heel mooie gele kikkerquote:Op donderdag 20 maart 2008 13:22 schreef Mariekamr het volgende:
goed, een iets serieuzere foto dusIk heb nog veel te leren, dus ben benieuwd! Wat vinden jullie van deze foto van de hond van mijn ouders? (overigens is er nog niets met de fotos gedaan, want ik ben nog een leek op het gebied van photoshoppen; daar zal ik binnenkort eens mee beginnen
)
[ afbeelding ]
daar was ik ondertussen ook achterquote:Op donderdag 20 maart 2008 13:24 schreef Ynske het volgende:
heel mooie gele kikker
fok en imageshack gaan niet samen, je kunt je foto t beste even elders hosten
Vind het erg mooi. Juist dat de foto wat meer van links is genomen, nu lijkt het alsof de kerktoren zelf in de spiegeling wel in het midden staat. Wat ik vooral mooi vind is de belichting.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:37 schreef mrSPLIFFY het volgende:
deze is wel recht, nog niet door de soep heen gehaald alleen...
[ afbeelding ]
Namen voor foto's zijn niet echt nodig, het is makkelijker om ze te nummeren voor het commentaar gevenquote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:11 schreef jakkop het volgende:
HoiIk zal graag willen weten wat jullie van mijn foto's vinden.
Los Campesinos!, Paradiso
[ afbeelding ]
St. Michael en St. Goedele Kathedraal, Brussel
[ afbeelding ]
Trevi-fontein, Rome
[ afbeelding ]
Scheveningen
[ afbeelding ]
Even voor de duidelijkheid, ik gebruik (nog) een simpel cameraatje, en weet niet heel veel van de instellingen af, al wil ik hier wel meer mee bezig. Dus tips in die richting zijn welkom, maar wel heel dui-de-lijk
Ook handig om je foto's in ieder geval even te nummeren.. En 610 pixels breed geeft de beste weergave hier op het forum, niet iedereen gaat op je foto's klikken om ze groter te bekijken.quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:02 schreef Pissie het volgende:
Nou... dan 'moet' ik er ook maar eens aan gaan geloven...
Ik heb mijn camera (Nikon D40x) ondertussen alweer bijna een jaar, maar fotografeer nog veels te veel (lekker makkelijk) op automatisch. Heb ondertussen wel wat boeken aangeschaft over het fotograferen met mijn camera in de hoop dat ik dan wat meer ga begrijpen van het handmatig instellen van de diverse instelingen.
Dan wordt het fotograferen natuurlijk pas écht leuk!
Toch maar vast wat 'kiekjes' plaatsen zodat jullie mijn kunsten kunnen beoordelen. Ik ben wel benieuwd eigenlijk wat jullie er van vinden.
Bij deze dan, ik zou het liefs m'n hele photobucket album hier plaatsen, maar ik zal me inhouden en zal beginnen met een paar stuks.
Livorno, Toscane 2007
[ afbeelding ]
Kerst 2007, M'n neefje...
[ afbeelding ]
2e Paasdag 2008, Seizoenen in de war
[ afbeelding ]
Even een serie foto's geschoten van een van onze favoriete 'modellen'
[ afbeelding ]
Zo... dit zijn ze voorlopig dan even.
Van de 4e foto heb ik ook nog een bewerkte versie, heb er kleurcorrectie op uit laten voeren door IrfanView maar hier eerst even het origineel neergezet. Deze foto, en nog een aantal van deze poezen serie leken op het display een stuk lichter als uiteindelijk op de computer.
quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:27 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ook handig om je foto's in ieder geval even te nummeren.. En 610 pixels breed geeft de beste weergave hier op het forum, niet iedereen gaat op je foto's klikken om ze groter te bekijken.
#1, mooie wolkenlucht die ook goed op de foto staat, goed belicht. De voorgrond vind ik niet echt interessant, doet een beetje af aan het plaatje.
#2, vind ik de mooiste, heel mooi portret!Leuke compositie ook, erg netjes. Wat jammer is, is dat je net een stukje van zijn vingers mist onderaan. En de foto is wel erg rood, maar dat is nog wel wat na te bewerken.
#3, wel oke, maar niet heel interessant. Wat wil je laten zien met deze foto? Dat het gesneeuwd heeft op de tulpen? Dan zou ik nog veel dichterbij gaan, en een close-up maken van de tulpen. De bovenkant (bloemen) is interessant, de onderkant en de achtergrond wat minder. Ook is de compositie een beetje saai, met het onderwerp zo in het midden.
#4, ook weer mooiIk zou 'm nog wel even rechtzetten (op het stukje muur), maar verder een erg leuke foto. Goed scherp ook. Ik heb niet het idee dat ie kleurcorrectie nodig heeft?
Ik ken het probleem met foto's die op het display lichter lijken wel een beetje. Het beste kun je je lichtmeter in de camera in de gaten houden, en niet afgaan op hoe licht de foto's op je scherm lijken. Of voor de zekerheid elke foto ook met 1 stapje overbelichting maken (maar dat is wel een gedoe en niet altijd mogelijk wellicht).
Verder is er niets mis met op automatisch fotograferen, je kunt er net zo goed mooie foto's mee krijgen. Wel is het handig om wat meer over sluitertijd etc. te weten, je kunt dan eens gaan spelen met het scherptegebied in je foto's wat een mooi effect kan hebben.
Bij foto's als #1 is het altijd moeilijk om een interessante voorgrond te hebben. De lucht is op de foto ook heel mooi, maar om het echt een topplaat te maken moet er imho in de voorgrond (silhouet) ook iets zitten wat toevoegt aan het beeld.quote:Op donderdag 27 maart 2008 13:04 schreef Pissie het volgende:
[..]
#1, De voorgrond wilde ik niets mee zeggen, ik heb de foto toen even 'vluchtig' geschoten en met m'n kleinste lens (18-55) omdat ik toen m'n grotere nog niet had, misschien dat dat ook wel had uitgemaakt....![]()
#2, Dat van die vinger zal ik onthouden, iets om een volgende keer beter in de smiesen te hebben. Thnx! Wat betreft de rode gloed over de foto.... Bij de mensen waar ik deze foto thuis heb geschoten hadden ze het plafond rood geschilderd, én met rode gordijnen en een rode bank was dit dus het beste resultaat wat ik voor elkaar kon krijgen daar. Hoe zou ik deze het beste kunnen bewerken dan volgens jou?!
#3, Ik had deze foto misschien beter van wat meer bovenaf kunnen maken ofzo, schuin van boven en meer ingezoemd op alleen de bloem... Ok, is iets om uit te proberen, als 't weer es sneeuwt![]()
#4, Ben zelf ook wel heel trots op deze foto, is echt helemaal geworden zoals ik gehoopt had.Maar geen kleurcorrectie nodig dus volgens jou. Ik zat zelf dus te twijfelen daarover omdat ie als origineel eigenlijk wel een hele mooie sfeer uitdraagt vind ik. Maar ik dacht het eigenlijk vanwege de donkere achtergrond en haar donkere oren... Dat corrigeren van de muur, ik snap wat je bedoelt, is dat een btje makkelijk te doen dan?!
![]()
(je hebt wel in de gaten, ben nog een aardige leek in fotobewerking....)
En in die sluitertijden enzo moet ik me inderdaad wat meer gaan verdiepen, lijkt me wel zo handig idd.![]()
Iig vast bedankt voor je reactie!!!
Je zit in het verkeerde topic makker, dit is showcasemateriaalquote:Op donderdag 27 maart 2008 21:42 schreef Sympathiek het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
(ff klikken voor een wat grotere versie)
Beetje spelen met kleuren. Altijd leuk.
Ik ben nu wel maar een beginner maar vind 't qua licht en kleuren enz anders best goed hoor... Ik mocht willen dat ik er ook zo zou kunnen maken.quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:27 schreef Sympathiek het volgende:![]()
Om eerlijk te zijn, vind ik de pics niet eens goed genoeg voor een showcase..
Behalve die eerste dan. Orgineel is 4000 pixels breed. Ik vond op mn laptop nog een verkleinde versie, van 1000 pixels: http://xs225.xs.to/xs225/08134/img_004verkleind590.jpg
Het is toch echt wel showcasewaardig als je zoiets maaktquote:Op donderdag 27 maart 2008 22:27 schreef Sympathiek het volgende:![]()
Om eerlijk te zijn, vind ik de pics niet eens goed genoeg voor een showcase..
Behalve die eerste dan. Orgineel is 4000 pixels breed. Ik vond op mn laptop nog een verkleinde versie, van 1000 pixels: http://xs225.xs.to/xs225/08134/img_004verkleind590.jpg
Zag je foto niet staanquote:Op zaterdag 29 maart 2008 23:18 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ik heb nog nix over die van mij gehoord...
geen nieuws goed nieuws?
De tweede foto vind ik wel leuk, daar heb je een leuke compositie en een scherptepunt waar de blik naar toe geleid wordt.quote:Op maandag 31 maart 2008 17:03 schreef DanielSmith het volgende:
Vandaag dit topic ontdekt, en meteen de camera van paps gepikt. Na wat aanklooien kan ik hier mijn eerste niet-vakantiefoto's ooit presenteren. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, en het spreekt voor zich dat alle kritiek welkom is.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het zijn er wel erg veel om zo even commentaar op te geven.. Maar daar gaan we dan:quote:Op maandag 31 maart 2008 23:54 schreef XrAiDeN het volgende:
Sinds een aantal dagen de gelukkige bezitter van een EOS 400D. Ben nog niet zo ervaren met fotograferen maar vind het wel ontzettend leuk!
Nr. 1
[ afbeelding ]
Nr. 2
[ afbeelding ]
Nr. 3
[ afbeelding ]
Nr. 4
[ afbeelding ]
Nr. 5
[ afbeelding ]
Nog wat gespeeld met licht (is een klein beeldje van ongeveer 8cm hoogte)
Nr. 6
[ afbeelding ]
Nr. 7
[ afbeelding ]
Het is een mooie fotoquote:Op zaterdag 29 maart 2008 22:44 schreef Vollenhove het volgende:
De eerste foto die ik ter beoordeling op het forum zet. Zelf vind ik dit - als beginner - wel een geslaagde foto.
[ afbeelding ]
Allereerst: het is handiger en mooier om je foto's te resizen naar maximaal 610 pixels breed. Dan komen ze beter uit (want ik denk niet dat veel mensen de grotere versies gaan kijken, ik niet in ieder geval). Ook is het handig om de foto's te nummeren.quote:Op dinsdag 1 april 2008 00:13 schreef MaddoxX het volgende:
Ook maar eens een bijdrage leveren
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
probeer eens om je scherpstelfocuspuntje op 1 punt te zetten, dat puntje op t gezicht (ogen) te richten, knop half indrukken, vast houden, compositiebepalen en schietenquote:Op maandag 7 april 2008 11:38 schreef LadyS het volgende:
Maar hoe krijg ik ze scherper dan?Dat vind ik dus zo moeilijk in zo een omgeving, dat ze niet haarscherp zijn had ik ook al gezien, maar ik had gehoopt dat ze toch "door de keuring" heenkwamen gezien de omstandigheden (donker, theater enz)
De rode kleur komt van de rode lampen, zeker bij foto 3. Is het dan de bedoeling dat dat weggepoetst wordt?
Nummer 2 heeft wel iets gelukszaligsquote:Op maandag 7 april 2008 11:38 schreef LadyS het volgende:
Maar hoe krijg ik ze scherper dan?Dat vind ik dus zo moeilijk in zo een omgeving, dat ze niet haarscherp zijn had ik ook al gezien, maar ik had gehoopt dat ze toch "door de keuring" heenkwamen gezien de omstandigheden (donker, theater enz)
De rode kleur komt van de rode lampen, zeker bij foto 3. Is het dan de bedoeling dat dat weggepoetst wordt?
Is inderdaad een leuke poging. Mooi gebruik gemaakt van de vanishing point techniek (alle lijnen in de foto naar 1 punt op de horizon) om de kijker de foto in te trekken. Alleen loopt die kijker vervolgens snoeihard met zijn kop tegen een paal. Die paal breekt de lijn heel erg. Het was handiger geweest om er voor te gaan zitten, of om een stuk naar achter te gaan staan. Verder vind ik het een erg nette foto, zeker gezien de lichtomstandigheden.quote:Op dinsdag 8 april 2008 00:19 schreef jehoeroen het volgende:
Ik kan me alleen maar aansluiten bij wat al gezegd is.
Iets meer oogcontact.
Zat eerder vanavond op een klein perron en verveelde me. Vind dit wel een leuke poging maar er klopt nog iets niet....
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |