Wie weet, ze verlaten nooit ongechipt het asiel.quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:54 schreef Phuturistixxx het volgende:
Ik mag trouwens aannemen dat voor 75,- euro mijn kat nu gechipt is al
Bij ons in de straat hebben 20 mensen een kat. Die katten zie ik elke dag wel lopen. Dan ga ik toch ook niet de Dierenambu bellenquote:Op woensdag 16 januari 2008 12:48 schreef Dromer het volgende:
[..]
Enig idee hoeveel zwerfkatten er rondzwerven en zich constant vermenigvuldigen en wat voor probleem dat oplevert?
Als je constant een kat ziet rondrennen die niet herkenbaar is als 'kat met huis', mag er best eens naar gekeken worden...
Het is een beetje lastig om bij elke 'mogelijke zwerfkat' eerst de hele buurt af te lopen om te vragen of de kat wellicht bij iemand thuishoort. Geen katten 'vangen' leidt tot een kattenexplosie in de buurt.
Verschilt ook enorm per regio...quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:02 schreef MissHobje het volgende:
Werkt toch niet helemaal tof nog die dieren opvang her en der.
Dat is prima. Maar niet als TS aangeeft te willen dokken maar even geen centen heeft. Dan ga je niet de kat kidnappen en voor die kidnapping ook nog eens 6,50 p/d eisen. Dat is IMHO onredelijk.quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:48 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ongeveer hetzelfde als een gemiddeld pension toch? Een asiel heeft het geld ook echt nodig, die kunnen vaak al amper het hoofd boven water houden. Zelfde geldt voor de dierenambulance.
Dat is ook absurd inderdaad, maw ze zien liever dat de kat op straat loopt en een grootte kans op een ongeluk heeft dan dat ze hem veilig bij iemand thuis kunnen ophalen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:02 schreef MissHobje het volgende:
weet je wat ik wel lullig vind Ts.. jou kat wordt schijnbaar zomaar mee genomen.. en ik heb ong. 5 maanden moeilijk moeten doen om een echte zwerver te laten oppikken door de dierenopvang, wat dus alsnog niet gelukt is.. en ik nu een kat rijker ben
Vond het zo sneu voor dat beestje.. en is een kei leuk beestje geworden zo hier in huis..
Werkt toch niet helemaal tof nog die dieren opvang her en der.
Heb je dan uberhaupt gelezen wat TS zei? TS wil die 75 euro voldoen. Maar niet die 6,50 wat ik ook niet zo gaan voldoen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:50 schreef Dromer het volgende:
[..]
Nee, maar je loopt wel een goede kans dat je kat wordt opgepikt omdat ie een mogelijke zwerver is. En dan mag je wel mooi de kosten daarvoor betalen. Eigen schuld dikke bult!
En misschien kun jij aan een kat ruiken of ie zwerver is, maar ze hoeven écht niet per sé uitgemergeld te zijn daarvoor.
Op je waarde-oordeel ga ik maar niet in.
Ehm.. lief, klein edoch niet zo slim schatje: kijk eens naar waar ik om te beginnen op reageerde voordat je me dom ging noemen?quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
Heb je dan uberhaupt gelezen wat TS zei? TS wil die 75 euro voldoen. Maar niet die 6,50 wat ik ook niet zo gaan voldoen.
TS klaagt hier toch echt over het 75 euro moeten dokken voor z'n kat.quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:45 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Onzin. Ga nou eens logisch na.
Een kerngezonde kat word 1 straat achter mijn woning opgehaald zonder enig aanwijsbare reden.
En dan moet ik vervolgens betalen voor de opvang, terwijl ie normaal gewoon thuis komt?
Lucratieve zaak, ik start maar eens een bedrijf, vang dan 's nachts een 20 tal katten, zet ze op een site als 'gevonden' en ik vang 75,- p.s.
Is dat normaal volgens jou?
Niet... ik schets enkele een scenario waarin het een lucratieve onderneming kan worden. En ik verwonder mij over het feit dat ik voor opvang moet betalen terwijl als de kat met rust gelaten was hij gewoon thuis gekomen was.quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:19 schreef Dromer het volgende:
[..]
Ehm.. lief, klein edoch niet zo slim schatje: kijk eens naar waar ik om te beginnen op reageerde voordat je me dom ging noemen?
[..]
TS klaagt hier toch echt over het 75 euro moeten dokken voor z'n kat.
Alphen heeft echt een bagger opvangquote:Op woensdag 16 januari 2008 12:47 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Van A a/d R zou je bijna dit verhaal verwachten zoals ze hier aan het kloten zijn met dierenopvang gedoe..![]()
(gelukkig is dat niet het geval)
Ik zou echt zwaar pissed zijn ja !!
Als TS zijnde zou ik het in iedergeval aangeven bij de politie dat je kat is gestolen.. sta je wat sterker bij eventuele juridische strijd.
Hoop dat je snel je kat weer terug hebt.
Kan de DA aan de uitkloktijd van je kat zien wanneer ie naar buiten is gegaan? De DA kan zien dat het geen zwerf/verdwaald/ontsnapte kat was?quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:31 schreef Phuturistixxx het volgende:
Een kerngezonde kat welke opgehaald werd in de straat achter mijn woning enkele uren nadat hij naar buiten is gegaan....
Dat snap ik dus ook niet, is er een wet die bepaalt dat katten ongevraagd gechipt mogen worden en dat de eigenaar daar dan voor moet opdraaien? Ik neem zomaar jouw eigendom mee, doe er iets mee dat geld kost (of dat nou chippen is of eten geven of haren knippen of wat dan ook), en zeg "je krijgt je eigendom niet terug totdat je betaalt", dat kan toch niet zomaar? 't Is net kid/cat-nappingquote:Op woensdag 16 januari 2008 13:19 schreef lady-wrb het volgende:
gelukkig hadden ze hem nog niet onderzocht en gechipt, anders had ik een flinke rekening kunnen betalen, vertelden ze me.
ik noemde jou niet dom, maar de zinnen die soms uit je handen komenquote:Op woensdag 16 januari 2008 13:19 schreef Dromer het volgende:
[..]
Ehm.. lief, klein edoch niet zo slim schatje: kijk eens naar waar ik om te beginnen op reageerde voordat je me dom ging noemen?
[..]
TS klaagt hier toch echt over het 75 euro moeten dokken voor z'n kat.
Hmpfquote:Op woensdag 16 januari 2008 13:42 schreef Qwea het volgende:
ik noemde jou niet dom, maar de zinnen die soms uit je handen komen
Uiteraard. Jij bent veel te grappig om ook maar iets aan te rekenen.quote:maar sorry, daar had ik dus overheen gelezen![]()
vergeef me
Als puntje bij paaltje komt zal het gros van deze vechtlustigen het niet zo op de spits drijven.quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:54 schreef Argento het volgende:
Ik vind dat nummer_zoveel hele zinnige dingen zegt. Zinniger dan al die vechtlustige fokkers met hun diefstal aangiften en civiele procedures voor immateriele schade (welke immateriele schade)?
Als je een zwerver aanziet voor een huiskat moet je niet op een DA gaan zitten.quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:36 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Kan de DA aan de uitkloktijd van je kat zien wanneer ie naar buiten is gegaan? De DA kan zien dat het geen zwerf/verdwaald/ontsnapte kat was?
Moet ik dat als een compliment zien?quote:Op woensdag 16 januari 2008 14:15 schreef Dromer het volgende:
[..]
Hmpf
[..]
Uiteraard. Jij bent veel te grappig om ook maar iets aan te rekenen.
die 6,50 per dag is voor het eten, en het gebruik van het hok. Neem ik aan.quote:Op woensdag 16 januari 2008 14:18 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
Als je een zwerver aanziet voor een huiskat moet je niet op een DA gaan zitten.
Wettelijk, want daar zijn we hiervoor, heb ik het volgende gevonden:
Een gevonden dier valt in principe onder gevonden voorwerp.
Gemeenten gaan over gevonden voorwerpen.
Gevonden katten kunnen zij 'uitbesteden' aan een asiel. DEze maakt kosten voor de opvang. Deze kosten mogen worden verhaald op de eigenaar (voeding, onderdak). Gaan we een stap verder, naar bv. in-enten, dan vraag ik mij af of dit verhaald kan/mag worden, wellicht wel.
Er bestaat zoiets als retentierecht, het goed mag achter gehouden worden tot betaling is geschied.
De GROTE vraag blijft hier: stond de DA in zijn recht het dier mee te nemen? Inmiddels heb ik begrepen dat mijn kat in een boom zat.. is dat voldoende om te zeggen, die gaat naar het asiel?
Een kleiner vraag is: welke kosten ben ik verplicht te vergoeden. Onderdak en eten, prima. Maar als dat 6,50 per dag is, zoveel moet ik betalen voor elke dag langer nu, dan kom ik op een bedrag uit van 35,- euro ongeveer. Wat is die 40 euro?
Ik begrijp de sentimenten in het topic, maar ik wil de discussie graag toespitsen op het juridische!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |