abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55912999
Een poosje geleden heb ik een huis(je) met twee kamers gekocht in Amsterdam. De vorige bewoonster had een ietwat andere smaak dan ik en was geen kluswonder (lees: het zag er niet uit), dus sindsdien ben ik bezig er iets toonbaars van te maken. In dit topic gaf ik al aan dat ik heel wat van plan ben en dat ik een verslag zou maken.

Zo zag het eruit toen ik het kocht:

Let vooral op het kneuterige gordijntje en het tapijt dat ooit wit was

De greige schrootjes en de paars/oranje muren zorgden voor een apart contrast

Maar toen was er.. het uitzicht (6de verdieping)

Ik kan even geen foto's van de slaapkamer voor het slopen vinden, maar daar was één muur oranje en de andere was bedekt met dezelfde schrootjes als in de woonkamer.
Het paarse muurtje (2de foto) was helemaal prutswerk. Als je goed kijkt dan kun je zien dat het muurtje op de grond op gelijke hoogte met de oranje muur begint maar dat het scheef tot aan het plafond in de keuken loopt . Het geheel was van latjes en hardboard gemaakt en voelde als karton als je het aanraakte.
Alle andere muren waren helaas niet glad maar bedekt met een dikke laag gipsblubber.

Alles is inmiddels al zo ver dat het een heel ander huis lijkt, maar ik zal de foto's niet allemaal in een keer posten, anders wordt de OP zo lang.

[ Bericht 2% gewijzigd door McNasty op 10-01-2008 00:27:07 ]
pi_55913370
Welke buurt eigenlijk? Ben benieuwd naar de huidige staat
pi_55913495
Uhm.. die vorige bewoonster had wel een heel aparte smaak

Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken! Hoeveel vierkante meter is je woning eigenlijk?
pi_55913497
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 00:15 schreef thettes het volgende:
Welke buurt eigenlijk? Ben benieuwd naar de huidige staat
Het is een flatje in Buitenveldert, ik kijk uit over Amstelveen. De foto's van hoe het er nu uitzien post ik later, eerst zijn hier nog wat werk-in-uitvoering beelden.

Allereerst ging de vloer eruit:

De schrootjes moesten ook dood, ik werd alleen niet blij van wat erachter zat

En tegelijkertijd wilde ik van de gipsmodder op de andere muren af. Als ik wist wat voor vreselijk werk dit was dan had ik een Pool ingehuurd

In de slaapkamer moesten de schrootjes er ook aan geloven, de muur erachter deed denken aan een maanlandschap

Als ik een dagje gips had staan bikken kon ik 's avonds witte klei uit m'n neus peuteren . Achter al het paars zat gelukkig een redelijk vlakke muur (met heel veel gaten weliswaar).
pi_55913547
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 00:21 schreef Esraa het volgende:
Uhm.. die vorige bewoonster had wel een heel aparte smaak

Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken! Hoeveel vierkante meter is je woning eigenlijk?
Ik hoorde van de buren dat ze kunstenaar is
De totale oppervlakte is iets minder dan 50m2
pi_55917271
Dit doet me denken aan ons huis... helaas heb ik er geen foto's van, maar hier waren de muren afwisseld paars, rood, donkergroen en donkergrijs. Ik heb het alleen gezien met één laag slecht aangebrachte lichtgele latex eroverheen. Dat had de eigenaar gedaan net voordat we kwamen kijken omdat het huis maar niet verkocht werd (hoe zou dat nou toch komen ). Maar natuurlijk zag je daar de kleur nog wel net doorheen....

Edit: ik ben wel héél benieuwd naar hoe het er nu uitziet!
  donderdag 10 januari 2008 @ 10:50:57 #7
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_55917978
tvp, man wat een klus zeg, heel veel succes!
pi_55918273
TVP. Succes
pi_55925088
Meer foto's

Rond deze tijd begon ik me af te vragen waar ik in hemelsnaam aan begonnen was. Het hele huis was een grote bouwput

Het scheve hardboard muurtje had niet veel nodig om neer te gaan, hoewel de boel op sommige plekken met verschillende soorten lijm zat vastgeplakt waardoor meteen een rij tegels in de keuken naar beneden kwam

Op één plek zat het zelfs hiermee vast:

Eindelijk kon ik aan iets constructiefs beginnen. Slopen kan leuk zijn maar het moet wel een doel hebben (hier zie je ook meteen de waar de tegeltjes losgekomen zijn)

Dit muurtje is wel écht recht en stevig
pi_55925834
Ik vond het eigenlijk wel leuk zonder muurtje, heb je niet overwogen het muurtje in z'n geheel weg te laten?
  donderdag 10 januari 2008 @ 16:08:00 #11
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_55926178
Het halve muurtje was wel leuk idd
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_55926472
Lachen, slopen is altijd geweldig. Je weet nooit wat je tegenkomt. (weet er alles van;-))

Succes :-)
Grab it... box it... tape it... shove it up your ass...
pi_55926607
Is dat een boor die er uit steekt?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_55927076
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 15:55 schreef Sleeve het volgende:
Ik vond het eigenlijk wel leuk zonder muurtje, heb je niet overwogen het muurtje in z'n geheel weg te laten?
Ik hou niet van open keukens dus het besluit om een nieuw muurtje neer te zetten was snel gemaakt.
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:23 schreef Koploperkopper het volgende:
Is dat een boor die er uit steekt?
  Moderator donderdag 10 januari 2008 @ 18:22:41 #15
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_55929667
Ook erg apart om te zien; een muurtje vastzetten met een boor 8 mm

Ben benieuwd wat je er van gaat maken
pi_55930453
In iedergeval lekker veel aan op te knappen en zeker veel potentie!
pi_55930660
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 18:22 schreef Vonkenboer het volgende:
Ook erg apart om te zien; een muurtje vastzetten met een boor 8 mm
Er is niets mis met een beetje creatief zijn met oplossingen bedenken maar ik kan met de beste wil van de wereld niet bedenken waarom iemand zoiets zou doen.

Meer foto's:

Met een mooi pleisterlaagje ziet alles er ineens een stuk beter uit

De 2 muurtjes zijn nu één geworden. Er staan nu ook al wat meubels in (die eettafel is inmiddels weg, die heb ik alleen tijdelijk gebruikt)

Het 'maanlandschap' in de slaapkamer is veranderd in een biljartlaken

pi_55930797
Mooi werk tot nu toe.

Geen badkamer trouwens? Of kijk ik ergens overheen?
pi_55931053
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 19:00 schreef Koploperkopper het volgende:
Mooi werk tot nu toe.

Geen badkamer trouwens? Of kijk ik ergens overheen?
Er is uiteraard wel een badkamer (mét bad ), ik heb daar alleen nog nauwelijks iets aan gedaan. Hoewel het niet helemaal mijn smaak is, is het wel prima in orde en bruikbaar. Ik was al een beetje in de keuken begonnen en dat had ik achteraf beter niet kunnen doen, de woonkamer en de slaapkamer hebben mijn prioriteit dus nu ligt de keuken er een beetje mishandeld bij (de keuken is qua bruikbaarheid op dit moment wel in orde).

Ik zie trouwens dat ik helemaal geen foto's van de badkamer heb, die zal ik binnenkort dan ook maken.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 10 januari 2008 @ 19:17:50 #20
95752 crew  Chell
Kluns
pi_55931299
Da's een hele verbetering zeg! Ik hou best van kleur in huis, maar dat paars en oranje was wel echt vreselijk....en wat een prutswerk zeg!!!

Zou die boor trouwens niet per ongeluk in het gat zijn blijven zitten ofzo?
pi_55932536
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 19:17 schreef Yoni het volgende:
Da's een hele verbetering zeg! Ik hou best van kleur in huis, maar dat paars en oranje was wel echt vreselijk....en wat een prutswerk zeg!!!

Zou die boor trouwens niet per ongeluk in het gat zijn blijven zitten ofzo?
Het is nu al een stuk kleurrijker dan op de laatste foto's, ik vind alleen dat ik het wat smaakvoller heb gedaan.
De kleuren die de vorige bewoonster gebruikt had waren: knaloranje en lilapaarsig voor de muren, de schrootjes waren een soort whitewash greige, het houtwerk was in beige en de kleur van nicotine aanslag geschilderd en de keuken was kanariegeel (met tl-verlichting ) . Oh ja, er waren ook nog 2 deurknopjes knalrood gemaakt.

En die boor hield echt 2 stukken hout bij elkaar, ik denk dat het bewust is gedaan.
pi_55945896
ik zie wel weer een orange muur in de keuken? nee toch he ?
pi_55946642

Kut, is oranje weer uit de mode? Ben ik net klaar :-s (hoewel bijna, ben altijd aan het klootzakken in huis :-))

[ Bericht 27% gewijzigd door Bemoeizucht op 11-01-2008 12:01:17 ]
pi_55950193
ik gaat meekijken ik ben benieuwd naar het resultaat.
en wat een vreselijke voorsituatie zeg bleeeegh.
succes.
pi_55950261
mooi hoor
pi_55954562
Wow! Wat een verschil al zeg!
pi_55958375
Wederom een update:

Eindelijk ging de vloer erin, het maakte de kamer meteen een stuk bewoonbaarder

Ik zat er eerst over te denken om een houten (café)vloer te nemen maar dat vond ik eigenlijk te duur. Uiteindelijk kwam ik deze laminaattegels van Quickstep (type: Quadra - Trento) tegen en bedacht dat deze waarschijnlijk nog veel mooier zouden staan (ze lijken op natuursteentegels). Ik was van plan om in de slaapkamer iets anders te leggen maar ik heb vorige week de knoop doorgehakt en nog een lading van dezelfde tegels gekocht.

Voor degenen die zich afvragen wat dat rare ding in de hoek is op de laatste twee foto's; dat wordt hopelijk ooit mijn bank. Wat je op de foto ziet is alleen het onderstel, de zitting en de zijleuningen lagen in de andere kamer. Het was m'n bedoeling om de bank van de witte verf te ontdoen en uiteindelijk het hout te beitsen, dit ging alleen niet zo makkelijk als ik hoopte. De bank was op verschillende plaatsen beplakt met een laag fineer en dat was te zwak om mijn verfkrabber + brander te weerstaan. Nu ben ik bezig om al het fineer er af te slopen en dat is een geduldsklus, op sommige plekken zit er mooi hout onder, op sommige plekken niet, ik moet dus even kijken hoe ik dat kan oplossen. Ik heb de hoop nog niet opggeven.
pi_55960365
Uiteindelijk was ik op het punt aanbeland waar het leukere werk kon beginnen, ik zal even uitleggen wat ik van plan ben. Met veel hulp van mijn broer heb ik een ontwerp gemaak voor de muren in de woonkamer en de slaapkamer. De topictitel heb ik heel bewust gekozen, het is een behoorlijk ambitieus plan en het moet dus ook echt een paleis worden .

Ontwerp woonkamer

Opmerkingen:
Dit ontwerp is zo goed als af en het is de bedoeling dat het eindresultaat zo veel mogelijk hier op lijkt. De vogeltjes zijn de enige dingen waar ik nog niet tevreden over ben, ik wil er wel vogeltjes hebben maar dit figuurtje vind ik niet mooi genoeg (het zou nu net zo goed een eendenvoet kunnen zijn). Aangezien de gouden figuren pas als laatst moeten worden aangebracht kan ik op m'n gemak op zoek gaan naar een mooier vogelsilhouet. Als iemand een leuke afbeelding heeft dan ben ik zeer geinteresseerd. Ik heb de afbeelding van het ontwerp verkleind, hierdoor zijn een aantal details moeilijk te zien; de achtergrond kleur van de dado (onderste deel van de muur) lijkt erg bruin maar is in werkelijkheid roodbruin, de blauwe achtergrond is gewolkt en de figuren bovenaan zijn kameleons. Ik ben inmiddels al begonnen met het schilderen van deze muren, foto's volgen nog.

Ontwerp slaapkamer

Opmerkingen:
Dit ontwerp is nog niet helemaal af. In de rode en zwarte panelen moeten ook figuren komen, ik heb alleen nog niet besloten wat dat moet worden (ik sta open voor ideeen). Ook de planten onderin moeten veranderd worden, deze zijn er vlug even ingezet om een beeld te geven (het worden uiteindelijk wel planten en in dezelfde kleurl) en de donkere plek aan de rechterkant moet een deurpost voorstellen. Ik heb ook inmiddels besloten om de panelen iets breder te maken waardoor er maar 4 tot aan de deur passen, de banen ertussen heb ik een klein beetje breder gemaakt. Ik heb dit gedaan omdat het geheel dan iets robuuster wordt en dat past beter bij het ontwerp (in tegenstelling tot het ontwerp van de woonkamer, deze moet juist wat ranker en fragieler lijken, daarom zijn de panelen daar zo smal en lang).
pi_55960905
De vorige mevrouw artiestieke kunstenares bewoonster had ws. ook haar eigen paleisje.

Met deze muurschilderingen maak jij je eigen paleis.

What's the difference ? in taste ! not mine

Oh ja : de vloer vind ik (wel) mooi hoor !

[ Bericht 11% gewijzigd door AnneX op 11-01-2008 23:50:24 ]
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 12 januari 2008 @ 13:31:51 #30
95752 crew  Chell
Kluns
pi_55971768
Ik ben heeeeel benieuwd hoe dit uit gaat pakken. Zo op het eerste gezicht is mijn reactie toch wel iets als OMG
pi_55972395
Uhhh..... bijzonder..... die.... uhhh.... wandversierselen...

Komt er ook een doodskist in de slaapkamer?
pi_55973837
ik ben benieuwd hoe het er af uit gaat zien. Ik vind het wel leuk (hoewel ik het toch ook niet in mijn huis heb) maar is het niet wat donker? Of zijn de daadwerkelijke kleuren wat lichter? Wordt het een beetje een gothic kamer of wat voor stijl heb je in je hoofd?

Je kunt ook behang laten printen naar eigen ontwerp, misschien is dat wat voor je? Ik zou zelf nogal opzien tegen het schilderwerk (en afplakken en het niet meteen te verwijderen dus lelijke randen... enz). Maar ik kan de site van een bedrijf waar je zelf je behangontwerp kan laten printen helaas nergens meer vinden

Misschien is dit ook iets ter inspiratie:
http://www.ontwerpwerk.nl/behang_birds
jesus saves, i spend
  zaterdag 12 januari 2008 @ 18:13:20 #33
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_55977370
Leuk topic, ik wil weten hoe het afloopt!
... ♥ ik mis je ♥
pi_55977848
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 15:08 schreef sobotta het volgende:
ik ben benieuwd hoe het er af uit gaat zien. Ik vind het wel leuk (hoewel ik het toch ook niet in mijn huis heb) maar is het niet wat donker? Of zijn de daadwerkelijke kleuren wat lichter? Wordt het een beetje een gothic kamer of wat voor stijl heb je in je hoofd?

Je kunt ook behang laten printen naar eigen ontwerp, misschien is dat wat voor je? Ik zou zelf nogal opzien tegen het schilderwerk (en afplakken en het niet meteen te verwijderen dus lelijke randen... enz). Maar ik kan de site van een bedrijf waar je zelf je behangontwerp kan laten printen helaas nergens meer vinden

Misschien is dit ook iets ter inspiratie:
http://www.ontwerpwerk.nl/behang_birds
Bedankt voor de link, ik zal de afbeeldingen bij mijn vogelcollectie voegen

Ik wilde inderdaad vrij donkere kamers hebben omdat ik dat wel prettig vind. In beide kamers bestaat een van de muren voor 90% uit ramen en ik heb vrij uitzicht, er komt dus nog heel veel licht binnen. Ik heb helemaal niets met gothic, de ontwerpen bestaan uit gecombineerde stijlen. de figuren in de woonkamer op het blauwe deel zijn jugendstil figuren, het patroon aan de onderkant is oorspronkelijk Japans en de meubels zijn Amsterdamse School. In de slaapkamer wilde ik het meer Romeins laten lijken. De voorbeelden zijn inderdaad iets donkerder dat het uiteindelijk moet worden, ik denk dat het komt omdat photoshop plaatjes iets anders laat zien dan Windows (de roodbruine panelen moeten bijvoorbeeld wat feller rood worden, en de zwarte panelen worden meer antraciet). Het lijkt ook allemaal heel druk op de afbeeldingen maar je moet je voorstellen dat het uitgerekt wordt over een muur van meer dan 4 meter lang.

Ik denk dat behang laten printen niet zo geschikt is voor wat ik in m'n hoofd heb, ik wil vermijden dat het lijkt alsof er stickers op de muur geplakt zitten, ik zal daar later op terugkomen met een voorbeeld. Het is bij elkaar vrij veel werk maar waarschijnlijk niet zoveel als je zou denken, ontwerpen en afmeten kost waarschijnlijk de helft van de tijd.

Maargoed, hier zijn nog wat foto's:

Ik ben helaas vergeten om tussen het schilderen van de verschillende kleuren door foto's te maken, de achtergrond is uiteindelijk zo geworden:

M'n eettafel en dekenkist (die als salontafel moet gaan dienen) zijn omgetoverd tot een werkplek

Je kan hier zien dat de kleur niet zo vreselijk donker is geworden. De eettafel wil ik schuren en in verschillende kleuren beitsen, hier moet ik alleen nog een ontwerp voor maken.

Het zenuwcentrum van dichtbij
pi_55980810
oh.. MIJN... GOD... Zo wit, vond ik het mooi.. toen kwam de vloer erin en dat maakte het nog een stuk mooier... en nu heb je er van die lelijke kleuren tegenaan gekwakt en ben je mijns inziens terug bij af. Alsjeblieft, trek dat behang eraf nu de lijm nog nat is.. Het is een ruimte met veel potentie, en je hebt alles mooi gedaan, maar de kleuren die je nu gebruikt, das gewoon een zonde die in de bijbel opgenomen moet worden.

Tja, aan de andere kant, is het wel jouw huisje, en als jij het mooi vindt moet je het lekker zo laten maar ik vond het net mooi strak worden.
pi_55981548
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 20:33 schreef illusions het volgende:
oh.. MIJN... GOD... Zo wit, vond ik het mooi.. toen kwam de vloer erin en dat maakte het nog een stuk mooier... en nu heb je er van die lelijke kleuren tegenaan gekwakt en ben je mijns inziens terug bij af. Alsjeblieft, trek dat behang eraf nu de lijm nog nat is.. Het is een ruimte met veel potentie, en je hebt alles mooi gedaan, maar de kleuren die je nu gebruikt, das gewoon een zonde die in de bijbel opgenomen moet worden.

Tja, aan de andere kant, is het wel jouw huisje, en als jij het mooi vindt moet je het lekker zo laten maar ik vond het net mooi strak worden.
lol . Ik ging er al van uit dat niet iedereen zoiets zou waarderen, mocht het uiteindelijke resultaat me niet bevallen dan kan ik gewoon de blokwitter pakken en de boel overschilderen (het is namelijk geen behang maar verf wat je ziet). Witten is nooit een optie geweest, toen de muren nog kaal waren vond ik het een vreselijk dooie boel, ik had het gevoel alsof ik op de noordpool verbleef. Maar als je dit al erg vind... ik heb nog een aantal zeer aparte lampen in de berging staan die uiteindelijk ook een plek moeten krijgen .
  zaterdag 12 januari 2008 @ 22:19:00 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55983902
Wat een werk!

En ik wilde gaan zeggen 'en wat een verbetering!'
Maar ik vind die donkere vloer eigenlijk al niet zo, en met het behang maak je het wel heel donker.

Ik denk wel dat alles bij elkaar straks een heel mooi geheel gaat geven met je meubels, helemaal 'af' enzo. En dat vind ik altijd wel mooi om te zien, ook al is het mijn smaak niet.

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!
pi_55984152
Verschrikkelijk! die muurschilderingen!
pi_55984564
Ik ben benieuwd naar het eind resultaat inclusief wat meer spulletjes op z'n plek.

Nu is het zeker niet iets wat mijn smaak is, maar mischien valt het eindresultaat nog onder de categorie 'interressant'.
pi_55987941
ik ben ook benieuwd. Het is ook niet mijn smaak eerlijk gezegd, maar het lijkt me een leuk project om te volgen!
jesus saves, i spend
  zondag 13 januari 2008 @ 01:02:25 #41
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_55988367
Naja, ik heb het huis van de TS' zijn broer gezien, dat was wel okee (al zou ik zo een huis denk ik niet kopen).
Maar bij een tussendoor-flatje (er vanuit gaande dat je niet van plan bent 10 jaar of langer op 50m2 te wonen) vind ik dat je wel een groot risico neemt qua verkoopbaarheid met een dergelijke aankleding van je woning.

Heel erg veel scheelt het niet met de extreme keuzes die je maakt tov de vorige bewoonster van de flat .
Kijk, als je iets koopt waarvan je verwacht minimaal 20 jaar te blijven wonen kan je dergelijke grappen makkelijk permiteren. Bij een flatje van 50m2 waar je waarschijnlijk over een jaar of 5 met een betere baan en wellicht een leuke vriendin waarmee je samen gaat wonen.... Neem je een groot risico .

En kom op.... tegel-laminaat . Dat is echt nog vreselijker dan gewoon laminaat (jep, dat heb ik )... Brrrrrrr.... echt heel erg vind ik dat. Oogt erg kil en klinkt/voelt erg goedkoop. Niet echt een lekkere combi voor je woonkamer
pi_55988923
quote:
Op zondag 13 januari 2008 01:02 schreef bleiblei het volgende:
Naja, ik heb het huis van de TS' zijn broer gezien, dat was wel okee (al zou ik zo een huis denk ik niet kopen).
Maar bij een tussendoor-flatje (er vanuit gaande dat je niet van plan bent 10 jaar of langer op 50m2 te wonen) vind ik dat je wel een groot risico neemt qua verkoopbaarheid met een dergelijke aankleding van je woning.

Heel erg veel scheelt het niet met de extreme keuzes die je maakt tov de vorige bewoonster van de flat .
Kijk, als je iets koopt waarvan je verwacht minimaal 20 jaar te blijven wonen kan je dergelijke grappen makkelijk permiteren. Bij een flatje van 50m2 waar je waarschijnlijk over een jaar of 5 met een betere baan en wellicht een leuke vriendin waarmee je samen gaat wonen.... Neem je een groot risico .

En kom op.... tegel-laminaat . Dat is echt nog vreselijker dan gewoon laminaat (jep, dat heb ik )... Brrrrrrr.... echt heel erg vind ik dat. Oogt erg kil en klinkt/voelt erg goedkoop. Niet echt een lekkere combi voor je woonkamer
Ik ben helemaal niet bang voor de verkoopbaarheid, ik vind het belangrijker dat het eruit ziet zoals ik wil en voorlopig ga ik er nog niet weg. Trouwens, met een emmer witte (of paarse) verf is alles weer zoals het was dus het zal wel loslopen met dat risico.

Verder is de enige overeenkomst tussen mijn keuzes en die van de vorige bewoonster dat het allebei vrij extreem is, meer niet. Smaak is één ding maar wat je zegt over de kwaliteit van laminaattegels vind ik absolute onzin, maar ik zal die discussie voor een andere keer bewaren.

Als afsluiting voor vandaag zijn hier nog wat foto's:

Een sjabloon tekenen

En uitknippen
  zondag 13 januari 2008 @ 01:32:24 #43
36431 bleiblei
pi_55989016
quote:
Op zondag 13 januari 2008 01:28 schreef McNasty het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niet bang voor de verkoopbaarheid, ik vind het belangrijker dat het eruit ziet zoals ik wil en voorlopig ga ik er nog niet weg. Trouwens, met een emmer witte (of paarse) verf is alles weer zoals het was dus het zal wel loslopen met dat risico.

Verder is de enige overeenkomst tussen mijn keuzes en die van de vorige bewoonster dat het allebei vrij extreem is, meer niet. Smaak is één ding maar wat je zegt over de kwaliteit van laminaattegels vind ik absolute onzin, maar ik zal die discussie voor een andere keer bewaren.

Als afsluiting voor vandaag zijn hier nog wat foto's:

Een sjabloon tekenen
[ afbeelding ]

En uitknippen
[ afbeelding ]
Naja, ik hoor graag je verkoopperikelen over een jaar of 3-4 .
Ik ben ook wel benieuwd naar je mening over laminaattegels .
pi_55990989
Ach, als hij alles gewoon netjes doet (keukenmuurtje, vloer, afwerking wand ed), kun je best een rare wand veroorloven. Zeker als je het binnen een dag weer over kunt verven met een neutralere kleur.
jesus saves, i spend
pi_55992282
ik ben echt heul benieuwd naar het eindresultaat.
het eerste ontwerp vind ik eigenlijk wel mooi met die kameleons enzo en die onderrand op het rood.
alleen die bomen en vogels vind ik er niet echt bij staan.
en qua kleur zou ik wel iets anders hebben gekozen.
maar ik denk dat het geheel wel mooi wordt.
de vloer vind ik ook mooi.
en wat ligt je "zenuwcentrum" er lekker geordend bij.
als ik aan t knutselen ben dan ligt alles overal hahaha.
en trek je niks aan van al het commentaar hoor, het moet jouw paleisje worden en niet dat van iemand anders.
en ik denk dat er heus nog wel mensen zijn die bijdraaien als ze het eindresultaat zien.
succes.
  zondag 13 januari 2008 @ 10:22:53 #46
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_55992474
quote:
Op zondag 13 januari 2008 01:28 schreef McNasty het volgende:

[..]

Ik zou me idd ook geen zorgen maken om de verkoopbaarheid. Want hoe je het ook doet, de nieuwe bewoners zullen het toch overschilderen. Zelfs als ze de kleur mooi vinden gaan ze het nog wel met dezelfde kleur overschilderen

Het wordt hooguit wat moeilijk voor mensen die nergens doorheen kunnen kijken.
Maar dan schilder je tegen die tijd alles wit en het probleem is opgelost
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_55993763
Wat een onzin hier over de verkoopbaarheid van de woning! Wat maakt dat nou uit? Het gaat er toch om dat je er de aankomende tijd zelf lekker woont en het inricht en schildert zoals je zelf leuk vindt???? Mocht je dan over een paar jaar besluiten het te verkopen dan besteed je gewoon lekker een paar weekenden aan alles overschilderen...
Je gaat toch niet jaren lang in een huis wonen dat niet naar je smaak is omdat je het dan 'als je het ooit wil verkopen' makkelijker kan verkopen?

Ik ben echt heel benieuwd naar het eindresultaat! Ik vind de kleuren die je gebruikt in ieder geval wel mooi (eindelijk niet een zogenaamd hippe appeltjesgroen geschilderde muur...) en ben benieuwd hoe het eruit gaat zien met de motieven erop...
  zondag 13 januari 2008 @ 11:56:42 #48
36431 bleiblei
pi_55993800
quote:
Op zondag 13 januari 2008 10:22 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Ik zou me idd ook geen zorgen maken om de verkoopbaarheid. Want hoe je het ook doet, de nieuwe bewoners zullen het toch overschilderen. Zelfs als ze de kleur mooi vinden gaan ze het nog wel met dezelfde kleur overschilderen

Het wordt hooguit wat moeilijk voor mensen die nergens doorheen kunnen kijken.
Maar dan schilder je tegen die tijd alles wit en het probleem is opgelost
Laat dat laatste nu net het geval zijn voor 90% van de mensen die een nieuw huis zoeken .
De mensen die een huis kopen om zo min mogelijk er aan hoeven te doen schakel je in ieder geval bijna allemaal uit als potentiële kopers als je het met dergelijke muurschilderingen begint.
Maar goed, at the end moet iedereen het voor zichzelf beslissen. Ik zou het in ieder geval niet zo drastisch/heftig aanpakken met een tussenwoninkje.
  zondag 13 januari 2008 @ 12:33:45 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55994458
Verkoopbaarheid zou ik me pas druk over maken als je het wil verkopen.
Stel dat dat nou pas over 5 jaar is... dan gooi je er dan toch gewoon een bak latex overheen?

Ik zou iig wel willen wonen zoals dat ik dat fijn en mooi vind en daar niet nu al rekening mee gaan houden.
pi_55995156
Ik moet wel zeggen dat je als een sneltrein door je klussen heengaat, respect!
pi_55995164
Als het gaat om verkoopbaarheid moet je in mijn ogen alleen maar met de structurele zaken rekening houden (zoals bv in ons huis: 4 slaapkamers ipv 3, douche opnemen in badkamer, ...). De inrichting is iets wat nieuwe bewoners toch gaan veranderen, samen met de verf tegen de muur (maar dit gezegd zijnde wil ik er wel aan toevoegen dat ik ook meer openstond om een huis te kopen dat ingericht was naar mijn smaak (sober, strak, eenvoudig, modern) dan een volledig "antieken" (donkere houten balken tegen het plafond, zware meubels) ingericht huis. Ik kon me in een naar mijn smaak ingericht huis veel beter inbeelden dat ik er ging wonen.)

Het lijkt me heel wat werk dat je daar verricht hebt. Zelf zou ik die kleurencombinatie nooit gekozen hebben (ik heb het liever voor lichte muren met eventueel één donkere wand in één kleur) maar als je het zelf graag ziet, is dat in mijn ogen het belangrijkste!
pi_55995759
quote:
Op zondag 13 januari 2008 10:01 schreef truttebosje het volgende:
ik ben echt heul benieuwd naar het eindresultaat.
het eerste ontwerp vind ik eigenlijk wel mooi met die kameleons enzo en die onderrand op het rood.
alleen die bomen en vogels vind ik er niet echt bij staan.
en qua kleur zou ik wel iets anders hebben gekozen.
maar ik denk dat het geheel wel mooi wordt.
de vloer vind ik ook mooi.
en wat ligt je "zenuwcentrum" er lekker geordend bij.
als ik aan t knutselen ben dan ligt alles overal hahaha.
en trek je niks aan van al het commentaar hoor, het moet jouw paleisje worden en niet dat van iemand anders.
en ik denk dat er heus nog wel mensen zijn die bijdraaien als ze het eindresultaat zien.
succes.
De werktafel had ik opgeruimd voordat ik de foto nam, vandaar dat het er zo netjes uitziet (een uur later zat alles onder de stukjes plasticfolie). Ik was ook niet van plan me te laten wegjagen door mensen die het niet mooi vinden, hoewel ik niet echt vrolijk word van mensen die niet meer dan "bah wat lelijk" te melden hebben. Ik volg (lurk) zelf ook graag grote klusprojecten, ook als ik het niet mooi vind is het toch altijd interessant om te zien hoe iemand iets van zijn huis maakt. Even uit nieuwsgierigheid, wat zou jij dan geschikt vinden in plaats van de bomen/vogels en welke kleur?
quote:
Op zondag 13 januari 2008 11:54 schreef Sleeve het volgende:
Wat een onzin hier over de verkoopbaarheid van de woning! Wat maakt dat nou uit? Het gaat er toch om dat je er de aankomende tijd zelf lekker woont en het inricht en schildert zoals je zelf leuk vindt???? Mocht je dan over een paar jaar besluiten het te verkopen dan besteed je gewoon lekker een paar weekenden aan alles overschilderen...
Je gaat toch niet jaren lang in een huis wonen dat niet naar je smaak is omdat je het dan 'als je het ooit wil verkopen' makkelijker kan verkopen?

Ik ben echt heel benieuwd naar het eindresultaat! Ik vind de kleuren die je gebruikt in ieder geval wel mooi (eindelijk niet een zogenaamd hippe appeltjesgroen geschilderde muur...) en ben benieuwd hoe het eruit gaat zien met de motieven erop...
Ik zie het altijd graag als iemand zich niet laat beinvloeden door trends en modes. De limegroene muren en zwart/wit barokbehang vind ik persoonlijk erg lelijk en getuigen van nul creativiteit (na twee jaar wordt het toch weer overgeschilderd omdat dat moet van vt-wonen). Ook de meeste ikeameubelen zijn niet aan mij besteed omdat het voor mij het toppunt van saaiheid en burgerlijkheid is (het is niet persé lelijk, het is gewoon niets). Ik veroordeel verder niemand vanwege hun smaak, ik snap best dat het zo goed verkoopt, het is toch goede kwaliteit voor een lage prijs.
quote:
Op zondag 13 januari 2008 13:01 schreef r3gi3boy het volgende:
Ik moet wel zeggen dat je als een sneltrein door je klussen heengaat, respect!
Dat lijkt maar zo, ik ben al maanden bezig en heb alle foto's verzameld om nu allemaal in dit topic te kunnen posten . Ik heb nog een paar foto's en dan zie je hoever ik op dit moment ben (daarna zal er meer tijd tussen de updates zitten).
pi_55995892
quote:
Op zondag 13 januari 2008 13:21 schreef McNasty het volgende:

Dat lijkt maar zo, ik ben al maanden bezig en heb alle foto's verzameld om nu allemaal in dit topic te kunnen posten . Ik heb nog een paar foto's en dan zie je hoever ik op dit moment ben (daarna zal er meer tijd tussen de updates zitten).
Laat zien die foto's dan, want ik ben wel benieuwd!
pi_55996162
quote:
Op zondag 13 januari 2008 13:26 schreef Sleeve het volgende:

[..]

Laat zien die foto's dan, want ik ben wel benieuwd!
Goed, dit is hoever ik nu met de slaapkamer ben (ik ben afgelopen week begonnen met schilderen)

Het zijn niet de beste foto's, het was al donker toen ik klaar was en de flitser doet de foto's weinig goeds

Ik kon niet meer afstand van de muur nemen omdat er allemaal rommel in die kamer lag

De bovenste panelen komen uiteraard nog aan de beurt

Een slechte foto maar je kunt hier een beetje zien dat het lichtgrijze gedeelte een soort van steenstructuur heeft
pi_55996254
Hoe ga je dat eigenlijk doen met die figuren die je op de muur gaat maken? Hier heb je nu een mal van gemaakt (waarvan???)?
Ga je dit dan met verf er gewoon opmaken?

Ik vraag dit omdat ik graag één muur in mijn slaapkamer matzwart wil maken met een glanzend zwart motief, maar ik kan geen mooi behang vinden... Het is allemaal net niet wat ik zoek. Nu zit ik dus te denken om de muur gewoon matzwart te schilderen en het motief er zelf op te maken mbv een sjabloon en hoogglansverf.... maar ik heb hier totaal geen ervaring mee!
pi_55996395
quote:
Op zondag 13 januari 2008 13:40 schreef Sleeve het volgende:
Hoe ga je dat eigenlijk doen met die figuren die je op de muur gaat maken? Hier heb je nu een mal van gemaakt (waarvan???)?

Ik vraag dit omdat ik graag één muur in mijn slaapkamer matzwart wil maken met een glanzend zwart motief, maar ik kan geen mooi behang vinden... Het is allemaal net niet wat ik zoek. Nu zit ik dus te denken om de muur gewoon matzwart te schilderen en het motief er zelf op te maken mbv een sjabloon en hoogglansverf.... maar ik heb hier totaal geen ervaring mee!
Ik moet nu helaas weg, ik zal later vandaag wel een uitgebreide uitleg met foto's posten.
pi_56004156
Hoe kwam je op het idee om kameleons, vogels en bomen bij elkaar te nemen? Zit er nog een diepgaand symbolisch idee achter?
Het kameleons sjabloon ziet er mooi uit! Is dat perspex? Is het een motief wat je uit een boek hebt oid? Want dit design staat me ook wel aan, zou zoiets wel willen voor op een kast oid.

Strak geverfd die vlakverdeling btw! Ben benieuwd naar meer foto's (aren't we all)
jesus saves, i spend
pi_56004731
Denk dat die donkere muren in combinatie met lichte meubels best mooi kan zijn.
Laminaat vind ik iets minder maar ben geen tegeltjes mens, maar de kleur in combinatie met een licht vloerkleed en dan een salontafel in de kleur van dat blauw van de muur erop
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat
pi_56009324
quote:
Op zondag 13 januari 2008 13:40 schreef Sleeve het volgende:

De figuren die je ziet worden allemaal met sjablonen gemaakt. Het verbaast me dat in bijna elk boek of website over decoratie wordt gezegd dat je sjablonen van karton moet maken, het stevige plasticfolie dat ik gebruik is in alle opzichten beter; het scheurt niet als het nat wordt, je kan ze eventueel schoonmaken en misschien wel het belangrijkste is dat niet met carbonpapier of zoiets hoeft te klooien, je legt het gewoon over een tekening heen en je trekt het over. Ik heb extra gaten in de sjablonen gemaakt waar ik schilderstape over plak, waardoor het geheel plat tegen de muur blijft zitten. De verf tamponeer in vervolgens op de muur, dit doe ik omdat je zo een beetje een korrelig effect krijgt dat een beetje de ondergrond doorlaat, zo ziet het er een beetje verweerd uit. Ik kan me voor stellen dat jij dat niet wil met je hoogglansverf, je kan het dan ook gewoon met een kwast dichtverfen (ik denk wel dat de kans zo groter is dat de verf onder het sjabloon kruipt. Je moet ook kijken of het figuur dat je wilt gebruiken geschikt is om een sjabloon van te maken, je kan bijvoorbeeld geen ring maken zonder bruggetjes te gebruiken (of je moet het geheel uit 2 sjablonen laten bestaan maar dat is haast niet te doen bij een redelijk complex figuur).
quote:
Op zondag 13 januari 2008 18:19 schreef sobotta het volgende:
Hoe kwam je op het idee om kameleons, vogels en bomen bij elkaar te nemen? Zit er nog een diepgaand symbolisch idee achter?
Het kameleons sjabloon ziet er mooi uit! Is dat perspex? Is het een motief wat je uit een boek hebt oid? Want dit design staat me ook wel aan, zou zoiets wel willen voor op een kast oid.

Strak geverfd die vlakverdeling btw! Ben benieuwd naar meer foto's (aren't we all)
Ik heb eerst een heleboel boeken over huisdecoratie doorgekeken om te zien wat allemaal mogelijk is en om een idee te krijgen hoe ik de muren wilde opdelen. De muren die deels uit panelen bestonden vond ik erg leuk en dado's geven muren een erg 'chique' uitstraling dus van deze twee gegevens ben ik uitgegaan. Hierna heb ik heel veel boeken met figuren en symbolen doorzocht (renaissance, middeleeuws, byzntijns, art deco, victoriaans en ga zo maar door), er is dus geen echt diepgaand idee achter. Toen ik die kameleon tegenkwam in een Jugendstil boek bedacht ik me dat het we mooi zou zijn om de muur uit een soort van 3 lagen te laten bestaan (bovenaan een rij sierlijke figuren, daaronder lange panelen en daar weer onder een doorlopend geheel als basis waar alles als het ware op staat). Hieronder staat de originele afbeelding van de kameleons, je bent vrij hem te gebruiken als je wilt.

Hier zijn nog wat foto's (het zijn de laatste die ik heb, dus ik zal eerst verder moeten gaan voordat ik iets nieuws kan posten )

Hier kun je zien wat ik bedoelde met 'korrelig effect', ik heb de verf bewust niet overal even dik aangebracht, zo krijg je een rustiger en authentieker effect. De oogjes maak ik er later nog in

De vakken met de kameleons bepalen meteen de breedte van de panelen, ze zijn precies op maat gemaakt voor de 2 grootste muren.

Het begint al ergens op te lijken, nadat alles nog een paar keer nagemeten was (de maat klopte, maar moest nu nog bepalen waar ze precies op de muur kwamen), bleek het aanbrengen een vrij eenvoudig werkje te zijn, dit ging dan ook erg snel

Hier is het origineel, ik heb er wel het een en ander aan veranderd zoals je kunt zien
pi_56009772
jezus je bent dat huis alleen maar lelijker aan het maken dan het al was
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_56009782
Dank je wel voor de uitgebreide uitleg! Ik ben zelf inderdaad ook bang dat de verf onder het sjabloon door gaat lopen en dat het daardoor niet mooi strak wordt. Ik heb verder nog niet echt nagedacht over een concreet ontwerp.. meestal kom ik vanzelf iets tegen en kan ik dat beter afwachten dan heel erg op zoek gaan.

Ik vind het er echt heel gaaf uitzien hoor! Ik ben ook heel benieuwd hoe het er dadelijk uit gaat zien als het helemaal ingericht is.
  zondag 13 januari 2008 @ 23:19:07 #62
21865 WaVe
WaVe detected
pi_56011671
Jongens, kunnen we constructief blijven? TS weet nu wel dat dit niet ieders smaak is...

McNasty: Ik vind het erg mooi gemaakt. (Het is mijn smaal niet en ik zou het zelf nooit zo in mijn huis doen, maar ieder z'n ding he . Het belangrijkste is dat JIJ het mooi vindt, 't is jouw huis.)
  zondag 13 januari 2008 @ 23:22:10 #63
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_56011787
Je meubels zijn vooral dat ene kastje met 2 bladen op verschillende hoogte en zag ik aan de andere kant nou een theekastje staan?

Je versieringen zijn leuk art-deco, past dan weer niet geheel bij de wat sobere amsterdamse school meubels die je hebt. Daarbij komt dat ik nu al het gevoel heb dat het op me af komt, laat staan als ik binnen ben. Maar eerlijk is eerlijk, je doet het erg mooi en het resultaat zal er ook knap uitzien, alleen qua stijl niet voor mij.

Overigens over dat 5-10-20 jaar wonen... Je hebt de basis mooi nu, wit erover en je bent klaar. (voor je keuken en badkamer zou ik dan weer niet zo uitbundig gaan) En daarbij komt, om de 5 jaar is het toch ook wel weer eens tijd voor een nieuw verfje toch?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_56012971
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:22 schreef hierissieweer het volgende:
Je meubels zijn vooral dat ene kastje met 2 bladen op verschillende hoogte en zag ik aan de andere kant nou een theekastje staan?

Je versieringen zijn leuk art-deco, past dan weer niet geheel bij de wat sobere amsterdamse school meubels die je hebt. Daarbij komt dat ik nu al het gevoel heb dat het op me af komt, laat staan als ik binnen ben. Maar eerlijk is eerlijk, je doet het erg mooi en het resultaat zal er ook knap uitzien, alleen qua stijl niet voor mij.

Overigens over dat 5-10-20 jaar wonen... Je hebt de basis mooi nu, wit erover en je bent klaar. (voor je keuken en badkamer zou ik dan weer niet zo uitbundig gaan) En daarbij komt, om de 5 jaar is het toch ook wel weer eens tijd voor een nieuw verfje toch?
Dat kleine kastje is inderdaad ook mijn favoriet, hieronder zie je een eerdere foto waar het andere kastje mooi opstaat. Jugendstil, Art Deco en Amsterdamse School mogen dan verschillend zijn maar ze liggen wel op een lijn. Ik denk dat meer sierlijke, minder sobere meubels juist te veel van het goede zouden zijn (voor de meeste mensen is dit punt allang bereikt volgens mij ). Het gevoel dat het op me af komt heb ik zelf niet, het kan zijn dat dat aan mij ligt maar het kan ook door de foto's komen, de figuren zijn van vrij dichtbij gemaakt en zijn vol geflits. Ik gebruik uiteindelijk voornamelijk gedempte kleuren, ik wordt zelf bloednerveus van een hele muur die in een schreeuwkleur is geschilderd, limegroen of knalrood bijvoorbeeld.

maandag 14 januari 2008 @ 00:14:48 #65
190186 hierissieweer
pi_56013397
Je andere kastje is ook tof! Waar haal jij het vandaan en wat heb je er voor betaald?

(overigens zijn de stijlen nauw aan elkaar verwant van het is allemaal dezelfde stroming maar met een andere kijk erop, een ander smaakje, de nederlanderse scholen (amsterdamse+haagse) zijn somberder en ligt het accent meer op bepaalde manier van hout inleg of het functionele gebruik van een greepje en pootje dat dat net even iets anders is en sierlijk is. Dat trekt mij in die scholen aan. Maar jugendstill en art-deco zijn ook leuk!!)
pi_56017540
Volg het topic al eventjes en vond het tijd om even te reageren. Ik vind het erg mooi wat je aan het doen bent, de meeste mensen zouden dit nooit durven. Men kiest tegenwoordig voor iets dat neutraal, sober en emotieloos is.

Ik vind alleen 1 ding jammer (lees ik zou dat anders gedaan hebben.) Je schilderd alles direct op de muur het blijft daardoor wat vlak en plat. 'traditioneel' zou het bruine patroon, de strook met kameleons en de lijnen tussen de vlakken met de bomen en vogels allemaal met iets verschillende dieptes uit de muur steken. Daardoor krijg je een dat het invallende licht en de schaduwen met de kleuren gaan spelen en je enorm veel diepte werking krijgt.

Elke keer als ik kijk in het topic moet ik aan de peoocock room denken. Vergelijkbare stijl, kleuren enz. James Whistler heeft deze eetkamer ontworpen en geschilerd tussen 1870 en 1880 in LondenEngeland. Later is deze kamer gesloopt, verscheept naar America en staat nu in de Freer Gallery of Art.
pi_56017734
quote:
Op zondag 13 januari 2008 13:21 schreef McNasty het volgende:

[..]

De werktafel had ik opgeruimd voordat ik de foto nam, vandaar dat het er zo netjes uitziet (een uur later zat alles onder de stukjes plasticfolie). Ik was ook niet van plan me te laten wegjagen door mensen die het niet mooi vinden, hoewel ik niet echt vrolijk word van mensen die niet meer dan "bah wat lelijk" te melden hebben. Ik volg (lurk) zelf ook graag grote klusprojecten, ook als ik het niet mooi vind is het toch altijd interessant om te zien hoe iemand iets van zijn huis maakt. Even uit nieuwsgierigheid, wat zou jij dan geschikt vinden in plaats van de bomen/vogels en welke kleur?
hahaha...ik dacht al...doe mij ook zo`n man, lol.
tja ik vraag me af of de panelen uberhaupt wel iets nodig hebben.
ik zou eerst eens kijken hoe het staat met de kameleons, de onderrand en dan met lege vakken.
op dit moment kan ik ook nog niet zeggen wat ik er wel bij vind passen, maar ik denk dat het anders mss ook wel te druk wordt.
en qua kleuren ik heb even snel gekeken op kleuren, maar kon niet echt vinden wat ik zocht.
maar ik zou persoonlijk voor olijfkleurig gaan die onderste combinatie ongeveer.
of mss bruintinten, maar daar kwam ik zo snel echt niks tegen wat ik mooi vond.
maar toch effe geknipt en geplakt om je een idee te geven van wat ik zou kiezen.
alhoewel ik wss in de winkel nog wel een keer van mening zou kunnen veranderen.

pi_56022752
Ik heb respect voor je werk TS, ziet er goed uit!
  maandag 14 januari 2008 @ 13:56:48 #69
178940 Orval
.....ik word oud....
pi_56023048
..........tja, als je er zelf maar gelukkig mee bent he........wat een verschrikkelijke kleuren op de muur.......
Narcisme, een gezond zelfbeeld!
  Moderator maandag 14 januari 2008 @ 17:35:26 #70
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_56027967
Ik vind het uberhaupt knap dat iemand dit kan en ook zo op kan gaan in het zoeken naar een stijl

Ben benieuwd hoe uiteindelijk het geheel er uit gaat zien !

(of het nou wel of niet mijn stijl is ga ik geen woorden meer over vuil maken; voor alle anderen die het afgrijselijk vinden wat ts doet; val daar dit topic niet mee lastig maar hou dat voor je zelf; smaken verschillen gelukkig nu eenmaal )
pi_56036318
quote:
Op maandag 14 januari 2008 00:14 schreef hierissieweer het volgende:
Je andere kastje is ook tof! Waar haal jij het vandaan en wat heb je er voor betaald?

(overigens zijn de stijlen nauw aan elkaar verwant van het is allemaal dezelfde stroming maar met een andere kijk erop, een ander smaakje, de nederlanderse scholen (amsterdamse+haagse) zijn somberder en ligt het accent meer op bepaalde manier van hout inleg of het functionele gebruik van een greepje en pootje dat dat net even iets anders is en sierlijk is. Dat trekt mij in die scholen aan. Maar jugendstill en art-deco zijn ook leuk!!)
Voor dat kleine kastje heb ik ¤70 euro betaald en die grote heb ik cadeau gekregen van mijn zus (ze handelt in antiek en heeft er zelf ¤15 voor betaald), beide zijn op marktplaats gevonden. Ik heb een hele brede smaak wat stijlen betreft maar Amsterdamse School is toch wel een van m'n favorieten. Het zal wel komen omdat ik in Amsterdam Zuid ben opgegroeid (Berlage, Hildo Krop ).
quote:
Op maandag 14 januari 2008 09:44 schreef tnimble het volgende:
Volg het topic al eventjes en vond het tijd om even te reageren. Ik vind het erg mooi wat je aan het doen bent, de meeste mensen zouden dit nooit durven. Men kiest tegenwoordig voor iets dat neutraal, sober en emotieloos is.

Ik vind alleen 1 ding jammer (lees ik zou dat anders gedaan hebben.) Je schilderd alles direct op de muur het blijft daardoor wat vlak en plat. 'traditioneel' zou het bruine patroon, de strook met kameleons en de lijnen tussen de vlakken met de bomen en vogels allemaal met iets verschillende dieptes uit de muur steken. Daardoor krijg je een dat het invallende licht en de schaduwen met de kleuren gaan spelen en je enorm veel diepte werking krijgt.

Elke keer als ik kijk in het topic moet ik aan de peoocock room denken. Vergelijkbare stijl, kleuren enz. James Whistler heeft deze eetkamer ontworpen en geschilerd tussen 1870 en 1880 in LondenEngeland. Later is deze kamer gesloopt, verscheept naar America en staat nu in de Freer Gallery of Art.
Ik weet uit ervaring dat echte diepte en relief niet noodzakelijk zijn om een indrukwekkend effect te creeren, ook vroeger gebruikte ze vaak enkel verf om te decoreren (het Vaticaanmuseum bijvoorbeeld zit onder zulke beschilderingen op vlakke muren, je moet echt goed kijken om te zien dat het geen sculpturen zijn). Van die Peacock Room had ik nog nooit gehoord maar ik heb even gegoogled en ik vind hem erg mooi, de bomen en vogels op mijn ontwerp wilde ik op een soortgelijke manier als die pauwen goud maken.
quote:
Op maandag 14 januari 2008 09:58 schreef truttebosje het volgende:

[..]

hahaha...ik dacht al...doe mij ook zo`n man, lol.
tja ik vraag me af of de panelen uberhaupt wel iets nodig hebben.
ik zou eerst eens kijken hoe het staat met de kameleons, de onderrand en dan met lege vakken.
op dit moment kan ik ook nog niet zeggen wat ik er wel bij vind passen, maar ik denk dat het anders mss ook wel te druk wordt.
en qua kleuren ik heb even snel gekeken op kleuren, maar kon niet echt vinden wat ik zocht.
maar ik zou persoonlijk voor olijfkleurig gaan die onderste combinatie ongeveer.
of mss bruintinten, maar daar kwam ik zo snel echt niks tegen wat ik mooi vond.
maar toch effe geknipt en geplakt om je een idee te geven van wat ik zou kiezen.
alhoewel ik wss in de winkel nog wel een keer van mening zou kunnen veranderen.

[ afbeelding ]
Lege panelen lijken mij te saai, bij het ontwerpen kwamen de bomen en vogels er als laatst in, daarvoor vond ik het geheel niet echt af, de panelen nodigden als het ware uit om gevuld te worden. De kleuren die je hebt gepost vind ik op zich zeer geschikt om iets moois van te maken maar groen met blauw vloekt bijna altijd vind ik.
quote:
Op maandag 14 januari 2008 17:35 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik vind het uberhaupt knap dat iemand dit kan en ook zo op kan gaan in het zoeken naar een stijl

Ben benieuwd hoe uiteindelijk het geheel er uit gaat zien !

(of het nou wel of niet mijn stijl is ga ik geen woorden meer over vuil maken; voor alle anderen die het afgrijselijk vinden wat ts doet; val daar dit topic niet mee lastig maar hou dat voor je zelf; smaken verschillen gelukkig nu eenmaal )
Ik hoor heel graag van mensen die vinden dat het hun smaak niet is, mits ze aangeven waarom niet en wat ze zelf mooi vinden en wat ze eventueel anders zouden doen (geen witkwast grapjes aub ). Een beetje feedback waardeer ik heel erg, nieuwe ideeen kan ik altijd gebruiken. Zoals ik al zei, ik heb een hele brede smaak, de stijlen die ik gebruik zijn dus persé niet zaligmakend voor mij.

[ Bericht 1% gewijzigd door McNasty op 14-01-2008 23:01:02 ]
pi_56036806
-foutje, dubbel-
pi_56036910
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:44 schreef McNasty het volgende:

[..]
Ik weet uit ervaring dat echte diepte en relief niet noodzakelijk zijn om een indrukwekkend effect te creeren, ook vroeger gebruikte ze vaak enkel verf om te decoreren (het Vaticaanmuseum bijvoorbeeld zit onder zulke beschilderingen op vlakke muren, je moet echt goed kijken om te zien dat het geen sculpturen zijn).
Ja inderdaad, zeer kunstig de vrais faux trompe l’½il techniek. Al wordt daarbij ook wel de schildering gecombineerd met echte opbjecten. Dan is b.v. en lambricering en pilaarlijsten gecombineerd met geschilderde kroon en perklijsten en pilaarlijsten. En worden een raam met tuinuitzicht geschilderd maar zijn de kozijnen wel weer echt. Althans van kalkplijster zo geschilderd dat het hout lijkt. Vind vooral prachtig las een plafond zo geschilderd is dat een 6 meter hoge ruimte wel 10 meter lijkt met prachtige koepels.
quote:
Van die Peacock Room had ik nog nooit gehoord maar ik heb even gegoogled en ik vind hem erg mooi, de bomen en vogels op mijn ontwerp wilde ik op een soortgelijke manier als die pauwen goud maken.
Lijkt me erg mooi. Je moet ook eens kijken naar de goud assist techniek. Werkt op vrijwel alle ondergronden zeer goed en je kunt met zeer veel detail werken en ook goed te gebruiken in combinatie met sjablonen.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 00:33:08 #74
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_56039054
Ik hou zelf helemaal niet van het motto 'Ik woon nieuwbouw, maar ik doe net of ik in een jaren 1900/ '20/'30/'40/'50-woning of in Azië/Afrika of in de middeleeuwen/een kasteel etc. woon." Van meubels kan ik dat prima hebben, maar met allerlei verftechnieken doen alsof je marmer op je muren hebt etc., dat doet het niet echt voor mij. Dat soort dingen vond ik in het huis van je broer (klopt dat?) ook niet mooi.

Maar ik heb wél eindeloze bewondering voor je secure werk én het lef het gewoon te doen. Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_56051059
Geweldig!!! Wat een creativiteit.

Ben benieuwd naar de 1e complete oplevering van een kamer!
pi_56053299
Wat een precisie zeg! Je bent een goede klusser, dat is zeker

Alleen.. zou me toch meer thuis voelen in dat huisje van de kunstenares
Idd, het is dus ook mijn smaak niet, doet niet warm en gezellig aan.. Beetje een dungeon-idee krijg ik erbij!
Maaar ben wel heel benieuwd naar het resultaat! Wie weer wordt het nog keileuk!

Succes nog!
pi_56058632
Damn ik vind het vreselijk Maarja, ik ben wel het standaard Ikeatypje De eerste foto's met alles lekker wit en donkere vloer vond ik erg mooi.
pi_56059380
Mijn ouders zijn ook van de witte muren en massief grenen meubels. Verschrikkelijk En daarom heb ik in mijn studentenkamer bijna drie muren bloedoranje geverfd. En geen seconde spijt van gehad.

Nee, ik vind het wel leuk. Gewoon lekker doen wat je mooi vindt, en er iets met uitstraling van maken. Zonder je druk te maken over de mode en de verkoopwaarde.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2008 22:07:21 ]
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:49:19 #79
190186 hierissieweer
pi_56389316
hoe zijn de vorderingen?

Trouwens nog een vraagje McNasty, hoe marmer je hout?
pi_56390699
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:49 schreef hierissieweer het volgende:
hoe zijn de vorderingen?

Trouwens nog een vraagje McNasty, hoe marmer je hout?
Ik heb weinig gedaan de afgelopen weken, onder andere omdat ik een nieuwe baan en dat vroeg vrij veel aandacht (en tijd, het is in Rotterdam namelijk ). Ik ben nu bijna klaar met het leggen van de vloer in de slaapkamer en verder heb ik wat kleine dingen gedaan (de kameleons hebben nu ogen ).

Om een marmereffect te krijgen bestaan heel veel verschillende technieken, de ondergrond maakt volgens mij weinig uit. Op deze foto's zie je de eetkamer van m'n broer, het marmereffect op de onderkant van de muur heeft hij gemaakt door de lichte verf met een veer aan te brengen, vervolgens is het geheel gelakt om het te laten glanzen. In de boeken die ik gebruikte (ik heb ze nu helaas niet bij de hand) stonden veel verschillende manieren uitgelegd maar de meeste leken me erg moeilijk omdat de aderen met een penseel aangebracht moesten worden. Een ander mooi effect voor op hout (vind ik zelf) zie je ook op die foto's. De deuromlijstingen zijn eerst met olieverf donkergrijs geschilderd en daarna helemaal overgeschilderd met lichtgrijze muurverf, daarna is de muurverf met een in spiritus gedrenkte lap gedeeltelijk weggeveegd.
pi_57216240
en, nog vorderingen de laatste tijd?
jesus saves, i spend
pi_57234448
Leuk om te zien dat dit topic nog in de gaten gehouden wordt. De decoratie werkzaamheden hebben de afgelopen weken helaas stil gelegen. De volgende stap is ook niet zo heel interessant, maar ik zal het toch even vertellen.
Ik heb een heel erg groot 2-persoons grenen ikea stapelbed dat ik nog moet verhuizen. Het is een vrij lelijk ding maar ik wil hem toch houden omdat hij erg praktisch is, er zit namelijk een heel groot bureau/werkblad onder en zo kan ik m'n pc in de slaapkamer kwijt (ik wil absoluut geen pc in de woonkamer). Overal is een mouw aan te passen dus ook hier , ik heb een poosje geleden al gordijnen aan de voorkant het bed gemaakt zodat het bureaugedeelte af te schermen is en dit resultaat is al erg goed geworden. Nu ben ik dus ook van plan om het hele bed in een donkerdere kleur te beitsen omdat ik niet zo van blank grenenhout hou, ik verwacht dat hij daar erg van opknapt. Foto's heb ik nu nog niet, misschien lukt het me morgen om er een paar te maken (als het demonteren/verhuizen/monteren gelukt is).

Het bed is trouwens samen met m'n knoflookpers het enige ikea voorwerp dat ik heb
pi_57274099
koop een laptop! |(heb ik ook niet hoor, maar gelukkig wel ruimte voor een pc kamer met mooie bureau's en twee pc's....)
jesus saves, i spend
pi_57366076
Ik dacht even bij de lokale shoarmaboer te zijn binnengestapt. Hier is durf voor nodig!
  vrijdag 14 maart 2008 @ 09:12:32 #86
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_57368272
De muren zijn niet mijn stijl maar ik vind het wel orgineel en ik kan wel zien wat je er mooi aan kan vinden zeg maar. Maar je meubels ( m.n. die twee kastjes ) echt geweldig!
En dat voor een man , sodeju zeg.
Mijn slaapkamer wacht al twee jaar op wat dan ook, ik krijg ineens zowaar ideeën!
Ik ga dit topic zeker verder volgen, ben heel benieuwd.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_57374723
quote:
Op zondag 9 maart 2008 23:25 schreef sobotta het volgende:
koop een laptop! |(heb ik ook niet hoor, maar gelukkig wel ruimte voor een pc kamer met mooie bureau's en twee pc's....)
Ik heb al een laptop, die kun je op een paar van de foto's zien . Alleen een laptop is voor mij niet genoeg, en ik wil sowieso iets van een bureau/werkblad hebben.
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 09:12 schreef oh-oh het volgende:
De muren zijn niet mijn stijl maar ik vind het wel orgineel en ik kan wel zien wat je er mooi aan kan vinden zeg maar. Maar je meubels ( m.n. die twee kastjes ) echt geweldig!
En dat voor een man , sodeju zeg.
Mijn slaapkamer wacht al twee jaar op wat dan ook, ik krijg ineens zowaar ideeën!
Ik ga dit topic zeker verder volgen, ben heel benieuwd.
Ik kan het me voorstellen dat het voor veel mensen 'too much' is, ik moet er wel bij zeggen dat de foto's geen geweldig beeld geven van hoe het er in werkelijkheid uitziet, het blauw is bijvoorbeeld veel minder overheersend dan je zou denken maar omdat ik heb moeten flitsen komt het niet zo goed over. Ik heb trouwens nog veel meer 'aparte' attributen (oa. lampen) die ik ga gebruiken om de kamer te vullen, hier zal ik binnenkort ook wat foto's van maken.
  donderdag 29 mei 2008 @ 12:30:22 #89
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_58985581
Ow ja ik ben ook wel benieuwd!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 29 mei 2008 @ 15:15:00 #90
81894 godigita
Trollercoaster
pi_58989507
Ik vind je meubeltjes superleuk, vooral dat kastje, maar die muurschilderingen doen me echt denken aan de eerste de beste kebabzaak. Maar ieder zijn ding natuurlijk
pi_58991438
tvp
pi_58998914
Wow, even een schaamteloze dikke tvp. Ik ben namelijk erg benieuwd naar het eindresultaat, en dan met name van de panelen in de woonkamer. (wat een precies werkje zeg! De kameleons zien er al goed uit!). Ik vind het namelijk wel mooi, hoewel ik zelf mijn woonkamer niet zo zou inrichten omdat het voor mij al te opvallend zou zijn om de hele dag 'tussen' te zitten. Maar aan de andere kant.. zulke prachtige patronen zoals die kameleons, zouden wel mooi staan in een meditatie/reiki kamertje (ja dat klinkt tegenstrijdig, drukke patronen in een kamer waarin rust centraal staat.. maar... als ik bijvoorbeeld mediteer of met reiki bezig ben, dan verlang ik naar geborgenheid, en dat vind ik dan weer niet zo snel in een wit gesausde kamer....)

Afijn, ik blijf het dus even volgen!
  dinsdag 3 juni 2008 @ 20:36:03 #93
213270 TheWanderer
With the wanderlust you fight.
pi_59099497
TVP
Vind het super dat je er echt je 'eigen' huis van maakt
ik ben zelf ook wel fan van een beetje donkere kleuren, en wat ik tot nu toe heb gezien bevalt me zeer goed
pi_59103499
Heb je nou een raamwerk tegen het plafond gehangen?

(of is die vraag eerder al gesteld? )
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 5 januari 2009 @ 23:38:01 #95
190186 hierissieweer
pi_64712139
en hoe staat het er nu voor? wat zijn de vorderingen? en bovenal: FOTO's!
pi_64766016
Daarissieweer!
pi_64777788
Hee geinig idd!
pi_64824785
Denk niet dat er ooit nog een update komt na alle kritiek Ik ben ook wel benieuwd hoe het uiteindelijk geworden is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')