abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55984081
Even een vraagje,

Ik ben student fotografie en om wat bij te verdienen werk ik in een winkel op donderdag avond en zaterdag.

Ik ben hier nu net 2 maanden en meteen vanaf het begin had ik het gevoel al dat ik niet helemaal op m'n plek was daar. Toch maar gebleven, doorgewerkt, en niet zeuren.

Nu moest ik vandaag dus ook werken, zoals elke zaterdag, maar ben ik ziek. Hele nacht wakker gelegen, overgeven, buikgriep ofzo. Ben eerst gewoon m'n bed uit gegaan maar merkte vrij snel dat het gewoon echt niet ging.

Ik moest eigenlijk om kwart voor 8 beginnen en heb meteen om 10 voor 8 gebeld om te zeggen dat ik ziek was en dat het echt niet ging. Als reactie hier op kreeg ik te horen dat er net een nieuwe regel door gevoerd was vanuit het hoofdkantoor, dat als je ziek bent, wat je ook hebt, je eerst gewoon moet komen werken en pas als het dan echt niet gaat, mag je naar huis toe (????!!)

Hierop zei ik dus meteen dat ik al wist dat het echt niet ging omdat ik nog geen 20 minuten op m'n benen kon staan. Na 10 keer gehoord te hebben dat dit nou eenmaal de regels zijn (die net gisteren ofzo in waren gegaan) werd er dan gezegt dat als ik niet kwam dit gezien zou worden als werkweigering en ik een officiele 1e waarschuwing krijg.

Nogmaal gezegt dat het te belachelijk voor woorden is dat als je behoorlijk ziek bent je op je fiets naar het werk toe moet gaan om het te proberen en pas als de leiding je ziek genoeg vind naar huis mag. Maar goed, dit waren nou eenmaal de regels, het was aan mij of ik wel of niet kwam. Hierop heb ik dus gezegt dat ik dus niet kon/ging komen op deze manier, dat ik echt te beroerd etc was.

Voor mij was dit eigenlijk een beetje de druppel en heb ik weinig zin om daar nog langer te werken.

Ik wil dus graag ontslag nemen, maar heb officieel een opzegtermijn. Hoe kan ik dit het best aanpakken en is het normaal dat dit soort regels gesteld worden?
It's hypocritical of you, do as you say, not as you do.
pi_55984114
wat een onzin zeg
maar had je niet eerder kunnen bellen dan 10 vor 8?
is wel een beetje laat om je ziek te melden, terwijl je er al had moeten zijn?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_55984150
Opzeggen, je opzegtermijn uitzitten. En dat was het dan.
Laat ze lekker de tering krijgen maar hou de eer aan jezelf.
pi_55984181
Nee, had niet eerder kunnen bellen, want dan is er dus niemand aanwezig. Moet me voor half 9 ziek melden..
pi_55984249
Dit doet mij denken aan groep 4, waar ik van de juffrouw niet naar huis mocht toen ik mij misselijk voelde. Demonstratief mijn complete tafel onder gekotst, waarna ik toch wel naar huis mocht.

Misschien een idee voor de volgende keer?
pi_55984264
Wellicht hebben ze niet zulke goede ervaringen met ziekmeldingen, op vrijdag en maandag melden zich bijvoorbeeld de meeste mensen ziek, met name vrijdag. Kan bijna geen toeval zijn
pi_55984317
Belachelijk zeg!!!! Als je ziek bent, ben je ziek, punt!

Moet je dan met je zieke kop onderweg naar je werk dan een ongeluk krijgen of zo?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 22:36:06 #8
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_55984327
Het klinkt echt te gek voor woorden, weet je zeker dat de persoon die opnam niet een geintje zat uit te halen met je?

Hoe dan ook: als ze die regel echt hebben ingevoerd, ongeacht of het mag of niet, dan nog kon je dat niet weten omdat het nog niet eerder aan je was meegedeeld. Ze mogen echt niet aan de telefoon tegen je zeggen 'oh ja, de regel is nu dit, dus kom maar langs.'
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 12 januari 2008 @ 22:36:17 #9
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_55984330
Ik denk dat jij niet alles vertelt, want zo iets heb ik nog nooit gehoord.
Ziek is ziek en de manager kan daar niks aan doen. Behalve de arbo-arts bellen en dat hij jou even bezoekt.
And all the things you do with it
  zaterdag 12 januari 2008 @ 22:37:03 #10
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_55984359
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 22:27 schreef Chanz0r het volgende:
Ik ben student fotografie
Pfff, die 'studies' van tegenwoordig
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_55984363
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 22:34 schreef gargamel het volgende:
Wellicht hebben ze niet zulke goede ervaringen met ziekmeldingen, op vrijdag en maandag melden zich bijvoorbeeld de meeste mensen ziek, met name vrijdag. Kan bijna geen toeval zijn
Jaa, en ik leef nu op zaterdag, geen maandag of vrijdag dus. Maar goed, als je echt ziek bent, ben je gewoon ziek, zo simpel lijkt mij het, als je nou 40 graden koorts hebt en een half uur door de kou en regen moet fietsen omdat je verplicht moet komen ? Das toch niet verantwoord?
pi_55984369
Nog meer waarschuwingen krijgen, word je vanzelf ontslagen!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 12 januari 2008 @ 22:37:31 #13
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_55984378
Ik vind het maar raar. Eerst naar werk gaan, met verzwakte weerstand? Je kunt er nog veel zieker van worden.
. Inderdaad, quitten daar. Achterlijke troep. Gewoon opzeggen.
En ja je zult dat opzegtermijn gewoon moeten uitzingen en door moeten werken.

Ah en meld dit maar eens aan de Arbodienst....
How can I make this topic about me?
pi_55984400
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 22:36 schreef Houtspeer het volgende:
Ziek is ziek en de manager kan daar niks aan doen. Behalve de arbo-arts bellen en dat hij jou even bezoekt.
Voor een oproepkracht.
Ik denk het niet.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 22:38:25 #15
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_55984410
Klinkt alsof ze een excuus zoeken om je eruit te werken. Ik zou een officiele klacht indienen bij het management (of iig zo hoog mogelijk), en op zoek gaan naar een andere bijbaan. Dit slaat helemaal nergens op, en elke arbeidsrechtspecialst zal me daarin gelijk geven.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_55984446
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 22:36 schreef Houtspeer het volgende:
Tuurlijk niet, waarom zou ik dit nou gaan verzinnen ? beetje doelloos lijkt mij. Ik werk er nu 2 maand, nooit te laat, nooit geklaagd, doe altijd netjes wat er van me verwacht word. Echt geen enkele aanleiding, het enige wat ik kreeg was " Ja, dit is nu eenmaal de nieuwe regel, en die moet ik handhaven."
pi_55984486
quote:
Ik wil dus graag ontslag nemen, maar heb officieel een opzegtermijn. Hoe kan ik dit het best aanpakken en is het normaal dat dit soort regels gesteld worden?
Ontslag nemen en opzegtermijn uitzitten.
Lijkt me trouwens sterk dat je dit soort regels mag vaststellen. Is ook echt te bizar voor woorden. Als ze het ziekzijn niet vertrouwen, dan regelen ze maar dat de arbo-arts direct komt opdraven bij ziekmelding.
pi_55984490
Wat een onzin toch weer.(van je werkgever)
Idd gelijk opzeggen als het er niet naar je zin is.
Opzeg termijn voor net 2 maanden werken en dat maar 2 dagen in de week zal niet zo spannend zijn.
Als jij per direct wilt kappen moet je dat gewoon tegen je leiding gevende zeggen. Hij zou gek zijn als hij er moeilijk over gaat doen.

Heb ik zelf ook een keer gedaan bij de Vobis, lang geleden. op koopavond en zaterdag daar werken. Aangegeven dat ik het zat was, toendertijd leuk werk, maar minimum loon was gewoon te weinig. Om een lang verhaal kort te maken, ik ben direct vertrokken zonder een probleem oid.

En daarnaast als ze het niet vertrouwen dat je echt ziek zou zijn, laat iemand van je werk dan even bij je komen kijken. Of laat ze een bedrijf arts naar je toe sturen. Als je echt ziek bent en het zat bent, heb je wat dat betreft ook niets te verliezen.
pi_55984524
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 22:36 schreef De_Hertog het volgende:
Het klinkt echt te gek voor woorden, weet je zeker dat de persoon die opnam niet een geintje zat uit te halen met je?

Hoe dan ook: als ze die regel echt hebben ingevoerd, ongeacht of het mag of niet, dan nog kon je dat niet weten omdat het nog niet eerder aan je was meegedeeld. Ze mogen echt niet aan de telefoon tegen je zeggen 'oh ja, de regel is nu dit, dus kom maar langs.'
Ja zoiets dacht ik eerst ook, alsof het een test was om te kijken of het wel echt was, of ik dan niet misschien zei " Oh, dan kom ik toch maar " of iets..

Ik heb daarna echt een halfuur van verbazen in m'n bed liggen denken of ze dat nou wel echt zei.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 22:43:17 #20
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_55984544
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 22:37 schreef bijdehand het volgende:
Nog meer waarschuwingen krijgen, word je vanzelf ontslagen!
en dat staat lekker op je CV
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_55984559
Van de website van FNV:
quote:
In iedere organisatie zijn regels voor de ziek- en betermelding. Een regel kan zijn dat u zich ziek moet melden bij uw direct leidinggevende. Of dat u voor een bepaalde tijd moet bellen om te zeggen dat u ziek bent. Uw werkgever kan u vertellen wat de regels zijn. De regels hoe u zich dient te gedragen tijdens ziekte moeten wel redelijk zijn. De werkgever meldt u ziek bij de Arbo-dienst of bedrijfsarts. De Arbo-dienst of bedrijfsarts verricht de controle op uw ziek-zijn.
Naar je werk gaan en proberen of je niet toch kunt werken lijkt me niet redelijk.
Als je lid bent van de vakbond of rechtsbijstand heb, zou ik die maar eens benaderen.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 22:43:53 #22
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55984565
Eerst verplicht naar je werk om te "bewijzen" dat je ziek bent is misdadig. Voor je het weet val je onderweg dood neer. Als ze het niet vertrouwen sturen ze maar een keuringsarts op je af. Maar dat kost ze zeker geld?

Ik zou ze aangeven bij de anti-slavernij-politie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 12 januari 2008 @ 22:44:03 #23
164931 Houtspeer
pi_55984569
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 22:39 schreef Chanz0r het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, waarom zou ik dit nou gaan verzinnen ? beetje doelloos lijkt mij
[......]
Voor een beetje (onterechte) steun?
Maar ja, misschien dachten ze dat je een kater had en gewoon lui bezig was. Dit moet je inderdaad aan de Arbodienst of dergelijke melden.
pi_55984589
Ja, een arbo arts leek mij ook normaal idd. En voor zover ik wist, was dit ook hoe het gewoon ging. Blijkbaar niet dus.

Daarbij betalen ze ook nog eens belachelijk weinig, geen cent meer als het minimum.
pi_55984658
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 22:44 schreef Houtspeer het volgende:

[..]

Voor een beetje (onterechte) steun?
Maar ja, misschien dachten ze dat je een kater had en gewoon lui bezig was. Dit moet je inderdaad aan de Arbodienst of dergelijke melden.
Ja had gekunt . Nu ben ik niet zo'n feestbeest, maar dat is dus ook echt niet het geval. Dit is gewoon echt precies wat ik te horen kreeg. Kwam ik niet, dan was het werkweigering.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 22:47:56 #26
164931 Houtspeer
pi_55984662
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 22:44 schreef Chanz0r het volgende:
[...]
Daarbij betalen ze ook nog eens belachelijk weinig, geen cent meer als het minimum.
Dit heeft er niks mee te maken toch?
pi_55984698
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 22:47 schreef Houtspeer het volgende:

[..]

Dit heeft er niks mee te maken toch?
Nee, maar voor mij des te meer reden om er weg te gaan.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 22:50:31 #28
164931 Houtspeer
pi_55984741
Nou dan moet je gewoon stoppen. Alsof dit later tegen je gebruikt wordt als je een baan zoekt.
Gewoon niet op je CV zetten dat je daar hebt gewerkt. Waar werk je eigenlijk?
pi_55984817
Mja, bij de action.
pi_55984991
Eerst naar je werk gaan? Wat belachelijk! Maar inderdaad, gewoon nog meer waarschuwingen krijgen werkt vast wel..
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
  zaterdag 12 januari 2008 @ 22:59:43 #31
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55985064
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 22:52 schreef Chanz0r het volgende:
Mja, bij de action.
Dat staat sowieso slecht op je CV
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_55985094
Je moet toch wat .
  zaterdag 12 januari 2008 @ 23:00:40 #33
164931 Houtspeer
pi_55985097
Wat is action voor winkel?
pi_55985169
www.action.nl ze hebben er allerlei dingen. extreem druk omdat het zo goedkoop is.
pi_55985184
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 23:00 schreef Houtspeer het volgende:
Wat is action voor winkel?
Een "we kopen allerlei zooi op en verkopen dat voor dumpprijzen in onze winkel" - winkel.
pi_55985255
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 23:03 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Een "we kopen allerlei zooi op en verkopen dat voor dumpprijzen in onze winkel" - winkel.
Zoiets ja. Of de shampoos komen uit 1 of ander oostblok land met een buitenlandse beschrijving er op enzo.

Je hebt er ook best zinvolle dingen die gewoon echt veel goedkoper zijn, maar ook een hele hoop onzin. Je verbaast je soms wat mensen er wel niet allemaal kopen..
  zaterdag 12 januari 2008 @ 23:22:15 #37
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_55985782
Kun je niet in een fotowinkel gaan werken? Lijkt me tof als je fotografie studeert.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_55985866
Jaa absoluut, lijkt mij ook zeer tof . Maar zijn vaak vrij kleine zaakjes die niet vaak nieuwe mensen nodig zijn. Daarbij woon ik sinds kort in Drachten, waar ze niet echt de wereld aan fotozaken hebben :p helaas..:(
pi_55987506
Als je niet het geld perse nodig hebt zou ik ze mooi met onmiddelijke ingang niet meer teruggaan. Dikke vinger met die 2 maand opzegtermijn, die is bedoeld om op een redelijke manier uit elkaar tegaan en redelijkheid kennen ze blijkbaar niet bij dat bedrijf.
Van de regel dat je je ter plaatse ziek moet melden heb ik nog nooit gehoord, bij mijn weten kun je je bij elk fatsoenlijk bedrijf per telefoon ziek melden vanaf het adres waar je op dat moment verblijft.
Ik vraag me trouwens af of ze zich realiseren wat voor risico's men zelf loopt met zo'n "dienstopdracht" waarbij mensen gedwongen worden ziek over straat te gaan. Stel dat je in de auto van je stokje gaat of met je zieke kop onder een bus fietst.....
En wat minder ernstig maar wel lastig: je wandelt daar binnen bacillen en virussen verspreidend onder het nog gezonde personeel.
Kortom een stel grote kneuzen bij je bedrijf.
-
pi_55987604
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 23:05 schreef Chanz0r het volgende:

[..]

Zoiets ja. Of de shampoos komen uit 1 of ander oostblok land met een buitenlandse beschrijving er op enzo.

Je hebt er ook best zinvolle dingen die gewoon echt veel goedkoper zijn, maar ook een hele hoop onzin. Je verbaast je soms wat mensen er wel niet allemaal kopen..
Spuitsneeuw
pi_55988186
quote:
Op zondag 13 januari 2008 00:29 schreef quo_ het volgende:
Als je niet het geld perse nodig hebt zou ik ze mooi met onmiddelijke ingang niet meer teruggaan. Dikke vinger met die 2 maand opzegtermijn, die is bedoeld om op een redelijke manier uit elkaar tegaan en redelijkheid kennen ze blijkbaar niet bij dat bedrijf.
Van de regel dat je je ter plaatse ziek moet melden heb ik nog nooit gehoord, bij mijn weten kun je je bij elk fatsoenlijk bedrijf per telefoon ziek melden vanaf het adres waar je op dat moment verblijft.
Ik vraag me trouwens af of ze zich realiseren wat voor risico's men zelf loopt met zo'n "dienstopdracht" waarbij mensen gedwongen worden ziek over straat te gaan. Stel dat je in de auto van je stokje gaat of met je zieke kop onder een bus fietst.....
En wat minder ernstig maar wel lastig: je wandelt daar binnen bacillen en virussen verspreidend onder het nog gezonde personeel.
Kortom een stel grote kneuzen bij je bedrijf.
Ja precies. Ik snap het ook niet, het is gewoon onverantwoord om mensen zo over straat te laten gaan en het ziek zijn hiermee dus waarschijnlijk alleen maar verlengen. Ik heb er ook nog nooit van gehoord dat zoiets gebeurd. Daarbij staat ook nog eens in het personeelsboekje dat je gewoon moet bellen voor 9 uur bij ziekte. Als dit dan al gewijzigt word lijkt het mij dat ze sowieso verplicht zijn omdat van te voren bij het personeel te melden. En dat ze dan ook nog eens gaan dreigen met officiele waarschuwingen etc...Ik kan me er echt ontzettend kwaad over maken, en het zijn idd een stel kneuzen

Opzich ben ik het geld wel nodig, maar heb meteen al bij wat andere dingen gesolliciteerd via internet vandaag, liever even iets minder geld dan weer daar te moeten werken.. Ik weet wel wat ik maandag ochtend ga doen!
pi_55988270
quote:
Op zondag 13 januari 2008 00:34 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Spuitsneeuw
Haha, bijvoorbeeld ja . Maar ik doelde meer op ehm, piratenbeelden, of ehh stenenvogeltjes in nepkooitjes enzo..
pi_55990315
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 22:38 schreef Svyatagor het volgende:
Klinkt alsof ze een excuus zoeken om je eruit te werken. Ik zou een officiele klacht indienen bij het management (of iig zo hoog mogelijk), en op zoek gaan naar een andere bijbaan. Dit slaat helemaal nergens op, en elke arbeidsrechtspecialst zal me daarin gelijk geven.
Inderdaad. Het is extreem lachwekkend.
pi_55991818
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 22:40 schreef Wombcat het volgende:
Lijkt me trouwens sterk dat je dit soort regels mag vaststellen.
Dat kan ook inderdaad niet zomaar. Aan je leidinggevende hoef je zelfs niet eens precies te vertellen wat er ziek aan je is. Vragen mag hij het overigens wel. Aanmoedigen om toch te komen ook wel. Bot zijn erover ook.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_55991858
quote:
Op zondag 13 januari 2008 08:51 schreef 700MB het volgende:

[..]

Dat kan ook inderdaad niet zomaar. Aan je leidinggevende hoef je zelfs niet eens precies te vertellen wat er ziek aan je is. Vragen mag hij het overigens wel. Aanmoedigen om toch te komen ook wel. Bot zijn erover ook.
Dat mag de leidingevende wel weten. Het dossier kan zelfs opgevraagd worden als het allemaal wat langer duurt en de werknemer moet hier ook wel enige medewerking aan verlenen
pi_55991883
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 22:37 schreef Chanz0r het volgende:

[..]

Jaa, en ik leef nu op zaterdag, geen maandag of vrijdag dus. Maar goed, als je echt ziek bent, ben je gewoon ziek, zo simpel lijkt mij het, als je nou 40 graden koorts hebt en een half uur door de kou en regen moet fietsen omdat je verplicht moet komen ? Das toch niet verantwoord?
Zaterdag,nog erger!
Maar het lijkt me stom om iemand te laten komen al was het maar omdat die de rest besmet. Aan de andere kant als je kan komen met dit weer kan je ook werken!
pi_55991895
quote:
Op zondag 13 januari 2008 08:58 schreef gargamel het volgende:

[..]

Dat mag de leidingevende wel weten. Het dossier kan zelfs opgevraagd worden als het allemaal wat langer duurt en de werknemer moet hier ook wel enige medewerking aan verlenen
Nee, medisch geheim.
pi_55991897
quote:
Op zondag 13 januari 2008 08:58 schreef gargamel het volgende:
Nee hoor, hoogstens informatie over wat de werknemer wel en niet kan, en het reintegratieplan. Dat is echter niet hetzelfde als zeggen wat de ziekte is.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_55991916
quote:
Op zondag 13 januari 2008 09:03 schreef 700MB het volgende:

[..]

Nee hoor, hoogstens informatie over wat de werknemer wel en niet kan, en het reintegratieplan. Dat is echter niet hetzelfde als zeggen wat de ziekte is.
Nou ik heb gewoon de ene die wat tegen mij zegt wat die heeft en de arbodienst die dat bevestigt of ontkent dus ik weet genoeg. Dus medisch geheim?

Maar goed los daarvan, enige openheid lijkt me normaal
pi_55991939
quote:
Op zondag 13 januari 2008 09:06 schreef gargamel het volgende:

[..]

Nou ik heb gewoon de ene die wat tegen mij zegt wat die heeft en de arbodienst die dat bevestigt of ontkent dus ik weet genoeg. Dus medisch geheim?
Een arts heeft te maken met medisch geheim, dus hij mag alleen met toestemming van de patient tegen anderen iets over het ziektebeeld zeggen.
quote:
Dat ook, maar ik kan me ook voorstellen dat er ziektes zijn waarvan je misschien niet wil dat anderen het weten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2008 09:09:32 ]
pi_55991968
quote:
Nou ik heb gewoon de ene die wat tegen mij zegt wat die heeft en de arbodienst die dat bevestigt of ontkent dus ik weet genoeg.
Die zin is wat aan de, eh, onduidelijke kant.

Het enige wat de arbodienst mag aangeven naar de leidinggevende (of wie dan ook binnen de organisatie) is hun standpunt over het wel of niet (ten dele) kunnen werken. Op vragen als 'heeft hij griep/een gebroken been/kanker/een soa' mag de arboarts geen antwoord geven als de werknemer dat niet wil. Als de werknemer het goedkeurt mag uiteraard wel het hele dossier worden doorgegeven.
quote:
Dus medisch geheim?
Zonder toestemming mag de arbodienst er niets inhoudelijks over mededelen.
quote:
Dat hangt er helemaal vanaf wat er aan de hand is. Als je kiespijn hebt en daardoor niet kunt praten en daar geheimzinnig over doet zal de arboarts zich ook afvragen wat er verder nog speelt. Maar er zijn genoeg andere situaties/ziektes die je niet publiekelijk bekend wil hebben omdat ze gewoon gevoelig liggen. Zeker als de afstand tussen werknemer en leidinggevende relatief groot is, of als ze niet goed met elkaar op kunnen schieten.
Maar ook bij kleine bedrijven kan de bemoeizucht van collega's en leidinggevenden erg vervelend zijn als je er niet op zit te wachten.
pi_55991999
quote:
Op zondag 13 januari 2008 09:15 schreef 700MB het volgende:
Dat hangt er helemaal vanaf wat er aan de hand is. Als je kiespijn hebt en daardoor niet kunt praten en daar geheimzinnig over doet zal de arboarts zich ook afvragen wat er verder nog speelt. Maar er zijn genoeg andere situaties/ziektes die je niet publiekelijk bekend wil hebben omdat ze gewoon gevoelig liggen. Zeker als de afstand tussen werknemer en leidinggevende relatief groot is, of als ze niet goed met elkaar op kunnen schieten.
Maar ook bij kleine bedrijven kan de bemoeizucht van collega's en leidinggevenden erg vervelend zijn als je er niet op zit te wachten.
Ik kan me bijvoorbeeld goed voorstellen dat als je werkt bij een bedrijf waar heel erg lacherig over sex wordt gedaan, je niet graag wilt vertellen dat je een SOA hebt, omdat je dan de komende jaren daar nog vrijwel dagelijks een opmerking over verwacht te krijgen.

Sowieso maken mensen nogal snel 'grapjes' waar je moe van wordt. Ik heb 2x mijn sleutelbeen gebroken op vakantie, dus er is altijd wel iemand die als ik op vakantie ga grappig denkt te zijn en er een opmerking over maak. Nu vind ik dat in dit geval nog niet zo erg, maar ik kan me goed voorstellen dat er situaties/ziektes zijn waarin het wel vervelend is.
pi_55992019
quote:
Op zondag 13 januari 2008 09:20 schreef Wombcat het volgende:
Ik kan me bijvoorbeeld goed voorstellen dat als je werkt bij een bedrijf waar heel erg lacherig over sex wordt gedaan, je niet graag wilt vertellen dat je een SOA hebt, omdat je dan de komende jaren daar nog vrijwel dagelijks een opmerking over verwacht te krijgen.
Dat is nog een best-case-scenario. Probeer eens in een plaats als Staphorst met 'ik heb alweer een soa' aan te komen.
pi_55995242
Ze vroeg idd ook wel naar wat ik dan had, toen vertelde ik dus wat er was, en toen zei ze doodleuk "Oh ja, nou we hebben nu net een nieuw beleid en als je ziek bent moet je gewoon eerst komen werken, en als het echt niet gaat, kun je naar huis, maar je mag niet meer gewoon bellen"

Heel typisch ook dat dat beleid net vrijdag ofzo via het hoofdkantoor door was gekomen.
pi_55995405
quote:
Op zondag 13 januari 2008 13:03 schreef Chanz0r het volgende:
Ze vroeg idd ook wel naar wat ik dan had, toen vertelde ik dus wat er was, en toen zei ze doodleuk "Oh ja, nou we hebben nu net een nieuw beleid en als je ziek bent moet je gewoon eerst komen werken, en als het echt niet gaat, kun je naar huis, maar je mag niet meer gewoon bellen"

Heel typisch ook dat dat beleid net vrijdag ofzo via het hoofdkantoor door was gekomen.
Moet je ook eerst komen werken als je je been gebroken hebt?
pi_55995634
quote:
Op zondag 13 januari 2008 13:09 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Moet je ook eerst komen werken als je je been gebroken hebt?
Ja, tuurlijk. En gewoon op de fiets naar het werk toe, natuurlijk.
pi_55995791
Ze zei wel "Maakt niet uit wat je hebt, je moet eerst komen"
  zondag 13 januari 2008 @ 14:13:21 #58
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_55997078
Bel het hoofdkantoor eens op en vraag ze of ze je de tekst van deze nieuwe regel kunnen toesturen. Altijd handig dan dat het HK hoort wat voor grappige regels zo'n bedrijfsleider zelf verzint.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_55997486
quote:
Op zondag 13 januari 2008 09:15 schreef 700MB het volgende:

Of dat je weer op donderdagavond hebt doorgezakt en nu weer te brak bent om op je werk te komen.
pi_56003025
quote:
Op zondag 13 januari 2008 14:28 schreef gargamel het volgende:
Of dat je weer op donderdagavond hebt doorgezakt en nu weer te brak bent om op je werk te komen.
Dat kan, maar zelfs dan geldt: ziek is ziek. Als jij brak bent kan het best zo zijn dat je zo brak bent dat je daadwerkelijk niet kunt werken. Dan is het nog steeds een terechte ziekmelding.

[ Bericht 0% gewijzigd door 700MB op 13-01-2008 19:30:04 ]
pi_56005042
1. Klacht indienen op het hoofdkantoor op een zo hoog mogelijk niveau (is al gezegd).
2. Klacht indienen bij de ARBO over de gang van zaken. Heb je verder niets aan maar stelt wel de manier van werken van het bedrijf aan de kaak.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_56012359
quote:
Op zondag 13 januari 2008 17:30 schreef 700MB het volgende:

[..]

Dat kan, maar zelfs dan geldt: ziek is ziek. Als jij brak bent kan het best zo zijn dat je zo brak bent dat je daadwerkelijk niet kunt werken. Dan is het nog steeds een terechte ziekmelding.
Hangt er wel een beetje vanaf. Als je wel netjes op tijd naar bed bent gegaan. Hmm. Misschien.
Ben je doorgezakt tot 5 uur, terwijl je om 8 uur weer moet beginnen. Tsja, dan moet je maar een vrije dag nemen.
pi_56014247
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:40 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hangt er wel een beetje vanaf. Als je wel netjes op tijd naar bed bent gegaan. Hmm. Misschien.
Ben je doorgezakt tot 5 uur, terwijl je om 8 uur weer moet beginnen. Tsja, dan moet je maar een vrije dag nemen.
Inderdaad, maar ook dat staat niet erg netjes. Meestal hoor je vrije dagen van te voren aan te kondigen. Ik ben eigenlijk van mening dat je de dag voordat je moet werken, je niet te veel alcohol moet drinken. Het mag dan in privé tijd zijn, het mag geen invloed op je werk hebben. Indien je verwijtbaar ziek bent, heb je eigenlijk ook geen recht op ziekengeld.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_56017109
quote:
Op maandag 14 januari 2008 00:54 schreef djenneke het volgende:

[..]

Inderdaad, maar ook dat staat niet erg netjes. Meestal hoor je vrije dagen van te voren aan te kondigen.
Hangt ook van je werk af. Als ik verder geen afspraken heb, kan ik zonder problemen vrijnemen. Maar ik bedoelde ook eigenlijk dat als je flink door gaat zakken, dat je daar dan maar van te voren rekening mee moet houden en op je werk aankondgd dat je de volgende dag vrij neemt.
pi_56017195
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:40 schreef Wombcat het volgende:
Niet in staat om te werken is niet in staat om te werken. En dus is de melding dat je ziek bent terecht. Dan kan de werkgever er best voor kiezen om een spelletje schadeverhaling en verwijtbaarheid te gaan spelen, maar dat is allemaal achteraf en niet meer dan een formaliteit en het de kans dat hij dat gaat winnen als het enkel een incident betreft is vrij gering. De ziekmelding op zichzelf is gewoon terecht, want je bent niet in staat om te werken.
pi_56018994
Nouja, in dit geval was ik gewoon ziek, geen drank of brakheid, gewoon ziek.

Heb overigens effe nagevraagd bij iemand die ik ken die werkt in een ander filliaal, die had ook nog nooit van deze regel gehoord en heeft vanmorgen navraag gedaan bij haar bedrijfsleider, die er ook nog nooit van had gehoord. Die raadde me idd ook aan om een klacht in te dienen bij het hoofdkantoor.
  maandag 14 januari 2008 @ 11:07:28 #67
331 Merel
Be here now.
pi_56019056
quote:
Op maandag 14 januari 2008 09:21 schreef 700MB het volgende:

Niet in staat om te werken is niet in staat om te werken. En dus is de melding dat je ziek bent terecht. Dan kan de werkgever er best voor kiezen om een spelletje schadeverhaling en verwijtbaarheid te gaan spelen, maar dat is allemaal achteraf en niet meer dan een formaliteit en het de kans dat hij dat gaat winnen als het enkel een incident betreft is vrij gering. De ziekmelding op zichzelf is gewoon terecht, want je bent niet in staat om te werken.
Inderdaad. Volgens mij mag een werkgever ook niet je loon inhouden in zo'n geval, dat mag alleen als je bewust je ziekte veroorzaakt hebt. En aangezien je bij aanvang van een avondje stappen niet denkt "Goh, ik ga vanavond lekker veel zuipen met als doel om ziek te worden" maar die kater alleen maar een vervelende bijkomstigheid is waar je zelf ook niet voor kiest, kan de werkgever je dan eigenlijk niks maken. Vreem, maarja
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  maandag 14 januari 2008 @ 11:09:09 #68
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_56019094
quote:
Op maandag 14 januari 2008 11:05 schreef Chanz0r het volgende:
Die raadde me idd ook aan om een klacht in te dienen bij het hoofdkantoor.
Ga je dat ook doen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_56019548
Ja, druk bezig met m'n brief nu .
pi_56019989

Ben benieuwd naar hun reactie
pi_56029365
quote:
Op maandag 14 januari 2008 11:07 schreef Merel het volgende:

[..]

Inderdaad. Volgens mij mag een werkgever ook niet je loon inhouden in zo'n geval, dat mag alleen als je bewust je ziekte veroorzaakt hebt. En aangezien je bij aanvang van een avondje stappen niet denkt "Goh, ik ga vanavond lekker veel zuipen met als doel om ziek te worden" maar die kater alleen maar een vervelende bijkomstigheid is waar je zelf ook niet voor kiest, kan de werkgever je dan eigenlijk niks maken. Vreem, maarja
Je bent ondanks dat je misschien niet beoogde om de volgende dag niet te hoeven werken, wel verwijtbaar ziek. Je bent niet daadwerkelijk ziek, je hebt een kater.

Overigens is de jurisprudentie hierover niet eenduidig.

Persoonlijk heb ik laatst iemand die eerlijk meldde een kater te hebben wel ziek gemeld. Hij was in de 7 jaar dat hij in dienst was slechts twee keer eerder ziek geweest. En hij was eerlijk over de reden. Als iemand raar zou doen, of om iedere scheet zich ziekmeldt, dan zou ik anders oordelen. En als de werknemer het daar dan niet mee eens is, moet hij of het uwv maar bellen, of zijn advocaat

Verder ben ik heel lief hoor
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  maandag 14 januari 2008 @ 19:11:11 #72
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_56030171
quote:
Op maandag 14 januari 2008 09:21 schreef 700MB het volgende:

[..]

De ziekmelding is niet terecht, want het is ziekte die je zelf in de hand hebt gewerkt.
pi_56037608
quote:
Op maandag 14 januari 2008 19:11 schreef Alicey het volgende:

[..]

De ziekmelding is niet terecht, want het is ziekte die je zelf in de hand hebt gewerkt.
Dat is niet zonder meer waar. Je botten breken door offpiste te gaan skien is ook iets wat je zelf in de hand hebt gewerkt, maar kan prima een terechte ziekmelding opleveren.
pi_56037678
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 22:33 schreef Geqxon het volgende:
Dit doet mij denken aan groep 4, waar ik van de juffrouw niet naar huis mocht toen ik mij misselijk voelde. Demonstratief mijn complete tafel onder gekotst, waarna ik toch wel naar huis mocht.

Misschien een idee voor de volgende keer?
Ja idem, zoiets!
Wat absurd van dat bedrijf zeg!
Kom, waar is de fokknockploeg?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  dinsdag 15 januari 2008 @ 07:17:16 #75
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_56040995
quote:
Op maandag 14 januari 2008 23:28 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat is niet zonder meer waar. Je botten breken door offpiste te gaan skien is ook iets wat je zelf in de hand hebt gewerkt, maar kan prima een terechte ziekmelding opleveren.
Je botten breken bij skieen is iets wat een beperkt risico is. Wanneer je teveel zuipt, zul je een kater krijgen wanneer je daarvoor gevoelig bent en dat weet je. Een risico van nabij 100% is nagenoeg een zekerheid.
pi_56041079
quote:
Meestal halen ze daar toch nog vrije dagen en vakantiedagen vanaf?
Was bij mij wel zo iig
pi_56043880
Als jij je ziek voelt en dat telefonisch vóór de afgesproken tijd (of z.s.m.) meldt aan je eleidinggevende of vervanger is degene verplicht jou ziektemelding te accepteren. Indien hij dit weigert overtreedt hij de ARBO-wet (of bw ergens) met een dwangsom van ¤3500 per overtreding direct op te leggen door de Arbodienst.

De enige die het recht heeft om te zeggen dat jij ook maar iets moet doen als jij hebt ziekgemeld is de Arbo-arts. En als je het hier niet mee eens bent kan je altijd om een 2nd opinion vragen bij het UWV.

Oftewel, sue'en die werkgever en vragen naar het arbo-rapport. En uiteraard melding van maken bij de Arbo-dienst

Wat ik overigens altijd wel mooi vindt van bedrijven met een gemiddeld laag opleidings niveau, is dat die denken (m.n. de managers) wel even hun eigen wetten te maken. Helaas trappen hier erg veel mensen in omdat ze de kennis simpelweg niet in huis hebben.
V.b. de "officiele waarschuwing" waar TS het in de OP over had. Mijn eerste vraag als mensen beginnen te schermen met "officiële waarschuwingen", is altijd wat is er officiel aan? Welke gezag- en controlehebbende organisatie staat erachter? Keurmerk? Certificering? Niks officiels aan zo'n waarschuwing, de rechter zal deze dingen dan ook meteen van tafel wegen. Alleen dossiers aangelegd in overleg met de bekende instanties zijn rechtsgeldig. Een algemene memo heeft nog meer officiele waarde....
pi_56044196
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 07:17 schreef Alicey het volgende:

[..]

Je botten breken bij skieen is iets wat een beperkt risico is. Wanneer je teveel zuipt, zul je een kater krijgen wanneer je daarvoor gevoelig bent en dat weet je. Een risico van nabij 100% is nagenoeg een zekerheid.
Dat hangt wel een beetje af van de omstandigheden vh geval he, we hebben het hier over offpiste skien. Onderstaand heeft toch niet echt een beperkt risico:

En een zelfmoordpoging kun je toch ook verwijtbaar ziek noemen.
pi_56044403
tvp voor het resultaat dan maar.
quote:

[..]

Is dat een wettelijke bepaling? Of staat die in een CAO? Lijtk me heel sterk!

Dan kan je alle ziektemeldingen wel onterrecht noemen, want haast alles is te voorkomen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_56044432
quote:

[..]

Jij bent zeker ook zo'n "figuur" zoals ondergetekende reeds omschreven heeft...
pi_56044713
quote:
Je begeeft je op een hellend vlak. Als je verkouden bent 'had je niet naar buiten moeten gaan zonder jas'. Heel veel ziektes worden dan achteraf, volgens de mening van de bedrijfsleider, ineens voorkoombaar.
Zo werkt het dus niet.
Volgens mij stelt de wetgever dat de werkgever er niets mee te maken heeft hoe de wn ziek is geworden.

Het is dus absoluut niet zo dat er een of ander lijstje bestaat van sporten of activiteiten die teveel risico met zich meebrengen.
Het is een beetje oneerlijk, maar ook als je door een activiteit in je eigen vrije tijd ziek bent geworden heb je recht om je ziek te melden. De baas heeft niets te maken met de oorzaak en mag daar al helemaal niet over oordelen.

Er is laatst een zaak geweest waarin de werknemer het gevecht om een vermijdbare blessure verloren heeft, maar dat gebeurde pas na herhaaldelijke expliciete waarschuwingen.

Deze zaak klinkt steeds meer als een bedrijfsleider die een onwetende parttimer onder druk probeert te zetten om zijn/haar roosterproblemen op te lossen.
pi_56044765
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:43 schreef mgerben het volgende:
Deze zaak klinkt steeds meer als een bedrijfsleider die een onwetende parttimer onder druk probeert te zetten om zijn/haar roosterproblemen op te lossen.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 11:58:09 #83
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_56045005
quote:

[..]

Whe, iedereen met kanker en aids enzo ook zeker .
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_56045163
quote:
Op maandag 14 januari 2008 23:30 schreef zhe-devilll het volgende:
Kom, waar is de fokknockploeg?
Kom, we geven ons op
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_56046142
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:03 schreef Sloper het volgende:
De enige die het recht heeft om te zeggen dat jij ook maar iets moet doen als jij hebt ziekgemeld is de Arbo-arts.

Op de keper beschouwd geeft de arbo-arts slechts een advies aan de werkgever.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_56047047
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:50 schreef r_one het volgende:

[..]

Op de keper beschouwd geeft de arbo-arts slechts een advies aan de werkgever.
En als je werkgever met een advies van de arboarts (met evt een 2nd opinion) naar de recht stapt wordt hij 99,99% zeker in het gelijk gesteld.
pi_56047510
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 13:29 schreef Sloper het volgende:
En als je werkgever met een advies van de arboarts (met evt een 2nd opinion) naar de recht stapt wordt hij 99,99% zeker in het gelijk gesteld.
Als hij conform dat advies gehandeld heeft ja. Maar hier is de zaak juist andersom: als de arbo-arts "ziek" adviseert en de werkgever beslist anders, krijgt de werknemer 99,99% zeker gelijk van de rechter.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_56047618
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 13:49 schreef r_one het volgende:

[..]

Als hij conform dat advies gehandeld heeft ja. Maar hier is de zaak juist andersom: als de arbo-arts "ziek" adviseert en de werkgever beslist anders, krijgt de werknemer 99,99% zeker gelijk van de rechter.
Dat is toch ook wat ik in mijn 1ste post heb betoogd?
pi_56047722
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 13:53 schreef Sloper het volgende:
Dat is toch ook wat ik in mijn 1ste post heb betoogd?
Neen. Jij legde daar het exclusieve recht neer bij de arbo-arts en dát ligt juist bij de werkgever
.
pi_56047901
Buiten dat het een absurde regel is, is die regel aan jou niet medegedeeld en kunnen ze in dit specifieke geval de pot op.

De volgende keer is een ander verhaal, maar ik hoop toch dat je tegen die tijd een fatsoenlijke werkgever gevonden hebt.
pi_56048121
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 13:57 schreef r_one het volgende:

[..]

Neen. Jij legde daar het exclusieve recht neer bij de arbo-arts en dát ligt juist bij de werkgever
Okok, dat is waar. Maar in dit geval kan het 1 niet zonder het ander. Dus is de werkgever voor 99,99% afhankelijk van de arbo-arts. Accoord?
pi_56048290
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 14:16 schreef Sloper het volgende:
Okok, dat is waar. Maar in dit geval kan het 1 niet zonder het ander. Dus is de werkgever voor 99,99% afhankelijk van de arbo-arts. Accoord?
In de praktijk komt het daar wel op neer ja, omdat een advies van de arbo-arts zeer zwaar weegt (en een overrulend deskundigenoordeel van het UWV nog vele malen zwaarder).
.
pi_56048888
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 14:25 schreef r_one het volgende:

[..]

In de praktijk komt het daar wel op neer ja, omdat een advies van de arbo-arts zeer zwaar weegt (en een overrulend deskundigenoordeel van het UWV nog vele malen zwaarder).
Eensch
pi_56049515
Blij dat jullie het allemaal eens zijn geworden haha.

Update dus even:

Heb brief geschreven waarin in ik een klacht indien bij het hoofdbureau, nu is het alleen zo dat ik vandaag ook maar gebeld heb naar het hoofdkantoor omdat ik er nogal mee in m'n maag zat en toch graag wou weten hoe het nou echt zit.

Hier dus met iemand van personeelszaken gesproken die mij dus heeft kunnen vertellen dat dit NIET hun regel is. En dat de rayonleiding er ook van op de hoogte gesteld zou worden en dat het uitgezocht word hoe en wat.

Daarna heb ik contact op genomen met mijn filiaal en gesproken met de bedrijfsleider, waar ik dus duidelijk heb gemaakt dat ik niet bepaald blij ben met de manier waarop ik behandeld werd, en dat boven alles, ook nog eens blijkt dat het gewoon niet zo is. Ze zei dat ze zoals idd al is gezegt hier, personeel wel aan moeten sporen om het te proberen. Maar het is dus zeker niet de bedoeling dat als ik duidelijk zeg dat het niet gaat, dat ik dan gewoon moet komen.

Ook verteld dat er dus is gezegt door die leidinggevende dat het werd gezien als werkweigering en er een officiele waarschuwing zou volgen. Volgens de bedrijfsleider was dat dan waarschijnlijk verkeerd over gekomen want dat was niet het geval en niet de bedoeling.

Uiteindelijk ook gezegt dat ik mijn ontslag in wil dienen, omdat het allemaal zo raar moet gaan blijkbaar, en er dus eigenlijk gewoon tegen me gelogen word, en dat ik me daar sowieso niet helemaal op m'n plek voel.

In principe kan m'n ontslag pas per 1 februari in gaan, en heb ik dan nog een maand opzegtermijn, maar ze zou kijken wat ze kon doen. Heb duidelijk gezegt dat ik het liefst zo snel mogelijk stop omdat ik absoluut geen zin in had om daar nog langer te werken.

Komt erop neer..moet donderdagavond dus gewoon aan het werk en dan zal ik dan hopelijk wel een update krijgen over hoe en wat.
pi_56049737
Gewoon ziek melden omdat je niet kan werken door een depressie die wordt veroorzaakt door de stress en de spanning die deze werksituatie met zich meebrengt. Verstoorde arbeidsrelatie

A-sociaal bedrijf!
En ja, tegenwoordig betalen bedrijven zelf de ziekte kosten dus de rest van Fok! heeft hier geen last van....
pi_56049775
Heb je geen 0-uren contract dan TS?

En als je sowieso ontslag neemt, zou ik me ook geen zorgen maken over een eventueel ontslag als gevolg van werkwijgering.
Zie niet in waarom je donderdag moet gaan werken, afgezien van het geld natuurlijk
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_56049804
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 15:32 schreef DroogDok het volgende:
Zie niet in waarom je donderdag moet gaan werken, afgezien van het geld natuurlijk
De eer aan jezelf houden? Niet naar hun niveau afdalen? Volwassen zijn?

Verder goed gedaan trouwens.
pi_56049843
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 15:34 schreef EvL. het volgende:
De eer aan jezelf houden? Niet naar hun niveau afdalen? Volwassen zijn?
En zij jou maar uitzuigen zeker! Dit soort werkgevers moet aan de schandpaal m..i.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 15:36:46 #99
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_56049865
Goed gehandeld TS!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_56049876
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 15:20 schreef Chanz0r het volgende:
Uiteindelijk ook gezegt dat ik mijn ontslag in wil dienen, omdat het allemaal zo raar moet gaan blijkbaar, en er dus eigenlijk gewoon tegen me gelogen word, en dat ik me daar sowieso niet helemaal op m'n plek voel.
Beetje jammer.
Je hebt volledig gewonnen, je b-leider moest toegeven dat ze alles heeft verzonnen om je onder druk te zetten, en nu wil je weg omdat er iets niet helemaal lekker ging.

Het hele leven zit barstensvol dingen die niet altijd lopen zoals we zelf graag willen, en daar komen we lang niet altijd zo goed uit als jij nu.

Wat wil je doen de rest van je leven? Meteen weglopen als je niet op de goede manier over je bol wordt geaaid?
Je zult wel komen met 'er is nog meer' maar uiteindelijk is het gewoon een baan, met gewone mensen en krijg je er gewoon voor betaald.
Als je weg wilt kun je alle futiliteiten tot tien jaar terug opblazen als reden.
Het blijft een beetje flauw om nu weg te lopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')