abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 januari 2009 @ 23:47:49 #226
230534 stamppot
Stampen maarr!
pi_65441063
quote:
Op maandag 26 januari 2009 23:46 schreef IHVK het volgende:

[..]

Dat kan ook gewoon hier hoor.
Anders pas ik de TT wel aan.
doe dat maar, er zijn al veel meer niet-duitse voertuigen langs gekomen dus dan is een andere titel wel treffend.
pi_65441096
Vind Duitse voertuigen toch interessanter.. de Russen hebben er zo'n slap aftreksel van.
  maandag 26 januari 2009 @ 23:50:47 #228
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_65441166
quote:
Op maandag 26 januari 2009 23:47 schreef stamppot het volgende:

[..]

doe dat maar, er zijn al veel meer niet-duitse voertuigen langs gekomen dus dan is een andere titel wel treffend.
Doe maar niet:
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 26 januari 2009 @ 23:52:15 #229
188877 Stupendous76
pi_65441218
En toch nog een paar tankvliegtuigen:

Deze staan hier.
Repent, Pray, Forgive
  maandag 26 januari 2009 @ 23:53:54 #230
188877 Stupendous76
pi_65441283
En nog eentje van een Russische tank:

Repent, Pray, Forgive
  maandag 26 januari 2009 @ 23:54:22 #231
188877 Stupendous76
pi_65441298
quote:
Op maandag 26 januari 2009 23:32 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Lees de topic titel nog is
Anders post je zelf even wat

-edit-
Meest bekende zijn trouwens al geweest. In sommige computerspellen en strips kom je nog wel eens aparte ontwerpen tegen, maar de meeste zijn toch al wel geweest, zo ontzettend veel waren het er nu ook weer niet.
Even gauw googelen levert bijvoorbeeld deze site op met links naar een aantal boeken.
Deze site heeft flink wat tekeningen van modellen zoals:

en deze:

Of we pakken de wikipedia erbij

[ Bericht 50% gewijzigd door Stupendous76 op 27-01-2009 00:08:27 ]
Repent, Pray, Forgive
pi_65441312
quote:
Op maandag 26 januari 2009 23:50 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Doe maar niet:
[ afbeelding ]
ÜBERSCHWERER KAMPFSCHREITPANZER ?
  maandag 26 januari 2009 @ 23:56:48 #233
188877 Stupendous76
pi_65441377
quote:
Op maandag 26 januari 2009 23:54 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

ÜBERSCHWERER KAMPFSCHREITPANZER ?
Goed, het wordt nu wel erg dubieus:

Repent, Pray, Forgive
  dinsdag 27 januari 2009 @ 00:00:13 #234
188877 Stupendous76
pi_65441519
Dit zijn geen fantasieontwerpen, maar echte. Desondanks wel interessant om hier te posten?

Duitse NebelWürfer op halftrack:

Rijdende mortier, de BrummBär:

De Maus?
Repent, Pray, Forgive
pi_65441609
quote:
Op maandag 26 januari 2009 23:56 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Is dat het ding van Schauberger
pi_65446818
Niet een plan maar wel een voorbeeld van een belachelijk grote houwitser; 60 cm Karl Morser.

En nog een prototype tank.

Dit was het eerste ontwerp voor een zware tank uit 1933. Er zijn er maar 5 gemaakt en voornamelijk gebruikt voor propaganda aangezien ze te langzaam waren voor Blitzkrieg.

[ Bericht 38% gewijzigd door Nr.G op 27-01-2009 10:27:58 ]
pi_65448218
Hmm ik vond Plannen voor Duitse voertuigen in WO2 toch mooier klinken. Hoewel deze titel wel uitnodigender is voor meer reacties.
pi_65448285
wat zit iedereen toch te zeiken over die TT
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  dinsdag 27 januari 2009 @ 11:06:17 #239
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_65448515
quote:
Op maandag 26 januari 2009 23:56 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik vraag me echt af of deze dingen bestaan (hebben). Ik geloof het wel hè? Dat is echt mateloos fascinerend.

Ik heb ooit een docu gezien over deze dingen. Kwam er op neer dat één of andere paragnost contact had met Alpha-Centauri, en ze op die wijze info doorkregen voor een magneet aandrijving. Deze UFO achtige toestellen zijn ontworpen op basis van die aandrijving en aanwijzingen uit Alpha-Centauri. Ik geloof er geen biet van, maar het bestaan van die toestellen is toch... vreemd.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_65467694
quote:
Op maandag 26 januari 2009 02:40 schreef LordNemephis het volgende:

[..]

Hoe werkt dat dan?

Wikipedia:
quote:
As conventional fuels were in extremely short supply by late 1944, Lippisch proposed that the P.13a be powered by coal. Initially, it was proposed that a wire-mesh basket holding coal be mounted behind a nose air intake, protruding slightly into the airflow and ignited by a gas burner. Following wind-tunnel testing of the ramjet and the coal basket, modifications were incorporated to provide more efficient combustion. The coal was to take the form of small granules instead of irregular lumps, to produce a controlled and even burn, and the basket was altered to a mesh drum revolving on a vertical axis at 60 rpm. A jet of flame from tanks of bottled gas would fire into the basket once the P.13a had reached operating speed (above 320 km/h), whether by using a RATO unit or being towed. The air passing through the ramjet would take the fumes from the burning coal towards the rear where they would mix under high pressure with clean air taken from a separate intake. The resulting mixture of gas would then be directed out through a rear nozzle to provide thrust. A burner and drum were built and tested successfully in Vienna by the design team before the end of the war.
Volgens andere bronnen is deze ramjet moter dus ook daadwerkelijk getest op de rug van een Dornier Do
17.
pi_65468945
Ook leuk "The Bell"

De nazi's poging tot anti-zwaartekracht?:
Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Bell

Het bouwwerk wat in het artikel genoemd word is een soort van grote metalen ring boven de grond en staat nog steeds ergens in ik geloof Tsjechie.
De metalen ring stond boven op een berg en in die berg zouden Nazi wetenschappers aan de meest geheime projecten werken (anti-zwaartekracht, vliegende schotels experimentele vliegtuigen etc).

In het midden van The Bell zijn nog resten te zien van een hele dikke stroomkabel. En er was een klein eindje verder een waterkrachtcentrale die als enig doel had "The Bell" van energie te voorzien...

Het leuke is dat al de nazi-conspiracys zo vaag zijn. Vaak is er iets tastsbaars zoals dat merkwaardige bouwwerk dat er nog staat, of wat wazige documenten waarvan je niet zeker weet of ze nep zijn of niet.. niemand wist wat het doel van die merkwaardige ring met z'n enorme stroomkabels was dus werd er maar een verzonnen.. (Hitler liet aan het eind van de oorlog de ingangen naar de ondergrondse basis opblazen, met alle wetenschappers er nog in.)

Dit is die ring:

Lijkt op stonehenge? toeval?
  woensdag 28 januari 2009 @ 01:19:14 #242
181657 LordNemephis
computer says no
pi_65478161
quote:
Nu je dat zegt moet ik meteen denken aan Himmler - dat was toch de mafkees die voor dergelijke zaken verantwoordelijk was?

Wat je daarboven zegt verwoord precies waarom het zo fascinerend is: Ergens is er een kern van waarheid - maar wat is feit en wat is fictie?
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_65484530
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 01:19 schreef LordNemephis het volgende:

[..]

Nu je dat zegt moet ik meteen denken aan Himmler - dat was toch de mafkees die voor dergelijke zaken verantwoordelijk was?

Wat je daarboven zegt verwoord precies waarom het zo fascinerend is: Ergens is er een kern van waarheid - maar wat is feit en wat is fictie?
idd het zou een grote electromagneet kunnen zijn
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 4 februari 2009 @ 07:37:28 #244
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_65720405
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 18:33 schreef LSS het volgende:
Hier is een link naar een website met allerlei vreemdsoortige projecten die de Duitsers hadden op vliegtuiggebied in ww2 : http://www.luft46.com/ het is een beetje een crappy site, maar er staan wel een groot aantal bizarre creaties op. Mijn favoriet, de triebflugel

[ afbeelding ]
En zijn broertje...
http://en.wikipedia.org/wiki/Heinkel_Lerche
pi_65741321
Er staat een kleine spelfout in de topic titel (denk ik zeg het effe ).
  woensdag 4 februari 2009 @ 19:39:37 #246
181657 LordNemephis
computer says no
pi_65742296
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 19:12 schreef Gewas het volgende:
Er staat een kleine spelfout in de topic titel (denk ik zeg het effe ).
Dank! Nu weet ik eindelijk wat me al die tijd dwars zat... ben jij nu een echte spellingsnazi? Dat je denkt, oh, Duitsers en WO2 in de titel, hier moet ik gewoon reageren?
/sarcasme
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_65742656
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 19:39 schreef LordNemephis het volgende:

[..]

Dank! Nu weet ik eindelijk wat me al die tijd dwars zat... ben jij nu een echte spellingsnazi? Dat je denkt, oh, Duitsers en WO2 in de titel, hier moet ik gewoon reageren?
/sarcasme
Ik heb dit topic zelf gemaakt maar met een andere titel. Toch niet raar dat ik dan zeg dat er een spelfout in staat?
  woensdag 4 februari 2009 @ 23:05:30 #248
181657 LordNemephis
computer says no
pi_65750453
Ow sorry had dat niet door: dacht dat je iemand was die speciaal kwam vermelden dat er een fout in de titel zat
pi_65767479
teeveepee

Supertopic lui
pi_65769196
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:46 schreef Rutger_83 het volgende:
Ook leuk "The Bell"

De nazi's poging tot anti-zwaartekracht?:
Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Bell

Het bouwwerk wat in het artikel genoemd word is een soort van grote metalen ring boven de grond en staat nog steeds ergens in ik geloof Tsjechie.
De metalen ring stond boven op een berg en in die berg zouden Nazi wetenschappers aan de meest geheime projecten werken (anti-zwaartekracht, vliegende schotels experimentele vliegtuigen etc).

In het midden van The Bell zijn nog resten te zien van een hele dikke stroomkabel. En er was een klein eindje verder een waterkrachtcentrale die als enig doel had "The Bell" van energie te voorzien...

Het leuke is dat al de nazi-conspiracys zo vaag zijn. Vaak is er iets tastsbaars zoals dat merkwaardige bouwwerk dat er nog staat, of wat wazige documenten waarvan je niet zeker weet of ze nep zijn of niet.. niemand wist wat het doel van die merkwaardige ring met z'n enorme stroomkabels was dus werd er maar een verzonnen.. (Hitler liet aan het eind van de oorlog de ingangen naar de ondergrondse basis opblazen, met alle wetenschappers er nog in.)

Dit is die ring:
[ afbeelding ]

Thule-Gesellschaft?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')