abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56096881
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:52 schreef Scaurus het volgende:
Kijk, het gros van de christenen waarmee ik discussieer wil ik gewoon overtuigen van mijn gelijk. Hoe ik het wend of keer, een discussie met iemand die intellectueel 'minder' is dan mij voer ik altijd imperialistisch. Anders is dat bij een 'hoger' iemand. Maar die zijn niet zo heel vaak christen.
Kerel
pi_56097161
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:38 schreef sentiao. het volgende:
Een Atheist zal met een gelovige discussieren om de discussie
Was het maar waar.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_56097189
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:53 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Kerel
Tja, vaak komen christenen gewoon zelf op me af als ze erachter komen dat ik atheïst ben. Dan lokken ze het zelf uit, en moeten ze niet janken als ik al hun argument van de vloer veeg.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  donderdag 17 januari 2008 @ 11:08:44 #29
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56097282
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:04 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Was het maar waar.
Wil je erover discussiëren?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_56097299
and it goes on and on and on...

mensen willen zo graag gelijk hebben, want als je de waarheid weet kan je opeens goed leven....

als iedereen nou gewoon naar eer en geweten op zijn/haar eigen manier zijn/haar best doet en niet zo loopt te zeiken of er al dan niet een god bestaat en hoe die god dan moet heten, houden we veel tijd over om echt goede dingen te doen.

en ja, ik ben atheist en ik denk dat deelnemen aan de maatschappij en datgene doen waar je voor staat altijd beter werkt dan bidden of praten over wat waar is en wat niet.
pi_56097338
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wil je erover discussiëren?
Is dat discussieren om de discussie?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
  donderdag 17 januari 2008 @ 12:43:33 #32
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56099948
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 10:38 schreef sentiao. het volgende:
Een Christen zal met een ongelovige discussieren om hem te bekeren

Een Atheist zal met een gelovige discussieren om de discussie
Ik denk dat je het je zachtgezegt toch iets te rooskleurig voorstelt.
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:04 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Was het maar waar.
Hoor wie het zegt. Splinter en balk enzo. Ga je lekker opvreten over iets anders proseliet.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_56100393
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 12:43 schreef SpecialK het volgende:
Hoor wie het zegt. Splinter en balk enzo. Ga je lekker opvreten over iets anders proseliet.
Rustig

Je zegt trouwens min of meer hetzelfde als ik in jouw reactie?
pi_56100621
-

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2008 13:38:40 ]
pi_56101162
weg

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2008 13:34:50 ]
pi_56101915
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 11:05 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Tja, vaak komen christenen gewoon zelf op me af als ze erachter komen dat ik atheïst ben. Dan lokken ze het zelf uit, en moeten ze niet janken als ik al hun argument van de vloer veeg.
Met agumentaties als "al het geloof is gewoon debiel" zeker
pi_56102381
quote:
Kijk, het gros van de christenen waarmee ik discussieer wil ik gewoon overtuigen van mijn gelijk. Hoe ik het wend of keer, een discussie met iemand die intellectueel 'minder' is dan mij ik voer ik altijd imperialistisch. Anders is dat bij een 'hoger' iemand. Maar die zijn niet zo heel vaak christen.
Dat soort fouten kun je beter achterwege laten. Daardoor kom je toch net iets minder intellectueel over.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 17 januari 2008 @ 14:44:38 #38
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_56103087
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 14:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat soort fouten kun je beter achterwege laten. Daardoor kom je toch net iets minder intellectueel over.
Ja, want het is bekend dat intellectuelen zich vooral richten op de vorm en niet op de boodschap. Gelukkig is er nog niet zo lang een gestandaardiseerde spelling, anders was menig vrijdenker afgeschoten op z'n taalkundigheid.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_56103361
quote:
Kijk, het gros van de christenen waarmee ik discussieer wil ik gewoon overtuigen van mijn gelijk. Hoe ik het wend of keer, een discussie met iemand die intellectueel 'minder' is dan mij voer ik altijd imperialistisch. Anders is dat bij een 'hoger' iemand. Maar die zijn niet zo heel vaak christen.
Het imperialisme was de schuld van WO1 en WO2. Grappig dat atheisten 'blind' de schuld van alle oorlogen nog steeds aan religie(s) geven. De meeste oorlogen worden gevoerd met het territorium als argument. Met territorium kan ik de grond bedoelen, maar ook de markt, grondstoffen & mensen (ofwel slaven). Ook (bijvoorbeeld) het Christendom kan je als boosdoener zien bij diverse oorlogen maar het ultieme doel was/is altijd imperialistisch: zielen zijn inkomsten. Het geloof werd misbruikt (en nog steeds) voor imperialistische doeleinden.

Over het algemeen is het geloof NIET verantwoordelijk voor de zooi, op een enkele uitzondering na die het bijvoorbeeld een persoonlijke kwestie maakte. En als uiteindelijk weerwoord tegen wat jij zei: jouw manier van denken IS de schuld van alle zooi.

Ikzelf ben ongelovig, maar ik sluit me niet aan bij alles wat mijn mede-ongelovigen zeggen. Atheisme is mijn overtuiging, niet mijn religie. Zonder het imperialistisch denken maakt het geen reet uit bij welke groep je je aansluit, dan kan je fijn denken wat je wilt.

Metafoor:
2 ijsklontjes. De ene van cola en de ander van sinas. Ze zullen nooit mengen tenzij ze allebij opwarmen & smelten. Wat nu gebeurd is dat we tegen elkaar aanbotsen en om elkaar heendraaien.

(als we gesmolten zijn zullen we er tevens achter komen dat we al die tijd al in een glas met wodka zaten, maar dat is een topic voor TRU)
pi_56103391
Discussierende atheisten zijn net zo slecht als discussierende gelovigen.
Een pot nat, wie er ook gelijk heeft. Blijf van m'n hersenen af zeg ik je.
pi_56103443
Daarom ben ik er ook mee gekapt, het is altijd hetzelfde...
pi_56103570
Jezus, ik neem het woord 'imperialistisch' in de mond en ik treed gelijk in de traditie van oorlogzuchtigen en slavendrijvers. Kijk, bij sommigen mensen moet je imperialistisch discussieren. Die hebben ideeën in hun hoofd die een mens onwaardig zijn. Bijv. SGP aanhangers die van ons land een theocratie willen maken, of marxisten die geloven dat we naar een utopie moeten waar er geen wetgever meer is. Van zulke ideeën warm ik niet op, daar ga ik niet tegen aanbotsen en om heen draaien. In zo'n geval wil ik gewoon zo'n figuur van dat idee afhelpen. Ben ik dan een lul?
  donderdag 17 januari 2008 @ 15:31:49 #43
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56104383
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 13:04 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Rustig

Je zegt trouwens min of meer hetzelfde als ik in jouw reactie?
Alleen maar omdat ik het met je eens ben betekent niet dat ik de schijnheiligheid uit je post ongestraft voorbij laat lopen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_56109075
Ik discussieer graag met gelovigen omdat ik ze graag wil begrijpen. Het is me nog niet gelukt, maar ik blijf het wel proberen. En ik leer er ondertussen heel veel van.

Wie discussieert om de ander van zijn mening te overtuigen, denkt dat hij of zij de waarheid kent. En veronderstelt daarmee dat de ander dom is, omdat die de waarheid blijkbaar niet kent. Op die manier schiet je er inderdaad niets mee op, leer je er ook niets van.

Ik weet de waarheid niet, maar heb wel mijn eigen visie op wat de waarheid zou kunnen zijn. Die kan door discussie met anderen worden aangevuld, of op bepaalde punten worden bijgeschaafd. En misschien breng ik iemand anders ook wel op een iets ander idee. Je weet het maar nooit.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_56116422
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 15:31 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Alleen maar omdat ik het met je eens ben betekent niet dat ik de schijnheiligheid uit je post ongestraft voorbij laat lopen

[spoilers]Met "was het maar waar" geef je impliciet aan dat je liever ziet dat atheisten "correcter" zijn maar dat wat christenen doen je niet echt zo heel erg veel kan schelen. Dat stoorde mij[/spoilers]
Pffff....anders lees je even te diep tussen de regels door. WTF.
  donderdag 17 januari 2008 @ 23:07:06 #46
17928 averty
Retroactief ziener
pi_56116591
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 18:21 schreef djenneke het volgende:
Ik discussieer graag met gelovigen omdat ik ze graag wil begrijpen. Het is me nog niet gelukt, maar ik blijf het wel proberen. En ik leer er ondertussen heel veel van.

Wie discussieert om de ander van zijn mening te overtuigen, denkt dat hij of zij de waarheid kent. En veronderstelt daarmee dat de ander dom is, omdat die de waarheid blijkbaar niet kent. Op die manier schiet je er inderdaad niets mee op, leer je er ook niets van.

Ik weet de waarheid niet, maar heb wel mijn eigen visie op wat de waarheid zou kunnen zijn. Die kan door discussie met anderen worden aangevuld, of op bepaalde punten worden bijgeschaafd. En misschien breng ik iemand anders ook wel op een iets ander idee. Je weet het maar nooit.
Hmmm, maar als jij niet denkt dat jouw standpunt waar is, discussieer je dan eigenlijk niet om het discussieren? Of discussieert je toch wel op basis van wat jij denkt dat het meest waarschijnlijk is?
"Belief in that which reason denies is associated with steadfastness and courage, while skepticism is often identified with cynicism and weak character".
  donderdag 17 januari 2008 @ 23:13:23 #47
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56116766
Elke discussie die ik serieus aanga is niet perse om de 'tegenstander' te overtuigen van mijn gelijk ( mocht ik die hebben) maar ik hou gewoon altijd in het achterhoofd dat er genoeg mensen zijn die wél twijfelen en misschien stilletjes meelezen, die mensen zal je niet snel horen maar je hebt een goede kans dat wanneer je duidelijk, overtuigend en geduldig blijft posten met je eigen viewpoints dat er mensen zijn die het met je eens zijn. Dat is het voordeel van topics over religie. Het is een bron van subjectieve meningen waar je ideëen uit kan halen als je die nodig hebt voor je eigen zoektocht.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 17 januari 2008 @ 23:28:50 #48
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_56117218
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 23:01 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Pffff....anders lees je even te diep tussen de regels door. WTF.
Die eerste reactie is overduidelijk een product van een onderbewuste instelling waar vanuit je een hoop van je standpunten genereert. Ik ken je langer dan vandaag. Om te doen alsof je niet met 2 maten meet is absurd
pi_56118310
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 23:07 schreef averty het volgende:

[..]

Hmmm, maar als jij niet denkt dat jouw standpunt waar is, discussieer je dan eigenlijk niet om het discussieren? Of discussieert je toch wel op basis van wat jij denkt dat het meest waarschijnlijk is?
Uiteraard denk ik wel dat mijn standpunt klopt, maar weten doe ik het niet. Dus discusieer ik inderdaad naar wat naar mijn mening het meest waarschijnlijk is en waar, voor mij, de meest aannemelijke argumenten voor zijn.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  vrijdag 18 januari 2008 @ 01:43:29 #50
170036 Klit
In medio virtus
pi_56119914
quote:
Op maandag 14 januari 2008 14:07 schreef Triggershot het volgende:
Ik denk dat je opstelling beslissend is, sommige mensen willen de ander perse bekeren en daar gaat het fout, want dan let je al gauw niet meer op wat de ander zegt, maar kijk je in hoeverre je doel voortgang boekt.
Precies, om de één of andere reden willen niet Gelovigen altijd de Gelovigen ervan overtuigen dat ze dom en kortzichtig zijn.
En dat terwijl juist de niet Gelovigen daardoor zoveel missen.
Laedere facile, mederi difficile
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')