Het is een fout van OS X ja, maar als je Azureus gebruikt verdien je het eigenlijk ook wel om problemen te krijgen. Wat is dat een log, traag en bloated schijtprogramma.quote:Op donderdag 17 januari 2008 19:12 schreef Kadiladio het volgende:
[..]
Dus omdat dit probleem niet opgelost kan worden moet ik maar een kabel aanleggen van de zolder naar beneden? Die is gek.
En ben ik de enige? Google voor de lol nou gewoon even op Airport kernel panic azureus/transmission en je komt er achter dat ik niet de enige ben.
Het gaat mij er meer om dat Apple hoog van de toren blaast dat hun OS oh zo geweldig is, en niets andsers doet dan Vista bashen. Daar word ik onderhand een beetje zat van. Laat ze een beetje vaart maken met een hotfix ofzo.
ikke niet mn macbookje doet het nog steeds heerlijkquote:Op donderdag 17 januari 2008 19:50 schreef Anthraxx het volgende:
Ik ken het.
Ik doelde meer op het verdoemd worden tot een andere PC omdat vriendinlief de Mac wilt gebruiken. Meestal zat ik op mijn iBook te werken.quote:Op donderdag 17 januari 2008 19:53 schreef donderopman het volgende:
[..]
ikke niet mn macbookje doet het nog steeds heerlijk
Met een beetje pech crasht je router onder de laatste transmission (ik heb er last van helaas), maar de devvers weten ervan en ik denk niet dat 't lang zal duren voor 1.0.2 uitkomt.quote:Op donderdag 17 januari 2008 19:37 schreef Wallinator het volgende:
Gebruik gewoon Transmission, de nieuwste versies zijn perfect.
Achja, 't heeft zijn voordelen. Als je OSX eropnieuw opgooit kan je alles wat je niet nodig hebben weglaten.quote:Op donderdag 17 januari 2008 20:10 schreef Breuls het volgende:
Okay, weer mislukt. Fuck it. Ik doe het wel op de Windows manier: zelf alles opnieuw instellen.
Mja, de reden dat ik mijn Time Machine backup niet vertrouwde is omdat ik niet geloof dat die alle data bevat, mede doordat die af en toe een kopieerfoutje rapporteert. Misschien is de HD van mijn oude MBP wel niet helemaal gezond, geen idee..quote:Op donderdag 17 januari 2008 20:11 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Achja, 't heeft zijn voordelen. Als je OSX eropnieuw opgooit kan je alles wat je niet nodig hebben weglaten.
Niet iedereen heeft 12 printers van allerlei merken in huis etc.
Vreemd dat 't niet lukt, nog nooit gehoord...
Heb je ook oplossing voor mijn "niet uit sleep willen komen" probleem?quote:Op donderdag 17 januari 2008 18:03 schreef Mr.Noodle het volgende:
Voor Breuls en Xil en alle ander niet zo veel postende Apple-SC usertjes..
[ link | afbeelding ]
Blijft leuke deal
1. Dat scherm van Apple heeft een wat betere kwaliteit t.o.v. de huis-tuin en keuken schermen. Daarnaast is het gewoon een scherm. Wat kun je anders doen aan een scherm?quote:Op donderdag 17 januari 2008 20:38 schreef jojomen4 het volgende:
Vraagje voor de experts. Heb zo'n 2 jaar geleje m'n iBook G4 gekocht die nu wel heel oud lijkt met al die nieuwe dingen ze Apple telkens uitbrengt.
Ik wil over een lange tijd een vaste computer kopen, en ik zat te denken aan dat kleine grijze doosje van Apple. Nu zie ik dat die zonder scherm verkocht wordt. Ik heb 2 vragen.
1. Heeft zo'n scherm van Apple (wat los te verkrijgen is) extra mogelijkheden t.o.v. een normaal monitor die ook op "normale-windows" computers aan te sluiten is? Of zou uiterlijk voor de meeste kopers de doorslag zijn?
2. Dat kleine kistje kost volgens mij zo'n 800 euro. Nu vraag ik me af of je dan een klein beestje hebt dat sterk genoeg is voor de gemiddelde thuis gebruiker, die zo'n 6 programma'tjes tegelijk aan heeft staan (Internet, Torrent en nog wat flauwekul), of is het dan beter om die grote grijze kist te nemen van 2600 euro?
Die laatste vraag stel ik omdat als ik nu zo'n 6 programma's open heb staan op m'n G4 ik soms dat gekleurde cirkeltje tevoorschijn zie komen, en ik wil met een computer werken die nooit "naar adem moet happen".
BvD.
Dank.quote:Op donderdag 17 januari 2008 20:41 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
1. Dat scherm van Apple heeft een wat betere kwaliteit t.o.v. de huis-tuin en keuken schermen. Daarnaast is het gewoon een scherm. Wat kun je anders doen aan een scherm?
2. Waarom de keus tussen een mini of een pro? Als je toch al een scherm moet kopen, dan kun je net zo goed voor die totaal prijs een iMac kopen. Daar kun je aardig mee uit de voeten. Op een luxer model zou je eventueel nog kunnen gamen.
De Mini werkt prima voor huis tuin en keuken gebruik, maar het is wel een instap model. Mijn oude Mini G4 was net zo snel als mijn iBook G4 toendertijd, en toch merkte ik dat de iBook (gevoelsmatig) sneller was. Dat zal vast hier ook wel het geval zijn. Mocht je voor de mini gaan zorg dan wel dat je er minstens 1 Gb instopt. Dat vind OSX wat toffer.
Heeft iemand hier wijsheden over?quote:Op donderdag 17 januari 2008 20:37 schreef Breuls het volgende:
Overigens zit ik me rot te zoeken hoe ik het trackpad zo instel als ik gewend ben. Ik kan nergens de optie vinden om met twee vingers tegelijk te kunnen tikken voor het contextmenu. Op mijn oude MBP gebruik ik het constant, hier kan ik het niet eens aanzetten.
Geen flauw idee eigenlijk. Alles zou onder "Keyboard & Mouse" bij Trackpad moeten staan :quote:Op donderdag 17 januari 2008 21:16 schreef Breuls het volgende:
[..]
Heeft iemand hier wijsheden over?
Profiel van je monitor? Of foto's?quote:Op donderdag 17 januari 2008 20:52 schreef Mr.Noodle het volgende:
Voor de Designers en Fotografen hier, welk kleuren profiel gebruiken jullie op de Mac?
Profiel van je monitor natuurlijk, hoezo fotoprofielen dan?quote:Op donderdag 17 januari 2008 21:21 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Profiel van je monitor? Of foto's?
Ja, daar ben ik natuurlijk al tig keer geweest.quote:Op donderdag 17 januari 2008 21:18 schreef Mr.Noodle het volgende:
System preferences-> Keyboard & Mouse->Trackpad
Dit is het toch gewoon?quote:Op donderdag 17 januari 2008 20:37 schreef Breuls het volgende:
[..]
Overigens zit ik me rot te zoeken hoe ik het trackpad zo instel als ik gewend ben. Ik kan nergens de optie vinden om met twee vingers tegelijk te kunnen tikken voor het contextmenu. Op mijn oude MBP gebruik ik het constant, hier kan ik het niet eens aanzetten.
Ik las het in de vorige topics. daarom heb ik hem ook nog maar niet geupdate.quote:Op donderdag 17 januari 2008 20:02 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Met een beetje pech crasht je router onder de laatste transmission (ik heb er last van helaas), maar de devvers weten ervan en ik denk niet dat 't lang zal duren voor 1.0.2 uitkomt.
Had iets te maken met bepaalde waarden ofzo. Ze zullen nu waarschijnlijk wat laten testen met de vorige/nieuwe voor ze iets releasen.
Maar inderdaad, de enige Azureus die ik er ooit op heb gehad heeft ook nooit gewerkt hier...
Uhuh. En terwijl ik nu mijn tekst opzoek (die in het Nederlands is) merk ik dat dat dezelfde optie is.quote:Op donderdag 17 januari 2008 21:46 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Dit is het toch gewoon?
[ afbeelding ]
Du bist einfach gep0wned..quote:Op donderdag 17 januari 2008 21:52 schreef Breuls het volgende:
[..]
Uhuh. En terwijl ik nu mijn tekst opzoek (die in het Nederlands is) merk ik dat dat dezelfde optie is.
Ik weet nu niet of ik een uur geleden verkeerd heb gelezen of dat ik ergens iets heb ingesteld is waardoor het is veranderd, maar laten we het maar op het eerste houden.
* Breuls gaat even een hard voorwerp zoeken om tegen zijn hoofd te gooien
Ik denk dat je dan toch echt problemen krijgt met de douanequote:Op donderdag 17 januari 2008 21:03 schreef jojomen4 het volgende:
Nogmaals dank. Dan is de mini idd niks voor mij. Past zo'n grote iMac in een normale handbagage als ik hem in de states of Hong Kong zou kopen? Neem aan dat die beugel los wordt geleverd.
Niet akkoord, een ACD is ongetwijfeld beter dan de concurrentie (vanwege het design en de poorten etc.) maar het scherm zelf (paneel of hoe noem je dat) kan je ook in Dell-monitoren terugvinden die goedkoper zijn.quote:Op donderdag 17 januari 2008 20:41 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
1. Dat scherm van Apple heeft een wat betere kwaliteit t.o.v. de huis-tuin en keuken schermen. Daarnaast is het gewoon een scherm. Wat kun je anders doen aan een scherm?
De mini past beter in je binnenzak, denk ik.quote:Op donderdag 17 januari 2008 21:03 schreef jojomen4 het volgende:
Nogmaals dank. Dan is de mini idd niks voor mij. Past zo'n grote iMac in een normale handbagage als ik hem in de states of Hong Kong zou kopen? Neem aan dat die beugel los wordt geleverd.
Ik verwacht niks andersquote:Op donderdag 17 januari 2008 23:44 schreef Breuls het volgende:
Trust me, bij serverwerk ben ik veel zorgvuldiger dan bij mijn eigen PC's/Macs.
Ik hoop ht ja, kut Transmission. Die bug zat er 2 versies geleden ook al inquote:Op donderdag 17 januari 2008 20:02 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Met een beetje pech crasht je router onder de laatste transmission (ik heb er last van helaas), maar de devvers weten ervan en ik denk niet dat 't lang zal duren voor 1.0.2 uitkomt.
Had iets te maken met bepaalde waarden ofzo. Ze zullen nu waarschijnlijk wat laten testen met de vorige/nieuwe voor ze iets releasen.
Maar inderdaad, de enige Azureus die ik er ooit op heb gehad heeft ook nooit gewerkt hier...
Als kleurprofiel voor m'n monitor gebruik ik die van m'n calibratiequote:Op donderdag 17 januari 2008 21:29 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Profiel van je monitor natuurlijk, hoezo fotoprofielen dan?
En het programmaatje Awaken (onderdeel van de Macheist-bundel), kan je van je "slaapprobleem" verhelpen
Quite vervelend, daarom gebruik ik geen Transmission meer.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 01:28 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
Ik hoop ht ja, kut Transmission. Die bug zat er 2 versies geleden ook al in
Tres suf zeg.quote:Beste Jarno,
Voor alsnog is er niets bekend gemaakt over een prijsverlaging van de
AppleTV in Nederland. Deze lijkt dan ook voorlopig uit te blijven.
Wij weten zelf ook niet waarom Apple heeft besloten de prijzen van de
iPod Touch wel en die van de AppleTV niet te verlagen. Ik hoop je
hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
Ik heb zelf zo'n grijze doos, een Mac Mini. Oorspronkelijk geleverd met een Intel Core Solo-processor (toen heb ik het geheugen laten uitbreiden naar 2 GB) en dat bevalt prima. Ook niet al te vaak last gehad van 'spinning beachballs' tijdens het gewone huis-, tuin- en keukenwerk, zolang ik inderdaad maar iets van 6 programma's open had staan. Toch heeft hij met zijn 1,5 GHz processor goed werk geleverd.quote:Op donderdag 17 januari 2008 20:38 schreef jojomen4 het volgende:
Vraagje voor de experts. Heb zo'n 2 jaar geleje m'n iBook G4 gekocht die nu wel heel oud lijkt met al die nieuwe dingen ze Apple telkens uitbrengt.
Ik wil over een lange tijd een vaste computer kopen, en ik zat te denken aan dat kleine grijze doosje van Apple. Nu zie ik dat die zonder scherm verkocht wordt. Ik heb 2 vragen.
1. [...]
2. Dat kleine kistje kost volgens mij zo'n 800 euro. Nu vraag ik me af of je dan een klein beestje hebt dat sterk genoeg is voor de gemiddelde thuis gebruiker, die zo'n 6 programma'tjes tegelijk aan heeft staan (Internet, Torrent en nog wat flauwekul), of is het dan beter om die grote grijze kist te nemen van 2600 euro?
BvD.
ik gebruik zelf handbrake. niet echt een mooie mac look inderdaad, maar wel ontzettend makkelijk te gebruiken en dus heel functioneel.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 13:48 schreef Wallinator het volgende:
Wat is tegenwoordig nou een goede app om filmpjes te converteren naar iPod/iPhone formaat? iSquint en VisualHub ken ik al, alleen vind ik dat niet zulke fijne apps. Ze hebben niet echt een mooie Mac-look.
Zit er tegenwoordig al een line-in in de Mini?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 13:46 schreef RubberenRobbie het volgende:
Iemand heeft je als antwoord gegeven dat de Mini maar een instapmodel is (daarmee implicerend dat er weinig/minder mee kan). Daar ben ik het niet mee eens: hoewel je te maken hebt met onboard graphics en een notebook hardeschijf, doet ie toch veel dingen naar behoren. Ik denk dat je 3D-editing wel moet vergeten, maar de rest werkt alles wel.
Alles wat je op een MacBook wilt doen, kan ook prima op een Mini
Euro of 60quote:Op vrijdag 18 januari 2008 13:55 schreef Q. het volgende:
Ik ben toe aan meer geheugen, sinds Leopard zie ik wel steeds vaker zo'n nare beachball. Hoe duur is 2 gig geheugen voor een MacBook? Is dat er een beetje fatsoenlijk in te zetten?
ffmpegxquote:Op vrijdag 18 januari 2008 13:48 schreef Wallinator het volgende:
Wat is tegenwoordig nou een goede app om filmpjes te converteren naar iPod/iPhone formaat? iSquint en VisualHub ken ik al, alleen vind ik dat niet zulke fijne apps. Ze hebben niet echt een mooie Mac-look.
Ik heb een maand geleden ook mijn MacBook geheugen uitgebreid naar 2GB.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 13:55 schreef Q. het volgende:
Ik ben toe aan meer geheugen, sinds Leopard zie ik wel steeds vaker zo'n nare beachball. Hoe duur is 2 gig geheugen voor een MacBook? Is dat er een beetje fatsoenlijk in te zetten?
[Is vast al 100x gevraagd]quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:02 schreef Lunar het volgende:
[..]
Euro of 60
Hoe je je geheugen moet uitbreiden staat zelfs in de handleiding van je MacBook. Is echt heel erg simpel.
Ik ben gelukkig nog redelijk technisch.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:12 schreef Superhuuper het volgende:
[..]
Ik heb een maand geleden ook mijn MacBook geheugen uitgebreid naar 2GB.
Heeft me zo'n 40 euro gekost.
En het upgraden is zo gedaan. Zelfs als je compleet a-technische bent.
Ik heb er (letterlijk) nog geen 5 minuten over gedaan.
http://macstuff.nl/quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:15 schreef Q. het volgende:
[..]
[Is vast al 100x gevraagd]
Wat voor soort geheugen moet ik hebben?
[/Is vast al 100x gevraagd]
Jep, zowel digitaal als analoog (wel via één connector overigens)quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:01 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Zit er tegenwoordig al een line-in in de Mini?
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:01 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Zit er tegenwoordig al een line-in in de Mini?
Ik was net te laat, maar goed: je kunt het nu wel nalezen op de website van Apple (daar zie je ook een foto van de achterzijde met alle in- en uitgangen).quote:Van de website van Apple
Geluid
• Ingebouwde luidspreker
• Gecombineerde optische digitale geluidsinvoer/geluidsingang (mini-aansluiting)
• Gecombineerde optische digitale geluidsuitvoer/koptelefoonaansluiting (mini-aansluiting)
welke client gebruik je nu?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 08:48 schreef Q. het volgende:
[..]
Quite vervelend, daarom gebruik ik geen Transmission meer.
Het is zo gepiept en vrij goedkoop momenteel.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:15 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik ben gelukkig nog redelijk technisch.
Dan hebben ze dat dus verbeterd. Mijn eerste generatie G4 mini had dat dus nietquote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:39 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
[..]
Ik was net te laat, maar goed: je kunt het nu wel nalezen op de website van Apple (daar zie je ook een foto van de achterzijde met alle in- en uitgangen).
Klopt, daar waren meer mensen toen blij mee. Eigenlijk jammer dat de Mini niet wordt doorontwikkeld, is best een leuk ding.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:56 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dan hebben ze dat dus verbeterd. Mijn eerste generatie G4 mini had dat dus niet.
Dat hebben ze sinds de Intel switch.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:56 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dan hebben ze dat dus verbeterd. Mijn eerste generatie G4 mini had dat dus niet.
Zwaar triest ja . Nu ga ik er ook nog zeker geen kopen . Euro-dollar oké , maar 229 dollar tegen 299 euro. Ben je mal. Ga een beetje 2 keer zoveel betalen dan een dikke pad uit de USquote:
Ik blijf erbij dat ze een fatsoenlijke tv tuner in de mini moeten stoppen.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:58 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Klopt, daar waren meer mensen toen blij mee. Eigenlijk jammer dat de Mini niet wordt doorontwikkeld, is best een leuk ding.
Wen er maar aan.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:03 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Zwaar triest ja . Nu ga ik er ook nog zeker geen kopen . Euro-dollar oké , maar 229 dollar tegen 299 euro. Ben je mal. Ga een beetje 2 keer zoveel betalen dan een dikke pad uit de US
Ik download nu wel op mn pc, die heeft ook een veeeel grotere HDD. Gaat ook prima.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:41 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
welke client gebruik je nu?
Zelfs Steve maakt nog menselijke vergissingenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Is iemand dit al opgevallen..?
Kijken of de echte Mac-liefhebbers het opvalt
mijn nachtmerriequote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:58 schreef Q. het volgende:
Holy fuck, ik schrok me dood, mn MacBook heeft net een duikvlucht gemaakt en kwam heel mooi met de open klep naar beneden op de grond, ik was bang dat dat het einde was. Zelfs de MagSafe kon hem niet beschermen tegen mijn onhandigheid, denk dat ie bovenop de powerkabel stond. Gelukkig doet ie het nog zo te zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |