abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55887447
Lezen en aan de subforum regels houden is moeilijk he
pi_55888218
Waarom inderdaad geen high-end compact? Zoals bv de Canon S5. Voor iemand met weinig te besteden, en dus zeer waarschijnlijk niet zit te wachten om er bv een telelens bij te kopen, lijkt me dat een veel betere optie. De S5 heeft een groot zoombereik en lijkt in veel opzichten op een dSLR (qua ergonomie, makkelijk aanpassen van sluitertijd ed). Ik noem de S5, maar er zijn genoeg vergelijkbare camera's neem ik aan. Daar ben ik alleen niet zo van op de hoogte
Carry on my wayward son
There'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more.
  FOK!fotograaf woensdag 9 januari 2008 @ 06:05:16 #28
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_55889902
NJ, ik ga toch echt zo bij jezelf het verzoek tot een merge bij het centrale topic aanvragen.
Al dit soort vragen worden ook altijd prima beantwoord in het centrale "camera zoek"-topic. Zeker gezien de oriënterende fase.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_55895322
Deze nog niet dicht?
Goedemorgen :W
  woensdag 9 januari 2008 @ 13:44:00 #30
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_55896914
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 23:23 schreef Re het volgende:

[..]

als beginners lens is de 18-55 wel ok, verwacht er niet teveel van, hij is niet lichtgevoelig dus echt binnen fotograferen of met slechte lichtomstandigheden wordt het al snel een brij. 18-55 betekent ook 3x zoom ongeveer in het brede spectrum van de fotografie
Mooi zo. Het is ook meer bedoeld om te oefenen en te kijken wat ik graag wil doen (inzoomen, macro's, groothoek of gewoon alles. .).
quote:
de canon en nikon bedoel je? Als dat zo is dan maakt het idd weinig uit wat je neemt, ik neem aan dat je niet al te snel qua lenzen zal gaan uitbreiden? (tenzij je de Nikon D40x in je handen hebt gehad, die pakt alleen de wat duurdere digitaal (DX) exclusieve lenzen)
Zoals ik hierboven al zeg, eerst maar eens kijken hoe dit bevalt en er goed mee om leren gaan. Lenzen komt daarna wel.

Dat van die beeldstabilisator vindt ik ook wel interressant wat jullie er van vinden als die ingebouwd is in de body zelf. Een andere klant bij de MediaMarkt nam de Sony A100 eigenlijk voornamelijk op het argument dat er een beeldstabilisator in zit.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  woensdag 9 januari 2008 @ 13:46:15 #31
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_55896970
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 00:04 schreef Dickies het volgende:
Waarom inderdaad geen high-end compact?
Daar heb ik ook aan zitten denken, alleen dan kom ik weer terug bij mijn probleem met dat irritante wachten voordat er scherpgesteld is en als het fotograferen me echt goed bevalt en ik wil meer, dan zit ik met zo'n ding waar ik geen lens op kan schroeven.
Dan liever voor hetzelfde geld een wat mindere spiegelreflex, maar wel eentje waarmee ik een paar jaar kan doen en uitbreiden.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_55897230
Waarom die koppigheid? Is het omdat je FA bent? Kunnen we allemaal een eigen topic maken met deze opzet?
pi_55902017
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:46 schreef NJ het volgende:

[..]

Daar heb ik ook aan zitten denken, alleen dan kom ik weer terug bij mijn probleem met dat irritante wachten voordat er scherpgesteld is en als het fotograferen me echt goed bevalt en ik wil meer, dan zit ik met zo'n ding waar ik geen lens op kan schroeven.
Dan liever voor hetzelfde geld een wat mindere spiegelreflex, maar wel eentje waarmee ik een paar jaar kan doen en uitbreiden.
Een high-end compact kan een stuk goedkoper zijn, ligt eraan welke je neemt. Verder weet ik eigenlijk niet hoe het momenteel zit met de snelheid van die camera's, wellicht kun je dat eens uitproberen in de winkel? (Het is wel een heel stuk verbeterd de laatste jaren!)
Het is namelijk makkelijk om met een compact uit te vinden wat je precies wilt, en of je het fotograferen leuk vindt en er meer mee wil dan je met je compact kunt. Die kun je altijd nog voor ernaast houden als je dan over een tijd toch besluit voor een dSLR te gaan.
Compact en dSLR hebben beide voor- en nadelen, maar een compact is dan iets meer op "safe" vind ik altijd.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  woensdag 9 januari 2008 @ 17:56:59 #34
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55902576
er zit tegenwoordig geen verschil meer tussen een high end compact en goedkopere DSRL qua focus en afdrukvertragingen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Redactie Games woensdag 9 januari 2008 @ 18:01:09 #35
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_55902681
Koop gewoon een Canon 400D of Nikon D40x. Niet echt uitleg nodig, behalve dat het instapmodel dSLR camera's zijn. Moet zeggen dat ze vrij makkelijk onder de knie te krijgen zijn. En je kan het zo moeilijk maken zoals jezelf wilt qua experimenteren. En lenzen zijn gewoon niet goedkoop op de 50mm na dan..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  woensdag 9 januari 2008 @ 19:08:43 #36
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_55904334
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 17:32 schreef Elefes het volgende:
Een high-end compact kan een stuk goedkoper zijn, ligt eraan welke je neemt. Verder weet ik eigenlijk niet hoe het momenteel zit met de snelheid van die camera's, wellicht kun je dat eens uitproberen in de winkel? (Het is wel een heel stuk verbeterd de laatste jaren!)
Het is namelijk makkelijk om met een compact uit te vinden wat je precies wilt, en of je het fotograferen leuk vindt en er meer mee wil dan je met je compact kunt. Die kun je altijd nog voor ernaast houden als je dan over een tijd toch besluit voor een dSLR te gaan.
Compact en dSLR hebben beide voor- en nadelen, maar een compact is dan iets meer op "safe" vind ik altijd.
Om die reden ben ik dus vorige week voor een Canon Powershot A650IS gegaan. Die is volledig handmatig instelbaar, maar toch 'compact', zodat je hem net nog in je zak kan meenemen.
Toen mijn oude A80 kapot ging, heb ik ook getwijfeld tussen een dSLR en een compact. Maar omdat ik nog niet weet of ik met aparte fototassen en lenzen wil gaan slepen, ben ik tot een compromis gekomen en heb ik gekozen voor een ´goede´compact camera. En tot dusver valt ie niet tegen, en de afdruk- en scherpstel vertragingen die mijn A80 wel had, ben ik bij de A650 nog niet tegengekomen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  woensdag 9 januari 2008 @ 19:32:56 #37
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_55905065
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 22:50 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kan dat niet in het centrale topic? of moet hier een speciaal topic voor worden aangemaakt
pi_55905765
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 18:01 schreef Mr.Noodle het volgende:
Koop gewoon een Canon 400D of Nikon D40x. Niet echt uitleg nodig, behalve dat het instapmodel dSLR camera's zijn. Moet zeggen dat ze vrij makkelijk onder de knie te krijgen zijn. En je kan het zo moeilijk maken zoals jezelf wilt qua experimenteren. En lenzen zijn gewoon niet goedkoop op de 50mm na dan..
Ik zou geen D40x kopen. Dat beperkt je erg in objectieven en voor mij was dat geen optie. Ik heb overigens een (2e hands) d70 gekocht en meer geld uitgegeven aan glas. Dat vond ik een zinvollere besteding. Over een jaar is je body toch weer veroudert en je objectieven niet denk ik.
pi_55905953
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 17:56 schreef Re het volgende:
er zit tegenwoordig geen verschil meer tussen een high end compact en goedkopere DSRL qua focus en afdrukvertragingen
Nou ik heb een panasonic FZ-18 en een Nikon D50 maar ik merk het verschil wel degelijk, de Nikon is echt vele malen sneller.
  woensdag 9 januari 2008 @ 22:21:03 #40
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55909981
och afdrukvertraging van de FZ18 is 0,005 seconden dus dat zal wel meevallen, maar goed vergeleken met een S70 zal alles wel een veretering zijn
  woensdag 9 januari 2008 @ 23:17:11 #41
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_55911874
Zeg, kan dit niet in het centrale topic
pi_55911956
Je hebt waarschijnlijk geen fuck aan deze info, maar ik heb een eos 350. Perfect en supermakkelijk ding. Je kan het zo moeilijk maken als je wil, maar zet het ding op automatisch en met een beetje lezen van de basisprincipes kan je hele mooie foto's maken.
Daarbij hoef je niet van die dure canon objectieven te kopen, daar zijn alternatieven voor, misschien kwalitatief niet zo sterk als de canon, maar wel afdoende voor een "normaal" persoon.
Dam, zelfs mijn vrouw, een schatje maar zo dom als een vrouw kan zijn, maakt er met plezier foto's mee
  woensdag 9 januari 2008 @ 23:19:33 #43
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_55911958
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 23:17 schreef dubidub het volgende:
Zeg, kan dit niet in het centrale topic
Wat hij zegt.
  woensdag 9 januari 2008 @ 23:27:24 #44
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_55912234
De 400D heeft naast 2MP's meer dan de 350D ook dingen als Sensor Cleaning, wat een erg prettige feature schijnt te zijn. Voor de NJ's onder ons : de sensor trilt even bij het aanzetten, zodat stofjes eraf donderen. Verder is die 2 mP toch best lekker, want als je meer met fotografie gaat doen, ga je ook meer croppen (uitsnede's maken).

Over Nikon's weet ik niks.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_55912281
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 23:17 schreef NJ het volgende:

Aha, duidelijk. .
Ze lagen beide eigenlijk net zo goed in de hand. Ik had op het moment van vasthouden niet echt een sterke voorkeur voor de één of de ander.
Aangezien het dan niet meer aan de body ligt zou je naar de lens kunnen kijken die er bij zit. Allebij 18-55, maar die canon kitlens (zo heet een lens die je bij de aanschaf van je camera kan krijgen) staat bekend als compleet nutteloos (laag contrast en gewoon niet scherp). Die nikon lens daarintegen
(verwacht boze canon eigenaren reacties...)
broer van Kroekroek
  woensdag 9 januari 2008 @ 23:29:17 #46
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55912303
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 23:27 schreef elcastel het volgende:

Over Nikon's weet ik niks.
waardeloos spul joh
  woensdag 9 januari 2008 @ 23:32:42 #47
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_55912433
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 23:29 schreef Re het volgende:
waardeloos spul joh
Dat wist ik inderdaad wél.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  woensdag 9 januari 2008 @ 23:36:02 #48
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_55912530
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 23:28 schreef chris89 het volgende:
Aangezien het dan niet meer aan de body ligt zou je naar de lens kunnen kijken die er bij zit. Allebij 18-55, maar die canon kitlens (zo heet een lens die je bij de aanschaf van je camera kan krijgen) staat bekend als compleet nutteloos (laag contrast en gewoon niet scherp). Die nikon lens daarintegen
(verwacht boze canon eigenaren reacties...)
Nou, ... niet zozeer om de de Canon/Nikon discussie aan te wakkeren, maar praat dan ook geen poep. Ik heb jarenlang met groot plezier met de kitlens gewerkt en zie dat om mij heen ook gebeuren, er schijnen brakke exemplaren te zijn, maar de kitlens van Canon een onding noemen ... daar doe je de lens echt tekort mee.

Ik heb altijd enorme jeuk gehad om dat ding te vervangen, gewoon omdat het wél een slap stukje plastic is (then again de legendarische 50mm 1.8 is dat ook), maar hij deed simpelweg te goed zijn werk.
  woensdag 9 januari 2008 @ 23:36:08 #49
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_55912532
voor 388 is dat echt een koopje. Meteen meenemen zou ik zeggen, sterker nog, ik dnek dat ik morgen even een kijkje ga nemen 8)
Volgens mij is het al gezegd, maar zo'n 18-55 lens is enigszins vergelijkbaar met de zoomlens van een compactcamera.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_55912557
canon
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')