abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56033362
PVV: feest op Marokkaanse site na dood militairen

De PVV eist maatregelen tegen de website marokko.nl. Op het forum is het volgens de partij 'groot feest' nadat zaterdag twee Nederlandse militairen in Afghanistan door eigen vuur om het leven kwamen. Het is volgens de partij de druppel die de emmer doet overlopen.

Op het forum zijn verschillende vreugdekreten terug te vinden zoals "Dankzij deze topic kan ik lekkerder slapen. Allahu Akbar! Prachtig nieuws!" en "2 criminelen opgeruimd allahu akbar!" Ook gaan verschillende gebruikers van het forum tegen de plaatsers van deze berichten in.

Marokko.nl heeft volgens de PVV 135 duizend euro subsidie van het stimuleringsfonds voor de pers gekregen. Dat fonds valt onder verantwoordelijkheid van minister van Cultuur Ronald Plasterk (PvdA). De PVV stelde in maart vorig jaar Kamervragen toen op het forum bedreigingen richting de Marokkaans-Nederlandse schrijfster Naima El Bezaz werden geuit. Zij schreef een boek met expliciete seksscènes over een Marokkaanse vrouw die verliefd wordt op een joodse man. Plasterk wees er toen op dat de subsidie aan de nieuwsafdeling van de website wordt verstrekt en niet aan het forum zelf.

De beheerder van het forum doet volgens Plasterk zijn best om haatzaaiende teksten van het forum te verwijderen. Maar omdat op het forum meer dan tienduizend berichten per dag worden geplaatst, zou het onvermijdelijk zijn dat sommige berichten door de mazen glippen. Plasterks ministerie kon maandag nog niet reageren op de nieuwe kritiek van de PVV.

De rel rondom de fototentoonstelling van Sooreh Hera in het Haagse gemeentemuseum begon volgens de PVV ook op marokko.nl. Hera wilde daar foto's exposeren waarop homoseksuele mannen maskers van de profeet Mohammed en zijn neef dragen.

http://binnenland.nieuws.(...)e_na_dood_militairen
PVV: feest op Marokkaanse site na dood militairen
==============================================
Daar gaan we weer

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 14-01-2008 21:19:10 ]
pi_56033405
Site meteen down zetten en alle members uit het land zetten
pi_56033609
Waarom krijgt die site 135.000 euro subsidie
Met zoveel hits per dag moet het zichzelf toch wel kunnen bekostigen.

Misselijkmakende post vind je op heel veel fora, maar waarom regerings steun?
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_56033669
kansloze mensen op dat forum!!
  maandag 14 januari 2008 @ 21:23:40 #5
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56033807
hoeveel subsidie krijgt fok! ?
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_56033852
Op de FOK! Frontpage heb je precies dezelfde berichten maar dan bij andere mensen (Bij Moslims dus).
Dus ipv huillie te gaan doen bij Marokko.nl kan de PVV iets zeggen over FOK
  maandag 14 januari 2008 @ 21:26:22 #7
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56033874
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:23 schreef marcel-o het volgende:
hoeveel subsidie krijgt fok! ?
Misschien een idee voor Danny om het aan te gaan vragen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_56033895
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:25 schreef Devrim_ het volgende:
Op de FOK! Frontpage heb je precies dezelfde berichten maar dan bij andere mensen (Bij Moslims dus).
Dus ipv huillie te gaan doen bij Marokko.nl kan de PVV iets zeggen over FOK
Met het verschil dat Fok! geen rijkssubsidie krijgt van 135.000 euro op jaarbasis.
pi_56033913
Ach, dat heb je nu eenmaal met een multiculturele samenleving.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  maandag 14 januari 2008 @ 21:29:50 #10
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_56033962
Ik snap die subsidie ook niet. Ik neem aan dat fok! die ook niet krijgt?

Maar goed, foute forumposts zouden niet moeten uitmaken voor de behandeling van het nieuwsgedeelte. Ik zie eigenlijk twee verschillende problemen:

1. Zo'n nieuwssite krijgt subsidie
2. Op het forum worden moreel verwerpelijke posts geplaatst

Beide staan wat mij betreft los van elkaar. Ik vind 1) wel een terecht kritiekpunt, maar 2) is geen zaak van de politiek.
pi_56033965
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:27 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Met het verschil dat Fok! geen rijkssubsidie krijgt van 135.000 euro op jaarbasis.
Marokko.nl krijgt ook geen subsidie voor het forum gedeelte
  maandag 14 januari 2008 @ 21:31:07 #12
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56033993
Subsidies verlenen aan websites? Wat een onzin.
Wel Cynisch trouwens: we betalen miljoenen aan onze militaire aanwezigheid in Afghanistan. En we subsidiëren tegelijkertijd de 'verzetsbeweging' thuis.
Die Lebenslust bringt dich um.
  maandag 14 januari 2008 @ 21:31:07 #13
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_56033994
Wat reageert iedereen lichtgeraakt. Ook op fok zijn sporadisch verwerpelijke meningen te lezen, alhoewel die wel redelijk snel worden verwijderd. De partij van Wilders zoekt gewoon weer wat nieuws om hun racistische naam hoog te houden; ik stel me een aantal corpulente kale rechtse mannen met lonsdaletruitjes voor die 24 uur per dag zitten te F5-en op marokko.nl, en bij het zien van een foute reactie dit meteen doorgeven aan hun baasje.
Zyggie.
pi_56034063
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:31 schreef Zyggie het volgende:
Wat reageert iedereen lichtgeraakt. Ook op fok zijn sporadisch verwerpelijke meningen te lezen, alhoewel die wel redelijk snel worden verwijderd. De partij van Wilders zoekt gewoon weer wat nieuws om hun racistische naam hoog te houden; ik stel me een aantal corpulente kale rechtse mannen met lonsdaletruitjes voor die 24 uur per dag zitten te F5-en op marokko.nl, en bij het zien van een foute reactie dit meteen doorgeven aan hun baasje.
Wat is er precies racistisch aan Wilders?
pi_56034164
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:30 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Marokko.nl krijgt ook geen subsidie voor het forum gedeelte
Nee, maar Fok! krijgt ook geen subsidie voor de frontpage.
En dan nog, het forum gedeelte valt onder marokko.nl, net zoals hier op Fok! dus.
pi_56034171
Marokkanen hebben al zo'n slechte naam door het criminele, extremistische en overlast veroorzakende gedrag van veel leden van deze groep. Denk echt niet dat in Marokko ooit het wangedrag van een groep Nederlanders zo zou worden getolereerd als hier in Nederland met Marokkanen. Niet door de overheid en niet door de burgers zelf.
pi_56034178
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:08 schreef jslavenburg het volgende:
Site meteen down zetten en alle members uit het land zetten
als dat toch eens zou kunnen dan zou de criminaliteit ook meteen met tientallen procenten dalen en hadden we minder werklozen
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_56034199
quote:
Och god daar is er weer zo 1 hoor.
quote:
Wat reageert iedereen lichtgeraakt
Vind je dit dan normaal? Dit is ongeveer zo'n zelfde voorbeeld als toen die vliegtuigen het WTC invlogen en die berbers de straat in Ede op gingen, feest vieren.

Ze doen ow zo hun best om te intergreren. uh-huh. Vind je het gek dat mensen zich blijven verzetten tegen dit soort lui
  maandag 14 januari 2008 @ 21:39:02 #19
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_56034265
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:33 schreef Perecules het volgende:

[..]

Wat is er precies racistisch aan Wilders?
Ohnee, sorry zeg, one-issue, anti-islamitisch en anti-multicultureel. Vreemd genoeg vloeit er uit die twee een soort populistisch-verkapte racisme, maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen, hè? Want dan ben ik een van hen.
Zyggie.
pi_56034282
Kan het forum niet enkele dagen offline gaan?
pi_56034318
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:39 schreef robbedoes het volgende:
Kan het forum niet enkele dagen offline gaan?
sure DoS anyone
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  maandag 14 januari 2008 @ 21:41:12 #22
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56034322
Nou ze hebben het wel goed voor elkaar, lekker gesubsidieerd feesten.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_56034330
quote:
Ja, inderdaad. Het gaat per slot van rekening maar om twee doden en een zwaar gewonde. Slechts drie kuffars.
En de naam van de partij van Wilders, Partij Voor de Vrijheid is natuurlijk racistisch.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_56034369
@damian: 'maar' twee doden. Dat zijn er altijd twee te veel!
:: Toenie ::
pi_56034412
wat een laffe gore etters.

ben zelf ook tegen de de missie in uruzgan maar die jonge ventjes die er zitten verdienen zoiets echt niet.
hun primaire doel was om de lokale bevolking te helpen en als die klote taliban dat niet steeds verknalde hadden ze er mooie zaken kunnen verwezenlijken.

feest vieren omdat beschermers van de natie en mensenrechten omkomen valt voor mij onder landverrraad.

liefst nu nog allemaal terug naar marokko!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')