abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56033362
PVV: feest op Marokkaanse site na dood militairen

De PVV eist maatregelen tegen de website marokko.nl. Op het forum is het volgens de partij 'groot feest' nadat zaterdag twee Nederlandse militairen in Afghanistan door eigen vuur om het leven kwamen. Het is volgens de partij de druppel die de emmer doet overlopen.

Op het forum zijn verschillende vreugdekreten terug te vinden zoals "Dankzij deze topic kan ik lekkerder slapen. Allahu Akbar! Prachtig nieuws!" en "2 criminelen opgeruimd allahu akbar!" Ook gaan verschillende gebruikers van het forum tegen de plaatsers van deze berichten in.

Marokko.nl heeft volgens de PVV 135 duizend euro subsidie van het stimuleringsfonds voor de pers gekregen. Dat fonds valt onder verantwoordelijkheid van minister van Cultuur Ronald Plasterk (PvdA). De PVV stelde in maart vorig jaar Kamervragen toen op het forum bedreigingen richting de Marokkaans-Nederlandse schrijfster Naima El Bezaz werden geuit. Zij schreef een boek met expliciete seksscènes over een Marokkaanse vrouw die verliefd wordt op een joodse man. Plasterk wees er toen op dat de subsidie aan de nieuwsafdeling van de website wordt verstrekt en niet aan het forum zelf.

De beheerder van het forum doet volgens Plasterk zijn best om haatzaaiende teksten van het forum te verwijderen. Maar omdat op het forum meer dan tienduizend berichten per dag worden geplaatst, zou het onvermijdelijk zijn dat sommige berichten door de mazen glippen. Plasterks ministerie kon maandag nog niet reageren op de nieuwe kritiek van de PVV.

De rel rondom de fototentoonstelling van Sooreh Hera in het Haagse gemeentemuseum begon volgens de PVV ook op marokko.nl. Hera wilde daar foto's exposeren waarop homoseksuele mannen maskers van de profeet Mohammed en zijn neef dragen.

http://binnenland.nieuws.(...)e_na_dood_militairen
==============================================
Daar gaan we weer

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 14-01-2008 21:19:10 ]
pi_56033405
Site meteen down zetten en alle members uit het land zetten
pi_56033609
Waarom krijgt die site 135.000 euro subsidie
Met zoveel hits per dag moet het zichzelf toch wel kunnen bekostigen.

Misselijkmakende post vind je op heel veel fora, maar waarom regerings steun?
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_56033669
kansloze mensen op dat forum!!
  maandag 14 januari 2008 @ 21:23:40 #5
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56033807
hoeveel subsidie krijgt fok! ?
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_56033852
Op de FOK! Frontpage heb je precies dezelfde berichten maar dan bij andere mensen (Bij Moslims dus).
Dus ipv huillie te gaan doen bij Marokko.nl kan de PVV iets zeggen over FOK
  maandag 14 januari 2008 @ 21:26:22 #7
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56033874
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:23 schreef marcel-o het volgende:
hoeveel subsidie krijgt fok! ?
Misschien een idee voor Danny om het aan te gaan vragen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_56033895
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:25 schreef Devrim_ het volgende:
Op de FOK! Frontpage heb je precies dezelfde berichten maar dan bij andere mensen (Bij Moslims dus).
Dus ipv huillie te gaan doen bij Marokko.nl kan de PVV iets zeggen over FOK
Met het verschil dat Fok! geen rijkssubsidie krijgt van 135.000 euro op jaarbasis.
pi_56033913
Ach, dat heb je nu eenmaal met een multiculturele samenleving.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  maandag 14 januari 2008 @ 21:29:50 #10
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_56033962
Ik snap die subsidie ook niet. Ik neem aan dat fok! die ook niet krijgt?

Maar goed, foute forumposts zouden niet moeten uitmaken voor de behandeling van het nieuwsgedeelte. Ik zie eigenlijk twee verschillende problemen:

1. Zo'n nieuwssite krijgt subsidie
2. Op het forum worden moreel verwerpelijke posts geplaatst

Beide staan wat mij betreft los van elkaar. Ik vind 1) wel een terecht kritiekpunt, maar 2) is geen zaak van de politiek.
pi_56033965
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:27 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Met het verschil dat Fok! geen rijkssubsidie krijgt van 135.000 euro op jaarbasis.
Marokko.nl krijgt ook geen subsidie voor het forum gedeelte
  maandag 14 januari 2008 @ 21:31:07 #12
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56033993
Subsidies verlenen aan websites? Wat een onzin.
Wel Cynisch trouwens: we betalen miljoenen aan onze militaire aanwezigheid in Afghanistan. En we subsidiëren tegelijkertijd de 'verzetsbeweging' thuis.
Die Lebenslust bringt dich um.
  maandag 14 januari 2008 @ 21:31:07 #13
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_56033994
Wat reageert iedereen lichtgeraakt. Ook op fok zijn sporadisch verwerpelijke meningen te lezen, alhoewel die wel redelijk snel worden verwijderd. De partij van Wilders zoekt gewoon weer wat nieuws om hun racistische naam hoog te houden; ik stel me een aantal corpulente kale rechtse mannen met lonsdaletruitjes voor die 24 uur per dag zitten te F5-en op marokko.nl, en bij het zien van een foute reactie dit meteen doorgeven aan hun baasje.
Zyggie.
pi_56034063
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:31 schreef Zyggie het volgende:
Wat reageert iedereen lichtgeraakt. Ook op fok zijn sporadisch verwerpelijke meningen te lezen, alhoewel die wel redelijk snel worden verwijderd. De partij van Wilders zoekt gewoon weer wat nieuws om hun racistische naam hoog te houden; ik stel me een aantal corpulente kale rechtse mannen met lonsdaletruitjes voor die 24 uur per dag zitten te F5-en op marokko.nl, en bij het zien van een foute reactie dit meteen doorgeven aan hun baasje.
Wat is er precies racistisch aan Wilders?
pi_56034164
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:30 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Marokko.nl krijgt ook geen subsidie voor het forum gedeelte
Nee, maar Fok! krijgt ook geen subsidie voor de frontpage.
En dan nog, het forum gedeelte valt onder marokko.nl, net zoals hier op Fok! dus.
pi_56034171
Marokkanen hebben al zo'n slechte naam door het criminele, extremistische en overlast veroorzakende gedrag van veel leden van deze groep. Denk echt niet dat in Marokko ooit het wangedrag van een groep Nederlanders zo zou worden getolereerd als hier in Nederland met Marokkanen. Niet door de overheid en niet door de burgers zelf.
pi_56034178
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:08 schreef jslavenburg het volgende:
als dat toch eens zou kunnen dan zou de criminaliteit ook meteen met tientallen procenten dalen en hadden we minder werklozen
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_56034199
quote:
Och god daar is er weer zo 1 hoor.
quote:
Wat reageert iedereen lichtgeraakt
Vind je dit dan normaal? Dit is ongeveer zo'n zelfde voorbeeld als toen die vliegtuigen het WTC invlogen en die berbers de straat in Ede op gingen, feest vieren.

Ze doen ow zo hun best om te intergreren. uh-huh. Vind je het gek dat mensen zich blijven verzetten tegen dit soort lui
  maandag 14 januari 2008 @ 21:39:02 #19
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_56034265
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:33 schreef Perecules het volgende:

[..]

Wat is er precies racistisch aan Wilders?
Ohnee, sorry zeg, one-issue, anti-islamitisch en anti-multicultureel. Vreemd genoeg vloeit er uit die twee een soort populistisch-verkapte racisme, maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen, hè? Want dan ben ik een van hen.
Zyggie.
pi_56034282
Kan het forum niet enkele dagen offline gaan?
pi_56034318
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:39 schreef robbedoes het volgende:
sure DoS anyone
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  maandag 14 januari 2008 @ 21:41:12 #22
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56034322
Nou ze hebben het wel goed voor elkaar, lekker gesubsidieerd feesten.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_56034330
quote:
Ja, inderdaad. Het gaat per slot van rekening maar om twee doden en een zwaar gewonde. Slechts drie kuffars.
En de naam van de partij van Wilders, Partij Voor de Vrijheid is natuurlijk racistisch.
pi_56034369
@damian: 'maar' twee doden. Dat zijn er altijd twee te veel!
:: Toenie ::
pi_56034412
wat een laffe gore etters.

ben zelf ook tegen de de missie in uruzgan maar die jonge ventjes die er zitten verdienen zoiets echt niet.
hun primaire doel was om de lokale bevolking te helpen en als die klote taliban dat niet steeds verknalde hadden ze er mooie zaken kunnen verwezenlijken.

feest vieren omdat beschermers van de natie en mensenrechten omkomen valt voor mij onder landverrraad.

liefst nu nog allemaal terug naar marokko!
  maandag 14 januari 2008 @ 21:45:15 #26
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56034422
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:36 schreef Perecules het volgende:
Marokkanen hebben al zo'n slechte naam door het criminele, extremistische en overlast veroorzakende gedrag van veel leden van deze groep. Denk echt niet dat in Marokko ooit het wangedrag van een groep Nederlanders zo zou worden getolereerd als hier in Nederland met Marokkanen. Niet door de overheid en niet door de burgers zelf.
Marokko is dan ook een derde-wereld land.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator maandag 14 januari 2008 @ 21:46:34 #27
8781 crew  Frutsel
pi_56034451
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:39 schreef robbedoes het volgende:
het fokforum?
Met deze snelheid lijkt dat niet lang meer te duren
  maandag 14 januari 2008 @ 21:47:00 #28
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_56034462
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:41 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Het gaat per slot van rekening maar om twee doden en een zwaar gewonde. Slechts drie kuffars.
En de naam van de partij van Wilders, Partij Voor de Vrijheid is natuurlijk racistisch.
Iedereen zit wel érg tussen de regels door te lezen. Ik stel toch echt in mijn tweede regel dat de 'feestvierende berichten' verwerpelijk zijn. Tegelijk erken ik dat op FOK ook vaak dat soort troep te lezen is, dat heb je nou eenmaal met fora.
Zyggie.
pi_56034480
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:39 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Ohnee, sorry zeg, one-issue, anti-islamitisch en anti-multicultureel. Vreemd genoeg vloeit er uit die twee een soort populistisch-verkapte racisme, maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen, hè? Want dan ben ik een van hen.
Ik vroeg wat er precies racistisch aan Wilders was. Graag antwoord.
  maandag 14 januari 2008 @ 21:47:59 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56034489
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:16 schreef Mr_Memory het volgende:
Waarom krijgt die site 135.000 euro subsidie
Met zoveel hits per dag moet het zichzelf toch wel kunnen bekostigen.

Misselijkmakende post vind je op heel veel fora, maar waarom regerings steun?
Omdat de doelgroep van dat forum veel overlast en problemen veroorzaakt in de Nederlandse maatschappij. Is toch logisch? Zelfde reden waarom Marokkaans-Nederlandse schrijvers gesubsidieerd mogen uitgeven. etc. etc. Chinezenforums worden bijvoorbeeld niet gesubsidieerd. Chinezenhangplekken ook niet. En Chinese buurtvaders ook niet. Omdat Chinezen geen overlast veroorzaken.

Het heeft dus niets met racisme te maken, maar enkel met gedrag. Want als Chinezen de overlast veroorzaakten, zouden de subsides naar hen gaan. Ies logisch.
The End Times are wild
pi_56034513
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:39 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Of je een van hen (wat dat ook moge zijn) bent, dat weet ik niet. Maar je bent wel een ontzettende huilie.
  maandag 14 januari 2008 @ 21:48:53 #32
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_56034514
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:40 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

sure DoS anyone
waar kan je dat aanvragen?
misschien wat duistere russische IRC's?
pi_56034548
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:48 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

waar kan je dat aanvragen?
misschien wat duistere russische IRC's?
Half fok! dat even 10 minuten flink gaat F5'en is vast wel voldoende.
pi_56034683
Jaja, lastig he, die vrijheid van meningsuiting.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  maandag 14 januari 2008 @ 21:57:20 #35
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_56034742
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:08 schreef jslavenburg het volgende:
Ik opteer voor het dichtdraaien van de subsidie-kraan.
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_56034769
God, feesten ook.. hoe bedoel je overdrijven. Ik weet niet wat voor "feestjes" deze mensen bezoeken hoor, dat ze posts op een forum al de naam "feest" geven.
Allah Al Watan Al Malik
pi_56034799
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:47 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Iedereen zit wel érg tussen de regels door te lezen. Ik stel toch echt in mijn tweede regel dat de 'feestvierende berichten' verwerpelijk zijn. Tegelijk erken ik dat op FOK ook vaak dat soort troep te lezen is, dat heb je nou eenmaal met fora.
Ik begrijp niet helemaal waarom jij het relativerende element, verwerpelijke berichten op Fok!, nodig hebt om stelling te nemen in deze casus.
Inzake de missie Uruzgan, de dood van militairen en de reacties op Marokko.nl is het, mijn inziens, volstrekt nutteloos verwerpelijke berichten van Fok! te berde te brengen anders dan de feiten die hier zijn gepresenteerd te bagatelliseren.

Die onverschilligheid vind ik ongepast.
pi_56034803
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Omdat de doelgroep van dat forum veel overlast en problemen veroorzaakt in de Nederlandse maatschappij. Is toch logisch? Zelfde reden waarom Marokkaans-Nederlandse schrijvers gesubsidieerd mogen uitgeven. etc. etc. Chinezenforums worden bijvoorbeeld niet gesubsidieerd. Chinezenhangplekken ook niet. En Chinese buurtvaders ook niet. Omdat Chinezen geen overlast veroorzaken.

Het heeft dus niets met racisme te maken, maar enkel met gedrag. Want als Chinezen de overlast veroorzaakten, zouden de subsides naar hen gaan. Ies logisch.
De doelgroep die overlast geeft zit nu buiten hoor. Dat zijn niet deze personen die hun ongenoegen rustig op het internet uitten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_56034840
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:57 schreef Sj0rSz het volgende:

[..]

Ja, maar dat had al eerder moeten gebeuren.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  maandag 14 januari 2008 @ 22:01:13 #40
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_56034865
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:58 schreef Mutant01 het volgende:
God, feesten ook.. hoe bedoel je overdrijven. Ik weet niet wat voor "feestjes" deze mensen bezoeken hoor, dat ze posts op een forum al de naam "feest" geven.
Ja maar op internet heb je geen brommertjes en kunnen ze niet met z'n allen op straat staan, dus hoe weet je nu wanneer ze feestvieren?
Zyggie.
  maandag 14 januari 2008 @ 22:02:44 #41
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_56034908
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:57 schreef Sj0rSz het volgende:

[..]

Ik niet. Dan kan je deze site ook net zo goed sluiten.

Trouwens, de reacties zijn al vewijderd, net als de betreffende users..
pi_56034923
Afgezien daarvan, de helft van de userbase van Marokko.nl is gewoon oerautochtoon.
Allah Al Watan Al Malik
pi_56034974
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:55 schreef Jarno het volgende:
Jaja, lastig he, die vrijheid van meningsuiting.

Mensen van niet Westerse afkomst die een kleurtje hebben komen natuurlijk niet in aanmerking voor vrijheid op meningsuiting....dat is alleen voorbehouden aan blanke Westerlingen die staan te feesten als er weer eens Islamieten worden doodgeschoten.
pi_56034975
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:07 schreef Frutsel het volgende:

De PVV eist maatregelen tegen de website marokko.nl. Op het forum is het volgens de partij 'groot feest' nadat zaterdag twee Nederlandse militairen in Afghanistan door eigen vuur om het leven kwamen. Het is volgens de partij de druppel die de emmer doet overlopen.
Gelukkig noemen we dat vrijheid van meningsuiting. Niemand verplicht de PVV om die website te bezoeken.
pi_56035003
Echte party daar.

Die banner onderdaan is weer leuk.
pi_56035049
135.000 euro voor een website. Altijd leuk de overheid

Danny pwned
pi_56035072
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:03 schreef Mutant01 het volgende:
Afgezien daarvan, de helft van de userbase van Marokko.nl is gewoon oerautochtoon.
Dus ?!?!

Flikker tog op man je probeert verkapt je mede maten te verdedigen, marokko.nl of maroc.nl het is allemaal een pot nat !!
pi_56035085
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:02 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Ik niet. Dan kan je deze site ook net zo goed sluiten.

Trouwens, de reacties zijn al vewijderd, net als de betreffende users..
Probeer maar niet te nuanceren. Je zal weer bedolven worden onder Wilders one-liners.

Dit soort dingen horen we natuurlijk niet massaal, net als dat Youssef en Kamal bijvoorbeeld geen Marokkaan zijn. Tja..
pi_56035100
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:29 schreef Pool het volgende:
Ik snap die subsidie ook niet. Ik neem aan dat fok! die ook niet krijgt?

Maar goed, foute forumposts zouden niet moeten uitmaken voor de behandeling van het nieuwsgedeelte. Ik zie eigenlijk twee verschillende problemen:

1. Zo'n nieuwssite krijgt subsidie
2. Op het forum worden moreel verwerpelijke posts geplaatst

Beide staan wat mij betreft los van elkaar. Ik vind 1) wel een terecht kritiekpunt, maar 2) is geen zaak van de politiek.
Dat dus. Non-nieuws. En PVV en vrijheid: .
  maandag 14 januari 2008 @ 22:09:09 #50
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_56035102
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:59 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik begrijp niet helemaal waarom jij het relativerende element, verwerpelijke berichten op Fok!, nodig hebt om stelling te nemen in deze casus.
Inzake de missie Uruzgan, de dood van militairen en de reacties op Marokko.nl is het, mijn inziens, volstrekt nutteloos verwerpelijke berichten van Fok! te berde te brengen anders dan de feiten die hier zijn gepresenteerd te bagatelliseren.

Die onverschilligheid vind ik ongepast.
Jawel, want dit bericht wordt in het nieuws gebracht. Er valt te twijfelen aan de nieuwswaarde van anonieme berichten op internetfora; fok dient als voorbeeld van een ander forum waarop ook radicale, eveneens verwerpelijke, berichten worden gezet.
Zyggie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')