abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55835116
Ik was zonet een topic hier aan het lezen over pesten op de werkvloer, en toen dacht ik, mooi moment om hierover ook even een topic te openen

Ik zal even een omschrijving hieronder neerzetten gevolgd door de vraag:

Het gebeurt overal wel, iemand vindt het nodig om een vervelende opmerking te maken over je kleren, je haren of over iets dat je zei. Gelukkig heb ik hier zelf al geruime tijd geen last meer van gehad maar ik weet dat ik wel weerloos ben ALS het gebeurt. Zoiets is mij namelijk overkomen een half jaar geleden, toen "een vriend van een vriend" op een verjaardag was van een van mijn vrienden. Ik kende hem nog niet maar kon hem al meteen vanaf de eerste blik niet uit staan. Echt dat typisch verwaand gezicht van iemand die denkt dat ie helemaal "the man" is. En ik kreeg gelijk, alsof hij het voelde werden er constant vervelende opmerkingen op mij afgevuurd, maakte hij rare gebaren naar mij enzovoorts. De rest van het gezelschap viel het waarschijnlijk niet echt op want niemand leek er echt op te reageren of het op te vallen, behalve mijzelf. Nou voel ik me sowieso al snel ongemakkelijk in het bijzijn van vreemden, dat heb ik altijd wel gehad, maar dit maakte het natuurlijk al helemaal een ramp. Het vreemde was voor mij echter wel dat ik totaal niets terug deed, terwijl wanneer ik bijvoorbeeld in een verhitte discussie met iemand zit, ik juist ontzettend adrem ben. Maar nu leek ik wel een soort black-out te hebben. Is dat nou puur onzekerheid? Of is het een soort gemis van ervaring op sociaal vlak?

En als belangrijkste vraag natuurlijk, wat kan ik hier vooral / het beste mee doen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Chr0nicle op 06-01-2008 22:54:53 ]
  zondag 6 januari 2008 @ 22:54:26 #2
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_55835248
heb eigenlijk het zelfde, heeft te maken met onzekerheid ed. Want hoe kun je nu zeker/adrem overkomen als je dat op dat moment niet bent...
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  zondag 6 januari 2008 @ 23:02:41 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55835499
Er zijn debielen in deze wereld die (ze kunnen er niets aan doen) contact moeten hebben met iedereen in hun omgeving. Als dat moeilijk gaat omdat de andere partij daar moeite mee heeft, niet wil of wat dan ook, krijg je spastisch gedrag dat geïnterpreteerd kan worden (of uitdraaien op) pest-gedrag en ruzie. De zogenaamde sociale persoon moet zijn grenzen weten en niet op contact blijven aandringen als daar geen behoefte aan is. Wat dat betreft zijn "de leuksten thuis" ook vaak sociaal gestoord.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_55835625
Helemaal mee eens Papierversnipperaar. MAAR, ik ben dan ook wel weer zo realistisch om toch altijd naar mijzelf te kijken, en wat ik er aan kan doen of wat ik eventueel fout doe. Het is een heel menselijke reactie om meteen te zeggen "die ander...blablabla", maar is het die ander wel? De makkelijkste uitweg is natuurlijk meteen roepen, zij zijn de gestoorden, en dan krijg je een ja / nee spelletje over en weer. Ik vind het ook niet persé nodig om veel contacten erop na te houden, en veel te praten in het bijzijn van anderen, want "zo ben ik nou eenmaal niet". Maar de vraag is ook wel een beetje of het OK is om je zo snel en makkelijk er vanaf te maken?
  zondag 6 januari 2008 @ 23:21:21 #5
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_55835948
quote:
Op zondag 6 januari 2008 23:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er zijn debielen in deze wereld die (ze kunnen er niets aan doen) contact moeten hebben met iedereen in hun omgeving. Als dat moeilijk gaat omdat de andere partij daar moeite mee heeft, niet wil of wat dan ook, krijg je spastisch gedrag dat geïnterpreteerd kan worden (of uitdraaien op) pest-gedrag en ruzie. De zogenaamde sociale persoon moet zijn grenzen weten en niet op contact blijven aandringen als daar geen behoefte aan is. Wat dat betreft zijn "de leuksten thuis" ook vaak sociaal gestoord.
Dat zie ik inderdaad erg vaak.
A.F.C. Ajax
pi_55836161
Kan altijd gebeuren. Als je niks gevats weet te zeggen, kun je altijd nog stoïcijns je schouders ophalen en gewoon weglopen (drankje halen ofzo).
  zondag 6 januari 2008 @ 23:37:35 #7
pi_55836390
quote:
Op zondag 6 januari 2008 23:07 schreef Chr0nicle het volgende:
Helemaal mee eens Papierversnipperaar. MAAR, ik ben dan ook wel weer zo realistisch om toch altijd naar mijzelf te kijken, en wat ik er aan kan doen of wat ik eventueel fout doe. Het is een heel menselijke reactie om meteen te zeggen "die ander...blablabla", maar is het die ander wel? De makkelijkste uitweg is natuurlijk meteen roepen, zij zijn de gestoorden, en dan krijg je een ja / nee spelletje over en weer. Ik vind het ook niet persé nodig om veel contacten erop na te houden, en veel te praten in het bijzijn van anderen, want "zo ben ik nou eenmaal niet". Maar de vraag is ook wel een beetje of het OK is om je zo snel en makkelijk er vanaf te maken?
Je bent toch niet verplicht om met iedereen vriendschappelijk om te gaan? Als iemand je niet ligt is dat tijdsverspilling. Er zijn genoeg leuke en interessante mensen om wel mee om te gaan. Als een of andere clown dan blijft aandringen is ie gewoon egoïstisch.

Waarschijnlijk moeten dat soort mensen voor zichzelf iets bewijzen of zo, maar dat is dan hun probleem. De aandringers zijn de ruziemakers. Je moet de zaken niet omdraaien.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_55836401
quote:
Wat dat betreft zijn "de leuksten thuis" ook vaak sociaal gestoord.
Klopt in nogal wat gevallen. Maar dat zijn eerder de personen met de zogenaamd grappige opmerkingen, hebben daarnaast extravert karakter en zijn overdominant in groepsgesprekken.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2008 23:40:17 ]
pi_55836586
quote:
Op zondag 6 januari 2008 23:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je bent toch niet verplicht om met iedereen vriendschappelijk om te gaan? Als iemand je niet ligt is dat tijdsverspilling. Er zijn genoeg leuke en interessante mensen om wel mee om te gaan. Als een of andere clown dan blijft aandringen is ie gewoon egoïstisch.

Waarschijnlijk moeten dat soort mensen voor zichzelf iets bewijzen of zo, maar dat is dan hun probleem. De aandringers zijn de ruziemakers. Je moet de zaken niet omdraaien.
Ook daar ben ik het wel weer mee eens Maar ik moet zeggen dat het toch moeilijk blijft om dergelijke mensen te negeren omdat ze zichzelf constant in the spotlights zetten. Ze moeten grappen maken, opvallend dansen, rare dingen doen en vooral veel publiek om zich heen hebben die hard lachen om alles wat zij doen. En andere mogen hun show vooral niet stelen want dan zijn ze geïrriteerd. Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat je deze mensen moet negeren, en wanneer dat niet gaat naar plaatsen toe moet gaan waar zij niet komen. Maar wanneer het een goede vriend is van een van je vrienden dan wordt dat al redelijk problematisch (buiten dat ik totaal niet snap hoe iemand met zowel mij, als dat soort personen bevriend kan zijn, dan heb je ook niet echt een eigen mening lijkt me zo )
pi_55836616
quote:
Op zondag 6 januari 2008 23:37 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Klopt in nogal wat gevallen. Maar dat zijn eerder de personen met de zogenaamd grappige opmerkingen, hebben daarnaast extravert karakter en zijn overdominant in groepsgesprekken.
En dat was inderdaad precies dit persoon. Maar dan ook echt exact. Een moppentapper, trucen-shower, en overall eyecatcher. Heel irritant.
  zondag 6 januari 2008 @ 23:56:39 #11
129444 Dahoo
In the silence I am free
pi_55836947
Een vriend van mij is zo'n sociaal gestoord individu.
Aardig vervelend in groepsomgang, maar één op één kun je 'm echt goed hebben.

Met oud&nieuw zat ik in Antwerpen, we waren met 7 en hij was idd de hele tijd bezig met aandacht opeisen op de meest (imho) vervelende manieren. Als je er dan negatief op reageerde, kreeg je gelijk van alles naar je toe geslingerd waar je niet op zit te wachten -_-

Ik heb voorlopig ook m'n buik vol van 'm

Wel irritant om goed om te gaan met zo iemand, ik ben snel geïrriteerd en vooral met zulke jongens in de buurt is dat niet echt sfeerverbeterend 'n avond gaat goed, maar 3 dagen... Gelukkig zat 'ie in een andere kamer en ging hij met de 2e auto mee..

Maar om even te reageren op de TS, ik klap zelf dan ook altijd dicht.
Ik heb geen zin om erop te reageren, omdat dat dan toch altijd negatief uitpakt en ik ben meer een binnenvetter..
[i]"Life's too short for boring HI-FI"[/i] - Densen Audio Technologies
pi_55837317
quote:
Op zondag 6 januari 2008 23:56 schreef Dahoo het volgende:
Maar om even te reageren op de TS, ik klap zelf dan ook altijd dicht.
Ik heb geen zin om erop te reageren, omdat dat dan toch altijd negatief uitpakt en ik ben meer een binnenvetter..
Ik ook, maar door dat binnenvetten voel ik me vaak wel klote door twee dingen:

Voel me in de zeik gezet
Vind dat ik iets had moeten zeggen en voel me dus eigenlijk een beetje een watje omdat ik (weer) ruzie heb vermeden. Terwijl ik dat eigenlijk als iets positiefs zou moeten zien, dat weet ik.
pi_55837801
quote:
Op zondag 6 januari 2008 22:54 schreef hierissieweer het volgende:
heb eigenlijk het zelfde, heeft te maken met onzekerheid ed. Want hoe kun je nu zeker/adrem overkomen als je dat op dat moment niet bent...
Dat kan wel hoor. Als ik bijvoorbeeld een sollicitatiegesprek heb dan gieren de zenuwen door mijn lijf, heb er zelfs buikpijn van, maar ik hoor juist altijd terug dat ik zelfverzekerd over kwam.
Waar hem dat in zit is niet precies de vinger op te leggen, maar ik ben me bijvoorbeeld erg bewust van mijn lichaamshouding: rechtop zitten, open houding aannemen, oogcontact maken, glimlachen alsmede van mijn stem: hard genoeg praten, niet te snel praten
pi_55837907
Volgens mij kom je best een eindje als je gewoon heel normaal vraagt waarom zo iemand nou zo raar doet tegen je. De meesten staan dan met een bek vol tanden.
pi_55838301
quote:
Op maandag 7 januari 2008 00:39 schreef rompompom het volgende:
Volgens mij kom je best een eindje als je gewoon heel normaal vraagt waarom zo iemand nou zo raar doet tegen je. De meesten staan dan met een bek vol tanden.
Daar kom je inderdaad een heel eind mee. Waarschijnlijk vorm je al een bedreiging voor hem om dat hij jou op deze manier uit de tent probeerd te lokken. Een teken van zijn eigen zwakheid. Jou karakter is sterker dan zijn masker van humor, dominant zijn en overheersen. Hij begint al iets te verdedigen wat jij nog niet gekraakt hebt. Meer zijn probleem als het jouwe. Probeer hem te negeren want hij is totaal geen verrijking van je vriendenkring en van jou leven. Kortom niet wakker van liggen. Weltrusten.
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
  maandag 7 januari 2008 @ 01:20:54 #16
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_55838504
quote:
Dit zijn de zogenaamde extraverte personen die niet weten wanneer ze moeten stoppen. Ik heb de eer gehad flinke ruzie met ze te maken tot geweld aan toe!
Era Vulgaris
  maandag 7 januari 2008 @ 11:03:30 #17
198098 henkzijlstra
ik verdien 80k per jaar en jij
pi_55842490
Voordat je de wiseguy uit gaat hangen kun je beter even opzoeken wat 'adrem' betekent.

Daarna tranen drogen en terugkomen naar dit forum. Een keer fappen op de toilet wil ook wel eens helpen.
pi_55842784
quote:
Op maandag 7 januari 2008 11:03 schreef henkzijlstra het volgende:
Voordat je de wiseguy uit gaat hangen kun je beter even opzoeken wat 'adrem' betekent.

Daarna tranen drogen en terugkomen naar dit forum. Een keer fappen op de toilet wil ook wel eens helpen.
....

Adrem zijn betekent snel kunnen reageren op, in dit geval iets dat iemand tegen je zegt. En dat kan ik dus niet. Daarnaast zitten we hier in een forum dat gaat over dit soort onderwerpen, als dat te ingewikkelt voor je is dan reageer gewoon niet

- edit

Het is overigens nog altijd "het toilet".

[ Bericht 4% gewijzigd door Chr0nicle op 07-01-2008 11:32:47 ]
  maandag 7 januari 2008 @ 13:43:28 #19
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_55846401
'Feest' van herkenning; zolang ik me kan heugen loop ik ook al tegen dergelijke personen aan, zo ongeveer iedere keer als je in een samenstelling van grofweg 10 personen of meer bij elkaar bent. Voorheen had ik ook de neiging om me ertegen te verzetten, en nog langer daarvoor (toen ik nog tiener was, en nog jonger) wisten de betreffende personen mij ook wel te vinden als pispaaltje.

Inmiddels ben ik dat natuurlijk allang ontgroeid, heb ik wel geleerd om me ertegen te wapenen, of ze te negeren. Je hebt jezelf er alleen maar mee als je je er druk om blijft maken, want ze zijn overal en het zal nooit ophouden. Sterk je met de gedachte dat deze types eigenlijk sneu zijn, omdat ze de goedkeuring (meestal in de vorm van gelach om hun geweldige grappen) nodig hebben om zich goed te voelen over zichzelf. Het zijn de zielige lieden die anderen naar beneden moeten trappen zodat ze zelf hoger lijken te staan. Jammergenoeg darren er altijd wel wat volgelingen omheen, want anders zouden zij weleens het volgende doelwit kunnen worden en bovendien, misschien zijn ze dan wel cool by comparison!
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  maandag 7 januari 2008 @ 13:45:42 #20
198098 henkzijlstra
pi_55846454
quote:
Op maandag 7 januari 2008 11:18 schreef Chr0nicle het volgende:

[..]

....

Adrem zijn betekent snel kunnen reageren op, in dit geval iets dat iemand tegen je zegt. En dat kan ik dus niet. Daarnaast zitten we hier in een forum dat gaat over dit soort onderwerpen, als dat te ingewikkelt voor je is dan reageer gewoon niet

- edit

Het is overigens nog altijd "het toilet".
Het is dus inderdaad niet adrem om een slimme reactie te geven met een 'edit'. LOL.

Niet zo verlegen doen anders blijf je de rest van je leven een pispaal en duurt het nog langer voordat je een vriendin gebt.
  maandag 7 januari 2008 @ 13:46:04 #21
198098 henkzijlstra
pi_55846463
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:45 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

Het is dus inderdaad niet adrem om een slimme reactie te geven met een 'edit'. LOL.

Niet zo verlegen doen anders blijf je de rest van je leven een pispaal en duurt het nog langer voordat je een vriendin gebt.
pi_55846953
quote:
Op maandag 7 januari 2008 13:45 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

LOL, neemt nog niet weg dat je eerst nog bent aan het blèren dat ik de betekenis van adrem niet ken, en wanneer ik duidelijk maak dat ik die wel ken en jij dus waarschijnlijk gewoon niet hebt gelezen en alleen een beetje irritant wilt doen (hoe triest is je leven dan, zou je je af kunnen vragen) begin je snel over iets anders

Daarnaast weet ik niet waaruit jij concludeert dat ik een pispaal ben, wat dus echt zeker niet zo is, of dat ik geen vriendin heb Maargoed, ik ga niet meer reageren op trieste reacties van mensen met nog veel meer problemen dan ik zelf, veel succes met je leven.
  maandag 7 januari 2008 @ 14:10:34 #23
198098 henkzijlstra
pi_55847087
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:04 schreef Chr0nicle het volgende:

[..]

LOL, neemt nog niet weg dat je eerst nog bent aan het blèren dat ik de betekenis van adrem niet ken, en wanneer ik duidelijk maak dat ik die wel ken en jij dus waarschijnlijk gewoon niet hebt gelezen en alleen een beetje irritant wilt doen (hoe triest is je leven dan, zou je je af kunnen vragen) begin je snel over iets anders

Daarnaast weet ik niet waaruit jij concludeert dat ik een pispaal ben, wat dus echt zeker niet zo is, of dat ik geen vriendin heb Maargoed, ik ga niet meer reageren op trieste reacties van mensen met nog veel meer problemen dan ik zelf, veel succes met je leven.
Vrienden? Mooie vrienden als ze je bij feestjes zitten te 'pesten' (huil huil)

***Checkt FoBo***

Ahum...
quote:
Relatie: Heb ik niet nee
LOLZ, ook nog liegen dat je een relatie hebt terwijl je hem niet hebt. Hoe triest ben je dan?
pi_55847376
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:10 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

Vrienden? Mooie vrienden als ze je bij feestjes zitten te 'pesten' (huil huil)

***Checkt FoBo***

Ahum...
[..]

LOLZ, ook nog liegen dat je een relatie hebt terwijl je hem niet hebt. Hoe triest ben je dan?
***Checkt FoBo*** en snapt de frustratie...
Ook jij vindt wel iemand
  maandag 7 januari 2008 @ 15:07:14 #25
198098 henkzijlstra
pi_55848602
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:21 schreef Chr0nicle het volgende:

[..]

***Checkt FoBo*** en snapt de frustratie...
Ook jij vindt wel iemand
LOL, en dat zegt degene die gepest wordt op zijn werk... Pijn aan me buik van het lachen als ik je topics nalees. . Bedankt maakt mijn maandag weer helemaal goed.
pi_55849996
quote:
Op maandag 7 januari 2008 15:07 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

LOL, en dat zegt degene die gepest wordt op zijn werk... Pijn aan me buik van het lachen als ik je topics nalees. . Bedankt maakt mijn maandag weer helemaal goed.
Ik wil je bij deze even bedanken Henk, je was een goede bijdrage aan dit topic en een mooi voorbeeld!
pi_55850127
Pesten en plagen zit wel een verschil tussen...
Pesten is altijd met kwade bedoeling en plagen kan ook gewoon onschuldig tussen vrienden zijn.

Op dat soort momenten moet je iemand niet vrij spel geven. Aangezien hij zag dat je kennis van zijn opmerkingen en gebaren nam, maar niks ervan zei, kon hij gewoon lekker doorgaan.
  maandag 7 januari 2008 @ 16:02:25 #28
pi_55850129
Henkzijlstra is de leukste thuis
  maandag 7 januari 2008 @ 16:04:24 #29
pi_55850165
quote:
Op maandag 7 januari 2008 16:02 schreef OldJeller het volgende:
Pesten is altijd met kwade bedoeling en plagen kan ook gewoon onschuldig tussen vrienden zijn.

Op dat soort momenten moet je iemand niet vrij spel geven. Aangezien hij zag dat je kennis van zijn opmerkingen en gebaren nam, maar niks ervan zei, kon hij gewoon lekker doorgaan.
Dat is gewoon pesten volgens mij.
pi_55850205
quote:
Op maandag 7 januari 2008 16:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is gewoon pesten volgens mij.
Dat is een correcte analyse, meneer de papierversnipperaar.
pi_55850299
quote:
Op maandag 7 januari 2008 16:02 schreef OldJeller het volgende:

Klopt OldJeller, dat was nog een beetje een referentie naar dat andere topic, waarin het verschil tussen plagen en pesten werd besproken. Met plagen heb ik ook totaal geen problemen, kan zelfs wel leuk zijn, je moet alleen weten wanneer je moet stoppen, en dat snappen sommigen niet.
pi_55850503
quote:
Op maandag 7 januari 2008 16:08 schreef Chr0nicle het volgende:

[..]

Klopt OldJeller, dat was nog een beetje een referentie naar dat andere topic, waarin het verschil tussen plagen en pesten werd besproken. Met plagen heb ik ook totaal geen problemen, kan zelfs wel leuk zijn, je moet alleen weten wanneer je moet stoppen, en dat snappen sommigen niet.
Uiteraard. Daarom is het tussen vrienden en bekenden vaak ook plagen, omdat men elkaar kent.. en dus ook wel in meer of mindere mate weet wat de ander nog leuk vindt en/of kan hebben.
Als het je niet zint, maak het in elk geval duidelijk.

[ Bericht 35% gewijzigd door OldJeller op 07-01-2008 17:01:29 ]
  dinsdag 8 januari 2008 @ 13:21:55 #33
198098 henkzijlstra
pi_55871465
quote:
Op maandag 7 januari 2008 16:08 schreef Chr0nicle het volgende:

[..]

Ofwel niet als een wijf staan te bitchen over hoe je gepest wordt maar gewoon even voor jezelf opkomen zoals normale kerels doen.

Dan bedoel ik niet meteen een hoek verkopen, maar gewoon laten merken dat jij de baas bent. Als je dat niet lukt heb je niets op deze wereld te zoeken imho en kun je beter wat assertiviteit cursusses gaan volgen.

PS. Jij was natuurlijk ook het type ventje waar ik vroeger altijd hun melkgeld van afpakte om ze vervolgens aan de kapstok te hangen. LOL Owned
pi_55873053
nvm

[ Bericht 87% gewijzigd door Chr0nicle op 08-01-2008 15:40:28 ]
pi_55873179
knip

[ Bericht 98% gewijzigd door Chr0nicle op 08-01-2008 15:41:36 ]
pi_55873194
quote:
Op zondag 6 januari 2008 23:37 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Ha! Herkenbaar. Ik ben zelf ook zo`n type geweest. Gelukkig is het nu al wel wat minder geworden, maar moet nog wel eens opletten op wat ik zeg, want ik wil nog wel eens iemand nodeloos kwetsen terwijl ik daar zelf totaal geen inzicht in heb
  dinsdag 8 januari 2008 @ 16:35:35 #37
198098 henkzijlstra
pi_55876472
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:27 schreef Chr0nicle het volgende:
knip
Uh .... Hmmm .... (mond vol tanden hehe)
pi_55882734
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ha! Herkenbaar. Ik ben zelf ook zo`n type geweest. Gelukkig is het nu al wel wat minder geworden, maar moet nog wel eens opletten op wat ik zeg, want ik wil nog wel eens iemand nodeloos kwetsen terwijl ik daar zelf totaal geen inzicht in heb
Ik herkende mezelf eigenlijk ook wel in het negatief afgeschilderde profiel Ben zelf ook behoorlijk adrem irl (hence the name) en zeker als ik me ergens op mijn gemak begin te voelen komt dat nogal naar buiten. Heeft ook te maken met vroeger, ik ben altijd heel erg gepest en opmerkingen terug kunnen maken werd een beetje mijn schild, tot het leuk werd om iemand te overbluffen. Daarna is het eigenlijk een soort van hobby geworden

Of dat te maken heeft met onzekerheid van mezelf? Zou kunnen. Ik gebruik het eigenlijk meer als een soort van zelfverdediging, als iemand een opmerking maakt heb ik er gewoon meteen een terug. En soms zet ik mensen nou eenmaal in de zeik. Maar naar mijn weten niet op een vervelende manier, ik zit iemand niet kapot te maken maar ik plaag ze gewoon. Maar ben niet zo iemand die continu in de spotlights moet staan op een feestje.

Ik merk wel dat als iemand goed aangeeft zelf heel onzeker te zijn, ik die vaak een beetje met zijn neus op de feiten ga drukken Niet erg netjes natuurlijk, maar het gaat eigenlijk automatisch.
  woensdag 9 januari 2008 @ 08:46:29 #39
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_55890687
Ik herken mezelf ook wel een beetje als pester. Hoewel ik waarschijnlijk op het eerste gezicht eerder als pest-kandidaat wordt gezien, ben ik eigenlijk nooit echt gepest.
Net zoals Snadrem is het ook een beetje m'n hobbie geworden. Ik ben iemand die een beetje kan opgaan in z'n eigen "grappen" waardoor mensen mij al snel knettergek verklaren. Ook draaf ik soms een beetje door, en gaat een sarcastische opmerking over in een volwaardige hevige afbrander, vooral tegen bekenden.

Ik maak vaak grappen "om de grap", omdat ik het zelf een mooie grap ( ) vind, ongeacht of de grap op dat moment niet toepasselijk of zelfs kwetsend is. Slechte gewoonte die ik probeer af te leren. Lukt alleen nog niet echt.

Overigens ben ik zelf niet snel op m'n teentjes getrapt, maar als een goede vriend of vriendin net die juiste snaar weet te raken kan deze me met een onschuldige grap behoorlijk en langdurig van slag brengen.
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
pi_55892291
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 08:46 schreef dikkedorus het volgende:

Ik maak vaak grappen "om de grap", omdat ik het zelf een mooie grap ( ) vind, ongeacht of de grap op dat moment niet toepasselijk of zelfs kwetsend is. Slechte gewoonte die ik probeer af te leren. Lukt alleen nog niet echt.
Wehehe Zo herkenbaar

En als iedereen net zo hard moest lachen om mijn grappen als ik zelf, dan werd het nog best gezellig *

* Ja, ik lees ook boeken
  Official ESF Kreviewer woensdag 9 januari 2008 @ 10:42:18 #41
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_55892433
quote:
Op maandag 7 januari 2008 00:33 schreef Xennia het volgende:
Dat kan wel hoor. Als ik bijvoorbeeld een sollicitatiegesprek heb dan gieren de zenuwen door mijn lijf, heb er zelfs buikpijn van, maar ik hoor juist altijd terug dat ik zelfverzekerd over kwam.
Dat heb ik dus ook. Maar dat terzijde.
pi_55892917
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 08:46 schreef dikkedorus het volgende:
Ik herken mezelf ook wel een beetje als pester. Hoewel ik waarschijnlijk op het eerste gezicht eerder als pest-kandidaat wordt gezien, ben ik eigenlijk nooit echt gepest.
Net zoals Snadrem is het ook een beetje m'n hobbie geworden. Ik ben iemand die een beetje kan opgaan in z'n eigen "grappen" waardoor mensen mij al snel knettergek verklaren. Ook draaf ik soms een beetje door, en gaat een sarcastische opmerking over in een volwaardige hevige afbrander, vooral tegen bekenden.

Overigens ben ik zelf niet snel op m'n teentjes getrapt, maar als een goede vriend of vriendin net die juiste snaar weet te raken kan deze me met een onschuldige grap behoorlijk en langdurig van slag brengen.

Jaaaa zeer herkenbaar, vooral dat dikgedrukte
pi_55894115
Oy, bunch of bullies! Open je eigen topic om ervaringen uit te wisselen! !
pi_55895392
Als iemand tegen mij een kutopmerking maakt en ik weet 1 van de 100 keer niks terug te zeggen dan doe ik gewoon zo ' '.

Pretentieus geneuzel.
  woensdag 9 januari 2008 @ 13:07:01 #45
172358 oddman
Introspecteur
pi_55896001
Edit: doe maar niet

[ Bericht 95% gewijzigd door Inekris op 09-01-2008 16:51:29 ]
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
  woensdag 9 januari 2008 @ 14:23:19 #46
198098 henkzijlstra
pi_55897805
Edot: en jij ook niet

[ Bericht 94% gewijzigd door Inekris op 09-01-2008 16:52:02 ]
pi_55897912
Edit: En jij ook niet

[ Bericht 48% gewijzigd door Inekris op 09-01-2008 16:58:30 ]
Pretentieus geneuzel.
pi_55897989
Edit: En dus jij ook niet

[ Bericht 95% gewijzigd door Inekris op 09-01-2008 17:00:23 ]
  woensdag 9 januari 2008 @ 16:11:32 #49
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_55900281
Idee: iedereen stopt gewoon met gemekker en het gaat weer on-topic. De rest doen jullie maar over PM.
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
pi_55900303
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:11 schreef dikkedorus het volgende:
Idee: iedereen stopt gewoon met gemekker en het gaat weer on-topic. De rest doen jullie maar over PM.
Okee .
Pretentieus geneuzel.
pi_55900372
Ik vind roooosje best lekker eigenlijk !
pi_55900382
Laat je niet teveel kennen Roosje Vindt ie alleen maar leuk. Verder mag dit topic dicht, ik voer dit soort discussies wel op een forum waar mensen normaal doen en moderators hun werk doen. (niks ten nadele van de normaal reagerende mensen uiteraard)

Edit: Kijk even hier

[ Bericht 14% gewijzigd door Inekris op 09-01-2008 17:23:51 ]
pi_55900425
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:16 schreef Scorpie het volgende:
idd
pi_55900508
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:16 schreef Scorpie het volgende:
En met deze wijze, doch discutabele opmerking kan dit topic gesloten worden op verzoek van TS.

[ Bericht 1% gewijzigd door roooosje op 09-01-2008 16:34:30 ]
Pretentieus geneuzel.
pi_55901710
Beetje jammer dat er nu ineens (/pas) ge-edit wordt...
Sluit iig dit topic nu dus maar.
pi_55901869
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 17:24 schreef henkzijlstra het volgende:

[..]

Misschien kun je je beter op je carriere gaan richten als helpdesk medewerker ipv 'ik voel me gepest en onbegrepen' topics te openen. Dûh.
lol, jij bent gewoon 'gepwnd' zoals je het zelf noemt. dus ga eerst maar uithuilen.
  woensdag 9 januari 2008 @ 17:44:32 #57
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_55902282
Blijkbaar kan niemand zich meer volwassen gedragen.
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')