abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin maandag 14 januari 2008 @ 14:33:10 #251
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_56023915
quote:
Op maandag 14 januari 2008 07:27 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Idd, het zijn gewoon mensen, net zoals jij en ik, die daar hun werk doen.
Het zijn zonen van moeders..
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 14 januari 2008 @ 14:46:54 #252
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56024233
quote:
Op maandag 14 januari 2008 14:17 schreef Tevik het volgende:
Sorry dat ik het moet zeggen hoor, maar die oorlog is niet te winnen. Hoe lang willen jullie daar blijven? Tien jaar, twintig jaar, ...? Die mensen, de Taliban, wonen daar, zij zullen nooit weggaan. Los van het feit dat de Taliban hulp krijgen van ervaren mujahideen (strijders) uit landen zoals Turkije, Marokko, Oezbekistan, Turkmenistan, Tjetjenie, Pakistan, Saudie Arabie, Algerije, Bosnie, Jordanie, etc etc, zelfs uit Irak. Hun bron van strijders is onuitputtelijk, die het gratis en voor niets doen, en niet eens om te overwinnen (zoals eens de bekende strijder Amir al-khattabi zei), puur alleen uit broederschap en uit godsdienst-plicht, doodgaan in de strijd is voor hun hun beloning. De westerse troepen daar zijn daarintegen afhankelijk van enorme bedragen geld en tijd. Zinloze oorlogen. Terwijl jullie hier huilen om jullie doden, zijn zij gevuld met blijdschap als een broeder dood is gegaan als een martelaar en verlangen zij naar dezelfde dood.

Beste mensen, er zit geen eer in het sterven voor dieven, dat is wat die oprdachtgevers zijn in hun villa's en paleizen, en dit is de waarheid. Die westerse troepen sterven voor dieven. Natuurlijk zijn jullie daar voor veiligheid en wederopbouw, natuurlijk. Wat moeten ze anders zeggen.
klopt helemaal en de meeste soldaten die ik spreek zijn het er helemaal mee eens en ik als aankomende ook.
neemt niet weg dat daar ook mensen zijn die erg veel ellende en moord ondervinden van de taliban.
en die verdienen het om geholpen te worden, die zijn blij met wat de navo daar doet.

dat het een opbouw missie is is idd klinklare onzin. zijn we ook ingetrapt.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_56024268
quote:
Op zondag 13 januari 2008 21:44 schreef Pumatje het volgende:
En wat los je daar mee op?

ook geen fuck.

ze moeten er nu maar blijven ook, maar van dat gelul : opbouwmissie moeten we weg.
het is een gevechtsmissie, en er moet veel meer materieel heen. dit schiet gewoon niet op, ze blijven komen is wat ik blijf horen van al mijn contacten bij defensie. meer kunnen ze niet zeggen, maar wel dat ze blijven komen, er teveel werk is voor te weinig man en dat opbouwen niet lukt als de taliban de dag erna alles plat heeft gemaakt.
Probleem blijft natuurlijk dat de taliban opgeleidt wordt in de grensstreek van Pakistan. Zolang dat niet door pakistan aangepakt wordt is het dweilen met de kraan open en kun je net zo goed naar huis gaan.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 14 januari 2008 @ 14:53:49 #254
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_56024391
quote:
Op maandag 14 januari 2008 14:48 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Probleem blijft natuurlijk dat de taliban opgeleidt wordt in de grensstreek van Pakistan. Zolang dat niet door pakistan aangepakt wordt is het dweilen met de kraan open en kun je net zo goed naar huis gaan.
positief

Maar dat kan weer niet omdat Usa vriendjes is met pakistan
maar taliban opgeleid

die gasten pakken hun ak, steken hun armen met wapen vooruit richting doelwit, ogen dicht en halen de trekker over tot het magazijn leeg is.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_56024761
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:26 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat vind ik zo'n rare opmerking. We zitten daar toch niet voor de lol? Het feit dat er gevochten wordt geeft juist aan dat onze aanwezigheid wel degelijk nut heeft. Als het gevaarlijk blijkt te zijn is het ineens niet meer de moeite waard? Wat is dat nou voor houding; "We houden van vrijheid, veiligheid en democratie en willen julle graag helpen, maar niet als het ook maar iets kost..."?

Ja het is ontzettend pijnlijk dat het hier ook nog eens eigen vuur betreft, maar ook dat is een risico dat we zullen moeten accepteren. Die halfzachte houding om bij elke tegenslag maar te willen kappen is echt niet waar die jongens op zitten te wachten. Ik respecteer wat ze (willen) doen, de risico's die ze nemen en ik vind het vreselijk om te horen over de dood van zulke jonge kerels.

Als je vanaf het begin tegen deze missie was, prima, maar als je dat pas gaat bedenken nadat er doden vallen ben je niet zo snugger bezig.
Kijk, ik begrijp best dat er doden kunnen vallen enzo, maar ik heb het gevoel dat er gewoon niet veel veranderd daar. Er wordt nog altijd gevochten, dus dat schiet maar niet op. Kijk, het zou mooi zijn om daar ook een goede democratie op te zetten, maar ik weet niet of het wel gaat lukken. En de vraag is hoelang je dat moet blijven proberen
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_56024853
quote:
Op maandag 14 januari 2008 14:53 schreef Pumatje het volgende:

[..]

positief

Maar dat kan weer niet omdat Usa vriendjes is met pakistan
maar taliban opgeleid

die gasten pakken hun ak, steken hun armen met wapen vooruit richting doelwit, ogen dicht en halen de trekker over tot het magazijn leeg is.
Ze worden daar ook niet opgeleid in vechten, de zogenaamde koranscholen in Pakistan indictrineren ze in de koran. En daar schijnen veel diep religieuze taliban weg te komen. Zodra die aanvoer daarweg niet stopt kunje het niet winnen.

En dat ze hun ogen dicht houden tijdens het schieten lijkt me onwaarschijnlijk. Maar voor het gebruik van een AK heb je niet veel opleiding nodig. Het wapen is zo gemaakt dat ieder idioot ermee kan schieten. En het schiet altijd, wat de grote populariteit van het wapen verklaart.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_56024883
quote:
Op maandag 14 januari 2008 15:13 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Kijk, ik begrijp best dat er doden kunnen vallen enzo, maar ik heb het gevoel dat er gewoon niet veel veranderd daar. Er wordt nog altijd gevochten, dus dat schiet maar niet op. Kijk, het zou mooi zijn om daar ook een goede democratie op te zetten, maar ik weet niet of het wel gaat lukken. En de vraag is hoelang je dat moet blijven proberen
Democratie daar invoerren gaat nooit werken. Daarvoor zijn er teveel stammen en war lords. Dan kun je het land beter opdelen in een aantal afzonderlijke landen, dan geef ik je meer kans van slagen.
  maandag 14 januari 2008 @ 15:24:43 #258
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56024974
quote:
Op maandag 14 januari 2008 15:18 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ze worden daar ook niet opgeleid in vechten, de zogenaamde koranscholen in Pakistan indictrineren ze in de koran. En daar schijnen veel diep religieuze taliban weg te komen. Zodra die aanvoer daarweg niet stopt kunje het niet winnen.

En dat ze hun ogen dicht houden tijdens het schieten lijkt me onwaarschijnlijk. Maar voor het gebruik van een AK heb je niet veel opleiding nodig. Het wapen is zo gemaakt dat ieder idioot ermee kan schieten. En het schiet altijd, wat de grote populariteit van het wapen verklaart.
Ze zijn niet van nature geneigd naar richten. Het kan aan een mannelijke cultuur of beperkte intelligentie liggen, maar er moet ze geleerd worden dat ze moeten richten om effectief te zijn.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 14 januari 2008 @ 15:26:33 #259
pi_56025000
quote:
Op maandag 14 januari 2008 15:20 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Democratie daar invoerren gaat nooit werken. Daarvoor zijn er teveel stammen en war lords. Dan kun je het land beter opdelen in een aantal afzonderlijke landen, dan geef ik je meer kans van slagen.
Afrika in het klein dus.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_56025024
quote:
Op maandag 14 januari 2008 15:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze zijn niet van nature geneigd naar richten. Het kan aan een mannelijke cultuur of beperkte intelligentie liggen, maar er moet ze geleerd worden dat ze moeten richten om effectief te zijn.
hilarisch
pi_56025093
quote:
Op maandag 14 januari 2008 14:46 schreef Pumatje het volgende:
klopt helemaal en de meeste soldaten die ik spreek zijn het er helemaal mee eens en ik als aankomende ook.
neemt niet weg dat daar ook mensen zijn die erg veel ellende en moord ondervinden van de taliban.
En er zijn andere afghanen die dat niet zo ondervinden en de Taliban terug willen. Afghanen ondervinden ook ellende en moord van de westerse troepen. Kijk maar eens hoe de amerikanen en britten (misschien ook nederlanders) de huizen binnenvallen en burgers angst in boezemen, je hebt die beelden vast wel gezien, kijk maar naar die afschuwelijk gevangenissen waar mensen worden gefolterd en gemarteld, het bombarderen van onschuldigen etc. Ellende en moord komt van beide kanten. Geen van beide kanten is hier onschuldig aan.
quote:
en die verdienen het om geholpen te worden, die zijn blij met wat de navo daar doet.
Natuurlijk zijn ze blij en als de Taliban komt zijn zij ook blij, angst tovert vanzelf een (neppe) glimlach op je gezicht. Als de navo wint dan zijn zij blij en als de Taliban wint dan zijn zij ook blij, het interesseert hun niet, zij willen gewoon leven. Dat ze vriendelijke woorden spreken tot jullie is logisch, want laten ze anders blijken dan worden ze opgepakt op verdenking dat ze tegen de navo zijn. Wie zou zich niet vriendelijk gedragen als je geconfronteerd wordt met iemand die wapens draagt?
pi_56025098
quote:
Op maandag 14 januari 2008 15:20 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat is dus ook een van de redenen dat ik er niet echt meer in geloof.
Maar wat doen we daar dan nog wel? Het moet toch niet zo zijn dat we daar altijd moeten blijven omdat ze zonder zich niet aan de regels houden ofzo
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  maandag 14 januari 2008 @ 15:31:25 #263
pi_56025113
quote:
Op maandag 14 januari 2008 15:27 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

hilarisch
Ik kan me een dergelijk verhaal herinneren van indianen. Toen die voor heet eerst geweren kregen kwamen ze al schietend (in de lucht) stoer aanrijden om vervolgens hun pijl en boog te pakken. Ik weet niet of dat waar is, maar als je zelf het geweer niet hebt uitgevonden moet je misschien iets langer nadenken.
pi_56025307
quote:
Op maandag 14 januari 2008 14:53 schreef Pumatje het volgende:
maar taliban opgeleid

Je hebt het over simpele boeren die hun wapens pakken om hun landgoed te verdedigen. Ik heb beelden gezien van de echte Taliban, die de navo bewust bestrijden, die toch wel anders laten zien.

En trouwens het zijn geen "gasten". Je kunt geen "gast" zijn in eigen huis.
pi_56026085
quote:
Op maandag 14 januari 2008 15:41 schreef Tevik het volgende:

[..]

Je hebt het over simpele boeren die hun wapens pakken om hun landgoed te verdedigen. Ik heb beelden gezien van de echte Taliban, die de navo bewust bestrijden, die toch wel anders laten zien.

En trouwens het zijn geen "gasten". Je kunt geen "gast" zijn in eigen huis.
Een groot deel van de taliban is anders niet een afghaan.
pi_56026858
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:51 schreef Bob-B het volgende:
Hoe het ook zij, ik denk dat we een beetje langs elkaar heen praatten. Waar ik zeg dat Evil_Jurs opmerking logisch gezien elke invasie nut zou geven, zoals sp3c ook al zegt, lees jij iets, ik weet niet wat, wat voor jou aanleiding was te zeggen dat ik jou, jullie of de krijgsmacht gewoon z'n werk moest laten doen. Kijk, ben ik het helemaal mee eens. Ik vrees alleen dat ik niet de wijsheid heb die je bij mijn voornaam zou verwachten, en dus ga ik er (te) fel op in, omdat mij allemaal dingen wordt verweten, die naar mijn mening nergens op slaan.

Ik zie eerlijk gezegd geen probleem. Mij hoor je niet over hoe Nederlandse militairen werken in Afghanistan, of dat goed is en of ze dat moeten veranderen. Communiceren via slechts letters kan zulke lastige onduidelijkheden veroorzaken.
pi_56027109
quote:
Op maandag 14 januari 2008 16:13 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Een groot deel van de taliban is anders niet een afghaan.
Weldegelijk, pashtun. Daarnaast bestaan voor de moslims de getekende en opgelegde landgrenzen niet. Om deze reden zie je ze vaak naast elkaar vechten. En daarom kun je als moslim geen "gast" zijn in Afghanistan, Turkije, Marokko etc, zo wordt het ervaren.
pi_56027245
quote:
Op maandag 14 januari 2008 16:56 schreef Tevik het volgende:

[..]

Weldegelijk, pashtun. Daarnaast bestaan voor de moslims de getekende en opgelegde landgrenzen niet. Om deze reden zie je ze vaak naast elkaar vechten. En daarom kun je als moslim geen "gast" zijn in Afghanistan, Turkije, Marokko etc, zo wordt het ervaren.
Dat is natuurlijk grote onzin wat je nou zegt. Palestijnse vluchtelingen in Syrie en jordanie, etc. worden daar echt niet als gelijkwaardige bekeken. Die zijn nog niet eens gasten, maar gewoon ongewenste vreemdelingen.
Moslims gebruiken dat argument alleen wanneer het hun goed uitkomt.
pi_56028535
quote:
Op maandag 14 januari 2008 17:02 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk grote onzin wat je nou zegt. Palestijnse vluchtelingen in Syrie en jordanie, etc. worden daar echt niet als gelijkwaardige bekeken. Die zijn nog niet eens gasten, maar gewoon ongewenste vreemdelingen.
Moslims gebruiken dat argument alleen wanneer het hun goed uitkomt.
Het is geen onzin, zo wordt het nu eenmaal ervaren. En ja, ze worden niet als gelijkwaardig gezien door degenen die er baat bij hebben dat er grenzen zijn, namelijk de corrupte regeringen, de machthebbers, die geld verdienen en macht kunnen uitoefenen dankzij het erkennen van die grenzen, maar voor de moslim bestaan die grenzen niet. Je ziet toch het bewijs in oorlogen en andere zaken. Erdogan, premier van Turkije, verwoorde dat eens mooi toen hij tegen een rechter zei "ik ben op de eerste plaats moslim daarna Turk".
  maandag 14 januari 2008 @ 18:13:48 #270
pi_56028718
quote:
Op maandag 14 januari 2008 18:05 schreef Tevik het volgende:

[..]

Het is geen onzin, zo wordt het nu eenmaal ervaren. En ja, ze worden niet als gelijkwaardig gezien door degenen die er baat bij hebben dat er grenzen zijn, namelijk de corrupte regeringen, de machthebbers, die geld verdienen en macht kunnen uitoefenen dankzij het erkennen van die grenzen, maar voor de moslim bestaan die grenzen niet. Je ziet toch het bewijs in oorlogen en andere zaken. Erdogan, premier van Turkije, verwoorde dat eens mooi toen hij tegen een rechter zei "ik ben op de eerste plaats moslim daarna Turk".
Je word vast goede vrienden met de gemiddelde libertarier.
  maandag 14 januari 2008 @ 20:29:02 #271
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_56032259
quote:
Op zondag 13 januari 2008 01:00 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

En dan dit verhaal van de vriendin van die Aldert erbij .

Op 9 januari heeft hij nog een "zeepje voor haar laten vallen" en een "serenade gebracht" door middel van een "tik" op hyves.. Bizar om te zien..

Al blijf ik iemand die vindt dat het een risico van het vak is, en dat Nederland daar uberhaupt niet zou moeten zitten.. Maakt dit niet minder erg...

Schijnt nu trouwens een interview met zijn vriendin en vrienden op nosheadlines.nl te staan, maar volgens mij is de site overbelast..

[ Bericht 10% gewijzigd door Cutebutpsycho op 14-01-2008 20:34:13 ]
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  maandag 14 januari 2008 @ 21:32:59 #272
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_56034059
Overigens is "eigen vuur" niet zo spannend als dat mensen hier denken. Menig onderzoeker gaat uit van meer dan 10% van de gesneuvelde soldaten worden veroorzaakt door "eigen vuur."
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  maandag 14 januari 2008 @ 21:34:40 #273
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56034121
quote:
Op maandag 14 januari 2008 14:33 schreef yvonne het volgende:

[..]

Het zijn zonen van moeders..
Captain Obvious
Die Lebenslust bringt dich um.
  FOK!fotograaf maandag 14 januari 2008 @ 22:00:09 #274
73911 ultra_ivo
pi_56034827
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:32 schreef Napalm het volgende:
Overigens is "eigen vuur" niet zo spannend als dat mensen hier denken. Menig onderzoeker gaat uit van meer dan 10% van de gesneuvelde soldaten worden veroorzaakt door "eigen vuur."
Dat lijkt me zelfs een erg conservatieve schatting.
pi_56038225
ik krijg tranen in mijn ogen als ik die hyves van die jongens lees...

en nog meer als ik deze hoor:
http://www.ernstvanderpasch.nl/nieuws.html
Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')