abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56737920
19 november, de dag na de verjaardag van mijn vriend...best toffe datum, toch?
Ik droom gewoon nog lekker door, minstens 4 weken dromen nu

cattie, het moment komt wel en dan voelt het goed. En dat is het belangrijkste: dat het goed voelt, wanneer het ook is
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_56741180
Ik ga onwijs voor je duimen miss_sly!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 15 februari 2008 @ 09:07:40 #253
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56742159
Ik ook! *begint al: duimduimduim
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_56902094
Hoe gaat het met de overige rammelaars?

Wij hebben gister weer gepraat over een tweede kindje. M. heeft er totaal geen praktische bezwaren tegen maar hij vind het emotioneel weer moeilijk. Van 0,0 kinderwens naar ineens een eerste kind was al een grote stap. Om dan bewust voor een tweede kind te kiezen vind hij heel moeilijk.

Hij zegt dat hij het mij niet kan weigeren omdat de wens voor mij zo groot is. Maar ik wil niet dat hij het doet om mij te plezieren, niet bij zoiets als dit.
Maar ik ken hem natuurlijk ook wel een beetje en ik weet ook dat hij snel voor de makkelijkste weg kiest. Bijvoorbeeld door het af te schuiven op "ik doe jou een plezier" om zo maar niet zélf bewust de keuze te moeten maken.
En het is een volwassen vent die volwassen genoeg is om zelf de gevolgen van zijn beslissingen te dragen. Als hij zegt een tweede kind te willen en ik weet dat als dat kind er eenmaal is hij er net zo veel van zal houden als van Ronja, waarom zou ik dan nog gaan twijfelen.
Nou ja, lastig dus
  vrijdag 22 februari 2008 @ 11:42:37 #255
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56902916
Ach Owlet, ik heb ergens een onderzoek gelezen dat 90 % van de mannen vnrml kinderen krijgen omdat ze zich de wens van de vrouw maar zo'n beetje laten aanleunen..ze vinden het wel best, omdat zij het zo graag wil, en als het er is houden ze er superveel van, zoals jij ook al aangaf. Het percentage dat echt een actieve kinderwens heeft, zeg maar, is zo'n 10 % (volgens dat onderzoek heb je dus een heel normale man ) .
pi_56904020
ghehe, laat het hem maar niet horen dat hij normaal is. Hij moet nog wennen aan het idee ineens steeds meer bij dat door hem zo verafschuwde burgerlijke te komen

Ik heb maar besloten om het los te laten. Iedereen voelt het anders en dit is denk ik voor hem al een behoorlijke kinderwens, ik hoef niet te verwachten dat het net zo zal worden als bij mij want zo is hij gewoon niet.
En als hij het echt niet wil dan zegt hij het ook wel (en als hij dat niet doet dan is dat gewoon niet zo slim van hem )
Hij ziet altijd immense beren op de weg, bij zowat alles dus bij dit ook. Maar dat wil niet zeggen dat hij niet blij zal zijn met de uiteindelijke situatie.
pi_56904924
Herkenbaar owlet.

Toen ik over een tweede kind begon had manlief ook de reactie: Waarom in godsnaam? We hebben toch een leuk kind? Is ie niet goed genoeg dan?
Wie weet waar we aan beginnen, en dat geregel met 2 kinderen...en..en..noem maar op...

Na een jaar (en af en toe erover hebben natuurlijk) ging hij overstag (laten we er maar voor gaan ook).
Hij vond het veel "enger" dan ik.

Hij vind het nu natuurlijk geweldig, onze 2 jongens, en zijn twijfels waren meteen na de geboorte gelukkig verdwenen.

Maar wat Vivi hierboven aanhaalt: als ik nergens over begonnen was hadden we maar 1 kind (ja, wel 1 kind, want dat was in den beginne zijn idee )
pi_56913659
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 11:42 schreef Vivi het volgende:
Ach Owlet, ik heb ergens een onderzoek gelezen dat 90 % van de mannen vnrml kinderen krijgen omdat ze zich de wens van de vrouw maar zo'n beetje laten aanleunen..ze vinden het wel best, omdat zij het zo graag wil, en als het er is houden ze er superveel van, zoals jij ook al aangaf. Het percentage dat echt een actieve kinderwens heeft, zeg maar, is zo'n 10 % (volgens dat onderzoek heb je dus een heel normale man ) .
Volgens mij is dat onderzoek nog hartstikke waar ook!
Ik weet vrijwel zeker dat als ik nooit over kinderen zou zijn begonnen we ook nooit kinderen zouden krijgen...
Denk dat de meeste mannen echt pas het besef van ''leuk'' hebben als de baby er eenmaal is, dat het tastbaar is zeg maar.

Hier verder geen nieuws, ik rammel gewoon echt elke dag heel erg!
I
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 22 februari 2008 @ 20:41:19 #259
108648 cattie
lieve moeder
pi_56913811
Owlet, wat jouw vriend heeft, had mijn man bij Ive. Omdat ik zo graag wilde, vond hij het op een bepaald moment ook oke. En nu is hij stapel gek op hem. Dus dat komt wel goed hoor!
Nu is het bij ons juist andersom. Al kan mijn man een stuk beter omgaan met de situatie dan ik, toen ik al wel wilde en hij nog niet was ik een stuk drammeriger dan hij nu.
pi_56914401
Dank voor jullie bemoedigende woorden. Ik heb vivi's stukje laten lezen aan M. en we hebben zojuist besloten dat we er gewoon maar voor gaan.
Ik kom dus weer afscheid nemen hier, hopelijk zie ik jullie snel in het tweede-streepjestopic en natuurlijk het zwangerschapstopic
  vrijdag 22 februari 2008 @ 21:20:31 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56914585
Wat leuk Owlet! Succes!
  vrijdag 22 februari 2008 @ 21:57:44 #262
108648 cattie
lieve moeder
pi_56915386
Leuk Owlet! Veel succes en dat het maar snel mag lukken!
pi_56915492
Superleuk Owlet, veel succes!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zaterdag 23 februari 2008 @ 09:29:50 #265
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_56921662
Gaaf Owlet!

Hier ook zo'n vent hoor!
Ik heb steeds gezegd dat ik voor mijn 32e moeder wil zijn of zwanger. Volgend jaar mei word ik 32.
Laatst mompelde mijn vriend iets over einde van dit jaar...
Ik zeg: wil je dan wel?
Hij heel droog: nou dat weet ik niet, maar ik kom er dan niet meer onderuit of wel?

En daar heeft ie waarschijnlijk wel gelijk in

PW Owlet, welk stukje van Vivi gaf precies de doorslag
pi_56922079
Dat 90% van de mannen wel kinderen wil voor de vrouw. En dat hij daar dus heel normaal in is. EN dat het dus heel normaal is om dan dus wel voor een kind te gaan
  zaterdag 23 februari 2008 @ 10:33:11 #267
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56922100
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 21:11 schreef owlet het volgende:
Dank voor jullie bemoedigende woorden. Ik heb vivi's stukje laten lezen aan M. en we hebben zojuist besloten dat we er gewoon maar voor gaan.
Ik kom dus weer afscheid nemen hier, hopelijk zie ik jullie snel in het tweede-streepjestopic en natuurlijk het zwangerschapstopic
  zaterdag 23 februari 2008 @ 12:07:12 #268
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_56923178
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 10:30 schreef owlet het volgende:
Dat 90% van de mannen wel kinderen wil voor de vrouw. En dat hij daar dus heel normaal in is. EN dat het dus heel normaal is om dan dus wel voor een kind te gaan
Reminder voor mezelf: vanavond na het uiteten en uitgaan (en meneer genoeg gedronken heeft ) hem dat stukje laten lezen
  zaterdag 23 februari 2008 @ 12:12:32 #269
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56923251
Hahahah &gnigni..ik plan dat soort dingen ook altijd op zulke momenten
pi_56929239
Wauw Owlet! Succes
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 23 februari 2008 @ 19:01:19 #272
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56930515
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 13:58 schreef leonieke het volgende:
Ah ja Vivi? Heb je nieuws?
Oh nee hoor, gewoon in het algemeen bedoel ik, als ik dingen wil die "gevoelig" liggen zeg maar
pi_56930586
Hmz misschien moet ik die truc ook eens toepassen

Alhoewel, als ik er nu misschien nog ff over zwijg, zal hij hopelijk sneller 'toegeven'. We zijn er al uit dat we niet gaan wachten tot de verhuisdatum, dus dat is wel fijn nieuws
pi_56931300
En tot wanneer dan wel?
pi_56931530
Dat kan ik hier helemaal niet zeggen

Nee, het staat nog niet vast eigenlijk. Maar ik ben in januari wel al bij de gyn geweest dus de voorschriften en de instructies voor de Clomid liggen al klaar. Bedoeling was om eind maart/begin april te stoppen met de pil (ik denk dat ik begin april mijn laatste pil moest nemen ofzo). 3 maand later is het dan juli en dan gingen we verhuizen, dus dat leek ons ideaal voor moest het direct raak zijn.
Ik hoop dus een beetje op september/oktober (maar september zal het waarschijnljik niet worden omdat dit de drukste periode op het werk is voor mij). Dus wie weet: oktober 2008 (maar pin me daar niet op vast, want met de bouw weten we natuurlijk nooit en we moeten er natuurlijk dan nog altijd zo tegenover staan)

(alleen jammer dat de gyn in januari niet zo hoopgevend/hoopvol was, waardoor ik het rammelen nu echt probeer te verminderen... probeer weliswaar )
  zaterdag 23 februari 2008 @ 20:06:54 #276
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56931951
Wat zei de gyn dan?
pi_56932088
Je hoopt dan in oktober zwanger te zijn, of te beginnen met de Clomid?
Of werkt Clomid zo dat je dat eerst een aantal maanden moet spuiten en dat een eisprong opwekt, en dat je dan na een paar maanden kans op bevruchting hebt?
Ik heb geen idee hoor

Hoe dan ook gaan wij denk ik wel wat gelijk op, dus ik spreek met je af dat we sowieso samen op de zwangerschap&geboortelijst komen te staan
pi_56932137
Dat ze er sowieso van uitgaat dat ik binnen de 6 cyclussen (waarvan 3 met clomid) niet zwanger ga zijn waardoor ik zelfs geen enkele keer op controle moet gaan (om bv te checken of de clomid effectief iets doet).

Ik moet ook al direct met 100mg beginnen (standaard: 50mg) omdat 50mg in haar ogen sowieso niets zal doen, maar ze denkt niet dat die 100mg genoeg zal zijn.

Ik vond het gewoon wat tegenstrijdig: ze heeft er geen goed oog in, maar 'wil' me ook de eerste 6 cyclussen niet terug zien voor controle.
Mijn man is gelukkiglijk wel positiever ingesteld. Hij gaat ervan uit dat ze die 6 cyclussen gewoon zegt om geen valse hoop te geven.
pi_56932167
ow
Waarom denkt ze dat dan?, of denk je grotendeels om jullie geen valse hoop te geven ofzo?
pi_56932214
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 20:10 schreef Poppejans het volgende:
Je hoopt dan in oktober zwanger te zijn, of te beginnen met de Clomid?
Of werkt Clomid zo dat je dat eerst een aantal maanden moet spuiten en dat een eisprong opwekt, en dat je dan na een paar maanden kans op bevruchting hebt?
Ik heb geen idee hoor

Hoe dan ook gaan wij denk ik wel wat gelijk op, dus ik spreek met je af dat we sowieso samen op de zwangerschap&geboortelijst komen te staan
In oktober beginnen met Clomid

Maar die deal wil ik wel maken met jou Samen in Z&G lijkt me fantastisch Kunnen we heerlijk wegmijmeren bij de bevalling die er zal aankomen (ja, ik heb er nu nog een droombeeld van ) en over de schopjes die we gaan voelen (wat zei ik ook alweer over het rammelen proberen te verminderen )

En als reactie op je laatste post: mijn man denkt dat het te maken kan hebben met geen valse hoop willen geven, maar vindt het ook wat bizar dat ze dan niet extra gaat controleren. Zal misschien gewoon haar manier van werken zijn om het voor ons makkelijker te maken qua regelingen op het werk enzo
pi_56932318
Ok, deal, en hopelijk nog ergens eind dit jaar al! Je gaat ze allemaal gewoon versteld doen staan Leonieke!

Ik zal iig mn best gaan doen om deze belofte waar te maken haha
pi_56932386
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 20:17 schreef Poppejans het volgende:
Ok, deal, en hopelijk nog ergens eind dit jaar al! Je gaat ze allemaal gewoon versteld doen staan Leonieke!

Ik zal iig mn best gaan doen om deze belofte waar te maken haha
Zie, dat versteld doen staan is ook mijn plan

voor de gyn. Bevallen tijdens de grote vakantie in 2009 zal zijn.
pi_56932539
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 20:20 schreef leonieke het volgende:

[..]

Zie, dat versteld doen staan is ook mijn plan

voor de gyn. Bevallen tijdens de grote vakantie in 2009 zal zijn.
Precies!
Gewoon toch proberen moed te houden, al weet ik dat dat gewoon sommige dagen heel moeilijk kan zijn.
pi_56932649
Het zal niet zo simpel zijn, denk ik (ik heb vooral schrik van de invloed die clomid kan hebben op mijn lichaam) maar het idee dat we er dit jaar écht zullen voor gaan, is toch al een beetje een geruststelling voor mij en brengt al wat rust
pi_56964492
Ik meld me ook maar eens in dit topic... Ik rammel een eind weg.. Maar ik moet nog even geduld hebben, anders pas ik mijn trouwjurk niet meer...
pi_56968877
Na mijn vorige cyclus van 43 dagen ben ik nu ineens al ongesteld na 18 dagen. Ik verhuis naar het tweede streepjestopic, manlief en ik hebben besloten om het maar gewoon te gaan proberen, gezien de onregelmatige cyslussen
Ik hoop jullie daar allemaal heel snel te zien!
Sara
Merel
Ukje
pi_56969149
Gefeliciteerd Fuente, veel succes en geluk gewenst!!
gaaaaaaf man! Toch eerder dan gedacht!

Ik hoop toch ook eens gauw dit topic te kunnen verlaten, heb echt iedereen zien komen en gaan hier
pi_56969305
jaaaaaaaaaaaa fuente!! Spannend joh!
  maandag 25 februari 2008 @ 19:04:17 #289
108648 cattie
lieve moeder
pi_56969737
Super Fuente! Succes
  maandag 25 februari 2008 @ 19:18:31 #290
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56970085
Fuente wat leuk!
  maandag 25 februari 2008 @ 20:08:39 #291
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_56971276
En ik zag Vicky ook uit de kast!
Jemig, opeens zo'n stroomversnelling van 'we gaan een poging wagen voor een 2e kindje' mensen.

Ik wil ook! voor een eerste dan in mijn geval
pi_56979445
quote:
Op maandag 25 februari 2008 18:38 schreef Poppejans het volgende:
Gefeliciteerd Fuente, veel succes en geluk gewenst!!
gaaaaaaf man! Toch eerder dan gedacht!

Ik hoop toch ook eens gauw dit topic te kunnen verlaten, heb echt iedereen zien komen en gaan hier
Wij zouden toch samen vertrekken hé?
Hoort toch ook zo als je ongeveer samen toekomt

(maar ik snap helemaal wat je bedoelt hoor )
pi_56979623
ja ik ben uit de kast...
ik rammel nog steeds maar daar wordt wat aan gedaan We zijn sinds december bezig
Ik ga dit topic ook soort van verlaten... ik ga naar het 2e streepjes topic
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 27 februari 2008 @ 16:40:06 #294
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57013757
Fuente en Vicky wat leuk! Hopelijk is het snel raak!
Fuente, betekent dit trouwens dat je contract verlengd is?

Ik heb de laatste dagen het gevoel dat m'n eierstokken mijn buik uit rammelen
Vrijdag kreeg ik op een verjaardag een baby van ruim 3 maanden in m'n handen geduwd Zaterdag op "kraamvisite" geweest bij mijn tweeling achternichtjes van 6 maanden Die baby's alleen al zijn het einde natuurlijk, maar om dan ook te zien hoe leuk Micha het vindt Zat ie daar met 2 baby's tegelijk op schoot

Verder ook weer iets teveel leuke linkjes tegen gekomen met veeeel te leuke kleding en schoenen en kinderkamer benodigdheden en draagdoeken en luiertassen en en en. Allemaal dingen die ik met Noah niet had en nu persé MOET hebben En wel nu natuurlijk!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_57014101
Vicky, Owlet en Fuente wat een leuk nieuws!
Ik wil oooook! Heel veel succes gewenst.

Texelonia, erg herkenbaar allemaal!
pi_57016329
Na lang twijfelen wil ik me hier dan ook maar 's "officiëel" aanmelden. Weet al jaren dat ik graag een kindje (of twee ) wil, maar ik ben op het moment pas 19 jaar. Ik heb bijna vier jaar een relatie, ben helemaal gek op hem maar we wonen nog niet samen. Helaas moet ik dus nog een aantal jaar wachten.
Ik wil wel heel graag jong moeder worden, mijn moeder kreeg mij op haar 24ste en ik heb het altijd erg leuk gevonden om jonge ouders te hebben.
Heb erg veel last van mijn hormonen, kan geen babywinkel voorbij zonder stiekem naar binnen te gluren en soms, als ik alleen ben, wandel ik even naar binnen om al die sokjes, broekjes, jurkjes en meubeltjes te bewonderen.
Ik kan mijn frustraties een beetje kwijt in het oppassen, pas al jaren op, op kindjes in alle leeftijden. Sinds een tijdje pas ik op een klein kereltje van momenteel acht maanden, heerlijk, lekker tutten
Maar nog steeds zou ik heeeel graag zo'n heerlijk hummeltje voor mezelf hebben...

Ik lees hier overigens ook al een flinke tijd (twee jaar ofzo?) mee en wil Fuente en Vicky nog even feliciteren met het leuke nieuws!!
pi_57017251
Wat leuk alle meiden die verhuizen naar het tweede streepjes topic

Hier nog steeds onwijs aan het rammelen. Sinds het begin van de maand loop ik stage en één van de oud medewerksters kwam langs met haar 17 dagen oude dochtertje, 2500 gram, zooooo lief! Toen rammelde ik bijna het kantoor uit!!

Helaas is hier mijn cyclus toch niet weer op gang gekomen, nadat de menstruatie er was, is ie niet weer netjes na 28-34 dagen terug gekomen. Erg jammer, maar goed dan wachten we maar weer.

Verder heb ik de afgelopen tijd even niet echt hier meegelezen, mede door de drukte van stage maar ook door bovenstaande, het gaat allemaal niet zoals ik had gehoopt
pi_57019550
Welkom LadyDanae!

Vandaag mijn klop gekregen het is razend druk op het werk en ik loop echt gestresseerd rond (dagen van 12u zijn de laatste tijd normaal terwijl ik eigenlijk maar 7u36min per dag moet werken) en ik weet echt eventjes niet meer hoe ik door mijn werk zal geraken. Reken daarbij het feit dat ik bijna niet meer slaap omdat ik blijkbaar 's nachts ook nog verder werk en al het gerammel en je komt op een super-emo leonie uit tegenwoordig.

En dan, collega nr 2 die vandaag met een smile op zijn gezicht kwam vertellen dat hij papa wordt dit jaar. Vorige week was er al een collega geweest die het blijde nieuws kwam melden, kwestie van het gemiddelde te blijven halen. En hoe blij ik ook ben voor hem, het doet toch een beetje pijn omdat hij twee weken geleden nog verkondigde dat hij toch nog even geen kinderen wil, hij wil nog even genieten van de weinige verantwoordelijkheden die je hebt als je gewoon als koppel samenwoont en dan is zijn vrouw nu opeens, totaal onverwacht zwanger.
En dan begon ik (in mijn emo bui) natuurlijk te denken hoe oneerlijk het eigenlijk soms is dat iemand die nog geen kinderen wil ze zomaar in z'n schoot geworpen krijgt en ik die het o zo graag wil nog steeds moet wachten. Belachelijk natuurlijk, maar ik had ff zoiets van: "en nu wil ik ook... " (bovenstaande uiteraard allemaal als ik terug alleen in mijn kantoor zat ).

Het heeft wel nog eens de 'discussie' opgewekt tussen mijn man en ik over wanneer we nu gaan stoppen met de pil (alleen is er niets uitgekomen )

Maar morgen zal het allemaal wel weer beter gaan en kan ik het wel weer in z'n perspectief plaatsen En volgende week deze tijd is heel de visitatie achter de rug en zal dat op het werk toch (hopelijk) een serieuze verlichting betekenen qua werk (mits ik mijn mail- en werkachterstand terug heb ingehaald).
pi_57035327
Bedankt Leonieke!

Balen dat je je zo emo voelt.. Hopelijk gaat het vandaag wat beter!
pi_57054579
En nu krijg ik net een mail dat mijn zus ook weer zwanger is...

Het wordt me echt eventjes allemaal te veel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')