Een week geleden verdwenen aan de Haringvliet in Rotterdam.quote:Student spoorloos verdwenen
ROTTERDAM - Rechercheurs van de Rotterdamse politie hebben leden van studentenvereniging Sanctus Laurentius verhoord. Aan de leden van de Rotterdamse studentenvereniging werd een groot aantal vragen gesteld in verband met de spoorloze verdwijning van hun 19-jarige verenigingsgenoot Bart Veth.
Ondanks een grote zoekactie is volkomen onduidelijk welk lot Veth heeft getroffen. Veth, die in Utrecht eerstejaarsstudent Algemene Sociale Wetenschappen is, staat te boek als een modelstudent.
Veth verdween maandagnacht toen hij met een huisgenoot naar huis liep van een bijeenkomst bij de studentenvereniging aan de Infrimeriestraat. De huisgenoot kreeg ter hoogte van het nabijgelegen Havenziekenhuis een telefoontje. Hij ging zo op in dat gesprek dat hij Veth uit het oog verloor. Toen de huisgenoot zijn mobiele telefoon uitzette, was Veth in geen velden of wegen meer te bekennen. ,,Hij dacht aanvankelijk dat Bart al naar huis was gelopen, aldus praeses Jeroen Gorsira van laurentius. ,,De andere dag was hij nog altijd spoorloos. Toen hebben we groot alarm geslagen. Gorsira zegt dat de verenigingsavond die Veth bijwoonde, ’gewoon gezellig’ was.
Duikers van de Rotterdamse brandweer hebben gistermiddag nog het gebied doorzocht waar Veth voor het laatst is gezien. Intussen groeit de wanhoop bij de ouders van Veth: zij hebben door heel de stad posters opgehangen in de hoop dat hun zoon levend wordt teruggevonden. Ze krijgen bij hun zoekactie hulp van leden van Laurentius die flyers uitdelen met daarop het signalement van hun verenigingsgenoot. De politie, die ook volop met de zaak bezig is, is blij met alle hulp van buitenaf. ,,Elke helpende hand bij zon zoekactie is mooi meegenomen.
Feit is dat de kans dat Veth levend wordt teruggevonden met het uur slinkt. In opsporingskringen gelden de eerste 48 uur na een vermissing als cruciaal: is een vermist iemand dan nog niet gevonden, dan wordt de kans op terugkeer steeds kleiner. Volgens opgave van het Meldpunt Vermisten verdwijnen in ons land elk jaar 16.000 mensen, van wie 80 procent binnen twee dagen weer terecht is. Na een paar weken zijn nog altijd 3200 mensen onvindbaar en na een jaar tijd is van enkele tientallen nog geen levensteken vernomen.
Ja, de markt voor dikkige jongens met rood haar schijnt gigantisch te zijn!quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:11 schreef DroogDok het volgende:
Vaag.
Misschien ten prooi gevallen aan een loverboy? Eentje die zijn aanbod aan het diversiveren is dan.
Ook vreemd als je 's nachts samen met je huisgenoot naar huis looptquote:Veth verdween maandagnacht toen hij met een huisgenoot naar huis liep van een bijeenkomst bij de studentenvereniging aan de Infrimeriestraat. De huisgenoot kreeg ter hoogte van het nabijgelegen Havenziekenhuis een telefoontje. Hij ging zo op in dat gesprek dat hij Veth uit het oog verloor.
En dan zeg je niet even gedag ofzo?quote:Toen de huisgenoot zijn mobiele telefoon uitzette, was Veth in geen velden of wegen meer te bekennen. ,,Hij dacht aanvankelijk dat Bart al naar huis was gelopen, aldus praeses Jeroen Gorsira van laurentius
Maak er maar een geintje over, maar die markt bestaat wel degelijk. Al is hij iets te oud.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:16 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ja, de markt voor dikkige jongens met rood haar schijnt gigantisch te zijn!
Volgens mij niet, en anders kunnen we altijd nog kijken of hij zijn schoenen nog heeft.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:25 schreef Het_hupt het volgende:
Studeert Joran v/d Sloot daar ook niet?
Het is 'hompiekurken', waarde oud-noviet!quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:18 schreef DoctorB het volgende:
of hij ligt al een paar dagen op een knorretje te hompekurken en heeft zijn medefeuten even niets te melden.
Zou kunnen en Jan de Vries ook volgens mij.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:25 schreef Het_hupt het volgende:
Studeert Joran v/d Sloot daar ook niet?
Het water lijkt een logische verklaring daar idd, maar van e andere kant moet die vriend wel heel erg in zijn gesprek opgegaan zijn om dat niet te merken? Zeker zo 's nachts merk je een plons toch wel op?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:22 schreef Flawless2006 het volgende:
Apart verhaal, dit is echt op een paar meter van mn huis kennelijk gebeurd. Studentenvereniging zit er ook vlak bij. Als ie in 't water is gevallen lijkt het me dat ie in een haventje is gekukeld maar dan lijkt me wel dat zn lichaam binnenkort op moet vallen.
Ja idd, maakt het stuk vreemderquote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:27 schreef DoctorB het volgende:
eigenaardig is natuurlijk wel dat ie in Utrecht studeert maar in Rotterdam woont en in een studentenvereniging zit.
Misschien is ie erg gehecht aan rotterdam, of is ie in rotterdam begonnen met een studie en daarna toch geswitched naar Utrecht, tsja en dan heb je de KMT al gehad hier enzo en zit je net in eenclubje bij Laurie, of wat ook. Komt wel vaker voor hoor.quote:
ik moest lachenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:18 schreef DoctorB het volgende:
of hij ligt al een paar dagen op een knorretje te hompekurken en heeft zijn medefeuten even niets te melden.
Mja, ik weet 't niet als je aangeschoten bent en in een telefoongesprek opgaat. Maar 't lijkt me ook wel dat je een plons hoort, tis best een hoogte dat je in 't water valt. Je moet lijkt me wel achteraf misschien iets gehoord hebben onbewust. Ik heb eerder 't gevoel dat ie in een soort van (bouw)put o.i.d gevallen moet zijn of klem ligt tussen/onder bootjes.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:38 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Het water lijkt een logische verklaring daar idd, maar van e andere kant moet die vriend wel heel erg in zijn gesprek opgegaan zijn om dat niet te merken? Zeker zo 's nachts merk je een plons toch wel op?
Hompekurken is hompekurken. Daar komt geen i in voor.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:26 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Het is 'hompiekurken', waarde oud-noviet!
Jammer, poging om een relletje op te starten mislukt. Een ontgroening tot 15 januari zou wel een beetje veel van het goede zijn he.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 18:45 schreef Gia het volgende:
Uit de hand gelopen ontgroening??
Ow...ik heb anders gehoord dat Joran van der Sloot hierachter zit. Hij is namelijk een expert op dit gebied.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:17 schreef Flawless2006 het volgende:
Klein kickje..
Ik heb van wat mensen vernomen dat ie gevonden zou zijn een paar dagen geleden? Maar heb er geen nieuwbericht over gezien, iemand meer info?
Stond vandaag in Metro dat ze 'm nog aan het zoeken waren.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 12:17 schreef Flawless2006 het volgende:
Klein kickje..
Ik heb van wat mensen vernomen dat ie gevonden zou zijn een paar dagen geleden? Maar heb er geen nieuwbericht over gezien, iemand meer info?
Ja en hij staat ook nog steeds als vermist opgegeven, erg maf idd dit, zo'n groot watergebied is 't toch ook weer niet.quote:Op woensdag 23 januari 2008 00:17 schreef kalinho het volgende:
[..]
Stond vandaag in Metro dat ze 'm nog aan het zoeken waren.
Blijft ongelovelijk natuurlijk
Mwah, dik niet, wel een beetje zo'n bierkin. De kaaklijn is op foto 2 in de OP niet meer goed zichtbaar.quote:Op woensdag 23 januari 2008 23:50 schreef kalinho het volgende:
Waarom zegt iedereen hier dat hij dik is![]()
Dat istie totaal niet
Volgende dag volgens mij, toen hij ook niet op de UU of bij zijn ouders was. Hij heeft ook niks gepind stond er in Erasmus Magazine...quote:Op donderdag 31 januari 2008 22:46 schreef EdvandeBerg het volgende:
Die huisgenoot, zou die hem ook als vermist hebben opgegeven? De volgende dag al? Of later?
Da's nogal een beschuldiging zegquote:Op zaterdag 2 februari 2008 13:06 schreef Ofyles2 het volgende:
Weet je dat zeker? Bart's medestudenten waren allang blij dat ze van hem af waren en huilen nu krokodillentranen.
Dan moet je het heel bont maken of gewoon heel vervelend zijn.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 13:06 schreef Ofyles2 het volgende:
Weet je dat zeker? Bart's medestudenten waren allang blij dat ze van hem af waren en huilen nu krokodillentranen.
Lul niet zo stom. Het enige wat je als ouder kan doen is afwachten en dat is helsquote:Op zaterdag 2 februari 2008 13:52 schreef Ofyles2 het volgende:
Zowel Bart's ouders en Bart's medestudenten leken zich weinig zorgen te maken om zijn vergissing.
En waaruit blijkt dat dan? Ken je ze persoonlijk?quote:Op zaterdag 2 februari 2008 13:52 schreef Ofyles2 het volgende:
Zowel Bart's ouders en Bart's medestudenten leken zich weinig zorgen te maken om zijn vergissing.
waarom zouden ze blij zijn dat ze van hem af zijn? Ik bedoel, ik ben ook geen dikke vrienden met al mn medestudenten, maar de tijd dat de dood van een medestudent mij niet zou raken heb ik op de middelbare school achter me gelaten.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 13:06 schreef Ofyles2 het volgende:
http://www.rijnmond.nl/Ho(...)%2FDefault%2F2008%2Fquote:gisteren (1 feb 2008), 12:39, 149 x bekeken
Het lichaam van de vermiste student Bart Veth is donderdagnacht door de zeehavenpolitie geborgen in het Haringvliet in Rotterdam. De 19-jarige Papendrechter was al sinds 8 januari spoorloos.
Veth liep die dag in de vroege ochtend met een vriend na het stappen over de Oostmolenwerf in de richting van het Haringvliet. Daar raakten ze elkaar uit het oog. De politie ging er al vanuit dat de student in het Haringvliet was gevallen.
Het lichaam is donderdagavond ontdekt door een schipper, ter hoogte van zwembad Tropicana. Het lichaam zou al langere tijd in het water hebben gelegen. Eerdere zoektochten hadden de afgelopen weken niets opgeleverd.
Ja ik zag het, sorryquote:
Maak het hard of flikker op met dit soort misplaatste veronderstellingen zeg.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 13:52 schreef Ofyles2 het volgende:
indd, loop lekker de Haringvliet in ofzoquote:Op zaterdag 2 februari 2008 20:59 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Maak het hard of flikker op met dit soort misplaatste veronderstellingen zeg.
dacht ik ook al aan dus...quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:14 schreef Kogando het volgende:
Alien abduction? Zomaar een gokje..
Nou ok ik had nog niet zoveel gelezen....quote:Op vrijdag 1 februari 2008 14:37 schreef kalinho het volgende:
Lichaam Bart Veth gevonden
1 februari 2008
Het lichaam van de vermiste student Bart Veth is donderdagnacht door de zeehavenpolitie geborgen in het Haringvliet in Rotterdam. De 19-jarige Papendrechter was al sinds 8 januari spoorloos.
Veth liep die dag in de vroege ochtend met een vriend na het stappen over de Oostmolenwerf in de richting van het Haringvliet. Daar raakten ze elkaar uit het oog. De politie ging er al vanuit dat de student in het Haringvliet was gevallen.
Het lichaam is donderdagavond ontdekt door een schipper, ter hoogte van zwembad Tropicana. Het lichaam zou al langere tijd in het water hebben gelegen. Eerdere zoektochten hadden de afgelopen weken niets opgeleverd.
______
DamnNou kende ik 'm niet zo goed ofzo (zat zelde school en zelfde generatie maar hij deed VWO en ik HAVO) maar hier wordt ik to ch wel even stil van
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |