En toch was het niet genoeg. Mede dankzij de Duitse gewoonte om altijd maar alles door te ontwikkelen en steeds weer met nieuwe ideeën op de proppen te komen, die niet echt nodig waren. Hoeveel Pz4's, Panthers, FW190's en Me 262's hadden ze wel niet kunnen bouwen als ze zich niet met al die dwaze projecten gingen bezighouden? Overengineering heeft de Duitsers de das om gedaan. Natuurlijk zaten er geniale staaltjes techniek tussen, maar het Duitse leger zou toch meer gebaat zijn met meer kwantiteit, en ook met praktische, eenvoudig te gebruiken, te onderhouden en de repareren wapentuig.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 00:49 schreef Pumatje het volgende:
valt opzich goed mee hoor.
Speer zorgde ervoor door herstructuering van het productiesysteem dat de productie in 1944 ten opzichte van 1942 verviervoudigd kon worden.
quote:Op woensdag 13 februari 2008 16:51 schreef Nr.G het volgende:
Ehm Duitsland was helemaal niet voorbereid op een langdurige oorlog. Zo hadden ze geen strategische bommenwerpers.
Duitsland verloor o.a. omdat ze niet genoeg benzine hadden en niet genoeg manschappen. Ze hadden een heleboel tanks en vliegtuigen gemaakt in 1944, maar niet voldoende getrainde personen om de boel te bemannen.
Kijk maar eens naar hoeveel materieel de russen konden inzetten en ondanks enorme verliezen weer aanvullen. Duitsland kon gewoonweg niet zoveel manschappen op de been brengen. Hun productie was grotendeels afhankelijk van dwangarbeiders.
Het Ardennen offensief is bv vastgelopen omdat er geen brandstof meer was voor de tanks.
Duitse piloten kregen weinig vlieguren omdat er een brandstof tekort was. Ook was er onvoldoende tijd om ze goed op te leiden. Gevolg was dat onvoldoende getrainde piloten de lucht in gestuurd werden en makkelijk werden neergehaald.
Door hun luchtoverwicht konden de geallieerden de infrastructuur voor de Duitsers zodanig ontregelen dat de Duitsers onvoldoende gemechaniseerde troepen konden aanvoeren naar het front.
Zodoende zijn ze in Bretagne doorgebroken en was het front in het westen verloren voor de Duitsers.
Duitse tanks waren superieur aan de westerse en de Panther en Tiger 2 konden zich prima meten met de T34. In Normandie was een kill-ratio van 1:10 voor de Duitse tanks!
Technologie was een goede optie voor de Duitsers. Als ze de ME262 al in 1942 als jager hadden kunnen inzetten was hen een hoop bombardementen gespaard gebleven. Met een langeafstandsbommenwerper hadden ze de russische industrie achter de oeral kunnen treffen.
Ik denk dat Duitsland uiteindelijk toch verloren had aangezien het een uitputtingsoorlog (weer) zou verliezen en anders hadden ze misschien wel een mooie paddestoel op Hamburg gegooid en was het ook over en schluss voor de moffen.
Wat ik niet begrijp is waarom de westerse geallieerden niet de T34 in licentie gebouwd hebben ipv die zwakke eigen tanks. Dan waren ze misschien wel met kerst in Berlijn en was er een hoop ellende bespaard gebleven.
Vind ik ook. En ik ben blij dat er zo veel reacties op dit topic zijn. Bedankt voor alle reacties allemaal.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:09 schreef Pumatje het volgende:
[ afbeelding ]
de rheintochter....
knap ding, maar ze hadden geloof ik ook een hittezoekende, infrarood zoekende.. iets in die richting.
zoiets als de wasserfal [ afbeelding ]
als we nu het topic bekijken hebben we allemaal al erg veel kunnen vinden en er zitten indrukwekkende onderdelen tussen, vinden jullie niet?
En dit is wat we WEL op internet vinden kunnen, er is altijd een gedeelte wat geheim blijft
Vloog dat ding ook echt? En is dat een T-34 tank?quote:Op maandag 18 februari 2008 16:12 schreef Prosac het volgende:
Geen duitser, maar wilde jullie deze russische vliegende tank niet onthouden.
[ afbeelding ]
170 mm kanonquote:Op maandag 18 februari 2008 16:04 schreef Prosac het volgende:
Land Wasser Schlepper
[ afbeelding ]
Gepanzerte Mannschaftstransportwagen Kätzchen
[ afbeelding ]
Kugelblitz
[ afbeelding ]
Brumbär
[ afbeelding ]
Grille 170mm kanon
[ afbeelding ]
RammPanzer
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mineraumer
[ afbeelding ] (Allkett)
[ afbeelding ] (Krupp)
ja echt heel ver.. Heb ik opzich respect voorquote:Op donderdag 19 juni 2008 13:10 schreef Dementor het volgende:
De Duitsers waren hun tijd in sommige opzichten ver vooruit
ik gok de zon focussen om zo dingen te verbrandenquote:Op zondag 21 september 2008 16:39 schreef kevin33 het volgende:
die ruimtespiegel, wat wouden ze daarmee bereiken?
Volgens mij was het nooit de bedoeling om het als wapen te gebruiken, maar om zonlicht te reflecteren en daarmee delen van Europa te verlichten. De toepassingen zijn legio: het slagveld verlichten, maar ook steden, rampgebieden, industriele gebieden, etc.quote:Op zondag 21 september 2008 16:39 schreef kevin33 het volgende:
die ruimtespiegel, wat wouden ze daarmee bereiken?
T34 en SU25. Toch is het niet geheel uit de lucht gegrepen:quote:Op dinsdag 19 februari 2008 00:00 schreef Pumatje het volgende:
ik vermoed zelfs dat die vliegende t-34 gewoon een overijverige modelbouwer is geweest met een set van een t-34 en een f-15 ofzo..
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:17 schreef Nr.G het volgende:
[..]
T34 en SU25. Toch is het niet geheel uit de lucht gegrepen:![]()
Antonov A40:
[ afbeelding ]
POWERRRR!!quote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:16 schreef EricT het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat ding in godsnaam in de lucht
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:16 schreef EricT het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat ding in godsnaam in de lucht
Weet niet of ik dat ding zo praktisch vind, waren wel betere platforms voor het 88 geschutquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 19:52 schreef jslavenburg het volgende:
Zag deze in Brothers in Arms rijden:
[ afbeelding ]
Half Track met FLAK 88![]()
Kon er alleen niet veel over vinden op internet...
Als je er een stuk of 30 hebt, heb je wel een mooie, mobiele Anti Air Squadron.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 21:13 schreef EricT het volgende:
[..]
Weet niet of ik dat ding zo praktisch vind, waren wel betere platforms voor het 88 geschut
Hamilcars hebben voor zover ik weet geen tanks meegenomen naar Arnhem. Het zwaarste dat de britten in Arnhem hadden was een Brencarrier, een licht rupsvoertuig.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 12:44 schreef Nr.G het volgende:
Het is een zweefvliegtuig, dus die trek je met een ander vliegtuig. De Russen gebruikten een zware bommenwerper. Deze had moeite hem in de lucht te houden en aangezien er geen ze sterkere vliegtuigen hadden is het project gecancelled. De tank landde overigens goed en na verwijderen van de vleugels en staart reed hij gewoon terug naar zijn basis.
De Engelsen hebben ook een vliegende tank ontwikkeld, maar het terug halen van de vleugels vonden ze te onpraktisch.
[ afbeelding ]
Hierna zijn ze doorgegaan met ontwikkelen van grote zweefvliegtuigen waar tanks in konden. Deze zijn veelvuldig gebruikt, o.a. bij Arnhem.
[ afbeelding ]
quote:Twenty-eight Hamilcars were involved (13 on 17th and 15 on 18th). They were flown from Tarrant Rushton by pilots of C Squadron.
Those on the First Lift carried 17 pounder guns/ Morris Artillery tractors and Bren Carriers.
Two turned over on the soft ground with loss of life and load. A third, carrying two Bren Carriers, had a hard landing on the railway embankment. The Carriers shot out through the nose. One went straight into action, the other being salvaged later.
The Second Lift gliders again carried guns/tractors and Bren Carriers. One had to cast off, soon after take-off, when its tug developed engine trouble. The glider landed safely at Chilbolton airfield and was transfeered to the third lift. A second ditched in the English Channel when its tug developed engine trouble. Pilots and all but two of the passengers were rescued.
The glider which was transferred to the Third Lift made it as far as Belgium, when the tow rope broke. It landed near Ghent. The pilots and passengers unloaded the gun and tractor and drove as far as Nijmegen, where they could make no further progress.
bron
Tis ook een zeldzaam voertuig. Er zijn er in '39 en '40 slechts 25 van gebouwd. De officiele benaming voor het voertuig is overigens 8,8cm FlaK18 auf Zugkraftwagen 18t.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 19:52 schreef jslavenburg het volgende:
Zag deze in Brothers in Arms rijden:
[ afbeelding ]
Half Track met FLAK 88![]()
Kon er alleen niet veel over vinden op internet...
Dank jequote:Op zaterdag 25 oktober 2008 11:30 schreef Gryphonne het volgende:
[..]
Tis ook een zeldzaam voertuig. Er zijn er in '39 en '40 slechts 25 van gebouwd. De officiele benaming voor het voertuig is overigens 8,8cm FlaK18 auf Zugkraftwagen 18t.
Is dat gewoon dezelfde motor als de standaard kever, of een speciaal ontwikkelde?quote:Op zaterdag 8 november 2008 12:46 schreef HPoi het volgende:
[ afbeelding ]
Type 877, beter bekend als Kommandeurwagen.
[..]
(1131cc luchtgekoelde boxermotor van 25pk) (basis is Kever)
ik ken niets van dit ding...quote:Op zondag 9 november 2008 12:41 schreef Gewas het volgende:
Panzerkampfwagen VI Tiger (P)
[ afbeelding ]
Van deze tank zijn er maar 5 gemaakt, waarvan er 1 heeft gevochten aan het Oostfront.
Dus die zweef-tank werd met bemanning en al de lucht ingesleept door een bommenwerper? Dan vraag je je ook af wie daar in godsnaam instapt de eerste keer... stel getraumatiseerde veteranen die er toch geen zin meer in hadden ofzo?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 12:44 schreef Nr.G het volgende:
Het is een zweefvliegtuig, dus die trek je met een ander vliegtuig. De Russen gebruikten een zware bommenwerper. Deze had moeite hem in de lucht te houden en aangezien er geen ze sterkere vliegtuigen hadden is het project gecancelled. De tank landde overigens goed en na verwijderen van de vleugels en staart reed hij gewoon terug naar zijn basis.
Wat begrijp je niet? Ik vind het wel geinig; contrast van deze blije tankgebruiksaanwijzing met de werkelijke situatie in 1944/1945. Hier staat ie ook in PDF:quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:18 schreef Pumatje het volgende:
ik snap helemaal niets van die zogenaamde panther handleiding
Daar hadden de russen meerdere oplossingen voor zoals strafbataljons. Hoe denk je dat ze de eerste golf soldaten bij een frontale aanval aanspoorden? Veel wodka en een machinegeweer in hun rug. Ook opvallend vaak kwamen deze soldaten uit gebieden waar Stalin niet zo dol op was.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:43 schreef Northside het volgende:
[..]
Dus die zweef-tank werd met bemanning en al de lucht ingesleept door een bommenwerper? Dan vraag je je ook af wie daar in godsnaam instapt de eerste keer... stel getraumatiseerde veteranen die er toch geen zin meer in hadden ofzo?
Ja, en mijnenvelden opruimen door er doorheen te rennen, ik weet het. Maar dan nog... in een tank de lucht in, kan me voorstellen dat je dan liever de kogel op de grond krijgt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:40 schreef Nr.G het volgende:
[..]
Daar hadden de russen meerdere oplossingen voor zoals strafbataljons. Hoe denk je dat ze de eerste golf soldaten bij een frontale aanval aanspoorden? Veel wodka en een machinegeweer in hun rug. Ook opvallend vaak kwamen deze soldaten uit gebieden waar Stalin niet zo dol op was.
De Duitsers hadden ook strafbataljons. Daarvan was het minder erg als ze zware verliezen leden.
quote:Het Deutsche Forschungsanstalt für Segelflug, of DFS (Duits onderzoeksinstituut voor zweefvliegen) werd in 1933 opgericht om de Duitse zweefvliegactiviteiten te centraliseren.
Het DFS was betrokken bij het produceren van zweefvliegtuigen voor de Hitler Jugend en de Luftwaffe. Verder onderzochten ze geavanceerde technologieen zoals vliegende vleugels en raket-aandrijving.
Zal best gebeurd zijn... ik geloof wel dat zo ongeveer iedere oorlogsmisdaad een keer begaan is tijdens WO2.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:43 schreef Pumatje het volgende:
dat door mijnenvelden rennen is zo over the top..
De vliegende tank werd gewoon door een testpiloot gedaan.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:43 schreef Pumatje het volgende:
dat door mijnenvelden rennen is zo over the top..
viel allemaal reuze mee, en die vliegende tank dat werd dus door een strafbatallion gedaan.. aha
wat is je bron ?
Wat een echte onvervalste held. Die zouden ze held van de natie moeten maken of ridder van de rode ster of hoe dat daar in de USSR ook geheten mag hebben. Mijn respect heeft hij in ieder geval!quote:Op maandag 12 januari 2009 13:52 schreef Nr.G het volgende:
De vliegende tank werd gewoon door een testpiloot gedaan.
A-40 was piloted by the famous Soviet glider experimental pilot Sergey Anokhin. The T-60 landed on a field near the airdrome, and after dropping the glider wings and tail, the driver returned it to its base
quote:en het aller aller bizarst is dat het vloog op kolen!!! ja op steenkool!
Lees de topic titel nog isquote:Op maandag 26 januari 2009 23:18 schreef Stupendous76 het volgende:
Een Russische:
[ link | afbeelding ]
Die site heeft heel veel aparte, mooie en leuke onderwerpen, waaronder ook aparte militaire voertuigen. Zal eens zoeken of ik die nog vind.
Misschien wel leuk er ook een te maken voor Russische voertuigen. Kaspische zeemonster bijvoorbeeld. Moeten ze wel echt zijn trouwensquote:
Dat kan ook gewoon hier hoor.quote:Op maandag 26 januari 2009 23:39 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Misschien wel leuk er ook een te maken voor Russische voertuigen. Kaspische zeemonster bijvoorbeeld. Moeten ze wel echt zijn trouwens
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |