Kerelquote:Op donderdag 17 januari 2008 10:52 schreef Scaurus het volgende:
Kijk, het gros van de christenen waarmee ik discussieer wil ik gewoon overtuigen van mijn gelijk. Hoe ik het wend of keer, een discussie met iemand die intellectueel 'minder' is dan mij voer ik altijd imperialistisch. Anders is dat bij een 'hoger' iemand. Maar die zijn niet zo heel vaak christen.
Was het maar waar.quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:38 schreef sentiao. het volgende:
Een Atheist zal met een gelovige discussieren om de discussie
Tja, vaak komen christenen gewoon zelf op me af als ze erachter komen dat ik atheïst ben. Dan lokken ze het zelf uit, en moeten ze niet janken als ik al hun argument van de vloer veeg.quote:
Wil je erover discussiëren?quote:
Is dat discussieren om de discussie?quote:Op donderdag 17 januari 2008 11:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wil je erover discussiëren?
Ik denk dat je het je zachtgezegt toch iets te rooskleurig voorstelt.quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:38 schreef sentiao. het volgende:
Een Christen zal met een ongelovige discussieren om hem te bekeren
Een Atheist zal met een gelovige discussieren om de discussie
Hoor wie het zegt. Splinter en balk enzo. Ga je lekker opvreten over iets anders proseliet.quote:
Rustigquote:Op donderdag 17 januari 2008 12:43 schreef SpecialK het volgende:
Hoor wie het zegt. Splinter en balk enzo. Ga je lekker opvreten over iets anders proseliet.
Met agumentaties als "al het geloof is gewoon debiel" zekerquote:Op donderdag 17 januari 2008 11:05 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Tja, vaak komen christenen gewoon zelf op me af als ze erachter komen dat ik atheïst ben. Dan lokken ze het zelf uit, en moeten ze niet janken als ik al hun argument van de vloer veeg.
Dat soort fouten kun je beter achterwege laten. Daardoor kom je toch net iets minder intellectueel over.quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:52 schreef Scaurus het volgende:
Kijk, het gros van de christenen waarmee ik discussieer wil ik gewoon overtuigen van mijn gelijk. Hoe ik het wend of keer, een discussie met iemand die intellectueel 'minder' is dan mij ik voer ik altijd imperialistisch. Anders is dat bij een 'hoger' iemand. Maar die zijn niet zo heel vaak christen.
Ja, want het is bekend dat intellectuelen zich vooral richten op de vorm en niet op de boodschap. Gelukkig is er nog niet zo lang een gestandaardiseerde spelling, anders was menig vrijdenker afgeschoten op z'n taalkundigheid.quote:Op donderdag 17 januari 2008 14:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat soort fouten kun je beter achterwege laten. Daardoor kom je toch net iets minder intellectueel over.![]()
Het imperialisme was de schuld van WO1 en WO2. Grappig dat atheisten 'blind' de schuld van alle oorlogen nog steeds aan religie(s) geven. De meeste oorlogen worden gevoerd met het territorium als argument. Met territorium kan ik de grond bedoelen, maar ook de markt, grondstoffen & mensen (ofwel slaven). Ook (bijvoorbeeld) het Christendom kan je als boosdoener zien bij diverse oorlogen maar het ultieme doel was/is altijd imperialistisch: zielen zijn inkomsten. Het geloof werd misbruikt (en nog steeds) voor imperialistische doeleinden.quote:Op donderdag 17 januari 2008 10:52 schreef Scaurus het volgende:
Kijk, het gros van de christenen waarmee ik discussieer wil ik gewoon overtuigen van mijn gelijk. Hoe ik het wend of keer, een discussie met iemand die intellectueel 'minder' is dan mij voer ik altijd imperialistisch. Anders is dat bij een 'hoger' iemand. Maar die zijn niet zo heel vaak christen.
Alleen maar omdat ik het met je eens ben betekent niet dat ik de schijnheiligheid uit je post ongestraft voorbij laat lopenquote:Op donderdag 17 januari 2008 13:04 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Rustig![]()
Je zegt trouwens min of meer hetzelfde als ik in jouw reactie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
Pffff....anders lees je even te diep tussen de regels door. WTF.quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:31 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Alleen maar omdat ik het met je eens ben betekent niet dat ik de schijnheiligheid uit je post ongestraft voorbij laat lopen
[spoilers]Met "was het maar waar" geef je impliciet aan dat je liever ziet dat atheisten "correcter" zijn maar dat wat christenen doen je niet echt zo heel erg veel kan schelen. Dat stoorde mij[/spoilers]
Hmmm, maar als jij niet denkt dat jouw standpunt waar is, discussieer je dan eigenlijk niet om het discussieren? Of discussieert je toch wel op basis van wat jij denkt dat het meest waarschijnlijk is?quote:Op donderdag 17 januari 2008 18:21 schreef djenneke het volgende:
Ik discussieer graag met gelovigen omdat ik ze graag wil begrijpen. Het is me nog niet gelukt, maar ik blijf het wel proberen. En ik leer er ondertussen heel veel van.
Wie discussieert om de ander van zijn mening te overtuigen, denkt dat hij of zij de waarheid kent. En veronderstelt daarmee dat de ander dom is, omdat die de waarheid blijkbaar niet kent. Op die manier schiet je er inderdaad niets mee op, leer je er ook niets van.
Ik weet de waarheid niet, maar heb wel mijn eigen visie op wat de waarheid zou kunnen zijn. Die kan door discussie met anderen worden aangevuld, of op bepaalde punten worden bijgeschaafd. En misschien breng ik iemand anders ook wel op een iets ander idee. Je weet het maar nooit.
Die eerste reactie is overduidelijk een product van een onderbewuste instelling waar vanuit je een hoop van je standpunten genereert. Ik ken je langer dan vandaag. Om te doen alsof je niet met 2 maten meet is absurdquote:Op donderdag 17 januari 2008 23:01 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Pffff....anders lees je even te diep tussen de regels door. WTF.
Uiteraard denk ik wel dat mijn standpunt klopt, maar weten doe ik het niet. Dus discusieer ik inderdaad naar wat naar mijn mening het meest waarschijnlijk is en waar, voor mij, de meest aannemelijke argumenten voor zijn.quote:Op donderdag 17 januari 2008 23:07 schreef averty het volgende:
[..]
Hmmm, maar als jij niet denkt dat jouw standpunt waar is, discussieer je dan eigenlijk niet om het discussieren? Of discussieert je toch wel op basis van wat jij denkt dat het meest waarschijnlijk is?
Precies, om de één of andere reden willen niet Gelovigen altijd de Gelovigen ervan overtuigen dat ze dom en kortzichtig zijn.quote:Op maandag 14 januari 2008 14:07 schreef Triggershot het volgende:
Ik denk dat je opstelling beslissend is, sommige mensen willen de ander perse bekeren en daar gaat het fout, want dan let je al gauw niet meer op wat de ander zegt, maar kijk je in hoeverre je doel voortgang boekt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |