abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:00:51 #201
181657 LordNemephis
computer says no
pi_64727390
tvp!
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:18:26 #202
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_64728062
ik snap helemaal niets van die zogenaamde panther handleiding
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_64854488
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 12:44 schreef Nr.G het volgende:
Het is een zweefvliegtuig, dus die trek je met een ander vliegtuig. De Russen gebruikten een zware bommenwerper. Deze had moeite hem in de lucht te houden en aangezien er geen ze sterkere vliegtuigen hadden is het project gecancelled. De tank landde overigens goed en na verwijderen van de vleugels en staart reed hij gewoon terug naar zijn basis.

Dus die zweef-tank werd met bemanning en al de lucht ingesleept door een bommenwerper? Dan vraag je je ook af wie daar in godsnaam instapt de eerste keer... stel getraumatiseerde veteranen die er toch geen zin meer in hadden ofzo?
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:52:19 #204
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_64854911
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:18 schreef Pumatje het volgende:
ik snap helemaal niets van die zogenaamde panther handleiding
Wat begrijp je niet? Ik vind het wel geinig; contrast van deze blije tankgebruiksaanwijzing met de werkelijke situatie in 1944/1945. Hier staat ie ook in PDF:
http://www.archive.org/de(...)iebUndKampfanleitung
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:34:57 #205
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_64856785
zie je die cartoons erbij..

Hey Baby!

als ze ergens een hekel aan hadden ( Duitsers , was het wel dat )
pi_64857050
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:43 schreef Northside het volgende:

[..]

Dus die zweef-tank werd met bemanning en al de lucht ingesleept door een bommenwerper? Dan vraag je je ook af wie daar in godsnaam instapt de eerste keer... stel getraumatiseerde veteranen die er toch geen zin meer in hadden ofzo?
Daar hadden de russen meerdere oplossingen voor zoals strafbataljons. Hoe denk je dat ze de eerste golf soldaten bij een frontale aanval aanspoorden? Veel wodka en een machinegeweer in hun rug. Ook opvallend vaak kwamen deze soldaten uit gebieden waar Stalin niet zo dol op was.
De Duitsers hadden ook strafbataljons. Daarvan was het minder erg als ze zware verliezen leden.
pi_64860455
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:40 schreef Nr.G het volgende:

[..]

Daar hadden de russen meerdere oplossingen voor zoals strafbataljons. Hoe denk je dat ze de eerste golf soldaten bij een frontale aanval aanspoorden? Veel wodka en een machinegeweer in hun rug. Ook opvallend vaak kwamen deze soldaten uit gebieden waar Stalin niet zo dol op was.
De Duitsers hadden ook strafbataljons. Daarvan was het minder erg als ze zware verliezen leden.
Ja, en mijnenvelden opruimen door er doorheen te rennen, ik weet het. Maar dan nog... in een tank de lucht in, kan me voorstellen dat je dan liever de kogel op de grond krijgt.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 20:43:11 #208
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_64865608
dat door mijnenvelden rennen is zo over the top..

viel allemaal reuze mee, en die vliegende tank dat werd dus door een strafbatallion gedaan.. aha
wat is je bron ?
  zaterdag 10 januari 2009 @ 01:28:16 #209
181657 LordNemephis
computer says no
pi_64875592
Dit vliegdekluchtschip kwam ik een tijdje geleden tegen via www.Modelbrouwers.nl:

Het is een Koreaans fantasie-bouwpakket, zo bleek uit onderzoek op dat forum - daar zitten mensen die dit topic ook heel interessant zouden vinden, net als ik. Ik heb dit topic net vanaf pagina 1 door zitten lezen, inclusief alle links zo ongeveer. Ik vind vooral de luchtvaart-kant interessant.

Als je zo al die vliegtuigen eens op een rijtje zet, van de Duitsers vanaf de Eerste Wereldoorlog tot aan nu, dan zie je duidelijk dat bijna alle (militaire) toestellen hetzelfde DNA hebben. Eigenlijk zijn de ideeën van moderne vliegtuigen helemaal niet nieuw, we hebben alleen nu pas de middelen en materialen ontwikkeld.

Ik denk dat wanneer de geallieerden na de Eerste Wereldoorlog het de Duitsers hadden toegestaan er een luchtmacht op na te houden de geschiedenis wel eens heel anders had kunnen verlopen.
Tussen de wereldoorlogen in ging de Luftwaffe underground, in het geheim werden piloten opgeleid bij vliegclubs, met name in de zuid-Duitsland waar veel zweefvliegclubs waren en zijn gevestigd.
Bij veel Duitse vliegtuigen zie je die roots terug: Niet alleen werden zo piloten opgeleid en kennis in stand gehouden, omdat ze toch geen militaire toestellen mochten bouwen stortten de ontwerpers zich op zweefvliegtuigen en moet je zien wat ze even uit hun mouwen schudden daar in hun stiekeme ontwerpkamertjes. Zo zie je maar weer dat je soms beter een gedoogbeleid kan hebben

En dan nu een dikke WTF: Ik wou een afbeelding zoeken van een dergelijk zweefvliegtuig en zit nu op een site van moderne Nazi's
ow wacht, het is van een Amerikaanse nazi die doet denken aan de Nazi's uit de Blues Brothers... zoek maar op nazi lauck als je dat de moeite waard vindt. Heb wel een bericht aan Visa van de creditcards gestuurd, want al die smerige nazimeuk kan je alleen met creditcard kopen. Toch benieuwd hoe Visa zal reageren op mijn vraag waarom ze nazisme ondersteunen..
Thank you for sending us your questions and comments. We will respond to your inquiry as soon as possible.
maar ik dwaal af.

O kijk eens aan, geen plaatje maar een complete site: NationMaster
Une quote van die site, vrij vertaald:
quote:
Het Deutsche Forschungsanstalt für Segelflug, of DFS (Duits onderzoeksinstituut voor zweefvliegen) werd in 1933 opgericht om de Duitse zweefvliegactiviteiten te centraliseren.
Het DFS was betrokken bij het produceren van zweefvliegtuigen voor de Hitler Jugend en de Luftwaffe. Verder onderzochten ze geavanceerde technologieen zoals vliegende vleugels en raket-aandrijving.

Bekende ontwerpen waren deze jongen, de DFS 230 transport zweefvlieger...

...en de DFS 194, waarin al duidelijk een later model bekend te herkennen is dat al in dit topic voorbij kwam...

Ik wou de Tweede Wereldoorlog even overslaan omdat ik niks kan toevoegen aan dit topic dat nog niet gezegd is. Als je naar de titel van dit topic kijkt betekent dat wel dat deze hele post daarmee offtopic is verklaard

Ik spring toch nog even snel naar eind jaren veertig, dan zie je meteen waar de oude bekenden van het DFS gebleven zijn: Op een geheime basis ergens in de VS, voorzien van al hun oude vertrouwde spulletjes.
Meteen is de doorontwikkeling van Nazi-techniek te zien. Deze foto vat het mooi samen:

Zo kun je nog hele generaties vliegtuigen op rij zetten, tot aan het heden, en dan is duidelijk de invloed van het DFS terug te zien.

Beetje lange post geworden zien ik.. correct me als ik onzin heb gepost.

[ Bericht 2% gewijzigd door LordNemephis op 10-01-2009 01:49:41 ]
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_64884065
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:43 schreef Pumatje het volgende:

Zal best gebeurd zijn... ik geloof wel dat zo ongeveer iedere oorlogsmisdaad een keer begaan is tijdens WO2.
Ja, ik generaliseer.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 14:08:21 #211
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_64884622
natuurlijk, maar mensen denken inmiddels dat hele divisies over een mijnenveld werden gestuurd..

Stalin was nonchalant daarin af en toe en misschien wat wreed, maar hij was niet achterlijk.
pi_64947718
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:43 schreef Pumatje het volgende:

viel allemaal reuze mee, en die vliegende tank dat werd dus door een strafbatallion gedaan.. aha
wat is je bron ?
De vliegende tank werd gewoon door een testpiloot gedaan.
A-40 was piloted by the famous Soviet glider experimental pilot Sergey Anokhin. The T-60 landed on a field near the airdrome, and after dropping the glider wings and tail, the driver returned it to its base

Gaf alleen maar aan dat er altijd wel iemand te vinden is die erin gaat vliegen, desnoods iemand uit een strafbatoljon.

Dit is er trouwens eentje uit de Duitse stal. De Ju322 moest een Pz.Kpfw.IV dragen. Dat lukte niet en het project werd afgeblazen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Nr.G op 12-01-2009 13:58:29 ]
pi_64947877
dubbel
pi_64954236
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:52 schreef Nr.G het volgende:

De vliegende tank werd gewoon door een testpiloot gedaan.
A-40 was piloted by the famous Soviet glider experimental pilot Sergey Anokhin. The T-60 landed on a field near the airdrome, and after dropping the glider wings and tail, the driver returned it to its base

Wat een echte onvervalste held. Die zouden ze held van de natie moeten maken of ridder van de rode ster of hoe dat daar in de USSR ook geheten mag hebben. Mijn respect heeft hij in ieder geval!
Ja, ik generaliseer.
pi_65143050
Leuk topic!

Ik vind het ook heerlijk om een beetje te fantaseren wat de Nazi's allemaal verzonnen en het "wat als dit echt is" idee. Een hoop van de bronnen zijn vaak dubieus, en veel van de concepten die je ziet waren paper-projects.

Neemt niet weg dat op papier en in sommige gevallen ook al in een ver gevorderd stadium de Nazi's dingen maakten die nog tot in de jaren '60 de oorlogsindustrie van Amerika en de USSR hebben voortgestuwt

Kijk maar naar de Korea Oorlog toen voor het eerst de Amerikaanse F86 Sabre en de MIG-15 tegenover elkaar stonden. Er zijn voorbeelden waarbij piloten hun eigen collega's beschoten omdat ze dachten dat het de vijand was! Zo erg leken de toestellen op elkaar, en waarom? De Amerikanen en Russen gebruikten de zelfde Duitse blueprints voor hun toestellen.

Verder nog even aanhakend naar de Nazi kernbom (weet niet meer de precieze details):
De Duitsers waren op weg om een reactor te bouwen waarin ze materiaal hoopten te verijken, ze hadden hiervoor een immense hoeveelheid uranium nodig. Toen de Amerikanen Duitsland binnenvielen eind '44 begin '45 snelden speciale commando's voor de troepen uit om de Duitse wetenschappers en hun voorraad uranium te vinden. Uiteindelijk vonden ze de reactor maar niet het uranium (dat was buiten het betreffende dorpje begraven). Enkele dagen of weken later vonden ze het uranium met behulp van een dorpsbewoner en werd al het uranium naar Amerika verscheept ten behoeve van het Manhatten-project (Fat man en Little boy bestonden voor een deel dus uit Duitse uranium). Later vonden ze ook de wetenschappers en hielde de allies hen gevangen voor verhoor, ze wilden echter niks over hun project vertellen. Het huis waar ze gevangen werden gehouden zat vol met verborgen microfoons en de allies lieten ze op een gegeven moment radioberichten over Hiroshima horen. De wetenschappers begonnen te speculeren hoe de Amerikanen het gedaan hadden en hieruit concludeerden de Allies dat de Nazi's op een totaal verkeerde manier bezig waren geweest....
Dit verhaal wordt o.a uit de doeken gedaan in de documentare "The Hunt for Nazi Scientists"
EDIT: hier is de de bedoelde documentaire te zien: http://www.pbs.org/wnet/s(...)scientists-chapter-1

Verder nog even de Lippisch P13a de eerste Ramjet! Dit vind ik persoonlijk toch wel een van de hoogtepunten van de Nazi ontwikkeling: Een vliegtuig dat in windtunnels stabiel was tot Mach 2.5!!! en het aller aller bizarst is dat het vloog op kolen!!! ja op steenkool!
Filmpje met in 2008 ontdekte beelden van een glider model van de Lippisch dat aankomt voor een landing:

In het filmpje zie je ook beelden van de ramjet motor die getest is op de rug van een dornier Do17.
combineer die twee (de glider en de motor) en je realiseert je hoe dicht bij het realiseren van supersonische jet de Nazi's zijn geweest....

[ Bericht 3% gewijzigd door Rutger_83 op 17-01-2009 15:49:23 ]
pi_65379646
Sommigen zeggend at de me162 al supersonisch was in duikvluchten
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 25 januari 2009 @ 11:52:30 #217
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_65379795
Er zijn toch meer rare tanks en pantser wagens verzonnen die nooit in productie zijn genomen
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_65408378
tvp
  maandag 26 januari 2009 @ 02:40:46 #219
181657 LordNemephis
computer says no
pi_65408696
quote:
en het aller aller bizarst is dat het vloog op kolen!!! ja op steenkool!

Hoe werkt dat dan?

Raar toch, dat die Duitsers aan 1 kant zo technisch vooruitstrevend waren, en aan de andere kant zo ongelooflijk onmenselijk...
  maandag 26 januari 2009 @ 23:18:36 #220
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_65439873
Een Russische:

Die site heeft heel veel aparte, mooie en leuke onderwerpen, waaronder ook aparte militaire voertuigen. Zal eens zoeken of ik die nog vind.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 26 januari 2009 @ 23:21:49 #221
230534 stamppot
Stampen maarr!
pi_65439998
Is die echt?
pi_65440463
quote:
Op maandag 26 januari 2009 23:18 schreef Stupendous76 het volgende:
Een Russische:
[ link | afbeelding ]

Die site heeft heel veel aparte, mooie en leuke onderwerpen, waaronder ook aparte militaire voertuigen. Zal eens zoeken of ik die nog vind.
Lees de topic titel nog is
pi_65440536
Tof plaatje
  maandag 26 januari 2009 @ 23:39:10 #224
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_65440775
quote:
Op maandag 26 januari 2009 23:32 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Lees de topic titel nog is
Misschien wel leuk er ook een te maken voor Russische voertuigen. Kaspische zeemonster bijvoorbeeld. Moeten ze wel echt zijn trouwens
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_65441029
quote:
Op maandag 26 januari 2009 23:39 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Misschien wel leuk er ook een te maken voor Russische voertuigen. Kaspische zeemonster bijvoorbeeld. Moeten ze wel echt zijn trouwens
Dat kan ook gewoon hier hoor.
Anders pas ik de TT wel aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')