Nou ja, volgens Kjew moeten we niets tegen terrorisme doen en jij vind dat ik dit moet goedpraten. Ik ben het daar niet mee eens, zoals ik in mijn bericht al schrijf, en ik vind het een naïeve en onverantwoorde suggestie.quote:Op woensdag 16 april 2008 13:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Vind je het grappig om net te doen alsof je dom bent?
Jij bent intelligent genoeg om te weten dat de post sarcastisch bedoeld was en je dus moet lezen dat de mening die hij verkondigt niet die van hem is. Dus doe niet zo flauw.quote:Op woensdag 16 april 2008 13:42 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, volgens Kjew moeten we niets tegen terrorisme doen en jij vind dat ik dit moet goedpraten. Ik ben het daar niet mee eens, zoals ik in mijn bericht al schrijf, en ik vind het een naïeve en onverantwoorde suggestie.
Je staat zo snel weer buiten.quote:Op woensdag 16 april 2008 13:42 schreef Yildiz het volgende:
Dat is onduidelijk, maar wat is er dan zo lastig aan mensen gewoon te veroordelen op hun bewezen geachtte misdaden?
Het is triest dat het zo ver heeft kunnen komen dat activisten door middel van geweld, vernieling en bedreiging de start van dit project hebben kunnen tegengaan. Tuig dat de democratische rechtsstaat niet respecteert, mag wat mij betreft met alle mogelijke middelen worden bestreden.quote:Hogere straf voor dierenactivist
Minister Hirsch Ballin verhoogt de strafmaat voor dierenactivisten die zich schuldig maken aan strafbare feiten. Nu is de maximale straf negen maanden. Hoe hoog de straffen worden, is nog niet bekend.
Hirsch Ballin verhoogt de straffen naar aanleiding van de commotie over het Sciencelink-project in Venray. De oprichting daarvan kwam niet van de grond door acties van dierenactivisten.
Minister Ter Horst laat onderzoeken of aan dierenactivisten een gebiedsverbod kan worden opgelegd. Ze wil dat regelen in dezelfde wet die het mogelijk maakt om hooligans aan te pakken
Bronquote:Dierenterrorisme: Venray stopt met Science Link
Dierenactivisten hebben met hun dreigementen hun zin gekregen: nadat eerder al de projectontwikkelaar zijn handen van het bedrijvenproject Science Link had afgetrokken, heeft nu de gemeente Venray besloten het hele project af te blazen.
'Fantastisch'
Een woordvoerder van de Anti Dierproeven Coalitie (ADC) reageerde dinsdagmiddag verheugd. ‘Fantastisch,’ noemde hij het nieuws. Een door de ADC georganiseerde demonstratie tegen Sciencelink woensdag tijdens de conferentie Biomedica 2008 in Maastricht gaat waarschijnlijk niet door, zei hij.
De gemeente Venray stopt met het project en kiest voor een alternatief concept.
Bedreigd
De kansen van het technologiecentrum voor zogenoemde ‘life sciences’ worden bedreigd door acties van dierenactivisten, heeft de gemeente laten weten.
Eerder stapte projectmanagementbureau Van der Looy al uit het project wegens een ‘onacceptabel dreigende houding’ van dierenterroristen.
Dierproeven
Volgens de tegenstanders was het de bedoeling dat er op het nieuwe bedrijventerrein dierproeven gehouden zouden worden.
Volgens wethouder Lei Heldens bestaat er nog steeds belangstelling uit de branche maar duurt het te lang voordat er concrete toezeggingen komen. Bovendien vreest hij hoge kosten voor de beveiliging van het bedrijvenpark.
Overheidstaak
‘Voor Venray gaat dat te ver. De maatschappelijke kosten zijn zo hoog dat ik die niet verantwoorden kan. Landelijk moeten er maatregelen worden genomen,' aldus de wethouder.
'In Engeland heeft de regering al maatregelen als gebiedsverboden ingevoerd om de ontwikkeling van life science mogelijk te maken. In Nederland is dit blijkbaar ook nodig. Hier ligt een taak voor de rijksoverheid.'
Dat bewijs jij inderdaad met jouw post.quote:Op donderdag 17 april 2008 19:55 schreef ouderejongere het volgende:
Ik denk dat heel veel mensen niet het verschil begrijpen tussen terreur en verzet.
Dus ook pol is al zo links verpest, gaat lekker hier op fokquote:Op donderdag 17 april 2008 22:17 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
TT aangepast na het lezen van de uiteenzetting van Yildiz.
Alles onder de verzamelterm terrorisme schuiven is wel zo triest.
Jij bent ook een stuk tuig als je dit goedkeurt. Dit is geen verzet, dit zijn terroristische activiteitenquote:Op donderdag 17 april 2008 19:55 schreef ouderejongere het volgende:
Ik denk dat heel veel mensen niet het verschil begrijpen tussen terreur en verzet.
Als de gemeente het plan heeft om in jouw straat een afkickcentrum voor drugsverslaafden te openen heb je dat maar te accepteren, zo niet, dan ben je een terrorist.
Het Verzet heeft gewonnen, het is goed dat mensen zich verzetten tegen dierenmishandeling. Dit is een goede ontwikkeling. Het is onmogelijk om ieder bestuurspersoon te beveiligen. Het is (in mijn voorbeeld) veel effectiever om de wethouder van Ruimtelijke Ordening thuis met een bezoekje te vereren dan protestbrieven te schrijven die toch 100% zeker met een afwijzing worden teruggestuurd.
Dat jij niet weet hoe je het via de normale weg zou kunnen aanpakken betekent nog niet dat het gedrag van dat tuig is goed te keuren. Als iedereen zich maar met geweld gaat verzetten tegen zaken waar die het niet mee eens is dan wordt het gezellig hier. Jij kunt beter verhuizen naar een of andere anarchistisch achtergesteld land, waar jouw paupermethoden geaccepteerd zijn.quote:Op donderdag 17 april 2008 19:55 schreef ouderejongere het volgende:
Als de gemeente het plan heeft om in jouw straat een afkickcentrum voor drugsverslaafden te openen heb je dat maar te accepteren, zo niet, dan ben je een terrorist.
Het Verzet heeft gewonnen, het is goed dat mensen zich verzetten tegen dierenmishandeling. Dit is een goede ontwikkeling. Het is onmogelijk om ieder bestuurspersoon te beveiligen. Het is (in mijn voorbeeld) veel effectiever om de wethouder van Ruimtelijke Ordening thuis met een bezoekje te vereren dan protestbrieven te schrijven die toch 100% zeker met een afwijzing worden teruggestuurd.
Je hoeft het niet te accepteren, je mag het er prima mee oneens zijn. Je mag via de gebruikelijke kanalen ook nog wel je ongenoegen uitspreken etc etc... Maar als je het niet accepteerd en je steekt het het gebouw in de fik/gaat ambtenaren + familie met de dood bedreigen/gaat investeerdeers bedreigen/gaat huizen bekladden... dan ben je in jouw ogen een 'verzetsheld'!?!quote:Op donderdag 17 april 2008 19:55 schreef ouderejongere het volgende:
WTF!!!quote:Het Verzet heeft gewonnen, het is goed dat mensen zich verzetten tegen dierenmishandeling. Dit is een goede ontwikkeling. Het is onmogelijk om ieder bestuurspersoon te beveiligen. Het is (in mijn voorbeeld) veel effectiever om de wethouder van Ruimtelijke Ordening thuis met een bezoekje te vereren dan protestbrieven te schrijven die toch 100% zeker met een afwijzing worden teruggestuurd.
Dierenmishandeling is wel netjes?quote:Op vrijdag 18 april 2008 09:49 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
WTF!!!Het is goed dat mensen zich verzetten tegen dierenmishandeling, prima... Maar doe dat wel op een nette manier! Als ik last heb van een stel veganistische krakers bij mij om de hoek is het ook sneller om het gebouw in de fik te steken en 'de ratten uit te roken'... maar dat mag niet, dus dat doe ik niet!
Hoe wil je het rond uit criminele en bedreigende gedrag dan noemen?quote:Op donderdag 17 april 2008 22:17 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Alles onder de verzamelterm terrorisme schuiven is wel zo triest.
Een schokkende suggestie: "crimineel en bedreigend gedrag".quote:Op zaterdag 19 april 2008 00:17 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Hoe wil je het rond uit criminele en bedreigende gedrag dan noemen?
Het zijn maar dieren. Soms zijn wat proeven nodig in het belang van de mensheidquote:Op vrijdag 18 april 2008 19:30 schreef ouderejongere het volgende:
Dierenmishandeling is wel netjes?
Volkomen irrelevant gelul. Verzet in WO2 heeft niks te maken met dit dierenactivisten-terrorisme.quote:Mijn opa heeft in het Verzet gezeten, mede dank zij hem leef jij nu in vrijheid. Hadden we in '40-'45 moeten zeggen: "alstublieft lieve Duitsers, ga weg en laat onze joden met rust."
Mijn opa heeft moffen ter dood gebracht en onderduikers in huis gehad, in 40-45 waren dat 'terroristische activiteiten'.
Jij vindt het toch ook fijn dat jij als je ziek bent medicijnen krijgt? Zeik dan niet over dierenmishandeling in dezen. Want dat woord dekt de lading niet.quote:
Je moet toch wel aardig ziek in je hoofd zijn als je dit wil vergelijken met de terreur van dierenrechtenorganisaties...quote:Mijn opa heeft in het Verzet gezeten, mede dank zij hem leef jij nu in vrijheid. Hadden we in '40-'45 moeten zeggen: "alstublieft lieve Duitsers, ga weg en laat onze joden met rust."
Mijn opa heeft moffen ter dood gebracht en onderduikers in huis gehad, in 40-45 waren dat 'terroristische activiteiten'.
Wat een selectieve verontwaardiging. Het bedreigen van mensen om te zorgen dat ze uit een project stappen vind jij onzin om onder terrorisme te scharen, terwijl het Wetboek van Strafrecht er (onder meer) de volgende definitie aan hangt:quote:Op zaterdag 19 april 2008 00:20 schreef Yildiz het volgende:
Vanochtend gaf Marianne Thieme, in het programma goedemorgen Nederland op Nederland 1 ook al aan het onzin te vinden om dit onder terrorisme te scharen. En dat terwijl ze -geheel tegen in dit topic sporadisch toegepaste logica- wél tegen die bedreigingen was.
Maak het dan af en link politiek zelf nog even aan terrorisme.quote:Op zaterdag 19 april 2008 08:30 schreef DS4 het volgende:
Als we dan toch puntjes op de i willen zetten...
Ik geloof niet dat terreur altijd een politiek doel nastreeft. Ik denk dat het vaak ook gewoon heel plat over macht gaat.quote:Op zaterdag 19 april 2008 08:54 schreef Boze_Appel het volgende:
Maak het dan af en link politiek zelf nog even aan terrorisme.
Nee, maar volgens de definities doet de politiek zelf aan terrorisme.quote:Op zaterdag 19 april 2008 09:00 schreef DS4 het volgende:
Ik geloof niet dat terreur altijd een politiek doel nastreeft. Ik denk dat het vaak ook gewoon heel plat over macht gaat.
Het zijn maar mensen die bedreigd worden, nou en? Het zijn toch rechtse mensen die belasting ontwijken.quote:Op zaterdag 19 april 2008 00:28 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het zijn maar dieren. Soms zijn wat proeven nodig in het belang van de mensheid
Wat ben jij een goede debater!quote:Volkomen irrelevant gelul. Verzet in WO2 heeft niks te maken met dit dierenactivisten-terrorisme.
Vandaar dat het kabinet in zet op het verzekeren van dierproeven.quote:
Als je de holocaust wil vergelijken met dierproeven, dan ben je niet goed bij je hoofd. Netter kan ik het niet brengen. Walgelijk.quote:Dit is weldegelijk verzet! Joden hadden ook hulp nodig, omdat zij het zelf niet konden redden zonder hulp van helden. Dieren hebben ook hulp nodig van helden.
Dierproeven zijn volop nuttig. Allerlei medicijnen kunnen prima eerst getest worden op ze. En het zijn slechts dieren die gewoon sneuvelen in het belang van de ver boven hen staande mensheid.quote:Op zaterdag 19 april 2008 19:36 schreef ouderejongere het volgende:
Het zijn maar mensen die bedreigd worden, nou en? Het zijn toch rechtse mensen die belasting ontwijken.
Dierenproeven zijn zinloos. Elk dier (waaronder ook de mens) reageert heel anders op medicijnen en de meeste ziektes zijn soort-gerelateerd.
[..]
Het is geen verzet, het zijn terroristische activiteitenquote:Wat ben jij een goede debater!
Dit is weldegelijk verzet! Joden hadden ook hulp nodig, omdat zij het zelf niet konden redden zonder hulp van helden. Dieren hebben ook hulp nodig van helden.
Typisch links standaardtrucje, een WO2 vergelijking erbij slepen.quote:Op zaterdag 19 april 2008 19:53 schreef DS4 het volgende:
Als je de holocaust wil vergelijken met dierproeven, dan ben je niet goed bij je hoofd. Netter kan ik het niet brengen. Walgelijk.
Nee, het is niet links, maar onbeschoft, belachelijk, idioot, banaal, walgelijk, enz. En schop onder z'n hol moet hij krijgen, met dit soort onzin. Daar is niets links aan.quote:Op zaterdag 19 april 2008 19:57 schreef __Saviour__ het volgende:
Typisch links standaardtrucje, een WO2 vergelijking erbij slepen.
Wat een zieke vergelijking. Hoe kun je mensen gelijkstellen aan dieren. Ik denk dat je vroeger heel erg gepest werd, en dat je dan na school steeds je hart ging luchten bij je konijn (in kooi/gevangenschap). Parkeer je Prius lekker in het bos en ga daar dan wonen.quote:Op zaterdag 19 april 2008 19:36 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Dit is weldegelijk verzet! Joden hadden ook hulp nodig, omdat zij het zelf niet konden redden zonder hulp van helden. Dieren hebben ook hulp nodig van helden.
Dat zeg ik toch niet?quote:Op vrijdag 18 april 2008 19:30 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Dierenmishandeling is wel netjes?
Ben je nou echt dieren- en milieucriminaltiteit aan het goedpraten over de lijken van miljoenen onschuldige mensen!?! Je betn echt nog walgelijker dan ik dacht!quote:Mijn opa heeft in het Verzet gezeten, mede dank zij hem leef jij nu in vrijheid. Hadden we in '40-'45 moeten zeggen: "alstublieft lieve Duitsers, ga weg en laat onze joden met rust."
Prima, maar doe dat dan niet door middel van bedreiging en intimidatie!quote:Het wordt tijd dat mensen worden wakkergeschud en dat wij alle dieren met respect behandelen, niet alleen maar ons bekommeren om ons eigen hondje/poesje.
Bronquote:AIVD: Terreurdreiging in Nederland neemt toe
De terreurdreiging in Nederland is in 2007 weer toegenomen. Ook zullen er steeds meer acties door dierenterroristen, zoals onlangs in Venray, worden gevoerd.
Spionage in Nederland
Uit het verslag van de AIVD blijkt overigens ook dat China, Rusland en ‘enkele andere landen’ zich schuldig maken aan spionage in Nederland.
De dienst heeft vorig jaar ‘een aantal' buitenlandse spionnen ‘bewogen terug te gaan' naar hun land van herkomst. Ze hadden allemaal een diplomatieke status, aldus Bouman. Russische geheim agenten proberen in Nederland vooral informatie te verzamelen over de energiesector.
Dat blijkt uit het jaarverslag 2007 van de AIVD.
Dreiging
Hierin staat dat terreurnetwerk Al-Qa’ida in Nederland en andere westerse landen aan invloed wint.
‘We constateren dat de dreiging voor Nederland ook is toegenomen,’ vertelde het nieuwe hoofd van de AIVD, Gerard Bouman, in een toelichting op het verslag.
Rekruteren
Volgens de inlichtingendienst is de kern van het terreurnetwerk in Afghanistan en Pakistan zich aan het herstellen en heeft dat ook gevolgen voor Nederland.
Verder blijkt uit het verslag dat de radicale moslimnetwerken steeds vaker mogelijke terroristen voor strijd in Westerse landen rekruteren.
Tegelijkertijd constateert de AIVD dat het afgelopen jaar vanuit Nederland geen mensen naar deze landen zijn gereisd om strijd te voeren. De dienst noemt het voorstelbaar dat dit in de toekomst wel gebeurt.
Dierenterrorisme
Ook van het dierenterrorisme gaat steeds meer dreiging uit, aldus de AIVD. Zo is het ‘succes’ van de dierenactivisten onlangs in Venray rechtstreeks toe te schrijven aan een intensivering van de acties.
Onlangs stopte de gemeente Venray definitief met Science Link, een bedrijventerrein voor biotechnologie- en farmacieondernemingen. De deelnemers aan het project waren bedreigd door dierenactivisten.
De campagne tegen Science Link is volgens de AIVD gevoerd door de Anti Dierproeven Coalitie (ADC), een afsplitsing van Respect voor Dieren.
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 20:28 schreef Yildiz het volgende:
Vandaag dierenactivisten als terroristen bestempelen, morgen de bakkers.
Het woord 'terrorist' verliest met de dag waarde. [..]
Zo selectief vind ik het niet, ik ging in op de OP, niet op een willekeurige user. Dan ben ik nl. wel even bezig.quote:Op zaterdag 19 april 2008 08:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou kun je er best over twisten wat er precies wel en precies niet onder valt (er zijn meerdere definities), maar als je hier een punt van maakt en je rept met geen woord over het er met de haren bijslepen van de jodenvervolging en het verzet in de tweede wereldoorlog, alsof dat hetzelfde is als de terreur van dierenactivisten... beetje vreemd.
Nog afgezien van het feit dat strikt genomen het verzet terrorisme is, alleen wordt een gerechtvaardigde vrijheidsstrijd van een volk (gerechtvaardigd: blootstaan aan ernstige onderdrukking) in het algemeen niet gezien als terrorisme.
Als we dan toch puntjes op de i willen zetten...
Nu wordt er nog geprotesteerd met als gevolg dat de helft van voorgenomen projecten wordt afgeblazen (de andere helft gaat wel door). Als protesteren niet meer mag zullen burgers zich wel op een andere manier verzetten.quote:Op woensdag 23 april 2008 20:15 schreef __Saviour__ het volgende:
Zulke bouwprojecten moeten ook een stuk sneller. Nu kan dat milieutuig het iedere keer weer laten uitstellen met hun gejank. Zulke clubjes moeten gewoon buitenspel worden gezet.
Goed uitgevoerde bouwprojecten worden zelden gehinderd door deze 'professionele bezwaarmakers' waar je op doelt. Als een overheid, al dan niet een rijkswaterstaat, provincie, gemeente, bouwbedrijf of welke instantie dan ook fouten maakt, zou iemand daar dan geen bezwaar tegen mogen maken?quote:Op woensdag 23 april 2008 20:15 schreef __Saviour__ het volgende:
Zulke bouwprojecten moeten ook een stuk sneller. Nu kan dat milieutuig het iedere keer weer laten uitstellen met hun gejank. Zulke clubjes moeten gewoon buitenspel worden gezet.
Misschien moeten de straffen ter zake eens toenemen. Kijken of dat helpt.quote:Op woensdag 23 april 2008 20:13 schreef ouderejongere het volgende:
"terrorisme" zal alleen maar toenemen.
Nee, het is veel socialer om tegen mensen die een woning nodig hebben te klagen over jouw verdwijnende uitzicht en ze door te sturen naar Hoog Catharijne...quote:dan staat in no-time een compleet nieuwe vinexwijk in jouw achtertuin waar nu nog een bos is.
Aan de ene kant klagen de krakers steen en been over het tekort aan (goedkope)woningen en aan de andere kant staan ze te huilen als je een huis bouwt!?!quote:Op woensdag 23 april 2008 20:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Misschien moeten de straffen ter zake eens toenemen. Kijken of dat helpt.
[..]
Nee, het is veel socialer om tegen mensen die een woning nodig hebben te klagen over jouw verdwijnende uitzicht en ze door te sturen naar Hoog Catharijne...
Ja.quote:Op donderdag 24 april 2008 08:40 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Aan de ene kant klagen de krakers steen en been over het tekort aan (goedkope)woningen en aan de andere kant staan ze te huilen als je een huis bouwt!?!![]()
quote:Tevens heb ik nog steeds geen antwoord/mening gezien van meneer de ouderejongere over de vraagstukken of het levens redden van mensen met behulp van op dieren geteste technologien wenselijk is!?!
quote:‘Het is niet aan mij om acties van anderen te veroordelen.’
Hij heeft wel gelijk: het is aan de rechter. En ik hoop dat de rechters ook nu eens de wens van de politiek gaan uitvoeren en eens wat harder optreden. Net zoals deze malloot in Denemarken een half jaar achter slot en grendel is gezet. Dan denk je nog eens na voordat je andermans leven gaat verzieken.quote:
Hij zegt ook eerlijk dat hij daar geen behoefte meer aan heeft en dat hij wel op een andere manier is gaan actievoeren.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk: het is aan de rechter. En ik hoop dat de rechters ook nu eens de wens van de politiek gaan uitvoeren en eens wat harder optreden. Net zoals deze malloot in Denemarken een half jaar achter slot en grendel is gezet. Dan denk je nog eens na voordat je andermans leven gaat verzieken.
Dat geldt m.i. voor iedereen die dierenproeven een schande vindt en rustig een pilletje achterover tikt als hij ziek is.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:40 schreef SicSicSics het volgende:
maar hij heeft wel een beetje boter op het hoofd.
Bron: Van Dalequote:ter·reur (de)
1 georganiseerde geweldpleging om politieke of andere doelen te bereiken
Dat.quote:Op zaterdag 19 april 2008 09:13 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee, maar volgens de definities doet de politiek zelf aan terrorisme.
Bronquote:'Stop subsidie hinderende milieuclubs'
De Friese gedeputeerde CDA'er Sjoerd Galema wil de subsidies stopzetten van milieuorganisaties die ondanks inspraak juridisch dwarsliggen bij de aanleg van infrastructurele projecten.
'We zijn geen gekke Henkie,' zei de CDA-bestuurder dinsdag. Dat meldt het ANP.
Galema heeft genoeg van milieuorganisaties die in een vroeg stadium mogen meepraten over infrastructuur en na een politiek besluit alsnog procederen.
Monddood
Het is wat hem betreft of meepraten of procederen, niet beide. 'Ik wil niemand monddood maken, maar de belastingbetaler vraagt een politiek die doorpakt.'
De bestuurder krijgt 'grijze haren' van het verzet tegen de centrale as. Deze weg moet het noordoosten van Friesland beter bereikbaar maken. Na vele jaren discussie en protest ligt de weg er nog steeds niet. De milieuclubs die ageren tegen de weg worden mede gefinancierd door de provincie.
Dierenterrorisme
Uit het jaarverslag van de AIVD dat vandaag is verschenen, blijkt dat de terreurdreiging in Nederland weer is toegenomen. Ook verwacht de AIVD dat de acties van dierenterroristen zullen toenemen.
Door toenemend geweld van dierenactivisten hebben wetenschappers, farmaceutische industrie en patiëntenverenigingen het kabinet opgeroepen hen te beschermen tegen de steeds gewelddadigere intimidatie.
Vorige week hebben dierenactivisten met hun dreigementen ervoor gezorgd dat de projectontwikkelaar zijn handen van het bedrijvenproject Science Link in Venray heeft getrokken, waarna de gemeente besloot het project af te blazen. Eerder heeft minister Guusje ter Horst (PvdA, Binnenlandse Zaken) heeft de gemeente destijds hulp geboden tegen de ernstige bedreigen van de terroristen.
Lees ook het Elseviercommentaar Enge dierenbevrijders opsporen
Dat is gewoon wat ze zijn.quote:Op donderdag 24 april 2008 19:25 schreef Yildiz het volgende:
Elsevier strooit trouwens wel weer graag met de term terrorist, belachelijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |