Even een vraagje,
Ik ben student fotografie en om wat bij te verdienen werk ik in een winkel op donderdag avond en zaterdag.
Ik ben hier nu net 2 maanden en meteen vanaf het begin had ik het gevoel al dat ik niet helemaal op m'n plek was daar. Toch maar gebleven, doorgewerkt, en niet zeuren.
Nu moest ik vandaag dus ook werken, zoals elke zaterdag, maar ben ik ziek. Hele nacht wakker gelegen, overgeven, buikgriep ofzo. Ben eerst gewoon m'n bed uit gegaan maar merkte vrij snel dat het gewoon echt niet ging.
Ik moest eigenlijk om kwart voor 8 beginnen en heb meteen om 10 voor 8 gebeld om te zeggen dat ik ziek was en dat het echt niet ging. Als reactie hier op kreeg ik te horen dat er net een nieuwe regel door gevoerd was vanuit het hoofdkantoor, dat als je ziek bent, wat je ook hebt, je eerst gewoon moet komen werken en pas als het dan echt niet gaat, mag je naar huis toe (????!!)
Hierop zei ik dus meteen dat ik al wist dat het echt niet ging omdat ik nog geen 20 minuten op m'n benen kon staan. Na 10 keer gehoord te hebben dat dit nou eenmaal de regels zijn (die net gisteren ofzo in waren gegaan) werd er dan gezegt dat als ik niet kwam dit gezien zou worden als werkweigering en ik een officiele 1e waarschuwing krijg.
Nogmaal gezegt dat het te belachelijk voor woorden is dat als je behoorlijk ziek bent je op je fiets naar het werk toe moet gaan om het te proberen en pas als de leiding je ziek genoeg vind naar huis mag. Maar goed, dit waren nou eenmaal de regels, het was aan mij of ik wel of niet kwam. Hierop heb ik dus gezegt dat ik dus niet kon/ging komen op deze manier, dat ik echt te beroerd etc was.
Voor mij was dit eigenlijk een beetje de druppel en heb ik weinig zin om daar nog langer te werken.
Ik wil dus graag ontslag nemen, maar heb officieel een opzegtermijn. Hoe kan ik dit het best aanpakken en is het normaal dat dit soort regels gesteld worden?
It's hypocritical of you, do as you say, not as you do.