk niet dat 't lang zal duren voor 1.0.2 uitkomt.
Had iets te maken met bepaalde waarden ofzo. Ze zullen nu waarschijnlijk wat laten testen met de vorige/nieuwe voor ze iets releasen.
Maar inderdaad, de enige Azureus die ik er ooit op heb gehad heeft ook nooit gewerkt hier...
Uhuh. En terwijl ik nu mijn tekst opzoek (die in het Nederlands is) merk ik dat dat dezelfde optie is.quote:Op donderdag 17 januari 2008 21:46 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Dit is het toch gewoon?
[ afbeelding ]
Du bist einfach gep0wned..quote:Op donderdag 17 januari 2008 21:52 schreef Breuls het volgende:
[..]
Uhuh. En terwijl ik nu mijn tekst opzoek (die in het Nederlands is) merk ik dat dat dezelfde optie is.
Ik weet nu niet of ik een uur geleden verkeerd heb gelezen of dat ik ergens iets heb ingesteld is waardoor het is veranderd, maar laten we het maar op het eerste houden.
* Breuls gaat even een hard voorwerp zoeken om tegen zijn hoofd te gooien
Ik denk dat je dan toch echt problemen krijgt met de douanequote:Op donderdag 17 januari 2008 21:03 schreef jojomen4 het volgende:
Nogmaals dank. Dan is de mini idd niks voor mij. Past zo'n grote iMac in een normale handbagage als ik hem in de states of Hong Kong zou kopen? Neem aan dat die beugel los wordt geleverd.
Niet akkoord, een ACD is ongetwijfeld beter dan de concurrentie (vanwege het design en de poorten etc.) maar het scherm zelf (paneel of hoe noem je dat) kan je ook in Dell-monitoren terugvinden die goedkoper zijn.quote:Op donderdag 17 januari 2008 20:41 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
1. Dat scherm van Apple heeft een wat betere kwaliteit t.o.v. de huis-tuin en keuken schermen. Daarnaast is het gewoon een scherm. Wat kun je anders doen aan een scherm?
De mini past beter in je binnenzak, denk ik.quote:Op donderdag 17 januari 2008 21:03 schreef jojomen4 het volgende:
Nogmaals dank. Dan is de mini idd niks voor mij. Past zo'n grote iMac in een normale handbagage als ik hem in de states of Hong Kong zou kopen? Neem aan dat die beugel los wordt geleverd.
Ik verwacht niks andersquote:Op donderdag 17 januari 2008 23:44 schreef Breuls het volgende:
Trust me, bij serverwerk ben ik veel zorgvuldiger dan bij mijn eigen PC's/Macs.
Ik hoop ht ja, kut Transmission. Die bug zat er 2 versies geleden ook al inquote:Op donderdag 17 januari 2008 20:02 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Met een beetje pech crasht je router onder de laatste transmission (ik heb er last van helaas), maar de devvers weten ervan en ik denk niet dat 't lang zal duren voor 1.0.2 uitkomt.
Had iets te maken met bepaalde waarden ofzo. Ze zullen nu waarschijnlijk wat laten testen met de vorige/nieuwe voor ze iets releasen.
Maar inderdaad, de enige Azureus die ik er ooit op heb gehad heeft ook nooit gewerkt hier...
Als kleurprofiel voor m'n monitor gebruik ik die van m'n calibratiequote:Op donderdag 17 januari 2008 21:29 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Profiel van je monitor natuurlijk, hoezo fotoprofielen dan?
En het programmaatje Awaken (onderdeel van de Macheist-bundel), kan je van je "slaapprobleem" verhelpen
Quite vervelend, daarom gebruik ik geen Transmission meer.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 01:28 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
Ik hoop ht ja, kut Transmission. Die bug zat er 2 versies geleden ook al in
Tres suf zeg.quote:Beste Jarno,
Voor alsnog is er niets bekend gemaakt over een prijsverlaging van de
AppleTV in Nederland. Deze lijkt dan ook voorlopig uit te blijven.
Wij weten zelf ook niet waarom Apple heeft besloten de prijzen van de
iPod Touch wel en die van de AppleTV niet te verlagen. Ik hoop je
hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
Ik heb zelf zo'n grijze doos, een Mac Mini. Oorspronkelijk geleverd met een Intel Core Solo-processor (toen heb ik het geheugen laten uitbreiden naar 2 GB) en dat bevalt prima. Ook niet al te vaak last gehad van 'spinning beachballs' tijdens het gewone huis-, tuin- en keukenwerk, zolang ik inderdaad maar iets van 6 programma's open had staan. Toch heeft hij met zijn 1,5 GHz processor goed werk geleverd.quote:Op donderdag 17 januari 2008 20:38 schreef jojomen4 het volgende:
Vraagje voor de experts. Heb zo'n 2 jaar geleje m'n iBook G4 gekocht die nu wel heel oud lijkt met al die nieuwe dingen ze Apple telkens uitbrengt.
Ik wil over een lange tijd een vaste computer kopen, en ik zat te denken aan dat kleine grijze doosje van Apple. Nu zie ik dat die zonder scherm verkocht wordt. Ik heb 2 vragen.
1. [...]
2. Dat kleine kistje kost volgens mij zo'n 800 euro. Nu vraag ik me af of je dan een klein beestje hebt dat sterk genoeg is voor de gemiddelde thuis gebruiker, die zo'n 6 programma'tjes tegelijk aan heeft staan (Internet, Torrent en nog wat flauwekul), of is het dan beter om die grote grijze kist te nemen van 2600 euro?
BvD.
ik gebruik zelf handbrake. niet echt een mooie mac look inderdaad, maar wel ontzettend makkelijk te gebruiken en dus heel functioneel.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 13:48 schreef Wallinator het volgende:
Wat is tegenwoordig nou een goede app om filmpjes te converteren naar iPod/iPhone formaat? iSquint en VisualHub ken ik al, alleen vind ik dat niet zulke fijne apps. Ze hebben niet echt een mooie Mac-look.
Zit er tegenwoordig al een line-in in de Mini?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 13:46 schreef RubberenRobbie het volgende:
Iemand heeft je als antwoord gegeven dat de Mini maar een instapmodel is (daarmee implicerend dat er weinig/minder mee kan). Daar ben ik het niet mee eens: hoewel je te maken hebt met onboard graphics en een notebook hardeschijf, doet ie toch veel dingen naar behoren. Ik denk dat je 3D-editing wel moet vergeten, maar de rest werkt alles wel.
Alles wat je op een MacBook wilt doen, kan ook prima op een Mini
Euro of 60quote:Op vrijdag 18 januari 2008 13:55 schreef Q. het volgende:
Ik ben toe aan meer geheugen, sinds Leopard zie ik wel steeds vaker zo'n nare beachball. Hoe duur is 2 gig geheugen voor een MacBook? Is dat er een beetje fatsoenlijk in te zetten?
ffmpegxquote:Op vrijdag 18 januari 2008 13:48 schreef Wallinator het volgende:
Wat is tegenwoordig nou een goede app om filmpjes te converteren naar iPod/iPhone formaat? iSquint en VisualHub ken ik al, alleen vind ik dat niet zulke fijne apps. Ze hebben niet echt een mooie Mac-look.
Ik heb een maand geleden ook mijn MacBook geheugen uitgebreid naar 2GB.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 13:55 schreef Q. het volgende:
Ik ben toe aan meer geheugen, sinds Leopard zie ik wel steeds vaker zo'n nare beachball. Hoe duur is 2 gig geheugen voor een MacBook? Is dat er een beetje fatsoenlijk in te zetten?
[Is vast al 100x gevraagd]quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:02 schreef Lunar het volgende:
[..]
Euro of 60
Hoe je je geheugen moet uitbreiden staat zelfs in de handleiding van je MacBook. Is echt heel erg simpel.
Ik ben gelukkig nog redelijk technisch.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:12 schreef Superhuuper het volgende:
[..]
Ik heb een maand geleden ook mijn MacBook geheugen uitgebreid naar 2GB.
Heeft me zo'n 40 euro gekost.
En het upgraden is zo gedaan. Zelfs als je compleet a-technische bent.
Ik heb er (letterlijk) nog geen 5 minuten over gedaan.
http://macstuff.nl/quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:15 schreef Q. het volgende:
[..]
[Is vast al 100x gevraagd]
Wat voor soort geheugen moet ik hebben?
[/Is vast al 100x gevraagd]
Jep, zowel digitaal als analoog (wel via één connector overigens)quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:01 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Zit er tegenwoordig al een line-in in de Mini?
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:01 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Zit er tegenwoordig al een line-in in de Mini?
Ik was net te laat, maar goed: je kunt het nu wel nalezen op de website van Apple (daar zie je ook een foto van de achterzijde met alle in- en uitgangen).quote:Van de website van Apple
Geluid
• Ingebouwde luidspreker
• Gecombineerde optische digitale geluidsinvoer/geluidsingang (mini-aansluiting)
• Gecombineerde optische digitale geluidsuitvoer/koptelefoonaansluiting (mini-aansluiting)
welke client gebruik je nu?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 08:48 schreef Q. het volgende:
[..]
Quite vervelend, daarom gebruik ik geen Transmission meer.
Het is zo gepiept en vrij goedkoop momenteel.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:15 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik ben gelukkig nog redelijk technisch.
Dan hebben ze dat dus verbeterd. Mijn eerste generatie G4 mini had dat dus nietquote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:39 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
[..]
Ik was net te laat, maar goed: je kunt het nu wel nalezen op de website van Apple (daar zie je ook een foto van de achterzijde met alle in- en uitgangen).
Klopt, daar waren meer mensen toen blij mee. Eigenlijk jammer dat de Mini niet wordt doorontwikkeld, is best een leuk ding.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:56 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dan hebben ze dat dus verbeterd. Mijn eerste generatie G4 mini had dat dus niet.
Dat hebben ze sinds de Intel switch.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:56 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dan hebben ze dat dus verbeterd. Mijn eerste generatie G4 mini had dat dus niet.
Zwaar triest ja . Nu ga ik er ook nog zeker geen kopen . Euro-dollar oké , maar 229 dollar tegen 299 euro. Ben je mal. Ga een beetje 2 keer zoveel betalen dan een dikke pad uit de USquote:
Ik blijf erbij dat ze een fatsoenlijke tv tuner in de mini moeten stoppen.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:58 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Klopt, daar waren meer mensen toen blij mee. Eigenlijk jammer dat de Mini niet wordt doorontwikkeld, is best een leuk ding.
Wen er maar aan.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:03 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Zwaar triest ja . Nu ga ik er ook nog zeker geen kopen . Euro-dollar oké , maar 229 dollar tegen 299 euro. Ben je mal. Ga een beetje 2 keer zoveel betalen dan een dikke pad uit de US
Ik download nu wel op mn pc, die heeft ook een veeeel grotere HDD. Gaat ook prima.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:41 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
welke client gebruik je nu?
Zelfs Steve maakt nog menselijke vergissingenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Is iemand dit al opgevallen..?
Kijken of de echte Mac-liefhebbers het opvalt
mijn nachtmerriequote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:58 schreef Q. het volgende:
Holy fuck, ik schrok me dood, mn MacBook heeft net een duikvlucht gemaakt en kwam heel mooi met de open klep naar beneden op de grond, ik was bang dat dat het einde was. Zelfs de MagSafe kon hem niet beschermen tegen mijn onhandigheid, denk dat ie bovenop de powerkabel stond. Gelukkig doet ie het nog zo te zien.
Ik heb mn dag niet.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:02 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
mijn nachtmerrie*onder de dekens kruipt*
Ja mij wel.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Eigenlijk ook niet natuurlijk, maar goed, daar zijn we aan gewend ondertussen.quote:
Ach, je stompt af op een gegeven moment he.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja hallo, ik hier op hongkong airport vanaf de gate te posten. Mansen die me meewarig aankijken en niemand die ff 'tof Swets' zegt hier
Ja jullie wel, veilig tussen de boerenkool en srpuitjes. Ik zat gisterenavond in een of ander wazig achteraf restaurant iets van 'seafood' te eten wat volgens mijn gastheer nog leefde toen het op de bakplaat gepleurd werd... 'Very fresh'quote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ach, je stompt af op een gegeven moment he.
Hebben ze daar geen FEBO ofzo?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja jullie wel, veilig tussen de boerenkool en srpuitjes. Ik zat gisterenavond in een of ander wazig achteraf restaurant iets van 'seafood' te eten wat volgens mijn gastheer nog leefde toen het op de bakplaat gepleurd werd... 'Very fresh'
En het zag eruit als een harige witvis filet
Veilig aziatisch voedsel wel jaquote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
Is Aziatisch eten niet voor je weggelegd?
Ach ja, het smaakte vast beter dan de gemiddelde Babi Pangang of Foe Yong Hai uit NL..quote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Veilig aziatisch voedsel wel ja
Zelfs mijn baas die toch al 10 jaar hier komt moest even kijken voordat hij het naar binnen propte.
HK != Taipeiquote:Op vrijdag 18 januari 2008 17:01 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ach ja, het smaakte vast beter dan de gemiddelde Babi Pangang of Foe Yong Hai uit NL..
Tenminste, ik heb in HK altijd heel lekker gegeten.. beter dan wat ze in NL serveren
Ikke wil ook nieuwe MBP!quote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:46 schreef Breuls het volgende:
Oh wat werkt mijn nieuwe MBP'tje lekker soepel.
Steve wat doe je nuquote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Dat is me inderdaad opgevallen.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
nou ja, de eerste keer dat mn ma uit HK terugkwam, kon ze meteen aan de klysma'squote:Op vrijdag 18 januari 2008 17:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
HK != Taipei
Hongkong is een tikkie internationaler.
volgens mij wilde hij eerst wat anders zeggen, waardoor het er uiteindelijk als een ''verkeerde'' zin uitkwam :/quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Gewoon je Macbook nog een paar keer op de grond gooienquote:
En krijg ik dan geld ofzo?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 19:53 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Gewoon je Macbook nog een paar keer op de grond gooien
SABNZBd van br41n.com . Echter wel klote dat hij alleen downloaden naar je Home folder. Als je dus bijvoorbeeld op een 2e interne HD wil downloaden lukt dat niet ..quote:Op vrijdag 18 januari 2008 21:24 schreef HenkBenzinetank het volgende:
hallo wat is een leuke client om binaries mee te downloaden?
Echt alleen naar de root van je home-folder, of mag een submap ook? In dat laatste geval kun je misschien een symlinkje maken, zodat ~/extern naar je externe schijf wijst.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 21:46 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
SABNZBd van br41n.com . Echter wel klote dat hij alleen downloaden naar je Home folder.
Nee het is echt vanaf je Thuis map en daaruit kun je zelf de directions veranderen dus bijvoorbeeld /Downloads/Complete. Als je naar een andere schijf verwijst werkt het niet . Maar dit lees ik ook her en der op het web . Ach nu misbruik in Windows wel om te leechen.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 23:46 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Echt alleen naar de root van je home-folder, of mag een submap ook? In dat laatste geval kun je misschien een symlinkje maken, zodat ~/extern naar je externe schijf wijst.
Werkt het ook niet als je dit doet in de Terminal?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 23:51 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Nee het is echt vanaf je Thuis map en daaruit kun je zelf de directions veranderen dus bijvoorbeeld /Downloads/Complete. Als je naar een andere schijf verwijst werkt het niet . Maar dit lees ik ook her en der op het web . Ach nu misbruik in Windows wel om te leechen.
1 |
Was mij ook al opgevallen toen ik Office 2008 installeerde..quote:Op zaterdag 19 januari 2008 10:54 schreef Lunar het volgende:
Ik heb sinds kort een vreemde render bug op mijn Mac en ik denk dat het komt door Office 2008.
http://members.chello.nl/m.stuij/renderbug.png
Dus, hij pakt veel letters zomaar op elkaar etc. Is daar een fix voor of moet ik terug naar iWork?
Same problemo.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 10:54 schreef Lunar het volgende:
Ik heb sinds kort een vreemde render bug op mijn Mac en ik denk dat het komt door Office 2008.
http://members.chello.nl/m.stuij/renderbug.png
Dus, hij pakt veel letters zomaar op elkaar etc. Is daar een fix voor of moet ik terug naar iWork?
t ligt aan office, tijdens het installeren Aangepaste Installatie kiezen en dan uitvinken dat ie al je (dubbele) fonts mag vervangen.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 12:04 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Same problemo.Reboot en het was over bij mij, maar Office..
kan het ook niet door handmatig de configfile aan te passen?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 23:51 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Nee het is echt vanaf je Thuis map en daaruit kun je zelf de directions veranderen dus bijvoorbeeld /Downloads/Complete. Als je naar een andere schijf verwijst werkt het niet . Maar dit lees ik ook her en der op het web . Ach nu misbruik in Windows wel om te leechen.
Yup. Ik heb de update. Het maakt de Touch weer een stukje completer als draagbaar handigheidsapparaat. Ik vind die twee tientjes wel een tientje meer dan het waard is, maar aan de andere kant is het maar twee tientjes, dus ik heb het gewoon gedaan.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 14:02 schreef Blistering het volgende:
Al menschen hier met de software update voor de Touch?
Ben nog aan het twijfelen of het de 18 euro waard is. En dan ook met de angst in het achterhoofd dat het miss wel gratis wordt binnenkort.
Nee, ik heb alles al dmv de jailbreakquote:Op zaterdag 19 januari 2008 14:02 schreef Blistering het volgende:
Al menschen hier met de software update voor de Touch?
Ben nog aan het twijfelen of het de 18 euro waard is. En dan ook met de angst in het achterhoofd dat het miss wel gratis wordt binnenkort.
Maar als ik daar op klik krijg ik alleen de optie om "herinner mij hieraan" te klikken? Ik zie nergens een koop knop?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 15:46 schreef super-muffin het volgende:
Op de hoofdpagina van de Store staat een link.
Ik heb het ook maar gekocht, en het bevalt heel erg goed!
jeps...quote:Op zaterdag 19 januari 2008 15:55 schreef super-muffin het volgende:
Heb je je Touch wel aangesloten?
Het werkt nu . Ik had 'volumes' over het hoofd gezien . Ik had gewoon /Macintosh HD/Download/SAB ingevuld maar het moet natuurlijk zijn /Volumes/Macintosh HD/Download/SAB ..quote:Op zaterdag 19 januari 2008 10:26 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Werkt het ook niet als je dit doet in de Terminal?
[ code verwijderd ]
De map Fake mag niet bestaan, maar je mag wel een andere naam verzinnen.Als je dan dat programma instelt op Downloads/Fake zou 'ie alles in /nieuwe/download/folder moeten gooien.
Kan het hier helaas niet testen.
Ik meen te herinneren dat in mijn vorige iPod van de 3e generatie al zoiets inzat, moet je niet via iCal gaan dan?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:12 schreef Breuls het volgende:
Jammer dat de Notes in Mail op de Mac en die op de Touch niet syncen. Was wel handig geweest: lijstje maken op je Mac, syncen en met je iPod de deur uit en lijstje bij de hand.
iCal kan je synchroniseren ja . Dat was al voor de 18 euro update. Notes niet .quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:22 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ik meen te herinneren dat in mijn vorige iPod van de 3e generatie al zoiets inzat, moet je niet via iCal gaan dan?
Aangezien mail zo goed samenwerkt met iCal moet 't toch mogelijk zijn denk ik?
Ja dat was ik vergeten, en als je hem uninstalled dan doet 'ie daar niks mee. Want bij het opnieuw installeren kan je dan enkel kiezen voor 'bijwerken van fonts.' Het had dus in één keer goed gemoeten.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 14:10 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
t ligt aan office, tijdens het installeren Aangepaste Installatie kiezen en dan uitvinken dat ie al je (dubbele) fonts mag vervangen.
Verschil is inderdaad de chipset (Santa Rosa) , de nieuwe videokaart . Processor & meer geheugen. Maar 999 euro is een goede aanbieding . Let wel dat er op deze machines nog geen Leopard staat. Staat ook op de site : * Gratis verkrijgbaar tegen ¤ 8,95 verzendkosten. Je kunt het dus voor 9 euro krijgen bij Apple zeg maar het zit er niet bij. Het scheelt 250 euro en zoveel verschil zit er niet in .quote:Op zaterdag 19 januari 2008 19:15 schreef ikweetnix00 het volgende:
beste mackenners,
bij de A-mac is de oude versie macbook in de aanbieding (999). Vooral de middelste (2,16, 120gig, superdrive) heeft mijn interesse. Helemaal als er nog studentenkorting vanafgaat.
De verschillen met de huidige macbook, zover ik heb kunnen vinden.. andere videokaart (3100 zit er nu in), Santa Rossa, en max 4 gig ipv 3gig RAM herkend.
kan iemand mij hier wat meer over vertellen, wat zullen de gevolgen zijn? is de videokaart zoveel slechter? Gaat de gma950 minder lang mee ivm toekomstige OSXen? Wat is Santa Rossa?
De situatie is als volgt.quote:
Dus zo groot is het verschil met en zonder Santa Rosa niet? Ik heb deze gevonden: http://macspeedzone.com/h(...)e_raw/07/11_19.shtmlquote:Op zaterdag 19 januari 2008 19:31 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Verschil is inderdaad de chipset (Santa Rosa) , de nieuwe videokaart . Processor & meer geheugen. Maar 999 euro is een goede aanbieding . Let wel dat er op deze machines nog geen Leopard staat. Staat ook op de site : * Gratis verkrijgbaar tegen ¤ 8,95 verzendkosten. Je kunt het dus voor 9 euro krijgen bij Apple zeg maar het zit er niet bij. Het scheelt 250 euro en zoveel verschil zit er niet in .
Volgens mij niet. Hij is ook nog uit, alleen te bezichtigen op MacWorld en daar kun je niet uitgebreid gaan benchmarken natuurlijk.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 20:38 schreef Dementor het volgende:
Is er al een benchmark van de air wat betreft de 1.8" hdd en de ssd?
Nee 1.1.3. is niet betaald maar de extra apps . Dus je kunt gewoon updaten.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 21:02 schreef -Menn0- het volgende:
Is het de 1.1.3 update voor de iPod Touch die 20 dollar kost?
Itunes zegt namelijk dat hij een update heeft gevonden maar ik wil niet dat hij nu dat ding gaat downloaden en 20 dollar van mijn rekening afschrijft.
Leopard is er net , dus nee voorlopig geen nieuw OS. Met Leopard worden ook machines ondersteund van jaren terug. Dus dat moet geen probleem zijn.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 20:36 schreef ikweetnix00 het volgende:
[..]
Dus zo groot is het verschil met en zonder Santa Rosa niet? Ik heb deze gevonden: http://macspeedzone.com/h(...)e_raw/07/11_19.shtml
zegt mij eigenlijk niet zo heel veel.... Maar het is de dus niet zo als over een jaar osx 10.6 uitkomt deze niet kan draaien om een macbook met een GMA 950?
Jij komt van Windows, nietwaarquote:Op zaterdag 19 januari 2008 20:36 schreef ikweetnix00 het volgende:
[..]
Dus zo groot is het verschil met en zonder Santa Rosa niet? Ik heb deze gevonden: http://macspeedzone.com/h(...)e_raw/07/11_19.shtml
zegt mij eigenlijk niet zo heel veel.... Maar het is de dus niet zo als over een jaar osx 10.6 uitkomt deze niet kan draaien om een macbook met een GMA 950?
Binnen je garantie "meestal" gratis. Buiten je garantie weet ik 't niet.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 21:36 schreef supkaa het volgende:
Weet iemand hoeveel het kost om de topcase van een macbook te laten vervangen?
En als je geen schade hebt of niks, kun je er dan een zwarte topcase op laten zetten (heb een witte 13 inch met nogal veel krassen)quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:20 schreef HenkBenzinetank het volgende:
volgens mij kost het ook buiten je garantie niks, ivm fabriekfout. Maar dat weet ik niet zeker.
Welcome to the clubquote:Op zaterdag 19 januari 2008 21:32 schreef ikweetnix00 het volgende:
Vista zelfsna deze gelezen te hebben ben ik eruit. Ga de oude macbook van 999E halen a.s. maandag!!!!!
http://www.macworld.com/article/60969/2007/11/macbook_bench.html
Je zult zien dat je windows op een gegeven moment niet meer gaat gebruiken ook al wil je die ene applicatie draaien.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:27 schreef ikweetnix00 het volgende:
THX!
ik kan voor alles een osx alternatief vinden, alleen sopcast (voetbal kijk prog) niet. Wordt dus toch XP erbij
Daarom heb ik maar gewoon een nieuwe gekocht. De oude (die heeft last van een ratelgeluid dat toeneemt bij verhoogde schijf- en/of processoractiviteit) gaat naar een reparateur zodra ik alle data heb leeggeruimd en het geen probleem is als ik 'm een tijdje kwijt ben.quote:Op zondag 20 januari 2008 00:22 schreef ikweetnix00 het volgende:
dat is wel kut, kan je toch dagen/weken je book kwijt zijn
Zeker in Warnerraven in Almere geweest?quote:Op zondag 20 januari 2008 00:09 schreef HenkBenzinetank het volgende:
apple kan soms heel kut zijn, omdat er nerds zonder verstand van zaken in de winkels werken. Ook hebben ze er weleens een handje van om problemen te ontkennen.
En soms niet, en wordt alles asap geregeld.
iFactors Rotterdam bijvoorbeeld. Maar apple kan er zelf ook wat van, zie al die falende Seagate schijven.quote:Op zondag 20 januari 2008 00:37 schreef DJJoris het volgende:
[..]
Zeker in Warnerraven in Almere geweest?
Ik probeer je quotes aan elkaar te matchen, maar is iFactors Rdam nu wel of niet kundig voor reparaties? Het is voor mij de dichtstbijzijnde reseller namelijk, dus ik ben geneigd daarheen te lopen.quote:Op zondag 20 januari 2008 00:54 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
iFactors Rotterdam bijvoorbeeld. Maar apple kan er zelf ook wat van, zie al die falende Seagate schijven.
quote:March 1, 1976
Because Steve Jobs and Steve Wozniak were going into business, they needed a name for their company. According to Wozniak, it was Jobs who thought up the name for their new computer company one afternoon as the two drove along Highway 85 between Palo Alto and Los Altos.
“Steve was still half involved with a group of friends who ran the commune-type All-One Farm in Oregon. And he would go up and work there for a few months before returning to the Bay Area. He had just come back from one of his trips and we were driving along and he said ‘I’ve got a great name: Apple Computer.’ Maybe he worked in apple trees. I didn’t even ask. Maybe it had some other meaning to him. Maybe the idea just occurred based upon Apple Records. He had been a musical person, like many technical people are. It might have sounded good partly because of that connotation. I thought instantly, ‘We’re going to have a lot of copyright problems.’ But we didn’t. Both of us tried to think of technical-sounding mixtures of words, like Executek and Matrix Electronics, but after 10 minutes of trying, we both realized we weren’t going to beat Apple Computer.”
http://www.appleinsider.c(...)ke_only_minutes.htmlquote:Sources: MacBook Air battery replacements take only minutes
By Kasper Jade
Published: 02:00 PM EST
Due to its ultra-thin profile, Apple's new MacBook Air was designed with an integrated 37-watt-hour lithium-polymer battery that is not user-replaceable. Though this has caused some initial concern amongst potential adopters, AppleInsider has learned that the replacement process is quite trivial.
According to people familiar with the new-generation notebook, there are no special tools or knowledge required to swap out the MacBook Air's battery, which Apple has billed its "thinnest ever" in a product. Instead, the process requires a single size-0 type philips screwdriver and some diligence.
Once flipped upside down, the MacBook Air's bottom cover is easily unscrewed and removed, providing immediate access to the battery cavity. From there, the battery can be unscrewed from the chassis with the same screwdriver and unplugged from the circuit board with a simple tug -- it's not soldered to the board.
The entire process, according to those in the known, can be completed by any service technician in as little as three minutes.
For its part, Apple has announced its intent to offer a MacBook Air Out-of-Warranty Battery Replacement Program, which promises authorized replacements for US $129. The mail-in repair process normally takes 5 business days, the company says.
Given the simplicity of the upgrade, however, it's possible that Apple will in time offer the service on-demand at its retail stores. Similarly, third parties could also offer in-home do-it-yourself kits should they be able to acquire battery cells that meet Apple's standard for the MacBook Air.
There's no word, however, whether the latter process would void the notebook's warranty in Apple's eyes. In the meantime, the company recommends MacBook Air users follow these instructions for optimizing life span and battery life.
Ik heb dus een erg goede ervaring met cardservices Breuls. Zitten aan de boezembocht. Zijn alleen servicecenter, geen sales. Let op dat je wel het rotterdamse filliaal mailt ivm je reparatievraag.quote:Op zondag 20 januari 2008 01:03 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik probeer je quotes aan elkaar te matchen, maar is iFactors Rdam nu wel of niet kundig voor reparaties? Het is voor mij de dichtstbijzijnde reseller namelijk, dus ik ben geneigd daarheen te lopen.
drag & drop toch gewoon?quote:Op zondag 20 januari 2008 11:35 schreef eer-ik het volgende:
Hoi
Ik heb per ongeluk m'n map Films weggegooid.
Nou heb ik zelf weer een mapje aangemaakt, maar hij staat niet meer in die balk links in Finder
Weet iemand hoe ik dat weer kan fixen?
Ohjaquote:
Laat dat eens zien...quote:Op zondag 20 januari 2008 01:08 schreef HenkBenzinetank het volgende:
MAar gelukkig wel met een uitdraai van de applesite waarop stond dat batterijen 2 jaar garantie hebben.
Nu staat het ook in iedergeval niet (meer?) op de website: http://www.apple.com/batteries/replacements.htmlquote:Op zondag 20 januari 2008 12:09 schreef Junkie het volgende:
[..]
Laat dat eens zien...
Want geloof dat totaal niet.
http://www.apple.com/support/macbook_macbookpro/batteryupdate/?aosid=p204&sitename=MacWereld.nl&siteid=1076618&tduid=2b7612e28e4e02a8c5945b5014548c48quote:Op zondag 20 januari 2008 12:09 schreef Junkie het volgende:
[..]
Laat dat eens zien...
Want geloof dat totaal niet.
Die grote beurs is een paar dagen geleden geweestquote:Op zondag 20 januari 2008 13:05 schreef ThijsThijs het volgende:
Ik ben van plan om ook een MacBook (misschien de Pro) aan te schaffen. Maar voordat ik doe wil ik graag weten of er niet binnen nu en augustus dit jaar een nieuwe versie uit gaat komen. Is er een redelijke kans dat dit gaat gebeuren of is dit al uitgesloten. Ik weet dat dit natuurlijk nooit 100% gegarandeerd kan worden maar is er binnenkort nog een grote Apple-beurs waar meestal nieuwe producten naar buiten worden gebrach"t?
Ach dat Macrumors kun je ook met een korreltje zout nemen. Ze gaan uit van gemiddelde aantal dagen ..quote:Op zondag 20 januari 2008 13:27 schreef ThijsThijs het volgende:
Product MacBook Pro
Recommendation: Don't Buy - Updates soon *
Notes * On November 1st, Apple added a 2.6 GHz processor option and 250 GB Hard Drive BTO options, but the remainder of the MacBook Pro line remained the same. This seems unlikely to represent a true update, but may push off a true revision a few months.
Nog eventjes wachten dus
Ik denk dat ze die MultiTouch trackpads redelijk snel in de gewone MB(P)s gaan bouwen. En Apple gebruikt al een tijdje nauwelijks meer beurzen om kleine product updates door te voeren, eerder speciaal aangekondigde events, of ze worden gewoon op een dinsdag in de Store gegooid.quote:Op zondag 20 januari 2008 13:30 schreef Anthraxx het volgende:
Ja, tot je een ons weegt. Lekker boeiend trouwens ook. Ik heb mijn MBP een dag voor kerst gekocht. Er is geen nieuwe MBP verschenen vorige week. En er is pas in Augustus een Developers beurs, waar meestal geen hardware wordt aangekondigt. Hooguit dat de CPU eens een keer veranderd, maar alsof dat zo boeiend is. Die extra 200 Mhz merk je toch niet tenzij je hele hoogstaande CPU vretende dingen doet. Maar dat geloof ik niet zo.
Er zullen echt geen baanbrekende vernieuwingen in de MBP of MB lijn komen tot een volgende beurs (of een geheel nieuw product).
Dankje..quote:
http://www.hackint0sh.org/forum/announcement.php?f=127quote:yes, thats's real, done together by iphone dev team and elite team.
nobody plans to release it untill Apple releases SDK.
Multi Touch zit al een tijdje in de Books.quote:Op zondag 20 januari 2008 13:55 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik denk dat ze die MultiTouch trackpads redelijk snel in de gewone MB(P)s gaan bouwen. En Apple gebruikt al een tijdje nauwelijks meer beurzen om kleine product updates door te voeren, eerder speciaal aangekondigde events, of ze worden gewoon op een dinsdag in de Store gegooid.
De hertog bedoelt eerder de speciale Touch en iPhone trucjes zoals foto's roteren, inzoomen en uitzoomen met duim en wijsvinger en meer van dat leuksquote:Op zondag 20 januari 2008 15:48 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Multi Touch zit al een tijdje in de Books.
Je weet wel, scrollen met 2 vingers, tikken met 2 vingers enzo. Dat zit er al een jaar of 3 in.
op de apple site staat zo'n 5 stappen plan op de supportpagina voor de iPod. doorloop dat eens?quote:Op zondag 20 januari 2008 16:10 schreef Erotica_ het volgende:
Resetten lukt niet, op iTunes reageert hij niet
Hoeveel korting?quote:Op zondag 20 januari 2008 17:02 schreef JoMo0 het volgende:
Zijn er nog mensen die een Macheist bundel willen aanschaffen ? Ik wil er wel 1tje bestellen maar als je er meerdere koopt in 1 keer krijg je korting ..
Dat zou leuk zijnquote:
Ik laat mijn abonnement aflopen op het moment dat het jaar erop zit. Voor mij is die ¤ 99 het niet waard. Voor de helft zou ik het wel houden, maar zolang Apple geen prijsverlaging doorvoert loopt het abonnement volgend jaar in augustus af.quote:Op zondag 20 januari 2008 17:45 schreef DaMook het volgende:
[..]
Dat zou leuk zijn, geld bij krijgen
.
Ik zit nog te twijfelen of ik doe bundle koop, zitten wel leuke dingen tussen.
.mac is trouwens ook wel relaxt, vandaag een beetje aan het spelen geweest met mijn proefabbonement.
Webgallery bedoel je die foto albums mee denk ik hequote:Op zondag 20 januari 2008 17:48 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Ik laat mijn abonnement aflopen op het moment dat het jaar erop zit. Voor mij is die ¤ 99 het niet waard. Voor de helft zou ik het wel houden, maar zolang Apple geen prijsverlaging doorvoert loopt het abonnement volgend jaar in augustus af.
Webgallery is wel geinig trouwens!
Ja, nu heb ik 'm alquote:Op zondag 20 januari 2008 17:02 schreef JoMo0 het volgende:
Zijn er nog mensen die een Macheist bundel willen aanschaffen ? Ik wil er wel 1tje bestellen maar als je er meerdere koopt in 1 keer krijg je korting ..
Hmz, als je de bundle eerder hebt aangeschaft, krijg je dan die extraatjes ook nog?quote:Op zondag 20 januari 2008 20:59 schreef Battlefan het volgende:
Er zit een nieuwe app bij de MacHeist bundle; VectorDesigner. Hij wordt geunlocked bij $300.000 voor het goede doel
Okay, klinkt interessant.quote:Op zondag 20 januari 2008 17:21 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Alleen: 49$
Met 2: 40$
Met 3: 33$ pp.
Ja.quote:Op zondag 20 januari 2008 21:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hmz, als je de bundle eerder hebt aangeschaft, krijg je dan die extraatjes ook nog?
Als we met meerderen zijn wil ik het ook wel overwegen. Nog 3 dagen te gaan.quote:
Donders handige App, al zeg ik het zelf..quote:Introducing Papers...
Do you have dozens of PDF files from your favorite scientific articles scattered on your harddrive? Do you also try to desperately organize them by renaming and archiving them in folders? But like the piles of printed articles on your desk, you can't keep up with all the new papers you download, and despite all your efforts it has become impossible to find that one article.
Finally that all belongs to the past. We've been there, trust us, we know. That's why we wrote Papers, our latest application exclusively for the Mac. Papers will revolutionize the way you deal with scientific papers. Search for articles using the built in search engines, retrieve and archive PDFs, and read and study them all from within Papers, your personal library of Science.
quote:Op zondag 20 januari 2008 22:57 schreef Mr.Noodle het volgende:
Voor de Academici.. (o.a. Walter..)
[ link | afbeelding ]
[..]
Donders handige App, al zeg ik het zelf..
Heb de trial al eens gebruikt. iTunes voor PDF eigenlijk, inderdaad enorm handig maar dan moet je wel al je PDF's gaan 'taggen', net zoals mp3s bijna.quote:Op zondag 20 januari 2008 22:57 schreef Mr.Noodle het volgende:
Voor de Academici.. (o.a. Walter..)
[ link | afbeelding ]
[..]
Donders handige App, al zeg ik het zelf..
Ja, heb er ook even nagekeken, maar ik zag het verschil niet zo met gewoon spotlighten op 'Auteur", "Onderwerp" of "titel".quote:
quote:http://uneasysilence.com/archive/2008/01/12871/
iTunes accounts, for everyone
If like myself you’ve been pretty cheesed off that you can’t get an iTunes account because Apple doesn’t have an iTunes Store in your country yet, here is the solution for you to get one.
1) Go here, enter a (fake) email, agree with the terms, and hit “Generate my code!”. Now copy the generated code to your clipboard.
2) Open iTunes and click on the iTunes Store link.
3) On the right hand side under “Quick links”, click on “Redeem”.
4) Paste the code from the clipboard and hit “Redeem”. It will tell you that the code has expired: no worries!
5) Click on the Home button of the store, and then click on “Login” at the top right. Now Create a New Account.
6) You will realize that in the Credit Card details you can now choose “none” as an option.
Tada! Now you use the “Get Album Artwork” feature in iTunes and get any free songs available.
Note: As an address, I used the Cupertino contact detail that came with Address Book.
De gratis album art kan je met een Nederlands account ook krijgen, net als gratis muziek. Ik ga over een tijdje maar de truc met de US Giftcards toepassen.quote:Op maandag 21 januari 2008 14:39 schreef Junkie het volgende:
Ik heb net een trucje gevonden om aan een gratis US-account te komen.
Hiermee kan je aan de gratis album-art komen of de gratis downloads die ze in de US aanbieden. En dan ook video! (alleen werkt "the sarah conner chronicals" niet bij mij. Maar wel de LOST recap)
Enjoy!
[..]
Klopt, maar in de US-store hebben ze weer andere Free-downloads.quote:Op maandag 21 januari 2008 14:59 schreef Tomasso het volgende:
De gratis album art kan je met een Nederlands account ook krijgen, net als gratis muziek. Ik ga over een tijdje maar de truc met de US Giftcards toepassen.
Breuls , ik & Walter = 3 .. = 33 $ p.p. = 22 euro i.p.v. 34 .quote:Op zondag 20 januari 2008 22:51 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Als we met meerderen zijn wil ik het ook wel overwegen. Nog 3 dagen te gaan.
Grappig gevonden.quote:Op maandag 21 januari 2008 14:39 schreef Junkie het volgende:
Hiermee kan je aan de gratis album-art komen of de gratis downloads die ze in de US aanbieden. En dan ook video! (alleen werkt "the sarah conner chronicals" niet bij mij. Maar wel de LOST recap)
Enjoy!
[..]
Ik wou zeggen, ik gebruik die cover art al tijdenquote:Op maandag 21 januari 2008 14:59 schreef Tomasso het volgende:
[..]
De gratis album art kan je met een Nederlands account ook krijgen, net als gratis muziek. Ik ga over een tijdje maar de truc met de US Giftcards toepassen.
1600 Pennsylvania Avenue NWquote:Op maandag 21 januari 2008 15:32 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Grappig gevonden.
Ik heb er ook maar eentje aangemaakt: ik woon nu in de Boston bibliotheek.
Gratis muziek? Ik wist niet dat die promo's ook in de Nederlandse store zaten..quote:Op maandag 21 januari 2008 14:59 schreef Tomasso het volgende:
[..]
De gratis album art kan je met een Nederlands account ook krijgen, net als gratis muziek.
Hmm zoveel stelt het dus ook weer niet voorquote:Op maandag 21 januari 2008 14:19 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Heb de trial al eens gebruikt. iTunes voor PDF eigenlijk, inderdaad enorm handig maar dan moet je wel al je PDF's gaan 'taggen', net zoals mp3s bijna.
Met mp3s heb ik bijna heel mijn collectie weggegooid en opnieuw gedownload met de juiste tags om 't me gemakkelijk te maken, maar hier gaat dat nogal moeilijk.
Ook werken de ingebouwde databases tamelijk kut; je moet overal voor betalen. Wat ergens ook wel begrijpelijk is maartoch. Ook jammer dat je geen toegang kan forceren tot CSA of CJA (de sciologische bronnen van Sage Publications).
Ik zeg prachtig programma als je er wat tijd in steekt.
En helaas geen freeware.
Dat is ook pas sinds kort.quote:Op maandag 21 januari 2008 15:43 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Gratis muziek? Ik wist niet dat die promo's ook in de Nederlandse store zaten..
Dat is ook sinds december ergens. Maar de nummers die hier worden aangeboden stellen echt niks voor.quote:Op maandag 21 januari 2008 15:43 schreef De_Hertog het volgende:
Gratis muziek? Ik wist niet dat die promo's ook in de Nederlandse store zaten..
Al dat soort zooi komt hier pas ook weer veel laterquote:Op maandag 21 januari 2008 16:29 schreef Junkie het volgende:
[..]
Dat is ook sinds december ergens. Maar de nummers die hier worden aangeboden stellen echt niks voor.
In de US-store zitten er soms nog wel wat leuke dingen tussen.
En als je naar US-store -> TV Shows -> En daar onderin op: Free on iTunes klikt, dan krijg je een overzicht van de gratis video's in die store! En daar zitten soms wat pilots of andere dingen bij.
quote:Op maandag 21 januari 2008 16:33 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Al dat soort zooi komt hier pas ook weer veel later
Als het hier uberhaupt al komt.
Ik denk dat er wel wat veranderd is sinds dat jij het gebruikt hebt. Er zijn al een aantal meer databases toegevoegd, waaronder Google Scholar en Web of Science, die gebruik ik op dit moment. En ik heb nog voor geen enkel artikel betaald. Misschien ligt het er ook aan dat ik rechtstreeks via VPN op het netwerk van de Uni ingelogd ben, aangezien zij al een bepaald bedrag af leggen per gedownload artikel.quote:Op maandag 21 januari 2008 14:19 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Heb de trial al eens gebruikt. iTunes voor PDF eigenlijk, inderdaad enorm handig maar dan moet je wel al je PDF's gaan 'taggen', net zoals mp3s bijna.
Met mp3s heb ik bijna heel mijn collectie weggegooid en opnieuw gedownload met de juiste tags om 't me gemakkelijk te maken, maar hier gaat dat nogal moeilijk.
Ook werken de ingebouwde databases tamelijk kut; je moet overal voor betalen. Wat ergens ook wel begrijpelijk is maartoch. Ook jammer dat je geen toegang kan forceren tot CSA of CJA (de sciologische bronnen van Sage Publications).
Ik zeg prachtig programma als je er wat tijd in steekt.
En helaas geen freeware.
Ik heb de bundel ook nog steeds niet gekocht, maar ik zocht eigenlijk nog naar iemand waarmee ik samen de bundel kan kopen..quote:Op maandag 21 januari 2008 17:52 schreef super-muffin het volgende:
Wil ik die MacHeist gaan kopen, staat er geen geld op m'n PayPal. Dus wil ik ze machtigen om geld van mijn rekening af te schrijven, duurt dat 5 dagen tot een week. En dat terwijl de actie nog 2 dagen loopt.
Jammer..
Kijk eens in iTunes in je boodschappenkarretje aan de linkerkantquote:Op maandag 21 januari 2008 18:08 schreef Xilantof het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom ik niet de nieuwe ipod software kan downloaden...
Er moet toch ergens een "koop" knopje zitten?
Waar moet ik die in hemelsnaam zien?quote:Op maandag 21 januari 2008 18:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Kijk eens in iTunes in je boodschappenkarretje aan de linkerkant
Trouwens, ik heb nu ook zo'n US-account geregistreerd op een adres in Amerika van een Naamgenoot(gevonden via de Amerikaanse Gouden Gids
) Maar goed, ik neem dat ik gewoon via m'n Gift-cards kan betalen, zonder dat die persoon ook maar iets van iTunes-stuff in z'n mail of op z'n adres krijgt?
Mailbevestigingen krijg je natuurlijk altijd van iTunes dus het is wel handig als je een email opgeeft van je zelf.quote:Op maandag 21 januari 2008 18:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Kijk eens in iTunes in je boodschappenkarretje aan de linkerkant
Trouwens, ik heb nu ook zo'n US-account geregistreerd op een adres in Amerika van een Naamgenoot(gevonden via de Amerikaanse Gouden Gids
) Maar goed, ik neem dat ik gewoon via m'n Gift-cards kan betalen, zonder dat die persoon ook maar iets van iTunes-stuff in z'n mail of op z'n adres krijgt?
Ik gok dat je het hier over het 'huis' adres hebt. Daar verwacht ik niet zoveel post op.quote:Op maandag 21 januari 2008 18:09 schreef Mr.Noodle het volgende:
quote:Op maandag 21 januari 2008 18:15 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Waar moet ik die in hemelsnaam zien?
Oke... die staat nu aan.quote:
Als ik het goed heb moet je ergens op je iPod de optie "Breedbeeld" aan of uit zetten.quote:Op maandag 21 januari 2008 19:06 schreef Guppyfriend het volgende:
even over handbrake + iPod Classic.
ik zet mn films om in handbrake naar mp4 en speel ze dan af op de iPod Classic. sommige films zijn breedbeeld. maar in plaats van dat er zwarte balken verschijnen aan de boven en onderkant, 'snijdt' de iPod er aan de zijkanten gewoon een stuk af. zo is het wel mooi beeldvullend, maar goed, je mist een stuk.
kan ik dit aanpassen? het is niet bij alle films op de iPod. wanneer ik de films op de iMac afspeel zijn ze wel gewoon breedbeeld.
Geen idee wat je wil downen maar zoiets krijg je niet?quote:Op maandag 21 januari 2008 19:06 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Oke... die staat nu aan.
Maar nog steeds zie ik alleen maar een "herinner mij eraan" knop bij de software pagina in de store? En ergens een koop knop.
De software update voor de iPod Touch...quote:Op maandag 21 januari 2008 19:20 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Geen idee wat je wil downen maar zoiets krijg je niet?
[ afbeelding ]
Misschien wil die herinner knop zeggen dat 't nog niet gereleased is?
Edit: hmm, ik heb geen softwarepagina maar ik zit dan ook in de Belgische ITMS. Sorry, can't help you
Waar vul je nou die code in?quote:Op maandag 21 januari 2008 14:39 schreef Junkie het volgende:
Enjoy!
[..]
quote:
It better be!quote:Op maandag 21 januari 2008 20:07 schreef Mr.Noodle het volgende:
Die software update voor de iPod Touch, was die al uit dan?
Thnx!!quote:Op maandag 21 januari 2008 20:07 schreef Mr.Noodle het volgende:
Die software update voor de iPod Touch, was die al uit dan?
[..]
[ afbeelding ]
Op de Redeem pagina, die je aan de rechterkant op de thuispagina vindt in de iTunes-Store, onder Quick Links.quote:Op maandag 21 januari 2008 20:06 schreef -Menn0- het volgende:
Waar vul je nou die code in?
Ik heb je een PM gestuurd. Zal ff een vriend van me SMSen of hij interesse heeft in MacHeist.quote:Op maandag 21 januari 2008 18:08 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik heb de bundel ook nog steeds niet gekocht, maar ik zocht eigenlijk nog naar iemand waarmee ik samen de bundel kan kopen..
Kan ik het met korting halen, als je me even PM'ed je naam en e-mail adres geeft. Misschien dat ik nog een 3e persoon kan regelen, dat zou ideaal zijn natuurlijk..
killallquote:Op maandag 21 januari 2008 22:45 schreef Q. het volgende:
Kill ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |