abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55998840
het gaat hier de helft van de tijd offtopic
pi_55999721
mandarijntjes

studeren moeilijk mèn

maar, na een korte pauze zo weer door met Predicatenlogica
Ja doei.
pi_56004078
Les 4 al gelopen MoBlo?
pi_56004770
Ik wou vanmiddag skaten, maar na een halve kilometer ging een skate kapot, en skate nummer twee begaf het vlak bij huis Kunststof delen zijn afgebroken, niet te vervangen, dus dat wordt nieuwe skates halen.
Nou waren deze skates al ruim 10 jaar oud, toch baal ik enorm dat ze stuk zijn. Skaten is leuk
  zondag 13 januari 2008 @ 19:14:19 #205
1762 YPPY
Yppiaans
pi_56005288
De les 4 die ik ga lopen is van de tweede serie MoBlo, maak je geen zorgen dus.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_56005461
omearos, volgende keer dus geen skates met een kunststof frame

wij zijn net ook nog ff een stukje wezen skaten, bovenop de wandeling van vanmiddag... Dus nu heb ik het ook wel weer even gehad voor vandaag
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_56005711
quote:
Op zondag 13 januari 2008 18:16 schreef Miss_S het volgende:
Les 4 al gelopen MoBlo?
morgen dus, gewoon volgens het Evy schema.. heb me dood zitten leren, wel zitten twijfelen, maar morgen, als de toets erop zit, loop ik met een geruster hart denk ik

dus morgen na de toets even de spanningen eraf lopen
Ja doei.
pi_56005810
quote:
Op zondag 13 januari 2008 19:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

morgen dus, gewoon volgens het Evy schema.. heb me dood zitten leren, wel zitten twijfelen, maar morgen, als de toets erop zit, loop ik met een geruster hart denk ik

dus morgen na de toets even de spanningen eraf lopen
Dat is altijd lekker, misschien dat ik morgen ook weer ga lopen.
Eigenlijk hoor je rust te houden maar zo'n zware inspanning is het nu ook weer niet.
pi_56005883
Ik ga morgen ook weer hardlopen het was even zwaar, maar... het lukt

Doei.
pi_56006191
Ik heb een ijsje!
Sinaasappel
pi_56006314
heb je nou een ijsje of een sinaasappel?

ijsjes.. hm.. we hebben nu weer een vriezer... binnenkort eens festini perenijsjes halen
Ja doei.
pi_56006417
quote:
Op zondag 13 januari 2008 19:23 schreef teigan het volgende:
omearos, volgende keer dus geen skates met een kunststof frame

wij zijn net ook nog ff een stukje wezen skaten, bovenop de wandeling van vanmiddag... Dus nu heb ik het ook wel weer even gehad voor vandaag
Het was die kunststof-sluiting die rond je enkel gaat, die brak af Verder jarenlang prima op geskate. Binnenkort maar eens op zoek naar andere en dan kijken wat voor materiaal er te kiezen is.

Ik heb gister een kratje mandarijnen gehaald, dus zit nu af en toe een mandarijntje te snoepen
pi_56006934
quote:
Op zondag 13 januari 2008 20:01 schreef motorbloempje het volgende:
heb je nou een ijsje of een sinaasappel?

ijsjes.. hm.. we hebben nu weer een vriezer... binnenkort eens festini perenijsjes halen
Sinaasappelijsje
  zondag 13 januari 2008 @ 21:48:20 #214
149959 SQ
snelle trees
pi_56008787
Gisteren weer Evy geprobeerd maar het ging nog dramatischer dan donderdag
Nu hebben we maar gewoon elke keer gelopen tot ik geen adem meer had, dan wandelen tot ik weer adem had, en dan weer hardlopen enz. Evy is nog net iets te hoog gegrepen voor iemand die nooit meer heeft gerend sinds 5 HAVO
Maar morgen ga ik naar het zwembad, eens kijken of ik de 2 km haal
disclaimer
pi_56008930
quote:
Op zondag 13 januari 2008 21:48 schreef Stormqueen het volgende:
Gisteren weer Evy geprobeerd maar het ging nog dramatischer dan donderdag
Nu hebben we maar gewoon elke keer gelopen tot ik geen adem meer had, dan wandelen tot ik weer adem had, en dan weer hardlopen enz. Evy is nog net iets te hoog gegrepen voor iemand die nooit meer heeft gerend sinds 5 HAVO
Maar morgen ga ik naar het zwembad, eens kijken of ik de 2 km haal
Misschien een idee om het schema van runnersweb te proberen?
Die is een stuk makkelijker dan Evy, daar ga je pas in week 5 drie minuten achter elkaar lopen.
  zondag 13 januari 2008 @ 21:57:57 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_56009047
Ja, dat is inderdaad ook wel een idee. Ik moet wel zeggen dat ik vandaag minder last had van mijn benen dan eergister, het is tenminste iets
disclaimer
pi_56009076
quote:
Op zondag 13 januari 2008 21:57 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, dat is inderdaad ook wel een idee. Ik moet wel zeggen dat ik vandaag minder last had van mijn benen dan eergister, het is tenminste iets
Toch een positief iets
  zondag 13 januari 2008 @ 22:00:37 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_56009133
Bedoel je deze, Miss_S?
quote:
Week 2
Training 1 5x (1 min. hardlopen, 3 min. wandelen)
Training 2 5x (1 min. hardlopen, 2 min. wandelen)
Training 3 5x (1 min. hardlopen, 3 min. wandelen)

Week 3
Training 1 5x (2 min. hardlopen, 2 min. wandelen)
Training 2 5x (2 min. hardlopen, 2 min. wandelen)
Training 3 4x (3 min. hardlopen, 2 min. wandelen)

Week 4
Training 1 4x (3 min. hardlopen, 2 min. wandelen)
Training 2 3x (4 min. hardlopen, 2 min. wandelen)
Training 3 4x (3 min. hardlopen, 2 min. wandelen)
disclaimer
pi_56009239
niet helemaal volgens mij
deze bedoel ik http://www.runnersweb.nl/Training/Beginners/Beginnersschema1.htm
en je loopt 3x in de week hetzelfde
  zondag 13 januari 2008 @ 22:07:01 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_56009289
Vaag, die ene heb ik van de site van runnersworld

Maar ik zal deze ook even bij de favorieten plakken Eerst maar eens met een papschema beginnen
disclaimer
pi_56009371
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:07 schreef Stormqueen het volgende:
Vaag, die ene heb ik van de site van runnersworld

Maar ik zal deze ook even bij de favorieten plakken Eerst maar eens met een papschema beginnen
Les 1 van Evy staat ongeveer gelijk aan les 21 daar nu snap ik ook waarom ik Evy de eerste keer zo moeilijk vond terwijl ik het andere schema al had uitgelopen
  zondag 13 januari 2008 @ 22:10:59 #222
149959 SQ
snelle trees
pi_56009407
ik ben gelukkig niet de enige die er moeite mee heeft
En ik zit al op dag 8 van mijn alcoholvrije maand, misschien gaat dat me ook helpen
disclaimer
pi_56009479
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:10 schreef Stormqueen het volgende:
ik ben gelukkig niet de enige die er moeite mee heeft
En ik zit al op dag 8 van mijn alcoholvrije maand, misschien gaat dat me ook helpen
Volgens mij zijn er nog genoeg die er inderdaad ook moeite mee hebben
en een alcoholvrije maand? ik probeer altijd 5 alcoholvrije dagen in 1 week
pi_56009561
jeetje

ik heb gisteren 2 biertjes gehad, wel twee lekkere

mag van mezelf nu om het weekend 2 lekkere biertjes dan blijft het én te doen, en des te lekkerder ik die biertjes vind

Ik was bij Evy vooral vol verbazing dat ik les 1 vrij makkelijk kon doen terwijl ik dus echt een beroerde conditie heb.. vroeger ook nooit kunnen hardlopen (coopertest) enzo misschien helpt het dat ik niet meer rook ofzo.. maar dat doen jullie ook niet, toch?

nou ja, nu nog even weer verder blokken, en morgen les 4
Ja doei.
pi_56009599
quote:
Op zondag 13 januari 2008 22:15 schreef motorbloempje het volgende:
jeetje

ik heb gisteren 2 biertjes gehad, wel twee lekkere

mag van mezelf nu om het weekend 2 lekkere biertjes dan blijft het én te doen, en des te lekkerder ik die biertjes vind

Ik was bij Evy vooral vol verbazing dat ik les 1 vrij makkelijk kon doen terwijl ik dus echt een beroerde conditie heb.. vroeger ook nooit kunnen hardlopen (coopertest) enzo misschien helpt het dat ik niet meer rook ofzo.. maar dat doen jullie ook niet, toch?

nou ja, nu nog even weer verder blokken, en morgen les 4
Ik rook ook niet maar misschien omdat ik van kleins af aan echt flink overgewicht had dat ik nooit iets van een conditie heb gehad
pi_56009751
Les 1 ging bij mij ook, ik was wel moe op het einde, maar het ging wel
En ik had ook een conditie van niets.
pi_56009815
ik heb 14 jaar lang gezwommen (heb bij de reddingsbrigade van Den Haag gewerkt) en had een érg goede zwemconditie.. Echter: hardlopen was áltijd weer een ramp.. ook op strand..

we moesten altijd een looptest doen elk seizoen, die je moest halen, anders mocht je niet meedraaien.. ja.. ik heb hem altijd gehaald, maar vraag niet hoe.. altijd net aan..

weet even niet meer binnen welke tijd, maar het ging op 1200meter die je moest lopen binnen een bepaalde tijd.. hoe ik dat ooit gehaald heb, geen idee.. terwlijk ik makkelijk de 100 meter in 1 minuut 20 zwom met daarachter 25 meter onder water zwom

dus ik dénk dat dat het dan moet zijn.. nooit echt overgewicht gehad... als in BMI > 28 omdat ik veel sportte, maar nu zit ik op 27.6 ofzo dus dat mag wel weer een stuk minder..
Woog altijd bij ongeveer dezelfde lengte ongeveer 70 kilo, en dat was eigenlijk wel prima:) al werd ik toen ook al uitgescholden voor 'dik varken', terwijl ik nu een moord doe voor dat gewicht
Ja doei.
  zondag 13 januari 2008 @ 22:52:37 #228
149959 SQ
snelle trees
pi_56010774
Mja, ik ben wel van het niveau 1 pakje per dag roken, en ik drink op een goede avond met gemak 10 flessen bier weg dus ik ben niet echt goed referentiemateriaal
disclaimer
pi_56016823
Eens kijken of ik deze week weer wat kan gaan hardlopen... heb nu 2 keer niet gelopen en eigenlijk mis ik het heel erg. Maar ik was gewoon écht te moe. Deze week ga ik er weer voor. Ik moet in maart toch echt met gemak 5km kunnen lopen, anders wordt die CityPierCity nog afzien.

SQ, over Evy... het was voor mij ook veel te zwaar om mee te beginnen. Ik heb eerst met een schema van hardloopschema.nl gelopen. Was de allergemakkelijkste die ze hadden, beginnersschema met hele rustige opbouw. Vond ik in het begin al zwaar zat. Vooral ook omdat ik nogal blessuregevoelig ben/was.

Voorbeeld van dit schema (3 keer per week hardlopen):
quote:
Training 1
5x1 minuut rustig aan hardlopen
tussendoor 2 minuten wandelen

Training 2

Training 3
1x2 minuten rustig aan hardlopen

Training 4
3x1 minuut rustig aan hardlopen
3x2 minuten rustig aan hardlopen

Training 5
4x1 minuut rustig aan hardlopen
3x2 minuten rustig aan hardlopen

Training 6
4x1 minuut rustig aan hardlopen
4x2 minuten rustig aan hardlopen
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_56016989
Ik ben ooit begonnen met 5x2 minuten snelwandelen afgewisseld met steeds 2min wandelen. Na een tijdje 1x langzaam joggen ipv snlwandelen (zelfde snelheid, maar dan sprongetjes zeg maar) Dan 2x, 3x, enz. tot ik 5x 2min kon joggen.
Dat was mijn schema om, onder begeleiding, te leren hardlopen zonder last te krijgen van mijn astma. Daar heb ik 3 maanden over gedaan, en toen kon ik dus 5x 2min joggen op een tempo van ongeveer 5 km/u
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 januari 2008 @ 09:15:52 #231
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_56017129
MoBlo, succes met je toets vandaag! Hoe laat moet je?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_56017311
dank je

ik ga zo weg, met René mee.. kan ik nog even leren, en dan mag ik me om 13.00 melden

*ril*
Ja doei.
pi_56017318
quote:
Op maandag 14 januari 2008 09:28 schreef motorbloempje het volgende:
dank je

ik ga zo weg, met René mee.. kan ik nog even leren, en dan mag ik me om 13.00 melden

*ril*
SUCCES!
***Levi was here***
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 januari 2008 @ 09:28:46 #234
13151 crew  Rewimo
pi_56017322
Zet hem op, joh, je redt het echt wel
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 14 januari 2008 @ 09:57:57 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_56017717
Succes moblo!

Zo. Maandag. Solliciteren
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 januari 2008 @ 10:06:36 #236
13151 crew  Rewimo
pi_56017853
quote:
Op maandag 14 januari 2008 09:57 schreef Stormqueen het volgende:
Zo. Maandag. Solliciteren
Er komt zo te zien binnenkort een plekje vrij bij de Action
  maandag 14 januari 2008 @ 10:07:46 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_56017871
quote:
Mja, met 300 euro per maand kom ik nèt niet rond denk ik
disclaimer
pi_56018061
succes moblo
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 januari 2008 @ 12:39:07 #239
13151 crew  Rewimo
pi_56021186
Weer een berichtje over Bubsel

Gaat nog niet helemaal jofel helaas...
pi_56021687
SQ, we hadden een halve afspraak om te gaan wandelen, maar ik was vergeten dat ik een overleg heb van 1 tot 2. Ben net even snel een blokje om geweest. Morgen wandelen?
***Levi was here***
pi_56023050
quote:
Op maandag 14 januari 2008 12:39 schreef Rewimo het volgende:
Weer een berichtje over Bubsel

Gaat nog niet helemaal jofel helaas...
Misschien goed voor de jonge mensen in dat topic, dat ze toch niet zo snel operatie gaan overwegen
pi_56023616
Ik neem aan dat niemand een operatie snel overweegt, Miss S. De resultaten zijn vaak geweldig, maar als je je een beetje inleest dan vind je op internet ook veel verhalen waarbij het allemaal niet vlekkeloos verloopt of waarbij diverse complicaties ontstaan. Opereren is áltijd risicovol, wat voor operatie het ook is.

Ik hoop dat het met Bubsel snel beter zal gaan!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_56024236
quote:
Op maandag 14 januari 2008 14:21 schreef Isabeau het volgende:
Ik neem aan dat niemand een operatie snel overweegt, Miss S. De resultaten zijn vaak geweldig, maar als je je een beetje inleest dan vind je op internet ook veel verhalen waarbij het allemaal niet vlekkeloos verloopt of waarbij diverse complicaties ontstaan. Opereren is áltijd risicovol, wat voor operatie het ook is.

Ik hoop dat het met Bubsel snel beter zal gaan!
Maar steeds meer mensen zien het wel als de oplossing, zonder erbij na te denken dat het dus ook fout kan gaan.
En er veel veiligere manieren zijn om af te vallen (die dan inderdaad niet zo eenvoudig zijn)
  maandag 14 januari 2008 @ 14:51:46 #244
149959 SQ
snelle trees
pi_56024349
Ik moet altijd denken aan een man die ik ooit op TV zag, woog eerst 250 kilo ofzo, kreeg een GBP, viel af tot 80 kilo, nam zelfs een fitnessvideo op en at zich daarna gewoon weer vol. Weegt nu 300 kilo, als hij nog leeft.
Ik had toen echt zoiets van: je kan de meest magische middelen toepassen, maar uiteindelijk komt het allemaal op je eigen wilskracht aan.
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 januari 2008 @ 14:53:08 #245
13151 crew  Rewimo
pi_56024380
quote:
Op maandag 14 januari 2008 14:46 schreef Miss_S het volgende:
Maar steeds meer mensen zien het wel als de oplossing, zonder erbij na te denken dat het dus ook fout kan gaan.
En er veel veiligere manieren zijn om af te vallen (die dan inderdaad niet zo eenvoudig zijn)
Hoe kom jij erbij dat WLS eenvoudig is
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 januari 2008 @ 14:54:27 #246
13151 crew  Rewimo
pi_56024408
quote:
Op maandag 14 januari 2008 14:51 schreef Stormqueen het volgende:
Ik moet altijd denken aan een man die ik ooit op TV zag, woog eerst 250 kilo ofzo, kreeg een GBP, viel af tot 80 kilo, nam zelfs een fitnessvideo op en at zich daarna gewoon weer vol. Weegt nu 300 kilo, als hij nog leeft.
Ik had toen echt zoiets van: je kan de meest magische middelen toepassen, maar uiteindelijk komt het allemaal op je eigen wilskracht aan.
Klopt. Ook een WLS is niet meer dan een hulpmiddel. Het is geen manier om af te vallen en je daarna ongegeneerd vol te vreten. Dan werkt het niet.
pi_56024410
Ja, het wordt wel steeds 'algemener' om je te laten opereren heb ik het gevoel. Al gaat het vaak wel om mensen die al héél veel hebben geprobeerd op dieetgebied en dit als enige uitweg zien om ooit nog wat slanker te kunnen worden. Ik ga er maar vanuit dat de screening goed is en mensen zich wel degelijk goed voorbereiden. Of ze ook echt beseffen hoe gevaarlijk het kan worden, dat kan ik niet inschatten. Gelukkig gaat het meestal goed en ik neem gemakshalve maar gewoon aan dat het ook met Bubsel helemaal goed gaat komen

En er zijn inderdaad veel veilige manieren om gewicht kwijt te raken, alleen is dat voor veel mensen zo'n moeilijk gevecht met zichzelf dat het ze echt niet lukt. Hoeveel discipline ze ook hebben op andere gebieden in hun leven Ik heb zelf ook jarenlang geworstelt en alhoewel het nu echt super gaat, herinner ik me wel al die heel erg moeilijke momenten nog en ik weet niet wat ik zou doen als ik 150 kilo + zou zijn. Besef wel dat als je dan 30 kilo afvalt, wat heel erg veel is, je nog steeds 120+ bent en dus nog steeds best dik
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_56024416
Miss_S....geloof mij. Je kan echt niet over 1 nachts ijs gaan bij een dergelijke operatie. Je moet eerst een traject door bij een dietiste, en de chirurg en dan moet je ook nog eens heel goed kunnen motiveren waarom je geopereerd wil worden bij de verzekering. De eisen zijn best hoog!

Het is overigens de beste beslissing die ik ooit gemaakt heb!

en nu ga ik even bloed laten prikken om te kijken of ik tekorten heb
  † In Memoriam † maandag 14 januari 2008 @ 15:00:49 #249
43556 miss_dynastie
pi_56024535
quote:
Op maandag 14 januari 2008 14:54 schreef Isabeau het volgende:
Al gaat het vaak wel om mensen die al héél veel hebben geprobeerd op dieetgebied en dit als enige uitweg zien om ooit nog wat slanker te kunnen worden.
Probleem is dat er nu steeds meer mensen komen die het als simpele uitweg zien. Die alleen de positieve kanten zien en niet de negatieve. Ik kan het verhaal niet meer vinden, maar een meisje met ietsje overgewicht (BMI 28 of zo), kon uiteraard niet geholpen worden, vreet er in een jaar 10 BMI-punten aan en nananana, nu kom je wel in aanmerking. Dan denk ik: voor de dokter die haar gaat helpen. Laat haar eerst eens een jaar sporten en lijnen onder begeleiding en dan zien we wel verder.
  maandag 14 januari 2008 @ 15:00:54 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_56024537
quote:
Op maandag 14 januari 2008 14:54 schreef Isabeau het volgende:
Ja, het wordt wel steeds 'algemener' om je te laten opereren heb ik het gevoel. Al gaat het vaak wel om mensen die al héél veel hebben geprobeerd op dieetgebied en dit als enige uitweg zien om ooit nog wat slanker te kunnen worden. Ik ga er maar vanuit dat de screening goed is en mensen zich wel degelijk goed voorbereiden. Of ze ook echt beseffen hoe gevaarlijk het kan worden, dat kan ik niet inschatten. Gelukkig gaat het meestal goed en ik neem gemakshalve maar gewoon aan dat het ook met Bubsel helemaal goed gaat komen

En er zijn inderdaad veel veilige manieren om gewicht kwijt te raken, alleen is dat voor veel mensen zo'n moeilijk gevecht met zichzelf dat het ze echt niet lukt. Hoeveel discipline ze ook hebben op andere gebieden in hun leven Ik heb zelf ook jarenlang geworstelt en alhoewel het nu echt super gaat, herinner ik me wel al die heel erg moeilijke momenten nog en ik weet niet wat ik zou doen als ik 150 kilo + zou zijn. Besef wel dat als je dan 30 kilo afvalt, wat heel erg veel is, je nog steeds 120+ bent en dus nog steeds best dik
Ik ken een jongen die ook iets van 150 weegt. Ik heb 'm eens gevraagd waarom hij er niets aan deed. Toen vertelde hij me dat hij ruim 35 kilo was afgevallen, maar dat niemand het aan hem zag, het maakte voor hem dus geen enkel evrschil en is toen weer gewoon gaan eten
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')