abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55937171

De opdrachten
De opdrachten zijn spectaculair, angstaanjagend of ontroerend, maar altijd intrigerend. Er wordt een beroep gedaan op inventiviteit, stressbestendigheid, intelligentie, inzicht, lef en bovenal op mensenkennis. De kandidaten voeren negen weken lang deze opdrachten uit om gezamenlijk de prijzenpot te spekken. Met de aanwezigheid van een mol – een saboteur - in hun midden is dat voortdurend een lastige klus. Samenwerken en vertrouwen onder de kandidaten is er niet altijd bij. Want hoeveel vreugde er ook is over het slagen van een opdracht, de dreiging van de mol blijft aldoor voelbaar. Wie de mol is houdt ook de kijker zijn greep, want een slimme kijker kan ontdekken waar en hoe de mol saboteert. Slaagt een opdracht, dan verdient de groep geld voor de groepspot. Om de proeven tot een goed einde te brengen, moeten ze samenwerken en elkaar vertrouwen. Alleen: wie is te vertrouwen en wie niet? De mol is altijd onder hen en probeert de opdrachten te saboteren, zodat er geen geld wordt verdiend voor de pot.

De kandidaten
- Annette - Exit in aflevering 2
- Coen
- Dennis
- Dunya
- Edo
- Georgina
- Joris
- Nicolette - Exit in Aflevering 1
- Patrick
- Regina

Wie wat waar?
Wie is de mol 2008 is te zien van 3 januari tot 6 maart. Elke donderdag, 20:30 uur op Ned. 1. Herhalingen op de woensdag erna om 13.55 uur op Ned. 2

Vorige delen
WIDM 2008 #1 Eerste kandidaat bekend!
WIDM 2008 #2 - We zijn begonnen *O*
WIDM 2008 #3: Gitaarmuziek
WIDM 2008 #4: Aflevering 2 is aanstaande!

Deze OP is hier te vinden.

Let er bij het openen van volgende topics op dat spoilers niet in de topictitel horen.
pi_55937191
Jij weer
pi_55937207
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:36 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Georgina had geen voorkennis over welke 3 personen bij de sein-opdracht gekozen zouden worden, aangezien Coen en Dunya pas in de toren hebben besloten welke 3 ze zouden kiezen. Het pleit voor haar dat ze uiteindelijk toch de juiste personen heeft getekend, het is goed mogelijk dat de rest gewoon een act is om haar imago als 'dom persoon' in stand te houden
Dat weet je niet, of ze al dan geen voorkennis had. Zoals ik al zei: de mol staat in contact met de regie, die zoiets makkelijk kan influisteren. En het kan natuurlijk nooit kwaad als je de mol bent, om ook eens iets goed te (lijken) doen... als je alleen maar dingen verpest, gaat het ook zo opvallen he .
  donderdag 10 januari 2008 @ 22:40:49 #4
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_55937221
Nou zeg, zouden we dan toch tenminste 1 muzikale hint van dit jaar gewoon snappen?!?
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_55937237
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:40 schreef Piles het volgende:
Jij weer
Haha ja Toevallig..
  donderdag 10 januari 2008 @ 22:41:22 #6
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_55937243
Vond wel dat Georgina het redelijk goed tekende allemaal .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_55937245
Heeft Dunya nog een oorlog meegemaakt dat ze zo van slag was?
Anders wel een beetje overdreven
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_55937253
Wat die Topito's betreft.
Volgens mij moeten ze of 8 Topito's van 1 kleur hebben, of 8 Topito's van 8 verschillende kleuren.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_55937256
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:41 schreef CSI_MIAMI het volgende:

[..]

Haha ja Toevallig..
Je doet je ondertitel zo geen eer aan natuurlijk .
pi_55937270
Dat van dat Alice in Wonderland lijkt inderdaad veel op de Titanic theorie. Ik weet het niet hoor, het lijkt allemaal zo logisch maar is het ook zo?
Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
pi_55937281
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:41 schreef Tha_Erik het volgende:
Vond wel dat Georgina het redelijk goed tekende allemaal .
Ze had het telkens over haar kat, alsof iedereen weet dat ze een kat heeft ofzo?

'Zo sta ik altijd met m'n kat, dat moet ik dus wel zijn'
En dus ook weer op haar tekening
pi_55937282
In het Mollen dagboek staat dat het spannend was om met een pistool te schieten 'daar sta je dan met een pistool in je hand'.

Dunya kan het dus niet zijn .
pi_55937316
Goh, die Alice in Wonderland theorie zit wel goed in elkaar. Ben erg benieuwd of het wat oplevert, denk het niet eerlijk gezegd. Ze proberen de winnaar en de verliezer te voorspellen, maar de elementen die ze ervoor gebruiken komen uit eerdere afleveringen, dan is de winnaar/verliezer/mol nog niet bekend. Maar wie weet

Ik vind die Dunya echt niks
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_55937334
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:42 schreef Nesle het volgende:
Dat van dat Alice in Wonderland lijkt inderdaad veel op de Titanic theorie. Ik weet het niet hoor, het lijkt allemaal zo logisch maar is het ook zo?
Wat houdt de Alice in Wonderland theorie dan in?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_55937340
Wat mij opvalt (ik zat net ff op de .nl site te kijken) is dat Dennis op verschillende foto's met zijn drie vingertjes (in de vorm van de letter M dus) prominent naar voren staat. Ik verdacht hem tot nu toe niet maar hmm, is toch wat om over na te denken.
Alhoewel zal de redactie dat niet nog een keer doen, na het vingergedoe van Inge vorig jaar

hihi ze zei vingergedoe
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_55937348
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 21:44 schreef jna het volgende:
Vraagje: Op welke kleuren heeft kleurenblindheid betrekking? Mollen zijn namelijk kleurenblind en Georgina zei als enige welke kleuren topito's zij had (rood en blauw).
Groene kegel monochromatopsie: rode en blauw fotopigment missen

En wie had rood en blauw?
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:21 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Clearwater --> Clear water --> Helder water / Duidelijk water.

De Mol dronk dus duidelijk water. De waterdrinkers moesten klimmen. Dat klopt ook met de andere hint. I Can See Trouble on the way, want die zagen allemaal de fietsers op de weg aankomen. Rekening houdende met deze hints, kunnen het dus zijn: Edo, Georgina, Coen of Dunya.
Om even wat uit het vorige topique terug te halen
pi_55937385
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:43 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Moet je even op het forum van www.wieisdemol.com kijken.

Die theorie is echt goed, en te toevallig om niet waar te zijn. Die Titanic-theorie was destijds veel meer gezocht dan dit, heb ik het idee.
pi_55937399
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:41 schreef Bruce117 het volgende:
Volgens mij moeten ze of 8 Topito's van 1 kleur hebben, of 8 Topito's van 8 verschillende kleuren.
Klopt ja. Ben benieuwd wie ze als eerste compleet heeft. Opvallend trouwens dat Annette ze niet afgegeven heeft, zij had er immers vier. Maar misschien denk je daar niet aan op dat moment.

Toen Gijs moest vertrekken was hij ook bijna vergeten de pot door te geven Je zou maar in het vliegtuig zitten en even in je jaszak voelen.. oh.. de pot
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_55937425
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:44 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Die theorie is echt goed, en te toevallig om niet waar te zijn. Die Titanic-theorie was destijds veel meer gezocht dan dit, heb ik het idee.
Is een thread van 9 pagina's.
Iemand een samenvatting?
pi_55937444
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:43 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Stond in vorige topic, ik snap het ook niet helemaal hoor. Er zitten allemaal Alice in Wonderland kenmerken in de leader.

Zie hier:
Alice in Wonderland theorie
  donderdag 10 januari 2008 @ 22:47:10 #21
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_55937477
quote:
Zo heb ik het ook begrepen.
Bruce
Wat betreft Alice in Wonderland:
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_55937491
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:46 schreef Nesle het volgende:

[..]

Stond in vorige topic, ik snap het ook niet helemaal hoor. Er zitten allemaal Alice in Wonderland kenmerken in de leader.

Zie hier:
Alice in Wonderland theorie
Dat, en het verhaal van Alice in Wonderland telt 12 hoofdstukken en WIDM ook. En toevallig komt de inhoud van elk hoofdstuk overeen met de opdrachten in de betreffende aflevering.
pi_55937503
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:42 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Ze had het telkens over haar kat, alsof iedereen weet dat ze een kat heeft ofzo?

'Zo sta ik altijd met m'n kat, dat moet ik dus wel zijn'
En dus ook weer op haar tekening
Alice had ook een kat
(en dan hebben we het nog niet over de Cheshire Cat )

[ Bericht 0% gewijzigd door Maartel op 10-01-2008 22:58:32 ]
pi_55937514
quote:
Correctemundo!

of

En ze leveren beide voor diegene die HET EERSTE bij PJ is een vrijstelling op
pi_55937697
Wat betreft de flessen...

Het is misschien ver gezocht.. maar zou het niet zo kunnen zijn dat de witte doorzichtige flessen de finalisten laten zien.. Dit samengenomen met de "Clearwatertheorie" dus zou betekenen dat Dunya TOCH de mol is?

pi_55937777
Apart is dan wel dat juist Coen de 75 euro weg schoot.. en welke kleur had deze fles..?

donderdag 10 januari 2008 @ 22:57:18 #27
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_55937782
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:54 schreef CSI_MIAMI het volgende:

Het is misschien ver gezocht.. maar zou het niet zo kunnen zijn dat de witte doorzichtige flessen de finalisten laten zien.. Dit samengenomen met de "Clearwatertheorie" dus zou betekenen dat Dunya TOCH de mol is?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ze weten nu toch nog niet wie de finalisten zijn?
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_55937820
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hoe weet de WIDM-crew die de flessen daar neerzetten wie uiteindelijk (een paar dagen later) in de finale komen te staan?
De makers kunnen alleen de mol bepalen, de rest van het spel ligt volledig open en is ook niet van te voren te bepalen.
pi_55937825
Dunya heeft niet geschoten, wat wel in het moldagboek stond. "Daar sta je dan met een pistool in je hand".
  Moderator donderdag 10 januari 2008 @ 22:58:51 #30
42184 crew  DaMart
pi_55937826
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Lijkt me niet. Hoe kon de regie toen al weten wie de finale zouden halen? .
  donderdag 10 januari 2008 @ 22:59:19 #31
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_55937841
Geeft die Alice in wonderland theorie ook al het antwoord op wie de mol zou zijn? Als ie al een antwoord geeft die op de vraag wil ik hem denk ik (nog) niet lezen.
Jawel, je keek.
  donderdag 10 januari 2008 @ 22:59:21 #32
88233 Steve
Still the best.
pi_55937844
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hoe kunnen ze de finalisten dan al weten? Of mis ik iets?
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_55937902
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:57 schreef Lov1 het volgende:

[..]

Ze weten nu toch nog niet wie de finalisten zijn? [ afbeelding ]
Inderdaad.
  donderdag 10 januari 2008 @ 23:01:56 #34
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_55937927
Die Alice in Wonderland is wel treffend. Nu nog de logica er in vinden, maar dat zal na een paar afleveringen (of eerder, ik sta versteld van wat mensen weten te ontrafelen) wel duidelijk woren...
pi_55937928
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:59 schreef jna het volgende:
Geeft die Alice in wonderland theorie ook al het antwoord op wie de mol zou zijn? Als ie al een antwoord geeft die op de vraag wil ik hem denk ik (nog) niet lezen.
Nee, dat wordt daaruit niet duidelijk Men is het er ook niet over eens of Alice de mol is, of een ander personage. Maar de concrete aanwijzingen in de leader:
- De terugdraaiende klok in de leader
- De hartenboer in de leader
- De vogel op de paal in de leader
- Het drinken van de borreltjes (alice drinkt drankjes)
- mais doolhof (alice moet ook door een doolhof)

Hebben er alle schijn van dat er banden zijn met het Alice in Wonderland verhaal. Maar dat leidt tot nu toe niet tot een bepaalde mol.
  donderdag 10 januari 2008 @ 23:03:28 #36
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_55937970
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 23:01 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Nee, dat wordt daaruit niet duidelijk Men is het er ook niet over eens of Alice de mol is, of een ander personage. Maar de concrete aanwijzingen in de leader:
- De terugdraaiende klok in de leader
- De hartenboer in de leader
- De vogel op de paal in de leader
- Het drinken van de borreltjes (alice drinkt drankjes)
- mais doolhof (alice moet ook door een doolhof)

Hebben er alle schijn van dat er banden zijn met het Alice in Wonderland verhaal. Maar dat leidt tot nu toe niet tot een bepaalde mol.
Ok, dan ga ik hem maar eens lezen als ik tijd heb
Jawel, je keek.
pi_55937977
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:59 schreef jna het volgende:
neui, het is momenteel vooral een hoop gespeculeer en allerlei voorbeelden van dingen in de serie die op dingen uit het verhaal van Alice lijken.. (het drinken van drankjes, volgende week het mais-'doolhof', een speelkaart die in beeld komt, het 'groot versus klein' van Dunya en Coen, etc etc)
Grappig om te lezen maar niet zo overduidelijk als die gebarenhint van vorig jaar.. die heeft echt de finale bedorven
pi_55938028
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 23:03 schreef Maartel het volgende:

[..]

neui, het is momenteel vooral een hoop gespeculeer en allerlei voorbeelden van dingen in de serie die op dingen uit het verhaal van Alice lijken.. (het drinken van drankjes, volgende week het mais-'doolhof', een speelkaart die in beeld komt, het 'groot versus klein' van Dunya en Coen, etc etc)
Grappig om te lezen maar niet zo overduidelijk als die gebarenhint van vorig jaar.. die heeft echt de finale bedorven
Idd, nog nooit zo'n anti-climax finale meegemaakt als toen
pi_55938105
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:58 schreef Nesle het volgende:
Dunya heeft niet geschoten, wat wel in het moldagboek stond. "Daar sta je dan met een pistool in je hand".
Dat hoeft niet per se over de persoon die dit opschrijft te gaan. Het zou ook makkelijk over andere kandidaten gaan, de schrijver verplaatst zich dan in de andere kandidaat.
pi_55938234
Ik vind hem wel echt goed die Alice in Wonderland theorie, en die wijst dus wel een bepaald persoon aan. Toch de mol denk ik, de winnaar weten ze niet van te voren. Vind hem wel goed gevonden ook. Zal de persoon niet neerzetten dan.

Nou ik had Annette als mol, echt beetje jammer weer.
pi_55938337
quote:
Wie Is De Mol Aflevering 2
Door Paul Rabbering, donderdag 10 januari om 22:18

Ja Coen! Je zit er nog in. En gelukkig, want ik geniet ervan. Wat deed je dat goed met die .38!

En dan rijst de vraag... Had Coen zich al weken kunnen voorbereiden op het schietincident? Ik denk het niet. De mol heeft wat mij betreft twee keer gemist bij die opdracht.

Patrick maakte zich wel erg verdacht deze aflevering. Hij kreeg Cash Cab door als aanwijzing, maar besloot met Dennis om toch Joris door te seinen, in plaats van Edo. Cash Cab deed hem denken aan Taxi... Maar Patrick verdiende wel als enige serieus geld met zijn schot. Hij raakte een fles met 400 euro. Dat doet een mol toch niet?

Hoewel Joris werd doorgeseind kwam het bij Georgina weer goed. Terwijl ze werkelijk alles verkeerd begreep, tekende ze wel de juiste personen. Puur toeval? Een wonder? Het was brilajnt. Joris was de enige die in de tweede opdracht een cruciale fout maakte. Bij een radio dacht hij eerder aan Dennis dan aan Coen. Toch lijkt me dat geen molactie, daarvoor was het veel te opvallend.

Edo blijft molkandidaat nummer 1. Een oranje shirt met een rode vlag bleek lastig. De mol weet vast wie er kleurenblind zijn. Dat klinkt meer als een echte molactie. En hoe hij, als ervaren schutter, twee keer kon missen bij opdracht 1... is een raadsel.
http://www.paulrabbering.nl/
pi_55938368
De actie van Joris is wel een beetje jammer. Dat is wel weer het nadeel van die BN'ers series. Voor het geld hoeven ze het niet doen, dus kunnen ook gewoon zelf gaan 'mollen'. Waardoor de taak van de mol minder wordt.
pi_55938448
quote:
Wie Is De Mol Aflevering 2

En dat was alweer de tweede aflevering van Wie is de mol. Met deze keer een paar hilarische momenten. Neem de sein-opdracht: Georgina die het aaien van een baby herkent als haar kat, Edo als een ware verkeersregelaar in een bootje, Patrick en Dennis die na het doorkrijgen '3FM' nóg niet weten wat er bedoeld wordt en natuurlijk Dunya en ik die allerlei vreemde rek- en strek oefeningen moesten doen. Een mooie opdracht die helaas net niet werd gehaald. En wat een rare actie van Joris!

Ook het herpakken van de bagage leverde grappige momenten op. Zeker toen Joris voorstelde om zelf zoveel mogelijk kleding aan te doen. Aan het lachen kwam een einde toen bleek dat ook deze opdracht was mislukt. We zaten er weer zo dichtbij! En juist daarom is het zo lastig om de mol aan het werk te zien... Het schieten was heftig. We hadden een écht wapen met échte kogels in onze handen en dat is niet niks. Het ging me best redelijk af, maar was blij toen de revolver weer in de holster van de sheriff verdween. En er is iets nieuws in het spel: we kunnen topito's winnen. Ik heb er vier bij elkaar geschoten, maar ik heb er nog niks aan gehad.

Net als vorige week heb ik een kort audioverslagje gemaakt op de volgende dag na de executie. Deze keer vanaf een vliegveld. Beluister hem hier.
http://coenswijnenberg.nl/page/
pi_55938489
Die 747.mp3 van vorige week betekende dus niks volgens mij, het is nu 750.mp3
pi_55938599
In het kader van we zoeken overal wat achter.

In de aftiteling staat de naam van Jan Peter Pellemans als coach van de kandidaten.
Op zijn site staat het volgende:
quote:
Ik werk als regisseur, coach en redacteur voor programma’s als Taxi en Wie is de Mol en sinds september 2005 als jury en voice-over van het TV-spel Lingo. Daarnaast presenteer ik regelmatig evenementen.
Is het toeval dat hij bij Taxi en WIDM betrokken is en Joris presentator van Taxi was?
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_55938603
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 23:07 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Dat hoeft niet per se over de persoon die dit opschrijft te gaan. Het zou ook makkelijk over andere kandidaten gaan, de schrijver verplaatst zich dan in de andere kandidaat.
Ohja he verdulleme
pi_55938679
vaage aflevering. Georgina vind ik echt te grappig, hoe ze daarin die hut zat Hoe je van Cab ineens naar taxi komt, dan zouden ze wel taxi doorseinen lijkt me...

en dat driefm wie de mol is, ik zou het niet weten... ik wou dat er weer iemand inzat die net zo leuk was als marc marie
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  donderdag 10 januari 2008 @ 23:29:33 #48
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_55938739
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:44 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Ga effe kijken nu word ik nieuwsgierig.
pi_55938792
quote:
'Wie is de Mol?' voor kinderen

In 2008 zendt de AVRO een 'Wie is de Mol' voor kinderen uit. De deelnemers zijn - logischerwijze - kinderen. Naar analogie met de 'normale' WIDM, bestaat het concept erin dat een groep mensen allerlei opdrachten uitvoert om geld te verdienen. Onder hen is echter een saboteur, een mol, die er alles aan doet om de opdrachten te laten mislukken. De kandidaten zijn vooralsnog onbekend alsook de plaats van de opnames. Sipke Jan Bousema zou de presentator zijn van de serie.

What's next, Een Mol-serie voor gehandicapten?
pi_55939002
Het zou leuk zijn als voortaan alle tekeningen van Vriendlief in de OP komen te staan.

Onderstaande is van aflevering 1:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')