Mijn vriend wordt juist heel rustig van blowen, het is zowat het enige wat echt helpt tegen zijn gedachten die 200 km p/u gaan. Ritalin werkt ook wel, maar meer om op 1 ding te concentreren. Wiet helpt hem om echt werkelijk rustiger te worden, dat zn gedachten maar 50 km p/u gaanquote:Op maandag 14 januari 2008 16:51 schreef melonovy het volgende:
Word je niet paranoide, angstig of depri van het blowen? Uit onderzoeken is namelijk gebleken dat blowen nu niet bepaald goed is voor de gemiddelde AD(H)Der.
Ik ben nu al een poos onder behandeling van de haptonoom (de leer van het voelen) en probeer nu o.a. de energie die nogal in mijn hoofd zit om laag te krijgen, meer in de basis, meer bij mezelf. Ik ben erg makkelijk met het meewaaien met anderen, ik ben niet zo zeer een allemansvriend, maar emotioneel verstrengel ik me wel snel met een ander (ik ben hoog sensitief), terwijl ik het wel wenselijk vind om meer bij mezelf te zijn. Ik kan chagrijnig worden van iemand naast me die chagrijnig is en dat vind ik zo irritant, nu leer ik daar wat beter mee om te gaan, das wel een verademing. Ik vind het echt een verrijking en een super toevoeging in mijn ontwikkeling!
Dat heb ik dus ook, ik kan me meer focussen als ik geblowd heb.quote:Op maandag 14 januari 2008 20:07 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Mijn vriend wordt juist heel rustig van blowen, het is zowat het enige wat echt helpt tegen zijn gedachten die 200 km p/u gaan. Ritalin werkt ook wel, maar meer om op 1 ding te concentreren. Wiet helpt hem om echt werkelijk rustiger te worden, dat zn gedachten maar 50 km p/u gaan![]()
Maarre, als je aanleg hebt klopt het wel dat je van jointjes roken bijv. psychotisch kan worden.
Meer mensen hier last van slaapproblemen?quote:
Ademhalingsoefeningen, oefenen met 'aarden' en vanuit je center voelen.quote:Op maandag 14 januari 2008 16:51 schreef melonovy het volgende:
Word je niet paranoide, angstig of depri van het blowen? Uit onderzoeken is namelijk gebleken dat blowen nu niet bepaald goed is voor de gemiddelde AD(H)Der.
Ik ben nu al een poos onder behandeling van de haptonoom (de leer van het voelen) en probeer nu o.a. de energie die nogal in mijn hoofd zit om laag te krijgen, meer in de basis, meer bij mezelf. Ik ben erg makkelijk met het meewaaien met anderen, ik ben niet zo zeer een allemansvriend, maar emotioneel verstrengel ik me wel snel met een ander (ik ben hoog sensitief), terwijl ik het wel wenselijk vind om meer bij mezelf te zijn. Ik kan chagrijnig worden van iemand naast me die chagrijnig is en dat vind ik zo irritant, nu leer ik daar wat beter mee om te gaan, das wel een verademing. Ik vind het echt een verrijking en een super toevoeging in mijn ontwikkeling!
Mijn vriend heeft Concerta, en drinkt gewoonquote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:10 schreef Lindytje het volgende:
Ik ken het. Ga dan alleen niet liggen piekeren, maar er razen wel 1001 gedachten door mijn hoofd, waardoor ik niet kan slapen. En dan kan ik 's ochtends mijn nest weer niet uitkomen, met alle gevolgen van dien...
Trouwens, ik heb vandaag mijn eerste dosis concerta opgehaald. Ga denk ik morgen beginnen. Maar een vraag; er staat op de verpakking dat ik dan geen alcohol meer mag drinken... Nou houd ik wel van een wijntje 's avonds, of twee, of drie. Niet dat ik een alcoholist ben, maar ik drink wel graag wat.
Iemand ervaring met alcohol en concerta? Kun je echt helemaal niks meer drinken?
Hoop dat er iemand ervaring mee heeft!
Ah! Thanx! Goed om te weten!quote:Op woensdag 16 januari 2008 09:12 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
Mijn vriend heeft Concerta, en drinkt gewoonNiet elke dag, maar gewoon wanneer hij zin heeft zeg maar (in het weekend, af en toe)
Maar goed, het staat er niet voor niets op, dus het is altijd even uitkijken
Je kan naar mijn ervaring prima alcohol bij de medicijnen nemen, ik heb er in ieder geval geen bijwerkingen van. Ook overdag niet, als ik s'ochtends concerta heb ingenomen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:10 schreef Lindytje het volgende:
Ik ken het. Ga dan alleen niet liggen piekeren, maar er razen wel 1001 gedachten door mijn hoofd, waardoor ik niet kan slapen. En dan kan ik 's ochtends mijn nest weer niet uitkomen, met alle gevolgen van dien...
Trouwens, ik heb vandaag mijn eerste dosis concerta opgehaald. Ga denk ik morgen beginnen. Maar een vraag; er staat op de verpakking dat ik dan geen alcohol meer mag drinken... Nou houd ik wel van een wijntje 's avonds, of twee, of drie. Niet dat ik een alcoholist ben, maar ik drink wel graag wat.
Iemand ervaring met alcohol en concerta? Kun je echt helemaal niks meer drinken?
Hoop dat er iemand ervaring mee heeft!
Héél herkenbaar....quote:Op woensdag 16 januari 2008 23:57 schreef tweakdsl het volgende:
:-( Af en toe wil mezelf echt een klap voor mijn kop geven. Ik weet hoe het wel moet maar ik doe het niet.
Dank je wel!!quote:Op woensdag 16 januari 2008 15:52 schreef Syheriat het volgende:
[..]
Je kan naar mijn ervaring prima alcohol bij de medicijnen nemen, ik heb er in ieder geval geen bijwerkingen van. Ook overdag niet, als ik s'ochtends concerta heb ingenomen.
bedoel je bij langdurig of incidenteel gebruik? Is daarbij trouwens ook afhankelijk van de dosis.quote:Op donderdag 17 januari 2008 12:04 schreef Duur het volgende:
je hoeft niet hyper te worden van ritalin...
heel veel niet AD(H)Ders worden er ook rustig en "behandelbaar" van. Zo erg soms dat het eerder zombies zijn dan rustige menzen...
Ja ik. Maar dat is alleen als ik bij mn vent zit, en dan weer naar school moet. Ik ben op maandag en dinsdag altijd vrij. En gisteren toevallig ook. Dus ik hoefde vanmorgen pas weer heen. Ooh men wat slaap ik de nacht voordat ik heen moet altijd kut. En waarom weet ik nietquote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:47 schreef slaapvaak het volgende:
[..]
Meer mensen hier last van slaapproblemen?
Mijn ritme ligt op het moment tussen de 3u en 4u voor het naar bed toegaan... als ik er inlig en ben niet totaal uitgeput etc. ga ik lopen piekeren...
ik doelde op "normaal" gebruik, wat er gebeurt na het uitwerken van de dosis weet ik niet, Maar hier in de buurt hadden we een school die alle drukke leerlingen probeerde te verplichten om een ADHD stempeltje te laten halen en ritelin voor te laten schrijven, want ze waren te druk...quote:Op donderdag 17 januari 2008 12:07 schreef tweakdsl het volgende:
[..]
bedoel je bij langdurig of incidenteel gebruik? Is daarbij trouwens ook afhankelijk van de dosis.
hoe hoger de dosis, hoe meer energie. Wordt ook veel gebruikt door studenten namelijk.
Eigenlijk wil ik niet geloven dat ik ADHD zou hebben. Een half jaar geleden zei m'n psychiater het tegen mij, afgelopen vrijdag dus Ritalin. Eigenlijk maak ik me er heel druk om, waarom een medicijn? Ik heb nooit wat geslikt?quote:Op donderdag 17 januari 2008 18:21 schreef melanie_the_miss het volgende:
hip.
Ja ik vind het raar dat ik geweigerd heb te kijken wat ADHD inhoud, maar ik realiseer me sinds kort... dat ik dus echt mij echt compleet in beslag laat nemen door bepaalde dingen... Dat ik iets heb wat niet voorkomt bij de meeste anderen, al dan niet negatief. Soms lig ik in bed, als iets mij bezighoud, en voel ik een soort verkramping van m'n spieren. Een enorme spanning op m'n lijf, onrust. En het is zo vaag, ik slaap ook regelmatig goed. Ik praat hierover met mensen, die compleet tegen drugs in het algemeen zijn... En zij lachen erom, joh... jij hebt een bepaalde achtergrond en je moet hieroverheenkomen. Jij hebt geen ritalin nodig, je moet met mensen praten. Hij kan gelijk hebben, maar moet ik zijn mening boven die van mijn psychiater stellen?quote:Op donderdag 17 januari 2008 21:00 schreef Lindytje het volgende:
Hoi hoi,
Kan me in een aantal dingen wat wat je post wel vinden. Alleen weet ik nu al niet meer wat er nou helemaal bovenin je post staat... dat dus...
Medicijnen gebruiken. Tsja, als het je helpt, waarom niet? Als je daardoor iets meer structuur in je leven en gedachten kunt krijgen, zou ik zeggen: doen!! Ik kan je niet vertellen of ritalin het wondermiddel is. Ben gisteren zelf begonnen met concerta, merk er nog niks van.
Testen wat er gebeurt als je ritalin slikt, drinkt en blowt tegelijk lijkt me niet zo'n handig experiment...
Wil je in ieder geval veel succes wensen met afstuderen! En hopelijk doet de ritalin iets goeds voor je!
Hmm.. 'behandelbaar' is niet het juiste woord (daarom natuurlijk tussen haakjes) als het kind daarna zo ongeveer apatisch met z'n lego aan het spelen is ...quote:Op donderdag 17 januari 2008 12:04 schreef Duur het volgende:
je hoeft niet hyper te worden van ritalin...
heel veel niet AD(H)Ders worden er ook rustig en "behandelbaar" van. Zo erg soms dat het eerder zombies zijn dan rustige menzen...
Oef woordenboeken vergeten is ook niet handig nee, stom zijn dat soort dingen hèquote:Op maandag 21 januari 2008 16:40 schreef Lindytje het volgende:Hoe is je tentamen gegaan?
Écht of hou je jezelf dat voor?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 19:38 schreef Syheriat het volgende:
Iemand trouwens enig idee of je hier legaal dexyon kan krijgen? Methamfetamine, ik zou het graag eens proberen. Ik moet snel stoppen met m'n huidige medicatie, want straks is m'n verslaving niet meer te behouden. En ja, methamfetamine is veel verslavender, maar daar ga ik dan gewoon écht veel rustiger mee om
Wat voor mij op dit moment fantastisch werkt is mijn nieuwe telefoon. Zit perfecte agenda en takenlijst op. Als iemand iets aan mijn vraagt of ik dat wil doen zet ik het direct in de takenlijst en afspraken zet ik in de agenda. Een boekje heb je niet altijd bij je, dit heb ik altijd bij me en zo vergeet ik niet zoveel meer.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 21:53 schreef Lindytje het volgende:
hi allemaal,
Ik denk er over zo'n 'weekplanner-whiteboard' te gaan kopen om te kijken of dat wat helpt dingen te plannen per dag en wat meer overzicht te houden. Iemand daar toevallig ervaring mee? Werkt dat?
Groetjes, Lindy
Dat is ook wel een idee ja... Ik ga eens kijken of ik dat ook op mijn telefoon heb, wat een beetje toegankelijk is. Dank je wel voor de tip!!quote:Op zaterdag 26 januari 2008 21:58 schreef frenkck het volgende:
[..]
Wat voor mij op dit moment fantastisch werkt is mijn nieuwe telefoon. Zit perfecte agenda en takenlijst op. Als iemand iets aan mijn vraagt of ik dat wil doen zet ik het direct in de takenlijst en afspraken zet ik in de agenda. Een boekje heb je niet altijd bij je, dit heb ik altijd bij me en zo vergeet ik niet zoveel meer.
Groot succes is het nog niet, te laat uit bed en de concentratie is er volledig niet. Terwijl ik gewoon goed heb geslapen, zaterdagnacht ook geen druppel alcohol op heb (was de bob) en op een rustig plekje zit. Mja wat kan me dan nog verder helpen.quote:Ik heb woensdag nog een belangrijk tentamen en ik ga morgen voor het eerst mijn studiedag benaderen als een gestructureerde 'werkdag'.
Dus dat betekend dat ik de begint tijd en de pauzes heb vastgelegd in mijn telefoon en die een signaal geeft als ik pauze heb of ik weer moet beginnen. Niet dat ik me de volledige tijd kan gaan concentreren, maar hopelijk beter dan dat het nu is (straks, straks, straks, straks).
Ik ga naar school. Ik studeer ICT. Vaak afwezig. Dan ben ik weer ziek, of zoals vandaag begeeft mn oog het en moet ik strax naar de dokter. Ze worden er hier gek vanquote:Op woensdag 30 januari 2008 10:14 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
Wordt nog lekker druk hier met iedereen die zich zelf er in herkent,
Als we nou is wat progessiever gingen posten ipv steeds in een identiteits-crisis te vervallen..
Zoals, wat doen jullie in het dagelijks leven, wat vinden jullie leuk om te doen? wat haalt jullie gedachten van al je maleur af?
beetje positieve kant op, we kunnen het
Ik vind fysiek bezig zijn fantastisch, want dan merk ik m'n eigen tics niet eens
hier staat een online test, geen idee wat de kwaliteit daar van is.quote:Op woensdag 30 januari 2008 04:54 schreef Magic-IRC het volgende:
Is er trouwens een online test die eventueel een beetje uitsluitsel zou kunnen geven?
Heb namelijk niet echt veel zin om naar een arts te gaan om me te laten testen.
Herkenning.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:42 schreef frenkck het volgende:
Ik had vandaag weer een hertentamen wiskunde waar ik een 5,5 voor stond, had ik vorig jaar eens behaald. Mijn voornemen was uiteraard om eventjes keihard te gaan leren, want ik kan het makkelijk. Dat ging jammer genoeg niet helemaal goed, kon me geen moment concentreren. Dus gewoon praktisch niet geleerd.
Maar op een tentamen ben ik dan weer zo enorm gefocust, dat ik zo makkelijk verbanden kan leggen en dat ik zo vraagstukken kan oplossen die ik nog nooit behandeld heb in mijn boek. Tentamens zijn eigenlijk de enige momenten dat ik ik mij echt volledig kan hyperfocussen, zo erg heb ik dat verder nooit. Heerlijk gevoel is dat, ik vind het bijna leuk om tentamens te maken.
Dus ik zal er wel een 8 voor hebben ofzo.
Nu maandag weer een tentamen wiskunde, maar dat zal wel iets pittiger worden. Die stof beheers ik nog totaal niet, hopelijk komt het een beetje goed.
Ja het stomme is ik maak de opdrachten e.d echt prima. Het gaat ook geweoon goed. Ik ben alleen keivaak afwezigquote:Op woensdag 30 januari 2008 15:15 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik ben ook vaak afwezigAls ik op tijd kom is het van oh ben je wakker
![]()
Vrouwen en computers, het kan dus tochquote:Op woensdag 30 januari 2008 11:34 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ga naar school. Ik studeer ICT. Vaak afwezig. Dan ben ik weer ziek, of zoals vandaag begeeft mn oog het en moet ik strax naar de dokter. Ze worden er hier gek van
Verder reis ik vaak naar Den Helder aangezien daar mn vent woont. Ik mag graag kloten met pc's, met mn dikke goldenretriever lopen/ouwehoeren, foto's maken, poolen, karten, eten, e.d.
Als iets mijn gedachten volledig inneemt, dan heb ik er 's avonds ook nog last van in bed
Never change a winning team!, ga zo doorquote:Op donderdag 31 januari 2008 11:19 schreef melonovy het volgende:
Mijn positieve en creatieve flow: Ik heb gisteren mijn kledingadviezen gepresenteerd aan het toneelgezelschap waar ik lid van ben, ik had het totaal anders aangepakt dan dat ze al jaaaaaren gewend waren, mijn beelden bij de rollen gevisualiseerd en uitgewerkt. Iedereen enthousiast en mijn werk werd beloond met een warm applaus.
Bedankt!quote:Voordat wij naar Nederland verhuisden ging zij wekelijks naar een "ocupational therapist", die haar leerde structuur aan te brengen in alles wat zij doet. Kleurtjes, schema's, dat soort dingen. Zij wil hier graag mee verder. Verder had zij een milde dosis Ritalina die ze af en toe gebruikte (als ze moest leren) waar ze -naar eigen zeggen- enorm baat bij had. Daar zou ze graag weer wat van hebben.
Hoe werkt deze twee zaken in Nederland precies? Zal via een psycholoog moeten lopen? De IND zal binnenkort haar verblijfsvergunning afgeven (ze heeft nu nog een tijdelijke van 6 maanden) en dan moet ik ook een verzekering voor haar uitkiezen. Hebben jullie aanraders met oog hierop?
Stoer!quote:Op donderdag 31 januari 2008 11:19 schreef melonovy het volgende:
Mijn positieve en creatieve flow: Ik heb gisteren mijn kledingadviezen gepresenteerd aan het toneelgezelschap waar ik lid van ben, ik had het totaal anders aangepakt dan dat ze al jaaaaaren gewend waren, mijn beelden bij de rollen gevisualiseerd en uitgewerkt. Iedereen enthousiast en mijn werk werd beloond met een warm applaus.
ik heb het geslikt tegen tourette-tics. Het hielp niet tegen de tics en ik, werd er erg moe van. Ik slikte 8 pilletjes van 0,025 mg.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 11:35 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Dus nu maar ClonidineMeer mensen die dit hebben? Het is eigenlijk voor hoge bloeddruk/migraine, maar schijnt ook te helpen
Dat slaap verhaal heb ik ook. Schijtziek word je ervan. Inslapen gaat uitermate kut, om over doorslapen nog maar te zwijgen. Ik slik geen medicijnen. In de weekenden heb ik een "oplossing" gevonden. Het redelijk laat maken, en zeker 4 sterke borrels zuipen. Gisteren 3 wodka jus gehad met meer wodka dan jus. En verdomme, ik heb heerlijk geslapenquote:Op woensdag 6 februari 2008 13:39 schreef VendoR het volgende:
Ik ben na de diagnose weer tot rust gekomen, heb een aantal zaken geaccepteerd. Nu begrijp ik waarom ik niet kan slapen, ik lig in bed, merk meteen dat ik aan van alles denk en de rem er moeilijk op kan zetten. Heel mooi eigenlijk, want ik besef na 10 min meteen dat het een zware nacht wordt. Spanning over m'n hele lijf, onrust, ik denk niet aan negatieve dingen, volgens mij ziet alles er okay uit... Maar toch blijf ik klaarwakker, ik heb er een soort berusting in lijkt wel.
Nu nog iets vinden waarom ik het bed uit zou willen om de "aanval" uit te zitten. Gister ging ik wat eten, wat dingen doen, en werd daarna weer moe (ging 23.30 naar bed, 3.00 sliep ik.
Ik probeer mij op een schema te forceren, 's avonds geen moeilijke dingen meer doen... proberen te plannen. Niemand om mij heen gelooft mij tot nu toe nog als ik zeg dat ik ADHD zou hebben, maar planningshulp krijg ik van alle kanten.
Ik heb m'n ADHD diagnose gekregen, onafhankelijk van m'n studieproblemen. De chaos in m'n gedachten werd een echt probleem de laatste jaren... Ik heb altijd concentratieproblemen, slaapproblemen, onverklaarbare onrust, drukte, etc, gehad, maar dacht dat iedereen het had. Ik haalde er zelfs een soort voldoening uit, moeilijk kunnen lezen, en jezelf op allerlij manieren forceren toch door te gaan. Ik haalde cijfers die best okay zijn. Maar ik deed er ook erg veel moeite voor (wel op het laatste moment maarja). Als ik probeerde te plannen, haalde ik supercijfers (of ik was er erg in geinteresseerd). Nu met m'n afstuderen loop ik op een dood punt, want die methode werkt nu niet meer.
Ik vind ADHD een vaag verhaal, alles wat ik zeg, heeft iedereen zelf ook. Ik kan alleen met prive voorbeelden komen om het uit te leggen waarom ik denk dat ik echt "iets heb". Als ze bijv. met m'n laatste vriendin zouden praten (toen wist ik het nog niet van mezelf).
Erg mooi, dat ik nu in ieder geval weet waar ik op moet letten. Ik ben er zeker van dat ik slim genoeg ben om mijn problemen mijzelf niet te laten overheersen. Gewoon eerlijk hulp zoeken, m'n enthousiasme is wat mij mij maakt, ik weet dat ik alles wat ik wil tot nu toe nog kon. En nu ik mijzelf beter ken, kan het alleen maar beter gaan.
Nouja voel me erg positief.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |