quote:
Op maandag 31 maart 2008 17:03 schreef DanielSmith het volgende:Vandaag dit topic ontdekt, en meteen de camera van paps gepikt. Na wat aanklooien kan ik hier mijn eerste niet-vakantiefoto's ooit presenteren. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, en het spreekt voor zich dat alle kritiek welkom is.
#1[
afbeelding ]
#2[
afbeelding ]
De tweede foto vind ik wel leuk, daar heb je een leuke compositie en een scherptepunt waar de blik naar toe geleid wordt.
De eeste foto is een beetje saai. Onderwerp in het midden, niet zo'n mooie scherptediepte (helemaal vrij scherp), en er zit nog een storend sprietje gras voor het onderwerp ook.
Er nuttig is om eens wat over fotograferen te lezen, en dat dan in de praktijk te brengen. Compositie is een erg mooi begin, je zult zien dat je er heel veel mee kunt om je foto's te verbeteren

quote:
Het zijn er wel erg veel om zo even commentaar op te geven.. Maar daar gaan we dan:
#1 Leuk beeld, imho een van de leukste foto's van deze 7, hij lijkt me niet helemaal scherp.
#2 Mooie wolkenlucht, maar de voorgrond doet het niet echt voor mij. Dat is het moeilijke van dit soort foto's, de voorgrond moet ook nog interessant zijn om naar te kijken.
#3 Beetje saai, saaie achtergrond. Wel goed het onderwerp uit het midden gezet.
#4 Ik vind de achtergrond wat storend (probeer deze nog onscherper te krijgen door een groter diafragma (kleiner f-getal). Ook zijn niet alle bloemen scherp, probeer goed op te letten wat je precies scherp wilt hebben en waarom.
#5 Leuke foto, fotografisch gezien imho de beste van de 7.
#6 Wel netjes voor bijv. productfotografie van het beeldje, onderaan wel wat donker.
#7 Vind ik minder dan #6, en hij lijkt me niet helemaal scherp.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer,
Gingerfantasies.