Kijk, dat zijn nog eens goede resultaten. Benieuwd of Vogelaar zoiets zou kunnen waarmaken. Die zou migratiehuwelijken waarschijnlijk promoten om te komen tot een goede balans in onze joods-christelijke-islamitische samenleving.quote:Fors minder migratiehuwelijken
Het aantal Turkse en Marokkaanse mannen dat een bruid uit het land van herkomst haalt, is de laatste jaren gedaald.
Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). In 2001 haalden bijna 2200 Turken hun partner uit Turkije; in 2006 waren dat er nog maar 760. Bij de Marokkanen is hetzelfde patroon te zien: bijna 1800 in 2001, 600 in 2006. Ongeveer een kwart van de Turken en Marokkanen haalt nu nog een partner uit het land van herkomst.
De daling is mogelijk veroorzaakt door de maatregelen die oud-minister Verdonk in 2004 nam en die strengere eisen aan dergelijke huwelijken. Het CBS denkt dat ook andere factoren een rol spelen, zoals dat jongeren van de tweede generatie liever trouwen met een partner die net als zij in Nederland is opgegroeid.
Turken en Marokkanen zoeken hun bruid nu vooral in Nederland, maar dan wel in hun eigen etnische groep. Het aantal huwelijken met autochtone Nederlanders ligt al jaren constant op zo'n 10%. Dat komt neer op ongeveer 150 huwelijken.
Bron: RTL nieuws
Ik vind de moeite niet zo erg, maar probeer jij maar eens een vreemde taal te leren in een land waar niemand het spreekt, dit is bijzonder moeilijk.quote:Op maandag 7 januari 2008 18:36 schreef alors het volgende:
Nou ik las niet goed
Maar ik denk dat het op zich een goede ontwikkeling is. Alhoewel de inburgering nu stukken beter is dan eerst. Maar goed als ze er wat meer moeite voor moeten doen, dan hoeft het blijkbaar niet meer zo nodig.
De kans bestaat dat het weer gaat groeien, doordat de maatregelen van Verdonk niet heel geschikt zijn voor de langere termijn.quote:Op maandag 7 januari 2008 18:06 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Kijk, dat zijn nog eens goede resultaten. Benieuwd of Vogelaar zoiets zou kunnen waarmaken.
Gezien het feit dat de helft het nu nog wel haalt is het volgens mij verre van onmogelijk. Je hoeft echt geen hoogstaand Nederlands te kunnen. Misschien als je bv analfabeet bent dat het dan erg moeilijk is. Maar misschien is het dan beter dat die mensen eerst leren lezen en schrijven, als analfabeet zijnde heb je zoveel minder kans in een samenleving als deze..quote:Op maandag 7 januari 2008 18:41 schreef Killjoy het volgende:
[..]
Ik vind de moeite niet zo erg, maar probeer jij maar eens een vreemde taal te leren in een land waar niemand het spreekt, dit is bijzonder moeilijk.
Sinds je eerst een mondeling examen NL af moet leggen op de NL ambassade in het land van herkomst is het dus een stuk moeilijker geworden.quote:Op maandag 7 januari 2008 19:23 schreef alors het volgende:
[..]
Gezien het feit dat de helft het nu nog wel haalt is het volgens mij verre van onmogelijk. Je hoeft echt geen hoogstaand Nederlands te kunnen. Misschien als je bv analfabeet bent dat het dan erg moeilijk is. Maar misschien is het dan beter dat die mensen eerst leren lezen en schrijven, als analfabeet zijnde heb je zoveel minder kans in een samenleving als deze..
Ho ho, dat argument mag je alleen gebruiken als je kritiek op je bord krijgt over de wat minder fraaie prestaties van mevrouw verdonk, niet als dit soort 'rechtse resultaten' gemeld worden.quote:Op maandag 7 januari 2008 22:18 schreef EchtGaaf het volgende:
Verdonk had en heeft geen nieuw beleid ingezet inderdaad. Ze voerde slechts uit wat haar voorganger Cohen heeft neergezet.
Ik lees op fora, zoals op buitenlandsepartner.nl, ook over de "Duitsland route" en de "Belgie route".quote:Op maandag 7 januari 2008 18:45 schreef Yildiz het volgende:
Bedank de EU daar maar voor.
Deze regel is helaas ingesteld omdat 75% van die ''huwelijken'' alleen maar te maken hadden om nog zo'n steuntrekker naar Nederland te krijgen.quote:Op maandag 7 januari 2008 18:50 schreef Killjoy het volgende:
Het is sowieso een lastig onderwerp, ik heb er altijd een dubbel gevoel bij:
1. Wie zijn wij om een regering in een liefdesleven toe te laten?
Ze moeten een heel simpele regel instellen: na 1 jaar jezelf niet niet kunnen redden in Nederland doormiddel van onze taal--> schop in de rug en terug naar je eigen land.quote:2. Het resultaat is vaak jammer genoeg wel dat men niet integreert, welk problemen zoals sociale isolatie oplevert.
Volgens Cohen heeft ze het heel anders gedaan dan hij zou hebben gedaan. Dus nee, ze voerde niet slechts zijn beleid uit. Dat loog ze.quote:Op maandag 7 januari 2008 22:18 schreef EchtGaaf het volgende:
Verdonk had en heeft geen nieuw beleid ingezet inderdaad. Ze voerde slechts uit wat haar voorganger Cohen heeft neergezet.
Ook in haar nieuwe rol van partijleider geeft ze geen blijk van een visie te hebben.
Wmb is ze een soort Erica Terpstra, best gezellig op de koffie en daar blijft het dan bij.
Mee eensquote:Op dinsdag 8 januari 2008 01:30 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ze moeten een heel simpele regel instellen: na 1 jaar jezelf niet niet kunnen redden in Nederland doormiddel van onze taal--> schop in de rug en terug naar je eigen land.
Daar moeten dan natuurlijk wél middelen voor beschikbaar worden gesteld. Voor het leren van de taal, niet voor de schop.
Goh, dus wederom iets wat Verdonk niet op haar naam kan zetten.quote:Op maandag 7 januari 2008 21:12 schreef Autodidact het volgende:
Ik maar denken dat ze "alleen het beleid van Cohen uitvoerde"...
Bedank hem:
[ afbeelding ]
Verdonk heeft hiermee bewezen klaar te zijn voor het ambt van minister-president. Vogelaar daarentegen moeten ze maar een baantje geven in de openbare bibliotheek van Purmerend. Daar kan ze niet zo veel schade aanrichten.quote:Op maandag 7 januari 2008 18:06 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Kijk, dat zijn nog eens goede resultaten. Benieuwd of Vogelaar zoiets zou kunnen waarmaken. Die zou migratiehuwelijken waarschijnlijk promoten om te komen tot een goede balans in onze joods-christelijke-islamitische samenleving.
Goed werk van Cohen dan, daar schermden jullie Verdonk toch altijd mee? Eer komt waar eer toekomt!quote:Op maandag 7 januari 2008 18:06 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Kijk, dat zijn nog eens goede resultaten. Benieuwd of Vogelaar zoiets zou kunnen waarmaken. Die zou migratiehuwelijken waarschijnlijk promoten om te komen tot een goede balans in onze joods-christelijke-islamitische samenleving.
Je kan ook stellen dat het beleid van Verdonk niet gewerkt KAN hebben, omdat het Verdonk is...quote:Op maandag 7 januari 2008 18:56 schreef Montov het volgende:
Kortom, we kunnen allemaal gaan wachten totdat Vogelaar de schuld krijgt wanneer de kortetermijnoplossingen van Verdonk uitgewerkt zijn.
Dat is natuurlijk onzin. Waar zou anders de kritiek vandaan zijn gekomen?quote:Op maandag 7 januari 2008 22:18 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat is inderdaad een mogelijkheid. En toch vinden velen deze te ingewikkeld (niet helemaal duidelijk waarom, het is best te doen nl.).quote:Op dinsdag 8 januari 2008 01:29 schreef maartena het volgende:
Ik kan een paar details missen, maar zo werkt dat ongeveer.
in dat geval is al die kritiek op Verdonk dus onterecht en is Job Cohen de enorme lul????quote:Op maandag 7 januari 2008 21:12 schreef Autodidact het volgende:
Ik maar denken dat ze "alleen het beleid van Cohen uitvoerde"...
Bedank hem:
[ afbeelding ]
In het bericht zie ik dat niet echt goed terug. Er is een vergelijk met 2001, maar als het pas echt op het eind is gaan dalen...?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 08:14 schreef Montov het volgende:
Sack_Blabbath maakt wel een goed punt, de trend is al ingezet vanaf 2001. Verdonk kwam pas midden 2003 in beeld, en pas in 2004 kwamen haar genoemde maatregelen. Dus de trend tot 2005 kan je sowieso niet aan Verdonk toeschrijven.
Je bedoelt een held voor rechts?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 09:42 schreef Napalm het volgende:
[..]
in dat geval is al die kritiek op Verdonk dus onterecht en is Job Cohen de enorme lul????
Het cijfer per jaar is er, op de site van CBS. Voor Marokkaanse mannen is het een gelijkmatige trend vanaf 2001, voor Turkse mannen is er vooral een forse daling in 2004.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 09:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
In het bericht zie ik dat niet echt goed terug. Er is een vergelijk met 2001, maar als het pas echt op het eind is gaan dalen...?
Daarom zou er pas echt een conclusie aan kunnen worden gehangen als je de cijfers per jaar beziet.
Dus deels Verdonk, deels andere omstandigheden. Net als in het bericht staat...quote:Op dinsdag 8 januari 2008 10:43 schreef Montov het volgende:
Het cijfer per jaar is er, op de site van CBS. Voor Marokkaanse mannen is het een gelijkmatige trend vanaf 2001, voor Turkse mannen is er vooral een forse daling in 2004.
In het bericht staan mogelijke oorzaken, omdat het niet met zekerheid valt te zeggen wat de oorzaken zijn. Maar als er 5 jaar lang een trend is, en na bepaalde maatregelen zet de trend 1 jaar door, dan is dat eigenlijk een heel erg magere aanwijzing voor invloed van de maatregelen.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dus deels Verdonk, deels andere omstandigheden. Net als in het bericht staat...
Wat is "vruchten afwerpen" volgens jou?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 08:57 schreef damian5700 het volgende:
De Wet inburgering buitenland trad op 15 maart 2005 in werking. Het aantal migranten dat zich bij de aanstaande huwelijkspartner of bij familie in Nederland wil voegen is in de daarop volgende jaar een jaar met 20 procent afgenomen (van circa 30 duizend in 2005 tot ruim 23 duizend in 2006).
Bron jaarverslag 2006 van de immigratiedienst IND.
Dus ja, het beleid van Verdonk heeft zijn vruchten afgeworpen.
Dat klopt niet helemaal. De Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling heeft onderzocht dat 34% van de in het buitenland verblijvende Nederlanders hoogopgeleid is. Dat zijn ongeveer 200.000 hoogopgeleide mensen. Daarnaast is bekend dat ongeveer 18% van de in totaal 1.2 miljoen immigranten hoogopgeleid. You do the math.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:37 schreef maartena het volgende:
9000 meer opgeleide Nederlanders weg. (Het zijn niet de stratemakers en vuilnismannen die gaan emigreren.....)
Zie OP.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:37 schreef maartena het volgende:
[..]
Wat is "vruchten afwerpen" volgens jou?
Ja, dat weet ik.quote:en dat klopt ook wel
Met name kritiek van Cohen!quote:Op dinsdag 8 januari 2008 09:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Waar zou anders de kritiek vandaan zijn gekomen?
Verdonk heeft bewezen op zeer gedecideerde toon volslagen onzin te verkondigen. Ze is een hol vat!quote:Op dinsdag 8 januari 2008 07:47 schreef Ippon het volgende:
[..]
Verdonk heeft hiermee bewezen klaar te zijn voor het ambt van minister-president. Vogelaar daarentegen moeten ze maar een baantje geven in de openbare bibliotheek van Purmerend. Daar kan ze niet zo veel schade aanrichten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |