Dat is helemaal niet erg zolang het om kansarme immigranten gaat.quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:11 schreef Mutant01 het volgende:
Nederland is eenmaal niet zo hot meer in het buitenland.
Ja, en dat kun je dus helemaal niet weten of het wel of niet om kansarme immigranten gaat. De inburgering is toegespitst op Nederland zelf en niet op kans-arm of kansrijkheid van de inburgeraar. Alsof je kansarmen weert door dergelijke maatregelen.quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:25 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet erg zolang het om kansarme immigranten gaat.
Ik denk dat dat ook wel duidelijk is uit de cijfers, sinds 2004 is de daling sterker. Wat ik echter probeerde duidelijk te maken is dat deze maatregelen ook een negatief effect heeft op autochtone Nederlanders die toevallig verliefd worden op een persoon in het buitenland.quote:Op woensdag 9 januari 2008 09:11 schreef DS4 het volgende:
Het was niet voor mij, maar toch... ik zie verdomd duidelijk dat er een extra daling op is getreden rondom de maatregelen van Verdonk.
Als je claimt dat er al lang een dalende trend vanaf 2001 bezig was dan ben je strikt genomen niet aan het liegen, maar de waarheid is toch flink genuanceerder.
Statline doet het bij mij even niet, maar ik wilde even opzoeken hoe het zat met het aantal EU immigranten, en of dat verhoogd was.... en dan met name uit Frankrijk, Duitsland en Belgie. Op het forum van buitenlandsepartner.nl lees ik namelijk dat veel mensen gebruik maken van de "België route" of via een ander Europees land, en zo de inburgering omzeilen. Ze hebben er zelfs een heel apart forum aan gewijd, net als de "Duitsland route" trouwens.quote:Het is ook logisch. Dat de maatregelen geen effect zouden hebben was zo goed als onmogelijk. Geld is een feitelijke barričre. Zelfs al is er een omweg, het houdt tegen.
Of het daarmee een goede maatregel is, is een tweede. Maar het is een beetje idioot om maar net te doen alsof het niets heeft uitgemaakt of dat we het niet weten... alleen maar omdat iets positiefs zeggen over Verdonk gewoonweg niet kan.
Zou kunnen, ik ga uit van de diverse geloven die veel meer bij allochtonen aanwezig is dan het geloof van eigen bodem bij de NLers.quote:Op woensdag 9 januari 2008 17:14 schreef Mutant01 het volgende:
Ze scheiden dan ook nooit? De cijfers omtrent scheiding ligt bij allochtonen volgens mij zelfs hoger dan bij autochtonen (relatief).
Nee, ik loop ook niet zo weg met Cohen en toen hij de wet erdoor sjoemelde, vond ik dat hij wel erg jaren 30.quote:Op woensdag 9 januari 2008 09:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, maar die neem ik niet zo serieus. Dat is een echte beroepspoliticus die in één zin 5 tegenstrijdigheden kan verkondigen die voor de toehoorder logisch lijken.
De kritiek van Cohen zal vooral de uitvoering betroffen hebben (toch). En dan heeft hij overigens dit keer wel gelijk (waarschijnlijk, ik heb niet al zijn kritiek op een rij bezien, laat staan beoordeeld (zie boven)), maar verder vind ik het helemaal niet zo belangrijk wat Job er van vindt (lees: zegt).
Ik denk dat het zelf ook wel meevalt, maar kan hier ook geen cijfers van vinden verder. Overigens las ik wel in een nieuwsbericht dat het aantal scheidingen tussen autochtonen met allochtonen (met name Nederlandse vrouw met Moslim man bijvoorbeeld) veel hoger ligt dan het gemiddelde.quote:Op woensdag 9 januari 2008 22:07 schreef fokthesystem het volgende:
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat onder 'import huwlijken' die in ik denk 99% van de gevallen een religieuze grondslag hebben, meer scheidingen zijn.
Vreemd, volgens mij kunnen moslims zelfs makkelijker scheiden dan christenen.quote:Op woensdag 9 januari 2008 22:07 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Zou kunnen, ik ga uit van de diverse geloven die veel meer bij allochtonen aanwezig is dan het geloof van eigen bodem bij de NLers.
Zowel Islam als 'Katholicisme'(e.d.) zijn volgens mij tegen scheiden. (Of het huwelijk moet aan allerlei religieuze parameters voldoen of die missen of zo)
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat onder 'import huwlijken' die in ik denk 99% van de gevallen een religieuze grondslag hebben, meer scheidingen zijn.
Maar dat is slechts een gok mijnerzijds, heb jij wel cijfers dat die minder scheiden dan NLers?
Neen, de eisen zijn de eisen uit de wetgeving die Cohen heeft geďntroduceerd, en met grote moeite door het parlement heeft geloosd. Die zelfde wetgeving, die overigens ruim voordat Fortuyn heibel begon te schoppen, maakt hereniging moeilijker en remigratie makkelijker.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 08:14 schreef Montov het volgende:
Cohen staat bekend om zijn verscherping van het asielbeleid, maar dit gaat om huwelijksemigratie. Nu is het mogelijk dat Cohen op dat vlak ook maatregelen heeft genomen, dat weet ik niet, maar er wordt gesproken over de verhoogde leeftijdseis en de verhoogde inkomenseis, twee zaken direct uit de koker van Verdonk. Sommige users halen nu twee zaken door elkaar dus.
Tja, Cohen zou wel andere gepiept hebben als hij in de jaren dertig zijn wet had moeten maken!quote:Op donderdag 10 januari 2008 00:54 schreef Inekris het volgende:
[..]
Neen, de eisen zijn de eisen uit de wetgeving die Cohen heeft geďntroduceerd, en met grote moeite door het parlement heeft geloosd. Die zelfde wetgeving, die overigens ruim voordat Fortuyn heibel begon te schoppen, maakt hereniging moeilijker en remigratie makkelijker.
Het enige 'beleid' wat Verdonk met de vreemdelingenwet heeft gemaakt, betreft de vestiging van EU onderdanen, in het bijzonder die van de nieuwe lidstaten, in Nederland.
Zowel de leeftijdseis, als de inkomenseis stonden al in de vreemdelingenwet, Verdonk heeft voorgesteld om die eisen te verscherpen, maar dat heeft het niet gehaald. Met name haar eigen VVD was daar tegen.
Was het niet: "Kok Molenaar!"quote:Op donderdag 10 januari 2008 01:23 schreef JohnDope het volgende:
Maargoed die oostblokpaupers moeten we ook niet vergeten, want dat gaat ook een gigantische probleem worden.
Neen.quote:
Ben benieuwd!quote:
Een gemiddelde politicus is gewoon een ongeleid projectiel die zich > 2 keer aan dezelfde steen stoot.quote:Op donderdag 10 januari 2008 01:35 schreef Kees22 het volgende:
Oh, en zie even de edit van mijn vorige bericht.
Dus Kok heeft zich vaker dan 2 keer aan dezelfde steen gestoten?quote:Op donderdag 10 januari 2008 01:44 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Een gemiddelde politicus is gewoon een ongeleid projectiel die zich > 2 keer aan dezelfde steen stoot.
Ze zouden gewoon wat vaker uit hun ivorentoren moeten komen....
Je draait om de hete brei heen, ik had het niet over Kok, die is allang weg uit de politiek, hij doet nu waar hij vroeger in de politiek erg tegen was: het uitdelen van topsalarissen.quote:Op donderdag 10 januari 2008 01:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dus Kok heeft zich vaker dan 2 keer aan dezelfde steen gestoten?
Ben benieuwd. En vooral in hoeverre dat dodelijke gevolgen had.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |