abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56693276
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 00:49 schreef Pumatje het volgende:
valt opzich goed mee hoor.
Speer zorgde ervoor door herstructuering van het productiesysteem dat de productie in 1944 ten opzichte van 1942 verviervoudigd kon worden.
En toch was het niet genoeg. Mede dankzij de Duitse gewoonte om altijd maar alles door te ontwikkelen en steeds weer met nieuwe ideeën op de proppen te komen, die niet echt nodig waren. Hoeveel Pz4's, Panthers, FW190's en Me 262's hadden ze wel niet kunnen bouwen als ze zich niet met al die dwaze projecten gingen bezighouden? Overengineering heeft de Duitsers de das om gedaan. Natuurlijk zaten er geniale staaltjes techniek tussen, maar het Duitse leger zou toch meer gebaat zijn met meer kwantiteit, en ook met praktische, eenvoudig te gebruiken, te onderhouden en de repareren wapentuig.

Als je een Tiger in het veld hebt, heb je ook een hele workshop nodig om het ding in het gevecht te houden. Een logistieke nachtmerrie. Een Sherman of T-34 waren ten eerste veel minder complex, ten tweede veel minder duur om te bouwen en ten derde veel betrouwbaarder.
  woensdag 13 februari 2008 @ 16:36:19 #152
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56706425
Heb je ook helemaal gelijk in en dat ben ik ook met je eens.

Hitler had moeten luisteren naar zijn Generale staf.
Het programma van vernieuwing en vergroting van het het leger zou in 1942 klaar zijn.

ze hadden nog even moeten wachten.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_56706762
Ehm Duitsland was helemaal niet voorbereid op een langdurige oorlog. Zo hadden ze geen strategische bommenwerpers.
Duitsland verloor o.a. omdat ze niet genoeg benzine hadden en niet genoeg manschappen. Ze hadden een heleboel tanks en vliegtuigen gemaakt in 1944, maar niet voldoende getrainde personen om de boel te bemannen.

Kijk maar eens naar hoeveel materieel de russen konden inzetten en ondanks enorme verliezen weer aanvullen. Duitsland kon gewoonweg niet zoveel manschappen op de been brengen. Hun productie was grotendeels afhankelijk van dwangarbeiders.

Het Ardennen offensief is bv vastgelopen omdat er geen brandstof meer was voor de tanks.

Duitse piloten kregen weinig vlieguren omdat er een brandstof tekort was. Ook was er onvoldoende tijd om ze goed op te leiden. Gevolg was dat onvoldoende getrainde piloten de lucht in gestuurd werden en makkelijk werden neergehaald.
Door hun luchtoverwicht konden de geallieerden de infrastructuur voor de Duitsers zodanig ontregelen dat de Duitsers onvoldoende gemechaniseerde troepen konden aanvoeren naar het front.
Zodoende zijn ze in Bretagne doorgebroken en was het front in het westen verloren voor de Duitsers.

Duitse tanks waren superieur aan de westerse en de Panther en Tiger 2 konden zich prima meten met de T34. In Normandie was een kill-ratio van 1:10 voor de Duitse tanks!

Technologie was een goede optie voor de Duitsers. Als ze de ME262 al in 1942 als jager hadden kunnen inzetten was hen een hoop bombardementen gespaard gebleven. Met een langeafstandsbommenwerper hadden ze de russische industrie achter de oeral kunnen treffen.

Ik denk dat Duitsland uiteindelijk toch verloren had aangezien het een uitputtingsoorlog (weer) zou verliezen en anders hadden ze misschien wel een mooie paddestoel op Hamburg gegooid en was het ook over en schluss voor de moffen.

Wat ik niet begrijp is waarom de westerse geallieerden niet de T34 in licentie gebouwd hebben ipv die zwakke eigen tanks. Dan waren ze misschien wel met kerst in Berlijn en was er een hoop ellende bespaard gebleven.
  woensdag 13 februari 2008 @ 18:35:37 #154
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56708664
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 16:51 schreef Nr.G het volgende:
Ehm Duitsland was helemaal niet voorbereid op een langdurige oorlog. Zo hadden ze geen strategische bommenwerpers.
Duitsland verloor o.a. omdat ze niet genoeg benzine hadden en niet genoeg manschappen. Ze hadden een heleboel tanks en vliegtuigen gemaakt in 1944, maar niet voldoende getrainde personen om de boel te bemannen.

Kijk maar eens naar hoeveel materieel de russen konden inzetten en ondanks enorme verliezen weer aanvullen. Duitsland kon gewoonweg niet zoveel manschappen op de been brengen. Hun productie was grotendeels afhankelijk van dwangarbeiders.

Het Ardennen offensief is bv vastgelopen omdat er geen brandstof meer was voor de tanks.

Duitse piloten kregen weinig vlieguren omdat er een brandstof tekort was. Ook was er onvoldoende tijd om ze goed op te leiden. Gevolg was dat onvoldoende getrainde piloten de lucht in gestuurd werden en makkelijk werden neergehaald.
Door hun luchtoverwicht konden de geallieerden de infrastructuur voor de Duitsers zodanig ontregelen dat de Duitsers onvoldoende gemechaniseerde troepen konden aanvoeren naar het front.
Zodoende zijn ze in Bretagne doorgebroken en was het front in het westen verloren voor de Duitsers.

Duitse tanks waren superieur aan de westerse en de Panther en Tiger 2 konden zich prima meten met de T34. In Normandie was een kill-ratio van 1:10 voor de Duitse tanks!

Technologie was een goede optie voor de Duitsers. Als ze de ME262 al in 1942 als jager hadden kunnen inzetten was hen een hoop bombardementen gespaard gebleven. Met een langeafstandsbommenwerper hadden ze de russische industrie achter de oeral kunnen treffen.

Ik denk dat Duitsland uiteindelijk toch verloren had aangezien het een uitputtingsoorlog (weer) zou verliezen en anders hadden ze misschien wel een mooie paddestoel op Hamburg gegooid en was het ook over en schluss voor de moffen.

Wat ik niet begrijp is waarom de westerse geallieerden niet de T34 in licentie gebouwd hebben ipv die zwakke eigen tanks. Dan waren ze misschien wel met kerst in Berlijn en was er een hoop ellende bespaard gebleven.

er zijn veel meer redenen waarom Duitsland de oorlog verloren heeft.
En die jij opnoemt zijn gewoon consequenties van strategische fouten waar het in de 1e plaats om draaide.

De Lange afstands bommewerper pastte totaal niet in de Nazi Oorlogs doctrine en daarom ook niet op schaal ingezet, lange afstandsbommenwerper of niet, daar heeft het echt niet aan gelegen.

De T-34 werd niet in licentie geproduceerd omdat daar politieke en economische haken en ogen aan zaten, zie jij het al gebeuren? De USA erkende de soviet unie pas enkele jaren voor de oorlog.

Er waren genoeg potentiele manschappen, zo is er een erg grote fout gemaakt door Hitler door de bewoners van Oost europa nog slechter te behandelen dan de Soviets deden, als ze zich hadden geplaatst als "bevrijders" konden ze milioenen bij hun wehrmacht voegen, Goebbels en andere stafleden hebben vaak op hun knieeen bij hitler gezeten om dit feit, maar nee dat waren Untermenschen en niets waard.

Het gehele ardennenoffensief was een aanflluiting en een soort van 3e kopie van het schlieffenplan, luchtsteun was er niet en er was weinig benzine, weinig manschappen, weinig materiaal, was gedoemd om te mislukken, tal van andere factoren zijn daar de oorzaak van geweest. De Duitse tanks konden zich individueel meten aan de Panther, maar strategisch totaal niet, de panther is ook gewoon een T34 kopie.
pi_56714095
Duitsland is namelijk te vroeg met oorlog begonnen en moet ook veel tegenstanders tegen vechten.

De leger waren namelijk niet volledig klaar. Wel zijn ze technische supiereur dan rest de wereld.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:11:48 #156
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56714517
Komt er nog 1 kijken.

niveau zakt beetje van het topic steeds

daarnaast is dit allemaal offtopic.
  donderdag 14 februari 2008 @ 09:30:31 #157
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_56721149
ik weet niet meer of deze website al gepost was maar hier kan je veel plaatjes vinden:

http://www.aeronautics.ru(...)ons_wwii/page_01.htm

Japans kamikaze vliegtuig
  zaterdag 16 februari 2008 @ 03:08:42 #158
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_56765241
Ik ben nog wat bestanden aan het doornemen en ik kom dit boek tegen:

link
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 12:09:09 #159
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56768133

de rheintochter....

knap ding, maar ze hadden geloof ik ook een hittezoekende, infrarood zoekende.. iets in die richting.

zoiets als de wasserfal

als we nu het topic bekijken hebben we allemaal al erg veel kunnen vinden en er zitten indrukwekkende onderdelen tussen, vinden jullie niet?

En dit is wat we WEL op internet vinden kunnen, er is altijd een gedeelte wat geheim blijft

[ Bericht 45% gewijzigd door Pumatje op 16-02-2008 12:14:34 ]
pi_56768794
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 12:09 schreef Pumatje het volgende:
[ afbeelding ]

de rheintochter....

knap ding, maar ze hadden geloof ik ook een hittezoekende, infrarood zoekende.. iets in die richting.

zoiets als de wasserfal [ afbeelding ]

als we nu het topic bekijken hebben we allemaal al erg veel kunnen vinden en er zitten indrukwekkende onderdelen tussen, vinden jullie niet?

En dit is wat we WEL op internet vinden kunnen, er is altijd een gedeelte wat geheim blijft
Vind ik ook. En ik ben blij dat er zo veel reacties op dit topic zijn. Bedankt voor alle reacties allemaal.
pi_56769120
Ook zeer vooruitstrevend; een ruimtespiegel.

maandag 18 februari 2008 @ 15:54:12 #162
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_56816214
Mooi topic dit.. blijft toch iets mystieks en fascinerend die ontwikkelingen van Hitler Duitsland.

Arado Ar E.555-1 American Bomber Project

Bachem Natter interceptor

Flettner Kolibri FL265

Fw190 Turbojet

(twijfel zelf over de echtheid van deze foto)

Focke Wulf Jet Interceptor

Junckers EF009

Lippische Li. P13A (met ramjet!)

Messerschmit 609

Me263A

Me309

me264 (klopt dit wel? lijkt op de B29)

Me P1111

Me P1106

Me 262 Nightfighter 3 zits

Me "Libere"

Henschel P75

Skoda-Kauba P.14-01 Ramjet Interceptor

Sack AS6 V1

Sombold So344
  maandag 18 februari 2008 @ 16:04:59 #163
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_56816447
Land Wasser Schlepper

Gepanzerte Mannschaftstransportwagen Kätzchen

Kugelblitz

Brumbär

Grille 170mm kanon

RammPanzer

Mineraumer

(Allkett)
(Krupp)
  maandag 18 februari 2008 @ 16:12:36 #164
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_56816642
Geen duitser, maar wilde jullie deze russische vliegende tank niet onthouden.
pi_56816689
quote:
Op maandag 18 februari 2008 16:12 schreef Prosac het volgende:
Geen duitser, maar wilde jullie deze russische vliegende tank niet onthouden.
[ afbeelding ]
Vloog dat ding ook echt? En is dat een T-34 tank?
  maandag 18 februari 2008 @ 16:47:48 #166
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56817463
nee en ja
  maandag 18 februari 2008 @ 17:41:41 #167
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_56818505
quote:
Op maandag 18 februari 2008 16:47 schreef Pumatje het volgende:
nee en ja
stimmt.. overgrote deel van mijn plaatjes is slechts concept.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 00:00:43 #168
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56828646
ik vermoed zelfs dat die vliegende t-34 gewoon een overijverige modelbouwer is geweest met een set van een t-34 en een f-15 ofzo..
pi_59516109
quote:
Op maandag 18 februari 2008 16:04 schreef Prosac het volgende:
Land Wasser Schlepper
[ afbeelding ]

Gepanzerte Mannschaftstransportwagen Kätzchen
[ afbeelding ]

Kugelblitz
[ afbeelding ]

Brumbär
[ afbeelding ]

Grille 170mm kanon
[ afbeelding ]

RammPanzer
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Mineraumer

[ afbeelding ] (Allkett)
[ afbeelding ] (Krupp)
170 mm kanon
pi_59516200
De Duitsers waren hun tijd in sommige opzichten ver vooruit
pi_59537512
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:10 schreef Dementor het volgende:
De Duitsers waren hun tijd in sommige opzichten ver vooruit
ja echt heel ver.. Heb ik opzich respect voor .
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  zondag 21 september 2008 @ 16:39:45 #172
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_61802413
die ruimtespiegel, wat wouden ze daarmee bereiken?
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
pi_61802585
quote:
Op zondag 21 september 2008 16:39 schreef kevin33 het volgende:
ik gok de zon focussen om zo dingen te verbranden
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 21 september 2008 @ 19:11:15 #174
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_61805680
quote:
Op zondag 21 september 2008 16:39 schreef kevin33 het volgende:
Volgens mij was het nooit de bedoeling om het als wapen te gebruiken, maar om zonlicht te reflecteren en daarmee delen van Europa te verlichten. De toepassingen zijn legio: het slagveld verlichten, maar ook steden, rampgebieden, industriele gebieden, etc.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_61808856
Geen gebrek aan creativiteit bij de Duitsers (Y)
wie de lip niet eert is de wiggah niet weert
pi_62614818
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 00:00 schreef Pumatje het volgende:
ik vermoed zelfs dat die vliegende t-34 gewoon een overijverige modelbouwer is geweest met een set van een t-34 en een f-15 ofzo..
T34 en SU25. Toch is het niet geheel uit de lucht gegrepen:
Antonov A40:
pi_62617516
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 16:17 schreef Nr.G het volgende:

[..]

T34 en SU25. Toch is het niet geheel uit de lucht gegrepen:
Antonov A40:
[ afbeelding ]

Hoe krijg je dat ding in godsnaam in de lucht
  donderdag 23 oktober 2008 @ 21:14:21 #178
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_62622559
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 18:16 schreef EricT het volgende:

[..]

POWERRRR!!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 23 oktober 2008 @ 21:16:03 #179
188877 Stupendous76
pi_62622608
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 18:16 schreef EricT het volgende:

[..]

Repent, Pray, Forgive
pi_62622747
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 21:14 schreef RonaldV het volgende:

[..]

POWERRRR!!

Danoontje
pi_62638935
Het is een zweefvliegtuig, dus die trek je met een ander vliegtuig. De Russen gebruikten een zware bommenwerper. Deze had moeite hem in de lucht te houden en aangezien er geen ze sterkere vliegtuigen hadden is het project gecancelled. De tank landde overigens goed en na verwijderen van de vleugels en staart reed hij gewoon terug naar zijn basis.

De Engelsen hebben ook een vliegende tank ontwikkeld, maar het terug halen van de vleugels vonden ze te onpraktisch.

Hierna zijn ze doorgegaan met ontwikkelen van grote zweefvliegtuigen waar tanks in konden. Deze zijn veelvuldig gebruikt, o.a. bij Arnhem.
pi_62650926
Zag deze in Brothers in Arms rijden:

Half Track met FLAK 88

Kon er alleen niet veel over vinden op internet...
pi_62652788
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 19:52 schreef jslavenburg het volgende:

[ afbeelding ]

Half Track met FLAK 88

Weet niet of ik dat ding zo praktisch vind, waren wel betere platforms voor het 88 geschut
pi_62652934
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 21:13 schreef EricT het volgende:

[..]

Weet niet of ik dat ding zo praktisch vind, waren wel betere platforms voor het 88 geschut
Als je er een stuk of 30 hebt, heb je wel een mooie, mobiele Anti Air Squadron.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 21:19:56 #185
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_62652955
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 12:44 schreef Nr.G het volgende:
Het is een zweefvliegtuig, dus die trek je met een ander vliegtuig. De Russen gebruikten een zware bommenwerper. Deze had moeite hem in de lucht te houden en aangezien er geen ze sterkere vliegtuigen hadden is het project gecancelled. De tank landde overigens goed en na verwijderen van de vleugels en staart reed hij gewoon terug naar zijn basis.

De Engelsen hebben ook een vliegende tank ontwikkeld, maar het terug halen van de vleugels vonden ze te onpraktisch.
[ afbeelding ]
Hierna zijn ze doorgegaan met ontwikkelen van grote zweefvliegtuigen waar tanks in konden. Deze zijn veelvuldig gebruikt, o.a. bij Arnhem.
[ afbeelding ]
Hamilcars hebben voor zover ik weet geen tanks meegenomen naar Arnhem. Het zwaarste dat de britten in Arnhem hadden was een Brencarrier, een licht rupsvoertuig.
quote:
Twenty-eight Hamilcars were involved (13 on 17th and 15 on 18th). They were flown from Tarrant Rushton by pilots of C Squadron.

Those on the First Lift carried 17 pounder guns/ Morris Artillery tractors and Bren Carriers.

Two turned over on the soft ground with loss of life and load. A third, carrying two Bren Carriers, had a hard landing on the railway embankment. The Carriers shot out through the nose. One went straight into action, the other being salvaged later.

The Second Lift gliders again carried guns/tractors and Bren Carriers. One had to cast off, soon after take-off, when its tug developed engine trouble. The glider landed safely at Chilbolton airfield and was transfeered to the third lift. A second ditched in the English Channel when its tug developed engine trouble. Pilots and all but two of the passengers were rescued.

The glider which was transferred to the Third Lift made it as far as Belgium, when the tow rope broke. It landed near Ghent. The pilots and passengers unloaded the gun and tractor and drove as far as Nijmegen, where they could make no further progress.

bron
- Privacy Matters
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:30:14 #186
123743 Gryphonne
Ancient guardian
pi_62662611
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 19:52 schreef jslavenburg het volgende:

[ afbeelding ]

Half Track met FLAK 88

Tis ook een zeldzaam voertuig. Er zijn er in '39 en '40 slechts 25 van gebouwd. De officiele benaming voor het voertuig is overigens 8,8cm FlaK18 auf Zugkraftwagen 18t.
pi_62663917
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:30 schreef Gryphonne het volgende:

[..]

Tis ook een zeldzaam voertuig. Er zijn er in '39 en '40 slechts 25 van gebouwd. De officiele benaming voor het voertuig is overigens 8,8cm FlaK18 auf Zugkraftwagen 18t.
Dank je

pi_63013840
Ik ga maar eens een shotje maken met de camera komende dagen. (heb geen scanner)

Gaat over militaire voertuigen op basis van de VW Kever. Zijn wel wat proto's van geweest. De Kubelwagen en de Schwimmwagen zijn natuurlijk wel massaal geproduceerd dus die laat ik voor wat ze zijn.
  vrijdag 7 november 2008 @ 23:15:41 #189
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_63043757
Geweldig topic dit! Reuze interessant
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_63051428

Prototype uit 1938 van Porsche Type 62. 985cc 4-cilinder luchtgekoelde boxermotor.
Door zijn beperkte bodemvrijheid ging het model niet in productie. (model op basis van de Kever)

2 prototype’s Porsche Type 62. (model op basis van de Kever)

Type 128, een verlengde Schwimmwagen. (amfibie-voertuig) Te rijden met twee- en vierwielaandrijving. Door zijn langere wielbasis en grote omvang minder succesvol dan de ‘normale’ Schwimwagen Type 166. (modellen op basis van de Kever)

Kubelwagen Type 155, een halfrupsauto. (basis is Kever)

Type 877, beter bekend als Kommandeurwagen. Tussen 1942 en 1944 gebouwd. (667 exemplaren) Vierwielaandrijving. Op de weg was deze wagen nauwelijk te besturen, omdat de overbrengingsverhoudingen in de 2 differentielen niet overeenkwamen. (viscokoppelingen bestonden nog niet) Tevens centreerden de voorwielen zich niet automatisch, zodat na een bocht het stuur weer in de rechtuit-stand teruggebracht moest worden. (1131cc luchtgekoelde boxermotor van 25pk) (basis is Kever)

Kubelwagen en vierwielaangedreven Kever uitgerust met hout-gasgeneratoren. Gebouwd ivm benzineschaarste. (1944) (Basis is Kever)
pi_63051525
Heb nog een leuke ervan in frankrijk gezien:

Foto:

zaterdag 8 november 2008 @ 17:45:58 #192
157990 Dsquared2
fresh & funky
pi_63071490
Panzerkampfwagen VI Tiger (P)

Van deze tank zijn er maar 5 gemaakt, waarvan er 1 heeft gevochten aan het Oostfront.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2008 13:28:37 ]
  zondag 9 november 2008 @ 13:20:20 #194
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_63072273
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:46 schreef HPoi het volgende:
[ afbeelding ]
Type 877, beter bekend als Kommandeurwagen.
[..]
(1131cc luchtgekoelde boxermotor van 25pk) (basis is Kever)
Is dat gewoon dezelfde motor als de standaard kever, of een speciaal ontwikkelde?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_63075530
Standaard 1200 motor van de kever. Maar in de loop der tijd kreeg die wel steeds meer inhoud en pk. (zodat je ook meer van een 1200 kan spreken. Sterkste officiele motor in een kever is een 1600 (1600cc). (komt voor in de Kever 1303 en 1302S) Zelfde motor die in de VW busjes zaten. Verder had je nog de 1300 en de 1500.
  zondag 9 november 2008 @ 16:30:50 #196
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_63077520
quote:
Op zondag 9 november 2008 12:41 schreef Gewas het volgende:
Panzerkampfwagen VI Tiger (P)

[ afbeelding ]

Van deze tank zijn er maar 5 gemaakt, waarvan er 1 heeft gevochten aan het Oostfront.
ik ken niets van dit ding...
pi_63098700
Er waren twee fabrikanten die prototypes voor de PzKpfw VI maakten, Porsche en Henschel. Ze hadden dezelfde turret van Krupp.
Die foto was het prototype van Porsche. Je ziet hem ook staan links van de tank met zwarte hoed.
Henschel had een beter prototype en deze werd dan ook gekozen voor serieproduktie en werd de Tiger zoals je hem kent.
pi_63215713
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 14 november 2008 @ 17:22:39 #199
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63225398
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 11:17 schreef Strolie75 het volgende:
[ afbeelding ]
  zaterdag 27 december 2008 @ 10:23:57 #200
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_64394972
Hoort misschien niet echt hier, maar kan niet echt een toepasselijker topic vinden.
Maar wel geinig. Gebruiksaanwijzing voor de Panther uit 1944
Maar dan dus in fabel uitvoering, met plaatjes en rijmpjes. Panther Fibel:
http://www.panther1944.de/Panther/fibel/vowo.htm
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:00:51 #201
181657 LordNemephis
computer says no
pi_64727390
tvp!
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:18:26 #202
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_64728062
ik snap helemaal niets van die zogenaamde panther handleiding
pi_64854488
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 12:44 schreef Nr.G het volgende:

Dus die zweef-tank werd met bemanning en al de lucht ingesleept door een bommenwerper? Dan vraag je je ook af wie daar in godsnaam instapt de eerste keer... stel getraumatiseerde veteranen die er toch geen zin meer in hadden ofzo?
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:52:19 #204
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_64854911
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:18 schreef Pumatje het volgende:
ik snap helemaal niets van die zogenaamde panther handleiding
Wat begrijp je niet? Ik vind het wel geinig; contrast van deze blije tankgebruiksaanwijzing met de werkelijke situatie in 1944/1945. Hier staat ie ook in PDF:
http://www.archive.org/de(...)iebUndKampfanleitung
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:34:57 #205
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_64856785
zie je die cartoons erbij..

Hey Baby!

als ze ergens een hekel aan hadden ( Duitsers , was het wel dat )
pi_64857050
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:43 schreef Northside het volgende:

[..]

Dus die zweef-tank werd met bemanning en al de lucht ingesleept door een bommenwerper? Dan vraag je je ook af wie daar in godsnaam instapt de eerste keer... stel getraumatiseerde veteranen die er toch geen zin meer in hadden ofzo?
Daar hadden de russen meerdere oplossingen voor zoals strafbataljons. Hoe denk je dat ze de eerste golf soldaten bij een frontale aanval aanspoorden? Veel wodka en een machinegeweer in hun rug. Ook opvallend vaak kwamen deze soldaten uit gebieden waar Stalin niet zo dol op was.
De Duitsers hadden ook strafbataljons. Daarvan was het minder erg als ze zware verliezen leden.
pi_64860455
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:40 schreef Nr.G het volgende:

[..]

Daar hadden de russen meerdere oplossingen voor zoals strafbataljons. Hoe denk je dat ze de eerste golf soldaten bij een frontale aanval aanspoorden? Veel wodka en een machinegeweer in hun rug. Ook opvallend vaak kwamen deze soldaten uit gebieden waar Stalin niet zo dol op was.
De Duitsers hadden ook strafbataljons. Daarvan was het minder erg als ze zware verliezen leden.
Ja, en mijnenvelden opruimen door er doorheen te rennen, ik weet het. Maar dan nog... in een tank de lucht in, kan me voorstellen dat je dan liever de kogel op de grond krijgt.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 20:43:11 #208
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_64865608
dat door mijnenvelden rennen is zo over the top..

viel allemaal reuze mee, en die vliegende tank dat werd dus door een strafbatallion gedaan.. aha
wat is je bron ?
  zaterdag 10 januari 2009 @ 01:28:16 #209
181657 LordNemephis
computer says no
pi_64875592
Dit vliegdekluchtschip kwam ik een tijdje geleden tegen via www.Modelbrouwers.nl:

Het is een Koreaans fantasie-bouwpakket, zo bleek uit onderzoek op dat forum - daar zitten mensen die dit topic ook heel interessant zouden vinden, net als ik. Ik heb dit topic net vanaf pagina 1 door zitten lezen, inclusief alle links zo ongeveer. Ik vind vooral de luchtvaart-kant interessant.

Als je zo al die vliegtuigen eens op een rijtje zet, van de Duitsers vanaf de Eerste Wereldoorlog tot aan nu, dan zie je duidelijk dat bijna alle (militaire) toestellen hetzelfde DNA hebben. Eigenlijk zijn de ideeën van moderne vliegtuigen helemaal niet nieuw, we hebben alleen nu pas de middelen en materialen ontwikkeld.

Ik denk dat wanneer de geallieerden na de Eerste Wereldoorlog het de Duitsers hadden toegestaan er een luchtmacht op na te houden de geschiedenis wel eens heel anders had kunnen verlopen.
Tussen de wereldoorlogen in ging de Luftwaffe underground, in het geheim werden piloten opgeleid bij vliegclubs, met name in de zuid-Duitsland waar veel zweefvliegclubs waren en zijn gevestigd.
Bij veel Duitse vliegtuigen zie je die roots terug: Niet alleen werden zo piloten opgeleid en kennis in stand gehouden, omdat ze toch geen militaire toestellen mochten bouwen stortten de ontwerpers zich op zweefvliegtuigen en moet je zien wat ze even uit hun mouwen schudden daar in hun stiekeme ontwerpkamertjes. Zo zie je maar weer dat je soms beter een gedoogbeleid kan hebben

En dan nu een dikke WTF: Ik wou een afbeelding zoeken van een dergelijk zweefvliegtuig en zit nu op een site van moderne Nazi's
ow wacht, het is van een Amerikaanse nazi die doet denken aan de Nazi's uit de Blues Brothers... zoek maar op nazi lauck als je dat de moeite waard vindt. Heb wel een bericht aan Visa van de creditcards gestuurd, want al die smerige nazimeuk kan je alleen met creditcard kopen. Toch benieuwd hoe Visa zal reageren op mijn vraag waarom ze nazisme ondersteunen..
Thank you for sending us your questions and comments. We will respond to your inquiry as soon as possible.
maar ik dwaal af.

O kijk eens aan, geen plaatje maar een complete site: NationMaster
Une quote van die site, vrij vertaald:
quote:
Het Deutsche Forschungsanstalt für Segelflug, of DFS (Duits onderzoeksinstituut voor zweefvliegen) werd in 1933 opgericht om de Duitse zweefvliegactiviteiten te centraliseren.
Het DFS was betrokken bij het produceren van zweefvliegtuigen voor de Hitler Jugend en de Luftwaffe. Verder onderzochten ze geavanceerde technologieen zoals vliegende vleugels en raket-aandrijving.

Bekende ontwerpen waren deze jongen, de DFS 230 transport zweefvlieger...

...en de DFS 194, waarin al duidelijk een later model bekend te herkennen is dat al in dit topic voorbij kwam...

Ik wou de Tweede Wereldoorlog even overslaan omdat ik niks kan toevoegen aan dit topic dat nog niet gezegd is. Als je naar de titel van dit topic kijkt betekent dat wel dat deze hele post daarmee offtopic is verklaard

Ik spring toch nog even snel naar eind jaren veertig, dan zie je meteen waar de oude bekenden van het DFS gebleven zijn: Op een geheime basis ergens in de VS, voorzien van al hun oude vertrouwde spulletjes.
Meteen is de doorontwikkeling van Nazi-techniek te zien. Deze foto vat het mooi samen:

Zo kun je nog hele generaties vliegtuigen op rij zetten, tot aan het heden, en dan is duidelijk de invloed van het DFS terug te zien.

Beetje lange post geworden zien ik.. correct me als ik onzin heb gepost.

[ Bericht 2% gewijzigd door LordNemephis op 10-01-2009 01:49:41 ]
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_64884065
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:43 schreef Pumatje het volgende:

Zal best gebeurd zijn... ik geloof wel dat zo ongeveer iedere oorlogsmisdaad een keer begaan is tijdens WO2.
Ja, ik generaliseer.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 14:08:21 #211
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_64884622
natuurlijk, maar mensen denken inmiddels dat hele divisies over een mijnenveld werden gestuurd..

Stalin was nonchalant daarin af en toe en misschien wat wreed, maar hij was niet achterlijk.
pi_64947718
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:43 schreef Pumatje het volgende:

viel allemaal reuze mee, en die vliegende tank dat werd dus door een strafbatallion gedaan.. aha
wat is je bron ?
De vliegende tank werd gewoon door een testpiloot gedaan.
A-40 was piloted by the famous Soviet glider experimental pilot Sergey Anokhin. The T-60 landed on a field near the airdrome, and after dropping the glider wings and tail, the driver returned it to its base

Gaf alleen maar aan dat er altijd wel iemand te vinden is die erin gaat vliegen, desnoods iemand uit een strafbatoljon.

Dit is er trouwens eentje uit de Duitse stal. De Ju322 moest een Pz.Kpfw.IV dragen. Dat lukte niet en het project werd afgeblazen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Nr.G op 12-01-2009 13:58:29 ]
pi_64947877
dubbel
pi_64954236
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:52 schreef Nr.G het volgende:

De vliegende tank werd gewoon door een testpiloot gedaan.
A-40 was piloted by the famous Soviet glider experimental pilot Sergey Anokhin. The T-60 landed on a field near the airdrome, and after dropping the glider wings and tail, the driver returned it to its base

Wat een echte onvervalste held. Die zouden ze held van de natie moeten maken of ridder van de rode ster of hoe dat daar in de USSR ook geheten mag hebben. Mijn respect heeft hij in ieder geval!
Ja, ik generaliseer.
pi_65143050
Leuk topic!

Ik vind het ook heerlijk om een beetje te fantaseren wat de Nazi's allemaal verzonnen en het "wat als dit echt is" idee. Een hoop van de bronnen zijn vaak dubieus, en veel van de concepten die je ziet waren paper-projects.

Neemt niet weg dat op papier en in sommige gevallen ook al in een ver gevorderd stadium de Nazi's dingen maakten die nog tot in de jaren '60 de oorlogsindustrie van Amerika en de USSR hebben voortgestuwt

Kijk maar naar de Korea Oorlog toen voor het eerst de Amerikaanse F86 Sabre en de MIG-15 tegenover elkaar stonden. Er zijn voorbeelden waarbij piloten hun eigen collega's beschoten omdat ze dachten dat het de vijand was! Zo erg leken de toestellen op elkaar, en waarom? De Amerikanen en Russen gebruikten de zelfde Duitse blueprints voor hun toestellen.

Verder nog even aanhakend naar de Nazi kernbom (weet niet meer de precieze details):
De Duitsers waren op weg om een reactor te bouwen waarin ze materiaal hoopten te verijken, ze hadden hiervoor een immense hoeveelheid uranium nodig. Toen de Amerikanen Duitsland binnenvielen eind '44 begin '45 snelden speciale commando's voor de troepen uit om de Duitse wetenschappers en hun voorraad uranium te vinden. Uiteindelijk vonden ze de reactor maar niet het uranium (dat was buiten het betreffende dorpje begraven). Enkele dagen of weken later vonden ze het uranium met behulp van een dorpsbewoner en werd al het uranium naar Amerika verscheept ten behoeve van het Manhatten-project (Fat man en Little boy bestonden voor een deel dus uit Duitse uranium). Later vonden ze ook de wetenschappers en hielde de allies hen gevangen voor verhoor, ze wilden echter niks over hun project vertellen. Het huis waar ze gevangen werden gehouden zat vol met verborgen microfoons en de allies lieten ze op een gegeven moment radioberichten over Hiroshima horen. De wetenschappers begonnen te speculeren hoe de Amerikanen het gedaan hadden en hieruit concludeerden de Allies dat de Nazi's op een totaal verkeerde manier bezig waren geweest....
Dit verhaal wordt o.a uit de doeken gedaan in de documentare "The Hunt for Nazi Scientists"
EDIT: hier is de de bedoelde documentaire te zien: http://www.pbs.org/wnet/s(...)scientists-chapter-1

Verder nog even de Lippisch P13a de eerste Ramjet! Dit vind ik persoonlijk toch wel een van de hoogtepunten van de Nazi ontwikkeling: Een vliegtuig dat in windtunnels stabiel was tot Mach 2.5!!! en het aller aller bizarst is dat het vloog op kolen!!! ja op steenkool!
Filmpje met in 2008 ontdekte beelden van een glider model van de Lippisch dat aankomt voor een landing:

In het filmpje zie je ook beelden van de ramjet motor die getest is op de rug van een dornier Do17.
combineer die twee (de glider en de motor) en je realiseert je hoe dicht bij het realiseren van supersonische jet de Nazi's zijn geweest....

[ Bericht 3% gewijzigd door Rutger_83 op 17-01-2009 15:49:23 ]
pi_65379646
Sommigen zeggend at de me162 al supersonisch was in duikvluchten
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 25 januari 2009 @ 11:52:30 #217
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_65379795
Er zijn toch meer rare tanks en pantser wagens verzonnen die nooit in productie zijn genomen
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_65408378
tvp
  maandag 26 januari 2009 @ 02:40:46 #219
181657 LordNemephis
computer says no
pi_65408696
quote:
en het aller aller bizarst is dat het vloog op kolen!!! ja op steenkool!

Hoe werkt dat dan?

Raar toch, dat die Duitsers aan 1 kant zo technisch vooruitstrevend waren, en aan de andere kant zo ongelooflijk onmenselijk...
  maandag 26 januari 2009 @ 23:18:36 #220
188877 Stupendous76
pi_65439873
Een Russische:

Die site heeft heel veel aparte, mooie en leuke onderwerpen, waaronder ook aparte militaire voertuigen. Zal eens zoeken of ik die nog vind.
Repent, Pray, Forgive
  maandag 26 januari 2009 @ 23:21:49 #221
230534 stamppot
Stampen maarr!
pi_65439998
Is die echt?
pi_65440463
quote:
Op maandag 26 januari 2009 23:18 schreef Stupendous76 het volgende:
Een Russische:
[ link | afbeelding ]

Die site heeft heel veel aparte, mooie en leuke onderwerpen, waaronder ook aparte militaire voertuigen. Zal eens zoeken of ik die nog vind.
Lees de topic titel nog is
pi_65440536
Tof plaatje
  maandag 26 januari 2009 @ 23:39:10 #224
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_65440775
quote:
Op maandag 26 januari 2009 23:32 schreef Roflpantoffel het volgende:

[..]

Lees de topic titel nog is
Misschien wel leuk er ook een te maken voor Russische voertuigen. Kaspische zeemonster bijvoorbeeld. Moeten ze wel echt zijn trouwens
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_65441029
quote:
Op maandag 26 januari 2009 23:39 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Misschien wel leuk er ook een te maken voor Russische voertuigen. Kaspische zeemonster bijvoorbeeld. Moeten ze wel echt zijn trouwens
Dat kan ook gewoon hier hoor.
Anders pas ik de TT wel aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')