Zeker, echt het gevoel dat ik nu eindelijk een huisje heb. Slapen gaat ook zeker lukken. Heb spierpijn aan alle kanten en dat zal morgen ook nog wel zijn gok ikquote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:26 schreef Sleeve het volgende:
Leuk hè, zo'n eerste dag?![]()
Je zal wel goed slapen straks!
In ieder geval gefeliciteerd met je nieuwe huis en veel plezier met het klussen en inrichten. Ik ga dit topic zeker volgen want ik ben benieuwd wat je er van gaat maken. Het huis ziet er nu in ieder geval al leuk uit, daar is zeker iets heel erg moois van te maken!
Dankjewelllquote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:29 schreef phluphy het volgende:
Jaha! Het Dash topic! Nogmaals gefeliciteerd!![]()
En wat ben je voortvarend van start gegaan!!!![]()
Heel veel succes en plezier met klussen. Ook voor je mams. Zet'm op, Dash-mum!!
Thnxquote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:33 schreef becky27 het volgende:
leuk een nieuw klustopic! Succes ermee!
Vind je? Het heeft wat bloed zweet en tranen gekostquote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:34 schreef CarOnline het volgende:
Wat een leuke keuken!!![]()
Leuk huis, ziet er echt netjes uit!
Lekker begin ook, wat ga je met die 2 kamers doen? Weer netjes 2 van maken of echt 1maar dan zonder muurtjes?
Oja, bloed zweet en tranen... ander onderwerp dan maar?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:38 schreef Dash-X het volgende:
[..]
Vind je? Het heeft wat bloed zweet en tranen gekostNiets dan lof over de keukenboer trouwens. Had eerst een ander ontwerp maar wilde de keuken zo min mogelijk de kamer in laten komen omdat het maar een klein huisje is. Vandaar de aanpassing. Alles zit erin wat erin moet, maar heb niet zoveel kastruimte over
Welke 2 kamers bedoel je? Die slaapkamers? (die ben ik al aan het slopen op de foto's eronder namelijkAls je de woonkamer/keuken bedoelt, die muur gaat er (als het goed is) compleet uit.
Had inderdaad gekundquote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:44 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Oja, bloed zweet en tranen... ander onderwerp dan maar?
Ja die slaapkamers bedoel ik. Ik zag dat je het eruit aan het slopen was maar t kon toch zijn dat je ze weer netjes terug plaatst? Omdat het zo half / half was
Ahhh, nou ben benieuwd!quote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:50 schreef Dash-X het volgende:
[..]
Had inderdaad gekundHad ik even niet bij stil gestaan. Maar het wordt dus gewoon een huisbreede slaapkamer
Hier heb ik voor gekozen omdat de kamers eigenlijk net te smal zijn voor een 2 persoons bed. Ik hou van ruimte en overzichtelijkheid. Zodoende helemaal openbreken
Ow?quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:19 schreef phluphy het volgende:
Nou, hij zal zo onderhand wel klaar zijn met alle klussen.
quote:
Nee eigenlijk totaal niet. Al had ik bij dat badkamerplafond wel zoiets vanquote:Op woensdag 16 januari 2008 18:45 schreef phluphy het volgende:
Raak je niet ontmoedigd, als je van die tegenvallers tegenkomt? Ik vind wel dat je het keurig aanpakt allemaal. En wat een heerlijk ruime en lichte slaapkamer inderdaad!
Klopt, dit soort rare dingen kom je bijna altijd tegen. Hoe ouder het huis hoe gekker de dingen vaak zijnquote:Op woensdag 16 januari 2008 19:38 schreef snoopy het volgende:
Ik vind het een erg leuk huisje![]()
En als je eenmaal gaat klussen kom je volgens mij altijd van die tegenvallers tegenMaar ja, als je eenmaal bezig bent wil je het wel meteen goed doen.
Goed bezig Dash
Dordrecht, langs het wantijquote:Op donderdag 17 januari 2008 10:16 schreef EggsTC het volgende:
Waar is dat als ik vragen mag? Ziet er bekend uit.
Slopen valt wel mee. Morgen en overmorgen gaan de rest van de keuken en de open haard eruit. De vloer in de hal voor en achter moeten er dan nog uit en ook de vloer in de huiskamer ern keuken. Als laatste het toilet boven nog, die we ook maar gaan vervangen. Ze hebben de stortbak recht tegen de muur gemonteerd maar de pot onder een hoek van 90 graden. De bril kan dus niet eens helemaal omhoogquote:Op donderdag 17 januari 2008 10:23 schreef becky27 het volgende:
jeumig, das best schrikken denk ik zo!
Maar petje af voor het sloopwerk hoor, moet je nog veel?
Ga ik vandaag of morgen voor zorgen. Heb hem op mn andere pc staanquote:Op donderdag 17 januari 2008 11:07 schreef sanger het volgende:
Weer een nieuw klustopic
Je gaat voortvarend ter werkKun je misschien een overzichtje posten wat er precies moet gaan gebeuren enzo????
Nou die deurtjes liggen gewoon op de zolder (te bereiken via vlizotrap). Had ze zien liggen maar geen aandacht aan geschonken. Er is ook nergens een plek waar ze gezeten zouden kunnen hebben. Ik herkende ze wel meteen toen ik door het plafond naar boven keekquote:Op donderdag 17 januari 2008 11:15 schreef Charisma het volgende:
ook tvp van mij !
je bent goed op draaf Dash, maar waarom hebben ze de louvredeuren onder het dak bewaard? waar waren die voor ?
Huh dus eigenlijk zit daar helemaal geen plafond in? Als je de louvredeurtjes van zolder had gehaald had je ook met een enorm gat gezeten? Kan je dat niet verhalen? Das toch niet normaal?quote:Op donderdag 17 januari 2008 20:40 schreef Dash-X het volgende:
[..]
Nou die deurtjes liggen gewoon op de zolder (te bereiken via vlizotrap). Had ze zien liggen maar geen aandacht aan geschonken. Er is ook nergens een plek waar ze gezeten zouden kunnen hebben. Ik herkende ze wel meteen toen ik door het plafond naar boven keek
Inderdaad. De vloerbalken op zolder zijn niet over de volledige breedte gelegd. Ik vraag me af of dat nog te verhalen valt. Ik denk het niet eigenlijk.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 08:59 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Huh dus eigenlijk zit daar helemaal geen plafond in? Als je de louvredeurtjes van zolder had gehaald had je ook met een enorm gat gezeten? Kan je dat niet verhalen? Das toch niet normaal?![]()
Succes verder!
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 09:32 schreef Scorpie het volgende:
Ga je die openhaard er ook nog uitslopen?
Inderdaad. Voor de eenheid wil ik beneden overal dezelfde vloer hebben (behalve in het toilet, daar blijft de stenen vloer liggen).quote:Op vrijdag 18 januari 2008 18:18 schreef WRH het volgende:
ziet er goed uit, veel werk gedaan al.
ga je beneden de vloer overal hetzelfde doorleggen, dus in het keukengedeelte dezelfde vloer als in de woonkamer?
Ik hoop het weekend van 1 maart over te gaanquote:Op vrijdag 18 januari 2008 19:11 schreef phluphy het volgende:
Wat een tempo nog steeds! Tof, dat je zoveel hulp hebt.![]()
Ik schrik wel van je to-do lijst. Hoe lang denk je hierover te gaan doen
Dan is dit topic: Verhuis/Klus/Woon Voorpret en Kriebels topic Deel 8 misschien ook wat voor jou!quote:Op zaterdag 19 januari 2008 12:14 schreef Colin1985 het volgende:
Leuk zeg, zo'n klustopic! Ik zit nog niet zo lang op Fok. Wij zijn ook bezig met het kopen van ons eerste huis, dus ik ga dit topic zeker in de gaten houden! Ook erg leerzaam om het allemaal te zien zo en wat je zoal kunt tegenkomen
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:00 schreef phluphy het volgende:
Dat lijkt wel haalbaar inderdaad. Ik was even bang dat je "over een week" zou zeggen.
Dit muurtje was ooit een echte muur. Vroeger waren het een aparte kamer, aparte keuken en nog een hal. Ik kan me bijna niet voorstellen hoe klein en bekrompen dat moet zijn geweestquote:Op zaterdag 19 januari 2008 13:20 schreef BabblingBrook het volgende:
Het vliegt eruit. Wat bezielde de mensen voor je om een muurtje tussen de woonkamer en de keuken te maken? :S tevens tvp
Het wordt idd steeds een beetje meer. Zal dus goed het budget in de gaten moeten houden om nog uit te komenquote:Op maandag 21 januari 2008 18:20 schreef phluphy het volgende:
Goeie genade wat een klus. Het wordt steeds erger! (In de zin van méér).![]()
Ik zou al helemaal wanhopig zijn geworden, maar ja, nu ben ik ook geen klusser. Knap hoor, hoe jullie het allemaal aanpakken.![]()
Jammer dat je nu niet meer zo zult opschieten!
Is dat nou een krachtgroep die ze gebruikt hebben in plaats van drie afzonderlijke groepen?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 17:51 schreef Dash-X het volgende:
Nou toen even de meterkast grondig bekeken.. En natuurlijk geconstateerd dat het echt een enorm zooitje is. Voor d kenners (vonkie) onder ons :
[ afbeelding ]
Volgens mij hebben ze om kosten te besparen maar gewoon 1 kleur installatiedraad gebruikt.quote:... Het vreemde is ook dat in die doos 3 blauwe draden uitkomen..
We gaan inderdaad wel wat veranderen hoorquote:Op dinsdag 22 januari 2008 11:04 schreef naaa het volgende:
[..]
Is dat nou een krachtgroep die ze gebruikt hebben in plaats van drie afzonderlijke groepen?![]()
De blauwe draden samen in een wikki-wakki lasklem en op de aardrail? Één woord: Nee.![]()
[..]
Volgens mij hebben ze om kosten te besparen maar gewoon 1 kleur installatiedraad gebruikt.
Het beste is dus alles verwijderen, en vanaf de meterkast opnieuw op te bouwen.
En natuurlijk gelijk in de groepenkast aardlekautomaten nemen en een hoofdschakelaar, en al het schakelmateriaal geaard.
Ik hoop op 1 maart te verhuizenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:29 schreef SEMTEX het volgende:
Mijn god, wat een werk! Wanneer denk je dat je alles gaat afronden? Mooi om te zien hoe alles vordert. Vooral die open haard die nu weg is is een hele verandering...
Het is nog een hele maand maar er gebeurd wel veel binnenkort. Vanaf 1 februari komt de stucer en 13 februari komt de keuken. de 2 of 3 weken daarna zijn de afwerking. Desnoods ga ik er later in. Maarja.. als eenmaal alles bewoonbaar is wil je er toch graag inquote:Op vrijdag 25 januari 2008 08:15 schreef leonieke het volgende:
Man, wat zal 1 maart er aan dit tempo vlug zijnOf heb je niet de indruk dat de tijd gewoon vliegt?
![]()
Mooi badkamermeubel trouwensHelemaal mijn stijl: sober en rechtlijnig
Dus de Formido Dash-X ? ^^quote:Jolene! zegt:
hey Fe2O3
Anthony - Blue back && shoulders, we had fun last night zegt:
Middag
Jolene! zegt:
kun je me heeeeeeeeeeeeel ff een pleziertje doen?
Jolene! zegt:
heel kleintje
Hmmm ?
Jolene! zegt:
Dash's eerste woning en verbouwing
Jolene! zegt:
in deze draad
Jolene! zegt:
onderaan
Jolene! zegt:
laat die kerel een badkamermeubel zien dattie heeft besteld
Jolene! zegt:
en je ziet de halve folder
Jolene! zegt:
nou wil ik weten WAAR hij die besteld heeft
...
Jolene! zegt:
als jij dat ff namens mij zou kunnen vragen, ben ik je zeer erkentelijk
Das de praxis of gamma of formido folder
Jolene! zegt:
formido...
Volgens mij formido, heb ze daar vorige week nog gezien
Jolene! zegt:
die andere heb ik al gecheckt en zijn het niet
Gamma iddquote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:19 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Dus de Formido Dash-X ? ^^
Edit: Dat zeg ik, gamma![]()
Ja gestaag, vandaar ook de weinige reacties hier afgelopen week. Vriendinlief was hier ook en we hebben savonds vaak voor dood op de bank gelegenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:55 schreef phluphy het volgende:
En Dashke, hoe vordert ge?
Nou ik denk dat ik er goed aan doe om, als de keuken eenmaal staat en er niet zo'n druk meer op zit, het wat rustiger aan te doen. Opzich heb ik geen haast dus heel erg is het niet om er later in te gaan. Blijft natuurlijk jammer want je wil er zo snel mogelijk in maar m'n rust is me toch ook wel belangrijk.quote:Op maandag 4 februari 2008 18:51 schreef CarOnline het volgende:
Waahahaaat een werk! Gaat het nog lukken voor 1 maart denk je?
succes!
Ja en dat is dan alleen nog maar de lijst wat af moet voor de stucerquote:Op maandag 4 februari 2008 21:25 schreef phluphy het volgende:
Goeie genade Dash. Wat een lijst nog hé! Ik las elders dat je het wel een beetje beu bent. Nou, dat kan ik me goed voorstellen! Op een gegeven moment wil je gewoon wónen, in plaats van werken.
Wij moeten op zich ook nog één en ander doen, maar we kunnen wel alvast echt wonen, en daarna ruimte voor ruimte aanpakken. En daarbij zijn onze klussen niet zo rigoreus als die van jou.
(Behalve het buitenwerk dan, maar dat gaan we dan ook deels uitbesteden).
Ik wens je heel veel succes met je lijst. Ik hoop dat het vanaf nu allemaal meezit en lekker soepeltjes (en snel!) zal vorderen!
Nou ik had dus van tevoren dit ook anders voorgesteld hoorquote:Op woensdag 6 februari 2008 18:36 schreef phluphy het volgende:!!
Ik heb immens respect voor mensen die aan zo'n klus willen beginnen. Het ziet er uit alsof het nóóit meer goed gaat komen.Maar inderdaad, na het stucwerk ziet het er al een stuk beter uit, en geeft het weer hoop.
![]()
Maarreh, wat is die spleet in de hoek van de muur/plafond op de één na laatste foto?
Succes maar weer, jullie blijven het nodig hebben met zo'n hels karwei!
Laminaat komt er beneden overal, doorgelegd naar de halletjes. Keuken gaan we idd zelf (ik, pa, oom) plaatsen. Is wel te doen met z'n 3. Mn oom is wat klussen betreft echt geniaal (op electra na) en mijn pa kan weer veel met electra, leidingen. Ik kan weinig op beide gebieden maar wel assisteren enzo :pquote:Op woensdag 6 februari 2008 18:55 schreef phluphy het volgende:
Wat kwam er ook al weer beneden op de vloer?
En ga je de keuken zelf inbouwen?
Je legt toch het laminaat sowieso een cm van de muur af? Hier op mijn huidige slaapkamer gaat dat wel goed in ieder geval.quote:Op donderdag 7 februari 2008 09:11 schreef Fe2O3 het volgende:
Als je laminaat doorlegt is het handig om bij deuropeningen toch een drempel te leggen (het laminaat niet door de opening heen leggen) als het krimpt/uitzet kan het nergens heen dan
quote:Op vrijdag 8 februari 2008 19:20 schreef phluphy het volgende:
Hang in there! Nog maar een paar weekjes doorbuffelen.![]()
Mag ik het daar even niet mee eens zijn? Ik heb samen met Dinooo hier beneden 66 m2 aan laminaat (door)gelegd, van de woonkamer met aan de zijkant de hal en aan de zijachterkant de keuken. Gewoon niet 1 cm maar wel overal 1,2 - 1,6 cm van de kant af gelegd, plakplint erover, klaar. Nog nooit geen problemen gehad.quote:Op donderdag 7 februari 2008 09:11 schreef Fe2O3 het volgende:
Als je laminaat doorlegt is het handig om bij deuropeningen toch een drempel te leggen (het laminaat niet door de opening heen leggen) als het krimpt/uitzet kan het nergens heen dan
Wordt waarschijnlijk holec of ABB materiaal (pa werkt bij abb en die kan wel wat regelen voor een mooi prijsje). Zitten nu dus 3 groepen in en we komen uiteindelijk op 6 uit. Wordt dus een kastje met 2 aardlekschakelaars + 6 groepen.quote:Op donderdag 14 februari 2008 10:03 schreef Vonkenboer het volgende:
Wat voor schakelmateriaal ga je gebruiken in deze woning ?
Haha ik probeer het bij te houden maar ik kom gewoon tijd te kort. Lange dagen en dan vandaag de hele dag projectmanagement training (terwijl pa + oom alle leidingen en electra aan het leggen zijn oor de keuken) en toen ik op de terugweg even langs ging had moeders al een stuk muur gesaust van de woonkamer en de hele hal aan de voorkantquote:Op donderdag 14 februari 2008 14:11 schreef phluphy het volgende:
Wow wat zijn jullie opgeschoten!![]()
Je vertelt niets over de keuken...die zou toch gisteren geleverd worden?
De stuccer zal nu wel bijna klaar zijn boven? Dan moet nog de badkamer, de keuken, de plinten en .... wat verder nog?![]()
![]()
![]()
Ik moet het wel een beetje bijhouden he.
Heeft ABB wandcontactdozen en schakelaars in het assortiment danquote:Op donderdag 14 februari 2008 20:39 schreef Dash-X het volgende:
[..]
Wordt waarschijnlijk holec of ABB materiaal (pa werkt bij abb en die kan wel wat regelen voor een mooi prijsje). Zitten nu dus 3 groepen in en we komen uiteindelijk op 6 uit. Wordt dus een kastje met 2 aardlekschakelaars + 6 groepen.
Pff ik zat te slapen, zat aan de meterkast te denken. En ABB heeft inderdaad wel schakelmateriaal ,Bush Jaeger is allemaal ABB spul.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 09:26 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Heeft ABB wandcontactdozen en schakelaars in het assortiment dan
T wordt zeker mooiquote:Op dinsdag 19 februari 2008 17:30 schreef egg-bird het volgende:
Tjonge. wel een mooie keuken hoor (tenminste wat we er nu van kunnen zien )
Heb de topic nu een aantal keer doorgeklikt maar vind t op de een of andere manier nog steeds zonde van de open haard.
Pfff was het maar zo verquote:Op dinsdag 19 februari 2008 18:12 schreef phluphy het volgende:
Wordt mooi!![]()
En succes weer, met dat-wat-bijna-de-laatste-loodjes-worden!
Weer even een nieuwe update! Het gaat op het moment even niet zo voor de wind. De belangrijkste klusserd (pa) Heeft griep sinds vrijdag en in de tussentijd zijn we dus geen drol opgeschoten met de keuken. Best wel een beetje balen want volgend weekend gaan ze de caravan wegbrengen naar z'n plekkie voor de zomer. Ook dan wordt er dus niet gewerkt aan electra, gas en dat soort dingen.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:09 schreef Nanook24 het volgende:
Het gaat allemaal weer even voor de wind als ik je laatste foto's zo zie Dash. (Ok op de scheve muur na dan)
Ik ben ook heel benieuwd naar foto's van de keuken als hij af is.
quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:41 schreef Dash-X het volgende:
En de kickspace voor de keuken komen ook deze week binnen:
Ja die kickspace is een mooie oplossing. De duurste variant leverde gelukkig genoeg vermogen. Ik heb ook naar designradiatoren gekeken maar om 3000 watt te halen ben je heeeeel veel centen kwijt.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 18:55 schreef naaa het volgende:
[..]
Die wil ik ook hebben!
Maar onze keuken is voor alsnog niet aan de beurt.
Door jouw gekozen schakelmateriaal is ook van Busch-Jaeger (onderdeel van ABB), alleen dan een andere serie, namelijk Future.
Zelf hier in huis de standaard Reflex SI serie gecombineer met de Solo serie.
Ik vind dat opschieten wel meevallen eigenlijkquote:Op dinsdag 18 maart 2008 14:52 schreef Re-Vision het volgende:
Zie er super netjes uit, jullie schieten echt op. erg leuk om mee te kijken/lezen bij de verbouwing van een ander.
Ook handig voor tips etc!
Dacht dat ik wel een foto had waar hij verder af was maar dat is dus niet zo. Hij is ook nog niet helemaal af maar wel een deurtje op de vaatwasser enzo. Zal ik morgen anders eens maken.quote:Op maandag 7 april 2008 18:47 schreef SEMTEX het volgende:
Leuk weer, die vorderingen. Al ben ik ook hel erg benieuwd hoe je keuken er nu uitziet, want die vind ik erg vet!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |