Kijk, dat zijn nog eens goede resultaten. Benieuwd of Vogelaar zoiets zou kunnen waarmaken. Die zou migratiehuwelijken waarschijnlijk promoten om te komen tot een goede balans in onze joods-christelijke-islamitische samenleving.quote:Fors minder migratiehuwelijken
Het aantal Turkse en Marokkaanse mannen dat een bruid uit het land van herkomst haalt, is de laatste jaren gedaald.
Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). In 2001 haalden bijna 2200 Turken hun partner uit Turkije; in 2006 waren dat er nog maar 760. Bij de Marokkanen is hetzelfde patroon te zien: bijna 1800 in 2001, 600 in 2006. Ongeveer een kwart van de Turken en Marokkanen haalt nu nog een partner uit het land van herkomst.
De daling is mogelijk veroorzaakt door de maatregelen die oud-minister Verdonk in 2004 nam en die strengere eisen aan dergelijke huwelijken. Het CBS denkt dat ook andere factoren een rol spelen, zoals dat jongeren van de tweede generatie liever trouwen met een partner die net als zij in Nederland is opgegroeid.
Turken en Marokkanen zoeken hun bruid nu vooral in Nederland, maar dan wel in hun eigen etnische groep. Het aantal huwelijken met autochtone Nederlanders ligt al jaren constant op zo'n 10%. Dat komt neer op ongeveer 150 huwelijken.
Bron: RTL nieuws
Ik vind de moeite niet zo erg, maar probeer jij maar eens een vreemde taal te leren in een land waar niemand het spreekt, dit is bijzonder moeilijk.quote:Op maandag 7 januari 2008 18:36 schreef alors het volgende:
Nou ik las niet goed
Maar ik denk dat het op zich een goede ontwikkeling is. Alhoewel de inburgering nu stukken beter is dan eerst. Maar goed als ze er wat meer moeite voor moeten doen, dan hoeft het blijkbaar niet meer zo nodig.
De kans bestaat dat het weer gaat groeien, doordat de maatregelen van Verdonk niet heel geschikt zijn voor de langere termijn.quote:Op maandag 7 januari 2008 18:06 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Kijk, dat zijn nog eens goede resultaten. Benieuwd of Vogelaar zoiets zou kunnen waarmaken.
Gezien het feit dat de helft het nu nog wel haalt is het volgens mij verre van onmogelijk. Je hoeft echt geen hoogstaand Nederlands te kunnen. Misschien als je bv analfabeet bent dat het dan erg moeilijk is. Maar misschien is het dan beter dat die mensen eerst leren lezen en schrijven, als analfabeet zijnde heb je zoveel minder kans in een samenleving als deze..quote:Op maandag 7 januari 2008 18:41 schreef Killjoy het volgende:
[..]
Ik vind de moeite niet zo erg, maar probeer jij maar eens een vreemde taal te leren in een land waar niemand het spreekt, dit is bijzonder moeilijk.
Sinds je eerst een mondeling examen NL af moet leggen op de NL ambassade in het land van herkomst is het dus een stuk moeilijker geworden.quote:Op maandag 7 januari 2008 19:23 schreef alors het volgende:
[..]
Gezien het feit dat de helft het nu nog wel haalt is het volgens mij verre van onmogelijk. Je hoeft echt geen hoogstaand Nederlands te kunnen. Misschien als je bv analfabeet bent dat het dan erg moeilijk is. Maar misschien is het dan beter dat die mensen eerst leren lezen en schrijven, als analfabeet zijnde heb je zoveel minder kans in een samenleving als deze..
Ho ho, dat argument mag je alleen gebruiken als je kritiek op je bord krijgt over de wat minder fraaie prestaties van mevrouw verdonk, niet als dit soort 'rechtse resultaten' gemeld worden.quote:Op maandag 7 januari 2008 22:18 schreef EchtGaaf het volgende:
Verdonk had en heeft geen nieuw beleid ingezet inderdaad. Ze voerde slechts uit wat haar voorganger Cohen heeft neergezet.
Ik lees op fora, zoals op buitenlandsepartner.nl, ook over de "Duitsland route" en de "Belgie route".quote:Op maandag 7 januari 2008 18:45 schreef Yildiz het volgende:
Bedank de EU daar maar voor.
Deze regel is helaas ingesteld omdat 75% van die ''huwelijken'' alleen maar te maken hadden om nog zo'n steuntrekker naar Nederland te krijgen.quote:Op maandag 7 januari 2008 18:50 schreef Killjoy het volgende:
Het is sowieso een lastig onderwerp, ik heb er altijd een dubbel gevoel bij:
1. Wie zijn wij om een regering in een liefdesleven toe te laten?
Ze moeten een heel simpele regel instellen: na 1 jaar jezelf niet niet kunnen redden in Nederland doormiddel van onze taal--> schop in de rug en terug naar je eigen land.quote:2. Het resultaat is vaak jammer genoeg wel dat men niet integreert, welk problemen zoals sociale isolatie oplevert.
Volgens Cohen heeft ze het heel anders gedaan dan hij zou hebben gedaan. Dus nee, ze voerde niet slechts zijn beleid uit. Dat loog ze.quote:Op maandag 7 januari 2008 22:18 schreef EchtGaaf het volgende:
Verdonk had en heeft geen nieuw beleid ingezet inderdaad. Ze voerde slechts uit wat haar voorganger Cohen heeft neergezet.
Ook in haar nieuwe rol van partijleider geeft ze geen blijk van een visie te hebben.
Wmb is ze een soort Erica Terpstra, best gezellig op de koffie en daar blijft het dan bij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |