Dat zie ik inderdaad erg vaak.quote:Op zondag 6 januari 2008 23:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er zijn debielen in deze wereld die (ze kunnen er niets aan doen) contact moeten hebben met iedereen in hun omgeving. Als dat moeilijk gaat omdat de andere partij daar moeite mee heeft, niet wil of wat dan ook, krijg je spastisch gedrag dat geïnterpreteerd kan worden (of uitdraaien op) pest-gedrag en ruzie. De zogenaamde sociale persoon moet zijn grenzen weten en niet op contact blijven aandringen als daar geen behoefte aan is. Wat dat betreft zijn "de leuksten thuis" ook vaak sociaal gestoord.
Je bent toch niet verplicht om met iedereen vriendschappelijk om te gaan? Als iemand je niet ligt is dat tijdsverspilling. Er zijn genoeg leuke en interessante mensen om wel mee om te gaan. Als een of andere clown dan blijft aandringen is ie gewoon egoïstisch.quote:Op zondag 6 januari 2008 23:07 schreef Chr0nicle het volgende:
Helemaal mee eens Papierversnipperaar. MAAR, ik ben dan ook wel weer zo realistisch om toch altijd naar mijzelf te kijken, en wat ik er aan kan doen of wat ik eventueel fout doe. Het is een heel menselijke reactie om meteen te zeggen "die ander...blablabla", maar is het die ander wel? De makkelijkste uitweg is natuurlijk meteen roepen, zij zijn de gestoorden, en dan krijg je een ja / nee spelletje over en weer. Ik vind het ook niet persé nodig om veel contacten erop na te houden, en veel te praten in het bijzijn van anderen, want "zo ben ik nou eenmaal niet". Maar de vraag is ook wel een beetje of het OK is om je zo snel en makkelijk er vanaf te maken?
Klopt in nogal wat gevallen. Maar dat zijn eerder de personen met de zogenaamd grappige opmerkingen, hebben daarnaast extravert karakter en zijn overdominant in groepsgesprekken.quote:Op zondag 6 januari 2008 23:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat dat betreft zijn "de leuksten thuis" ook vaak sociaal gestoord.
Ook daar ben ik het wel weer mee eensquote:Op zondag 6 januari 2008 23:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je bent toch niet verplicht om met iedereen vriendschappelijk om te gaan? Als iemand je niet ligt is dat tijdsverspilling. Er zijn genoeg leuke en interessante mensen om wel mee om te gaan. Als een of andere clown dan blijft aandringen is ie gewoon egoïstisch.
Waarschijnlijk moeten dat soort mensen voor zichzelf iets bewijzen of zo, maar dat is dan hun probleem. De aandringers zijn de ruziemakers. Je moet de zaken niet omdraaien.
En dat was inderdaad precies dit persoon. Maar dan ook echt exact. Een moppentapper, trucen-shower, en overall eyecatcher. Heel irritant.quote:Op zondag 6 januari 2008 23:37 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Klopt in nogal wat gevallen. Maar dat zijn eerder de personen met de zogenaamd grappige opmerkingen, hebben daarnaast extravert karakter en zijn overdominant in groepsgesprekken.
Ik ook, maar door dat binnenvetten voel ik me vaak wel klote door twee dingen:quote:Op zondag 6 januari 2008 23:56 schreef Dahoo het volgende:
Maar om even te reageren op de TS, ik klap zelf dan ook altijd dicht.
Ik heb geen zin om erop te reageren, omdat dat dan toch altijd negatief uitpakt en ik ben meer een binnenvetter..
Dat kan wel hoor. Als ik bijvoorbeeld een sollicitatiegesprek heb dan gieren de zenuwen door mijn lijf, heb er zelfs buikpijn van, maar ik hoor juist altijd terug dat ik zelfverzekerd over kwam.quote:Op zondag 6 januari 2008 22:54 schreef hierissieweer het volgende:
heb eigenlijk het zelfde, heeft te maken met onzekerheid ed. Want hoe kun je nu zeker/adrem overkomen als je dat op dat moment niet bent...
Daar kom je inderdaad een heel eind mee. Waarschijnlijk vorm je al een bedreiging voor hem om dat hij jou op deze manier uit de tent probeerd te lokken. Een teken van zijn eigen zwakheid. Jou karakter is sterker dan zijn masker van humor, dominant zijn en overheersen. Hij begint al iets te verdedigen wat jij nog niet gekraakt hebt. Meer zijn probleem als het jouwe. Probeer hem te negeren want hij is totaal geen verrijking van je vriendenkring en van jou leven. Kortom niet wakker van liggen. Weltrusten.quote:Op maandag 7 januari 2008 00:39 schreef rompompom het volgende:
Volgens mij kom je best een eindje als je gewoon heel normaal vraagt waarom zo iemand nou zo raar doet tegen je. De meesten staan dan met een bek vol tanden.
Dit zijn de zogenaamde extraverte personen die niet weten wanneer ze moeten stoppen. Ik heb de eer gehad flinke ruzie met ze te maken tot geweld aan toe!quote:Op zondag 6 januari 2008 23:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er zijn debielen in deze wereld die (ze kunnen er niets aan doen) contact moeten hebben met iedereen in hun omgeving. Als dat moeilijk gaat omdat de andere partij daar moeite mee heeft, niet wil of wat dan ook, krijg je spastisch gedrag dat geïnterpreteerd kan worden (of uitdraaien op) pest-gedrag en ruzie. De zogenaamde sociale persoon moet zijn grenzen weten en niet op contact blijven aandringen als daar geen behoefte aan is. Wat dat betreft zijn "de leuksten thuis" ook vaak sociaal gestoord.
....quote:Op maandag 7 januari 2008 11:03 schreef henkzijlstra het volgende:
Voordat je de wiseguy uit gaat hangen kun je beter even opzoeken wat 'adrem' betekent.
Daarna tranen drogen en terugkomen naar dit forum. Een keer fappen op de toilet wil ook wel eens helpen.
Het is dus inderdaad niet adrem om een slimme reactie te geven met een 'edit'. LOL.quote:Op maandag 7 januari 2008 11:18 schreef Chr0nicle het volgende:
[..]
....
Adrem zijn betekent snel kunnen reageren op, in dit geval iets dat iemand tegen je zegt. En dat kan ik dus niet. Daarnaast zitten we hier in een forum dat gaat over dit soort onderwerpen, als dat te ingewikkelt voor je is dan reageer gewoon niet
- edit
Het is overigens nog altijd "het toilet".
quote:Op maandag 7 januari 2008 13:45 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
Het is dus inderdaad niet adrem om een slimme reactie te geven met een 'edit'. LOL.
Niet zo verlegen doen anders blijf je de rest van je leven een pispaal en duurt het nog langer voordat je een vriendin gebt.
LOL, neemt nog niet weg dat je eerst nog bent aan het blèren dat ik de betekenis van adrem niet ken, en wanneer ik duidelijk maak dat ik die wel ken en jij dus waarschijnlijk gewoon niet hebt gelezen en alleen een beetje irritant wilt doen (hoe triest is je leven dan, zou je je af kunnen vragen) begin je snel over iets andersquote:Op maandag 7 januari 2008 13:45 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
Het is dus inderdaad niet adrem om een slimme reactie te geven met een 'edit'. LOL.
Niet zo verlegen doen anders blijf je de rest van je leven een pispaal en duurt het nog langer voordat je een vriendin gebt.
Vrienden? Mooie vrienden als ze je bij feestjes zitten te 'pesten' (huil huil)quote:Op maandag 7 januari 2008 14:04 schreef Chr0nicle het volgende:
[..]
LOL, neemt nog niet weg dat je eerst nog bent aan het blèren dat ik de betekenis van adrem niet ken, en wanneer ik duidelijk maak dat ik die wel ken en jij dus waarschijnlijk gewoon niet hebt gelezen en alleen een beetje irritant wilt doen (hoe triest is je leven dan, zou je je af kunnen vragen) begin je snel over iets anders![]()
Daarnaast weet ik niet waaruit jij concludeert dat ik een pispaal ben, wat dus echt zeker niet zo is, of dat ik geen vriendin hebMaargoed, ik ga niet meer reageren op trieste reacties van mensen met nog veel meer problemen dan ik zelf, veel succes met je leven.
![]()
LOLZ, ook nog liegen dat je een relatie hebt terwijl je hem niet hebt. Hoe triest ben je dan?quote:Relatie: Heb ik niet nee
***Checkt FoBo*** en snapt de frustratie...quote:Op maandag 7 januari 2008 14:10 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
Vrienden? Mooie vrienden als ze je bij feestjes zitten te 'pesten' (huil huil)
***Checkt FoBo***
Ahum...
[..]
LOLZ, ook nog liegen dat je een relatie hebt terwijl je hem niet hebt. Hoe triest ben je dan?
LOL, en dat zegt degene die gepest wordt op zijn werk... Pijn aan me buik van het lachen als ik je topics nalees.quote:Op maandag 7 januari 2008 14:21 schreef Chr0nicle het volgende:
[..]
***Checkt FoBo*** en snapt de frustratie...
Ook jij vindt wel iemand
Ik wil je bij deze even bedanken Henk, je was een goede bijdrage aan dit topic en een mooi voorbeeld!quote:Op maandag 7 januari 2008 15:07 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
LOL, en dat zegt degene die gepest wordt op zijn werk... Pijn aan me buik van het lachen als ik je topics nalees.. Bedankt maakt mijn maandag weer helemaal goed.
Dat is gewoon pesten volgens mij.quote:Op maandag 7 januari 2008 16:02 schreef OldJeller het volgende:
Pesten en plagen zit wel een verschil tussen...
Pesten is altijd met kwade bedoeling en plagen kan ook gewoon onschuldig tussen vrienden zijn.
Op dat soort momenten moet je iemand niet vrij spel geven. Aangezien hij zag dat je kennis van zijn opmerkingen en gebaren nam, maar niks ervan zei, kon hij gewoon lekker doorgaan.
Dat is een correcte analyse, meneer de papierversnipperaar.quote:Op maandag 7 januari 2008 16:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is gewoon pesten volgens mij.
Klopt OldJeller, dat was nog een beetje een referentie naar dat andere topic, waarin het verschil tussen plagen en pesten werd besproken. Met plagen heb ik ook totaal geen problemen, kan zelfs wel leuk zijn, je moet alleen weten wanneer je moet stoppen, en dat snappen sommigen niet.quote:Op maandag 7 januari 2008 16:02 schreef OldJeller het volgende:
Pesten en plagen zit wel een verschil tussen...
Pesten is altijd met kwade bedoeling en plagen kan ook gewoon onschuldig tussen vrienden zijn.
Op dat soort momenten moet je iemand niet vrij spel geven. Aangezien hij zag dat je kennis van zijn opmerkingen en gebaren nam, maar niks ervan zei, kon hij gewoon lekker doorgaan.
Uiteraard. Daarom is het tussen vrienden en bekenden vaak ook plagen, omdat men elkaar kent.. en dus ook wel in meer of mindere mate weet wat de ander nog leuk vindt en/of kan hebben.quote:Op maandag 7 januari 2008 16:08 schreef Chr0nicle het volgende:
[..]
Klopt OldJeller, dat was nog een beetje een referentie naar dat andere topic, waarin het verschil tussen plagen en pesten werd besproken. Met plagen heb ik ook totaal geen problemen, kan zelfs wel leuk zijn, je moet alleen weten wanneer je moet stoppen, en dat snappen sommigen niet.
Ofwel niet als een wijf staan te bitchen over hoe je gepest wordt maar gewoon even voor jezelf opkomen zoals normale kerels doen.quote:Op maandag 7 januari 2008 16:08 schreef Chr0nicle het volgende:
[..]
Klopt OldJeller, dat was nog een beetje een referentie naar dat andere topic, waarin het verschil tussen plagen en pesten werd besproken. Met plagen heb ik ook totaal geen problemen, kan zelfs wel leuk zijn, je moet alleen weten wanneer je moet stoppen, en dat snappen sommigen niet.
Ha! Herkenbaar. Ik ben zelf ook zo`n type geweest. Gelukkig is het nu al wel wat minder geworden, maar moet nog wel eens opletten op wat ik zeg, want ik wil nog wel eens iemand nodeloos kwetsen terwijl ik daar zelf totaal geen inzicht in hebquote:Op zondag 6 januari 2008 23:37 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Klopt in nogal wat gevallen. Maar dat zijn eerder de personen met de zogenaamd grappige opmerkingen, hebben daarnaast extravert karakter en zijn overdominant in groepsgesprekken.
Uh .... Hmmm .... (mond vol tanden hehe)quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:27 schreef Chr0nicle het volgende:
knip
Ik herkende mezelf eigenlijk ook wel in het negatief afgeschilderde profielquote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ha! Herkenbaar. Ik ben zelf ook zo`n type geweest. Gelukkig is het nu al wel wat minder geworden, maar moet nog wel eens opletten op wat ik zeg, want ik wil nog wel eens iemand nodeloos kwetsen terwijl ik daar zelf totaal geen inzicht in heb
Wehehequote:Op woensdag 9 januari 2008 08:46 schreef dikkedorus het volgende:
Ik maak vaak grappen "om de grap", omdat ik het zelf een mooie grap () vind, ongeacht of de grap op dat moment niet toepasselijk of zelfs kwetsend is. Slechte gewoonte die ik probeer af te leren. Lukt alleen nog niet echt.
Dat heb ik dus ook. Maar dat terzijde.quote:Op maandag 7 januari 2008 00:33 schreef Xennia het volgende:
Dat kan wel hoor. Als ik bijvoorbeeld een sollicitatiegesprek heb dan gieren de zenuwen door mijn lijf, heb er zelfs buikpijn van, maar ik hoor juist altijd terug dat ik zelfverzekerd over kwam.
quote:Op woensdag 9 januari 2008 08:46 schreef dikkedorus het volgende:
Ik herken mezelf ook wel een beetje als pester. Hoewel ik waarschijnlijk op het eerste gezicht eerder als pest-kandidaat wordt gezien, ben ik eigenlijk nooit echt gepest.
Net zoals Snadrem is het ook een beetje m'n hobbie geworden. Ik ben iemand die een beetje kan opgaan in z'n eigen "grappen" waardoor mensen mij al snel knettergek verklaren. Ook draaf ik soms een beetje door, en gaat een sarcastische opmerking over in een volwaardige hevige afbrander, vooral tegen bekenden.
Ik maak vaak grappen "om de grap", omdat ik het zelf een mooie grap () vind, ongeacht of de grap op dat moment niet toepasselijk of zelfs kwetsend is. Slechte gewoonte die ik probeer af te leren. Lukt alleen nog niet echt.
Overigens ben ik zelf niet snel op m'n teentjes getrapt, maar als een goede vriend of vriendin net die juiste snaar weet te raken kan deze me met een onschuldige grap behoorlijk en langdurig van slag brengen.
Okeequote:Op woensdag 9 januari 2008 16:11 schreef dikkedorus het volgende:
Idee: iedereen stopt gewoon met gemekker en het gaat weer on-topic. De rest doen jullie maar over PM.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |