Lees je ergens dat ik beledigingen goedkeur? Stel ik ergens dat ik vind dat Wilders het handig aanpakt? Ik doorzie heus ook wel dat Wilders inspeelt op bepaalde gevoelens, maar dat ontneemt hem niet het recht om zijn mening te uiten. Dat recht moeten we in Nederland onvoorwaardelijk verdedigen, waarbij onze wet de grens stelt; niet één of ander geloofsboek. De wet biedt voldoende mogelijkheden om in te grijpen wanneer mensen echt over de schreef gaan, bijvoorbeeld omdat er van discriminatie sprake is (zie CD, zie SGP).quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:00 schreef Xith het volgende:
Naja, met wat ik allemaal hoor worden er meer beledigingen gemaakt richtings de allochtonen, (nederlandse)marokkanen en islamieten dan naar het westen en het christendom.
quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:11 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Neuh, maar als je die simpele rappertjes al bedreigend noemt durf ik wel zachtjes iets te concluderen..
Maar wilders wordt helemaal niet de mond gesnoerd (ook al zeggen de calimero's dit wel)... Net als in je vorige post; het is geen 1 richtings verkeer waarin alleen maar islamieten zich op het westen storten met beledigingen, het gaat minstens 2x zo hard dezelfde weg weer terug met de beledigingen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het kan dus niet zo zijn dat Wilders WEL de mond wordt gesnoerd terwijl moslim-fundi's kunnen doorgaan met het kwetsen en beledigen van diverse bevolkingsgroepen.
Als het aan fundamentalistische moslims ligt, wordt elke vorm van kritiek tegen hun religie verboden en is geweld tegen de critici geoorloofd. Sterker nog: het wordt zelfs aangemoedigd. Als het aan moslims ligt, is het wel degelijk éénrichtingsverkeer, wat kritiek betreft. Geef fundamentalistische moslims hun zin en elke vorm van kritiek op de islam wordt strafbaar (zie ook topic over Iran), terwijl ze zelf hun gedrag (uiteraard) niet aanpassen en naar hartelust niet-moslims beledigen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:21 schreef Xith het volgende:
Maar wilders wordt helemaal niet de mond gesnoerd (ook al zeggen de calimero's dit wel)... Net als in je vorige post; het is geen 1 richtings verkeer waarin alleen maar islamieten zich op het westen storten met beledigingen, het gaat minstens 2x zo hard dezelfde weg weer terug met de beledigingen.
En moslims die de wet overtreden worden ook aangepakt hoor... (nu lok ik vast "en die kutmarokkanen in de randstad dan?" reacties uit)
Sterker nog dat recht heb je en werd al een tijdje geleden prima verwoord door ene Pim.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wilders wordt in die zin niet persoonlijk de mond gesnoerd (alhoewel fundamentalisten daar wel degelijk op uit zijn, als ze de kans krijgen. Zie Theo van Gogh), maar het kritische geluid wel. Ik eis het RECHT om kritiek op de islam te hebben. Ik eis het RECHT om de islam een religie te vinden die vol zit met ziekelijk en verwerpelijk gedachtegoed. Dat moslims daar zelf anders over denken, is hun goed recht.
Weet ik, want ik woon gelukkig in een vrij land. Maar ik (lees: politici die hun mening geven) moeten de bescherming genieten die daar bij hoort. Het zullen de moslims moeten zijn die gaan begrijpen dat er zoiets als het vrije woord bestaat, niet wij die ons laten beledigen door moslims maar niets terugzeggen om de lieve wereldvrede te bewaren.quote:Op woensdag 16 januari 2008 17:29 schreef Posdnous het volgende:
Precies, dat recht heb je al lang..
Het punt is dat ik dat recht ook wil behouden. En bepaalde achterlijke elementen zijn het daar niet mee eens, en dreigen om dat recht met geweld aan mensen te ontnemen, of stellen in ieder geval dat geweld tegen mensen die dat recht gebruiken, volkomen normaal is.quote:Op woensdag 16 januari 2008 17:29 schreef Posdnous het volgende:
Precies, dat recht heb je al lang..
Is dat zo on-Nederlands dan, dat je iemand de hersens wil inslaan omdat diegene wat zegt of doet wat je niet bevalt ? Persoonlijk zet ik alle provocerende idioten het liefst het land uit. Dan kunnen de mensen die elkaar wel normaal te woord kunnen staan lekker naast elkaar blijven leven en hun eigen ding blijven doen. Zoals het hoort zegmaar.quote:Op woensdag 16 januari 2008 17:40 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
En persoonlijk vind ik dan, dat als je dat normaal vindt, je maar fijn ergens anders moet gaat wonen.
Maar hij maakt wel behoorlijk onderscheid in de vrijheid van meningsuiting he (zoals zoveel mensen), hij mag beledigen maar stelt wel kamervragen over marokko.nl en:quote:Op woensdag 16 januari 2008 14:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Juist niet hij heeft gepleit dat die anti-wilderisten vrijgelaten moesten worden omdat ze gebruik maakten van de vrijheid van meningsuiting net als hem
Waarna hij oproept de site te straffen voor meningsuitingen daar gedaan omdat hij die mening niet deelt.quote:2.)
Deelt u de mening dat de teksten op deze site (1), naar aanleiding van de tragische dood van twee Nederlandse militairen in Uruzgan, te walgelijk voor woorden zijn? Zo neen, waarom niet?
Een mosli iets te laten begrijpen wat niet in zijn koran boekje staat is volgens mij hetzelfde als proberen een staphorster te overtuigen van het nut van inentingen. aKa Kansloos.quote:Op woensdag 16 januari 2008 17:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Weet ik, want ik woon gelukkig in een vrij land. Maar ik (lees: politici die hun mening geven) moeten de bescherming genieten die daar bij hoort. Het zullen de moslims moeten zijn die gaan begrijpen dat er zoiets als het vrije woord bestaat, niet wij die ons laten beledigen door moslims maar niets terugzeggen om de lieve wereldvrede te bewaren.
Ben ik helemaal met je eens.quote:Op woensdag 16 januari 2008 18:00 schreef gelly het volgende:
Persoonlijk zet ik alle provocerende idioten het liefst het land uit. Dan kunnen de mensen die elkaar wel normaal te woord kunnen staan lekker naast elkaar blijven leven en hun eigen ding blijven doen. Zoals het hoort zeg maar.
Bronquote:Grootmoefti roept op tot geweld, niet Wilders
U woont in een achterstandwijk. Daar gebeurt van alles. Uw wijk is helaas nog geen prachtwijk.
Weliswaar kwam ooit mevrouw Vogelaar bij u langs, maar helaas, ondanks alle kosten die het kabinet maakte om u te bezoeken, is uw wijk nog steeds geen krachtwijk.
Het is, en het blijft voorlopig een probleemwijk. Favoriete delicten en delinquenten in uw wijk: diefstal, bedreiging, drugshandel, schizofrene Bilal B.’s etc.
Porsche
U koopt een dure auto. Een Porsche. Mochten vanwege de aanwezigheid van uw Porsche in een nog niet ontwikkelde prachtwijk rellen uitbreken omtrent de vraag wie als eerst uw Porsche kan jatten, dan bent ú verantwoordelijk voor deze baldadigheid.
Wordt ú verminkt of mishandelt, doordat u uw auto niet wilde afstaan aan één van die bewoners van die prachtwijk in spe, dan bent u verantwoordelijk voor dat delict, te weten mishandeling.
En als uw dochter met een nogal kort en doorzichtig rokje de Porsche wil instappen, dan zijn ú en úw dochter verantwoordelijk voor het gedrag van de personen die uw dochter willen aanranden.
In een krachtwijk wonen vele krachtige mensen, die buitengewoon snel kunnen worden geprovoceerd door uw gedragingen.
Islamitische redenering
Is dit een gekke redenering? Nee, helemaal niet. Dit is een gangbare islamitische redenering.
De grootmoefti van Syrië (ook een krachtwijk), Ahmad Badr El Din El Hassoun, is van mening dat als na de uitzending van de Koranfilm van Geert Wilders er rellen uitbreken, dat Wilders dan daarvoor verantwoordelijk is.
Ahmad Badr El Din El Hassoun is in mijn ogen een eerlijke krachtmoefti. En daarom werd hij door het Europees Parlement uitgenodigd om een toespraak te houden waarin hij aan de Europeanen vertelt welke Europese gedragingen (lees de grondrechten) tot rellen, bloedvergieten en zelfs oorlog kunnen leiden.
Onze grote krachtmoefti zei: 'Als Wilders in zijn film de Koran verscheurt of verbrandt, dan betekent dat simpelweg dat hij aanzet tot oorlogen en bloedvergieten. Dan is hij daarvoor verantwoordelijk.'
Israël
Op de joden zou hij dezelfde logica toepassen. Als je deze grootmoefti vraagt waarom de joden als burgers van de staat Israël moeten worden gedood, dan zal hij zeggen dat dit de schuld van de joden is, die de staat Israël hebben opgericht. Dit is de logica van geweld.
Wat een waardeloos parlement! Iemand dreigt met oorlog en bloedvergieten en ze blijven gewoon luisteren.
Als Ahmad Badr El Din El Hassoun weer thuis is, gaat hij zijn horde ophitsen om onze ambassade in de fik te steken waarna hij ons in NOVA gaat vertellen dat het allemaal onze eigen schuld is. Hij had ons immers al gewaarschuwd!
Zo gaat het in de islamwereld: alles is de schuld van de ander. Tolerantie en zelfbeheersing komen helaas in de vocabulaire van Allah niet voor.
Uitscheuren
Een zeer dringende theologische vraag aan Ahmad Badr El Din El Hassoun, de krachtmoefti van de Syrische krachtwijk, is deze: Wat gebeurt er als Geert Wilders de Koran niet gaat verscheuren of verbranden, maar gedeeltelijk uitscheurt?
Het gaat hier niet om een semantisch verschil: wie een boek verscheurt of verbrandt, heeft geen enkele achting voor dat boek.
Maar als hij pagina's uit de Koran scheurt, gelooft hij wel in het goede gedeelte van het boek. Als Wilders een gedeelte van de Koran uitscheurt, dan waardeert hij kennelijk de rest van de koran.
Theologische conclusie
De theologische conclusie is dan: Geert Wilders gelooft in het goede, de kern van de Koran. Dit is een voorbeeld van Allah's wonder in het land van ongelovigen.
Mijn fatwa zal dan luiden: omdat een gedeelte van Allah's woorden het hart van Geert Wilders heeft verscheurd, moeten vrome moslims trachten de rest van het hart van Wilders veroveren.
Het is een ieder verboden geweld te gebruiken. Dat had Ahmad Badr El Din El Hassoun moeten verklaren. Dat heeft hij niet gedaan, en zolang hij dat als grootmoefti niet doet, is hij verantwoordelijk voor de wandaden van zijn aanhangers.
Dát is onze logica.
Hebben moslims het dan continu over de incest die in de bijbel beschreven staat? Tot in detail staat beschreven hoe een vader zich aan zijn dochter vergrijpt. Wat is de noodzaak ervan om dat keer op keer te herhalen?quote:Op woensdag 16 januari 2008 08:02 schreef DustPuppy het volgende:
Maar hoe moet je anders iemand noemen die seks heeft met een 9-jarige?
De excuus-ex-moslim heeft ook een tik van de molen gehad. Wáár, nee, echt, wáár roept die Moefti op tot geweld?quote:
Watte jij niet begrijp van dees texte : "Mocht Wilders zo ver gaan om de Koran te verbranden of verscheuren, dan zal dit volgens de groot-moefti betekenen dat hij aanzet tot "oorlogen en bloedvergieten"quote:Op woensdag 16 januari 2008 20:06 schreef Yildiz het volgende:
[..]
De excuus-ex-moslim heeft ook een tik van de molen gehad. Wáár, nee, echt, wáár roept die Moefti op tot geweld?
Soms is een Godwin zóveel makkelijker. Here goes:quote:Op woensdag 16 januari 2008 19:49 schreef BorTheWolf het volgende:
[..]
Dus nogmaals, HOE kan je beledigd worden door een film van wilders als je er niet naar kijkt ?
Volgens mij ben jij dan toch echt diegene die het niet begrijpt.quote:Op woensdag 16 januari 2008 20:16 schreef salutem het volgende:
[..]
Watte jij niet begrijp van dees texte : "Mocht Wilders zo ver gaan om de Koran te verbranden of verscheuren, dan zal dit volgens de groot-moefti betekenen dat hij aanzet tot "oorlogen en bloedvergieten"
En dat vanuit de hoogste baardaap inc. theedoek uit een zandbak met fatwa rechten.
De tering, probeer je gewoon cryptisch te zijn of weet je niet beter ?!?!?!?!quote:Op woensdag 16 januari 2008 20:20 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Soms is een Godwin zóveel makkelijker. Here goes:
"Hi, ich bin ein Nazi, Joden zijn voor 99% de oorzaak van problemen wereldwijd. Overal waar een probleem is, zit toevallig een Jood in het spel. Verder is dat boek van ze maar fascistisch en debiel. Maar ik heb er een film over gemaakt, en zo lang je het niet gezien hebt, kun je niet weten wat er in staat.
Schüss.
Dr. Mengele"
[..]
Volgens mij ben jij dan toch echt diegene die het niet begrijpt.. Een voorbeeld kun je zelf wel bedenken? Iets met gewelddadige games of films ofzo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |