quote:Op dinsdag 15 januari 2008 19:36 schreef Trigalti het volgende:
En het zal ook weer eens niet.. een fout in de TT
en ondertussen uitgeschakeldquote:
met twee vingers in de neus zondagquote:
Ik ben weer beter (dat schreef ik toch ook?)quote:
Dat de CU hier mee komt oké, maar Liberaal VVDquote:CU: werk maken van blowverbod
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2008 @ 09:56
Coalitiepartij ChristenUnie wil dat het kabinet snel werk maakt van een landelijk verbod op het gebruik van (soft)drugs in de openbare ruimte.
In 2005 nam de Tweede Kamer een voorstel hiervoor van ChristenUnie en VVD aan, maar sindsdien is er weinig meer van vernomen, constateerde ChristenUnie-fractievoorzitter Arie Slob gisteravond tijdens een partijbijeenkomst in Utrecht.
Het was de bedoeling met een blowverbod op straat en openbare gelegenheden de verloedering van de publieke ruimte aan te pakken. In het regeerakkoord van het kabinet van CDA, PvdA en ChristenUnie is een blowverbod niet opgenomen.
Op gemeentelijk niveau is een blowverbod al mogelijk. Zo maakte het Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes gisteren bekend dat het geldende blowverbod op het Mercatorplein wordt verlengd.
Marloesquote:Op woensdag 16 januari 2008 09:09 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Goedemorgen allemaal
Eerst even administatie, honden uitlaten, dan boodschappen doen, schoonmaken en dan studeren.. dus ergens in de middag spreek ik jullie wel!
Nah, ik zie welquote:Op woensdag 16 januari 2008 09:10 schreef Deansensitized het volgende:
Nou en
Zit hier ook met andere mensen om me heen, lekker alt-tabben
En dan nog, moet kunnen toch??
Al blow je niet, dan snap ik niet dat dit je niet boeit. Dit om meerdere zaken, waarvan ik er nu even 2 ga noemen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 09:02 schreef Deansensitized het volgende:
Dat blowverbod krijgen ze er toch niet door. En dan nog, blow niet, dus mij zal het jeuken
Regels zijn altijd van toepassing, dus daar moet je ook ten alle tijde over nadenken.quote:Op woensdag 16 januari 2008 09:04 schreef Loontjah het volgende:
Jezus wat maken jullie je druk om op zo'n vroege morgen!!!
Heb je nieuw te vertellen?quote:Op woensdag 16 januari 2008 09:12 schreef Loontjah het volgende:
Ach ja, ben toch afgestudeerd!
quote:Op woensdag 16 januari 2008 09:25 schreef Deansensitized het volgende:
Het gaat om blowen in openbare plekken, dat vind ik wel ok.
Blowen in een coffeshop KAN je niet verbieden, daar zijn ze voor, en dan blijft gewoon de controle en raken de mensen niet aangewezen op de illegaliteit.
Je hebt, in dit geval, gelijk!quote:Op woensdag 16 januari 2008 09:24 schreef Loontjah het volgende:
Kaheem, jij moet nodig eens een keer GOED uitslapen.
Het gaat steeds slechter met je.
ik ben dan ook benieuwd hoe de overgangsfase zal zijn als alle shops gesloten zouden worden en er opeens duizenden figuren zonder wiet komen te zitten.quote:Op woensdag 16 januari 2008 09:21 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Al blow je niet, dan snap ik niet dat dit je niet boeit. Dit om meerdere zaken, waarvan ik er nu even 2 ga noemen.
1, wanneer blowen illegaal wordt, zullen degenen die willen blowen aangewezen zijn op de lokale dealer i.p.v. de coffeeshop. Mensen raken in contact met de illegaliteit, met een dealer die ook hard drugs verkoopt waardoor de overstap makkelijker wordt. Tevens is de overheid de mogelijkheid tot controle kwijt aangezien de coffeeshops er niet meer zijn.
Al zal 1 promille van de mensen hierdoor de overstap op hard drugs eerder maken en rare dingen gaan doen, dan is het toch nog in jou voordeel dat dit niet gebeurd?
2, wanneer men softdrugs legaliseert kan men het gehele traject controleren en er belasting over heffen. Er vanuit gaande dat een verbod het gebruik van softdrugs niet doet afnemen, maar het alleen de illegaliteit indrinkt, zal de regering een mogelijke bron van inkomsten missen. De regering heeft toch geld nodig dus dit zal nu wel op een andere manier binnengehaald worden. Waardoor jij misschien ook wel weer meer zal betalen.
Verder ben ik gewoon een groot tegenstander van betutteling en het denken dat alles maar met regels geregeld kan worden!
Ja, maar ze heeft mij nog niet aangegeven waar ze van afgestudeerd is enzo. Daar zit ik nog steeds op te wachten!quote:Op woensdag 16 januari 2008 09:25 schreef Deansensitized het volgende:
Hans
Iets nieuws? Maar Siebren toch, dat roept ze de laatste week al
Beetje opletten dude
niet echt, heb het druk met de afronding van de stage.quote:
Inderdaad. Het nieuwbericht erbij was alleen niet echt super...quote:Op woensdag 16 januari 2008 09:27 schreef HansU het volgende:
[..]
ik ben dan ook benieuwd hoe de overgangsfase zal zijn als alle shops gesloten zouden worden en er opeens duizenden figuren zonder wiet komen te zitten.
- Veel sjagarijnige personen op straat, vernielingen enzo
- Een nieuwe markt voor kleine dealertjes incl. de bijkomende machtstrijd
Wees maar gerust Hosti, het is softdrugs dus maak je niet druk. Daarnaast verwacht ik niet dat een verbod er voor zorgt dat je het niet krijgen kan.quote:Op woensdag 16 januari 2008 09:34 schreef HostiMeister het volgende:
Als ze wiet gaan verbieden ga ik fuckin' dood...
ik hoop dat ze dan ook nog steeds voorgedraaid blijven aanbiedenquote:Op woensdag 16 januari 2008 09:36 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wees maar gerust Hosti, het is softdrugs dus maak je niet druk. Daarnaast verwacht ik niet dat een verbod er voor zorgt dat je het niet krijgen kan.
Harddrugs kun je ook overal en nergens krijgen, waarom zou je softdrugs als het verboden is dan niet kunnen krijgen op de hoek van elke straat!
Ik heb het ook even nagezocht op vanDale, maar je bent inderdaad afgestudeerd. Weet je al wat voor opleiding je in september mee aanvangt?quote:Op woensdag 16 januari 2008 09:37 schreef Loontjah het volgende:
ICT beheerder
Weet ik, is dan ook een lichtelijk overdreven statement. Maar dan nog. Ik rook niet, ik blow alleen. Best wel veel ook nog eens, dus ik zou het vervelend vinden als ik niet zomaar een shop binnen kan wandelen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 09:36 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wees maar gerust Hosti, het is softdrugs dus maak je niet druk. Daarnaast verwacht ik niet dat een verbod er voor zorgt dat je het niet krijgen kan.
Harddrugs kun je ook overal en nergens krijgen, waarom zou je softdrugs als het verboden is dan niet kunnen krijgen op de hoek van elke straat!
Iemand die zegt dat die dood gaat zonder blowen en zelf niet draaien kan?quote:Op woensdag 16 januari 2008 09:38 schreef HansU het volgende:
[..]
ik hoop dat ze dan ook nog steeds voorgedraaid blijven aanbieden
Euhm, dat was ik, en ik draai meesterwerkjes; pure kunst.quote:Op woensdag 16 januari 2008 09:40 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Iemand die zegt dat die dood gaat zonder blowen en zelf niet draaien kan?
Jezus ik lijk wel echt moe, ik vergis me overal steeds in!quote:Op woensdag 16 januari 2008 09:41 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Euhm, dat was ik, en ik draai meesterwerkjes; pure kunst.
Heb een paar posts hierboven mijn mening er al over gegeven. Van mij hoef je het diploma niet in te scannen!quote:Op woensdag 16 januari 2008 09:42 schreef Loontjah het volgende:
Woensdag superofficieel.
Diplomauitreiking, dan wil ik hem wel even scannen hoor.
Het wordt Grafisch Ontwerpen of Fotografie.
Denk ik
Dat zijn studies die je ook best duaal of in de avond uren kan doen. Is misschien ook een optie voor je?quote:Op woensdag 16 januari 2008 09:42 schreef Loontjah het volgende:
Het wordt Grafisch Ontwerpen of Fotografie.
mondelingen bij een ICT opleiding, waar moet ik dan aan denken?quote:Op woensdag 16 januari 2008 10:54 schreef Loontjah het volgende:
Trouwens terug te komen op Kaheem.
Mijn studievertraging is niet opgelopen omdat ik de stof niet aankon, maar omdat ik meer in de kroegen zat of op bed lag en niet op school. Daarbij heb ik ook nog een periode last gehad van faalangst, vooral bij mondelingen.
Ik schaam mij er niet voor, maar ben zelfs er trots op dat ik het nu wel gehaald heb.
zeker, ik zou het helemaal doen als je ook iets van een bref hebt van het bedrijf waar ze over je stage schrijven, hoe het ging enzoquote:Op woensdag 16 januari 2008 10:38 schreef Deansensitized het volgende:
Je kan/mag stages toch ook als werkervaring op je CV zetten?
HBO of MBO verkort?quote:Op woensdag 16 januari 2008 11:12 schreef Loontjah het volgende:
Ik ga nu dus een verkorte opleiding doen voor multimedia, maar stageman van school zei dat ik die al voor 80% binnen heb, aangezien de werkzaamheden hier.
Ik heb in het laatste jaar van het 3e jaar, 4 x 30 minuten mondeling gehad van de vakken:
- Database
- Linux
- Netwerken
- Progammeren
Vorig jaar heb ik een mondeling van MCP moeten doen.
Pff.. tot straks!quote:Op woensdag 16 januari 2008 09:09 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Eerst even administatie, honden uitlaten, dan boodschappen doen schoonmaken en dan studeren.. dus ergens in de middag spreek ik jullie wel!
De meeste mensen die een opleiding Duaal gaan doen hebben geen ervaring, dat is vaak geen probleem omdat de bedrijven (waar de onderwijsinstelling als het goed is contact mee heeft) hier vanuit gaan.quote:Op woensdag 16 januari 2008 10:22 schreef Loontjah het volgende:
Ik ben erg gesteld op vrijheid, maar ik snap dat dit niet door kan gaan tot mijn 65e.
Geld is wel handig, aangezien ik nu op mij eigen woon.
Probleem is dat ik niet weet of ik ergens aangenomen wordt, met zo weinig ervaring.
Dan hoop ik voor je dat het HBO een beetje goed gaat. Het MBO heb ik op een heel erge 2 vingers in de neus manier gehaald, een combi van veel drank, veel werken en zelden wat doen. Hierdoor heb ik ook geen hoge dunk van het MBO.quote:Op woensdag 16 januari 2008 10:54 schreef Loontjah het volgende:
Trouwens terug te komen op Kaheem.
Mijn studievertraging is niet opgelopen omdat ik de stof niet aankon, maar omdat ik meer in de kroegen zat of op bed lag en niet op school. Daarbij heb ik ook nog een periode last gehad van faalangst, vooral bij mondelingen.
Ik schaam mij er niet voor, maar ben zelfs er trots op dat ik het nu wel gehaald heb.
De tijden van een topic per half uur zijn voorbijquote:Op woensdag 16 januari 2008 12:36 schreef HansU het volgende:
het tempo zit er niet meer in hier. De helft is al klaar met de stage en wij zijn nog steeds bezig.
Arme wij
Inderdaadquote:Op woensdag 16 januari 2008 12:44 schreef Goover het volgende:
[..]
De tijden van een topic per half uur zijn voorbij
Oe, lekkah!quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:44 schreef Etcetera het volgende:
heerlijk broodje gerookte zalm gehad
een half uur is een beetje overdreven, maar 2 tp's op een middag heb ik wel gezien ja. Al is het dan nog best lastig om aandachtig te volgenquote:Op woensdag 16 januari 2008 12:44 schreef Goover het volgende:
[..]
De tijden van een topic per half uur zijn voorbij
Ik wil je die trots ook helemaal niet afpakken hoor. Ik geeft alleen mijn mening erover en geef ook aan dat ik voor je hoop dat je het op het HBO ook gewoon doet.quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:56 schreef Loontjah het volgende:
Jij kan mij die trots niet afpakken, ook al probeer je aan te geven dat ik niet trots hoef te zijn.
Ja dat heb ik gedaan hoorquote:
Nou, ik deed het heel vaak (3 a 4 x per week)quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:42 schreef KaheemSaid het volgende:
Je zwemt vaker of niet Kiwi.
Goed bezigquote:Op woensdag 16 januari 2008 13:39 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Ja dat heb ik gedaan hoor
Ik heb eindelijk die rot opdracht waar ik al zooolang mee bezig was af
En daarmee dus ook alle andere huishoudelijke taken voor vandaag.
Straks weer zwemmen!
Dank je!quote:
Nou dat ben ik absoluut niet met je eens!quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:45 schreef Loontjah het volgende:
Zwemmen is zo
Je wordt er het minst moe van, terwijl je veel calorien verbrandt.
Over 1,5 week zwembad van Kempervennen eens verkennen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |