Zag je foto niet staanquote:Op zaterdag 29 maart 2008 23:18 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ik heb nog nix over die van mij gehoord...
geen nieuws goed nieuws?
De tweede foto vind ik wel leuk, daar heb je een leuke compositie en een scherptepunt waar de blik naar toe geleid wordt.quote:Op maandag 31 maart 2008 17:03 schreef DanielSmith het volgende:
Vandaag dit topic ontdekt, en meteen de camera van paps gepikt. Na wat aanklooien kan ik hier mijn eerste niet-vakantiefoto's ooit presenteren. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, en het spreekt voor zich dat alle kritiek welkom is.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het zijn er wel erg veel om zo even commentaar op te geven.. Maar daar gaan we dan:quote:Op maandag 31 maart 2008 23:54 schreef XrAiDeN het volgende:
Sinds een aantal dagen de gelukkige bezitter van een EOS 400D. Ben nog niet zo ervaren met fotograferen maar vind het wel ontzettend leuk!
Nr. 1
[ afbeelding ]
Nr. 2
[ afbeelding ]
Nr. 3
[ afbeelding ]
Nr. 4
[ afbeelding ]
Nr. 5
[ afbeelding ]
Nog wat gespeeld met licht (is een klein beeldje van ongeveer 8cm hoogte)
Nr. 6
[ afbeelding ]
Nr. 7
[ afbeelding ]
Het is een mooie fotoquote:Op zaterdag 29 maart 2008 22:44 schreef Vollenhove het volgende:
De eerste foto die ik ter beoordeling op het forum zet. Zelf vind ik dit - als beginner - wel een geslaagde foto.
[ afbeelding ]
Allereerst: het is handiger en mooier om je foto's te resizen naar maximaal 610 pixels breed. Dan komen ze beter uit (want ik denk niet dat veel mensen de grotere versies gaan kijken, ik niet in ieder geval). Ook is het handig om de foto's te nummeren.quote:Op dinsdag 1 april 2008 00:13 schreef MaddoxX het volgende:
Ook maar eens een bijdrage leveren
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
probeer eens om je scherpstelfocuspuntje op 1 punt te zetten, dat puntje op t gezicht (ogen) te richten, knop half indrukken, vast houden, compositiebepalen en schietenquote:Op maandag 7 april 2008 11:38 schreef LadyS het volgende:
Maar hoe krijg ik ze scherper dan?Dat vind ik dus zo moeilijk in zo een omgeving, dat ze niet haarscherp zijn had ik ook al gezien, maar ik had gehoopt dat ze toch "door de keuring" heenkwamen gezien de omstandigheden (donker, theater enz)
De rode kleur komt van de rode lampen, zeker bij foto 3. Is het dan de bedoeling dat dat weggepoetst wordt?
Nummer 2 heeft wel iets gelukszaligsquote:Op maandag 7 april 2008 11:38 schreef LadyS het volgende:
Maar hoe krijg ik ze scherper dan?Dat vind ik dus zo moeilijk in zo een omgeving, dat ze niet haarscherp zijn had ik ook al gezien, maar ik had gehoopt dat ze toch "door de keuring" heenkwamen gezien de omstandigheden (donker, theater enz)
De rode kleur komt van de rode lampen, zeker bij foto 3. Is het dan de bedoeling dat dat weggepoetst wordt?
Is inderdaad een leuke poging. Mooi gebruik gemaakt van de vanishing point techniek (alle lijnen in de foto naar 1 punt op de horizon) om de kijker de foto in te trekken. Alleen loopt die kijker vervolgens snoeihard met zijn kop tegen een paal. Die paal breekt de lijn heel erg. Het was handiger geweest om er voor te gaan zitten, of om een stuk naar achter te gaan staan. Verder vind ik het een erg nette foto, zeker gezien de lichtomstandigheden.quote:Op dinsdag 8 april 2008 00:19 schreef jehoeroen het volgende:
Ik kan me alleen maar aansluiten bij wat al gezegd is.
Iets meer oogcontact.
Zat eerder vanavond op een klein perron en verveelde me. Vind dit wel een leuke poging maar er klopt nog iets niet....
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |