abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 januari 2008 @ 14:15:10 #1
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56023486

Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, ongeduldig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!

paar handige web sites en adressen:

bron

Patiëntenverenigingen
www.balansdigitaal.nl
Balans, de patiëntenvereniging voor ADHD
Hier vindt u veel verwijzingen en recente publicaties over ADHD.

Balans
De Kwinkelier 37-39
3722 AR Bilthoven
Telefoon: 030-225 50 50
Advies- en informatielijn: 0900-202 00 65 (¤ 0.25/min)
ma-, di-, do- en vr-ochtend van 9.00-13.00 uur

www.impulsdigitaal.nl
Vereniging Impuls, voor volwassenen met AD(H)D en aanverwante stoornissen

Impuls
De Kwinkelier 39
3722 AR Bilthoven
Advies- en Informatielijn: 0900-202 00 65 (¤ 0.25/min).
ma t/m vr 9.00-13.00 uur en op do. ook van 18.00-20.00 uur

www.zitstil.be

Centrum 'Zit Stil' is de Belgische organisatie voor kinderen en volwassenen met ADHD

Zit Stil
Centrum 'Zit Stil'
Heistraat 321
2610 Wilrijk
België
Telefoon: 03-830 30 25
Fax: 03-825 20 72

Ervaringsdeskundigen

www.adhd.pagina.nl
Uitgebreide pagina met links over ADHD. Een prima beginpunt voor het zoeken naar informatie over ADHD op het net. Heel veel links naar Nederlandstalige sites over ADHD. Veel voor kinderen met ADHD, maar ook veel voor volwassenen.
http://www.prikpagina.nl/list.php?f=2026
Het prikbord van de adhd.pagina.nl. Op deze site kan men boodschappen van andere volwassenen met ADHD lezen, of zelf boodschappen achterlaten. Er vinden hele discussies plaats op deze site.

www.adhd.nl
De ADHD Stichting
Eendrachtsweg 21
3012 LB Rotterdam

Het doel van de ADHD Stichting is de situatie van kinderen en volwassenen met ADHD te bevorderen i.s.m. andere organisaties op het gebied van ADHD. Dit gebeurt o.a. door het bevorderen van wetenschappelijk onderzoek, het geven van voorlichting, advies en scholing.

www.hersenstorm.com
Hersenstorm - ADHD bij volwassenen.
Site van 'ervaringsdeskundige' Annemarie van der Gouw.

www.adhdplus.nl
Stichting ADHD+ is de grootste NL/BE-contactsite m.b.t. AD(H)D en aanverwante aandoeningen voor volwassenen, jong volwassenen en kinderen. U vindt er gerichte en recente informatie over ADHD en aanverwante stoornissen (vandaar de plus). Daarnaast zijn er 3 vormen van contact mogelijk voor lotgenoten: een chatroom die voor iedereen vrij toegankelijk is, een gratis internetforum dat inmiddels 2.100 (01-2005) actieve deelnemers in Nederland en Belgie kent, en diverse meetings die door ADHD+ worden georganiseerd.

www.dylanfrancis.nl
Website van de vaste columnist van de Nieuwsbrief voor patiënten van Programma ADHD bij volwassenen.

Lotgenotencontact/chatten/informatie

http://groups.yahoo.com/group/adhd_in_nederland

www.adhd-cafe.nl

ADHDhebbenwij (msn group)

www.adhdcafe.com

www.adhd-plus.nl

www.adhdxtra.nl

http://www.adhdnews.com kan je ook dat pols bandje kopen :p

medicatie:

www.janssen-cilag.nl

vorige topics

ADD / ADHD - deel 1
ADD / ADHD - deel 2
ADD / ADHD - deel 3
ADD / ADHD - deel 4
ADD / ADHD - deel 5
ADD / ADHD - deel 6
ADD / ADHD - deel 7
ADD / ADHD - deel 8
ADD / ADHD - deel 9

Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  maandag 14 januari 2008 @ 14:33:16 #2
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_56023919
TVPtje!
Don't come closer, I might hurt you
  maandag 14 januari 2008 @ 14:56:43 #3
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_56024440
Je zou verwachten dat die topics hier wel wat sneller zouden lopen, maar 't valt mee.

Zelf heb ik ADD overigens, ooit eens ritalin gehad maar daar werd ik zo depri en rustig van dat ik helemáál niks meer deed.
Regelmatig een jointje werkt bij mij beter

had dit topic verder nooit eerder gezien en het maakte me een tikje nieuwsgierig, waar hebben jullie het hier zoal over?
  maandag 14 januari 2008 @ 15:04:34 #4
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56024591
Hai SiGNe. Eigenlijk gaat het hier over van alles en nog wat.
Over hoe ADD/ADHD zich bij jou uit, wat je er tegen/aan/mee doet (medicatie/voeding/structuur), tegen welke problemen loop je aan en hoe pak je dat dan aan?

Het is vooral fijn om de herkenning te hebben met anderen, dat je niet alleen staat zeg maar.
Maar kijk ook maar eens in de vorige topics.
Maxi, Midi & Mini
pi_56027004
Word je niet paranoide, angstig of depri van het blowen? Uit onderzoeken is namelijk gebleken dat blowen nu niet bepaald goed is voor de gemiddelde AD(H)Der.

Ik ben nu al een poos onder behandeling van de haptonoom (de leer van het voelen) en probeer nu o.a. de energie die nogal in mijn hoofd zit om laag te krijgen, meer in de basis, meer bij mezelf. Ik ben erg makkelijk met het meewaaien met anderen, ik ben niet zo zeer een allemansvriend, maar emotioneel verstrengel ik me wel snel met een ander (ik ben hoog sensitief), terwijl ik het wel wenselijk vind om meer bij mezelf te zijn. Ik kan chagrijnig worden van iemand naast me die chagrijnig is en dat vind ik zo irritant, nu leer ik daar wat beter mee om te gaan, das wel een verademing. Ik vind het echt een verrijking en een super toevoeging in mijn ontwikkeling!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_56029213
Mijn huisarts vertelde dat je absoluut niet moest gaan blowen, het zou totaal niet werken als je ADD/ADHD hebt. Misschien word je er wel rustig van, maar je doet gewoon niks meer.

Ik ben rustig aan bezig om enorm veel structuur in mijn leven te krijgen. Met veel structuur bedoel ik dus dat ik alle bezigheden van een dag exact ga inplannen. Als iets om 10.15 moet gebeuren, moet je er ook op dat moment aan gaan beginnen. Iets straks doen werkt niet, want dan denk je straks ik doe het straks. Ja maar net zei ik straks dus straks... straks.. straks.. en dan begin je er nooit op het moment aan wat je van te voren in gedachte had.
pi_56030077
Bij mensen met psych. problems is het altijd uitkijken met blowen Zou het niet doen Vooral als je medicatie slikt, is het niet aan te raden!
  maandag 14 januari 2008 @ 20:07:45 #8
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_56031648
quote:
Op maandag 14 januari 2008 16:51 schreef melonovy het volgende:
Word je niet paranoide, angstig of depri van het blowen? Uit onderzoeken is namelijk gebleken dat blowen nu niet bepaald goed is voor de gemiddelde AD(H)Der.

Ik ben nu al een poos onder behandeling van de haptonoom (de leer van het voelen) en probeer nu o.a. de energie die nogal in mijn hoofd zit om laag te krijgen, meer in de basis, meer bij mezelf. Ik ben erg makkelijk met het meewaaien met anderen, ik ben niet zo zeer een allemansvriend, maar emotioneel verstrengel ik me wel snel met een ander (ik ben hoog sensitief), terwijl ik het wel wenselijk vind om meer bij mezelf te zijn. Ik kan chagrijnig worden van iemand naast me die chagrijnig is en dat vind ik zo irritant, nu leer ik daar wat beter mee om te gaan, das wel een verademing. Ik vind het echt een verrijking en een super toevoeging in mijn ontwikkeling!
Mijn vriend wordt juist heel rustig van blowen, het is zowat het enige wat echt helpt tegen zijn gedachten die 200 km p/u gaan. Ritalin werkt ook wel, maar meer om op 1 ding te concentreren. Wiet helpt hem om echt werkelijk rustiger te worden, dat zn gedachten maar 50 km p/u gaan
Maarre, als je aanleg hebt klopt het wel dat je van jointjes roken bijv. psychotisch kan worden.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 01:40:12 #9
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_56040092
En ik ben nog steeds wakker...
  dinsdag 15 januari 2008 @ 13:59:24 #10
45 SiGNe
pi_56047753
quote:
Op maandag 14 januari 2008 20:07 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Mijn vriend wordt juist heel rustig van blowen, het is zowat het enige wat echt helpt tegen zijn gedachten die 200 km p/u gaan. Ritalin werkt ook wel, maar meer om op 1 ding te concentreren. Wiet helpt hem om echt werkelijk rustiger te worden, dat zn gedachten maar 50 km p/u gaan
Maarre, als je aanleg hebt klopt het wel dat je van jointjes roken bijv. psychotisch kan worden.
Dat heb ik dus ook, ik kan me meer focussen als ik geblowd heb.
Ik word ook niet zo heel suf van blowen en een lachkick krijg ik ook allang niet meer.
Als ik met vrienden zit te blowen heb ik ook altijd het gevoel alsof het op mij een andere uitwerking heeft.
Psychoses heb ik er nooit van gekregen gelukkig.
pi_56052500
Vandaag uit school weer poging tot leren. Na 15 minuten werd ik weer helemaal duf van alle andere inspanningen vandaag en dacht even een lekkere bak koffie te drinken. Resultaat dat ik weer lekker loop te stuiteren . Maar even een powernap op de middag wat me erg goed zou doen lukt me gewoon nooit. Ik kan nooit voor 11 uur 's avonds slapen, me nog nooit gelukt afgelopen paar jaar. Misschien maar eens gaan oefenen, want het lijkt me echt een uitkomst.
pi_56058897
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 01:40 schreef Lindytje het volgende:
En ik ben nog steeds wakker...
Meer mensen hier last van slaapproblemen?

Mijn ritme ligt op het moment tussen de 3u en 4u voor het naar bed toegaan... als ik er inlig en ben niet totaal uitgeput etc. ga ik lopen piekeren...
  dinsdag 15 januari 2008 @ 22:10:37 #13
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_56059495
Ik ken het. Ga dan alleen niet liggen piekeren, maar er razen wel 1001 gedachten door mijn hoofd, waardoor ik niet kan slapen. En dan kan ik 's ochtends mijn nest weer niet uitkomen, met alle gevolgen van dien...

Trouwens, ik heb vandaag mijn eerste dosis concerta opgehaald. Ga denk ik morgen beginnen. Maar een vraag; er staat op de verpakking dat ik dan geen alcohol meer mag drinken... Nou houd ik wel van een wijntje 's avonds, of twee, of drie. Niet dat ik een alcoholist ben, maar ik drink wel graag wat.
Iemand ervaring met alcohol en concerta? Kun je echt helemaal niks meer drinken?
Hoop dat er iemand ervaring mee heeft!
pi_56060114
quote:
Op maandag 14 januari 2008 16:51 schreef melonovy het volgende:

Ademhalingsoefeningen, oefenen met 'aarden' en vanuit je center voelen.
Dat heeft mij goed geholpen bij mezelf te blijven. Ik deed ook alles met m'n hoofd, en 'vervloog' snel. De balans is nog niet ideaal, maar absoluut beter en ik zit daardoor een stuk lekkerder in m'n vel (stabieler/safer).
Veel naar beneden visualiseren dus, vanuit je buik, en dat kan heel goed ondersteunt worden door te oefenen op buikademhaling en te aarden door goed contact met je voeten op de grond te maken (jezelf zwaar maken).

Mijn schoonzus is vorige week met ritalin begonnen, ik hoop dat het haar goed kan ondersteunen! Want het gaat afentoe met enorme ups & downs. Ze werkt ontzettend hard aan zichzelf, maar elke keer weer een terugval, drank, verdovende middelen, en ander kort geluk, en dat haalt er dan weer naar beneden in d'r zelfwaarde.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_56062150
Ja idd dat soort dingen helpen erg goed bij het aarden en naar je basis gaan, mits ik het niet vergeet toe te passen. Meestal kom ik er iets te laat achter, als het me net overkomen is ofzo
Het is allemaal zo moeilijk om me op al mijn intresses en bezigheden, to do's, taken, verplichtingen, etc te letten. Echt, het is nooit allemaal goed, er zijn altijd wel een paar zaken die minder gaan als andere dingen goed gaan.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_56066296
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 22:10 schreef Lindytje het volgende:
Ik ken het. Ga dan alleen niet liggen piekeren, maar er razen wel 1001 gedachten door mijn hoofd, waardoor ik niet kan slapen. En dan kan ik 's ochtends mijn nest weer niet uitkomen, met alle gevolgen van dien...

Trouwens, ik heb vandaag mijn eerste dosis concerta opgehaald. Ga denk ik morgen beginnen. Maar een vraag; er staat op de verpakking dat ik dan geen alcohol meer mag drinken... Nou houd ik wel van een wijntje 's avonds, of twee, of drie. Niet dat ik een alcoholist ben, maar ik drink wel graag wat.
Iemand ervaring met alcohol en concerta? Kun je echt helemaal niks meer drinken?
Mijn vriend heeft Concerta, en drinkt gewoon Niet elke dag, maar gewoon wanneer hij zin heeft zeg maar (in het weekend, af en toe) Maar goed, het staat er niet voor niets op, dus het is altijd even uitkijken
  woensdag 16 januari 2008 @ 11:25:09 #17
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_56068649
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 09:12 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Mijn vriend heeft Concerta, en drinkt gewoon Niet elke dag, maar gewoon wanneer hij zin heeft zeg maar (in het weekend, af en toe) Maar goed, het staat er niet voor niets op, dus het is altijd even uitkijken
Ah! Thanx! Goed om te weten!
  woensdag 16 januari 2008 @ 14:43:22 #18
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_56073862
hallo mededruktemakers
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 16 januari 2008 @ 14:47:59 #19
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_56073973
hoi!
pi_56075619
Zeg, ik vroeg me iets af. Ik heb ADD, 3 jaar geleden kwam ik erachter na tests bij de psycholoog. Ik heb toen eerst ritalin gekregen, nu concerta. Ik slik echter 3x 36mg, in plaats van de voorgeschreven hoeveelheid (36+18). Ik vraag me af of dit ernstig is, want ik voel me er ook daadwerkelijk prettiger door. Niet dat ik zonder niet vrolijk ben, maar voel me wel minder goed. Daarbij is m'n medicatiegebruik nog steeds aan het stijgen, combineer het vaker met ritalin, wat eigenlijk niet zou moeten.

Ik vraag me af of dit 'n probleem is, en wat ik eraan moet doen. Ik wil niet afhankelijk worden van de medicatie.
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
pi_56075675
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 22:10 schreef Lindytje het volgende:

Je kan naar mijn ervaring prima alcohol bij de medicijnen nemen, ik heb er in ieder geval geen bijwerkingen van. Ook overdag niet, als ik s'ochtends concerta heb ingenomen.
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
  woensdag 16 januari 2008 @ 15:53:57 #22
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_56075707
Ik zou zeggen, overleg even met je psych... Die kan daar denk ik het beste een antwoord op geven. Succes!
pi_56081389
Waarom ben ik altijd zo verschrikkelijk impulsief met relaties. Als ik een nieuw meisje leer kennen ben ik helemaal doorgedraaid van haar, maar na ongeveer een maand of 3 is de verliefdheid weer als sneeuw voor de zon verdwenen. En dit gaat gewoon altijd zo.

Na de vorige relatie zei ik gelijk dat ik voorlopig nergens meer aan begin. Na een maandje toch weer een hele leuke meid gevonden en daar nu weer een tijdje mee omgegaan, maar laatste weken gingen weer net zoals de vorige relatie. Het gaat vervelen.....

Ik krijg nu echt het idee alsof dit altijd zo gaat zijn, op de één of andere manier kan ik de gedachte dat ik monogaam/gebonden moet zijn niet verdragen, maar loslaten lukt mij ook maar met veel moeite. Frustrerend.

Verder probeer ik te leren voor de aankomende toetsweek, echter heb ik net een nieuwe telefoon gekocht met 1000 en 1 opties dus ik zit constant met mijn gedachte daarbij. Ik weet nu alles al van die telefoon die ik vrijdag pas krijg, maar ben misschien 10 pagina's in mijn studieboek opgeschoten. Wanneer houdt het eens op!
  woensdag 16 januari 2008 @ 23:57:30 #24
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_56090931
Morgen heb ik een intake bij de ggz (mondriaan). lekker snel zou je zeggen. Maar: het is telefonisch? Screening?
Wat kan ik hiervan nu weer verwachten.
Ik heb trouwens altijd de meeste klachten als ik "druk" voel. Moeten is bijna taboe bij mij...
Solliciteren, bellen naar het uwv, etc. Meestal ben ik dan ook zeer prikkelbaar. 's Avonds is het dan een stuk beter (na 20.00 ongeveer) en kan ik een poging doen om een film te kijken (film gek). Op deze dagen gaat ook alles doorelkaar. Ik wiol iets doen en eindig met het doen van 10 dingen met een onlogische volgorde waarna ik geen tijd meer heb om de dingen te doen die ik "moet" (opruimen, poetsen, etc). Als er iets onverwachts gebeurt gaat het helemaal goed en kan ik echt pissig worden, vaak op mezelf, maar ook op anderen (niet gewelddadig, ik vloek dan alleen flink en weet het even niet meer. Vandaag was het een telefoontje van mijn vriendin om te kijken hoe het met ons dochtertje was. Die is nl ziek, nadat ze vrijdag buiten bij de dokter een ontieglijke driftbui had ( ze is 4, dit was wel gewelddadig). Blijkt ze dus gewoon flink ziek te zijn. Suikertekort door koorts denk ik. Had ik vroeger (en nu heel soms) ook.
Tijdens het telefoontje kreeg ik weer 10 dingen in mijn hoofd die er uit moesten en dat gebeurde dus ook. Bam! Slechte zin en redelijk hyper...
Hoe meer structuur ik probeer in te bouwen hoe erger mijn reactie wordt? het lijkt wel een intern gevecht dat naar buiten komt.
Iemand tips om dit wel werkend te krijgen? Schema's werken soms tijdelijk. Daarna vergeet ik ze. Meestal ga ik ze maken maar onderweg doe ik 10 andere dingen en het komt er niet van.
:-( Af en toe wil mezelf echt een klap voor mijn kop geven. Ik weet hoe het wel moet maar ik doe het niet.
Ik HAAT mijn toetsenbord.
  donderdag 17 januari 2008 @ 00:17:03 #25
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_56091412
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 23:57 schreef tweakdsl het volgende:

:-( Af en toe wil mezelf echt een klap voor mijn kop geven. Ik weet hoe het wel moet maar ik doe het niet.
Héél herkenbaar....

Veel succes voor morgen, de screening!
  donderdag 17 januari 2008 @ 00:18:19 #26
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_56091442
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 15:52 schreef Syheriat het volgende:

[..]

Je kan naar mijn ervaring prima alcohol bij de medicijnen nemen, ik heb er in ieder geval geen bijwerkingen van. Ook overdag niet, als ik s'ochtends concerta heb ingenomen.
Dank je wel!!
  donderdag 17 januari 2008 @ 02:59:37 #27
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_56093124
Deze hyper de pieper gaat toch maar eens naar bed...
Welterusten, als er nog andere nachtbrakers wakker zijn!
pi_56093145
hoi of doei
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  donderdag 17 januari 2008 @ 03:11:23 #29
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_56093152
Hoi en doei tegelijk!

Ga nu écht afsluiten!!
  donderdag 17 januari 2008 @ 04:32:05 #30
45 SiGNe
pi_56093265
Ik lig ook nooit voor 4-5 uur in bed..
ook altijd problemen met inslapen (duurt minstens een uur)
pi_56095726
Een neefje van me (4 jaar oud) schijnt ook adhd te hebben (hoewel ik daar zelf niet in geloof). Hij krijgt sinds een maand of 3 ritalin en hij is nu zo rustig... Te rustig; hij zondert zich af en bij een verjaardag gaat hij liever alleen boven spelen.
Ik dacht dat als je geen adhd hebt die ritalin geen invloed op je heeft, is dat ook zo, of klopt er hier iets niet?
pi_56098148
Vier jaar! en dan al aan de Ritalin
  donderdag 17 januari 2008 @ 11:46:45 #33
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_56098412
Als je geen adhd hebt, dan wordt je hyper van ritalin. het is amfetamine, oftewel een soort speed.
pi_56098896
je hoeft niet hyper te worden van ritalin...

heel veel niet AD(H)Ders worden er ook rustig en "behandelbaar" van. Zo erg soms dat het eerder zombies zijn dan rustige menzen...
  donderdag 17 januari 2008 @ 12:07:00 #35
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_56098958
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 12:04 schreef Duur het volgende:

heel veel niet AD(H)Ders worden er ook rustig en "behandelbaar" van. Zo erg soms dat het eerder zombies zijn dan rustige menzen...
bedoel je bij langdurig of incidenteel gebruik? Is daarbij trouwens ook afhankelijk van de dosis.
hoe hoger de dosis, hoe meer energie. Wordt ook veel gebruikt door studenten namelijk.
  donderdag 17 januari 2008 @ 12:22:01 #36
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_56099358
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:47 schreef slaapvaak het volgende:

[..]

Meer mensen hier last van slaapproblemen?

Mijn ritme ligt op het moment tussen de 3u en 4u voor het naar bed toegaan... als ik er inlig en ben niet totaal uitgeput etc. ga ik lopen piekeren...
Ja ik. Maar dat is alleen als ik bij mn vent zit, en dan weer naar school moet. Ik ben op maandag en dinsdag altijd vrij. En gisteren toevallig ook. Dus ik hoefde vanmorgen pas weer heen. Ooh men wat slaap ik de nacht voordat ik heen moet altijd kut. En waarom weet ik niet

Ik geloof dat ik 3 u slaap heb gehad in totaal
pi_56102225
deel 10
Lucidity4All
pi_56106687
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 12:07 schreef tweakdsl het volgende:

[..]

bedoel je bij langdurig of incidenteel gebruik? Is daarbij trouwens ook afhankelijk van de dosis.
hoe hoger de dosis, hoe meer energie. Wordt ook veel gebruikt door studenten namelijk.
ik doelde op "normaal" gebruik, wat er gebeurt na het uitwerken van de dosis weet ik niet, Maar hier in de buurt hadden we een school die alle drukke leerlingen probeerde te verplichten om een ADHD stempeltje te laten halen en ritelin voor te laten schrijven, want ze waren te druk...

Dus ik vermoed bij structureel gebruik... de methode van inname is bij wat voor effecten optreden ook van belang.
pi_56108710
Hoi allen,

Ik schijn ook ADHD te hebben, in ieder geval een vorm. Ik herken mij 100% in de symptomen, alhoewel mijn drukheid lichamelijk moeilijk te zien is. Mijn psychiater heeft mij na 1,5 jaar ritalin voorgeschreven, ben er afgelopen vrijdag mee gestart. Ik merk nog weinig verschil, ik denk dat ik me beter kan concentreren. Geen heftige eerste indruk dus van het middel.

En mijn ADHD, ik bedoel, ik sta niet te trillen op de stoel. In gesprekken, bij het eten, kan ik eigenlijk moeilijk rustig zitten, moet altijd met iets klooien. Mijn problemen zijn meer psychologisch denk ik.

Het afgelopen halfjaar (daarvoor ook), als ik terugkijk... heb ik geen moment rust gehad. Veel dingen tegelijk, hoe moe ik ook was ik ging uit. Hoe moe ik ook was, ik ging naar een beeldhouwcursus, ik had een baantje wat veel tijd gekost heeft, ik ben bezig met afstuderen. Eigenlijk een supertijd, maar ik merk dat ik bij alles afrondingsproblemen heb, en het mezelf enorm druk maak. Slaapproblemen, tot 5.00 's morgens doormalen van gedachten in m'n hoofd, onrust.

Ik heb dit vorig jaar geschreven " Ik heb en had veel aan mn hoofd, heb het druk... Werk veel, doe fitness, thaiboxen (experiment, maar heb blessure), en salsa (experiment, kon maar 1 dag meedoen vanwege teveel inschrijvingen). Op vakantie geintterrailed (alleen, veel tijdelijke vrienden ontmoet)."

Ik merk gewoon dat ik het mezelf altijd druk maak. Altijd opzoek naar nieuwe ervaringen, nieuwe dingen, grenzen opzoeken... Ik denk dat mijn achtergrond, waar ik problemen mee heb, niet los te zien is van mijn ADHD verschijnselen. Ik ben trots op mijn opstandig gedrag, maar ik denk ook dat die drukte in alledaagse dingen problemen gegeven heeft. Ik denk dat ik bij de psychiater beland ben, omdat ik niet kon omgaan met de drukte in m'n hoofd.

Ik ben enorm veranderd, maar de drukte bleef. Ik heb dus Ritalin voorgeschreven gekregen. Ik ben erg kritisch, en heb mij voorgenomen het als instrument te gebruiken, niet als oplossing. En uiteindelijk hoop ik een structuur te leren waardoor ik zonder Ritalin m'n leven ook goed op een rijtje kan zetten.

Erg moeilijk allemaal...
Laatste woorden Voltaire, nadat een priester hem vroeg Satan te verwerpen:
"Nou, nou, mijn beste man, dit is niet het moment om vijanden te maken."
.
pi_56109072
hip.
Voices tell me I'm the shit.
pi_56112374
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 18:21 schreef melanie_the_miss het volgende:
hip.
Eigenlijk wil ik niet geloven dat ik ADHD zou hebben. Een half jaar geleden zei m'n psychiater het tegen mij, afgelopen vrijdag dus Ritalin. Eigenlijk maak ik me er heel druk om, waarom een medicijn? Ik heb nooit wat geslikt?

Als ik eerlijk ben vind ik het allemaal maar vaag. Vooral omdat ik geloof dat je altijd zelf verantwoordelijk bent voor wat je doet.

Kan iemand mij vertellen, waaraan ik zekerheid kan hebben dat ik dus echt iets aan Ritalin heb?

Iets over mijzelf... Toen ik jong was kon ik enorm genieten van stilte, heel veel alleen over de weilanden gezworven. Ik zocht de stilte vaak op. Ik ben een dromer. Nu zit ik in de stad, en is alles druk om mij heen.

Als er omgevingsgeluid is, kan ik me heel moeilijk concentreren op wat iemand mij verteld. Ieder gesprek zeg ik na elke zin, "wat zeg je?". Bij presentaties vergeet ik de vragen die mij gesteld zijn, ik verlies het hele overzicht van wat er gebeurd. Ik vergeet namen steevast. Ik kan alleen leren in een brandschone kamer, muziek of watvoor geluid dan ook is funest. Ik heb perioden gehad, 2 weken geleden nog, waar ik niet kon slapen, hele week, omdat ik zo druk bezig was met wat er allemaal gebeurde. Ik was ooit bang inslaap te vallen, hallucineerde zelfs door slaapgebrek. Ik gebruik al sinds m'n 14e geen agenda meer, en het lukt me gewoon niet gestructureerd te werken. Ik lette/let nooit op in de klas, omdat ik dacht dat ik het thuis toch zelf wel zou kunnen leren. Zelfs nu, als er discussies zijn met groepsgenoten, presentaties etc. Ik kan mij gewoon niet concentreren op wat er gezegd wordt. Ik vraag mij altijd af hoe mensen om mij heen het wel lukte. Ik kan dus nooit een vraag stellen, omdat ik niet kan opletten lijkt wel. Heel vaag, maar ik ga dan vaak tekenen tussendoor, of met dingen friemelen, heel frustrerend.

Als ik een presentatie geef, vergeet ik vrijwel direct wat ik gezegd heb, heel vaag. Dit zijn o.a. de negatieve kanten van mij.

Met mijn psychiater, ben ik vrijwel alleen bezig gedachten te ordenen. Dus met schrijven, etc. Structuur aanbrengen in mijn gedachten, zoiets. Ook op emotioneel gebied trouwens. Maar als er een beetje druk op mij staat in sociale situaties, dan raak ik helemaal verloren in wat ikzelf zeg... Ik kan mij niet concentreren op wat de ander zegt. Wat ik dan doe, is gewoon nog meer praten, omdat ik toch niet kan concentreren op wat de ander zegt.

Ik heb zo'n gevoel dat ik dit allemaal zelf moet oplossen, dat doe ik m'n hele leven al. Ik ben altijd in gevecht geweest, tegen mijn achtergrond, etc. Maar wat als het dus zo is, dat er iets lichamelijks is, wat mij ook in de weg staat? Dat mijn hersenen misschien te weinig dopamine aanmaken? Dan is het toch alleen maar redelijk dat ik daar iets voor slik?

Ik zit enorm in de twijfel... Ik ben altijd zo geweest als ik ben.

Ik bedoel, het lijkt zo simpel. Gewoon een agenda pakken, invullen en je eraan houden. Niet jezelf zo druk maken zodat je geen tijd hebt voor wat er echt to doet. Als je maalt in je hoofd, opschrijven en gaan slapen. Gewoon opletten als iemand wat verteld.

Ik bedoel ik kan opletten, ik slaap soms goed. Maar als ik mezelf zo bekijk, is het allemaal zo chaotisch, er zit totaal geen structuur in mijn periodes. Ik heb zovaak geprobeert een agenda te gebruiken, maar het lukte me ook allemaal zonder... Ik denk gewoon dat ik zonder structuur ook wel kan leven, maar zo werkt het dus niet. Ik raak achteraf vaak in de problemen.

Ik wil best eens ervaren wat rust inhoud...

Edit:
Rare dingen van mij, ik ben 7 maanden geleden begonnen met roken. In het begin deed ik het alleen om te vechten tegen de het gevoel dat opkwam. Vroeger blowde ik af en toe om in slaap te komen. Nu blow ik soms met mijn huisgenoten, maar ook als test, hoeveel blowtjes is het maximum? Ik wist dat ritalin en alcohol niet samengingen, maar wou testen wat er gebeurde als je blowt, bier drinkt, en ritalin gebruikt, kan ik daar tegen? Ik rook vaak door, ook al doet het mij pijn, hoeveel kan ik aan? Ik gooi mij vaak in situaties waar ik mij onzeker voel, gewoon omdat het voelt dat ik dat moet doen. Ik heb het gevoel dat ik altijd nieuwe dingen moet uitproberen, en neemt me helemaal in beslag.

Over het algemeen heb ik goede resultaten op de uni, maar ik krijg het nu moeilijk voor elkaar dingen af te ronden, sta echt op het punt af te studeren.

[ Bericht 5% gewijzigd door VendoR op 17-01-2008 20:49:43 ]
.
  donderdag 17 januari 2008 @ 21:00:24 #42
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_56112929
Hoi hoi,

Kan me in een aantal dingen wat wat je post wel vinden. Alleen weet ik nu al niet meer wat er nou helemaal bovenin je post staat... dat dus...
Medicijnen gebruiken. Tsja, als het je helpt, waarom niet? Als je daardoor iets meer structuur in je leven en gedachten kunt krijgen, zou ik zeggen: doen!! Ik kan je niet vertellen of ritalin het wondermiddel is. Ben gisteren zelf begonnen met concerta, merk er nog niks van.
Testen wat er gebeurt als je ritalin slikt, drinkt en blowt tegelijk lijkt me niet zo'n handig experiment...
Wil je in ieder geval veel succes wensen met afstuderen! En hopelijk doet de ritalin iets goeds voor je!
pi_56113541
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 21:00 schreef Lindytje het volgende:
Hoi hoi,

Kan me in een aantal dingen wat wat je post wel vinden. Alleen weet ik nu al niet meer wat er nou helemaal bovenin je post staat... dat dus...
Medicijnen gebruiken. Tsja, als het je helpt, waarom niet? Als je daardoor iets meer structuur in je leven en gedachten kunt krijgen, zou ik zeggen: doen!! Ik kan je niet vertellen of ritalin het wondermiddel is. Ben gisteren zelf begonnen met concerta, merk er nog niks van.
Testen wat er gebeurt als je ritalin slikt, drinkt en blowt tegelijk lijkt me niet zo'n handig experiment...
Wil je in ieder geval veel succes wensen met afstuderen! En hopelijk doet de ritalin iets goeds voor je!
Ja ik vind het raar dat ik geweigerd heb te kijken wat ADHD inhoud, maar ik realiseer me sinds kort... dat ik dus echt mij echt compleet in beslag laat nemen door bepaalde dingen... Dat ik iets heb wat niet voorkomt bij de meeste anderen, al dan niet negatief. Soms lig ik in bed, als iets mij bezighoud, en voel ik een soort verkramping van m'n spieren. Een enorme spanning op m'n lijf, onrust. En het is zo vaag, ik slaap ook regelmatig goed. Ik praat hierover met mensen, die compleet tegen drugs in het algemeen zijn... En zij lachen erom, joh... jij hebt een bepaalde achtergrond en je moet hieroverheenkomen. Jij hebt geen ritalin nodig, je moet met mensen praten. Hij kan gelijk hebben, maar moet ik zijn mening boven die van mijn psychiater stellen?

Hij ziet niks aan mij zegt hij... En dat twijfel ik zo enorm. Ik ben altijd zo geweest als ik ben, ben ik echt anders dan de meeste anderen? Over het algemeen ben ik blij met mijzelf, maar ik functioneer gewoon niet goed...

Ik heb een rare achtergrond, religieuze problemen. Heb hiertegen gevochten, en daardoor in sociaal opzicht mij vaak geisoleerd. Sinds 2 jaar ben ik sociaal leuk actief, doe van alles, maak vrienden. Ik ben enorm veranderd. Maar dan nog, mensen met eenzelfde achtergrond hebben niet de problemen die ik had, ik denk echt dat ik extra benadeeld/bevoorrecht ben door de drukte in m'n hoofd, ADHD of niet.

Ik heb geprobeert mij te verstoppen voor mijn emoties, m'n meningen, m'n eigenaardigheden... Eindelijk durf ik het meer los te laten... Al die zenuwtrekjes die ik had, ik schaam me er niet meer voor.

En dan heb ik net voor de grap een test gedaan, "Meer dan 20 items die vaak of altijd voorkomen wijst op een sterke neiging naar ADD-ADHD. Jouw antwoorden op de vragen 1, 6 en 7 zijn essentieel om de diagnose te kunnen stellen. " ik had dus meer dan 20...

Ik ving het nog steeds onbegrijpelijk... ik ben in een hokje gestopt, ADHD. Eigenlijk compleet belachelijk, het heeft mij zoveel positieve dingen gebracht, maar ook zoveel negatiefs. En dat ik mijzelf zo laat (25) leer kennen, patronen in mijn gedrag leer herkennen.

Wist ik 10 jaar geleden maar voor wat voor problemen ik zou kunnen staan... dan was ik er beter op voorbereid, had ik betere hulp gezocht...
.
pi_56123028
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 12:04 schreef Duur het volgende:

Hmm.. 'behandelbaar' is niet het juiste woord (daarom natuurlijk tussen haakjes) als het kind daarna zo ongeveer apatisch met z'n lego aan het spelen is ...
pi_56126899
@VendoR:
Ja, je zou wel iets aan Ritalin kunnen hebben dan. Vooral die afwezigheid die je hebt. Dat heb ik zelf ook heel erg, maar dan omdat ik de hele dag aan het denken was zeg maar Zo van huh, waar gaat nou over Maar dat heb ik nu met Ritalin nog steeds weleens, bijv. bij mijn vriend; heeft ook adhd, en kan verhalen vertellen En dan ratelt hij maar door! En dan zeg ik ook wel ja sorry luister maar half
Concentratie is er veel beter door geworden Ik kan lessen volgen op school, en vind ze interessant! En huiswerk maken kan ik nu heel veel beter!
Ik weet alleen de juiste dosering niet echt, want voor mijn gevoel zit ik nu veel te hoog Waarschijnlijk moet je ook even kijken wat de juiste hoeveelheid voor je is! Succes
  maandag 21 januari 2008 @ 10:08:43 #46
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_56193325
Verdomme! Verdomme! Verdomme!
Werkelijk een k#t weekend gehad. Kon me weer niet ertoe zetten om serieuzer dingen te doen en op tijd te gaan slapen. Dus: na 3.00 slapen en dan lang in bed liggen. Gevolg: mwhhhrr.... weekend verkloot. Ik heb het idee dat ik niks bereikt heb en niks gedaan heb.
Afgelopen nacht bezweet wakker geworden. Er lagen immers 3 dekens (!!!) op het bed en de verwarming had op 21 graden gestaan. Niet mijn idee dit! Jeuk van het zweten en geraast en getierd

Daarnaast heb ik liggen denken. Over vanalles en nogwat! Zelfs over koekjes!? Werkelijk waar totaal idioot.

Vanmorgen toch maar het uwv gebeld om te kijken of ik wel of niet ziekgemeld sta. Wist ik niet, zo duidelijk zijn ze. Ik was het dus niet! Nu wel, want ik kan niet meer. Hoe meer druk erop me staat, hoe meer het mis gaat. Dat zie ik mijn hele leven lang al nu ik terugkijk. Maar dingen die je niet wil weten verberg je. Studiekeuze om maar "iets" te doen, werk loopt mis, alles. Steeds psichische klachten en spierklachten. Juist ja, de spieren. Ik weet nog dat ik enkele jaren geleden cesar therapie had. "Ja Francopis, ontspan je evben je spieren?" Nou, dat KON IK DUS NIET. Ik wist niet hoe...
Spierklachten, geen wonder.
En nu? Uitkering (ww) tot April en dan? wachtlijst mondriaan 8 weken?
Als ik me nu weer tegen alles verzet en weer door wil gaan (en doorgaan en doorgaan) wordt het alleen maar erger. Ik wordt er dood ongelukkig van en dat weerspiegelt zich weer op anderen. En dat wil ik dus niet.
Voel me totaal onbegrepen door de buitenwereld en dat al mijn hele leven lang. En vooral de instantiesd. Help...
Zoals ik het nu zie heb ik die diagnose al. wat kan er anders zijn? Of ben ik gewoon een loser?
Ik wil graag even geen druk meer op me voelen. Doe dit, doe dat. Ja ik wil wel, maar het lukt niet!
Maar hoe krijg je dit aan hun verstand?
Ik heb geen zin om mijn CV de komende tijd nog meer te verkloten. gaten van enekele jaren zitten er nu al in.
Ik wil rust en niet om 4.00 uur 's nachts over koekjes nadenken.
Ja, ik weet het. Ik ben impulsief en gooi alles weer eens verwarrend eruit. gek genoeg lucht dit iets op.
Zo, nu een koekje eten...
pi_56194096
Gooi het er maar uit!

Heb je nu wel of geen diagnose?

Misschien kun je die krijgen, zodat je vervolgens ook hulp (bijv. coaching ofzo) kunt krijgen bij je struikelblokken.

Succes er mee, je klinkt alsof je wel de nodige porties succes kan gebruiken, geef niet op en waardeer de leuke dingen die AD(H)D met zich meebrengt!

Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 21 januari 2008 @ 11:02:52 #48
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_56194554
Leuke dingen? Ja! Mijn vrijwel fotografisch geheugen!
De diagnose krijg ik pas bij de mondriaan waar ze een lange wachttijd hebben. Jammer genoeg. Maar ik weet dat er iets is.
  maandag 21 januari 2008 @ 11:19:36 #49
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_56194971
Het is trouwens bij mioj duidelijk dat als ik onder druk (dwang) sta, de klachten verergeren.
En dat is behoorlijk frustrerend.
pi_56201397
@Tweakdsl: is er geen andere instantie die een diagnose kan stellen? Want 8 maanden wachten is inderdaad frustrerend lang!

Ik was vandaag ook weer heerlijk bezig trouwens. Ik ben ziek, heb griep en had een hertentamen vanmorgen. Waar ik persé heen wilde omdat ik anders volgend jaar pas weer mag herkansen. Vriend wilde wel mee om me te brengen, had echt het idee zo flauw te kunnen vallen namelijk.
Gisteravond vroeg ie hoe laat ik de bus moest hebben. "Om 08:17" antwoordde ik stellig. Zitten we in de tram, op weg naar het station, vraag hoelaat het was omdat ik nog ff wat op het station wilde kopen, bleek het 08:00 te zijn. Niks mis mee toch? Ware het niet dat ik op dat moment besefte dat ik al een kwartier in de bus had moeten zitten omdat ik de bus van 07:47 nodig had om op tijd bij 't hertentamen te komen... Naja, gelukkig reden er ook nog treinen en was ik maar 10 min. te laat.
Maar onderweg, in de trein, schiet me weer iets briljants te binnen. "Mijn grafische rekenmachine, fuck!". Die had ik dus thuis laten liggen, niet handig op een statistiek tentamen... Gelukkig kent vriendlief mij inmiddels en had hij zijn GR meegenomen

Morgen naar de arts, ben benieuwd wat voor medicatie ik voorgeschreven krijg
  maandag 21 januari 2008 @ 16:40:41 #51
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_56202252
Oh, lekker is dat ja, MeloD... Ik vergeet ook altijd vanalles mee te nemen.. Zo vergat ik een paar jaar geleden bij schoolexamen Latijn mijn woordenboek... Juistem, dan kom je niet zo ver, als je een vertaling moet maken. Dus kon mijn moeder weer eens komen opdraven van thuis...
Hoe is je tentamen gegaan?
pi_56205141
Ik had vandaag ook tentamen. Het leren ervan is een hel, ik heb geen 1 hoofdstuk fatsoenlijk door kunnen nemen en de helft van de hoofdstukken niet eens open geslagen.

Maar het vak ligt me wel, energietechniek. Het is veel verbanden leggen en puzzelen met formules en grootheden. Daarom heb ik denk ik toch nog een 6 gehaald.

Ook kan ik me extreem hyperfocussen op tentamens, niks kan mij meer afleiden op zo'n moment. Voel me ook echt vermoeid na zo'n lange tijd focussen, maar ik ben blij dat ik totaal geen last heb van faalangst. Op zo'n moment zit ik echt met de volle 100% concentratie bij mijn toets, terwijl dat met leren gewoon onmogelijk is .
pi_56208551
quote:
Op maandag 21 januari 2008 16:40 schreef Lindytje het volgende:Hoe is je tentamen gegaan?
Oef woordenboeken vergeten is ook niet handig nee, stom zijn dat soort dingen hè
Tentamen is goed gegaan, heb 'm gehaald En dat ondanks 39 graden koorts (heb de griep voor de 2e keer in 1 maand te pakken )
Ben ik echt vreselijk blij mee want het is 1 van de 3 statistiekvakken van dit jaar, en ik moet er dus verplicht 1 halen, anders wordt ik van school getrapt, en dit was de makkelijkste. Nu de andere 2 nog, sowieso de 2e volgende week herkansen.
Ik ben echt een ramp in alles wat met wiskundig inzicht te maken heeft. Ik snap dondersgoed wat ik moet doen, en de standaard voorgekauwde vragen kan ik ook zo maken, maar als ze ook maar iets omgooien dan snap ik 't niet meer. Ook niet na honderden sommen oefenen helaas
pi_56324604
Iemand trouwens enig idee of je hier legaal dexyon kan krijgen? Methamfetamine, ik zou het graag eens proberen. Ik moet snel stoppen met m'n huidige medicatie, want straks is m'n verslaving niet meer te behouden. En ja, methamfetamine is veel verslavender, maar daar ga ik dan gewoon écht veel rustiger mee om
  zaterdag 26 januari 2008 @ 19:51:58 #55
45 SiGNe
pi_56324859
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 19:38 schreef Syheriat het volgende:
Iemand trouwens enig idee of je hier legaal dexyon kan krijgen? Methamfetamine, ik zou het graag eens proberen. Ik moet snel stoppen met m'n huidige medicatie, want straks is m'n verslaving niet meer te behouden. En ja, methamfetamine is veel verslavender, maar daar ga ik dan gewoon écht veel rustiger mee om
Écht of hou je jezelf dat voor?
Je zegt dat je verlaving nu al een probleem vormt en dus wil je wat sterkers..
Zie je de tegenstelling?
Sowieso zou ik niet aan zelfmedicatie gaan doen, in het begin zal het misschien wel werken maar aan het eind heb je er vaak alleen nog maar meer problemen bij.
En trouwens, wat nou als je na een tijdje met methamfetamine ook denkt dat je wat sterkers nodig hebt?
Ga je dan maar aan de coke ofzo?

Als een echte ADD'er heb ik uiteraard ook verslavingsproblemen, bij mij is het wiet en alcohol, wiet gebruik ik ook steeds meer omdat ik dan rustiger ben voor mijn gevoel.
Maar dat levert ook wel een probleem op, je kan niet blijven kopen en iets sterkers durf ik dus echt niet aan voor ik nog meer problemen ga krijgen.
Lig ik straks op Hoog Catharijne te slapen..nee dank je..

Als je het gevoel hebt dat je medicijnen niet het juiste effect hebben bespreek dat dan met je behandelend arts, die weet precies wat wel en niet goed is.
MAAR GA ER VOORAL NIET MEE EXPERIMENTEREN!!!

Zo, da's duidelijk
  zaterdag 26 januari 2008 @ 21:53:06 #56
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_56328399
hi allemaal,

Ik denk er over zo'n 'weekplanner-whiteboard' te gaan kopen om te kijken of dat wat helpt dingen te plannen per dag en wat meer overzicht te houden. Iemand daar toevallig ervaring mee? Werkt dat?

Groetjes, Lindy
pi_56328541
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 21:53 schreef Lindytje het volgende:
hi allemaal,

Ik denk er over zo'n 'weekplanner-whiteboard' te gaan kopen om te kijken of dat wat helpt dingen te plannen per dag en wat meer overzicht te houden. Iemand daar toevallig ervaring mee? Werkt dat?

Groetjes, Lindy
Wat voor mij op dit moment fantastisch werkt is mijn nieuwe telefoon. Zit perfecte agenda en takenlijst op. Als iemand iets aan mijn vraagt of ik dat wil doen zet ik het direct in de takenlijst en afspraken zet ik in de agenda. Een boekje heb je niet altijd bij je, dit heb ik altijd bij me en zo vergeet ik niet zoveel meer.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 22:27:19 #58
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_56329171
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 21:58 schreef frenkck het volgende:

[..]

Wat voor mij op dit moment fantastisch werkt is mijn nieuwe telefoon. Zit perfecte agenda en takenlijst op. Als iemand iets aan mijn vraagt of ik dat wil doen zet ik het direct in de takenlijst en afspraken zet ik in de agenda. Een boekje heb je niet altijd bij je, dit heb ik altijd bij me en zo vergeet ik niet zoveel meer.
Dat is ook wel een idee ja... Ik ga eens kijken of ik dat ook op mijn telefoon heb, wat een beetje toegankelijk is. Dank je wel voor de tip!!
  zaterdag 26 januari 2008 @ 22:32:09 #59
45 SiGNe
pi_56329302
Ik moet ook nog een whiteboard marker voor op m'n deur..
Dat ik in elk geval elke keer als ik m'n huis uitloop ik in elk geval nog even herinnerd wordt wat ik nou ook alweer moest doen..

Een van die punten zou kunnen zijn dat ik voor 2007 nog een agenda moest kopen
  zaterdag 26 januari 2008 @ 23:15:42 #60
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_56330447
Hahahahahaha!!
Kun je daar meteen 2008 van maken! Ik denk dat ik morgen eens even een flink whiteboard ga scoren in de stad (koopzondag) en dat ik 'm dan een mooi plekje aan de muur ga geven! En misschien wel gewoon in de kamer... Niet zo mooi, wel zo handig!
  zondag 27 januari 2008 @ 00:34:02 #61
45 SiGNe
pi_56331881
Op een plek hangen waar ie in elk geval in het zicht hangt is voor mij in elk geval wel nodig.
Ik stel echt álles uit..
  zondag 27 januari 2008 @ 01:05:54 #62
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_56332374
Hier gaat het niet zo goed. Heb weer flink geboff en zie eruit als een dier uit de AH reclame...
En er worden al grapjes gemaakt.
Ik merk dat ik ook sneller geirriteerd ben nu en er vaak niet 100 % bij ben.
pi_56332397
ADHD, ik ben er enigzins overheen gegroeid, maar wat de users hier plaatsen, herken ik mijzelf erg in..
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
  zondag 27 januari 2008 @ 02:49:07 #64
45 SiGNe
pi_56333676
Daarom ben je ook een prutsmod

Oh, ik heb af en toe de neiging om dingen te zeggen voor ik erover nagedacht heb of het kwetsend kan zijn of niet, dus trek je van mij niks aan
pi_56333871
Herkenbaar, zeer herkenbaar, vaak genoeg zeg ik iets waardoor ik later denk ''oh sjit''
Mods met een x zijn tof.
  zondag 27 januari 2008 @ 03:18:49 #66
45 SiGNe
pi_56333933
Na 5 jaar was m'n vriendin het ook een beetje zat..
Nog wel veel contact trouwens, maar ze ergert zich toch wel vaak aan me, ik weet dat ik het doe, ik wil het niet doen en toch doe ik het...

Ik denk dat het komt omdat ik leuk gevonden wil worden, toch even de aandacht op mij vestigen..
En ik vind ook dat ik betere humor heb dan anderen en dat anderen mijn humor niet snappen begrijp ik ook vaak niet.
Even grof door de bocht gezegd dan, in de werkelijkheid is het natuurlijk veel genuanceerder.
pi_56333953
Ik ga hier wat vaker kijken, ik vindt mijzelf gewoon 10 keer terug in de posts

eerst pitten vanmiddag ga ik mij schaamteloos volbunkeren aan een buffet
Mods met een x zijn tof.
pi_56343688
Ik zat mezelf trouwens echt op te vreten op mijn werk zaterdagochtend.

Werk bij een metaalbewerkings/productontwikkelings bedrijf als bijbaantje en mag daar af en toe mijn creativiteit kwijt. Nu moest ik een afzuiger ophangen en rollend maken, zodat hij langs een al aanwezig U profiel kon rijden.

Hele simpele oplossing bedacht en dacht het eventjes snel te maken, want dat moest wel makkelijk lukken in 2,5 uur. Maar ik maakte zulke stomme fouten toen ik het aan het maken was, zodat ik er 5 uur over heb lopen prutsen. Argh, frustrerend!! En ook altijd totale chaos rond om mij, altijd alles kwijt en alles ligt altijd overal.

Vervelend is ook dat ik nu altijd wel gestructureerd begin, maar daarna op de één of andere manier wat gehaaster wordt en de structuur dan altijd compleet verdwijnt.

Bah, die 5 uur was helemaal niet nodig geweest als ik gewoon eventjes rustig alles had uitgetekend en er even rustig voor ging zitten. Nu is dit maar een vakantiebaantje, maar het moet niet zo blijven doorgaan natuurlijk .

Ik heb woensdag nog een belangrijk tentamen en ik ga morgen voor het eerst mijn studiedag benaderen als een gestructureerde 'werkdag'.

Dus dat betekend dat ik de begint tijd en de pauzes heb vastgelegd in mijn telefoon en die een signaal geeft als ik pauze heb of ik weer moet beginnen. Niet dat ik me de volledige tijd kan gaan concentreren, maar hopelijk beter dan dat het nu is (straks, straks, straks, straks).
  zondag 27 januari 2008 @ 20:02:49 #69
45 SiGNe
pi_56346900
Leuke dingen doe ik altijd wel meteen, mar dingen waar ik niet zo'n zin in heb stel ik altijd uit.
Is jullie kamer ook zo'n zooi?
pi_56348447
Kamer opruimen staat altijd op mijn 'to-do' list .

Als het opgeruimd is kan het echt met 2 dagen weer een enorme teringzooi zijn. Ik ben bezig met van alles en dan ga ik weer wat anders doen en leg ik het ergens neer in mijn kamer. Na een paar dagen kijk ik eens rond en besef ik me weer eens hoe het toch mogelijk is om zoveel teringzooi te maken. Maar als ik bezig ben met zooi maken denk ik daar niet aan en valt het me niet op .

Ergste voorbeeld was nog wel mijn werkkleding. Moeder zegt er af en toe wat van dat ik die even netjes in de kast moet leggen en dat had zij dan uiteindelijk gedaan want ik was het weer vergeten. Maar ik had de huissleutel nodig, ik ging weg en had haast. Dus ik pak stapeltje werkkleding en pak de sleutel uit mijn broekzak. Volgende dag was mijn moeder dus boos dat mijn werkkleding weer op de grond lag en ik snapte het eigenlijk toch niet toen ik aan die sleutel dacht. Tja ik was het gewoon vergeten om dan weer die kleren in de kast te stoppen en ja dat begrijpt ze dan niet , ik denk daar gewoon niet aan. Enige wat ze zegt is dat ik dan maar wat beter moet opletten.
pi_56353370
* Knakker meldt.

Ik niet, maar mijn vriendinnetje. Voldoet aan álle symptomen (100% chaoot) en is tot overmaat van ramp óók nog latina (mañana, mañana) . Heb er dus dagelijks mee te maken. Ze is gelukkig altijd even vrolijk en kan smakelijk lachen om haar eigen stommigheden (ontelbaar), dus ik "lijd" er totaal niet onder als je dat al zou kunnen zeggen.

Voordat wij naar Nederland verhuisden ging zij wekelijks naar een "ocupational therapist", die haar leerde structuur aan te brengen in alles wat zij doet. Kleurtjes, schema's, dat soort dingen. Zij wil hier graag mee verder. Verder had zij een milde dosis Ritalina die ze af en toe gebruikte (als ze moest leren) waar ze -naar eigen zeggen- enorm baat bij had. Daar zou ze graag weer wat van hebben.

Hoe werkt deze twee zaken in Nederland precies? Zal via een psycholoog moeten lopen? De IND zal binnenkort haar verblijfsvergunning afgeven (ze heeft nu nog een tijdelijke van 6 maanden) en dan moet ik ook een verzekering voor haar uitkiezen. Hebben jullie aanraders met oog hierop?

Alvast bedankt!
pi_56358521
quote:
Ik heb woensdag nog een belangrijk tentamen en ik ga morgen voor het eerst mijn studiedag benaderen als een gestructureerde 'werkdag'.

Dus dat betekend dat ik de begint tijd en de pauzes heb vastgelegd in mijn telefoon en die een signaal geeft als ik pauze heb of ik weer moet beginnen. Niet dat ik me de volledige tijd kan gaan concentreren, maar hopelijk beter dan dat het nu is (straks, straks, straks, straks).
Groot succes is het nog niet, te laat uit bed en de concentratie is er volledig niet. Terwijl ik gewoon goed heb geslapen, zaterdagnacht ook geen druppel alcohol op heb (was de bob) en op een rustig plekje zit. Mja wat kan me dan nog verder helpen.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 21:31:50 #73
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_56395976
Ik heb er eentje hoor, een schrijfbord/planner in de huiskamer! Hartstikke handig, kan er alles op kalken dat ik niet moet vergeten!

pi_56396749
Nice Succes ermee Ik zit er ook over te denken om zoiets te kopen Maar dan heb ik weer zoiets van waar moet ik het ophangen, hoe hang je zoiets op blalblabla
  dinsdag 29 januari 2008 @ 22:26:04 #75
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_56397457
Bij de xenos, 9 euro!
Je jast gewoon een spijker in de muur op een plek waar je op een dag vaak langs komt in huis, ding er aan, heel makkelijk!
pi_56402007
Ik herken mezelf wel in een aantal dingen hier.
Slecht in slaap komen.
In bed over diverse (1001) dingen nadenken.
Soms moeite met concentratie.
Echt stil zitten kan ik niet, ik moet iets doen of lezen.

En volgens een vriend die ADHD heeft ben ik druk
Ik wordt ook wel eens vergeleken met Bert Visscher.

Is er trouwens een online test die eventueel een beetje uitsluitsel zou kunnen geven?
Heb namelijk niet echt veel zin om naar een arts te gaan om me te laten testen.
pi_56402744
Ik heb een maandplanner, anders vergeet ik van week te wisselen.
Voices tell me I'm the shit.
pi_56404092
Wordt nog lekker druk hier met iedereen die zich zelf er in herkent,
Als we nou is wat progessiever gingen posten ipv steeds in een identiteits-crisis te vervallen ..

Zoals, wat doen jullie in het dagelijks leven, wat vinden jullie leuk om te doen? wat haalt jullie gedachten van al je maleur af?

beetje positieve kant op , we kunnen het

Ik vind fysiek bezig zijn fantastisch, want dan merk ik m'n eigen tics niet eens
Lucidity4All
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:32:34 #79
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_56405721
nou slik ik melatonine omdat ik moeilijk in kan slapen en door kan slapen. De 1ste 3 dagen hjeeft het geholpen ennu wordt het minder

*gek van wordt
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:34:51 #80
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_56405768
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:14 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
Wordt nog lekker druk hier met iedereen die zich zelf er in herkent,
Als we nou is wat progessiever gingen posten ipv steeds in een identiteits-crisis te vervallen ..

Zoals, wat doen jullie in het dagelijks leven, wat vinden jullie leuk om te doen? wat haalt jullie gedachten van al je maleur af?

beetje positieve kant op , we kunnen het

Ik vind fysiek bezig zijn fantastisch, want dan merk ik m'n eigen tics niet eens
Ik ga naar school. Ik studeer ICT. Vaak afwezig. Dan ben ik weer ziek, of zoals vandaag begeeft mn oog het en moet ik strax naar de dokter. Ze worden er hier gek van

Verder reis ik vaak naar Den Helder aangezien daar mn vent woont. Ik mag graag kloten met pc's, met mn dikke goldenretriever lopen/ouwehoeren, foto's maken, poolen, karten, eten, e.d.

Als iets mijn gedachten volledig inneemt, dan heb ik er 's avonds ook nog last van in bed
pi_56409841
Ik had vandaag weer een hertentamen wiskunde waar ik een 5,5 voor stond, had ik vorig jaar eens behaald. Mijn voornemen was uiteraard om eventjes keihard te gaan leren, want ik kan het makkelijk. Dat ging jammer genoeg niet helemaal goed, kon me geen moment concentreren . Dus gewoon praktisch niet geleerd.

Maar op een tentamen ben ik dan weer zo enorm gefocust, dat ik zo makkelijk verbanden kan leggen en dat ik zo vraagstukken kan oplossen die ik nog nooit behandeld heb in mijn boek. Tentamens zijn eigenlijk de enige momenten dat ik ik mij echt volledig kan hyperfocussen, zo erg heb ik dat verder nooit. Heerlijk gevoel is dat, ik vind het bijna leuk om tentamens te maken .

Dus ik zal er wel een 8 voor hebben ofzo.

Nu maandag weer een tentamen wiskunde, maar dat zal wel iets pittiger worden. Die stof beheers ik nog totaal niet, hopelijk komt het een beetje goed.
pi_56410631
Ik ben ook vaak afwezig Als ik op tijd kom is het van oh ben je wakker
Ook weer toetsen deze week! Maar vind het ook wel leuk Alleen deze week ging het ook weer mis Met een presentatie weet ik niet meer wat ik moet zeggen tsjah sta je daar Vandaag weer met een toets bijna klaar beetje aan het klikken en aan het kijken blablabla alles verloren Laat ik ook nog mijn paraplu op school liggen
pi_56429211
Mijn positieve en creatieve flow: Ik heb gisteren mijn kledingadviezen gepresenteerd aan het toneelgezelschap waar ik lid van ben, ik had het totaal anders aangepakt dan dat ze al jaaaaaren gewend waren, mijn beelden bij de rollen gevisualiseerd en uitgewerkt. Iedereen enthousiast en mijn werk werd beloond met een warm applaus.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_56429874
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 04:54 schreef Magic-IRC het volgende:

Is er trouwens een online test die eventueel een beetje uitsluitsel zou kunnen geven?
Heb namelijk niet echt veel zin om naar een arts te gaan om me te laten testen.
hier staat een online test, geen idee wat de kwaliteit daar van is.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_56432303
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:42 schreef frenkck het volgende:
Ik had vandaag weer een hertentamen wiskunde waar ik een 5,5 voor stond, had ik vorig jaar eens behaald. Mijn voornemen was uiteraard om eventjes keihard te gaan leren, want ik kan het makkelijk. Dat ging jammer genoeg niet helemaal goed, kon me geen moment concentreren . Dus gewoon praktisch niet geleerd.

Maar op een tentamen ben ik dan weer zo enorm gefocust, dat ik zo makkelijk verbanden kan leggen en dat ik zo vraagstukken kan oplossen die ik nog nooit behandeld heb in mijn boek. Tentamens zijn eigenlijk de enige momenten dat ik ik mij echt volledig kan hyperfocussen, zo erg heb ik dat verder nooit. Heerlijk gevoel is dat, ik vind het bijna leuk om tentamens te maken .

Dus ik zal er wel een 8 voor hebben ofzo.

Nu maandag weer een tentamen wiskunde, maar dat zal wel iets pittiger worden. Die stof beheers ik nog totaal niet, hopelijk komt het een beetje goed.
Herkenning.
  donderdag 31 januari 2008 @ 13:33:07 #86
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_56432367
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:15 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik ben ook vaak afwezig Als ik op tijd kom is het van oh ben je wakker
Ja het stomme is ik maak de opdrachten e.d echt prima. Het gaat ook geweoon goed. Ik ben alleen keivaak afwezig
pi_56438202
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:34 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik ga naar school. Ik studeer ICT. Vaak afwezig. Dan ben ik weer ziek, of zoals vandaag begeeft mn oog het en moet ik strax naar de dokter. Ze worden er hier gek van

Verder reis ik vaak naar Den Helder aangezien daar mn vent woont. Ik mag graag kloten met pc's, met mn dikke goldenretriever lopen/ouwehoeren, foto's maken, poolen, karten, eten, e.d.

Als iets mijn gedachten volledig inneemt, dan heb ik er 's avonds ook nog last van in bed
Vrouwen en computers, het kan dus toch

wat betreft melatonine, ik zou er mee stoppen , heb ik ook gedaan.
Het is dan 1 a 3 weken doorbijten ,,maar dan zit je weer in een gezond slaappatroon .

Heb ik een maandje of 2 geleden ook moeten doen
Lucidity4All
pi_56438218
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 11:19 schreef melonovy het volgende:
Mijn positieve en creatieve flow: Ik heb gisteren mijn kledingadviezen gepresenteerd aan het toneelgezelschap waar ik lid van ben, ik had het totaal anders aangepakt dan dat ze al jaaaaaren gewend waren, mijn beelden bij de rollen gevisualiseerd en uitgewerkt. Iedereen enthousiast en mijn werk werd beloond met een warm applaus.
Never change a winning team!, ga zo door
Lucidity4All
pi_56446183
Dank Naai!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_56446235
Maar ik kan het niet laten om toch even te klagen over mijn dip, hormonale stupiditeiten zeg maar Heb je alles voor elkaar, moet ik me toch zo rot en somber voelen, stom vind ik dat.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_56447125
Ach ja, 't wisselt he
Lucidity4All
pi_56464089
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 23:33 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
Ach ja, 't wisselt he
joh
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_56475940
Zijn er mensen die me kunnen helpen met mijn verzekerings-vraagstuk?
quote:
Voordat wij naar Nederland verhuisden ging zij wekelijks naar een "ocupational therapist", die haar leerde structuur aan te brengen in alles wat zij doet. Kleurtjes, schema's, dat soort dingen. Zij wil hier graag mee verder. Verder had zij een milde dosis Ritalina die ze af en toe gebruikte (als ze moest leren) waar ze -naar eigen zeggen- enorm baat bij had. Daar zou ze graag weer wat van hebben.

Hoe werkt deze twee zaken in Nederland precies? Zal via een psycholoog moeten lopen? De IND zal binnenkort haar verblijfsvergunning afgeven (ze heeft nu nog een tijdelijke van 6 maanden) en dan moet ik ook een verzekering voor haar uitkiezen. Hebben jullie aanraders met oog hierop?
Bedankt!
pi_56476169
Iemand hier ervaring met Dexedrine?
  zaterdag 2 februari 2008 @ 12:59:08 #95
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56477733
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 11:19 schreef melonovy het volgende:
Stoer!

Ik ben ook weer aardig in een crea-bui en heb weer een tijdje achter de naaimachine gezeten en waarempel een project (wel met een tussenstopje ertussen) netjes afgemaakt!
Maxi, Midi & Mini
pi_56560618
Ik ben na de diagnose weer tot rust gekomen, heb een aantal zaken geaccepteerd. Nu begrijp ik waarom ik niet kan slapen, ik lig in bed, merk meteen dat ik aan van alles denk en de rem er moeilijk op kan zetten. Heel mooi eigenlijk, want ik besef na 10 min meteen dat het een zware nacht wordt. Spanning over m'n hele lijf, onrust, ik denk niet aan negatieve dingen, volgens mij ziet alles er okay uit... Maar toch blijf ik klaarwakker, ik heb er een soort berusting in lijkt wel.

Nu nog iets vinden waarom ik het bed uit zou willen om de "aanval" uit te zitten. Gister ging ik wat eten, wat dingen doen, en werd daarna weer moe (ging 23.30 naar bed, 3.00 sliep ik.

Ik probeer mij op een schema te forceren, 's avonds geen moeilijke dingen meer doen... proberen te plannen. Niemand om mij heen gelooft mij tot nu toe nog als ik zeg dat ik ADHD zou hebben, maar planningshulp krijg ik van alle kanten.

Ik heb m'n ADHD diagnose gekregen, onafhankelijk van m'n studieproblemen. De chaos in m'n gedachten werd een echt probleem de laatste jaren... Ik heb altijd concentratieproblemen, slaapproblemen, onverklaarbare onrust, drukte, etc, gehad, maar dacht dat iedereen het had. Ik haalde er zelfs een soort voldoening uit, moeilijk kunnen lezen, en jezelf op allerlij manieren forceren toch door te gaan. Ik haalde cijfers die best okay zijn. Maar ik deed er ook erg veel moeite voor (wel op het laatste moment maarja). Als ik probeerde te plannen, haalde ik supercijfers (of ik was er erg in geinteresseerd). Nu met m'n afstuderen loop ik op een dood punt, want die methode werkt nu niet meer.

Ik vind ADHD een vaag verhaal, alles wat ik zeg, heeft iedereen zelf ook. Ik kan alleen met prive voorbeelden komen om het uit te leggen waarom ik denk dat ik echt "iets heb". Als ze bijv. met m'n laatste vriendin zouden praten (toen wist ik het nog niet van mezelf).

Erg mooi, dat ik nu in ieder geval weet waar ik op moet letten. Ik ben er zeker van dat ik slim genoeg ben om mijn problemen mijzelf niet te laten overheersen. Gewoon eerlijk hulp zoeken, m'n enthousiasme is wat mij mij maakt, ik weet dat ik alles wat ik wil tot nu toe nog kon. En nu ik mijzelf beter ken, kan het alleen maar beter gaan.

Nouja voel me erg positief.

[ Bericht 3% gewijzigd door VendoR op 06-02-2008 13:45:32 ]
.
pi_56564796
Ik ben doordat zelfde straatje gegaan, goed dat je nu er positief tegen over staat, dat is al een stuk makkelijker .
Lucidity4All
pi_56620062
Stoppen met ritalin Ik kan het slecht hebben, als ik op straat loop heb ik het idee dat ik er mensen achter me lopen Oh ja, en zweten pfew... Strattera was te proberen, maar kost ¤90,00 per maand. An sich maakt me dat niet uit, maar dat is ook maar één keer per dag nemen.
Dus nu maar Clonidine Meer mensen die dit hebben? Het is eigenlijk voor hoge bloeddruk/migraine, maar schijnt ook te helpen
  zaterdag 9 februari 2008 @ 15:26:30 #99
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_56623429
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 11:35 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Dus nu maar Clonidine Meer mensen die dit hebben? Het is eigenlijk voor hoge bloeddruk/migraine, maar schijnt ook te helpen
ik heb het geslikt tegen tourette-tics. Het hielp niet tegen de tics en ik, werd er erg moe van. Ik slikte 8 pilletjes van 0,025 mg.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  zaterdag 9 februari 2008 @ 15:55:00 #100
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_56623910
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 13:39 schreef VendoR het volgende:
Ik ben na de diagnose weer tot rust gekomen, heb een aantal zaken geaccepteerd. Nu begrijp ik waarom ik niet kan slapen, ik lig in bed, merk meteen dat ik aan van alles denk en de rem er moeilijk op kan zetten. Heel mooi eigenlijk, want ik besef na 10 min meteen dat het een zware nacht wordt. Spanning over m'n hele lijf, onrust, ik denk niet aan negatieve dingen, volgens mij ziet alles er okay uit... Maar toch blijf ik klaarwakker, ik heb er een soort berusting in lijkt wel.

Nu nog iets vinden waarom ik het bed uit zou willen om de "aanval" uit te zitten. Gister ging ik wat eten, wat dingen doen, en werd daarna weer moe (ging 23.30 naar bed, 3.00 sliep ik.

Ik probeer mij op een schema te forceren, 's avonds geen moeilijke dingen meer doen... proberen te plannen. Niemand om mij heen gelooft mij tot nu toe nog als ik zeg dat ik ADHD zou hebben, maar planningshulp krijg ik van alle kanten.

Ik heb m'n ADHD diagnose gekregen, onafhankelijk van m'n studieproblemen. De chaos in m'n gedachten werd een echt probleem de laatste jaren... Ik heb altijd concentratieproblemen, slaapproblemen, onverklaarbare onrust, drukte, etc, gehad, maar dacht dat iedereen het had. Ik haalde er zelfs een soort voldoening uit, moeilijk kunnen lezen, en jezelf op allerlij manieren forceren toch door te gaan. Ik haalde cijfers die best okay zijn. Maar ik deed er ook erg veel moeite voor (wel op het laatste moment maarja). Als ik probeerde te plannen, haalde ik supercijfers (of ik was er erg in geinteresseerd). Nu met m'n afstuderen loop ik op een dood punt, want die methode werkt nu niet meer.

Ik vind ADHD een vaag verhaal, alles wat ik zeg, heeft iedereen zelf ook. Ik kan alleen met prive voorbeelden komen om het uit te leggen waarom ik denk dat ik echt "iets heb". Als ze bijv. met m'n laatste vriendin zouden praten (toen wist ik het nog niet van mezelf).

Erg mooi, dat ik nu in ieder geval weet waar ik op moet letten. Ik ben er zeker van dat ik slim genoeg ben om mijn problemen mijzelf niet te laten overheersen. Gewoon eerlijk hulp zoeken, m'n enthousiasme is wat mij mij maakt, ik weet dat ik alles wat ik wil tot nu toe nog kon. En nu ik mijzelf beter ken, kan het alleen maar beter gaan.

Nouja voel me erg positief.
Dat slaap verhaal heb ik ook. Schijtziek word je ervan. Inslapen gaat uitermate kut, om over doorslapen nog maar te zwijgen. Ik slik geen medicijnen. In de weekenden heb ik een "oplossing" gevonden. Het redelijk laat maken, en zeker 4 sterke borrels zuipen. Gisteren 3 wodka jus gehad met meer wodka dan jus. En verdomme, ik heb heerlijk geslapen Normaal word ik 6x per nacht wakker, nu maar 1x. Ik gin liggen, raakte mn kussen en was weg

Door de weeks kan dat natuurlijk niet aangezien ik met school zit. Ik heb wel uitgevonden dat ik geen tv moet kijken net voor ik ga slapen. Ik pleur wat phil collins aan, eet geen rare dingen zoals cola of roze koeken en ga altijd om 23u naar bed. Inslapen gaat iets beter maar nog steeds kut

Wat ik wel erg fijn vind trouwens is dat mn vriend ook geen rust in zn reet heeft. Stilzitten kan die niet, maar adhd heeft ie niet. Ik heb wel het idee dattie wel begrijpt hoe het voelt als ik weer eens geen rust in mn reet heb
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')