http://www.az.nl/index.php?module=news&articleID=22258quote:Van Gaal: ‘Heerenveen speelt dynamisch’
ALKMAAR- Louis van Gaal blikte vrijdag tijdens het wekelijkse persuurtje vooruit op het uitduel van zaterdag tegen sc Heerenveen. Verder gaf hij aan dat de vermoeidheid in zijn selectie merkbaar wordt door het drukke competitieprogramma en reageerde hij op het feit dat hij wordt aanbevolen als opvolger van bondscoach Marco van Basten. “Ik wil graag.”
“Ze zijn vermoeid”, zei Van Gaal over de fysieke gesteldheid van zijn spelersgroep. “Maar dat is ook niet zo vreemd nadat we afgelopen zondag en woensdag uitwedstrijden hebben gespeeld tegen Ajax en De Graafschap. En zaterdagavond spelen we weer uit tegen Heerenveen.”
‘Heerenveen sterk in eigen huis’
Het is Van Gaal opgevallen dat laatstgenoemde ploeg gedurende het seizoen is veranderd van speelstijl. “Eerst speelden ze 4-4-2 met twee vaste spitsen. Nu spelen ze in balbezit 4-3-3, dat is dynamisch en moeilijk te verdedigen. Vandaar dat ze ook zonder Afonso Alves zijn blijven scoren. Heerenveen speelt sowieso sterk in eigen huis, al hebben we daar de afgelopen twee edities gewonnen.”
Moreno
In december trok AZ de Mexicaan Héctor Moreno aan. De linksbenige verdediger is echter nog niet in Alkmaar omdat hij nog altijd in afwachting is van zijn tewerkstellingsvergunning. Van Gaal: “Daar zijn instanties in Nederland nu druk mee bezig. Het duurt denk ik niet lang meer voordat hij hier is. Ondertussen heeft hij nog met zijn vorige club Pumas meegetraind, dus hij is in principe direct inzetbaar.”
Bondscoach?
Tot slot ging de oefenmeester van AZ kort in op het feit dat hij in Sportweek door onder meer Foppe de Haan en Giovanni van Brockhorst wordt aanbevolen als opvolger van bondscoach Marco van Basten, na het EK 2008. “Ik wil graag, want Nederland behoort tot de vijf landen waar ik bondscoach wil worden. Mijn contract bij AZ loopt echter nog door. De KNVB zal dus met voorzitter Dirk Scheringa moeten praten om te horen wat er mogelijk is.”
“Maar het streelt me wel dat ik door De Haan genoemd word”, vervolgde Van Gaal. “De Haan is een kenner. Hij is al dertig of veertig jaar trainer en zit langer in het vak dan ik. Ook doet het me goed om positieve geluiden van internationals te horen.”
Wat klopt er hier niet?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 23:30 schreef Stereotomy het volgende:
Van Gaal moet zijn ego opzij zetten en Mendes uit die verdediging halen.
Waterman
Mendes - Jaliens - Opdam - Poco
Agustien - De Zeeuw - El Hamdoeidoei - Poulsen
Pelle - Dembele
Zo, dan rollen we Heerenveen op.
centrum van de verdediging danquote:
Hee, maar wel 63% balbezit, dus de wedstrijd gedomineerdquote:
Dat had ie beter binnenskamers kunnen houden ja.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 21:23 schreef Gatalin het volgende:
Wat een lamlendig, ongeïnspireerd zooitje liep er vandaag rond op het veld. Leuk, deze open sollicitatie voor het bondscoachschap, maar volgens mij waren alleen de uitspraken van Van Gaal al duidelijk genoeg...
Maar hij is nog best jong al moet ik zeggen wat ik van hem heb gezien was niet echt imponerendquote:Op zaterdag 19 januari 2008 21:31 schreef Stereotomy het volgende:
Oh ja, En Koenders
Terug naar A1 pls.
Nouja, hij speelt deels daar omdat Donk niet speelt. Je kunt dan zeggen dat Donk misschien niet echt lekker speelt dit seizoen, maar je hebt dan baas boven baas en dan kun je beter Koenders eruit laten.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 21:40 schreef Chadi het volgende:
[..]
Maar hij is nog best jong al moet ik zeggen wat ik van hem heb gezien was niet echt imponerend
Donk heeft wat pech gehad en soms nog wat slecht gespeeld door zijn onervarenheid, maar bij Donk verwacht ik dat hij kan groeien en completer kan worden. Koenders is gewoon niet goed genoeg.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 21:43 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nouja, hij speelt deels daar omdat Donk niet speelt. Je kunt dan zeggen dat Donk misschien niet echt lekker speelt dit seizoen, maar je hebt dan baas boven baas en dan kun je beter Koenders eruit laten.
Daar trapte Van Gaal gelukkig niet inquote:Op zaterdag 19 januari 2008 21:59 schreef patrickt37 het volgende:
Persconferentie:
Bert: AZ speelde mat. Komt dat door de slooppartij tegen de Graafschap?![]()
Lijkt me een doodnormale vraag. Sowieso zijn de mensen die hier vaak posten niet de meest onaangename mensenquote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:07 schreef denthemen het volgende:
Ik zal wel weer veel gezeik krijgen maar ik wil nou toch wel weten hoe het AZ publiek hierop gaat reageren. 50% van wat er nu zit is gekomen bij de goeie periode, heeft dus de rest niet meegemaakt. Dit is de 1e keer dat men echt tegenslagen mee maakt, kan Dirk zijn 2e ring afzeggen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |