Nee, zo noem je ze. Maar die discussie heb ik hier ook al gevoerd.quote:
ja. en zo heb ik ook al eerder genoemd waarom het wel onder terrorisme valt.quote:Op donderdag 24 april 2008 19:30 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nee, zo noem je ze. Maar die discussie heb ik hier ook al gevoerd.
Zoals Minister Hirsh Ballin aangeeft in de beantwoording van de kamervragen:quote:Op donderdag 24 april 2008 15:55 schreef Elfletterig het volgende:
Het is natuurlijk fijn dat mevrouw Thieme meent dat we de daden van deze activisten geen terrorisme mogen noemen, maar dat is het eigenlijk wél gewoon.
Dus ga jij bepaalde dingen terroristisch noemen of terreur dan ben je fouttief bezig, want dan ben je aan het stigmatiseren/criminaliseren. Iets benoemen wat niet zo is, is niet ok.quote:Ik merk nog op – zoals ik ook deed
tijdens het debat met uw Kamer op
28 juni jl. – dat er thans geen
aanleiding is om
dierenrechtenactivisten aan te
merken als verdachten van
terroristische misdrijven. Daartoe
ontbreekt het bestaan van een
«terroristisch oogmerk» als bedoeld
in artikel 83a van het Wetboek van
Strafrecht. Er is tot op heden evenmin
sprake van één van de terroristische
misdrijven die door de wetgever
limitatief in artikel 83 van het
Wetboek van Strafrecht worden
genoemd.
Je vergeet dat een hoop medicatie er zonder dierproeven is ontwikkeld. Dat een hoop bekende medicatie zoals asperine al voor de verplichte dierproeven op de markt was. Juist door de verplichting om alles te testen zorgde bijna dat dit zoveel gebruikte middel bijna niet op de markt mocht blijven. Dierproeven gaven verkeerde resultaten. Alle ontwikkelingen op gebied van aids, kanker e.d. zijn via in vitro en epidemiologische studies naar buiten gekomen. Ja diverse medicatie is getest op dieren. Maar dat het daardoor heen gekomen is, mag je van geluk spreken omdat dieren totaal anders reageren.quote:Op vrijdag 18 april 2008 09:49 schreef SicSicSics het volgende:
Ook moet je jouw prioriteiten eens beter bekijken. Als je heel eerlijk bent he, hoeveel paracetamol heb je geslikt in je leven? Ibruprofen? Opa's of oma's of andere naaste familie met een terminale ziekte? Was je blij dat ze medicijnen kregen of zei je; Ik hoop dat u crepeert met uw ziekte, want die medicijnen zijn op dieren getest en ik zie u liever doodgaan dan dat u ze eet! Haat je jezelf omdat je bent ingeent tegen difterie en polio? Weiger je antibiotica bij een keelonsteking? Je hebt je donorcodicil niet ingevuld omdat het een duivels voortvloeisel is van dierproeven? Of ben je wat selectiever principieel?![]()
Dus als ik iemand die veroordeeld is wegens doodslag een "moordenaar" noem, dan is dat niet ok, omdat de daad volgens het Wetboek van Strafrecht geen "moord" is?quote:Op maandag 28 april 2008 01:55 schreef TechXP het volgende:
Dus ga jij bepaalde dingen terroristisch noemen of terreur dan ben je fouttief bezig, want dan ben je aan het stigmatiseren/criminaliseren. Iets benoemen wat niet zo is, is niet ok.
Door deskundigen is het mij keer op keer bevestigd. Ik acht het dus een feit.quote:Op maandag 28 april 2008 02:05 schreef TechXP het volgende:
Ik vind het jammer dat mensen er zo vanuit gaan dat dierproeven onze medische vooruitgang hebben gegeven.
Je doet alsof het niets is!quote:Op maandag 28 april 2008 02:14 schreef TechXP het volgende:
- Er word gedaan alsof er constant geweld enzo is geweest. Iets wat ik af keur. Echter is er 1 auto in de brand gegaan bij harlan en zou er een tekstje op de muur zijn geschreven bij projectontwikkelaar. En er zijn wat bedreigingen naar die wethouder geweest.
Who cares? Dan was het een andere afkorting... Alsof we weten wie er precies achter zitten.quote:Niemand stelt vragen of de ALF echt achter de dreiging met verf zat.
Nee, die projectontwikkelaar heeft die auto in de fik gestoken, zijn muur beklad en de wethouder bedreigd... Dat zal het zijn.quote:Daarom zet ik me vraagtekens ook bij die projectontwikkelaar. Die wilde misschien een uitweg en wist op die manier een bepaalde groep in het kwade daglicht te zetten.
Maar je wenst het wel te downplayen hierboven...quote:Verder keur ik geweld, brandstichting enzo af.
Niet dat ik een deskundige ben, maar laat ik mijn visie van dierproeven eens toelichten.quote:Op maandag 28 april 2008 08:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Door deskundigen is het mij keer op keer bevestigd. Ik acht het dus een feit.
Je vergeet dat een hoop medicatie juist wél met behulp van dierproeven is ontwikkeld!quote:Op maandag 28 april 2008 02:05 schreef TechXP het volgende:
[..]
Je vergeet dat een hoop medicatie er zonder dierproeven is ontwikkeld. Dat een hoop bekende medicatie zoals asperine al voor de verplichte dierproeven op de markt was.
Dat blijkt uit jouw tekst.quote:
Welke deskundige? Ik ken deskundigen die anders zeggen. Er zijn wetenschappers/artsen tegen en voor dierproeven. Dus wie heeft de waarheid?quote:Op maandag 28 april 2008 08:53 schreef DS4 het volgende:
Door deskundigen is het mij keer op keer bevestigd. Ik acht het dus een feit.
Lijkt me een feit. Hij geeft aan dat de daden tot nu toe niet als terroristisch aangemerkt kunnen worden.quote:Op maandag 28 april 2008 08:51 schreef DS4 het volgende:
Dus als ik iemand die veroordeeld is wegens doodslag een "moordenaar" noem, dan is dat niet ok, omdat de daad volgens het Wetboek van Strafrecht geen "moord" is?
Strafrechtelijke definities zijn niet heilig. Nog afgezien van de vraag of deze door Hirsch Ballin verkondigde mening een feit is - quod non - .
Nee, dat doe ik niet. Ik vind alleen dat het overdreven word. Als ik bedreigd word, mijn spullen vernield, geweld tegen me gebruikt, spullen gejat als ik vreedzaam, volgens de wet, demonstreer dan hoor ik daar NIETS over.quote:
Mijn vraag is terecht.quote:Who cares? Dan was het een andere afkorting... Alsof we weten wie er precies achter zitten.
Die auto was opgeeist. Daar twijfel ik niet zo over. Echter de ALF eist ALTIJD op. Van die bekladding geen bewijs gezien.quote:Nee, die projectontwikkelaar heeft die auto in de fik gestoken, zijn muur beklad en de wethouder bedreigd... Dat zal het zijn.
Nee, dat maak jij er van. Ik vind alleen dat het overdreven word om een hele groep in dat hoekje te schuiven.quote:Maar je wenst het wel te downplayen hierboven...
Noem maar eens een lijstje op welke dat dan zijn.quote:Op maandag 28 april 2008 09:09 schreef SicSicSics het volgende:
Je vergeet dat een hoop medicatie juist wél met behulp van dierproeven is ontwikkeld!
Jawel hoor. De indicatie die met in vitro e.d. behaald kan worden is genoeg om daarna de human trials in te gaan. Dierproeven geven foute resultaten, dus onbetrouwbaar. Op diverse factoren:quote:Dierproeven zijn verder nog nodig omdat de mens simpelweg te weinig weet om alles op een andere manier, met computermodellen, te testen. Net als bijvoobreeld celkweek, we kunnen nog (lang) niet alles kweken we weten niet of de gekweekte cel hetzelfde reageerd als een gewone cel, dus we kunnen ook nog lang niet alles op deze manier testen.
Omdat er volgens jou niets anders is.. is dierproeven nog nodig?quote:Daarom is er (helaas) nog steeds wel behoefte aan dierproeven.
Laten we beginnen met 1628 toen iemand de bloedsomloop 'ontdekte' met behulp van dieren. Recentere voorbeelden zijn vaccins tegen difterie en polio, antibiotica en transplantatie!?! Enig idee hoeveel miljoenen levens dit al heeft gered? (Ironisch: Eigenlijk zou datnou juiste het grootste argument tegen dierproeven moeten zijn!quote:Op maandag 28 april 2008 10:37 schreef TechXP het volgende:
[..]
Noem maar eens een lijstje op welke dat dan zijn.
En nee.. dat iets getest is op dieren betekent niet dat het met dieren ontwikkeld is.
Nogmaals, als dat zo is, moeten ze de onderzoeks- en ontwikkelprocessen en wetgeving aanpassen. Niet de spullen van mensen vernielen en bedreigen.quote:Jawel hoor. De indicatie die met in vitro e.d. behaald kan worden is genoeg om daarna de human trials in te gaan. Dierproeven geven foute resultaten, dus onbetrouwbaar. Op diverse factoren:
- verschillend per soort
- verschillend per ras
- verschillend per leeftijdscategorie
- verschillend per individu
- verschillend per geslacht
Dat zijn al een hoop factoren van onzekerheid. Deze factoren spelen ook bij de human trials. Deze factoren nog extra toevoegen tussen het hele proces zorgt voor onbetrouwbaarheid.
Ik ben geen wetgever. Maar als de wet het voorschrijft, en het nodig wordt geacht door mensen die ervoor gestudeerd hebben, wie ben ik dan als huis tuin en keuken debater om te zeggen dat het moet stoppen omdat er betere alternatieven zijn?quote:Omdat er volgens jou niets anders is.. is dierproeven nog nodig?
Ik denk dat de redenatie niet moet liggen op 'iets anders', want de vraag die gesteld moet worden is of dierproeven de juiste resultaten geeft of niet.
Ik zei dus deskundigen. Ik ken toevallig (daar is niets toevalligs aan, maar toch) aardig wat mensen die werkzaam zijn in de farmaceutische industrie. Die de medicijnen dus ontwikkelen en exact weten hoe je dat doet.quote:Op maandag 28 april 2008 10:16 schreef TechXP het volgende:
Welke deskundige? Ik ken deskundigen die anders zeggen. Er zijn wetenschappers/artsen tegen en voor dierproeven. Dus wie heeft de waarheid?
Weet je zeker dat jouw deskundigen ook de andere argumenten kent? Of hebben ze boeken gelezen en gebruikt in hun studie geschreven door mensen die per definitie pro-dierproeven zijn? Ik denk het laatste.
Dat is hetzelfde, maar dan in minder duidelijke bewoordingen...quote:Op maandag 28 april 2008 10:29 schreef TechXP het volgende:
Nee, dat doe ik niet. Ik vind alleen dat het overdreven word.
Dus omdat dat geen nieuws is, is het ander ook geen nieuws? Vertel eens eerlijk: hoe vaak ben jij in je eigen woning bedreigd? Bedreigd ter zake van een situatie waar je niet van kan weglopen?quote:Als ik bedreigd word, mijn spullen vernield, geweld tegen me gebruikt, spullen gejat als ik vreedzaam, volgens de wet, demonstreer dan hoor ik daar NIETS over.
Wacht maar tot je een gezin hebt en jouw woning niet meer veilig lijkt. Dan piep je wel anders.quote:Dus ik vind dit echt niet zo bijzonder.
Niet ter zake doende, maar je mag de vraag stellen hoor.quote:Mijn vraag is terecht.
Nobody cares of het de ALF is geweest of een andere malloot die geen respect heeft voor andermans eigendom.quote:Die auto was opgeeist. Daar twijfel ik niet zo over. Echter de ALF eist ALTIJD op. Van die bekladding geen bewijs gezien.
Ga jij jezelf daar voor opgeven dan?quote:Op maandag 28 april 2008 10:37 schreef TechXP het volgende:
De indicatie die met in vitro e.d. behaald kan worden is genoeg om daarna de human trials in te gaan.
Dat doen de duivelsche farmaceuten danwel voor een grijpstuiver in Afrika en India, kennen ze weer over dié oneerlijke uitbuiting huilen!quote:
Ik zal hier vanavond even verder op in gaan. Wat antibiotica betreft. Peneciline was bijna er niet geweest door dieren. Gelukkig is het toch nog op mensen getest. Anders was het er niet geweest.quote:Op maandag 28 april 2008 11:04 schreef SicSicSics het volgende:
Laten we beginnen met 1628 toen iemand de bloedsomloop 'ontdekte' met behulp van dieren. Recentere voorbeelden zijn vaccins tegen difterie en polio, antibiotica en transplantatie!?! Enig idee hoeveel miljoenen levens dit al heeft gered? (Ironisch: Eigenlijk zou datnou juiste het grootste argument tegen dierproeven moeten zijn!)
Helemaal mee eens. Ik zal daarom ook niet zo snel meer protesteren bij een dierenlab, want ik denk dat zonder de wetenschappelijke discussie er geen oplossing komt.quote:Nogmaals, als dat zo is, moeten ze de onderzoeks- en ontwikkelprocessen en wetgeving aanpassen. Niet de spullen van mensen vernielen en bedreigen.
De wet is gebasseerd op een enorme krachte lobby in de tijd dat de verplichting tot dierproeven kwam. Alleen door de geschiedenis te lezen over de proefdierindustrie snap je waarom het zo gewoon is om te geloven waarom dierproeven nodig zijn. Als je navraagt wat de achterliggende argumentatie is voor die verplichting is die er gewoon niet.quote:Ik ben geen wetgever. Maar als de wet het voorschrijft, en het nodig wordt geacht door mensen die ervoor gestudeerd hebben, wie ben ik dan als huis tuin en keuken debater om te zeggen dat het moet stoppen omdat er betere alternatieven zijn?
Dat onderschat je mijn inziens. De indicatie met in vitro o.a. is genoeg om gevaar uit te sluiten, en reacties te voorspellen.quote:Voor zover ik na kan gaan zijn de alternatieven nog niet van hetzelfde niveau als 'the real deal', dus is 'the real deal' helaas nog noodzakelijk.
Zolang het op dieren getest is niet.quote:
Ik heb me er ook sterk in verdiept.quote:Op maandag 28 april 2008 12:16 schreef DS4 het volgende:
Ik zei dus deskundigen. Ik ken toevallig (daar is niets toevalligs aan, maar toch) aardig wat mensen die werkzaam zijn in de farmaceutische industrie. Die de medicijnen dus ontwikkelen en exact weten hoe je dat doet.
Nee, want het overdrijven slaat op dat ze praten in meervoud terwijl het niet meerdere keren gebeurd is.quote:Op maandag 28 april 2008 12:21 schreef DS4 het volgende:
Dat is hetzelfde, maar dan in minder duidelijke bewoordingen...
De tegenstander heeft persoonlijke gegevens van mij gepubliceerd op intern, bedreigingen gestuurd via email en via fora. Ik en anderen hebben te maken gehad met geweld. Een kennis van mij is bijna doodgeslagen. En mijn spullen zijn gejat en vernield.quote:Dus omdat dat geen nieuws is, is het ander ook geen nieuws? Vertel eens eerlijk: hoe vaak ben jij in je eigen woning bedreigd? Bedreigd ter zake van een situatie waar je niet van kan weglopen?
Je begrijpt me verkeerd. Het is niet goed te praten die bedreigingen e.d., maar het is niet bijzonder vind ik omdat ik een selectiviteit zie van politiek en media.quote:Wacht maar tot je een gezin hebt en jouw woning niet meer veilig lijkt. Dan piep je wel anders.
Ik vind het wel belangrijk. Weet je dat aantal projecten ook al niet van de grond kwamen op dezelfde plek waar dat science link zou komen? Dat vind ik wel een belangrijk gegeven in de discussie.quote:Nobody cares of het de ALF is geweest of een andere malloot die geen respect heeft voor andermans eigendom.
Je loopt om de vraag heen (al dan niet bewust): als het NIET meer op dieren is getest, ga jij je dan opgeven?quote:
6 jaar studie aan de uni vergelijken met jouw verdieping acht ik lachwekkend...quote:
De industrie heeft m.i. baat bij het niet meer hoeven te doorlopen van overbodige proeven. Dus leg het mij eens uit waarom ze belang hebben bij de dierproeven?quote:De farma industrie daar zitten veel mensen die opgeleid zijn met literatuur geschreven door dierproefnemers die baat hebben bij dat het blijft bestaan. Ik kan daarom niet erg vertrouwen in de objectiviteit.
Dat sluit ik niet uit nee. Alleen ik heb een druk leven. Dus niet zoveel tijd voor heel veel van die human trials.quote:Op maandag 28 april 2008 13:06 schreef DS4 het volgende:
Je loopt om de vraag heen (al dan niet bewust): als het NIET meer op dieren is getest, ga jij je dan opgeven?
Ik verdiep me er jaren in. Daarnaast zijn mijn bronnen ook wetenschappelijk. Net zoals jouw bronnen.quote:Op maandag 28 april 2008 13:08 schreef DS4 het volgende:
6 jaar studie aan de uni vergelijken met jouw verdieping acht ik lachwekkend...
Dat kan ik wel uitleggen. Kan dat alleen niet nu doen. Aangezien ik aan het werk ben, dus lange teksten kan ik nu niet schrijven. Maar kort maar krachtig gaat het om een diepgewortelde gewoonte en een industrie waarin iedereen op elkaar verdient. Daarnaast heb je nog de verplichting tot het doen van proeven.quote:De industrie heeft m.i. baat bij het niet meer hoeven te doorlopen van overbodige proeven. Dus leg het mij eens uit waarom ze belang hebben bij de dierproeven?
Het wordt toch een stukje risicovoller als men tests op dieren overslaat en rechtstreeks de mens als proefkonijn gebruikt.quote:Op maandag 28 april 2008 14:09 schreef TechXP het volgende:
[..]
Dat sluit ik niet uit nee. Alleen ik heb een druk leven. Dus niet zoveel tijd voor heel veel van die human trials.
Daarnaast ligt het aan het medicijn wat uitgetest zou moeten worden. En de ingredienten.
Het zullen wel vooral studenten blijven die zich aanmelden voor zoiets, zoals nu ook gebeurd. Verdient nl. wel goed.
Met andere woorden: zeer waarschijnlijk niet. Dat is dan wel lekker makkelijk praten.quote:Op maandag 28 april 2008 14:09 schreef TechXP het volgende:
Dat sluit ik niet uit nee. Alleen ik heb een druk leven. Dus niet zoveel tijd voor heel veel van die human trials.
Daarnaast ligt het aan het medicijn wat uitgetest zou moeten worden. En de ingredienten.
Het zullen wel vooral studenten blijven die zich aanmelden voor zoiets, zoals nu ook gebeurd. Verdient nl. wel goed.
Mijn bronnen kunnen mij een overtuigend verhaal geven waarom dierenproeven nodig zijn. Een van mijn bronnen ken ik nog uit het studentenhuis. Iemand die een spin oppakte en buiten zette. En zelfs die geeft aan dat dierenproeven echt nodig zijn....quote:Op maandag 28 april 2008 14:13 schreef TechXP het volgende:
Ik verdiep me er jaren in. Daarnaast zijn mijn bronnen ook wetenschappelijk. Net zoals jouw bronnen.
Ik hoor die uitleg graag. Ik wacht af.quote:Dat kan ik wel uitleggen.
Als ik een schakel niet meer nodig heb in mijn bedrijven flikker ik ze eruit, want ik geef niet graag geld uit aan onnodige zaken. Dit argument treft dus geen doel.quote:Maar kort maar krachtig gaat het om een diepgewortelde gewoonte en een industrie waarin iedereen op elkaar verdient.
Ik heb als automobilist de verplichting om op onlogische momenten niet harder te rijden dan 60 km/u. Maar ik verdedig dat beleid allerminst. Wederom treft dit argument geen doel.quote:Daarnaast heb je nog de verplichting tot het doen van proeven.
Nee, juist niet. Dierproeven zorgen juist voor extra risico voor de mens. Het verleden laat zien dat er een hoop mis kan gaan met dierproeven. Heel veel medicatie gaat dan ook snel weer van de markt of word opnieuw gelabeld.quote:Op maandag 28 april 2008 14:13 schreef Monolith het volgende:
Het wordt toch een stukje risicovoller als men tests op dieren overslaat en rechtstreeks de mens als proefkonijn gebruikt.
Hoezo? Die testen moeten gedaan worden. En mensen die geld met die manier willen verdienen kunnen zich aanmelden. Ik heb de tijd daar niet voor. Ik sluit het ook weer niet uit.quote:Op maandag 28 april 2008 15:11 schreef DS4 het volgende:
Met andere woorden: zeer waarschijnlijk niet. Dat is dan wel lekker makkelijk praten.
Natuurlijk, een extra test zorgt voor meer risico...quote:Op maandag 28 april 2008 20:27 schreef TechXP het volgende:
Dierproeven zorgen juist voor extra risico voor de mens.
Radar... als er nu iets onbetrouwbaar op t.v. is, dan is het wel heks Hertsenberg.quote:PS. Kijk straks ook naar TROS radar. Daar gaat het over de farma industrie. Is denk wel interessant voor de mensen die hier in dit topic reageren.
Sorry, maar wat heeft die spin er mee te maken. Niet veel m.i.quote:Op maandag 28 april 2008 15:18 schreef DS4 het volgende:
Mijn bronnen kunnen mij een overtuigend verhaal geven waarom dierenproeven nodig zijn. Een van mijn bronnen ken ik nog uit het studentenhuis. Iemand die een spin oppakte en buiten zette. En zelfs die geeft aan dat dierenproeven echt nodig zijn....
Ik ben een dierenactivist. Maar een dierenactivist is niet perse wetenschappelijk tegen dierproeven. Er zijn er genoeg die ook nog de mening zijn toegedaan dat het voor medicijnen wel nodig is.. maar dat het ethisch onjuist is. De meeste activisten hanteren ook de ethische invalshoek en niet zozeer de wetenschappelijke.quote:Jij daarentegen bent een dierenactivist (toch?) en als zodanig zul je, gelet op het feit dat jij een door jou zeer gewenste conclusie verkondigt, met meer moeten komen dan wat je nu poneert. Je hebt nl. wel erg veel zaken tegen.
Ik zal straks ook nog ingaan op een ander stuk, dan neem ik dat direct mee.quote:Ik hoor die uitleg graag. Ik wacht af.
Tuurlijk. Alleen gaat het hier om een industrie die niet zonder elkaar kan. En wanneer het ene wegvalt de ander ook niet meer kan profiteren en ze zelf de dupe worden. Ze zullen dus niet zomaar zichzelf opheffen.quote:Als ik een schakel niet meer nodig heb in mijn bedrijven flikker ik ze eruit, want ik geef niet graag geld uit aan onnodige zaken. Dit argument treft dus geen doel.
Als die test fouttieve resultaten geeft wel ja. En zeker als men die resultaten meteen op de mens extrapoleert.quote:Op maandag 28 april 2008 21:16 schreef DS4 het volgende:
Natuurlijk, een extra test zorgt voor meer risico...![]()
Kom op zeg. Wel alles op zijn minst objectief benaderen he..quote:Radar... als er nu iets onbetrouwbaar op t.v. is, dan is het wel heks Hertsenberg.
Prima en moet je vooral doen als dat goed voelt, maar waarom praat je geweld en vernieling van eigendom goed, of verzwak je op z'n minst die acties?quote:Op maandag 28 april 2008 21:20 schreef TechXP het volgende:
Ik ben een dierenactivist.
Nog steeds in afwachting...quote:Op maandag 28 april 2008 21:20 schreef TechXP het volgende:
Ik zal straks ook nog ingaan op een ander stuk, dan neem ik dat direct mee.
Dat is dus gelul. Als er geen proefdierindustrie meer (nodig) is, dan merkt de farmaceutische industrie dat alleen in gestegen winsten, dankzij gedaalde kosten.quote:Tuurlijk. Alleen gaat het hier om een industrie die niet zonder elkaar kan. En wanneer het ene wegvalt de ander ook niet meer kan profiteren en ze zelf de dupe worden. Ze zullen dus niet zomaar zichzelf opheffen.
Onzin. Uit beider tests kan een no-go komen. Als die niet uit test 1 komt, dan is het toevoegen van test 2, zelfs als deze een verkeerd resultaat geeft, niet risicoverhogend.quote:Op maandag 28 april 2008 21:21 schreef TechXP het volgende:
Als die test fouttieve resultaten geeft wel ja.
Ik praat ze niet goed. Ik keur ze af. Dat was toch duidelijk?quote:Op vrijdag 2 mei 2008 15:32 schreef Boze_Appel het volgende:
Prima en moet je vooral doen als dat goed voelt, maar waarom praat je geweld en vernieling van eigendom goed, of verzwak je op z'n minst die acties?
Dat ben ik zeker met je eens. Dat zou het in essentie ook moeten zijn. Echter heb je daar zeker uitzonderingen op. Zoals in de 2e wereldoorlog waarin het verzet echt niet met woorden ergens tegen in kon gaan. Daar werd door dat verzet geweld gebruikt. Een ander voorbeeld is gandhi die ook niet zozeer met woorden en argumenten kwam, maar met burgelijk ongehoorzaamheid om de onderdrukkers te breken.quote:Als jij staat waar je voor staat en goede argumenten hebt kan je mensen met woorden overtuigen. Als het met geweld moet dan zijn je argumenten niet zuiver genoeg.
Correct opgemerkt. Ik moet ook tijd zien te vinden tussen mijn drukke werkzaamheden door. Een goed onderbouwde doordachte reactie kost natuurlijk tijdquote:Op vrijdag 2 mei 2008 16:05 schreef DS4 het volgende:
Nog steeds in afwachting...
Dat zou je denken ja. Maar de factoren die daarvoor moeten zorgen zijn er nu niet. Heel veel fondsen geloven heilig in dierproeven. Dierproefcentra en onderwijsinstellingen krijgen uit die fondsen enorm veel miljarden euros/dollars. Een heel klein procentje gaat naar epidemiologische onderzoeken en klinisch onderzoek. Is een beetje raar natuurlijk.quote:Dat is dus gelul. Als er geen proefdierindustrie meer (nodig) is, dan merkt de farmaceutische industrie dat alleen in gestegen winsten, dankzij gedaalde kosten.
Maar wel degelijk. De volgorde is: dierproeven - human trials (in principe 4 fasen in deze categorie)quote:Op vrijdag 2 mei 2008 16:07 schreef DS4 het volgende:
Onzin. Uit beider tests kan een no-go komen. Als die niet uit test 1 komt, dan is het toevoegen van test 2, zelfs als deze een verkeerd resultaat geeft, niet risicoverhogend.
Het zou alleen zo kunnen zijn dat ten onrechte uit test 2 ook een no-go komt.
Weer een reden voor de farmaceutische industrie om die tests af te willen schaffen...
Dat is precies de reden: caféruzie is geen nieuws, totdat er een dode valt. Geen voorrang verlenen is geen nieuws, totdat er een dode (of zeer zwaar gewonde) valt.quote:
We hadden het over risicoverhogend en ook al heb je hier in theorie gelijk, het is geen vorm van risicoverhogend.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 03:14 schreef TechXP het volgende:
Wanneer men dierproeven doet en deze geeft een no-go, dan heb je kans dat dit product wel op mensen goed zou werken. Het kan hier dus goede medicatie tegen houden.
Zonder de dierproef krijg je geen no-go meer met deze proef, hoogstens de go die je al hebt als je de proef overslaat. Dus: niet risicoverhogend.quote:Wanneer deze hier de go krijgt dan kan het goed of fout gaan bij mensen.
Even voor de goede orde: epidemiologische onderzoeken behoren tot de meest onbetrouwbare onderzoeken, dus dat daar geen cent naar gaat: prima (helaas gaat daar ook geld naartoe). Klinisch onderzoek wordt weldegelijk fiks gesponsord. Dat gaat niet maar om enkele tientallen miljoenen, dus ik moet constateren dat je hier onjuiste info verschaft.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 03:07 schreef TechXP het volgende:
Dat zou je denken ja. Maar de factoren die daarvoor moeten zorgen zijn er nu niet. Heel veel fondsen geloven heilig in dierproeven. Dierproefcentra en onderwijsinstellingen krijgen uit die fondsen enorm veel miljarden euros/dollars. Een heel klein procentje gaat naar epidemiologische onderzoeken en klinisch onderzoek. Is een beetje raar natuurlijk.
Alsof wetenschappers gewoontedieren zijn... Echt, dit is zo'n onzinargument.quote:Daarnaast is het nemen van dierproeven nog erg een gewoonte
Nee, ze zijn nog steeds aansprakelijk.quote:Farmabedrijven kunnen nu makkelijk verwijzen naar dierproeven als er iets fout gaat.
Nee hoor. Als het mis gaat, dan kunnen de claims gewoon komen.quote:Dus dierproeven zijn ook deels een soort garantie voor die bedrijven.
Alleen heb je het nu over niet bestaande factoren...quote:Maar dat is nu niet het geval door die factoren die meespelen.
De farmaceutische industrie is een geweldige grote business. En die zou zich zo laten misleiden, terwijl iemand als jij (en dat bedoel ik niet denigrerend voor de goede orde) die informatie gewoon hebt?quote:Daarnaast speelt nog steeds een rol dat er een cirkel is van winst maken.
Nou, dat lijkt me niet. Het hangt wel degelijk van het slachtoffer af (en wie zich daarmee kan identificeren). Als een bepaald slachtoffer al een beklad huis krijgt is het al voorpaginanieuws, maar als een ander (voorwaarde: niet doorsnede) persoon met een stalen buis bewerkt wordt, om even op de bewering van Tech-XP in te gaan, komt het niet in het nieuws.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 09:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is precies de reden: caféruzie is geen nieuws, totdat er een dode valt. Geen voorrang verlenen is geen nieuws, totdat er een dode (of zeer zwaar gewonde) valt.
Dat heeft dus niet te maken met activist zijn.
Dat verklaart niet de ophef rondom gewelddadigheden tegenover dierproeflabs.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 09:14 schreef DS4 het volgende:
Dat is precies de reden: caféruzie is geen nieuws, totdat er een dode valt. Geen voorrang verlenen is geen nieuws, totdat er een dode (of zeer zwaar gewonde) valt.
Dat heeft dus niet te maken met activist zijn.
Terrorisme is nu eenmaal een hot issue.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 12:31 schreef TechXP het volgende:
[..]
Dat verklaart niet de ophef rondom gewelddadigheden tegenover dierproeflabs.
Jawel. Doordat er een groot vertrouwen gelegd word in dierproeven als een indicator voor mensen verhoogt het risico op een mislukking bij mensne. Ze volgen geheel de leer van Claude Bernard dat dieren meer mens zijn dan mensen zelf. Dit zeggen de proefdiermensen keer op keer. Dat is ergens ook weer raar, omdat er in sommige handboeken voor dierproeven wel staat dat er voorzichtigheid moet worden gehouden bij het overzetten van dierproefresultaten omdat de resultaten onbetrouwbaar zijn.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 09:18 schreef DS4 het volgende:
We hadden het over risicoverhogend en ook al heb je hier in theorie gelijk, het is geen vorm van risicoverhogend.
Hoe bedoel je dit nu precies? Omdat de dierproef er al is is het niet risicoverhogend?quote:Zonder de dierproef krijg je geen no-go meer met deze proef, hoogstens de go die je al hebt als je de proef overslaat. Dus: niet risicoverhogend.
Ik ben benieuwd naar je onderbouwing dat epidemiologisch onderzoek onbetrouwbaar is.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 09:25 schreef DS4 het volgende:
Even voor de goede orde: epidemiologische onderzoeken behoren tot de meest onbetrouwbare onderzoeken, dus dat daar geen cent naar gaat: prima (helaas gaat daar ook geld naartoe). Klinisch onderzoek wordt weldegelijk fiks gesponsord. Dat gaat niet maar om enkele tientallen miljoenen, dus ik moet constateren dat je hier onjuiste info verschaft.
Ja. Maar sowieso zijn mensen gewoontedieren. Dat is niet zo moeilijk te bevatten toch. Vroeger en nu nog steeds eet men vlees als een gewoonte naast de aardappelen en groenten. Is maar een simpel voorbeeldje, maar men kan daar niet zo goed van af. Vooral de oudere generatie.quote:Alsof wetenschappers gewoontedieren zijn... Echt, dit is zo'n onzinargument.
Tuurlijk, maar dierproeven is een goede manier om die verantwoordelijkheid af te schuiven. Het is een verdedigingsmechanisme voor die bedrijven.quote:Nee, ze zijn nog steeds aansprakelijk.
Ik zeg ook niet dat die claims niet kunnen komen. Het is echter een beschermend geheel als ze kunnen verwijzen naar iets wat bedrijven moeten doen om de veiligheid te testen. Daardoor moet men na die testen de goedkeuring geven.quote:Nee hoor. Als het mis gaat, dan kunnen de claims gewoon komen.
Dat zeg jij. Ik ben benieuwd naar je onderbouwde tegenargumenten.quote:Alleen heb je het nu over niet bestaande factoren...
Heeft niets met misleiden te maken. Zoals ik eerder al eens gezegd heb zou je de geschiedenis moeten kennen om te weten hoe deze industrie is ontstaan. De hele industrie bevat allerlei banen die bestaan vanwege de andere, en allerlei bedrijven verdienen aan elkaar.quote:De farmaceutische industrie is een geweldige grote business. En die zou zich zo laten misleiden, terwijl iemand als jij (en dat bedoel ik niet denigrerend voor de goede orde) die informatie gewoon hebt?
Dat geloof je toch zelf niet?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |