Dankje duur voor je reactie.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 16:16 schreef Duur het volgende:
Sticmer, ADHD hoeft niet met medicijnen behandelt te worden...
Alleen willen er veel volwassenen met ADHD wel eens van die chaos af.
sommigen gebruiken daarvoor medicijnen, andere leren zich een strak patroon van gebruiken aan.
Zo zijn er vele wegen naar een oplossing... soms is het alleen bewust zijn van het hebben van AD(H)D en dat verwerken al voldoende om een goed werkbaar leven te hebben.
enne als je maar vergeleken wordt met een tornado.... als je geirriteerd bent... bofkont... ik werd uitgemaakt voor atoombom op repeteerstand...
Jup. Dat slapen, en ook dat als er echt iets van je verwacht wordt tegen de lamp lopen. Ik word zo langzamerhand ook doodziek van mezelfquote:Op woensdag 5 maart 2008 02:21 schreef cassettebandje het volgende:
Ik ontdek net dit forum en topic... ik vraag me af of ik ADD'er ben. Er is sowieso iets mis, want ik krijg mijn leven als 20er maar niet op de rails. Herken me dan ook wel in de verhalen die hier beschreven worden (behalve de hyperactieve dingen dan, dat heb ik niet zo). Het is echt ontzettend frustrerend om altijd met 100 dingen tegelijkertijd bezig te zijn en uiteindelijk nergens iets van terecht te brengen. Ik heb me lange tijd wel door het leven heen kunnen slaan, maar nu er echt iets van me wordt verlangd (het schrijven van een scriptie) loop ik toch wel tegen de lamp... Ik kan makkelijk een nacht doorhalen en dan pas de volgende ochtend eindelijk de rest (eventjes, misschien een uur) hebben om effectief te werken, omdat mijn gedachten dan enigszins stil liggen. Ik word er knap gestoord van, merk ook dat ik nog veel te wakker ben voor dit tijdstip...
Slapen is ook een probleem. Ik moet altijd heel geforceerd aan iets onbenulligs denken voordat ik kan inslapen...
Zijn er mensen die zich hierin herkennen?
Dat heb ik dus ook. Dat is zoooooo irritant. Dan loop je naar benee om wat te doen, ben je onderaan de trap, en dat is dan echt nog geen 20sec later, en dan ben ik het volledig kwijt.quote:Op woensdag 5 maart 2008 21:43 schreef sticmer19 het volgende:
[..]
Dankje duur voor je reactie.
Maar dat strakke patroon zal bij mij er waarschijnlijkmet dwang ingeschopt moeten worden.
Ik koop steeds een agenda schrijf er veel in en als je op het einde van de maand kijkt zie je dat ik al ermee gestopt ben.
Mijn uitrede was" Is ook een onhandige agende" dus maakt ik een perfecte die precies op mijn lijf geschreven was.
Helaas nutteloos. Ik schreef er niet in en wat ik dan onverhoopt schreef las ik nooit meer en dit alles alleen als ik de aganda uberhaubt kon vinden.
Mijn huis hangt vol met geheugen stuentje...hahaha wat een lachertje. Het slaat werkelijk nergens op.
Loop je wel eens ergens heen en als je er bent weet je niet waarom? nou weet ik al niet meer als ik nog niet vertrokken ben.
Als ik een uur de tijd heb en 5 minuten verderop aanwezig te zij kom ik telaat.als ik de pen neer leg ben ik deze gewoon kwijt na 10 seconden.. mijn chaos is zo groot dat als ik een jas met 4 zakken heb ik al niks meer terug kan vinden. tijdens het zoeken raak ik eerst wat geirriteerd en dat loopt dan uit op een woede uitbarsting dat er al menig jassen gesneuveld zijn. Laat ik je nu zeggen dat ik voor mijn werk een jas met 8 zakken en een broek met wel 20 zakken heb en deze vol zitten met klemmetje bouitjes moertje clips schroevendraaiers tangen enz enz...ik hab al een stuk of 15 gereedschapkisten omdat ik in geen enkel kist iets trug kan vinden als ik het er al terug legde.
Dus dissipline...bij mij...hahaha...
Mijn Vriendin sinds pas ex graptje toen ik haar over mijn adhd en medicatie vertelde...je zal dit pillen ook wel vergeten.
Ik vond dat wel een goeie..hahaha
gr mark...
nou ik heb dit wel eens gehad en de eerste nacht sliep ik vrijwel in toen ik de trap op liep maar de derde dag had ik er 2 nodig en na een week 3...ik ben hier dus maar mee gestopt maar dat had je wel begrepen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 23:10 schreef _Dizzy_ het volgende:
Hebben jullie wel eens medciatie gehad waar je ook beter van ging slapen, met neme het inslapen?
Nope. Ik zit helemaal niet aan de medicatie. Sommige mensen zeggen dat het beter is om wel medicatie te nemen, ik wil het gewoon niet.quote:Op woensdag 5 maart 2008 23:10 schreef _Dizzy_ het volgende:
Hebben jullie wel eens medciatie gehad waar je ook beter van ging slapen, met neme het inslapen?
Ja, ik heb antroposofische druppeltjes gehad om rustig te worden in mijn hoofd, het hielp geloof ik wel.quote:Op woensdag 5 maart 2008 23:10 schreef _Dizzy_ het volgende:
Dat ken ik... en toch met het ouder worden gaat het steeds beter.quote:Op woensdag 5 maart 2008 21:43 schreef sticmer19 het volgende:
[..]
Dankje duur voor je reactie.
Maar dat strakke patroon zal bij mij er waarschijnlijkmet dwang ingeschopt moeten worden.
bekent probleem... heel bekent...quote:Ik koop steeds een agenda schrijf er veel in en als je op het einde van de maand kijkt zie je dat ik al ermee gestopt ben.
Mijn uitrede was" Is ook een onhandige agende" dus maakt ik een perfecte die precies op mijn lijf geschreven was.
Helaas nutteloos. Ik schreef er niet in en wat ik dan onverhoopt schreef las ik nooit meer en dit alles alleen als ik de aganda uberhaubt kon vinden.
Mijn huis hangt vol met geheugen stuentje...hahaha wat een lachertje. Het slaat werkelijk nergens op.
Loop je wel eens ergens heen en als je er bent weet je niet waarom? nou weet ik al niet meer als ik nog niet vertrokken ben.
Als ik een uur de tijd heb en 5 minuten verderop aanwezig te zij kom ik telaat.als ik de pen neer leg ben ik deze gewoon kwijt na 10 seconden.. mijn chaos is zo groot dat als ik een jas met 4 zakken heb ik al niks meer terug kan vinden. tijdens het zoeken raak ik eerst wat geirriteerd en dat loopt dan uit op een woede uitbarsting dat er al menig jassen gesneuveld zijn. Laat ik je nu zeggen dat ik voor mijn werk een jas met 8 zakken en een broek met wel 20 zakken heb en deze vol zitten met klemmetje bouitjes moertje clips schroevendraaiers tangen enz enz...ik hab al een stuk of 15 gereedschapkisten omdat ik in geen enkel kist iets trug kan vinden als ik het er al terug legde.
Dus dissipline...bij mij...hahaha...
Dat is ook een probleem, maar er bestaan horloges met meerdere alarmen en ingebouwde pillendoos...quote:Mijn Vriendin sinds pas ex graptje toen ik haar over mijn adhd en medicatie vertelde...je zal dit pillen ook wel vergeten.
Ik vond dat wel een goeie..hahaha
van slaap pillen werd en wordt ik alleen nog stuiteriger....quote:Op woensdag 5 maart 2008 23:10 schreef _Dizzy_ het volgende:
Nog ouder...dan hoop ik juist dat ik nog actief ben.quote:Op donderdag 6 maart 2008 08:54 schreef Duur het volgende:
[..]
Dat ken ik... en toch met het ouder worden gaat het steeds beter.
[..]
sorrie... ik ben ook al 40 en als ik kijk hoe het in het verleden ging.....quote:Op donderdag 6 maart 2008 23:07 schreef sticmer19 het volgende:
[..]
Nog ouder...dan hoop ik juist dat ik nog actief ben.
ik ben al/pas 40. hahaha
quote:Op maandag 14 januari 2008 14:15 schreef Noli. het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, ongeduldig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!
paar handige web sites en adressen:
bron
Patiëntenverenigingen
www.balansdigitaal.nl
Balans, de patiëntenvereniging voor ADHD
Hier vindt u veel verwijzingen en recente publicaties over ADHD.
Balans
De Kwinkelier 37-39
3722 AR Bilthoven
Telefoon: 030-225 50 50
Advies- en informatielijn: 0900-202 00 65 (¤ 0.25/min)
ma-, di-, do- en vr-ochtend van 9.00-13.00 uur
www.impulsdigitaal.nl
Vereniging Impuls, voor volwassenen met AD(H)D en aanverwante stoornissen
Impuls
De Kwinkelier 39
3722 AR Bilthoven
Advies- en Informatielijn: 0900-202 00 65 (¤ 0.25/min).
ma t/m vr 9.00-13.00 uur en op do. ook van 18.00-20.00 uur
www.zitstil.be
Centrum 'Zit Stil' is de Belgische organisatie voor kinderen en volwassenen met ADHD
Zit Stil
Centrum 'Zit Stil'
Heistraat 321
2610 Wilrijk
België
Telefoon: 03-830 30 25
Fax: 03-825 20 72
Ervaringsdeskundigen
www.adhd.pagina.nl
Uitgebreide pagina met links over ADHD. Een prima beginpunt voor het zoeken naar informatie over ADHD op het net. Heel veel links naar Nederlandstalige sites over ADHD. Veel voor kinderen met ADHD, maar ook veel voor volwassenen.
http://www.prikpagina.nl/list.php?f=2026
Het prikbord van de adhd.pagina.nl. Op deze site kan men boodschappen van andere volwassenen met ADHD lezen, of zelf boodschappen achterlaten. Er vinden hele discussies plaats op deze site.
www.adhd.nl
De ADHD Stichting
Eendrachtsweg 21
3012 LB Rotterdam
Het doel van de ADHD Stichting is de situatie van kinderen en volwassenen met ADHD te bevorderen i.s.m. andere organisaties op het gebied van ADHD. Dit gebeurt o.a. door het bevorderen van wetenschappelijk onderzoek, het geven van voorlichting, advies en scholing.
www.hersenstorm.com
Hersenstorm - ADHD bij volwassenen.
Site van 'ervaringsdeskundige' Annemarie van der Gouw.
www.adhdplus.nl
Stichting ADHD+ is de grootste NL/BE-contactsite m.b.t. AD(H)D en aanverwante aandoeningen voor volwassenen, jong volwassenen en kinderen. U vindt er gerichte en recente informatie over ADHD en aanverwante stoornissen (vandaar de plus). Daarnaast zijn er 3 vormen van contact mogelijk voor lotgenoten: een chatroom die voor iedereen vrij toegankelijk is, een gratis internetforum dat inmiddels 2.100 (01-2005) actieve deelnemers in Nederland en Belgie kent, en diverse meetings die door ADHD+ worden georganiseerd.
www.dylanfrancis.nl
Website van de vaste columnist van de Nieuwsbrief voor patiënten van Programma ADHD bij volwassenen.
Lotgenotencontact/chatten/informatie
http://groups.yahoo.com/group/adhd_in_nederland
www.adhd-cafe.nl
ADHDhebbenwij (msn group)
www.adhdcafe.com
www.adhd-plus.nl
www.adhdxtra.nl
http://www.adhdnews.com kan je ook dat pols bandje kopen :p
medicatie:
www.janssen-cilag.nl
[ afbeelding ]vorige topics
ADD / ADHD - deel 1
ADD / ADHD - deel 2
ADD / ADHD - deel 3
ADD / ADHD - deel 4
ADD / ADHD - deel 5
ADD / ADHD - deel 6
ADD / ADHD - deel 7
ADD / ADHD - deel 8
ADD / ADHD - deel 9
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 10 maart 2008 19:34 schreef Flexer het volgende:
Sorry, stom quote-foutje. Bovenstaande en deze mogen weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |