abonnement Unibet Coolblue
pi_56676100
ooohhw, net de foto's van mijn pasgeboren neefje gezien..

*rammel* *rammel* *rammel*

ik rammel hier de bank af.. dat wordt wat morgen of overmorgen als ik hem ga zien...
*poef* nu is het weg
  maandag 11 februari 2008 @ 23:44:57 #202
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_56676169
quote:
Op maandag 11 februari 2008 23:40 schreef jellyrose het volgende:
Ik weet niet wat er in het kraanwater zit in Vlaanderen, maar mijn hemel.. wat ben jij toch soms een vreselijk schofterig wicht, BassMiss
Dat dus.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 11 februari 2008 @ 23:49:36 #203
35189 Troel
scherp en bot
pi_56676251
quote:
Op maandag 11 februari 2008 22:57 schreef miss_dynastie het volgende:
Nou ben ik het absoluut niet eens met hoe BM het brengt, maar ik geef wel eerlijk toe dat in mijn 'droomplaatje' het 'hetzouweleensnietkunnenlukkenenjarenduren' ook niet echt een rol speelt hoor Tuurlijk weet je wel dat het zo kan zijn, maar het speelt niet echt een bewuste rol in mijn 'denkproces'. Ligt dat voor andere rammelaars anders?

Enne, troel Ruben moet eerst baby born maar voorbij groeien hoor

We doen baby born wel even in de droger
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56677978
quote:
Op maandag 11 februari 2008 23:40 schreef jellyrose het volgende:
Ik weet niet wat er in het kraanwater zit in Vlaanderen, maar mijn hemel.. wat ben jij toch soms een vreselijk schofterig wicht, BassMiss
Inderdaad! Wat een idiiote opmerking BassMiss!
Ik kan me best indenken dat je rekening houdt met bepaalde tijden in het jaar ofzo, maar mijn hemel..!

Ik heb juist heel sterk het gevoel dat onze tweede niet zo makkelijk zal gaan als de eerste, weet niet waarom, maar de eerste was natuurlijk niet helemaal gepland, misschien daarom..
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_56678147
quote:
Op maandag 11 februari 2008 21:53 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Dat zien we dan wel.
Nu ga ik het niet laten om te dromen en plannen omwille van een jaloerse tik die er een hele tijd en gedoe voor nodig gehad heeft.
Wow... wat een botte reactie Dit is er zó over
pi_56678160
quote:
Op maandag 11 februari 2008 22:57 schreef miss_dynastie het volgende:
Ligt dat voor andere rammelaars anders?
Bij mij wel ja. Ik ga van het omgekeerde uit. Maar zit stiekem ook wel soms eens te dromen over x aantal jaar (maar ik denk dat die x misschien groter is bij mij dan bij anderen, gewoon ter zelfbescherming hoor ) Dat is ook de reden waarom ik niet durf uitgaan van het feit dat het met Clomid misschien wel eens direct zou lukken. Ik ken mezelf en ik weet dat ik me er te veel zou op focussen en té teleurgesteld zou zijn als het dan niet lukt. Daarom dat ik dus eigenlijk van het omgekeerde uitga. Dan kan het alleen maar beter uitkomen

En:
quote:
Op maandag 11 februari 2008 23:40 schreef jellyrose het volgende:
Ik weet niet wat er in het kraanwater zit in Vlaanderen, maar mijn hemel.. wat ben jij toch soms een vreselijk schofterig wicht, BassMiss

  dinsdag 12 februari 2008 @ 08:06:13 #207
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_56678196
Ik bemoei me niet snel met dit soort discussies maar is dit dan zo'n aardige opmerking van slaapmeisje?
Ik kan me voorstellen dat je dan zelf ook de neiging hebt om bot te reageren, zeker als je al korter door de bocht bent dan anderen... (ik sta overigens achter geen van beide opmerkingen)
quote:
Op maandag 11 februari 2008 21:43 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Tja en soms duurt het meer dan 4 jaar Ik hoop voor jullie dat het direct gaat lukken, want ik denk niet dat je ego het aankan om langer dan een paar maanden te moeten wachten.
Ik ga vooralsnog ook niet van het ergste uit als ik 'er voor ga'. Ik zou ook graag rekening houden met seizoenen e.d. en als dat niet lukt dan zien we het dan wel hoe het loopt.
Iedereen stopt toch op een moment dat het 'gunstig' is? Ik bedoel kijk naar Fuente. DIe gaat ook pas als er een contract is. En Leonieke als haar huis af is. En sommige mensen redeneren andersom (gokken een beetje op een eindpunt ipv een startpunt).

En nu ga ik naar mijn werk. Dames een fijne dag toegewenst!
  Moderator dinsdag 12 februari 2008 @ 08:15:43 #208
5428 crew  miss_sly
pi_56678253
Een startpunt kiezen omdat dat om praktische redenen verstandiger is, vind ik toch wel heel iets anders dan van een gewenst eindpunt uitgaan. Sowieso snap ik mensen niet die uberhaupt met een gewenst eindpunt bezig zijn. Op het moment dat je voor een kind gaat, hoop je dat het zo snel mogelijk lukt. In mijn hoofd ozu het niet opkomen om nu maar een maand over te slaan, omdat ik ook liever niet met Oud & Nieuw zou bevallen. Het is nu eenmaal geen exacte wetenschap...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_56678269
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 08:06 schreef Asyniur het volgende:
Ik bemoei me niet snel met dit soort discussies maar is dit dan zo'n aardige opmerking van slaapmeisje?
Ik kan me voorstellen dat je dan zelf ook de neiging hebt om bot te reageren, zeker als je al korter door de bocht bent dan anderen... (ik sta overigens achter geen van beide opmerkingen)
[..]

Ik ga vooralsnog ook niet van het ergste uit als ik 'er voor ga'. Ik zou ook graag rekening houden met seizoenen e.d. en als dat niet lukt dan zien we het dan wel hoe het loopt.
Iedereen stopt toch op een moment dat het 'gunstig' is? Ik bedoel kijk naar Fuente. DIe gaat ook pas als er een contract is. En Leonieke als haar huis af is. En sommige mensen redeneren andersom (gokken een beetje op een eindpunt ipv een startpunt).

En nu ga ik naar mijn werk. Dames een fijne dag toegewenst!
Het gaat (denk ik) bij Slaapmeisje niet over het moment waarop je stopt hoor. Normaal dat je dit gaat plannen. Ik zie me al hormonen slikken bij mijn schoonouders
Het ging (opnieuw denk ik) eerder om het feit: we maken een kindje in juni en dan beval ik in maart. Handig als je het zo kunt plannen (mijn schoonzus deed dat ook, die had een jaar op voorhand haar onthaalmoeder al vastgelegd en je ziet het, bij zo'n mensen lukt blijkbaar alles) maar dat plannen lukt niet altijd op die manier.

Ik vond de eye-opener van Slaapmeisje wel interessant. Ga er niet zomaar vanuit dat het direct lukt want dan valt alles opeens in duigen. Stel je maar voor dat ze het hele gebeuren niet in het voorjaar kunnen meemaken...
pi_56678910
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 08:18 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik vond de eye-opener van Slaapmeisje wel interessant. Ga er niet zomaar vanuit dat het direct lukt want dan valt alles opeens in duigen. Stel je maar voor dat ze het hele gebeuren niet in het voorjaar kunnen meemaken...
Het is ook wel realistisch om er over na te denken dat het misschien niet allemaal zo makkelijk gaat, maar moet dat nou elke keer? Ik vind dat er vaak de nadruk op wordt gelegd (en dat is ook niet verkeerd, maar toch).

Laat ons nou ook eens lekker ongecompliceerd dromen over onze toekomstige zwangerschappen?? Heerlijk toch?

En we komen er zelf wel achter als we té enthousiast zijn geweest......
pi_56679158
Ik ga er juist wel vanuit dat het misschien wel lang kan duren. Was bij mijn moeder en mijn twee nichten ook zo, dus misschien komt het gewoon omdat ik dan van hun heb meegemaakt dat ik daar bang voor ben.
Is ook een van de redenen waarom wij toch niet nog een paar jaar wachten voor we echt gaan proberen. Straks wacht je een paar jaar, en duurt het daarna nog een paar jaar voor het lukt... En ja, wie weet wordt ik wel snel zwanger, dan is dat natuurlijk alleen maar mooi meegenomen ook al is het dan wat eerder dan verwacht eigenlijk Je kan het nou eenmaal niet plannen.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_56679337
Moet zeggen dat "er niet van uit gaan dat het allemaal meteen lukt" ook niet altijd een hele goede optie is. Dat was namelijk wat iets teveel in mijn hoofd zat en toen was ik min of meer zonder zichbare cyclus meteen zwanger. Je kunt het niet plannen, maar beter is om rekening te houden met beiden. Het kan ontzettend snel gaan of heel lang duren of iets er tussen in. Mij was het dus iets te snel, maar ja dat heb je niet in de hand.

Maar zolang men rammelt, laat ze toch dromen, dat lijkt me het leuke van rammelen. Nog even geen planning, niets om rekening mee te houden en dromen.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 10:05:04 #213
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56679486
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 09:55 schreef Randa_v het volgende:
Maar zolang men rammelt, laat ze toch dromen, dat lijkt me het leuke van rammelen. Nog even geen planning, niets om rekening mee te houden en dromen.
Rammelen is ook iets heel anders dan een kind gaan in proberen te plannen idd Ik rammelde nl al toen ik 5 was, geloof ik
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_56679527
quote:
Op maandag 11 februari 2008 22:57 schreef miss_dynastie het volgende:
ik geef wel eerlijk toe dat in mijn 'droomplaatje' het 'hetzouweleensnietkunnenlukkenenjarenduren' ook niet echt een rol speelt hoor Tuurlijk weet je wel dat het zo kan zijn, maar het speelt niet echt een bewuste rol in mijn 'denkproces'. Ligt dat voor andere rammelaars anders?
Zeker weten wel, ik ben juist heel erg bang dat het heel erg lang duurt, of zelfs helemaal niet lukt.. en hoe mijn reactie daar dan op zal zijn... ik vind het een beetje ''eng'' dit gewoon van tevoren niet te weten, dat speelt ook wel beetje mee in het NU zo graag voor een kindje te gaan (terwijl leeftijd hier nog echt niet meespeelt hoor)
Maar bovenal bij het (dagelijks)wegdromen en kinderkamer en kleertjes al voor me zie, denk ik aan het moeder worden en hoe dat is om een baby te hebben om voor te zorgen.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  Moderator dinsdag 12 februari 2008 @ 10:08:44 #215
5428 crew  miss_sly
pi_56679549
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 09:55 schreef Randa_v het volgende:
Moet zeggen dat "er niet van uit gaan dat het allemaal meteen lukt" ook niet altijd een hele goede optie is. Dat was namelijk wat iets teveel in mijn hoofd zat en toen was ik min of meer zonder zichbare cyclus meteen zwanger. Je kunt het niet plannen, maar beter is om rekening te houden met beiden. Het kan ontzettend snel gaan of heel lang duren of iets er tussen in. Mij was het dus iets te snel, maar ja dat heb je niet in de hand.

Maar zolang men rammelt, laat ze toch dromen, dat lijkt me het leuke van rammelen. Nog even geen planning, niets om rekening mee te houden en dromen.
Daarom is het ook verstandig niet te starten voor je ook werkelijk over 9 maanden een kind zou willen en kunnen (praktisch gezien) hebben. Plannen is iets anders dan rammelen en dromen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_56679621
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 10:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Daarom is het ook verstandig niet te starten voor je ook werkelijk over 9 maanden een kind zou willen en kunnen (praktisch gezien) hebben. Plannen is iets anders dan rammelen en dromen
Inderdaad!
Met plannen doe je jezelf denk ik alleen maar verdriet en frustratie aan, een strakke planning om een kind te krijgen gaat vrijwel nooit op, zoiets valt echt niet geheel te plannen dat je precies hoopt in welke maand een kind te krijgen
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_56679661
Oh, het praktische maakte hier niet uit want het "plannen" hier was dat er minstens 2 jaar tussen moest zitten tussen Merlijn en nummer 2. Dat is gelukt. Alleen door het niet te verwachen was het even schrikken dat het al zo snel was.
pi_56679677
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 09:28 schreef Koningin het volgende:

[..]

Het is ook wel realistisch om er over na te denken dat het misschien niet allemaal zo makkelijk gaat, maar moet dat nou elke keer? Ik vind dat er vaak de nadruk op wordt gelegd (en dat is ook niet verkeerd, maar toch).

Laat ons nou ook eens lekker ongecompliceerd dromen over onze toekomstige zwangerschappen?? Heerlijk toch?

En we komen er zelf wel achter als we té enthousiast zijn geweest......
Precies. Natuurlijk kan het allemaal langer duren. Maar het feit dat ik dat weet wil niet zeggen dat ik dat ook maar steeds in mijn achterhoofd hoef te houden, ik geloof dat ik nuchter genoeg ben om niet bij de eerste maand waarin het niet gelukt is meteen te gaan zitten sippen.
Ik ga dus maar lekker dromen van de zomer waarin we er voor gaan en hoe lang het dan duurt zien we dan wel weer.
daarnaast moeten we denk ik ook niet vergeten dat er naast alle zwangerschappen die lang op zich lieten wachten ook immens veel vrouwen zijn die binnen een paar maanden zwanger werden. Het feit dat er nu (gelukkig!) veel meer openheid over moeilijk zwanger worden aan het komen is overschaduwt soms in mijn optiek wel een beetje de probleemloze gevallen
pi_56679710
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 09:55 schreef Randa_v het volgende:


Maar zolang men rammelt, laat ze toch dromen, dat lijkt me het leuke van rammelen. Nog even geen planning, niets om rekening mee te houden en dromen.
Ik vind dr amper wat leuks aan hoor,
je hebt ook weer verschillen WAAROM mensen rammelen
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  Moderator dinsdag 12 februari 2008 @ 10:32:34 #220
5428 crew  miss_sly
pi_56680009
Hoezo overschaduwt de openheid over de problematiek de probleemloze gevallen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 12 februari 2008 @ 10:35:20 #221
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56680053
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 10:32 schreef miss_sly het volgende:
Hoezo overschaduwt de openheid over de problematiek de probleemloze gevallen
Ze bedoelt waarschijnlijk dat er, door sommigen, nu bijna wordt gedaan alsof het "normaal" is dat zwanger worden niet zonder slag of stoot gaat.

Wat ik absoluut geen betrekking vindt hebben op de opmerking van Slaapmeisje btw.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_56680136
Oh, ik bedoel het verder niet negatief hoor.
Ik bedoel alleen dat er eindelijk dat er steeds meer openheid aan het komen is over lastig zwanger worden. Dat is fijn, want zo wordt het duidelijk dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is en zo kunnen lotgenoten elkaar vinden.

Maar bijvoorbeeld via een forum maar ook na een programma zoals babyboom lijken de "vervelende verhalen" soms de boventoon te voeren en ook dát is helemaal logisch want daar is ook vaak veel meer reden om er over te praten.
Maar het kan ook een beetje een scheef beeld geven aangezien al die normale verhalen waarbij er na een klein aantal maanden een gezonde zwangerschap volgt met een rustige, "prettige" ( ) bevalling, een fijne kraamtijd en een gezond kind volgt die zijn er natuurlijk wel en voor zover ik het weet zijn dat soort gevallen ook nog steeds in de meerderheid.
pi_56680144
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 10:35 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ze bedoelt waarschijnlijk dat er, door sommigen, nu bijna wordt gedaan alsof het "normaal" is dat zwanger worden niet zonder slag of stoot gaat.

Wat ik absoluut geen betrekking vindt hebben op de opmerking van Slaapmeisje btw.
Idd. En nee, helemaal los van Slaapmeisje en BM
  dinsdag 12 februari 2008 @ 10:44:01 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56680201
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 10:13 schreef owlet het volgende:

[..]

Precies. Natuurlijk kan het allemaal langer duren. Maar het feit dat ik dat weet wil niet zeggen dat ik dat ook maar steeds in mijn achterhoofd hoef te houden, ik geloof dat ik nuchter genoeg ben om niet bij de eerste maand waarin het niet gelukt is meteen te gaan zitten sippen.
Ik ga dus maar lekker dromen van de zomer waarin we er voor gaan en hoe lang het dan duurt zien we dan wel weer.
daarnaast moeten we denk ik ook niet vergeten dat er naast alle zwangerschappen die lang op zich lieten wachten ook immens veel vrouwen zijn die binnen een paar maanden zwanger werden. Het feit dat er nu (gelukkig!) veel meer openheid over moeilijk zwanger worden aan het komen is overschaduwt soms in mijn optiek wel een beetje de probleemloze gevallen
Bedoel je dat laaste hier? Of in het algemeen en dus ook hier?

Er is een tijdje terug al eens geroepen dat het realisme en daardoor de opmerkingen dat het enthousiasme van sommige meiden zo hier en daar wat getemperd diende te worden niet echt op prijs werd gesteld en sindsdien is het in mijn ogen een heel stuk minder geworden volgens mij.

En ook hier in het Rammelaars topic heb ik niet het idee dat er nou echt maar constant gehamerd wordt op 'nou... kijk maar uit want...'
Maar het kan best zijn dat het mij niet zo op valt hoor.

Sinds iemand dat over het 2e streepjes topic zei ben ik iig wel anders gaan reageren, want het is ook idd niet leuk als jij heel enthousiast ergens over bent en een ander gaat je bijna de put in zitten praten.

-----------------
Ah je had al antwoord gegeven op mijn eerste vraag zie ik.
***
  dinsdag 12 februari 2008 @ 16:14:49 #225
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_56685652
Bass-Miss brengt het misschien wat bot (as usual), maar ik denk/rammel eigenlijk wel een beetje op dezelfde manier. Ik heb ook een bepaalde maand in gedachten dat ik 2e geboren zou zien willen worden. Dus 9 maanden daarvoor gaan wij wrs ook 'beginnen'. Wil niet zeggen dat dat gaat lukken, maar hey, je kan het altijd proberen toch? En Noah is het resultaat van een ongelukje, en daarna heb ik nog een keer een miskraam gehad. Dus ik ga er eigenlijk wel een beetje vanuit dat ik blijkbaar makkelijk zwanger wordt, en dat ik dus in een bepaalde maand kan gaan plannen. En jaja, resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, blablabla. Daar kom ik eventueel vanzelf wel achter dan. En dan is het natuurlijk niet het einde van de wereld. Maar ik zou wel graag in die ene maand zwanger worden, dus dat proberen we gewoon.

Overigens heb ik ook enorm meegeleefd met Slaapmeisje, en heb ik het haar ook van harte gegund. Zij is het levende bewijs dat het niet bij iedereen zo makkelijk gaat, en helaas voor vele anderen vrouwen ook niet. En het is misschien cru, zeker als het je zo in je neus wordt gewreven, maar bij sommigen gaat het dus wel zó makkelijk, dat je in een bepaalde maand kunt gaan plannen. En dat kun je arrogant vinden, of naïef, of wat dan ook. Maar zo werkt het gewoon bij sommigen. En bij sommigen ook niet en die komen daar dus nog wel achter. Bij sommigen lukt het ook wel "gewoon".
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_56687042
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 08:06 schreef Asyniur het volgende:
Ik bemoei me niet snel met dit soort discussies maar is dit dan zo'n aardige opmerking van slaapmeisje?
Ik kan me voorstellen dat je dan zelf ook de neiging hebt om bot te reageren, zeker als je al korter door de bocht bent dan anderen... (ik sta overigens achter geen van beide opmerkingen)
[..]

Ik ga vooralsnog ook niet van het ergste uit als ik 'er voor ga'. Ik zou ook graag rekening houden met seizoenen e.d. en als dat niet lukt dan zien we het dan wel hoe het loopt.
Iedereen stopt toch op een moment dat het 'gunstig' is? Ik bedoel kijk naar Fuente. DIe gaat ook pas als er een contract is. En Leonieke als haar huis af is. En sommige mensen redeneren andersom (gokken een beetje op een eindpunt ipv een startpunt).

En nu ga ik naar mijn werk. Dames een fijne dag toegewenst!
Toch vind ik dat een heel ander soort plannen.
Sara was nogal onverwachts, daar viel niet eens wat te plannen. En wij hebben deze 'startmaand' gekozen inderdaad vanwege dat ik dan wel of geen werk zou hebben, niet omdat een winterkindje o.i.d. mij leuker lijkt of om wat voor andere redenen dan ook.
Ik vind het echt iets heel anders. Het is voor ons een soort aftellen naar het moment, een soort spanning die we bij Sara niet hadden. En als ik niet meteen zwanger zou worden maar bijvoorbeeld pas in september zou dat qua planning niets uitmaken.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 12 februari 2008 @ 18:16:40 #227
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_56687483
Ik wilde er alleen maar op wijzen dat iedereen op een andere manier iets 'plant'.
Of het verstandig is, is een tweede.
Maar ik vond gewoon Slaapmeisjes opmerking ook niet echt aardig, waarmee ik Bass-miss reactie daarop niet goedkeur overigens.

Ik snap ook wel dat een startdatum plannen iets anders is dan een einddatum, maar voor sommige mensen is dat net zo belangrijk. Alleen daar wordt nu aan voorbij gegaan.

Ik kom uit een groot gezin, maar het halve gezin is in de lente jarig en de andere helft in de herfst (incl. alle aanhang en nieuwgeboren kinderen). Ik zou het fijn vinden als mijn kinderen in de toekomst er wat tussenin vielen zodat er ieder weekend in 2 maanden een verjaardag binnen directe familie te vieren is. Maar dat wil niet zeggen dat dit ook gaat lukken. Maar ik mag het wel gaan proberen (toch?). En ik denk dat je zo ook Bass-miss opmerking moet lezen. Misschien wil zij van het positieve uitgaan en niet (zoals ook eerder gezegd door andere mensen in dit topic) er steeds aan herinnerd worden dat het ook anders kan.

Mijn zus werd zwanger toen zij dat wilde, een vriendin kreeg 3 miskramen en is nu 16 weken zwanger, een andere vriendin is nog steeds niet zwanger (en zal dit waarschijnlijk ook nooit worden). Iedereen is anders. Maar ik ga er vooralsnog van uit dat het ook bij mij geen problemen gaat opleveren om zwanger te worden. Als het anders gaat, dan zien we dan wel weer maar daar wil ik me van tevoren niet druk om maken.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is maar ik merk dat ik het moeilijk vind om helder en duidelijk te formuleren hoe ik het precies bedoel. En schrift is maar schrift. Je leest er zelf de intonatie in...
pi_56687608
Asyniur ik snap je wel hoor. Het is voor mij persoonlijk ook gewoon dat ik er andersom inderdaad moeite mee heb wanneer mensen zeggen dat ze 'dan en dan' een eerste, tweede, derde whatever gaan maken, juist omdat het zo'n ongrijpbaar iets is, en dat het voor zowel mensen bij wie dat niet lukt als mensen bij wie het ongepland lukt best verdriet kan geven. Niet dat ik nu verdrietig ben, maar ik bedoel dat het gewoon niet te plannen is zoiets.
Natuurlijk zijn er voorkeuren, als ik het voor het zeggen heb zou ik liever niet augustus bevallen omdat we dan al tig verjaardagen hebben, waaronder die van manlief en Sara.
Ik voelde me niet aangevallen door jouw reactie, sorry als dat zo overkwam, net als jij heb ik ook moeite met dingen helder en duidelijk te schrijven
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 12 februari 2008 @ 18:37:35 #229
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_56687807
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 17:47 schreef Fuente het volgende:

[..]

Toch vind ik dat een heel ander soort plannen.
Sara was nogal onverwachts, daar viel niet eens wat te plannen. En wij hebben deze 'startmaand' gekozen inderdaad vanwege dat ik dan wel of geen werk zou hebben, niet omdat een winterkindje o.i.d. mij leuker lijkt of om wat voor andere redenen dan ook.
Ik vind het echt iets heel anders. Het is voor ons een soort aftellen naar het moment, een soort spanning die we bij Sara niet hadden. En als ik niet meteen zwanger zou worden maar bijvoorbeeld pas in september zou dat qua planning niets uitmaken.
Het is ook andersom plannen wat ik ook al zei in mijn eerdere post.
Maar dan blijf ik bij dat iedereen stopt wanneer het haar gunstig uitkomt. De meeste mensen kiezen een startpunt en sommigen een soort eindpunt. Of dat verstandig is, is een tweede.

Het enige wat ik vond/vind is dat iedereen zo over die opmerking van Bass-miss viel. Er hadden al wat mensen geprobeerd haar mening te nuanceren, maar zij heeft geen enkele reden om deze bijstellen binnen haar eigen ervaring. En toen maakte slaapmeisje haar opmerking over dat ego en daarop reageerde bass-miss met een (ook in mijn ogen de onnodig grove) opmerking. En toen viel iedereen over die botte opmerking van haar. Terwijl ik persoonlijk de opmerking van slaapmeisje ook niet bepaald aardig vond...
  dinsdag 12 februari 2008 @ 18:42:59 #230
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_56687907
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 18:24 schreef Fuente het volgende:
Asyniur ik snap je wel hoor. Het is voor mij persoonlijk ook gewoon dat ik er andersom inderdaad moeite mee heb wanneer mensen zeggen dat ze 'dan en dan' een eerste, tweede, derde whatever gaan maken, juist omdat het zo'n ongrijpbaar iets is, en dat het voor zowel mensen bij wie dat niet lukt als mensen bij wie het ongepland lukt best verdriet kan geven. Niet dat ik nu verdrietig ben, maar ik bedoel dat het gewoon niet te plannen is zoiets.
Natuurlijk zijn er voorkeuren, als ik het voor het zeggen heb zou ik liever niet augustus bevallen omdat we dan al tig verjaardagen hebben, waaronder die van manlief en Sara.
Ik voelde me niet aangevallen door jouw reactie, sorry als dat zo overkwam, net als jij heb ik ook moeite met dingen helder en duidelijk te schrijven
Hey, zo blijven we een beetje achter elkaar aan posten
Het is ook allerminst mijn bedoeling ueberhaupt iemand aan te vallen. Ik wilde het alleen wat nuanceren...

Jij hebt de goede woorden even aangedragen: bij voorkeur dan en dan...of bij voorkeur niet dan...
Dank je wel!

Zo en nou ga ik naar mijn zusje (die in de herfst jarig is )
  dinsdag 12 februari 2008 @ 19:34:29 #231
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_56688857
Ik vind het sowieso al wat anders als het je eerste is en je denkt wel "even" zwanger te worden. Maar als je al een kind hebt, en het was in één keer raak, is het dan echt zo gek dat je denkt of ervan uit gaat dat het de 2e keer ook zo makkelijk gaat?
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 18:24 schreef Fuente het volgende:
Asyniur ik snap je wel hoor. Het is voor mij persoonlijk ook gewoon dat ik er andersom inderdaad moeite mee heb wanneer mensen zeggen dat ze 'dan en dan' een eerste, tweede, derde whatever gaan maken, juist omdat het zo'n ongrijpbaar iets is, en dat het voor zowel mensen bij wie dat niet lukt als mensen bij wie het ongepland lukt best verdriet kan geven.
Ik denk voor mezelf dat juist omdat Noah ongepland is, ik nu zo graag de 2e wel wil plannen. Voor zover dat mogelijk is. Maar ik kan het toch altijd proberen.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  Moderator dinsdag 12 februari 2008 @ 21:25:01 #232
5428 crew  miss_sly
pi_56691271
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 19:34 schreef texelonia het volgende:
Ik vind het sowieso al wat anders als het je eerste is en je denkt wel "even" zwanger te worden. Maar als je al een kind hebt, en het was in één keer raak, is het dan echt zo gek dat je denkt of ervan uit gaat dat het de 2e keer ook zo makkelijk gaat?
Ik vind het persoonlijk inderdaad raar dat mensen er van uit lijken te gaan dat als het de eerste keer snel ging, het de tweede keer dus ook wel snel en gemakkelijk gaat. Zwanger worden is niet iets dat altijd gemakkelijk of altijd moeilijk hoefet te gaan. Dat weet je nu eenmaal nooit. Je mag het best hopen, maar dat is dan toch net weer iets anders dan er vanuit gaan, imo.

Verder hoop ik altijd voor iedereen dat het snel en gemakkelijk gaat, ook voor BM. En iedereen die begint gun ik de dromen en het hoopvolle. Ik vind alleen een opmerking als 'jaloerse tik' en 'hoop tijd en gedoe' echt heel naar klinken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  † In Memoriam † dinsdag 12 februari 2008 @ 22:35:29 #233
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_56692934
Sorry even geen tijd gehad om eerder te reageren hier. Mijn opmerking was inderdaad vrij bot gisteravond. Het was bedoeld als een eye-opener, maar kwam nogal hard aan geloof ik.

Wat ik misschien beter in het algemeen kan zeggen tegen alle rammelaars is dat je kunt plannen en dromen wat je wil, maar dat een zwangerschap komt wanneer die komt (of bij sommigen helaas helemaal niet komt, maar dat is een heel ander verhaal). Soms denk je alles voor elkaar te hebben en dan klaar te zijn voor een kindje in je leven, maar dan loopt het toch helemaal anders. Mijn man wilde graag een gespreid bedje (trouwen, groter huis, allebei een vaste baan). Op het moment dat ik zwanger was, verloor mijn man zijn vaste baan en vlak voordat ik weer van zwangerschapsverlof terugkwam, verloor ik de mijne. Gewoon even een tipje voor de rammelaars onder jullie. Probeer je niet teveel vast te houden aan de mitsen en maren en praktische bezwaren en het plannen van een zwangerschap, maar ga gewoon van je gevoel uit
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_56693731
Tex, ik vind de voorpret (om het zo even te noemen) ook geweldig hoor! Gewoon samen toeleven naar het moment waarop je ervoor gaat, ipv ineens zwanger te zijn terwijl je anticonceptie gebruikt, op dat punt ben ik het helemaal met je eens.
Echter heb ik juist daarom het gevoel dat het bij een tweede (bij mij dan) wel eens langer zou kunnen duren, kan niet goed uitleggen waarom, is gewoon een gevoel.

Slaapmeisje, je hebt helemaal gelijk hoor, wat praktische dingen betreft. Maar toen ik zwanger was van Sara had ik geen vaste baan en moesten wij enorm veel moeite doen om rond te kunnen komen. Met een vast contract heb je toch meer zekerheid dan met een uitzendcontract, dus zo gek vind ik het dan niet om nog even te wachten, ook al weet ik dat je altijd je baan zou kunnen kwijtraken, het geeft toch een geruster gevoel om eraan te beginnen.

Dat vind ik ergens ook het leuke van 'plannen', dat je er met een gerust gevoel ingaat, dat je er echt klaar voor bent enz. En hoe het lang het dan nog duurt, zien we wel.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 13 februari 2008 @ 00:03:47 #235
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_56695018
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 22:35 schreef Slaapmeisje het volgende:
Sorry even geen tijd gehad om eerder te reageren hier. Mijn opmerking was inderdaad vrij bot gisteravond. Het was bedoeld als een eye-opener, maar kwam nogal hard aan geloof ik.
Ik ben blij dat je dat zelf inmiddels ook ziet. En ik vind het bijzonder naar dat over iets heel 'moois & vrolijks' altijd een donker wolkje moet hangen. Altijd dat 'Hou in je achterhoofd dat het wel eens anders kan lopen dat je misschien wenst'. Van dat risico is iedereen wel op de hoogte. Dat het sommigen van ons daadwerkelijk gebeurt ook.
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 13 februari 2008 @ 07:41:17 #236
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_56697101
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 22:35 schreef Slaapmeisje het volgende:
Probeer je niet teveel vast te houden aan de mitsen en maren en praktische bezwaren en het plannen van een zwangerschap, maar ga gewoon van je gevoel uit
En ik denk dat je hiermee uiteindelijk de spijker op zijn kop slaat

Overigens beschuldigt mijn vriend mij ervan dat ik de laptop kapot gerammeld heb
pi_56697768
Ik vind het trouwens heerlijk voelen om een begindatum te hebben. De vorige zwangerschap was zo onverwacht, het lijkt me nu fijn om ook eens de spanning van het tweede-streepje-zoeken te voelen. Hopelijk duurt die spanning niet te lang maar hopelijk lukt het in ieder geval om binnen een jaar zwanger te worden. Dan vallen zwangerschap, bevalling en kraamtijd binnen de hoofdfase van mijn studie en dan kan ik (hopelijk) daarna de afstudeerfase in gaan.
Toch wel een beetje plannen dus
  woensdag 13 februari 2008 @ 15:14:32 #238
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_56704731
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 21:25 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het persoonlijk inderdaad raar dat mensen er van uit lijken te gaan dat als het de eerste keer snel ging, het de tweede keer dus ook wel snel en gemakkelijk gaat. Zwanger worden is niet iets dat altijd gemakkelijk of altijd moeilijk hoefet te gaan. Dat weet je nu eenmaal nooit. Je mag het best hopen, maar dat is dan toch net weer iets anders dan er vanuit gaan, imo.

Verder hoop ik altijd voor iedereen dat het snel en gemakkelijk gaat, ook voor BM. En iedereen die begint gun ik de dromen en het hoopvolle. Ik vind alleen een opmerking als 'jaloerse tik' en 'hoop tijd en gedoe' echt heel naar klinken.
Tja ik vind dat dus niet raar. Natuurlijk is het niet een feit (zoals Bass-Miss zei) dat het dan de 2e keer ook makkelijk gaat. Maar je basseert je evrwachtingen toch voor een groot deel ook op je eerdere ervaringen. Dus vind ik het niet raar dat als je de 1e keer heel makkelijk zwanger wordt, je denkt dat dat de 2e keer ook wel makkelijk zal gaan.

En ik weet ook wel dat het echt geen garantie is, en dat het nu best ineens 3 maanden kan duren ipv gewoon 1. Of nog veel en veel langer. Maar dat zie ik dan wel weer, zoals anderen al eerder zeiden, daar wil ik me niet druk om maken zolang dat niet nodig is.

Dat van die jaloerse tik en hoop tijd en gedoe vond ook geen leuke opmerkingen trouwens, maar ik reageerde vooral op de discussie over het wel/niet snel zwanger worden.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 13 februari 2008 @ 15:24:39 #239
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_56704952
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 23:03 schreef Fuente het volgende:
Tex, ik vind de voorpret (om het zo even te noemen) ook geweldig hoor! Gewoon samen toeleven naar het moment waarop je ervoor gaat, ipv ineens zwanger te zijn terwijl je anticonceptie gebruikt, op dat punt ben ik het helemaal met je eens.
Echter heb ik juist daarom het gevoel dat het bij een tweede (bij mij dan) wel eens langer zou kunnen duren, kan niet goed uitleggen waarom, is gewoon een gevoel.

Slaapmeisje, je hebt helemaal gelijk hoor, wat praktische dingen betreft. Maar toen ik zwanger was van Sara had ik geen vaste baan en moesten wij enorm veel moeite doen om rond te kunnen komen. Met een vast contract heb je toch meer zekerheid dan met een uitzendcontract, dus zo gek vind ik het dan niet om nog even te wachten, ook al weet ik dat je altijd je baan zou kunnen kwijtraken, het geeft toch een geruster gevoel om eraan te beginnen.

Dat vind ik ergens ook het leuke van 'plannen', dat je er met een gerust gevoel ingaat, dat je er echt klaar voor bent enz. En hoe het lang het dan nog duurt, zien we wel.
Is het niet meer een angst dan, dat je bang bent dat het dit keer langer zal duren? Ik hoop dat je gevoel hierin niet juist is in elk geval

Dat van dat vaste contract herken ik ook trouwens. Ik heb 1,5 jaar als uitzendkracht gewerkt voor ik een tijdelijk contract kreeg. En dat wil ik echt niet meer... Het vreet zoveel energie, niet weten of en waar en wanneer je volgende week kunt werken, niet weten of je wel genoeg zult verdienen en of je de rekeningen kunt betalen en eten kunt kopen. Ik word al "depri" bij de gedachte eraan alleen al.
Voor de rest hecht ik ook weinig waarde aan dat "alles op orde hebben" voor je aan een kind begint; dé baan, groot huis, etc. Ik hoef ook echt geen geweldige carriere opgebouwd te hebben. Zolang ik maar enige zekerheid heb dat we straks de huur kunnen betalen, vind ik het goed. Bovendien, natuurlijk kun je altijd ontslagen worden, maar meestal heb je dan wel recht op een uitkering ofzow.

En behalve dat ik de huur wil kunnen betalen, wil ik ook gewoon geld hebben voor de babykamer, en kleertjes, en dat soort "onzin". Met Noah hadden we het best krap, hebben veel "afdankertjes" gekregen, of anderen hebben spullen voor ons betaald. En hoewel daar niks mis mee was en ik er echt heel blij mee ben, zou ik het voor de 2e gewoon wel leuk vinden om zelf alles te kunnen kopen en uit te zoeken
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † woensdag 13 februari 2008 @ 17:41:46 #240
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_56707732
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 15:14 schreef texelonia het volgende:

[..]

Maar je basseert je evrwachtingen toch voor een groot deel ook op je eerdere ervaringen.
Leuke typfout trouwens
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_56708793
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 21:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind het persoonlijk inderdaad raar dat mensen er van uit lijken te gaan dat als het de eerste keer snel ging, het de tweede keer dus ook wel snel en gemakkelijk gaat.
Dat is niet zo raar hoor. Dat is je eigen ervaring en dus je referentiekader. En dat niemand er bij het zwanger gaan worden vanuit gaat dat het jaren gaat duren of misschien wel helemaal niet is volkomen natuurlijk. Je beschermt jezelf ertegen. Je staat er toch niet elke dag bij stil als je je huis verlaat dat je onder een bus kunt komen? Dat je voortdurend in gevaar bent als het ware?
En dat je dingen hoort van anderen en dingen leest betekent nog niet dat dat tot je doordringt. Dat gebeurt pas als je het zelf meemaakt.
pi_56715511
Dat inderdaad Tex, gewoon niet meer hoeven beknibbelen zeg maar. Nu loopt het best lekker hier, maar voor hetzelfde geld heb ik over een half jaar geen baan meer.

En ja, het is inderdaad een soort angst, dat misschien niet zwanger worden. Ik hoop ook dat ik dat helemaal mis heb, en dat het gewoon goed gaat.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:50:46 #243
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_56715841
Maar op die manier heb ik het dus helemaal niet bedoeld. Ook ik weet echt nog wel wat rammelen is hoor, en toen ik met de pil stopte telde ik ook iedere maand door.
"Als ik nu zwanger ben, wordt het kindje dan en dan geboren".

Ik vond het alleen zo stellig van BM, ik stop in juni, want ik wil wel graag het tegenovergestelde seizoen.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:51:39 #244
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_56715873
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 18:42 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Dat is niet zo raar hoor. Dat is je eigen ervaring en dus je referentiekader. En dat niemand er bij het zwanger gaan worden vanuit gaat dat het jaren gaat duren of misschien wel helemaal niet is volkomen natuurlijk. Je beschermt jezelf ertegen. Je staat er toch niet elke dag bij stil als je je huis verlaat dat je onder een bus kunt komen? Dat je voortdurend in gevaar bent als het ware?
En dat je dingen hoort van anderen en dingen leest betekent nog niet dat dat tot je doordringt. Dat gebeurt pas als je het zelf meemaakt.
Ook dat is heel waar Heaven, wat je zegt.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_56716230
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:50 schreef Leah het volgende:
Maar op die manier heb ik het dus helemaal niet bedoeld. Ook ik weet echt nog wel wat rammelen is hoor, en toen ik met de pil stopte telde ik ook iedere maand door.
"Als ik nu zwanger ben, wordt het kindje dan en dan geboren".

Ik vond het alleen zo stellig van BM, ik stop in juni, want ik wil wel graag het tegenovergestelde seizoen.
Joh, ik ben vandaag ongesteld geworden en mag deze maand beginnen met de eerste IUI en ik heb de uitgerekende datum ook al opgezocht
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 13 februari 2008 @ 23:08:37 #246
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_56716471
Herkenbaar hoor! Gek genoeg kan ik me de uitgerekende data van mijn miskramen niet eens meer herinneren.. Zelfs het seizoen niet meer.

Tijd heelt is een clichè, maar soms ook waar
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_56716642
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 23:08 schreef Leah het volgende:
Herkenbaar hoor! Gek genoeg kan ik me de uitgerekende data van mijn miskramen niet eens meer herinneren.. Zelfs het seizoen niet meer.

Tijd heelt is een clichè, maar soms ook waar
Het is niet voor niets een cliche, he?
ik droom ook gewoon verder hoor, dat is zo fijn
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 14 februari 2008 @ 07:43:17 #248
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_56720041
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 23:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Joh, ik ben vandaag ongesteld geworden en mag deze maand beginnen met de eerste IUI en ik heb de uitgerekende datum ook al opgezocht
Dus het wordt duimen draaien deze maand miss_sly?
Ik duim met je mee. Zet hem op!
  donderdag 14 februari 2008 @ 20:41:32 #249
108648 cattie
lieve moeder
pi_56734964
En Miss_sly, wat zou de datum worden?
Misschien doe ik wel mee. Of toch niet. Zo vreemd, voor de zwangerschap van Ive wist ik al heel lang dat ik zsm zwanger wilde worden en was het mijn man die de knoop door moest hakken. Nu is mijn man er klaar voor en ik nog niet. Best vreemd, als ik nu zeg, we gaan er voor, dan gaan we er ook direct voor. Maar toch, ik ben er nog niet klaar voor. Dus deze maand denk ik toch nog maar niet.
pi_56736154
Cattie Er komt vast een moment dat je er helemaal zeker van bent!
pi_56737920
19 november, de dag na de verjaardag van mijn vriend...best toffe datum, toch?
Ik droom gewoon nog lekker door, minstens 4 weken dromen nu

cattie, het moment komt wel en dan voelt het goed. En dat is het belangrijkste: dat het goed voelt, wanneer het ook is
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_56741180
Ik ga onwijs voor je duimen miss_sly!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 15 februari 2008 @ 09:07:40 #253
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56742159
Ik ook! *begint al: duimduimduim
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_56902094
Hoe gaat het met de overige rammelaars?

Wij hebben gister weer gepraat over een tweede kindje. M. heeft er totaal geen praktische bezwaren tegen maar hij vind het emotioneel weer moeilijk. Van 0,0 kinderwens naar ineens een eerste kind was al een grote stap. Om dan bewust voor een tweede kind te kiezen vind hij heel moeilijk.

Hij zegt dat hij het mij niet kan weigeren omdat de wens voor mij zo groot is. Maar ik wil niet dat hij het doet om mij te plezieren, niet bij zoiets als dit.
Maar ik ken hem natuurlijk ook wel een beetje en ik weet ook dat hij snel voor de makkelijkste weg kiest. Bijvoorbeeld door het af te schuiven op "ik doe jou een plezier" om zo maar niet zélf bewust de keuze te moeten maken.
En het is een volwassen vent die volwassen genoeg is om zelf de gevolgen van zijn beslissingen te dragen. Als hij zegt een tweede kind te willen en ik weet dat als dat kind er eenmaal is hij er net zo veel van zal houden als van Ronja, waarom zou ik dan nog gaan twijfelen.
Nou ja, lastig dus
  vrijdag 22 februari 2008 @ 11:42:37 #255
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56902916
Ach Owlet, ik heb ergens een onderzoek gelezen dat 90 % van de mannen vnrml kinderen krijgen omdat ze zich de wens van de vrouw maar zo'n beetje laten aanleunen..ze vinden het wel best, omdat zij het zo graag wil, en als het er is houden ze er superveel van, zoals jij ook al aangaf. Het percentage dat echt een actieve kinderwens heeft, zeg maar, is zo'n 10 % (volgens dat onderzoek heb je dus een heel normale man ) .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_56904020
ghehe, laat het hem maar niet horen dat hij normaal is. Hij moet nog wennen aan het idee ineens steeds meer bij dat door hem zo verafschuwde burgerlijke te komen

Ik heb maar besloten om het los te laten. Iedereen voelt het anders en dit is denk ik voor hem al een behoorlijke kinderwens, ik hoef niet te verwachten dat het net zo zal worden als bij mij want zo is hij gewoon niet.
En als hij het echt niet wil dan zegt hij het ook wel (en als hij dat niet doet dan is dat gewoon niet zo slim van hem )
Hij ziet altijd immense beren op de weg, bij zowat alles dus bij dit ook. Maar dat wil niet zeggen dat hij niet blij zal zijn met de uiteindelijke situatie.
pi_56904924
Herkenbaar owlet.

Toen ik over een tweede kind begon had manlief ook de reactie: Waarom in godsnaam? We hebben toch een leuk kind? Is ie niet goed genoeg dan?
Wie weet waar we aan beginnen, en dat geregel met 2 kinderen...en..en..noem maar op...

Na een jaar (en af en toe erover hebben natuurlijk) ging hij overstag (laten we er maar voor gaan ook).
Hij vond het veel "enger" dan ik.

Hij vind het nu natuurlijk geweldig, onze 2 jongens, en zijn twijfels waren meteen na de geboorte gelukkig verdwenen.

Maar wat Vivi hierboven aanhaalt: als ik nergens over begonnen was hadden we maar 1 kind (ja, wel 1 kind, want dat was in den beginne zijn idee )
pi_56913659
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 11:42 schreef Vivi het volgende:
Ach Owlet, ik heb ergens een onderzoek gelezen dat 90 % van de mannen vnrml kinderen krijgen omdat ze zich de wens van de vrouw maar zo'n beetje laten aanleunen..ze vinden het wel best, omdat zij het zo graag wil, en als het er is houden ze er superveel van, zoals jij ook al aangaf. Het percentage dat echt een actieve kinderwens heeft, zeg maar, is zo'n 10 % (volgens dat onderzoek heb je dus een heel normale man ) .
Volgens mij is dat onderzoek nog hartstikke waar ook!
Ik weet vrijwel zeker dat als ik nooit over kinderen zou zijn begonnen we ook nooit kinderen zouden krijgen...
Denk dat de meeste mannen echt pas het besef van ''leuk'' hebben als de baby er eenmaal is, dat het tastbaar is zeg maar.

Hier verder geen nieuws, ik rammel gewoon echt elke dag heel erg!
I
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 22 februari 2008 @ 20:41:19 #259
108648 cattie
lieve moeder
pi_56913811
Owlet, wat jouw vriend heeft, had mijn man bij Ive. Omdat ik zo graag wilde, vond hij het op een bepaald moment ook oke. En nu is hij stapel gek op hem. Dus dat komt wel goed hoor!
Nu is het bij ons juist andersom. Al kan mijn man een stuk beter omgaan met de situatie dan ik, toen ik al wel wilde en hij nog niet was ik een stuk drammeriger dan hij nu.
pi_56914401
Dank voor jullie bemoedigende woorden. Ik heb vivi's stukje laten lezen aan M. en we hebben zojuist besloten dat we er gewoon maar voor gaan.
Ik kom dus weer afscheid nemen hier, hopelijk zie ik jullie snel in het tweede-streepjestopic en natuurlijk het zwangerschapstopic
  vrijdag 22 februari 2008 @ 21:20:31 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56914585
Wat leuk Owlet! Succes!
***
  vrijdag 22 februari 2008 @ 21:57:44 #262
108648 cattie
lieve moeder
pi_56915386
Leuk Owlet! Veel succes en dat het maar snel mag lukken!
pi_56915492
Superleuk Owlet, veel succes!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zaterdag 23 februari 2008 @ 09:29:50 #265
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_56921662
Gaaf Owlet!

Hier ook zo'n vent hoor!
Ik heb steeds gezegd dat ik voor mijn 32e moeder wil zijn of zwanger. Volgend jaar mei word ik 32.
Laatst mompelde mijn vriend iets over einde van dit jaar...
Ik zeg: wil je dan wel?
Hij heel droog: nou dat weet ik niet, maar ik kom er dan niet meer onderuit of wel?

En daar heeft ie waarschijnlijk wel gelijk in


PW Owlet, welk stukje van Vivi gaf precies de doorslag
pi_56922079
Dat 90% van de mannen wel kinderen wil voor de vrouw. En dat hij daar dus heel normaal in is. EN dat het dus heel normaal is om dan dus wel voor een kind te gaan
  zaterdag 23 februari 2008 @ 10:33:11 #267
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56922100
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 21:11 schreef owlet het volgende:
Dank voor jullie bemoedigende woorden. Ik heb vivi's stukje laten lezen aan M. en we hebben zojuist besloten dat we er gewoon maar voor gaan.
Ik kom dus weer afscheid nemen hier, hopelijk zie ik jullie snel in het tweede-streepjestopic en natuurlijk het zwangerschapstopic
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 12:07:12 #268
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_56923178
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 10:30 schreef owlet het volgende:
Dat 90% van de mannen wel kinderen wil voor de vrouw. En dat hij daar dus heel normaal in is. EN dat het dus heel normaal is om dan dus wel voor een kind te gaan
Reminder voor mezelf: vanavond na het uiteten en uitgaan (en meneer genoeg gedronken heeft ) hem dat stukje laten lezen
  zaterdag 23 februari 2008 @ 12:12:32 #269
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56923251
Hahahah &gnigni..ik plan dat soort dingen ook altijd op zulke momenten
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_56929239
Wauw Owlet! Succes
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 23 februari 2008 @ 19:01:19 #272
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56930515
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 13:58 schreef leonieke het volgende:
Ah ja Vivi? Heb je nieuws?
Oh nee hoor, gewoon in het algemeen bedoel ik, als ik dingen wil die "gevoelig" liggen zeg maar
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_56930586
Hmz misschien moet ik die truc ook eens toepassen

Alhoewel, als ik er nu misschien nog ff over zwijg, zal hij hopelijk sneller 'toegeven'. We zijn er al uit dat we niet gaan wachten tot de verhuisdatum, dus dat is wel fijn nieuws
pi_56931300
En tot wanneer dan wel?
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_56931530
Dat kan ik hier helemaal niet zeggen

Nee, het staat nog niet vast eigenlijk. Maar ik ben in januari wel al bij de gyn geweest dus de voorschriften en de instructies voor de Clomid liggen al klaar. Bedoeling was om eind maart/begin april te stoppen met de pil (ik denk dat ik begin april mijn laatste pil moest nemen ofzo). 3 maand later is het dan juli en dan gingen we verhuizen, dus dat leek ons ideaal voor moest het direct raak zijn.
Ik hoop dus een beetje op september/oktober (maar september zal het waarschijnljik niet worden omdat dit de drukste periode op het werk is voor mij). Dus wie weet: oktober 2008 (maar pin me daar niet op vast, want met de bouw weten we natuurlijk nooit en we moeten er natuurlijk dan nog altijd zo tegenover staan)

(alleen jammer dat de gyn in januari niet zo hoopgevend/hoopvol was, waardoor ik het rammelen nu echt probeer te verminderen... probeer weliswaar )
  zaterdag 23 februari 2008 @ 20:06:54 #276
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56931951
Wat zei de gyn dan?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_56932088
Je hoopt dan in oktober zwanger te zijn, of te beginnen met de Clomid?
Of werkt Clomid zo dat je dat eerst een aantal maanden moet spuiten en dat een eisprong opwekt, en dat je dan na een paar maanden kans op bevruchting hebt?
Ik heb geen idee hoor

Hoe dan ook gaan wij denk ik wel wat gelijk op, dus ik spreek met je af dat we sowieso samen op de zwangerschap&geboortelijst komen te staan
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_56932137
Dat ze er sowieso van uitgaat dat ik binnen de 6 cyclussen (waarvan 3 met clomid) niet zwanger ga zijn waardoor ik zelfs geen enkele keer op controle moet gaan (om bv te checken of de clomid effectief iets doet).

Ik moet ook al direct met 100mg beginnen (standaard: 50mg) omdat 50mg in haar ogen sowieso niets zal doen, maar ze denkt niet dat die 100mg genoeg zal zijn.

Ik vond het gewoon wat tegenstrijdig: ze heeft er geen goed oog in, maar 'wil' me ook de eerste 6 cyclussen niet terug zien voor controle.
Mijn man is gelukkiglijk wel positiever ingesteld. Hij gaat ervan uit dat ze die 6 cyclussen gewoon zegt om geen valse hoop te geven.
pi_56932167
ow
Waarom denkt ze dat dan?, of denk je grotendeels om jullie geen valse hoop te geven ofzo?
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_56932214
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 20:10 schreef Poppejans het volgende:
Je hoopt dan in oktober zwanger te zijn, of te beginnen met de Clomid?
Of werkt Clomid zo dat je dat eerst een aantal maanden moet spuiten en dat een eisprong opwekt, en dat je dan na een paar maanden kans op bevruchting hebt?
Ik heb geen idee hoor

Hoe dan ook gaan wij denk ik wel wat gelijk op, dus ik spreek met je af dat we sowieso samen op de zwangerschap&geboortelijst komen te staan
In oktober beginnen met Clomid

Maar die deal wil ik wel maken met jou Samen in Z&G lijkt me fantastisch Kunnen we heerlijk wegmijmeren bij de bevalling die er zal aankomen (ja, ik heb er nu nog een droombeeld van ) en over de schopjes die we gaan voelen (wat zei ik ook alweer over het rammelen proberen te verminderen )

En als reactie op je laatste post: mijn man denkt dat het te maken kan hebben met geen valse hoop willen geven, maar vindt het ook wat bizar dat ze dan niet extra gaat controleren. Zal misschien gewoon haar manier van werken zijn om het voor ons makkelijker te maken qua regelingen op het werk enzo
pi_56932318
Ok, deal, en hopelijk nog ergens eind dit jaar al! Je gaat ze allemaal gewoon versteld doen staan Leonieke!

Ik zal iig mn best gaan doen om deze belofte waar te maken haha
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_56932386
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 20:17 schreef Poppejans het volgende:
Ok, deal, en hopelijk nog ergens eind dit jaar al! Je gaat ze allemaal gewoon versteld doen staan Leonieke!

Ik zal iig mn best gaan doen om deze belofte waar te maken haha
Zie, dat versteld doen staan is ook mijn plan

voor de gyn. Bevallen tijdens de grote vakantie in 2009 zal zijn.
pi_56932539
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 20:20 schreef leonieke het volgende:

[..]

Zie, dat versteld doen staan is ook mijn plan

voor de gyn. Bevallen tijdens de grote vakantie in 2009 zal zijn.
Precies!
Gewoon toch proberen moed te houden, al weet ik dat dat gewoon sommige dagen heel moeilijk kan zijn.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_56932649
Het zal niet zo simpel zijn, denk ik (ik heb vooral schrik van de invloed die clomid kan hebben op mijn lichaam) maar het idee dat we er dit jaar écht zullen voor gaan, is toch al een beetje een geruststelling voor mij en brengt al wat rust
pi_56964492
Ik meld me ook maar eens in dit topic... Ik rammel een eind weg.. Maar ik moet nog even geduld hebben, anders pas ik mijn trouwjurk niet meer...
pi_56968877
Na mijn vorige cyclus van 43 dagen ben ik nu ineens al ongesteld na 18 dagen. Ik verhuis naar het tweede streepjestopic, manlief en ik hebben besloten om het maar gewoon te gaan proberen, gezien de onregelmatige cyslussen
Ik hoop jullie daar allemaal heel snel te zien!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_56969149
Gefeliciteerd Fuente, veel succes en geluk gewenst!!
gaaaaaaf man! Toch eerder dan gedacht!


Ik hoop toch ook eens gauw dit topic te kunnen verlaten, heb echt iedereen zien komen en gaan hier
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_56969305
jaaaaaaaaaaaa fuente!! Spannend joh!
  maandag 25 februari 2008 @ 19:04:17 #289
108648 cattie
lieve moeder
pi_56969737
Super Fuente! Succes
  maandag 25 februari 2008 @ 19:18:31 #290
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56970085
Fuente wat leuk!
***
  maandag 25 februari 2008 @ 20:08:39 #291
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_56971276
En ik zag Vicky ook uit de kast!
Jemig, opeens zo'n stroomversnelling van 'we gaan een poging wagen voor een 2e kindje' mensen.

Ik wil ook! voor een eerste dan in mijn geval
pi_56979445
quote:
Op maandag 25 februari 2008 18:38 schreef Poppejans het volgende:
Gefeliciteerd Fuente, veel succes en geluk gewenst!!
gaaaaaaf man! Toch eerder dan gedacht!


Ik hoop toch ook eens gauw dit topic te kunnen verlaten, heb echt iedereen zien komen en gaan hier
Wij zouden toch samen vertrekken hé?
Hoort toch ook zo als je ongeveer samen toekomt

(maar ik snap helemaal wat je bedoelt hoor )
pi_56979623
ja ik ben uit de kast...
ik rammel nog steeds maar daar wordt wat aan gedaan We zijn sinds december bezig
Ik ga dit topic ook soort van verlaten... ik ga naar het 2e streepjes topic
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 27 februari 2008 @ 16:40:06 #294
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57013757
Fuente en Vicky wat leuk! Hopelijk is het snel raak!
Fuente, betekent dit trouwens dat je contract verlengd is?

Ik heb de laatste dagen het gevoel dat m'n eierstokken mijn buik uit rammelen
Vrijdag kreeg ik op een verjaardag een baby van ruim 3 maanden in m'n handen geduwd Zaterdag op "kraamvisite" geweest bij mijn tweeling achternichtjes van 6 maanden Die baby's alleen al zijn het einde natuurlijk, maar om dan ook te zien hoe leuk Micha het vindt Zat ie daar met 2 baby's tegelijk op schoot

Verder ook weer iets teveel leuke linkjes tegen gekomen met veeeel te leuke kleding en schoenen en kinderkamer benodigdheden en draagdoeken en luiertassen en en en. Allemaal dingen die ik met Noah niet had en nu persé MOET hebben En wel nu natuurlijk!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_57014101
Vicky, Owlet en Fuente wat een leuk nieuws!
Ik wil oooook! Heel veel succes gewenst.

Texelonia, erg herkenbaar allemaal!
pi_57016329
Na lang twijfelen wil ik me hier dan ook maar 's "officiëel" aanmelden. Weet al jaren dat ik graag een kindje (of twee ) wil, maar ik ben op het moment pas 19 jaar. Ik heb bijna vier jaar een relatie, ben helemaal gek op hem maar we wonen nog niet samen. Helaas moet ik dus nog een aantal jaar wachten.
Ik wil wel heel graag jong moeder worden, mijn moeder kreeg mij op haar 24ste en ik heb het altijd erg leuk gevonden om jonge ouders te hebben.
Heb erg veel last van mijn hormonen, kan geen babywinkel voorbij zonder stiekem naar binnen te gluren en soms, als ik alleen ben, wandel ik even naar binnen om al die sokjes, broekjes, jurkjes en meubeltjes te bewonderen.
Ik kan mijn frustraties een beetje kwijt in het oppassen, pas al jaren op, op kindjes in alle leeftijden. Sinds een tijdje pas ik op een klein kereltje van momenteel acht maanden, heerlijk, lekker tutten
Maar nog steeds zou ik heeeel graag zo'n heerlijk hummeltje voor mezelf hebben...

Ik lees hier overigens ook al een flinke tijd (twee jaar ofzo?) mee en wil Fuente en Vicky nog even feliciteren met het leuke nieuws!!
pi_57017251
Wat leuk alle meiden die verhuizen naar het tweede streepjes topic

Hier nog steeds onwijs aan het rammelen. Sinds het begin van de maand loop ik stage en één van de oud medewerksters kwam langs met haar 17 dagen oude dochtertje, 2500 gram, zooooo lief! Toen rammelde ik bijna het kantoor uit!!

Helaas is hier mijn cyclus toch niet weer op gang gekomen, nadat de menstruatie er was, is ie niet weer netjes na 28-34 dagen terug gekomen. Erg jammer, maar goed dan wachten we maar weer.

Verder heb ik de afgelopen tijd even niet echt hier meegelezen, mede door de drukte van stage maar ook door bovenstaande, het gaat allemaal niet zoals ik had gehoopt
pi_57019550
Welkom LadyDanae!

Vandaag mijn klop gekregen het is razend druk op het werk en ik loop echt gestresseerd rond (dagen van 12u zijn de laatste tijd normaal terwijl ik eigenlijk maar 7u36min per dag moet werken) en ik weet echt eventjes niet meer hoe ik door mijn werk zal geraken. Reken daarbij het feit dat ik bijna niet meer slaap omdat ik blijkbaar 's nachts ook nog verder werk en al het gerammel en je komt op een super-emo leonie uit tegenwoordig.

En dan, collega nr 2 die vandaag met een smile op zijn gezicht kwam vertellen dat hij papa wordt dit jaar. Vorige week was er al een collega geweest die het blijde nieuws kwam melden, kwestie van het gemiddelde te blijven halen. En hoe blij ik ook ben voor hem, het doet toch een beetje pijn omdat hij twee weken geleden nog verkondigde dat hij toch nog even geen kinderen wil, hij wil nog even genieten van de weinige verantwoordelijkheden die je hebt als je gewoon als koppel samenwoont en dan is zijn vrouw nu opeens, totaal onverwacht zwanger.
En dan begon ik (in mijn emo bui) natuurlijk te denken hoe oneerlijk het eigenlijk soms is dat iemand die nog geen kinderen wil ze zomaar in z'n schoot geworpen krijgt en ik die het o zo graag wil nog steeds moet wachten. Belachelijk natuurlijk, maar ik had ff zoiets van: "en nu wil ik ook... " (bovenstaande uiteraard allemaal als ik terug alleen in mijn kantoor zat ).

Het heeft wel nog eens de 'discussie' opgewekt tussen mijn man en ik over wanneer we nu gaan stoppen met de pil (alleen is er niets uitgekomen )

Maar morgen zal het allemaal wel weer beter gaan en kan ik het wel weer in z'n perspectief plaatsen En volgende week deze tijd is heel de visitatie achter de rug en zal dat op het werk toch (hopelijk) een serieuze verlichting betekenen qua werk (mits ik mijn mail- en werkachterstand terug heb ingehaald).
pi_57035327
Bedankt Leonieke!

Balen dat je je zo emo voelt.. Hopelijk gaat het vandaag wat beter!
pi_57054579
En nu krijg ik net een mail dat mijn zus ook weer zwanger is...

Het wordt me echt eventjes allemaal te veel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')