abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55808009
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 21:44 schreef Reya het volgende:

[..]

Iedereen kan alsnog voor zichzelf een vermogen vergaren, bovendien vervalt lang niet alles aan de staat. Ideaal is het niet, maar er alsnog prukken nakomelingen wel de vruchten van hun ouders.
Het is ook vrij oneerlijk. Stel dat iemand een vermogen heeft verdiend met een eigen bedrijf waarover vpb is betaald. Hij zet het geld op een bankrekening en betaald daar vermogensbelasting over (die inderdaad niet zo hoog is). Vervolgens verkrijgen zijn kinderen onder algemene titel en gaat er nog eens successierecht van af. Dat is drie keer afrekenen, dus een verlaging van de successierechten naar evenredigheid zou wel zo eerlijk zijn.

Zou het verbrast worden door 'playboykinderen' dan zou het uiteindelijk ook in de staatsruif verdwijnen, maar het eigendomsrecht zou dan in ieder geval gerespecteerd zijn.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 21:56:34 #227
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_55808014
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 21:46 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Oh, maar dat heeft eerder met te weinig marktwerking dan met te veel marktwerking te maken.
Nou, het verhaal is nu toch ook dat mensen 'opgevoed' moeten worden
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_55808105
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 21:51 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

In feite wordt er bezuinigd op de ziekenhuizen via de maatstafconcurrentie.
Die schijnt op de schop te gaan. Dan gaan ze in loondienst en dus komt er een Balkenendenorm voor artsen
pi_55808182
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 21:26 schreef Reya het volgende:
Mijn politieke denken is gestoeld op het onweerlegbare feit dat het Vliegende Spaghettimonster eenn dezer dagen zal wederkomen op Aarde en dat Hij alle ketters heen zal zenden.
Amen, broeder. Gezegend is de Dag des Oordeels.
pi_55808381
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 21:58 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Die schijnt op de schop te gaan. Dan gaan ze in loondienst en dus komt er een Balkenendenorm voor artsen
Dat zou een drama betekenen. Er zijn nu al veel patiënten die over de grens wippen en zich in België en Duitsland laten behandelen.

Een arts die 'veel behandelingen' voorkomt moet gewoon meer verdienen dan een ander. Is misschien voor het ziekenhuis iets duurder, maar er wordt enorm bespaard in de AWBZ.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_55809064
Ik dat in België de artsen toch ook meestal in dienst zijn van het ziekenhuis?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_55809163
EG is vrij hardnekkig .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 22:27:23 #235
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55809240
Kunnen we EG niet in een topic lokken met de libertariers?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_55809241
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 21:56 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Het is ook vrij oneerlijk. Stel dat iemand een vermogen heeft verdiend met een eigen bedrijf waarover vpb is betaald. Hij zet het geld op een bankrekening en betaald daar vermogensbelasting over (die inderdaad niet zo hoog is). Vervolgens verkrijgen zijn kinderen onder algemene titel en gaat er nog eens successierecht van af. Dat is drie keer afrekenen, dus een verlaging van de successierechten naar evenredigheid zou wel zo eerlijk zijn.

Zou het verbrast worden door 'playboykinderen' dan zou het uiteindelijk ook in de staatsruif verdwijnen, maar het eigendomsrecht zou dan in ieder geval gerespecteerd zijn.
Wat een gehuil weer. Je zou je druk moeten maken over het feit dat productief en nuttig bezig zijn met 40-50% wordt belast en een rijkeluiszoontje uit Wassenaar er met 4% vanaf komt. Maar dat krijg je met de VVD: die vinden het verlagen van de uiterst lage dividendbelasting belangrijker dan iets nuttigs doen voor de HARDWERKENDE (HAHA!) Nederlander.
pi_55809441
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 22:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat een gehuil weer. Je zou je druk moeten maken over het feit dat productief en nuttig bezig zijn met 40-50% wordt belast en een rijkeluiszoontje uit Wassenaar er met 4% vanaf komt.
Flauwekul. Het is trouwens 30% zonder aftrekposten.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 22:34:09 #238
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55809499
Sowieso snap ik dat gehuil over die succesiebelasting niet. D'r zijn genoeg mogelijkheden om je kinderen stevige hoeveelheden $$ te geven. Als pa en ma dat niet doen, en 't op het laatste moment aan laten komen, tsja, jammer dan.

Daarnaast vind ik 't gejank om dt issue van een zelfde kaliber als een martijn_77 die gaat klagen dat de belasting voor de allerrijksten omlaag moet. De kans dat-ie zelf ooit eens superrijk wordt is nog net geen nul. Moet-ie wel meedoen aan maffe spaanse loterijen, anders is-die kans zeker nul
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_55809528
Zal het eens voor je voorrekenen.

Stel je hebt 1 miljoen euro (wat trouwens echt peanuts is, maar goed). Er wordt vanuit gegaan dat je 4% rendement hebt. Dus 40.000 euro, dit wordt dus veronderstelt als inkomen. Daar bepaal je dus 30% over dus 12.000 euro.
pi_55809567
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 22:32 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Flauwekul. Het is trouwens 30% zonder aftrekposten.
30% loonbelasting?

Echt geestig gewoon. Ik heb dit nu al een aantal keer aangekaart en dan zegt rechts opeens : "de belastingdruk valt wel mee hoor".
pi_55809619
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 22:34 schreef gronk het volgende:
Sowieso snap ik dat gehuil over die succesiebelasting niet. D'r zijn genoeg mogelijkheden om je kinderen stevige hoeveelheden $$ te geven. Als pa en ma dat niet doen, en 't op het laatste moment aan laten komen, tsja, jammer dan.
Weet je wat ook leuk is. Als je een testament op de langstlevende hebt en één van de partners overlijdt dan mogen de kinderen successierechten betalen over geld waar ze voorlopig nog geen aanspraak op kunnen maken en dat misschien wel nooit doen.

Dus als mijn vader overlijdt mag mijn moeder het huis uit omdat ik als student de successierechten nooit kan betalen.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 22:38:01 #242
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55809640
He?
pi_55809642
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 22:35 schreef Fastmatti het volgende:
Zal het eens voor je voorrekenen.

Stel je hebt 1 miljoen euro (wat trouwens echt peanuts is, maar goed). Er wordt vanuit gegaan dat je 4% rendement hebt. Dus 40.000 euro, dit wordt dus veronderstelt als inkomen. Daar bepaal je dus 30% over dus 12.000 euro.
Dus 1,2% dude.

En 1 miljoen euro peanuts? Wat voor verwende kwast ben je wel niet? Owja, jij was ook degene die mensen met 80000euro jaarinkomen tot de middenklasse rekende
  zaterdag 5 januari 2008 @ 22:38:25 #244
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_55809651
ik ben het helemaal eens met iedereen die sucessierechten diefstal vindt. Welke lijkenpikker heeft dat systeem bedacht (zeker in combinatie met zuivere aanvaarding)
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_55809668
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 22:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

30% loonbelasting?

Echt geestig gewoon. Ik heb dit nu al een aantal keer aangekaart en dan zegt rechts opeens : "de belastingdruk valt wel mee hoor".
Zie rekenvoorbeeld.
pi_55809685
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 22:37 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Weet je wat ook leuk is. Als je een testament op de langstlevende hebt en één van de partners overlijdt dan mogen de kinderen successierechten betalen over geld waar ze voorlopig nog geen aanspraak op kunnen maken en dat misschien wel nooit doen.

Dus als mijn vader overlijdt mag mijn moeder het huis uit omdat ik als student de successierechten nooit kan betalen.
Geen idee of dat de volledige waarheid is die je vertelt maar je geeft zelf de oplossing: geen testament opstellen.
pi_55809707
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 22:38 schreef gronk het volgende:
He?
Ja, je leest het goed.
pi_55809722
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 22:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Geen idee of dat de volledige waarheid is die je vertelt maar je geeft zelf de oplossing: geen testament opstellen.
Dan moet mijn moeder het huis uit omdat ze mij moet uitkopen
pi_55809782
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 22:38 schreef Aoristus het volgende:
ik ben het helemaal eens met iedereen die sucessierechten diefstal vindt. Welke lijkenpikker heeft dat systeem bedacht (zeker in combinatie met zuivere aanvaarding)
Volgens wikipedia was dat in 1956, onder Drees dus.

Ik ben het overigens niet met je eens, maar goed
  zaterdag 5 januari 2008 @ 22:43:48 #250
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55809841
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 22:40 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ja, je leest het goed.
Die 'he' was tegen klopkoek bedoeld.

Wat jouw voorbeeld betreft: ik kan me niet voorstellen dat een notaris daar niet iets voor kan bedenken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')