abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf zondag 13 januari 2008 @ 23:00:11 #201
145146 Andyy
pi_56011024
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Aanwezigheid heeft alleen nut als de situatie verbetert.
moeten ze de ROE's aanpassen en het een gevechtsmissie maken ipv een wederopbouwmissie, zoals het nu is kan er amper wat gebouwd worden
en omdat dit de eerste post is en wellicht gelezen wordt, het was hoogstwaarschijnlijk geen eigen vuur aldus mensen die daar zitten (en het is niet bevestigt door MINDEF dat het eigen vuur was)
  zondag 13 januari 2008 @ 23:06:49 #202
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_56011248
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:47 schreef Monidique het volgende:

[..]

Maar zo zou elke invasie nut hebben, natuurlijk.
Laat ons (ons, als in krijgsmacht) gewoon ons werk daar doen, dank je.
pi_56011312
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:06 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Laat ons (ons, als in krijgsmacht) gewoon ons werk daar doen, dank je.
Van mij mag je (het is overigens jullie werk omdat de politiek van Nederland, de volksvertegenwoordiging: de Nederlanders bepaald hebben dat het jullie werk is). Zou je misschien niet een relevante post moeten zoeken om op te reageren? Dank je.
  zondag 13 januari 2008 @ 23:11:00 #204
104871 remlof
Europees federalist
pi_56011391
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:00 schreef Andyy het volgende:

[..]

moeten ze de ROE's aanpassen en het een gevechtsmissie maken ipv een wederopbouwmissie, zoals het nu is kan er amper wat gebouwd worden
en omdat dit de eerste post is en wellicht gelezen wordt, het was hoogstwaarschijnlijk geen eigen vuur aldus mensen die daar zitten (en het is niet bevestigt door MINDEF dat het eigen vuur was)
Nou ja:
quote:
Ik vind het verschrikkelijk om u te moeten meedelen dat het zeer waarschijnlijk is dat zij door eigen vuur om het leven zijn gekomen.
"zeer waarschijnlijk" - ze willen eerst het onderzoek afwachten waarschijnlijk.

bron
  zondag 13 januari 2008 @ 23:12:23 #205
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_56011434
Die militair die nu zijn benen moet missen, dat was idd geen eigen vuur.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 13 januari 2008 @ 23:17:42 #206
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_56011622
quote:
Op zondag 13 januari 2008 19:52 schreef poldergeist het volgende:
Wat doen we daar? (...) Is dit vanwege het o zo grote gevaar van Al Qaeda en de Taliban voor de wereldvrede en wellicht voor Nederland, of is dit voor een goed imago van Nederland en wellicht bevordelijke relaties met de Amerikaanse regering en het bedrijfsleven? Ik denk het tweede.

Onze jongens zitten daar voor het imago en de zakenrelaties. Niets meer en niets minder. Een paar waterpompjes en schooltjes plaatsen die meteen opnieuw door de Taliban worden vernietigd heeft naar mijn idee niks met wederopbouw te maken.

Zeker niet als het volk in een tweespel komt, tussen Taliban en Westerse troepen.

Wat ik wel duidelijk wil stellen is dat de Nederlandse jongens en meisjes die daar zitten gerespecteerd moeten worden voor hun inzet. Ze hebben wel de keuze gemaakt voor de landmacht, maar ze zijn door valse redenen en door andere belangen uitgezonden naar dat land.

Opmerkingen omtrent gesneuvelde soldaten zoals: "Ze zijn het zelf schuld." wil ik niet horen.

Toon eens wat respect. Er zit een mensenleven achter zo'n jongen. Een heel gezin, vrienden en vriendinnen zijn kapot.[/b]
Afgezien van je betoog tegen Bush ben ik het met dit stuk helemaal eens. Ook al is de politieke motivatie achter dit verhaal op z'n zachtst gezegd twijfelachtig, daar mag je de gewone soldaat niet op aankijken. Die heeft hoogstwaarschijnlijk wel het ideaal dat hij meehelpt aan een beter Afganistan, en je mag verwachten dat hij zijn werk ook vanuit dat oogpunt doet, ondertussen proberend om zichzelf en zijn maten heel te houden. En daar kun je imho alleen maar respect voor hebben.

[ Bericht 12% gewijzigd door HenryHill op 13-01-2008 23:23:12 ]
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  zondag 13 januari 2008 @ 23:22:28 #207
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_56011795
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

Van mij mag je (het is overigens jullie werk omdat de politiek van Nederland, de volksvertegenwoordiging: de Nederlanders bepaald hebben dat het jullie werk is). Zou je misschien niet een relevante post moeten zoeken om op te reageren? Dank je.
Nou ons werk is niet door de politiek bepaald, de politiek bepaalt onze inzet. Ons werk is afgekaderd door drie taken. Als je al niet weet wat die drie taken zijn, zie ik niet in waarom je het überhaupt in je domme bol haalt om te reageren.
pi_56011864
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:22 schreef Bob-B het volgende:
Nou ons werk is niet door de politiek bepaald, de politiek bepaalt onze inzet.
De politiek heeft bepaald dat jullie in Afghanistan zitten, waar jullie jullie werk, op welke wijze dan ook, doen.
quote:
Als je al niet weet wat die drie taken zijn, zie ik niet in waarom je het überhaupt in je domme bol haalt om te reageren.
O, waar had ik bijvoorbeeld niet op moeten reageren? Wat had ik bijvoorbeeld niet moeten zeggen... kunnen zeggen? Wees even specifiek, alsjeblieft. Dank je. Mogen domme burgers bepaalde dingen niet zeggen? Waarom niet? Ik ben benieuwd.

En nogmaals: Waarom zoek je geen relevante post om je kennelijke frustraties op bot te vieren?
  zondag 13 januari 2008 @ 23:29:16 #209
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_56012039
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:24 schreef Monidique het volgende:

[..]

De politiek heeft bepaald dat jullie in Afghanistan zitten, waar jullie jullie werk, op welke wijze dan ook, doen.
[..]

O, waar had ik bijvoorbeeld niet op moeten reageren? Wat had ik bijvoorbeeld niet moeten zeggen... kunnen zeggen?
Leuke come back, maar opmerkingen zoals ik al eerder quote gaan natuurlijk nergens over. Maar goed, om op je herstelde opmerking in te gaan, inderdaad, de politiek heeft bepaald dat wij daar heen moeten (geheel volgens de stelling van Von Clausewitz) en we doen daar wat we moeten doen. Waarom? Omdat we er goed in zijn, erg goed. Tevens valt het perfect in twee van de drie taken van de krijgsmacht, namelijk:
quote:
- wereldwijd een bijdrage leveren aan vrede, veiligheid en stabiliteit;
en:
quote:
- ondersteuning van civiele autoriteiten bij rechtshandhaving, rampenbestrijding en humanitaire hulp, zowel internationaal als nationaal.
pi_56012111
Nu zie ik het licht. Dan zal ik mijn mond inderdaad maar houden over onderwerpen die er nauwelijks iets mee te maken hebben.
  zondag 13 januari 2008 @ 23:32:39 #211
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_56012147
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:31 schreef Monidique het volgende:
Nu zie ik het licht. Dan zal ik mijn mond inderdaad maar houden over onderwerpen die er nauwelijks iets mee te maken hebben.
Als je dan toch tijd over hebt, ga je zelf eens inlezen: http://www.landmacht.nl/organisatie/taken/militaire_doctrine.aspx hopelijk kan je dan meepraten op niveau.
  zondag 13 januari 2008 @ 23:36:46 #212
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56012279
ik dacht dat de 3 taken bestonden uit

-verdedigen van het grondgebied
-Verdedigen en bijstaan van Navo Partners
-Bijdragen aan wereldvrede en assisteren in gebieden van crisis
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zondag 13 januari 2008 @ 23:39:03 #213
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_56012367
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:32 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Als je dan toch tijd over hebt, ga je zelf eens inlezen: http://www.landmacht.nl/organisatie/taken/militaire_doctrine.aspx hopelijk kan je dan meepraten op niveau.
Misschien nog meer irrelevante websites die ik moet doornemen? Want dat is het natuurlijk nog steeds. Maar goed, stel je voor dat ik jouw website lees en eindelijk dat magische niveau van jou bereikt heb, welke opmerking zou ik dan niet gemaakt hebben? Wat zou ik dan eindelijk wel snappen?
  zondag 13 januari 2008 @ 23:42:19 #215
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
  zondag 13 januari 2008 @ 23:42:52 #216
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_56012442
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:40 schreef Monidique het volgende:

[..]

Misschien nog meer irrelevante websites die ik moet doornemen? Want dat is het natuurlijk nog steeds. Maar goed, stel je voor dat ik jouw website lees en eindelijk dat magische niveau van jou bereikt heb, welke opmerking zou ik dan niet gemaakt hebben? Wat zou ik dan eindelijk wel snappen?
Je bent niet een man van je woord hé?
pi_56012448
Rust in vrede,

Wij waken opdat zij kunnen rusten
  zondag 13 januari 2008 @ 23:45:52 #218
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_56012557
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:29 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Leuke come back, maar opmerkingen zoals ik al eerder quote gaan natuurlijk nergens over. Maar goed, om op je herstelde opmerking in te gaan, inderdaad, de politiek heeft bepaald dat wij daar heen moeten (geheel volgens de stelling van Von Clausewitz) en we doen daar wat we moeten doen. Waarom? Omdat we er goed in zijn, erg goed. Tevens valt het perfect in twee van de drie taken van de krijgsmacht, namelijk:
Ten eerste: reciteren van reclameslogans van de Landmacht is nu niet echt het toonbeeld van 'zelf nadenken'

Ten tweede: (Je geeft het zelf al aan in je verwijzing naar Von Clausewitz: ) omdat de politiek niet bereid is om met een echte oplossing te komen, moeten onze militairen hun leven maar in de waagschaal stellen voor alleen het beeld dat we wat voorstellen in de wereld en ook ons steentje bijdragen?

Daar zou ik voor passen. Mensen helpen prima, maar niet door middel van zo'n halfbakken oplossing. Wat trouwens ook weer typisch iets is uit de politiek: net zolang bemiddelen zodat je uiteindelijjk toch de veiligheid van je mensen in gevaar brengt, en alsnog geen constructieve oplossing van de grond weten te krijgen. Zeg maar "the worst of both worlds"
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_56012615
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:42 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Je bent niet een man van je woord hé?
Waar heb je het over? Wees nou eens specifiek, beantwoord mijn vragen en ik weet wat ik kennelijk verkeerd heb gedaan en gezegd.

Geen man van mijn woord? . Misschien niet, misschien wel, waarschijnlijk niet, maar wat heeft dat met dit topic te maken? Waar heb je het over?

En die vragen dus... Wat zou ik moeten weten waarmee ik mijn domme, ongeïnformeerde meningen kan corrigeren naar juistheid?
  zondag 13 januari 2008 @ 23:51:08 #220
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_56012739
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:35 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het kan de moeite waard zijn daar oorlog te voeren, het kan zo zijn dat er gevochten wordt, het kan zijn dat "we" daar op de een of andere manier nodig zijn, maar op geen enkele manier klopt "Het feit dat er gevochten wordt geeft juist aan dat onze aanwezigheid wel degelijk nut heeft" op zich.
Als onze aanwezigheid bijdraagt aan een stabielere wereld, zitten wij daar perfect op onze plek. Alleen al het feit dat er terroristen zoveel moeite nemen om ons daar weg te krijgen zegt al genoeg. Ze willen hun stekkie weer terug hebben om dingen voor te bereiden ala twin towers, madrid en londen.
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:59 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja. Mits er een visie en een internationaal coherent plan achter zit en daar heb ik mijn twijfels een beetje over.
Internationaal Coherent plan? Ons lijntje is toch echt: NAVO, ISAF, RTC(south), TFU. Alles wat er gebeurt daar wordt gecoordineerd door een internationaal samengestelde ISAF.
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

Trek je het niet, omdat je de bal nu keihard terug gekaatst krijgt na een aantal kansloze opmerkingen? Dan ga je maar een opmerking maken die schreeuwt dat je helemaal NIETS snapt van defensie i.c.m. politiek?
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:24 schreef Monidique het volgende:

[..]

[..]

O, waar had ik bijvoorbeeld niet op moeten reageren? Wat had ik bijvoorbeeld niet moeten zeggen... kunnen zeggen? Wees even specifiek, alsjeblieft. Dank je. Mogen domme burgers bepaalde dingen niet zeggen? Waarom niet? Ik ben benieuwd.

En nogmaals: Waarom zoek je geen relevante post om je kennelijke frustraties op bot te vieren?
Domme burgers? Mij hoor je nergens iets over burgers zeggen. Ik zeg alleen dat als je dingen wilt roepen, moet je eerst weten hoe dit bedrijf in elkaar zit. Waar we mee werken, hoe we het doen en hoe we mensen opleiden. Of ben je er zo één die philips gaat vertellen hoe ze gloeilampen moeten maken?

Kijk, als iemand één keer iets schreeuwt wat als een tang op een varken slaat laat ik het meestal passeren. Alleen als er teveel onzin uit iemand komt, kan ik (helaas) mezelf niet inhouden om er eens grondelijk erover heen te gaan.
pi_56012828
Van de 14 gevallen doden, hoeveel zijn er nu echt direct door akties van de vijand? 2? De rest volgens mij allemaal ongelukken met bv helikopters en nu dus friendly fire
pi_56012872
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:53 schreef Hertog_Martin het volgende:
Van de 14 gevallen doden, hoeveel zijn er nu echt direct door akties van de vijand? 2? De rest volgens mij allemaal ongelukken met bv helikopters en nu dus friendly fire
Op donderdag 27 juli 2006 stortte in de provincie Paktia een Mil Mi-8-helikopter neer, waarbij zestien mensen om het leven kwamen. Onder de slachtoffers bevonden zich twee Nederlanders, overste Jan van Twist van de Koninklijke Luchtmacht en sergeant Bart van Boxtel van de Landmacht.
Op 31 augustus 2006 stortte een F-16 neer boven de provincie Ghazni, waarbij kapitein-vlieger Michael Donkervoort om het leven kwam.
Op woensdag 11 oktober 2006 heeft een Nederlandse militair zichzelf op Kamp Holland van het leven beroofd met zijn dienstwapen.
Op vrijdag 6 april 2007 kwam de Nederlandse sergeant Robert Donkers van de landmacht om het leven. De sergeant van de landmacht raakte bekneld onder het pantservoertuig, waarmee hij op patrouille was.
Op vrijdag 20 april 2007 kwam de 21-jarige Nederlandse korporaal Cor Strik om het leven. In de provincie Helmand stapte hij op een bermbom en werd daarmee de eerste Nederlander die door gevechtshandelingen om het leven is gekomen sinds het begin van de missie in Afghanistan.
Op vrijdag 15 juni 2007 kwam de 20-jarige Nederlandse soldaat der eerste klasse Timo Smeehuijzen van het 42e bataljon Limburgse jagers om door een zelfmoordaanslag. Dichtbij de Nederlandse basis, in het centrum van Tarin Kowt ontplofte een autobom, waarbij ook drie collega's gewond raakten, en tevens vijf Afghaanse kinderen de dood vonden.
Op maandag 18 juni 2007 kwam de 44-jarige Nederlandse sergeant-majoor Jos Leunissen van het 13e Infanteriebataljon van 11 Luchtmobiele Brigade om het leven. De gevechten vonden plaats rondom Chora, Chora is een middelgrote stad ten noorden van Tarin Kowt, aan het einde van de Baluchipas. Drie Nederlandse landmachtcollega's raakten gewond.
Op donderdag 12 juli 2007 overleed de 24-jarige Nederlandse eerste luitenant Tom Krist. Krist raakte zwaar gewond bij een zelfmoordaanslag, en werd een dag later door artsen klinisch dood verklaard.[14][15] Uiteindelijk is de militair op donderdag 12 juli in het Centraal Militair Hospitaal in Utrecht overleden.[16][17] Krist is de negende Nederlandse militair die omkomt in Afghanistan.[18] Bij de zelfmoordaanslag raakten ook 7 andere Nederlandse militairen gewond en verloren ook 20 Afghaanse burgers -waaronder veel vrouwen en kinderen- het leven. Ongeveer 20 andere omstanders raakten (zwaar)gewond.
Op 26 augustus 2007 komt de 30-jarige sergeant Martijn Rosier om het leven door een bermbom. Hij maakte deel uit van de 111 Pantser-geniecompagnie in Wezep.
Op 20 september 2007 wordt in een vuurgevecht met Talibanstrijders ten noorden van Deh Rawod de 20-jarige Nederlandse soldaat Tim Hoogland gedood[19][20].
Op 3 november 2007 komt de 21-jarig korporaal Ronald Groen door een bermbom om het leven. Twee andere militairen, een korporaal en een wachtmeester, raken bij dit incident gewond.[21]
Op 12 januari 2008 komen de 20-jarige soldaat 1e klas Wesley Schol en de 22-jarige korporaal Aldert Poortema bij een vuurgevecht om het leven.[22] Later blijkt dat de twee door eigen vuur om het leven zijn gekomen.[23]

bron wikipedia
  zondag 13 januari 2008 @ 23:54:50 #223
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_56012880
quote:
bron?
pi_56012975
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:54 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

[knip]

bron wikipedia
Oh, meer dus dan ik dacht nog....
pi_56012999
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:54 schreef Bob-B het volgende:

[..]

bron?
De CDS zelf.....
pi_56013002
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:54 schreef Bob-B het volgende:

[..]

bron?
  zondag 13 januari 2008 @ 23:58:50 #227
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_56013022
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:57 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Oh, meer dus dan ik dacht nog....
Is dat zo? Het staat er alleen om te laten zien dat er niet alleen door ongelukken mensen zijn omgekomen, ik tel er echt 14.
  zondag 13 januari 2008 @ 23:59:28 #228
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_56013039
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:58 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Als je nou iets naar boven gaat op deze bladzijde, zie je een stuk uit een krant waarin de gewonde militair verklaart dat het geen vriendelijk vuur was.
pi_56013040
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:58 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Is dat zo? Het staat er alleen om te laten zien dat er niet alleen door ongelukken mensen zijn omgekomen, ik tel er echt 14.
Meer dan ik dacht dus door toedoen van de vijand..........
  maandag 14 januari 2008 @ 00:00:05 #230
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_56013057
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:58 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

De CDS zelf.....
met daarvoor "waarschijnlijk" en tevens staat er in zijn stuk dat de toedracht nog onderzocht wordt door de KMAR.
pi_56013079
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:59 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Als je nou iets naar boven gaat op deze bladzijde, zie je een stuk uit een krant waarin de gewonde militair verklaart dat het geen vriendelijk vuur was.
Dat ging om de soldaat die zn benen moet missen.
pi_56013111
quote:
Op maandag 14 januari 2008 00:00 schreef Bob-B het volgende:

[..]

met daarvoor "waarschijnlijk" en tevens staat er in zijn stuk dat de toedracht nog onderzocht wordt door de KMAR.
Natuurlijk, dat is niet meer dan normaal.

De CDS zou dit niet bekend maken als het niet zo was. Waarschijnlijk is de munitie al bekeken e.d.
pi_56013142
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:59 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Die militair was een kilometer van de twee gesneuvelden vandaan... Je haalt helaas zaken door elkaar.
  maandag 14 januari 2008 @ 00:03:59 #234
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56013148
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:51 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Als onze aanwezigheid bijdraagt aan een stabielere wereld, zitten wij daar perfect op onze plek. Alleen al het feit dat er terroristen zoveel moeite nemen om ons daar weg te krijgen zegt al genoeg. Ze willen hun stekkie weer terug hebben om dingen voor te bereiden ala twin towers, madrid en londen.
Welk bewijs heb je dat de Taliban schuldig zijn aan die acties? Voor hetzelfde geld willen ze alleen Afghanistan (die ze hebben gekregen met hulp van de Amerikanen)
quote:
Internationaal Coherent plan? Ons lijntje is toch echt: NAVO, ISAF, RTC(south), TFU. Alles wat er gebeurt daar wordt gecoordineerd door een internationaal samengestelde ISAF.
Een organisatie is nog geen plan van aanpak.
quote:
Trek je het niet, omdat je de bal nu keihard terug gekaatst krijgt na een aantal kansloze opmerkingen? Dan ga je maar een opmerking maken die schreeuwt dat je helemaal NIETS snapt van defensie i.c.m. politiek?
Jouw niveau is ook niet al te hoog.
quote:
Domme burgers? Mij hoor je nergens iets over burgers zeggen. Ik zeg alleen dat als je dingen wilt roepen, moet je eerst weten hoe dit bedrijf in elkaar zit. Waar we mee werken, hoe we het doen en hoe we mensen opleiden. Of ben je er zo één die philips gaat vertellen hoe ze gloeilampen moeten maken?
Ik hoef niet te weten hoe een gloeilamp werkt om te weten dat je met licht muggen aan trekt.
quote:
Kijk, als iemand één keer iets schreeuwt wat als een tang op een varken slaat laat ik het meestal passeren. Alleen als er teveel onzin uit iemand komt, kan ik (helaas) mezelf niet inhouden om er eens grondelijk erover heen te gaan.
Heb je al een post aangehaald die niet klopte?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_56013156
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:51 schreef Bob-B het volgende:
Mogelijk, maar het ging overduidelijk, zoals Evil_Jur ook weet, over het logische punt, de logische discussie. Kan over gediscussieerd worden. Heeft kortom niets met jouw tirades te maken.
quote:
Er is wel meer. Iran, Pakistan, Engelsen die weggestuurd worden. Politiek. Etcetera. Kan over gediscussierd worden. Wederom heeft dit niets met jouw opmerkingen te maken.
quote:
Geen flauw idee waar je het over hebt, en je hebt ook nog niet kunnen aantonen waar je het eigenlijk over hebt. Als deze incoherente razernij gebruikelijk is in het leger, dan zijn jouw posts zeker geen reclame.
quote:
Alleen als er teveel onzin uit iemand komt, kan ik (helaas) mezelf niet inhouden om er eens grondelijk erover heen te gaan.
Nou! Helaas gaat het nergens over, kom je met allerlei irrelevante zaken. Maar toe maar, je bent er in ieder geval grondelijk overheen gegaan.
pi_56013246
Ik zie het al, dit topic wordt overschaduwd door een typische KL-bal waardoor niemand die niet zoals hem bij de strijdkrachten zit een mening mag hebben.

Geen zin in.
  maandag 14 januari 2008 @ 00:41:33 #237
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56013995
quote:
Op maandag 14 januari 2008 00:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Welk bewijs heb je dat de Taliban schuldig zijn aan die acties? Voor hetzelfde geld willen ze alleen Afghanistan (die ze hebben gekregen met hulp van de Amerikanen)
[..]

Een organisatie is nog geen plan van aanpak.
[..]

Jouw niveau is ook niet al te hoog.
[..]

Ik hoef niet te weten hoe een gloeilamp werkt om te weten dat je met licht muggen aan trekt.
[..]

Heb je al een post aangehaald die niet klopte?
pas op met verdraaien van alles he. straks zit je willy nog aan de andere kant.

kl-bash topic idd.

laat zitten
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 14 januari 2008 @ 00:59:26 #238
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56014356
quote:
Op maandag 14 januari 2008 00:41 schreef Pumatje het volgende:

[..]

pas op met verdraaien van alles he. straks zit je willy nog aan de andere kant.

kl-bash topic idd.

laat zitten
Ik verdraai helemaal niks. En ik bash ook niet.

Ik begrijp dat bepaalde zaken gevoelig liggen maar dat is geen reden om niet kritisch te zijn.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_56014413
RIP aan de Afgaanse burgers

De rest van de soldaten (taliban of NL) doen toch maar alleen wat de leiders hen vertellen, wel RIP aan de taliban soldaten die gedwongen worden, voor de rest alleen medelij
pi_56016237
Heeft iemand al de moeite genomen, om te kijken op Marok.nl, alwaar weer gejuicht wordt over 2 gesneuvelde militairen?

ZUM KOTZEN.
Sportieve inbreng
pi_56016260
haten = verlaten!
  maandag 14 januari 2008 @ 07:27:37 #242
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_56016271
quote:
Op maandag 14 januari 2008 07:18 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Heeft iemand al de moeite genomen, om te kijken op Marok.nl, alwaar weer gejuicht wordt over 2 gesneuvelde militairen?

ZUM KOTZEN.
Idd, het zijn gewoon mensen, net zoals jij en ik, die daar hun werk doen.
  maandag 14 januari 2008 @ 07:28:49 #243
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_56016275
R.i.p. collega's
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_56020285
quote:

ZUM KOTZEN.
Net als op Fok! en talloze andere websites zijn er altijd extremen te vinden, waar je ook kijkt en als je er naar wilt zoeken. Het internet moedigt dit ook aan, het kapen van een discussie is daarvoor te makkelijk.

Ten eerste mogen die jongens, want dat zijn het bijna allemaal, natuurlijk net zo goed een mening hierover hebben als ieder ander. Is Nederland gebruikt door de NAVO/VS? Is het echt een opbouwmissie? Wat wordt er dan opgebouwd, voor wie? Veroorzaken de Nederlandse militairen en hun NAVO collega's zelf misschien teveel burgerslachtoffers bij hun offensieve acties? Wat is het doel, wat is het eindpunt van deze actie, wanneer gaan de Nederlanders daar weg?

Dat zijn allemaal legitieme vragen, en in plaats van je frustratie te richten op de pubers die om het hardst schreeuwen hoe geweldig het wel niet is kan je, maar dat is mijn mening, beter zelf met een verhaal komen dat antwoord probeert te geven op de vragen en discussies die als basis dienen voor de uitspraken die je daar ziet.
  maandag 14 januari 2008 @ 12:16:18 #245
21467 franske19
Hit the deck!
pi_56020635
quote:
7, als je geen enkel idee hebt van waar je over praat hou dan AUB je mond dicht.
  Moderator maandag 14 januari 2008 @ 12:31:11 #246
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_56020994
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:00 schreef Andyy het volgende:

[..]

heb je het mandaat gelezen?

wat zou er naar jouw mening precies moeten veranderen?
simpelweg een stempel wat er door de media is opgeplakt veranderen zal weinig verschil maken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 14 januari 2008 @ 12:32:40 #247
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_56021031
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:43 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Het feit dat er gevochten wordt geeft aan dat de situatie onveilig is, daar kunnen wij bij helpen, dus onze aanwezigheid heeft nut.
niet per se natuurlijk
dat er gevochten wordt geeft alleen aan dat het werk nog niet af is, over het nut van de missie zegt het verder weinig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 14 januari 2008 @ 12:42:04 #248
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_56021250
quote:

ZUM KOTZEN.
Ach, hier wordt gejuicht als er een paar Palestijnen worden opgeblazen door Israel.
Wat is precies het verschil?
-
  maandag 14 januari 2008 @ 13:34:49 #249
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_56022497
quote:
Op maandag 14 januari 2008 00:07 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ik zie het al, dit topic wordt overschaduwd door een typische KL-bal waardoor niemand die niet zoals hem bij de strijdkrachten zit een mening mag hebben.

Geen zin in.
idd
Era Vulgaris
pi_56023532
Sorry dat ik het moet zeggen hoor, maar die oorlog is niet te winnen. Hoe lang willen jullie daar blijven? Tien jaar, twintig jaar, ...? Die mensen, de Taliban, wonen daar, zij zullen nooit weggaan. Los van het feit dat de Taliban hulp krijgen van ervaren mujahideen (strijders) uit landen zoals Turkije, Marokko, Oezbekistan, Turkmenistan, Tjetjenie, Pakistan, Saudie Arabie, Algerije, Bosnie, Jordanie, etc etc, zelfs uit Irak. Hun bron van strijders is onuitputtelijk, die het gratis en voor niets doen, en niet eens om te overwinnen (zoals eens de bekende strijder Amir al-khattabi zei), puur alleen uit broederschap en uit godsdienst-plicht, doodgaan in de strijd is voor hun hun beloning. De westerse troepen daar zijn daarintegen afhankelijk van enorme bedragen geld en tijd. Zinloze oorlogen. Terwijl jullie hier huilen om jullie doden, zijn zij gevuld met blijdschap als een broeder dood is gegaan als een martelaar en verlangen zij naar dezelfde dood.

Beste mensen, er zit geen eer in het sterven voor dieven, dat is wat die oprdachtgevers zijn in hun villa's en paleizen, en dit is de waarheid. Die westerse troepen sterven voor dieven. Natuurlijk zijn jullie daar voor veiligheid en wederopbouw, natuurlijk. Wat moeten ze anders zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')