abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55937171

De opdrachten
De opdrachten zijn spectaculair, angstaanjagend of ontroerend, maar altijd intrigerend. Er wordt een beroep gedaan op inventiviteit, stressbestendigheid, intelligentie, inzicht, lef en bovenal op mensenkennis. De kandidaten voeren negen weken lang deze opdrachten uit om gezamenlijk de prijzenpot te spekken. Met de aanwezigheid van een mol – een saboteur - in hun midden is dat voortdurend een lastige klus. Samenwerken en vertrouwen onder de kandidaten is er niet altijd bij. Want hoeveel vreugde er ook is over het slagen van een opdracht, de dreiging van de mol blijft aldoor voelbaar. Wie de mol is houdt ook de kijker zijn greep, want een slimme kijker kan ontdekken waar en hoe de mol saboteert. Slaagt een opdracht, dan verdient de groep geld voor de groepspot. Om de proeven tot een goed einde te brengen, moeten ze samenwerken en elkaar vertrouwen. Alleen: wie is te vertrouwen en wie niet? De mol is altijd onder hen en probeert de opdrachten te saboteren, zodat er geen geld wordt verdiend voor de pot.

De kandidaten
- Annette - Exit in aflevering 2
- Coen
- Dennis
- Dunya
- Edo
- Georgina
- Joris
- Nicolette - Exit in Aflevering 1
- Patrick
- Regina

Wie wat waar?
Wie is de mol 2008 is te zien van 3 januari tot 6 maart. Elke donderdag, 20:30 uur op Ned. 1. Herhalingen op de woensdag erna om 13.55 uur op Ned. 2

Vorige delen
WIDM 2008 #1 Eerste kandidaat bekend!
WIDM 2008 #2 - We zijn begonnen *O*
WIDM 2008 #3: Gitaarmuziek
WIDM 2008 #4: Aflevering 2 is aanstaande!

Deze OP is hier te vinden.

Let er bij het openen van volgende topics op dat spoilers niet in de topictitel horen.
pi_55937191
Jij weer
pi_55937207
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:36 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Georgina had geen voorkennis over welke 3 personen bij de sein-opdracht gekozen zouden worden, aangezien Coen en Dunya pas in de toren hebben besloten welke 3 ze zouden kiezen. Het pleit voor haar dat ze uiteindelijk toch de juiste personen heeft getekend, het is goed mogelijk dat de rest gewoon een act is om haar imago als 'dom persoon' in stand te houden
Dat weet je niet, of ze al dan geen voorkennis had. Zoals ik al zei: de mol staat in contact met de regie, die zoiets makkelijk kan influisteren. En het kan natuurlijk nooit kwaad als je de mol bent, om ook eens iets goed te (lijken) doen... als je alleen maar dingen verpest, gaat het ook zo opvallen he .
  donderdag 10 januari 2008 @ 22:40:49 #4
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_55937221
Nou zeg, zouden we dan toch tenminste 1 muzikale hint van dit jaar gewoon snappen?!?
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_55937237
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:40 schreef Piles het volgende:
Jij weer
Haha ja Toevallig..
  donderdag 10 januari 2008 @ 22:41:22 #6
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_55937243
Vond wel dat Georgina het redelijk goed tekende allemaal .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_55937245
Heeft Dunya nog een oorlog meegemaakt dat ze zo van slag was?
Anders wel een beetje overdreven
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_55937253
Wat die Topito's betreft.
Volgens mij moeten ze of 8 Topito's van 1 kleur hebben, of 8 Topito's van 8 verschillende kleuren.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_55937256
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:41 schreef CSI_MIAMI het volgende:

[..]

Haha ja Toevallig..
Je doet je ondertitel zo geen eer aan natuurlijk .
pi_55937270
Dat van dat Alice in Wonderland lijkt inderdaad veel op de Titanic theorie. Ik weet het niet hoor, het lijkt allemaal zo logisch maar is het ook zo?
Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
pi_55937281
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:41 schreef Tha_Erik het volgende:
Vond wel dat Georgina het redelijk goed tekende allemaal .
Ze had het telkens over haar kat, alsof iedereen weet dat ze een kat heeft ofzo?

'Zo sta ik altijd met m'n kat, dat moet ik dus wel zijn'
En dus ook weer op haar tekening
pi_55937282
In het Mollen dagboek staat dat het spannend was om met een pistool te schieten 'daar sta je dan met een pistool in je hand'.

Dunya kan het dus niet zijn .
pi_55937316
Goh, die Alice in Wonderland theorie zit wel goed in elkaar. Ben erg benieuwd of het wat oplevert, denk het niet eerlijk gezegd. Ze proberen de winnaar en de verliezer te voorspellen, maar de elementen die ze ervoor gebruiken komen uit eerdere afleveringen, dan is de winnaar/verliezer/mol nog niet bekend. Maar wie weet

Ik vind die Dunya echt niks
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_55937334
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:42 schreef Nesle het volgende:
Dat van dat Alice in Wonderland lijkt inderdaad veel op de Titanic theorie. Ik weet het niet hoor, het lijkt allemaal zo logisch maar is het ook zo?
Wat houdt de Alice in Wonderland theorie dan in?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_55937340
Wat mij opvalt (ik zat net ff op de .nl site te kijken) is dat Dennis op verschillende foto's met zijn drie vingertjes (in de vorm van de letter M dus) prominent naar voren staat. Ik verdacht hem tot nu toe niet maar hmm, is toch wat om over na te denken.
Alhoewel zal de redactie dat niet nog een keer doen, na het vingergedoe van Inge vorig jaar

hihi ze zei vingergedoe
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_55937348
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 21:44 schreef jna het volgende:
Vraagje: Op welke kleuren heeft kleurenblindheid betrekking? Mollen zijn namelijk kleurenblind en Georgina zei als enige welke kleuren topito's zij had (rood en blauw).
Groene kegel monochromatopsie: rode en blauw fotopigment missen

En wie had rood en blauw?
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:21 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Clearwater --> Clear water --> Helder water / Duidelijk water.

De Mol dronk dus duidelijk water. De waterdrinkers moesten klimmen. Dat klopt ook met de andere hint. I Can See Trouble on the way, want die zagen allemaal de fietsers op de weg aankomen. Rekening houdende met deze hints, kunnen het dus zijn: Edo, Georgina, Coen of Dunya.
Om even wat uit het vorige topique terug te halen
pi_55937385
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:43 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Moet je even op het forum van www.wieisdemol.com kijken.

Die theorie is echt goed, en te toevallig om niet waar te zijn. Die Titanic-theorie was destijds veel meer gezocht dan dit, heb ik het idee.
pi_55937399
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:41 schreef Bruce117 het volgende:
Volgens mij moeten ze of 8 Topito's van 1 kleur hebben, of 8 Topito's van 8 verschillende kleuren.
Klopt ja. Ben benieuwd wie ze als eerste compleet heeft. Opvallend trouwens dat Annette ze niet afgegeven heeft, zij had er immers vier. Maar misschien denk je daar niet aan op dat moment.

Toen Gijs moest vertrekken was hij ook bijna vergeten de pot door te geven Je zou maar in het vliegtuig zitten en even in je jaszak voelen.. oh.. de pot
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_55937425
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:44 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Moet je even op het forum van www.wieisdemol.com kijken.

Die theorie is echt goed, en te toevallig om niet waar te zijn. Die Titanic-theorie was destijds veel meer gezocht dan dit, heb ik het idee.
Is een thread van 9 pagina's.
Iemand een samenvatting?
pi_55937444
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:43 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Stond in vorige topic, ik snap het ook niet helemaal hoor. Er zitten allemaal Alice in Wonderland kenmerken in de leader.

Zie hier:
Alice in Wonderland theorie
Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
  donderdag 10 januari 2008 @ 22:47:10 #21
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_55937477
quote:
Zo heb ik het ook begrepen.
Bruce
Wat betreft Alice in Wonderland:
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_55937491
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:46 schreef Nesle het volgende:

[..]

Stond in vorige topic, ik snap het ook niet helemaal hoor. Er zitten allemaal Alice in Wonderland kenmerken in de leader.

Zie hier:
Alice in Wonderland theorie
Dat, en het verhaal van Alice in Wonderland telt 12 hoofdstukken en WIDM ook. En toevallig komt de inhoud van elk hoofdstuk overeen met de opdrachten in de betreffende aflevering.
pi_55937503
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:42 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Ze had het telkens over haar kat, alsof iedereen weet dat ze een kat heeft ofzo?

'Zo sta ik altijd met m'n kat, dat moet ik dus wel zijn'
En dus ook weer op haar tekening
Alice had ook een kat
(en dan hebben we het nog niet over de Cheshire Cat )

[ Bericht 0% gewijzigd door Maartel op 10-01-2008 22:58:32 ]
pi_55937514
quote:
Correctemundo!

of

En ze leveren beide voor diegene die HET EERSTE bij PJ is een vrijstelling op
pi_55937697
Wat betreft de flessen...

Het is misschien ver gezocht.. maar zou het niet zo kunnen zijn dat de witte doorzichtige flessen de finalisten laten zien.. Dit samengenomen met de "Clearwatertheorie" dus zou betekenen dat Dunya TOCH de mol is?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')