Dat zal vast kunnen, maar dat moet ik naar het centrale nieuwe camera topic, het centrale lenzen topic, het centrale Canon topic en het centrale Nikon topic met deze vragen.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:50 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kan dat niet in het centrale topic? of moet hier een speciaal topic voor worden aangemaakt
Weljaquote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:51 schreef NJ het volgende:
[..]
Dat zal vast kunnen, maar dat moet ik naar het centrale nieuwe camera topic, het centrale lenzen topic, het centrale Canon topic en het centrale Nikon topic met deze vragen.
Dus ik hou het liever centraal, zeg maar.
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:51 schreef prupke het volgende:
idd
[CENTR.] Wie helpt me een nieuwe camera vinden, deel 10
alstublieft
Ah. Duidelijk.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:51 schreef --Christiaan-- het volgende:
Er zijn hier ongetwijfeld mensen die het je beter kunnen vertellen, maar ik zal het toch proberen. Die 18-55 zegt wat over bereik, klein getal is groothoek, groot getal is zoom, er zijn ook bijvoorbeeld lenzen die tot 300mm gaan, die zoomen heel ver in.
Niet bijster veel verschil dus. Thanks. En ook al haal ik hierboven wel m'n overbuurvrouw aan, zoveel zal ik inderdaad niet inzoomen. Gewoon in de stad leuke foto's maken van iets dat ik mooi vindt. Of van vliegtuigen ofzo.quote:De 400D is de 350D maar dan met 2megapixels meer en wat andere extra's geloof ik, maar ik zou zelf de 350 aanschaffen als je echt op de centen moet letten. Die 18-55 lens is prima om mee te beginnen, neem aan dat je niet al te ver gaat zoomen.
Hij ligt bij m'n pa, maar na wat googelen kwam ik uit op de A70.quote:O, en het typenummer van je Powershot is handig als je wilt weten hoe de lens zich verhoudt.
Prima.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:53 schreef paarse_paashaas het volgende:
NJ, vind je het erg als ik ff meelift in jouw topic, ik speel ook al een poosje met deze gedachte namelijk.
Dat met drie keer optische zoom weet ik niet, maar ik zie op sites dat de Powershot A70 een 35-105 lens heeft, dus je zou met die 18-55 minder ver kunnen zoomen, maar het kan dat het op een DSLR anders is. Dat weet ik niet precies. De buurvrouw is eerder 200/300werk.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:00 schreef NJ het volgende:
[..]
Ah. Duidelijk.
En hoe moet ik die 55 zien? Als je het vergelijkt met 300 is dat niet veel natuurlijk, maar kan ik hiermee de overbuurvrouw mooi zien of moet ik dan echt een grotere lens kopen? Want op m'n powershot had ik 3x optische zoom. Hoe verhoudt zich dat met 55 millimeter?
[..]
quote:Niet bijster veel verschil dus. Thanks. En ook al haal ik hierboven wel m'n overbuurvrouw aan, zoveel zal ik inderdaad niet inzoomen. Gewoon in de stad leuke foto's maken van iets dat ik mooi vindt. Of van vliegtuigen ofzo.
[..]
Hij ligt bij m'n pa, maar na wat googelen kwam ik uit op de A70.
mja, daar hoef je geen FA voor te zijn hoorquote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:06 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Hij negeert me gewoon omdat ie FA is![]()
Over dingen die me interesseren leer ik graag en snel. Zeker als ik er mee bezig ben.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:03 schreef Re het volgende:
ik zou ff wachten en dan voor de 400D gaan, de 350D sensor gaat een stuk minder lang mee, aan de andere kant als je je af moet vragen wat een 18-55mm is dan kun je misschien beter een high end compactcamera kopen voordat je aan de SRLs begint.
Aha, duidelijk.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:04 schreef Re het volgende:
maar het allerbelangrijkste voor het kopen van een body is hoe hij in de hand ligt, het gevoel etc. of je makkelijk met de knopjes om kan gaan, of je nou uiteindelijk een canon of nikon body koopt is minder boeiend
als beginners lens is de 18-55 wel ok, verwacht er niet teveel van, hij is niet lichtgevoelig dus echt binnen fotograferen of met slechte lichtomstandigheden wordt het al snel een brij. 18-55 betekent ook 3x zoom ongeveer in het brede spectrum van de fotografiequote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:17 schreef NJ het volgende:
[..]
Over dingen die me interesseren leer ik graag en snel. Zeker als ik er mee bezig ben.
de canon en nikon bedoel je? Als dat zo is dan maakt het idd weinig uit wat je neemt, ik neem aan dat je niet al te snel qua lenzen zal gaan uitbreiden? (tenzij je de Nikon D40x in je handen hebt gehad, die pakt alleen de wat duurdere digitaal (DX) exclusieve lenzen)quote:Aha, duidelijk..
Ze lagen beide eigenlijk net zo goed in de hand. Ik had op het moment van vasthouden niet echt een sterke voorkeur voor de één of de ander.
niet zo moeilijk doen hoor... beeldstabilisatie in je body... marketing verhaaltjequote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:21 schreef zquing het volgende:
probeer zeker ook een pentax k100dSuper. Kit kost iets van 450 en heeft beeldstabilisatie in de body. Dit is zeker handig want dan kan je nog goede foto's maken op 1/15 en langzamer uit de hand. Verder zijn er op de 2ehandse markt ontzettend veel lensen te vinden voor de kmount welke goede prijs/kwaliteit verhoudingen hebben
hij heeft zijn eigen FOT tochquote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:25 schreef Isdatzo het volgende:
FA's hoeven zich niet meer in te lezen in de materie?
anyway, ook veel nuttige informatie staat op www.dutchphotozone.com Het niveau ligt daar "aardig" hoog qua foto's dus als je als "noob" daar kutfoto's gaat posten zal je het weten ook, ben gewaarschuwd.
mischien dat 't niet zo goed is als beeldstabilisatie in je lens maar 't heeft zeker wel een toegevoegde waarde. Kan 't zelf weten want ik heb zo'n pentax thuis liggen.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:25 schreef Re het volgende:
[..]
niet zo moeilijk doen hoor... beeldstabilisatie in je body... marketing verhaaltje
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:25 schreef Isdatzo het volgende:
FA's hoeven zich niet meer in te lezen in de materie?
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:17 schreef NJ het volgende:
[..]
Over dingen die me interesseren leer ik graag en snel. Zeker als ik er mee bezig ben.
[..]
Mooi zo. Het is ook meer bedoeld om te oefenen en te kijken wat ik graag wil doen (inzoomen, macro's, groothoek of gewoon alles.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:23 schreef Re het volgende:
[..]
als beginners lens is de 18-55 wel ok, verwacht er niet teveel van, hij is niet lichtgevoelig dus echt binnen fotograferen of met slechte lichtomstandigheden wordt het al snel een brij. 18-55 betekent ook 3x zoom ongeveer in het brede spectrum van de fotografie
Zoals ik hierboven al zeg, eerst maar eens kijken hoe dit bevalt en er goed mee om leren gaan. Lenzen komt daarna wel.quote:de canon en nikon bedoel je? Als dat zo is dan maakt het idd weinig uit wat je neemt, ik neem aan dat je niet al te snel qua lenzen zal gaan uitbreiden? (tenzij je de Nikon D40x in je handen hebt gehad, die pakt alleen de wat duurdere digitaal (DX) exclusieve lenzen)
Daar heb ik ook aan zitten denken, alleen dan kom ik weer terug bij mijn probleem met dat irritante wachten voordat er scherpgesteld is en als het fotograferen me echt goed bevalt en ik wil meer, dan zit ik met zo'n ding waar ik geen lens op kan schroeven.quote:Op woensdag 9 januari 2008 00:04 schreef Dickies het volgende:
Waarom inderdaad geen high-end compact?
Een high-end compact kan een stuk goedkoper zijn, ligt eraan welke je neemt. Verder weet ik eigenlijk niet hoe het momenteel zit met de snelheid van die camera's, wellicht kun je dat eens uitproberen in de winkel? (Het is wel een heel stuk verbeterd de laatste jaren!)quote:Op woensdag 9 januari 2008 13:46 schreef NJ het volgende:
[..]
Daar heb ik ook aan zitten denken, alleen dan kom ik weer terug bij mijn probleem met dat irritante wachten voordat er scherpgesteld is en als het fotograferen me echt goed bevalt en ik wil meer, dan zit ik met zo'n ding waar ik geen lens op kan schroeven.
Dan liever voor hetzelfde geld een wat mindere spiegelreflex, maar wel eentje waarmee ik een paar jaar kan doen en uitbreiden.
Om die reden ben ik dus vorige week voor een Canon Powershot A650IS gegaan. Die is volledig handmatig instelbaar, maar toch 'compact', zodat je hem net nog in je zak kan meenemen.quote:Op woensdag 9 januari 2008 17:32 schreef Elefes het volgende:
Een high-end compact kan een stuk goedkoper zijn, ligt eraan welke je neemt. Verder weet ik eigenlijk niet hoe het momenteel zit met de snelheid van die camera's, wellicht kun je dat eens uitproberen in de winkel? (Het is wel een heel stuk verbeterd de laatste jaren!)
Het is namelijk makkelijk om met een compact uit te vinden wat je precies wilt, en of je het fotograferen leuk vindt en er meer mee wil dan je met je compact kunt. Die kun je altijd nog voor ernaast houden als je dan over een tijd toch besluit voor een dSLR te gaan.
Compact en dSLR hebben beide voor- en nadelen, maar een compact is dan iets meer op "safe" vind ik altijd.
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:50 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kan dat niet in het centrale topic? of moet hier een speciaal topic voor worden aangemaakt
Ik zou geen D40x kopen. Dat beperkt je erg in objectieven en voor mij was dat geen optie. Ik heb overigens een (2e hands) d70 gekocht en meer geld uitgegeven aan glas. Dat vond ik een zinvollere besteding. Over een jaar is je body toch weer veroudert en je objectieven niet denk ik.quote:Op woensdag 9 januari 2008 18:01 schreef Mr.Noodle het volgende:
Koop gewoon een Canon 400D of Nikon D40x. Niet echt uitleg nodig, behalve dat het instapmodel dSLR camera's zijn. Moet zeggen dat ze vrij makkelijk onder de knie te krijgen zijn. En je kan het zo moeilijk maken zoals jezelf wilt qua experimenteren. En lenzen zijn gewoon niet goedkoop op de 50mm na dan..
Nou ik heb een panasonic FZ-18 en een Nikon D50 maar ik merk het verschil wel degelijk, de Nikon is echt vele malen sneller.quote:Op woensdag 9 januari 2008 17:56 schreef Re het volgende:
er zit tegenwoordig geen verschil meer tussen een high end compact en goedkopere DSRL qua focus en afdrukvertragingen
Wat hij zegt.quote:Op woensdag 9 januari 2008 23:17 schreef dubidub het volgende:
Zeg, kan dit niet in het centrale topic
Aangezien het dan niet meer aan de body ligt zou je naar de lens kunnen kijken die er bij zit. Allebij 18-55, maar die canon kitlens (zo heet een lens die je bij de aanschaf van je camera kan krijgen) staat bekend als compleet nutteloos (laag contrast en gewoon niet scherp). Die nikon lens daarintegenquote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:17 schreef NJ het volgende:
Aha, duidelijk..
Ze lagen beide eigenlijk net zo goed in de hand. Ik had op het moment van vasthouden niet echt een sterke voorkeur voor de één of de ander.
Dat wist ik inderdaad wél.quote:
Nou, ... niet zozeer om de de Canon/Nikon discussie aan te wakkeren, maar praat dan ook geen poep. Ik heb jarenlang met groot plezier met de kitlens gewerkt en zie dat om mij heen ook gebeuren, er schijnen brakke exemplaren te zijn, maar de kitlens van Canon een onding noemen ... daar doe je de lens echt tekort mee.quote:Op woensdag 9 januari 2008 23:28 schreef chris89 het volgende:
Aangezien het dan niet meer aan de body ligt zou je naar de lens kunnen kijken die er bij zit. Allebij 18-55, maar die canon kitlens (zo heet een lens die je bij de aanschaf van je camera kan krijgen) staat bekend als compleet nutteloos (laag contrast en gewoon niet scherp). Die nikon lens daarintegen
(verwacht boze canon eigenaren reacties...)
Ja dag! Scherpstellen met dslr gaat gewoon veel sneller.quote:Op woensdag 9 januari 2008 22:21 schreef Re het volgende:
och afdrukvertraging van de FZ18 is 0,005 seconden dus dat zal wel meevallen, maar goed vergeleken met een S70 zal alles wel een veretering zijn
Goed alternatief denk ik. Zitten altijd extreme lenzen op die panasonics!quote:Op woensdag 9 januari 2008 23:38 schreef Adfundum het volgende:
Eerlijk gezegd denk ik dat je meer hebt aan zoiets, geen slr maar een slr-like:
http://www.dpreview.com/r(...)anasonic_dmcfz50.asp
Kan een externe flitser op, komt goed uit de testen, 35-420 mm, goede beeldstabilisator, manual focusring, rond 400 ¤.
Van wat ik zo snel op GOT lees (ik heb het niet zo op centrale topicsquote:Op woensdag 9 januari 2008 23:27 schreef elcastel het volgende:
De 400D heeft naast 2MP's meer dan de 350D ook dingen als Sensor Cleaning, wat een erg prettige feature schijnt te zijn. Voor de NJ's onder ons : de sensor trilt even bij het aanzetten, zodat stofjes eraf donderen. Verder is die 2 mP toch best lekker, want als je meer met fotografie gaat doen, ga je ook meer croppen (uitsnede's maken).
Over Nikon's weet ik niks.
De 350D is echt niet heel veel minder en met 8 Mp ben je al ver genoeg. Je zou een 2e handse 400D kunnen overwegen, als je per sé of liever nieuw wilt dan heb je met de 350D geen slechte koop hebben.quote:Op woensdag 9 januari 2008 23:51 schreef NJ het volgende:
Van wat ik zo snel op GOT lees (ik heb het niet zo op centrale topics) zijn de meningen verdeeld over sensor cleaning.
Ik zit me nu te bedenken of die voordelen van de 400D de extra paar honderd euro die het me gaat kosten waard zijn.
ja hoi! er stond ook afdruksnelheid he...Op het instap nivo van NJ zal dat geen ene flikker uitmaken qua AF (vooral bij een kitlens als de 18-55), misschien zelfs wel beter om net die fractie vertraging te hebben omdat men nogal eens te snel wil afdrukken en dan alsnog outof focus isquote:Op woensdag 9 januari 2008 23:40 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ja dag! Scherpstellen met dslr gaat gewoon veel sneller.
Bij de gemiddelde compact wordt er standaard gebruik gemaakt van een lensbereik tussen de 18 en de 24 mm. 3 X zoom is dus 3 x dat bereik, het tele(zoom)bereik varieert dus van 54 mm tot 72 mm doorgaans.quote:Op woensdag 9 januari 2008 23:36 schreef kingmob het volgende:
voor 388 is dat echt een koopje. Meteen meenemen zou ik zeggen, sterker nog, ik dnek dat ik morgen even een kijkje ga nemen 8)
Volgens mij is het al gezegd, maar zo'n 18-55 lens is enigszins vergelijkbaar met de zoomlens van een compactcamera.
Begint het aardig op te lijken ja. Ik zag dit topic gisteren al langs komen, inclusief lijmverzoek van Xil. Dat het lijmen even kan duren, ala, maar het staat er nu nog, inclusief posts van de FA die de topics zou moeten lijmen. Omdat meneer het niet zo op centrale topics heeft.quote:Op woensdag 9 januari 2008 13:58 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarom die koppigheid? Is het omdat je FA bent? Kunnen we allemaal een eigen topic maken met deze opzet?
Heel triest arrogant, maar bij sommigen verbaast het me helemaal niets.quote:Op donderdag 10 januari 2008 10:21 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Begint het aardig op te lijken ja. Ik zag dit topic gisteren al langs komen, inclusief lijmverzoek van Xil. Dat het lijmen even kan duren, ala, maar het staat er nu nog, inclusief posts van de FA die de topics zou moeten lijmen. Omdat meneer het niet zo op centrale topics heeft.![]()
Hoe triest arrogant kun je zijn?
Kulreden inderdaadquote:Op donderdag 10 januari 2008 10:21 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Omdat meneer het niet zo op centrale topics heeft.![]()
nee, het is geen ramp. Op DPC gaat alles in decentrale topics. Daar komen antwoorden en daarna zakken de topics weg. Kan hier vast ook wel. Ik vind de manier waarop alleen nogal arrogant overkomen.quote:Op donderdag 10 januari 2008 11:47 schreef Re het volgende:
het nieuwe beleid van de FAs is decentralisatie dus doe er je voordeel mee
en is het nou echt zo'n ramp?
quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:40 schreef blomst het volgende:
Deze nog niet dicht?
What else is new?quote:Op donderdag 10 januari 2008 11:52 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
nee, het is geen ramp. Op DPC gaat alles in decentrale topics. Daar komen antwoorden en daarna zakken de topics weg. Kan hier vast ook wel. Ik vind de manier waarop alleen nogal arrogant overkomen.
Le-zen VM, aap ! Er zijn meer verschillen, dat dat voor jou niet uitmaakt kan, maar ik vind 2 MP alweer een stuk(je) verbetering en iets om rekening mee te houden. Dat je het daar niet mee eens bent prima, maar lach het dan niet weg en onderbouw eens iets.quote:Op donderdag 10 januari 2008 08:55 schreef veldmuis het volgende:
Tof, camera's aanraden omdat ze 2 megapixels meer hebben! Ik vind dit nu al een leuk topic, tvp.
Goede bescherming voor je lens en makkelijker te reinigen. Polarisatiefilter kan ook.quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:06 schreef NJ het volgende:
Ik ga hem waarschijnlijk binnenkort (misschien vanavond) halen. De 350D.
Hoe zit het trouwens met een UV-filter op m'n kitlens? Zeggen de FOTters hier 'doen', of 'marketing'?
quote:Op donderdag 10 januari 2008 17:03 schreef Xilantof het volgende:
Vanaf nu gewoon ontopic reageren hier.
Ja, er is een verandering in beleid gekomen.
Hier over wordt men deze week nog exact ingelicht.
Dat dus. Er kan toch gewoon een vraag, die misschien al eerder gesteld is, alsnog gesteld worden in een centraal topic?quote:Op donderdag 10 januari 2008 17:26 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nikon
en ik denk dat Xil het heel druk gaat krijgen nu iedereen z'n eigen "Ik zoek..."-topic gaat aanmaken..
altijd een UV filter erbij!, scheelt je aanschaf van een nieuwe lens bij per ongeluk stoten...quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:06 schreef NJ het volgende:
Hoe zit het trouwens met een UV-filter op m'n kitlens? Zeggen de FOTters hier 'doen', of 'marketing'?
Voor de kitlens zou ik het niet doen, een fatsoenlijk (B+W MRC) filter kost ook 2/3 tientjes, da's net wat goedkoper dan die kitlens, maar ook maar een beetje.quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:27 schreef Re het volgende:
[..]
altijd een UV filter erbij!, scheelt je aanschaf van een nieuwe lens bij per ongeluk stoten...
Ik doe het precies andersom.quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:33 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Voor de kitlens zou ik het niet doen, een fatsoenlijk (B+W MRC) filter kost ook 2/3 tientjes, da's net wat goedkoper dan die kitlens, maar ook maar een beetje.
En bij echt duur glas zou ik het ook niet doen, dat verzeker je maar.
Ik snap het wel hoor, maar je haalt dat perfecte stuk glas toch wat omlaag door dat filter, hoe dan ook. En als ik een stuk glas van 1000 euro heb wil ik dat ook benutten.quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:35 schreef Netsplitter het volgende:
Duur objectief -> wel "beschermings" uv filter
Uiteraardquote:Op donderdag 10 januari 2008 18:38 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik snap het wel hoor, maar je haalt dat perfecte stuk glas toch wat omlaag door dat filter, hoe dan ook. En als ik een stuk glas van 1000 euro heb wil ik dat ook benutten.
Wél een zonnekap overigens, dat geeft 9 van de 10 keer ook prima bescherming
Voor extra vragen hebben we tegenwoordig deze oplossingquote:Op donderdag 10 januari 2008 18:06 schreef NJ het volgende:
Hoe vaak heb jij het al meegemaakt?quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:54 schreef Ouwesok het volgende:
Een UV is absoluut te verkiezen boven het risico dat je een keer je frontglas moet vervangen. Alleen bij scherp tegenlicht schroef je hem er beter even af omdat je dan mooi weer twee reflectievlakken scheelt die je plaatje kunnen verkrukken.
[/flexibel]
die zonnekap heeft mn lens anders ook niet gered toen ie van het statief op de grond flikkerde.quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:38 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik snap het wel hoor, maar je haalt dat perfecte stuk glas toch wat omlaag door dat filter, hoe dan ook. En als ik een stuk glas van 1000 euro heb wil ik dat ook benutten. [afbeelding]
Wél een zonnekap overigens, dat geeft 9 van de 10 keer ook prima bescherming [afbeelding]
Zeldenquote:Op donderdag 10 januari 2008 22:25 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Hoe vaak heb jij het al meegemaakt?
en?quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:06 schreef NJ het volgende:
Check.quote:
in elkaar gezet?? heb je de lego versie gekocht??quote:Op donderdag 10 januari 2008 23:21 schreef NJ het volgende:
[..]
Check.
Het was nog even racen, aangezien centrum hem ineens 'in de aanbieding' had staan voor 60 euro meer. Maar op het Alexandrium, waar ik om 20:30 moest zijn voor werkoverleg stond ie nog voor 419.
Nog niet echt mee gespeeld, wel even in elkaar gezet, natuurlijk. En ik ben verliefd..
Batterij erin, kaartje erin. Lensdopjes schroeven, lens er op. Alles weer uit elkaar halen en tot de conclusie komen dat je ineens een dop over hebt (ohja, een lens heeft twee kantenquote:Op donderdag 10 januari 2008 23:23 schreef prupke het volgende:
[..]
in elkaar gezet?? heb je de lego versie gekocht??
wacht af op de eerste sjowkees.....
Ach zolang je niet probeerd om de lens achterste voren op je camera probeert te schroeven komt alles goed.quote:Op donderdag 10 januari 2008 23:26 schreef NJ het volgende:
[..]
Batterij erin, kaartje erin. Lensdopjes schroeven, lens er op. Alles weer uit elkaar halen en tot de conclusie komen dat je ineens een dop over hebt (ohja, een lens heeft twee kanten [ afbeelding ]).
ok, je hebt op zich wel gelijk, maar zelfs op mijn dure glas gaat bij een feestje er een filtertje op hoor, al is het allen al om die biervlekken van mijn lens te houdenquote:Op donderdag 10 januari 2008 18:33 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Voor de kitlens zou ik het niet doen, een fatsoenlijk (B+W MRC) filter kost ook 2/3 tientjes, da's net wat goedkoper dan die kitlens, maar ook maar een beetje.
En bij echt duur glas zou ik het ook niet doen, dat verzeker je maar.
Leuk, en nu dus een beetje kutten en kijken hoe alles werkt.quote:Op donderdag 10 januari 2008 23:26 schreef NJ het volgende:
[..]
Batterij erin, kaartje erin. Lensdopjes schroeven, lens er op. Alles weer uit elkaar halen en tot de conclusie komen dat je ineens een dop over hebt (ohja, een lens heeft twee kanten [ afbeelding ]).
Ik heb voeral een filter op en heb niet echt het idee dat ik dingen mis ofzo ... Daarbij heb ik 1 lens met een kras(je) op de frontlens( zo gekocht), toch lullig ... Op mijn kitlens had ik inderdaad ook geen UV destijds. En biervlekken .... daar zijn mijn lenzen voor gemaakt.quote:Op donderdag 10 januari 2008 23:30 schreef Re het volgende:
ok, je hebt op zich wel gelijk, maar zelfs op mijn dure glas gaat bij een feestje er een filtertje op hoor, al is het allen al om die biervlekken van mijn lens te houden
Ik zag achteraf pas dat hij de grapjas aanhad. Maar eeehh, heb je nou al eens foto's gemaakt ? Nee hè ?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 15:30 schreef NJ het volgende:
Altijd lachen, met die NordicBleu.
Ik moest vanmorgen om 08:00 weer op m'n stage zijn (waar ik nu dus ook zit).quote:Op vrijdag 11 januari 2008 15:31 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik zag achteraf pas dat hij de grapjas aanhad. Maar eeehh, heb je nou al eens foto's gemaakt ? Nee hè ?
Heb je al wat foto's kunnen maken?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 15:30 schreef NJ het volgende:
Altijd lachen, met die NordicBleu.
Daar kun je toch ook gewoon foto's maken ?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 15:33 schreef NJ het volgende:
Ik moest vanmorgen om 08:00 weer op m'n stage zijn (waar ik nu dus ook zit).
Als je tijd hebt om te FOK!ken, dan heb je ook tijd om al die lekkere wijven van het werk te lokken.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 15:33 schreef NJ het volgende:
[..]
Ik moest vanmorgen om 08:00 weer op m'n stage zijn (waar ik nu dus ook zit).
Pling! 350quote:Op vrijdag 11 januari 2008 15:37 schreef NordicBlue het volgende:
OT: EOS 400D, Welcome to the playground![]()
Doe mij DEZE dan maar, slechts 8000 euro voor de bodyquote:Op vrijdag 11 januari 2008 18:45 schreef veldmuis het volgende:
Mensen met een EOSxxx camera
Mensen met een EOSxx camera![]()
Mensen met een EOSx camera
Waar x voor het nummertje staat.
WANT MET EEN DURe CAMERA MAAK JE BETERE FOTOS
Maar wel een echte camera.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:17 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
Doe mij DEZE dan maar, slechts 8000 euro voor de body
Canon EOS-1Ds Mark 3 - Belangrijkste kenmerken
• Consumentenadviesprijs is ¤ 7999,-.
• Verwachte sales start is nog niet bekend.
• 21 Megapixel volbeeld (35mm) CMOS sensor
• Continu-opnamen met 5 bps tot maximaal 56 opnamen
• Twee “DIGIC III” processoren
• Highlight Tone Priority
• Autofocussysteem met 19 ‘cross type’ sensoren en 26 AF hulppunten
• Geïntegreerd EOS Cleaning System
•ISO 100-1600 (uitbreidbaar tot L:50 H:3200)
• 3,0” 230K pixel LCD-scherm met Live View Mode
• Opnieuw ontworpen beeldzoeker voor breeder en helderder beeld
• Verwachte sales start is nog niet bekend.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:28 schreef Re het volgende:
moesten ze niet allemaal terug naar de fabriek omdat de AF ruk was
Dat lijkt me gek. Wat Re zegt kloptquote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:32 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
volhouden.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 18:45 schreef veldmuis het volgende:
Mensen met een EOSxxx camera
Mensen met een EOSxx camera![]()
Mensen met een EOSx camera
Waar x voor het nummertje staat.
WANT MET EEN DURe CAMERA MAAK JE BETERE FOTOS
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:32 schreef NordicBlue het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |