http://www.az.nl/index.php?module=news&articleID=22258quote:Van Gaal: ‘Heerenveen speelt dynamisch’
ALKMAAR- Louis van Gaal blikte vrijdag tijdens het wekelijkse persuurtje vooruit op het uitduel van zaterdag tegen sc Heerenveen. Verder gaf hij aan dat de vermoeidheid in zijn selectie merkbaar wordt door het drukke competitieprogramma en reageerde hij op het feit dat hij wordt aanbevolen als opvolger van bondscoach Marco van Basten. “Ik wil graag.”
“Ze zijn vermoeid”, zei Van Gaal over de fysieke gesteldheid van zijn spelersgroep. “Maar dat is ook niet zo vreemd nadat we afgelopen zondag en woensdag uitwedstrijden hebben gespeeld tegen Ajax en De Graafschap. En zaterdagavond spelen we weer uit tegen Heerenveen.”
‘Heerenveen sterk in eigen huis’
Het is Van Gaal opgevallen dat laatstgenoemde ploeg gedurende het seizoen is veranderd van speelstijl. “Eerst speelden ze 4-4-2 met twee vaste spitsen. Nu spelen ze in balbezit 4-3-3, dat is dynamisch en moeilijk te verdedigen. Vandaar dat ze ook zonder Afonso Alves zijn blijven scoren. Heerenveen speelt sowieso sterk in eigen huis, al hebben we daar de afgelopen twee edities gewonnen.”
Moreno
In december trok AZ de Mexicaan Héctor Moreno aan. De linksbenige verdediger is echter nog niet in Alkmaar omdat hij nog altijd in afwachting is van zijn tewerkstellingsvergunning. Van Gaal: “Daar zijn instanties in Nederland nu druk mee bezig. Het duurt denk ik niet lang meer voordat hij hier is. Ondertussen heeft hij nog met zijn vorige club Pumas meegetraind, dus hij is in principe direct inzetbaar.”
Bondscoach?
Tot slot ging de oefenmeester van AZ kort in op het feit dat hij in Sportweek door onder meer Foppe de Haan en Giovanni van Brockhorst wordt aanbevolen als opvolger van bondscoach Marco van Basten, na het EK 2008. “Ik wil graag, want Nederland behoort tot de vijf landen waar ik bondscoach wil worden. Mijn contract bij AZ loopt echter nog door. De KNVB zal dus met voorzitter Dirk Scheringa moeten praten om te horen wat er mogelijk is.”
“Maar het streelt me wel dat ik door De Haan genoemd word”, vervolgde Van Gaal. “De Haan is een kenner. Hij is al dertig of veertig jaar trainer en zit langer in het vak dan ik. Ook doet het me goed om positieve geluiden van internationals te horen.”
Wat klopt er hier niet?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 23:30 schreef Stereotomy het volgende:
Van Gaal moet zijn ego opzij zetten en Mendes uit die verdediging halen.
Waterman
Mendes - Jaliens - Opdam - Poco
Agustien - De Zeeuw - El Hamdoeidoei - Poulsen
Pelle - Dembele
Zo, dan rollen we Heerenveen op.
centrum van de verdediging danquote:
Hee, maar wel 63% balbezit, dus de wedstrijd gedomineerdquote:
Dat had ie beter binnenskamers kunnen houden ja.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 21:23 schreef Gatalin het volgende:
Wat een lamlendig, ongeïnspireerd zooitje liep er vandaag rond op het veld. Leuk, deze open sollicitatie voor het bondscoachschap, maar volgens mij waren alleen de uitspraken van Van Gaal al duidelijk genoeg...
Maar hij is nog best jong al moet ik zeggen wat ik van hem heb gezien was niet echt imponerendquote:Op zaterdag 19 januari 2008 21:31 schreef Stereotomy het volgende:
Oh ja, En Koenders
Terug naar A1 pls.
Nouja, hij speelt deels daar omdat Donk niet speelt. Je kunt dan zeggen dat Donk misschien niet echt lekker speelt dit seizoen, maar je hebt dan baas boven baas en dan kun je beter Koenders eruit laten.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 21:40 schreef Chadi het volgende:
[..]
Maar hij is nog best jong al moet ik zeggen wat ik van hem heb gezien was niet echt imponerend
Donk heeft wat pech gehad en soms nog wat slecht gespeeld door zijn onervarenheid, maar bij Donk verwacht ik dat hij kan groeien en completer kan worden. Koenders is gewoon niet goed genoeg.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 21:43 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nouja, hij speelt deels daar omdat Donk niet speelt. Je kunt dan zeggen dat Donk misschien niet echt lekker speelt dit seizoen, maar je hebt dan baas boven baas en dan kun je beter Koenders eruit laten.
Daar trapte Van Gaal gelukkig niet inquote:Op zaterdag 19 januari 2008 21:59 schreef patrickt37 het volgende:
Persconferentie:
Bert: AZ speelde mat. Komt dat door de slooppartij tegen de Graafschap?![]()
Lijkt me een doodnormale vraag. Sowieso zijn de mensen die hier vaak posten niet de meest onaangename mensenquote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:07 schreef denthemen het volgende:
Ik zal wel weer veel gezeik krijgen maar ik wil nou toch wel weten hoe het AZ publiek hierop gaat reageren. 50% van wat er nu zit is gekomen bij de goeie periode, heeft dus de rest niet meegemaakt. Dit is de 1e keer dat men echt tegenslagen mee maakt, kan Dirk zijn 2e ring afzeggen?
Donk is door van Gaal een beetje gefrustreerd.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 21:43 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nouja, hij speelt deels daar omdat Donk niet speelt. Je kunt dan zeggen dat Donk misschien niet echt lekker speelt dit seizoen, maar je hebt dan baas boven baas en dan kun je beter Koenders eruit laten.
Nope.quote:Op zondag 20 januari 2008 00:48 schreef Enchanter het volgende:
Is fuckbuddy trouwens al gesignaleerd ?
Ach, ik lul maar wat.quote:Op zondag 20 januari 2008 01:37 schreef Stereotomy het volgende:
Denk dat Fuckbuddy zich verzopen heeft in de Amstel Lite. Watervergiftiging.
M'n broertje was er gister en wist te vertellen dat de eerste AZ supporters na 8 min al naar huis gingenquote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:07 schreef denthemen het volgende:
Ik zal wel weer veel gezeik krijgen maar ik wil nou toch wel weten hoe het AZ publiek hierop gaat reageren. 50% van wat er nu zit is gekomen bij de goeie periode, heeft dus de rest niet meegemaakt. Dit is de 1e keer dat men echt tegenslagen mee maakt, kan Dirk zijn 2e ring afzeggen?
Mag hopen dat Dirk het eindelijk tot zijn botte kop laat doordringen dat die 2e ring er echt niet hoeft te komen.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:07 schreef denthemen het volgende:
Bij de top 3 ook niet zou je zeggen, dat gaat ook weer een keer lopen. Dan blijven er 2 posities over in de top 5 en 5 clubs die daar mogelijk voor in aanmerking komen zoals ik het nu inschat (Fc Twente, Fc Groningen, Sc Heerenveen, Roda Jc en Az). Twente, Groningen en Heerenveen presteren redelijk constant dus dat wordt toch nog een hele kluif die bij te houden en voorbij te gaan en vervolgens voor te blijven voor Az.quote:Op zondag 20 januari 2008 12:09 schreef Norrage het volgende:
Echt jammer dit jaar zeg...wat is er toch aan de hand? Beetje de verwendheid van Ajax die er bij AZ in begint te sluipen?
En daar zou Alves dan heen 'willen"....een topclub...Ach, ik blijf voor AZ! Ik hoop dat ze gewoon die top 5 plaats halen, het puntenverschil is niet zo waanzinnig groot allemaal...En zo slecht als nu kan het niet blijven natuurlijk..toch?
Alsof een Nederlandse club daar wat te zoeken heeft.quote:Op maandag 21 januari 2008 01:10 schreef MaxPower het volgende:
De intertoto is overigens een prachtig toernooi, zeg ik uit ervaring. Dus het seizoen is nog lang niet verloren!
Intertoto is maar 1 ronde tegen meestal een heel zwakke tegenstander. Daarna nog 1 voorronde UEFA Cup en je zit in het hoofdtoernooi. Eerste 5 gaat nu heel lastig worden, maar eerste 9 moet wel te doen zijn.quote:Op maandag 21 januari 2008 09:01 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Alsof een Nederlandse club daar wat te zoeken heeft.
quote:**** Ook Alves vraagt arbitrage aan
**De soap rond Heerenveen-spits Afonso
Alves wordt almaar ingewikkelder.De
Braziliaan en z'n zaakwaarnemers hebben
bij de KNVB spoedarbitrage aangevraagd
inzake zijn verbintenis met AZ.
Vorige week diende de arbitragezaak van
AZ tegen Heerenveen.Daar bleek dat de
spits,wiens contract bij de Friese club
tot medio 2011 doorloopt,ook bij AZ een
verbintenis heeft getekend.Woensdag
doet de arbitragecommissie uitspraak.
Alves is officieel geen partij in de
zaak tussen beide clubs.De spits heeft
daarom nu zelf arbitrage aangevraagd.
Omdat de handtekening van zijn advocaat
ontbreekt,wil hij dat het contract met
AZ ongeldig wordt verklaard.
Als El H. niet mee zou kunnen doen vind ik niet zo erg, van Poulsen vind ik het wel jammer. Jenner terug is op zich ook niet verkeerd, ik vond hem eigenlijk z'n laatste wedstrijden niet eens zo slecht spelen.quote:Van Gaal: ‘NAC altijd lastig’
ALKMAAR- Tijdens het wekelijkse persuurtje blikte Louis van Gaal terug op de 4-0 nederlaag van zaterdag tegen sc Heerenveen, ging hij in op de medische gesteldheid van zijn selectie en blikte hij vooruit op het competitietreffen met NAC Breda. Simon Poulsen is in die wedstrijd niet inzetbaar, Mounir El Hamdaoui is een twijfelgeval.
“Zondag stond de groep er mentaal nog niet zo goed voor. Vandaag zag ik er al meer spelers tussenzitten die klaar lijken voor de thuiswedstrijd tegen NAC”, antwoordde Van Gaal op de vraag hoe zijn selectie met de verloren wedstrijd in Friesland omgaat.
Offday
Van Gaal: “In Heerenveen hadden we echt een offday. Dat komt ook door de eerdere 6-1 nederlaag tegen Ajax en het feit dat we het duel tegen De Graafschap nog in onze benen hebben zitten. Toch heb ik het dan niet alleen over de fysieke gesteldheid, maar vooral over de geest. En Heerenveen had bovendien een week de tijd om zich voor te bereiden.”
‘NAC altijd lastig’
Dinsdagavond trapt AZ om 20:00 uur af tegen NAC Breda. “Dat is altijd een lastige tegenstander. Ze spelen zeer georganiseerd en hebben ook een paar spelers met individuele kwaliteiten die een wedstrijd kunnen beslissen”, aldus Van Gaal.
“NAC heeft een bijzonder goede week achter de rug”, vervolgde Van Gaal. “Ze zullen naar Alkmaar komen om te winnen, want ze willen ook graag bij de eerste vijf eindigen. NAC heeft al meerdere malen bewezen goed te spelen tegen topclubs. Het zal dus een mooie wedstrijd worden.”
Blessures
Of El Hamdaoui in actie kan komen tegen NAC, is maar de vraag. Van Gaal: “Mounir liep vandaag een blessure op aan zijn knie. We moeten afwachten hoe dat zich gaat ontwikkelen. En ook Simon Poulsen viel tijdens de training uit met een blessure. Het lijkt niet ernstig, maar NAC zal hij niet redden. Hij is nog niet fit genoeg voor een hele wedstrijd, en ik heb tegen Heerenveen noodgedwongen langer een beroep op hem moeten doen dan ik gepland had.”
Jenner inzetbaar
Van Gaal kan tegen NAC wel weer een beroep doen op Julian Jenner. De voormalig speler van NAC heeft zijn schorsing van vier duels, waarvan één voorwaardelijk, uitgezeten.
quote:NAC heeft al meerdere malen bewezen goed te spelen tegen topclubs. Het zal dus een mooie wedstrijd worden.”;
Koenders op rechtsachter natuurlijkquote:Op maandag 21 januari 2008 23:17 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat bedoelt Van Gaal hier nu weer mee:![]()
[..]
Dat als Ajax als topclub zijnde met 6-1 van AZ wint, NAC dit niet dunnetjes over doet aangezien zij Ajax wegtikken, dus wij als AZ zijnde met 12-2 onderuit gaanquote:Op maandag 21 januari 2008 23:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nou ja, 2x goed tegen Ajax. In Eindhoven waren ze ook niet slecht, ondanks een 2-0 nederlaag, thuis een punt gepakt. Weet niet hoe ze tegen Feyenoord waren.quote:Op maandag 21 januari 2008 23:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik zal inderdaad ontkennen dat AZ een topclub is. Ik zal echter niet ontkennen dat ik Van Gaal een debiel vind als hij denkt dat AZ nu al tot de top behoort. Zelf vind ik het inderdaad storend dat men zichzelf al een topclub vind.quote:Op maandag 21 januari 2008 23:33 schreef Tomatenboer het volgende:
Volgens mij zegt hij gewoon dat Az óók een topclub is. Dat ze dit bij de club zelf vinden wordt echter altijd door de Az fans op dit forum ontkend, die niet weten hoe snel ze moeten melden dat dit een door de media gecreerd imago is.
Dat er binnen de club figuren rondlopen die dat denken, wordt hier niet ontkend. De supporters die hier rondhangen vinden het echter nog helemaal geen topclub. Maar als men hier komt huilen over die 'Supersunday's' en uitspraken van Derksen, dan kan je AZ of de supporters daar moeilijk voor aansprakelijk stellen...quote:Op maandag 21 januari 2008 23:33 schreef Tomatenboer het volgende:
Volgens mij zegt hij gewoon dat Az óók een topclub is. Dat ze dit bij de club zelf vinden wordt echter altijd door de Az fans op dit forum ontkend, die niet weten hoe snel ze moeten melden dat dit een door de media gecreerd imago is.
Zal van Hanegem hier gelijk in hebben?quote:Na onder meer Foppe de Haan en Giovanni van Bronckhorst heeft nu ook Willem van Hanegem er voor gepleit om Louis van Gaal een tweede kans te geven als bondscoach. De huidige coach van AZ zou voor de KNVB 'een logische keuze' zijn, zo schrijft de coach van FC Utrecht dinsdag in zijn wekelijkse column in het AD.
Van Gaal was eerder tussen 2000 en 2002 al bondscoach, maar slaagde er toen niet in om Oranje naar het WK in Azië te loodsen. Van Hanegem vindt dat Van Gaal een nieuwe kans verdient. "Ik denk dat hij er in deze fase van zijn carrière beter geschikt voor is dan toen hij die baan de vorige keer accepteerde. Ik heb het idee dat hij zijn fouten van toen nu niet meer maakt. Hij is rijper nu", denkt Van Hanegem.
Momenteel staat Van Gaal nog onder contract bij AZ. Toch zou een vertrek van de coach ook voor de Alkmaarse club de beste optie zijn, schrijft de Kromme. "Ik denk dat het voor AZ een goede ontwikkeling is als Louis naar de KNVB gaat. Let wel, ik pleit er niet voor dat hij opstapt bij AZ. Van mij mag hij blijven. Het feit blijft echter wel overeind dat het met AZ nu heel erg matig gaat. De selectie van die club heeft heel veel kwaliteit, maar de lusteloosheid druipt er vanaf. Dat is zorgwekkend en zou te maken kunnen hebben met de aanpak van Louis. Hij weet in een korte periode veel uit voornamelijk jonge spelers te halen. Maar op een gegeven moment is dat voorbij. Dan worden spelers moe van iemand die dag in dag uit dominant en veeleisend is. Aan de buitenkant ziet het eruit of die fase bij AZ is ingetreden."
Misschien kan van Gaal ze niets meer leren. Sommige werken al best lang met hem.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:25 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Zal van Hanegem hier gelijk in hebben?
quote:Héctor Moreno in Nederland aangekomen
ALKMAAR- Héctor Moreno is dinsdag in Nederland aangekomen. De Mexicaanse verdediger (20) zal dinsdagavond AZ-NAC Breda vanaf de tribune bijwonen. Omdat hij zijn conditie, in afwachting van zijn verblijfsvergunning, bij zijn oude club UNAM Pumas op peil heeft gehouden is de verwachting dat hij zich snel bij de groep zal aansluiten. Moreno is per direct speelgerechtigd.
Eind december zette de linksbenige centrale verdediger zijn handtekening onder een contract dat hem de komende vierenhalf jaar aan AZ verbindt.
Ben erg benieuwd naar hem. Waar hij vandaan komt zijn de mensen helemaal lyrisch van die gozer. Ik zie niet graag dat het een Pelle-gevalletje wordt. Hoewel ik daar niet dezelfde berichten over heb gelezen als over Moreno.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:05 schreef Gatalin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Links dus
Eindelijk!
Sjonge, als het maar niet zo'n papzak als Ronaldo wordt.quote:Héctor Moreno in Nederland aangekomen
Hmm...okquote:Tevens sijpelt het gerucht door dat AZ belangstelling zou hebben in Utrecht-verdediger en geboren Alkmaarder Tim Cornelisse. Na het vertrek van Grétar Steinsson naar Bolton Wanderers heeft trainer Louis van Gaal niet meer de beschikking over een pure rechtsback. De afgelopen duels werd die positie ingevuld door jongeling Milano Koenders.
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:17 schreef Stereotomy het volgende:
Zou Haris vanavond nog een kans krijgen op de 10?
Hij had *echt* niet tot 5 uur 's nachts in de disco moeten blijven die ene keer, sindsdien is het alleen maar bergafwaarts gegaan.
Vooralsnog mag Cziommer opdraven.quote:Opstelling AZ: Boy Waterman, Kew Jaliens, Ryan Donk, Barry Opdam, Sébastien Pocognoli, David Mendes da Silva, Ruud Vormer, Demy de Zeeuw, Simon Cziommer, Moussa Dembélé, Graziano Pellè.
Opstelling NAC Breda: Jelle ten Rouwelaar, Kurt Elshot, Rob Penders, Patrick Zwaanswijk, Rogier Molhoek, Patrick Mtiliga, Ronnie Stam, Ahmed Ammi, Anthony Lurling, Joonas Kolkka, Csaba Fehér.
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:25 schreef xFriendx het volgende:
[..]
[..]
Vooralsnog mag Cziommer opdraven.
Als dit richting de ideale opstelling gaat kunnen we er wel vanuit gaan dat het vanavond NIET zo staatquote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:31 schreef Gatalin het volgende:
[..]
![]()
Van Gaal gaat al aardig richting mijn ideale opstelling, als dit ten minste betekent dat Opdam centraal speelt en Mendes op het middenveld. Als De Zeeuw weer zo bagger speelt, mag Jenner er wel in, hopelijk ook nog een invalbeurt voor Poulsen. Ari of Haris al naar gelang Cziommer of Pelle het slechtst speelt.
Hij komt wel net terug van een zware knieblessure.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:00 schreef Chriz2k het volgende:
Werd Pocognoli gewisseld omdat hij vermoeid was ofzo, want ik vond hem heel sterk spelen.
Wel lief Alkmaarpubliek.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 22:08 schreef Gatalin het volgende:
Toen Koenders warm begon te lopen zongen ze trouwens eerst Louis, niet doen. Pas toen hij daadwerkelijk werd ingebracht veranderde dat in rot op, aldus mijn vader die in het stadion zat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |