Het cijfer per jaar is er, op de site van CBS. Voor Marokkaanse mannen is het een gelijkmatige trend vanaf 2001, voor Turkse mannen is er vooral een forse daling in 2004.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 09:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
In het bericht zie ik dat niet echt goed terug. Er is een vergelijk met 2001, maar als het pas echt op het eind is gaan dalen...?
Daarom zou er pas echt een conclusie aan kunnen worden gehangen als je de cijfers per jaar beziet.
Dus deels Verdonk, deels andere omstandigheden. Net als in het bericht staat...quote:Op dinsdag 8 januari 2008 10:43 schreef Montov het volgende:
Het cijfer per jaar is er, op de site van CBS. Voor Marokkaanse mannen is het een gelijkmatige trend vanaf 2001, voor Turkse mannen is er vooral een forse daling in 2004.
In het bericht staan mogelijke oorzaken, omdat het niet met zekerheid valt te zeggen wat de oorzaken zijn. Maar als er 5 jaar lang een trend is, en na bepaalde maatregelen zet de trend 1 jaar door, dan is dat eigenlijk een heel erg magere aanwijzing voor invloed van de maatregelen.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dus deels Verdonk, deels andere omstandigheden. Net als in het bericht staat...
Wat is "vruchten afwerpen" volgens jou?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 08:57 schreef damian5700 het volgende:
De Wet inburgering buitenland trad op 15 maart 2005 in werking. Het aantal migranten dat zich bij de aanstaande huwelijkspartner of bij familie in Nederland wil voegen is in de daarop volgende jaar een jaar met 20 procent afgenomen (van circa 30 duizend in 2005 tot ruim 23 duizend in 2006).
Bron jaarverslag 2006 van de immigratiedienst IND.
Dus ja, het beleid van Verdonk heeft zijn vruchten afgeworpen.
Dat klopt niet helemaal. De Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling heeft onderzocht dat 34% van de in het buitenland verblijvende Nederlanders hoogopgeleid is. Dat zijn ongeveer 200.000 hoogopgeleide mensen. Daarnaast is bekend dat ongeveer 18% van de in totaal 1.2 miljoen immigranten hoogopgeleid. You do the math.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:37 schreef maartena het volgende:
9000 meer opgeleide Nederlanders weg. (Het zijn niet de stratemakers en vuilnismannen die gaan emigreren.....)
Zie OP.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:37 schreef maartena het volgende:
[..]
Wat is "vruchten afwerpen" volgens jou?
Ja, dat weet ik.quote:en dat klopt ook wel
Met name kritiek van Cohen!quote:Op dinsdag 8 januari 2008 09:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Waar zou anders de kritiek vandaan zijn gekomen?
Verdonk heeft bewezen op zeer gedecideerde toon volslagen onzin te verkondigen. Ze is een hol vat!quote:Op dinsdag 8 januari 2008 07:47 schreef Ippon het volgende:
[..]
Verdonk heeft hiermee bewezen klaar te zijn voor het ambt van minister-president. Vogelaar daarentegen moeten ze maar een baantje geven in de openbare bibliotheek van Purmerend. Daar kan ze niet zo veel schade aanrichten.
Ok, voor jou dan:quote:
Het was niet voor mij, maar toch... ik zie verdomd duidelijk dat er een extra daling op is getreden rondom de maatregelen van Verdonk.quote:
Ja, maar die neem ik niet zo serieus. Dat is een echte beroepspoliticus die in één zin 5 tegenstrijdigheden kan verkondigen die voor de toehoorder logisch lijken.quote:
Je hebt deels gelijk, toen ik dit postte zat ik alleen nog te denken over hoe het effect van Verdonk op het laatste jaar was (Die, zoals de OP claimt, erg goed was). Pas wat later zag ik ook in dat Verdonk er al sinds 2004 zat en dat zij dus ook de grote acceleratie die rond die tijd begon heeft gestart (of kwam dit van Nawijn?). Had mijn post dus maar wat genuanceerder ge-edit, omdat ik het niet wilde deleten.quote:Op woensdag 9 januari 2008 09:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het was niet voor mij, maar toch... ik zie verdomd duidelijk dat er een extra daling op is getreden rondom de maatregelen van Verdonk.
Als je claimt dat er al lang een dalende trend vanaf 2001 bezig was dan ben je strikt genomen niet aan het liegen, maar de waarheid is toch flink genuanceerder.
Het is ook logisch. Dat de maatregelen geen effect zouden hebben was zo goed als onmogelijk. Geld is een feitelijke barrière. Zelfs al is er een omweg, het houdt tegen.
Of het daarmee een goede maatregel is, is een tweede. Maar het is een beetje idioot om maar net te doen alsof het niets heeft uitgemaakt of dat we het niet weten... alleen maar omdat iets positiefs zeggen over Verdonk gewoonweg niet kan.
Als je goed door de regels leest geef ik aan dat ik vind dat het beleid van Verdonk wel het door Verdonk (en de regering en de tweede kamer destijds) gewenste effect heeft gehad, maar dat ik het zeker niet (zonder meer) ondersteun.quote:Op woensdag 9 januari 2008 09:24 schreef Xith het volgende:
Daarnaast wat ruimte voor mijn eigen mening; Werkende voor een bedrijf die puur getalenteerde mensen wilt aannemen (ik werk voor een groot Genotyping en DNA sequencing bedrijf, 40% van ons personneel is gepromoveerd) zie ik vaak genoeg hoeveel problemen er zijn in het aannemen van buitenlands talent. Daarnaast gaan ook steeds meer getalenteerde Nederlanders het land uit. Naar mijn mening werkt zo'n protectionistische en isolationistische (wat een woorden)beleid niet en doet het op lang termijn alleen maar meer schade.
Nou ja, dit is wel POL he, men mag hoop ik wel wat verder gaan dan alleen het kraken van cijfersquote:Op woensdag 9 januari 2008 09:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je goed door de regels leest geef ik aan dat ik vind dat het beleid van Verdonk wel het door Verdonk (en de regering en de tweede kamer destijds) gewenste effect heeft gehad, maar dat ik het zeker niet (zonder meer) ondersteun.
Dat is alleen hier niet de discussie, dus laat ik het daar verder ook bij.
Dat mag hoor. Maar het ging hier toch vooral op de vraag of het beleid vruchten af heeft geworpen en niet of het beleid überhaupt wenselijk is.quote:Op woensdag 9 januari 2008 09:57 schreef Xith het volgende:
Nou ja, dit is wel POL he, men mag hoop ik wel wat verder gaan dan alleen het kraken van cijfers
De stijging bij Turken tot 2003 was groter dan de daling bij Marokkanen... Dus: hoe kom je erbij?quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:11 schreef Mutant01 het volgende:
Feit is dus dat immigratie naar Nederland al dalende was voordat Verdonk er was.
Ik had het over de algehele immigratie, dat alles alleen maar om Turken en Marokkanen draait is nogal storend. Maargoed, tussen 2003 en 2004 is de daling immens als we kijken naar deze twee groepen. De vraag is, wanneer is de regelgeving in werking getreden.quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
De stijging bij Turken tot 2003 was groter dan de daling bij Marokkanen... Dus: hoe kom je erbij?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |