Dit vliegdekluchtschip kwam ik een tijdje geleden tegen via
www.Modelbrouwers.nl:
![]()
Het is een Koreaans fantasie-bouwpakket, zo bleek uit onderzoek op dat forum - daar zitten mensen die dit topic ook heel interessant zouden vinden, net als ik. Ik heb dit topic net vanaf pagina 1 door zitten lezen, inclusief alle links zo ongeveer. Ik vind vooral de luchtvaart-kant interessant.
Als je zo al die vliegtuigen eens op een rijtje zet, van de Duitsers vanaf de Eerste Wereldoorlog tot aan nu, dan zie je duidelijk dat bijna alle (militaire) toestellen hetzelfde DNA hebben. Eigenlijk zijn de ideeën van moderne vliegtuigen helemaal niet nieuw, we hebben alleen nu pas de middelen en materialen ontwikkeld.
Ik denk dat wanneer de geallieerden na de Eerste Wereldoorlog het de Duitsers hadden toegestaan er een luchtmacht op na te houden de geschiedenis wel eens heel anders had kunnen verlopen.
Tussen de wereldoorlogen in ging de Luftwaffe underground, in het geheim werden piloten opgeleid bij vliegclubs, met name in de zuid-Duitsland waar veel zweefvliegclubs waren en zijn gevestigd.
Bij veel Duitse vliegtuigen zie je die roots terug: Niet alleen werden zo piloten opgeleid en kennis in stand gehouden, omdat ze toch geen militaire toestellen mochten bouwen stortten de ontwerpers zich op zweefvliegtuigen en moet je zien wat ze even uit hun mouwen schudden daar in hun stiekeme ontwerpkamertjes. Zo zie je maar weer dat je soms beter een gedoogbeleid kan hebben
En dan nu een dikke WTF: Ik wou een afbeelding zoeken van een dergelijk zweefvliegtuig en zit nu op een site van moderne Nazi's
ow wacht, het is van een Amerikaanse nazi die doet denken aan de Nazi's uit de Blues Brothers... zoek maar op nazi lauck als je dat de moeite waard vindt. Heb wel een bericht aan Visa van de creditcards gestuurd, want al die smerige nazimeuk kan je alleen met creditcard kopen. Toch benieuwd hoe Visa zal reageren op mijn vraag waarom ze nazisme ondersteunen..
Thank you for sending us your questions and comments. We will respond to your inquiry as soon as possible. maar ik dwaal af. O kijk eens aan, geen plaatje maar een complete site:
NationMasterUne quote van die site, vrij vertaald:
quote:
Het Deutsche Forschungsanstalt für Segelflug, of DFS (Duits onderzoeksinstituut voor zweefvliegen) werd in 1933 opgericht om de Duitse zweefvliegactiviteiten te centraliseren.
Het DFS was betrokken bij het produceren van zweefvliegtuigen voor de Hitler Jugend en de Luftwaffe. Verder onderzochten ze geavanceerde technologieen zoals vliegende vleugels en raket-aandrijving.
![]()
Bekende ontwerpen waren deze jongen, de DFS 230 transport zweefvlieger...
![]()
...en de DFS 194, waarin al duidelijk een later model bekend te herkennen is dat al in dit topic voorbij kwam...
![]()
Ik wou de Tweede Wereldoorlog even overslaan omdat ik niks kan toevoegen aan dit topic dat nog niet gezegd is. Als je naar de titel van dit topic kijkt betekent dat wel dat deze hele post daarmee offtopic is verklaard
Ik spring toch nog even snel naar eind jaren veertig, dan zie je meteen waar de oude bekenden van het DFS gebleven zijn: Op een geheime basis ergens in de VS, voorzien van al hun oude vertrouwde spulletjes.
Meteen is de doorontwikkeling van Nazi-techniek te zien. Deze foto vat het mooi samen:
![]()
Zo kun je nog hele generaties vliegtuigen op rij zetten, tot aan het heden, en dan is duidelijk de invloed van het DFS terug te zien.
Beetje lange post geworden zien ik.. correct me als ik onzin heb gepost.
[ Bericht 2% gewijzigd door LordNemephis op 10-01-2009 01:49:41 ]
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.