De Rutoo is in de omgeving van Venlo in een paar winkels te krijgen, anders gewoon via internetquote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:48 schreef Han-Pekel het volgende:
Waar kun je hem kopen trouwens, alleen via internet??
Dat had je zelf op de site kunnen zien, anders had je 119 betaald aangezien er extra ampullen bijzitten. Omdat je onder de 100 euro zit, betaal je wel weer verzendkosten, dus het voordeel is iets kleiner tenzij je er meteen een lading ampullen bij besteld of dat je extra onderdelen bij besteld (batterij, lader etc.)quote:En is die januarie aanbieding van 99.- voordelig of is het onnodig en betaal je voor niks 25 euri extra?!
woehahaquote:Op dinsdag 8 januari 2008 17:53 schreef Nytro het volgende:
Als je wil stoppen met roken kun je trouwens beter nicotine pleisters gebruiken dan zo'n e-smoker. Stukken goedkoper in makkelijker.
Nou bij de "bruna" heet nu E & A kaspers dacht ik. Ik moest naar het postkantoor en opeens dacht ik aan Yvonne ; die heeft hem ook bij de bruna vandaan.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 17:40 schreef Greys het volgende:
Waar heeft ze die Partysmoker gekocht dan?
Dit is best grappig.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:48 schreef yvonne het volgende:
En het was m'n intentie nieteens om te stoppen! Laat mij lekker tevreden doodgaan ooit met m'n zware shag?
Ik wilde zo'n "ding" voor plekken waar je niet mag roken,overal dus
Maar als je al 3 dagen niks bijrookt, even proeven gewoonweg smerig is, je je asbak nú al vindt stinken, dan krabbel ik me wel even op m'n achterhoofd.
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 17:53 schreef Nytro het volgende:
Als je wil stoppen met roken kun je trouwens beter nicotine pleisters gebruiken dan zo'n e-smoker. Stukken goedkoper in makkelijker.
Het is een drama dwergquote:
Door de inname van de e-sigaret hou je de verslaving in stand, de meest slechte stoffen neem je alleen niet in. Als de verslaving geen probleem oplevert, dan is dit een prima oplossing. Daarbij hou je ook de gewoonte (ff roken, iets in je vinders hebben etc) wat je bij pillen en pleisters niet hebt.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 18:08 schreef Qwea het volgende:
[..]Grapjas ben je.
Heeft mn ma al geprobeerd. Die deed een pleister op, en rookte net zo hard doordubbele nicotine dus. Ook de Syban, Champix, Laser therapie, acupunctuur, nicotine kauwgom, en weet ik veel wat nog meer hielp dus mooi niet.
De nicotine tast haar longen niet aan. Dat doet het teer e.d. Dus opzich is dit een prima oplossing idd. En ze wil door middel hiervan gaan afbouwen qua ampullen.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 18:38 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Door de inname van de e-sigaret hou je de verslaving in stand, de meest slechte stoffen neem je alleen niet in. Als de verslaving geen probleem oplevert, dan is dit een prima oplossing. Daarbij hou je ook de gewoonte (ff roken, iets in je vinders hebben etc) wat je bij pillen en pleisters niet hebt.
Op zich is verslaving een rot woord, alsof alles waar je aan verslaafd bent slecht is (niet alleen puur slecht voor de gezondheid, maar de verslaving op zich)
Maar er zijn ook lekkere verslavingen, roken kan daar best onder vallen. Bij het traditioneel roken heb je alleen het bij-effect dat anderen er last van kunnen hebben en het een redelijke aanslag doet op de gezondheid bij mensen die daar vatbaar voor zijn, door ziekte o.i.d.
Nou bedacht ik me vanmiddag dat je aan zo'n ding natuurlijk ook gewoon "verslaafd" bent. Dus, stel, ik zou dat doen en dan is die ampul een keer leeg of er is iets mee. Hoe klein is dan de stap naar weer gewone sigaretten. Ik denk voor mij te klein, dus ik blijf er maar afquote:Op dinsdag 8 januari 2008 17:03 schreef Greys het volgende:
Dat wéét ik dus niet zo zeker... zoals in het geval van de user hierboven die al een jaar gestopt is maar de nicotine mist, zou je dan in stressvolle situaties toch niet een beetje bij elkaar geraapt worden door je nicotineshot?
Die pleister zat er bij mij 10 minuten op en toen had ik al bijna brandplekken. Ik bleek er niet tegen te kunnen. Ik ben van ellende maar zonder iets gestoptquote:Op dinsdag 8 januari 2008 17:53 schreef Nytro het volgende:
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 18:45 schreef Greys het volgende:
Ik heb zo'n voorgevoel dat er bij mij ook vrij snel eentje in huis zal zijn
Die van de Rutoo zijn gesealed, dus zolang ze niet uitdrogen is er niks aan het handje. (wat trouwens weer met een héél klein druppie water weer op te lossen valt)quote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:45 schreef Blue Thunder het volgende:
maar hoe lang zijn die ampullen nu houdbaar? of staat dat er niet op?
PartySmoker idemditoquote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:48 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Die van de Rutoo zijn gesealed, dus zolang ze niet uitdrogen is er niks aan het handje. (wat trouwens weer met een héél klein druppie water weer op te lossen valt)
Oh, ik heb er een kek hoesje bij.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:47 schreef Qwea het volgende:
mijn moeder vroeg zich af hoe jullie die dingen meenemen.
Er zit namelijk geen klein doosje bij
Mjah ik draai gewoon de batterij van de atomizer/ampul en doe beide delen los in mijn broekzak.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:47 schreef Qwea het volgende:
mijn moeder vroeg zich af hoe jullie die dingen meenemen.
Er zit namelijk geen klein doosje bij
Maar, in de PS handleiding staat dat dat niet mag. Dan kan de nicotine uitdrogenquote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:57 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Mjah ik draai gewoon de batterij van de atomizer/ampul en doe beide delen los in mijn broekzak."Pakketje" is dan net zo groot als een kleine aansteker.
Zij nietquote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:57 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oh, ik heb er een kek hoesje bij.
dat dus, in jaszak, zijvakje van m''n tas, gewoon, gaat prima.
Mjah waarom niet toch?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 18:45 schreef Greys het volgende:
Ik heb zo'n voorgevoel dat er bij mij ook vrij snel eentje in huis zal zijn
Daar is mijn moeder het niet mee eensquote:
Geen last nog van gehad eigenlijk?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:59 schreef Qwea het volgende:
Maar, in de PS handleiding staat dat dat niet mag. Dan kan de nicotine uitdrogen
Mn ma nam de complete doos meequote:Op dinsdag 8 januari 2008 21:10 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Geen last nog van gehad eigenlijk?Zo snel zal het ook niet uitdrogen lijkt me.
Ik doe het overigens vooral zo omdat ie in elkaar geschroeft nog best lang is en in mijn geval dus extreem kwetsbaar als ik hem zo in een jaszak oid vervoer.
De echte rokershoest blijft bij mij zo goed als weg anders?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 21:07 schreef Qwea het volgende:
Daar is mijn moeder het niet mee eensDie hoest zich kapot
Ik zo "Das de gewenning"
Mjah, het is zoetig qua smaak en wiet ruikt ook zoetig dus ik snap de vergelijking wel.quote:Overigens smaakt haar PS naar wiet, zegt ze. En ze heeft nooit wiet gehad
Dat is wel een idee ja!quote:Op dinsdag 8 januari 2008 21:20 schreef Greys het volgende:
Misschien een stom idee Qwea, maar kan ze niet zo'n sigaar kopen die in een kokertje zit, iemand anders blij maken met de sigaar en het kokertje houden?
He, dat is een goed idee.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 21:20 schreef Greys het volgende:
Misschien een stom idee Qwea, maar kan ze niet zo'n sigaar kopen die in een kokertje zit, iemand anders blij maken met de sigaar en het kokertje houden?
Jah, je kan het spuiten... maar het schijnt (urban myth?) dat als je de hoeveelheid nicotine van 1 sigaret rechtstreeks in je aderen krijgt, dat je dood neervalt...quote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:15 schreef paddy het volgende:
Kun je nicotine ook gewoon spuiten?
Ik maak er wel een grapje van, maar door de griep besef ik wel hoe erg verslaafd ik eigenlijk ben![]()
Net geprobeerd een trek te nemen, maar de hoestbui werd ik ook niet vrolijker van. Hoe doen mensen dat toch....verkouden ..hoesten en toch door roken.
Heb nog een light ampul. Misschien die er maar eens in doen.
Mjah dat lijkt me in het geval van zuivere nicotine best aannemelijk.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 21:42 schreef Blue Thunder het volgende:
[..]
Jah, je kan het spuiten... maar het schijnt (urban myth?) dat als je de hoeveelheid nicotine van 1 sigaret rechtstreeks in je aderen krijgt, dat je dood neervalt...
Vast welquote:Op dinsdag 8 januari 2008 21:40 schreef Greys het volgende:
Het ziet er misschien een beetje gek uit, maar dan heb je in elk geval een (voorlopige) oplossing
Die sigaren koop je voor 1-euro-nogwat bij de sigarenboer volgens mij.
Zal het passen qua lengte?
Dus je hebt zojuist een e-sigaret voor niks gekocht of kom je zomaar klagen?quote:Op woensdag 9 januari 2008 08:43 schreef Dave-Hardcore het volgende:
Ik vind het echt goor ... het enige wat je binnenkrijgt is nicotine echt goor
Dat was wat ik dus zojuist tegen mn ma zeiquote:Op woensdag 9 januari 2008 08:49 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Dus je hebt zojuist een e-sigaret voor niks gekocht of kom je zomaar klagen?
9125 peuken rookt mijn moeder per jaarquote:Op woensdag 9 januari 2008 09:31 schreef daisy_ducky het volgende:
Denken jullie ook even aan de werkgelegenheid?![]()
Bij de sigaretten fabriek pleurt dat machine er 10.000 peuken per minuut uit.![]()
Zoveel roken jullie nog niet eens in een jaar per persoon.
bla bla bla bla blaquote:Op zondag 6 januari 2008 21:33 schreef yvonne het volgende:
OP:
Beste Fokkers!
Jullie hebben het vast al eens gehoord (of juist niet).
Er blijkt een (nep)sigaret te zijn die de super smoker heet
Zie hieronder de details:Geen vuur, geen verbranding, geen teer en... geen echte rook. Geen kankerverwekkende stoffen (bij tabaksverbranding ong. 40 schadelijke stoffen) Geen asbakken, geen peuken, geen vieze geurtjes, geen luchtvervuiling (geen CO²). SuperSmoker is een alternatieve sigaret die lijkt, smaakt en dampt als een echte sigaret en bovendien verzien is van een verwisselbaar sigaretfilter. SuperSmoker bevat geen tabak. Het nicotinegehalte is vele malen minder dan een klassieke sigaret. SuperSmoker is een revolutionaire hightech ontdekking op het gebied van verdampings- en computertechnologie. Het gebruik van SuperSmoker is onschadelijk voor mensen in uw omgeving: geen schadelijk mee-rook effect. SuperSmoker werkt elektronisch en gebruikt vullingen (cardridges) van Duits fabrikaat.De cardridges zijn verkrijgbaar in verschillende concentraties. SuperSmoker werkt op een herlaadbare batterij. Lader bijgeleverd.
Nou vraag ik me af of iemand dit al eens heeft uitgeprobeerd, ben namelijk erg benieuwd of dit echt het gewenste effect heeft.
Check ook de site: http://www.supersmoker.com
Hier wat details:
[ afbeelding ]
Dus mijn vraag is, zijn er fokkers die dit ding hebben en zo ja...is het echt zo een goede oplossing?![]()
(Deel 1 was dat)
De Super Smoker (Al ervaringen?)
Zoals ik zag in de winkel zijn de SuperSmoker ampullen houdbaar tot oktober 2008 dus een maandje of 10 als die er nog geen maaaaanden in de winkel lagenquote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:45 schreef Blue Thunder het volgende:
maar hoe lang zijn die ampullen nu houdbaar? of staat dat er niet op?
Nee, maar dat gijng ook niet werken. Want de batterij was naar zn kloten.quote:
Ik rook 10950 sigaretten per jaar.quote:Op woensdag 9 januari 2008 09:40 schreef Qwea het volgende:
[..]
9125 peuken rookt mijn moeder per jaar
25 x 365 = 9125
Aso veel eigenlijk
Aiquote:Op dinsdag 8 januari 2008 21:42 schreef Blue Thunder het volgende:
[..]
Jah, je kan het spuiten... maar het schijnt (urban myth?) dat als je de hoeveelheid nicotine van 1 sigaret rechtstreeks in je aderen krijgt, dat je dood neervalt...
klerequote:Op woensdag 9 januari 2008 17:29 schreef Insania het volgende:
[..]
Ik rook 10950 sigaretten per jaar.![]()
Sjesus
omg, te gayquote:Op woensdag 9 januari 2008 17:54 schreef noekje het volgende:
[ afbeelding ]
Poging om het toch een beetje kek te maken.
euhm..... dan nog liever een saaie wittequote:Op woensdag 9 januari 2008 17:54 schreef noekje het volgende:
[ afbeelding ]
Poging om het toch een beetje kek te maken.
lekkker voor de spiegel rokenquote:Op woensdag 9 januari 2008 18:21 schreef Dirkh het volgende:
Ik weet niet hoe dat met de ss is, maar dat rooie lampje aan de voorkant is dus echt helemaal niks. Je ziet het als roker niet.
Maak dan een stukje waardoor het lijkt dat je een klein puntje as hebt en het lampje op zien lichten.
Het lampje is ook een indicatie of het ding het nog wel doet, dus moet je je hand er vlak bij houden om de reflectie te zien. Leuk bedacht, maar niet ver genoeg over nagedacht.
Ja, lijkt me ook het meest logischquote:Op woensdag 9 januari 2008 18:29 schreef Greys het volgende:
Dus dat lampje brandt alleen als je er aan hijst?
Wel mooi uitzichtquote:
Ja. Dat ding doet ook enkel als je eraan hijst. Er zit geen aan/uit knop oid aan. Hijsen = doen. Niet hijsen = uit.quote:Op woensdag 9 januari 2008 18:29 schreef Greys het volgende:
Dus dat lampje brandt alleen als je er aan hijst?
Mjah ik heb een cheap ass smokertje maar alles werkt, lampje zie je, geen zooi in je mond en het rookt gewoon constant en goed.quote:Op woensdag 9 januari 2008 18:21 schreef Dirkh het volgende:
Ik weet niet hoe dat met de ss is, maar dat rooie lampje aan de voorkant is dus echt helemaal niks. Je ziet het als roker niet.
Maak dan een stukje waardoor het lijkt dat je een klein puntje as hebt en het lampje op zien lichten.
Het lampje is ook een indicatie of het ding het nog wel doet, dus moet je je hand er vlak bij houden om de reflectie te zien. Leuk bedacht, maar niet ver genoeg over nagedacht.
Bij mijn E-smoking zie ik toch echt het lampje branden als ik eraan hijs.quote:Op woensdag 9 januari 2008 18:21 schreef Dirkh het volgende:
Geen idee hoe die ampullen in elkaar zitten maar verdiept niemand zich in de werking van zo'n ding?quote:Op woensdag 9 januari 2008 22:41 schreef Insania het volgende:
Oh, en daarna niet nog een keer hijsen. Dan heb je natte smerige nicotinevloeistof in je giechel
Nja, IK ben niet debiel en hijs gewoon niet als de batterij leeg is.quote:Op woensdag 9 januari 2008 22:45 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Geen idee hoe die ampullen in elkaar zitten maar verdiept niemand zich in de werking van zo'n ding?
Kort gezegd zuig je de vloeistof naar het verwarmingselement, als ie het dus niet doet krijg je bij een slechte constructie die zooi in je mond. Er zijn meerdere alternatieven op de markt die dit niet hebben, deze hebben een "luchtkamer" tussen vulling en de opening.quote:Op woensdag 9 januari 2008 22:47 schreef Insania het volgende:
[..]
Nja, IK ben niet debiel en hijs gewoon niet als de batterij leeg is.
Mijn man.. sja...
Ik heb de ampul nauwkeurig bestudeerd, deze bestaat gewoon uit en watje die gedompeld is in een soort eterische olie (voor de smaak) met dus de nicotine. Door verhitting verdampt de olie, dus de olie en de nicotine en heb je rook. Voila.quote:Op woensdag 9 januari 2008 22:45 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Geen idee hoe die ampullen in elkaar zitten maar verdiept niemand zich in de werking van zo'n ding?
Duh....quote:Op woensdag 9 januari 2008 23:04 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Ik heb de ampul nauwkeurig bestudeerd, deze bestaat gewoon uit en watje die gedompeld is in een soort eterische olie (voor de smaak) met dus de nicotine. Door verhitting verdampt de olie, dus de olie en de nicotine en heb je rook. Voila.
Tja, maar als er geen sprake is van, ik noem het maar even losse vloeistof maar door een watje geabsorbeerde vloeistof, dan krijg je deze nooit en te nimmer rechtstreeks in je mond. Tenzij je het watje er uit pulkt en er op gaat kauwen. Duh wat?quote:Op woensdag 9 januari 2008 23:08 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Duh....Ik bedoel dus hoe het eea is geconstrueerd. De meesten werken met een open kanaal waardoor je dus zooi in je mond kan krijgen, degene die ik heb werkt met een zwanehals zodat er wel rook terugkomt maar de vloeistof niet.
Dit gaat weer nergens naar toe, er zijn blijkbaar nogal wat mensen die er last van hebben en dat hoeft niet persé. Als je op een watje zuigt (wat je dus doet met e-roken) welke verzadigd is met vloeistof dan krijg je gewoon vloeistof in je mond.quote:Op woensdag 9 januari 2008 23:12 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Tja, maar als er geen sprake is van, ik noem het maar even losse vloeistof maar door een watje geabsorbeerde vloeistof, dan krijg je deze nooit en te nimmer rechtstreeks in je mond. Tenzij je het watje er uit pulkt en er op gaat kauwen. Duh wat?
Ik denk eerder dat het te maken heeft met het soort e-sigaret. Als je leest op het e-sigaret forum, lees je dat er veel verschil is. Zeker wat "lekkage" betreft.quote:Op woensdag 9 januari 2008 23:19 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Dit gaat weer nergens naar toe, er zijn blijkbaar nogal wat mensen die er last van hebben en dat hoeft niet persé. Als je op een watje zuigt (wat je dus doet met e-roken) welke verzadigd is met vloeistof dan krijg je gewoon vloeistof in je mond.Tenzij je een buffer maakt. Dit laatste is behoorlijk belangrijk bij dit proces en over het algemeen vergeten door onze chinese vrienden.
Klopt voor een deel, "overvulling" komt voor maar toch maakt de constructie een groot deel uit van dit probleem.quote:Op woensdag 9 januari 2008 23:24 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het te maken heeft met het soort e-sigaret. Als je leest op het e-sigaret forum, lees je dat er veel verschil is. Zeker wat "lekkage" betreft.
Ik zie bij "het ding" het rode puntje wel degelijk, ik meen me te herinneren uit oudere reclamefilmpjes dat het geen ander nut heeft dan de roker een "rook"gevoel te geven.quote:Op woensdag 9 januari 2008 18:21 schreef Dirkh het volgende:
Daar heb ik totaal geen last van, nog geen enkele keer vloeistof binnen gekregen.quote:Op woensdag 9 januari 2008 22:41 schreef Insania het volgende:
[..]
Oh, en daarna niet nog een keer hijsen. Dan heb je natte smerige nicotinevloeistof in je giechel
wow, je voelt je doorrookt? dat is raar, ik had altijd het idee dat dat juist door de teer kwam enzo... want volgens mij is dat gedeelte ook de vaste stof die in rook zit...quote:Op donderdag 10 januari 2008 11:55 schreef yvonne het volgende:
En kan een van de users die meer van toxilogische en chemische zaken weten hier uitleg over geven?
tabak: onnoemelijk veel peuken tot zeker een uur of 11-12 om m'n zelfbenoemde nicotinepeil aan te vullen na een nacht rust.
Nicotine-zuiger: na 5 dagen gebruik voel ik me volledig doorrookt ( verstokt rokers weten wel wat ik bedoel) ik heb vandaag geeneens behoefte aan.
Er zit, naar mijn idee, in de tabak buiten de nicotine wel degelijk nog een toevoeging die het geheel zo verslavend maken.
De geur en smaakstoffen in sigaretten schijnen ook verslavend te zijn.quote:Er zit, naar mijn idee, in de tabak buiten de nicotine wel degelijk nog een toevoeging die het geheel zo verslavend maken.
ja!, tabak is doorspekt van aromaten etc. tabak worden niet voor niet gesauced, dit zorgt oa ervoor dat er minder irritatie optreed door de pure nicotine en ook dat bijvoorbeeld meer nicotine wordt vrijgezet (door oa ammonium)quote:Op donderdag 10 januari 2008 11:55 schreef yvonne het volgende:
En kan een van de users die meer van toxilogische en chemische zaken weten hier uitleg over geven?
tabak: onnoemelijk veel peuken tot zeker een uur of 11-12 om m'n zelfbenoemde nicotinepeil aan te vullen na een nacht rust.
Nicotine-zuiger: na 5 dagen gebruik voel ik me volledig doorrookt ( verstokt rokers weten wel wat ik bedoel) ik heb vandaag geeneens behoefte aan.
Er zit, naar mijn idee, in de tabak buiten de nicotine wel degelijk nog een toevoeging die het geheel zo verslavend maken.
Dan vrees ik met grote vreze dat het verbod op de e-sigaret heel snel zal komenquote:Op donderdag 10 januari 2008 12:05 schreef Re het volgende:
[..]
ja!, tabak is doorspekt van aromaten etc. tabak worden niet voor niet gesauced, dit zorgt oa ervoor dat er minder irritatie optreed door de pure nicotine en ook dat bijvoorbeeld meer nicotine wordt vrijgezet (door oa ammonium)
op zich wel ja, alhoewel het doorgerookt gevoel natuurlijk wel het een en ander zegt over de "gezondheid" van nicotine op je lichaam an sichquote:Op donderdag 10 januari 2008 12:08 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dan vrees ik met grote vreze dat het verbod op de e-sigaret heel snel zal komen
Maar dat ik me na 5 dagen doorrookt voel en geen behoefte heb aan is voor mij iig een goed teken.
Re, echt, als ik kan stoppen met roken, gewoon door die achterlijke pijp, zonder afkickverschijnselen en binnen zo'n korte tijd, na 30 jaar zwaar roken, weet ik niet wat nou erger isquote:Op donderdag 10 januari 2008 12:10 schreef Re het volgende:
[..]
op zich wel ja, alhoewel het doorgerookt gevoel natuurlijk wel het een en ander zegt over de "gezondheid" van nicotine op je lichaam an sich
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |