abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 januari 2008 @ 22:33:10 #176
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55834718
quote:
Op zondag 6 januari 2008 22:21 schreef McKillem het volgende:

Ik realiseer me dus, dat eigenlijk deze hele discussie kansloos is omdat het allemaal toch wel overwaait.
Ja zo kan je alles wel recht lullen wat krom is.
quote:
En dat er niets zoiets bestaat als een beter OS.
Dat is er wel. XP is momenteel beter dan Vista.
XP voegde ook wat toe. De NT kernel als home OS. Dat was na windows 98 en ME natuurlijk een enorme vooruitgang. NTFS in plaats van FAT.

Bij vista ontbreekt dat gewoon. De veiligheid is sterk verbetert, maar UAC is dusdanig irritant dat ongeveer iedereen het na 5 minuten uitzet. Nieuwe filesysteem is afgeschaft. Verplicht signed drivers is niet doorgezet ... Wat is de toegevoegde waarde van Vista tov XP?
pi_55834722
quote:
Op zondag 6 januari 2008 22:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

5 jaar geleden had ik dezelfde functie. We hebben toen echt niet de problemen gehad die we nu hadden.
De hoeveelheid problemen of de ernst van de problemen?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 januari 2008 @ 22:39:43 #178
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55834850
quote:
Op zondag 6 januari 2008 22:33 schreef Osramp het volgende:

[..]

De hoeveelheid problemen of de ernst van de problemen?
Beide eigenlijk.
De problemen die we toen hadden waren voornamelijk aan chipset vendors te wijten die niet snel genoeg XP konden of wilden ondersteunen.
pi_55835007
Ik zie niet in wat voor 'problemen' Vista heeft als je gebruik maakt van compatible hardware. Ja de beveiliging kan irritant zijn; dat is aan te passen. Ja het vreet resources; dat doet elk nieuw OS, en ik vind het relatief meevallen.

Waarom je wel voor Vista zou 'moeten' kiezen? Ik zou het op bestaande computer niet aanraden, bij een nieuwe computer wel. Heb er geen goed argument voor, alleen het non-argument: het komt er toch wel van. Over 2 -3 jaar zijn de meeste XP gebruikers wel overgestapt naar Vista. Waarom nu nog minimaal 100 euro betalen voor XP en later nog weer voor een upgrade naar Vista.

Then again, ik heb er niet zoveel mee te maken, en bij mij werkt het goed.
---
pi_55836321
quote:
Op zondag 6 januari 2008 22:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat is de toegevoegde waarde van Vista tov XP?
een flinke slag stabieler dan XP al was?
das iig mijn ervaring.
en de hele standaard interface werkt veel beter dan de standaard interface van XP.
vastlopers bij brakke drivers? nog niet gehad, drivers worden real time herladen door vista..

er zaten wel wat haken en ogen aan in het begin (o.a. het traag kopieeren en UAC) maar voor de rest ben ik eigenlijk niks tegen gekomen waarvan ik iets heb zovan: gek dat het niet draait..
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 januari 2008 @ 23:37:52 #181
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55836402
quote:
Op zondag 6 januari 2008 23:35 schreef mschol het volgende:

[..]

een flinke slag stabieler dan XP al was?
Dat is net het punt, ik heb in ons testcenter willekeurig Vista installaties met volledig whql signed drivers @random zien crashen.
quote:
das iig mijn ervaring.
en de hele standaard interface werkt veel beter dan de standaard interface van XP.
De gui is redelijk inconsequent en inconsistent eigenlijk. Maar daar is wel aan te wennen.
quote:
vastlopers bij brakke drivers? nog niet gehad, drivers worden real time herladen door vista..
Vastlopers met WHQL drivers zelfs
pi_55836510
quote:
Op zondag 6 januari 2008 23:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat is net het punt, ik heb in ons testcenter willekeurig Vista installaties met volledig whql signed drivers @random zien crashen.
[..]

De gui is redelijk inconsequent en inconsistent eigenlijk. Maar daar is wel aan te wennen.
[..]

Vastlopers met WHQL drivers zelfs
dan hebben we dus duidelijk compleet andere ervaringen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 januari 2008 @ 23:42:28 #183
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55836567
quote:
Op zondag 6 januari 2008 23:40 schreef mschol het volgende:

[..]

dan hebben we dus duidelijk compleet andere ervaringen.
Dat kan kloppen. Nu ben ik dagelijks met ontwikkeling van hard- & software voor windows bezig dus zie ik ook meer systemen en mogelijke problemen dan een 'gewone' thuisgebruiker.
pi_55836703
Ipods.
  maandag 7 januari 2008 @ 17:00:11 #185
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_55851753
Oh fijn, zojuist kreeg ik, nadat ik enkele tabs had geopend in IE, de melding dat het programma er maar ff mee kapte Erg prettig. Alle open vensters kan ik nu weer opnieuw gaan opzoeken. En ook geen session restart, want dat kent IE niet...

En nu niet aankomen met het gezever dat ik maar FF moet installeren, want dat kan ten eerste niet op de laptop van mn werk, en ten tweede zou het natuurlijk gewoon normaal moeten werken ipv dat ik een oplossing moet gaan vinden voor hun probleem.

Ik ben echt geen MS basher, maar XP zat gewoon een stuk stabieler in mekaar dan deze ellende.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_55852009
Vista is een besturingssysteem. Waarom Vista de schuld krijgt van het slecht functioneren van browsers of office (eerder in het topic) is mij niet duidelijk. Het probleem van de TS is wellicht meer de schuld van Itunes.
---
  maandag 7 januari 2008 @ 17:26:32 #187
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_55852378
Omdat je geen keuze hebt tot welke browser?
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  maandag 7 januari 2008 @ 17:32:08 #188
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_55852509
quote:
Op maandag 7 januari 2008 17:11 schreef miodzio het volgende:
Vista is een besturingssysteem. Waarom Vista de schuld krijgt van het slecht functioneren van browsers of office (eerder in het topic) is mij niet duidelijk. Het probleem van de TS is wellicht meer de schuld van Itunes.
IE komt met Vista mee en is niet te verwijderen, ergo deel van Vista. Als dat er plotseling mee kapt waardoor ik al mijn informatie verlies, dan vind ik dat meer dan onacceptabel. En dat gebeurt me helaas iets vaker dan me lief is.
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  maandag 7 januari 2008 @ 17:59:02 #189
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_55853035
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:40 schreef Oosthoek het volgende:
Ik ga ook sowieso vista van mn nieuwe laptop afhalen als ik hem binnenkrijg. Ik draai het nu op de laptop van mn werk, waar niks bijzonders op staat behalve wat standaard office dingen. Als ik hem dichtklap heb ik de helft van de tijd een BSOD en ben ik al mn info kwijt. Office wil sommige doodnormale functies gewoon niet uitvoeren etc.
Ik blijf mooi bij XP tot er wat aan gedaan is.
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:53 schreef Oosthoek het volgende:
Deze flaptop is van mn werk en ik krijg alleen een bsod als hij dichtgeklapt wordt en standby gaat. Ga daarvoor echt niet terug want die mongolen van de ict doen er ongetwijfeld enorm lang over om hem te fixen en in die tussentijd kan ik geen uren draaien.
Zou je in je eigenwijsheid niet kunnen bedenken dat het probleem ergens tussen jou, de mongolen van ICT en misschien wat bedrijfsapplicaties kan liggen? Wel klagen maar het ding niet laten repareren en daardoor eventuele fouten (virus? trojan?) de kans geven verder te groeien en erger te worden, misschien ligt het probleem dan toch bij jou en niet bij dat k*t kl*te sch**t vista?
quote:
Op maandag 7 januari 2008 17:00 schreef Oosthoek het volgende:
Oh fijn, zojuist kreeg ik, nadat ik enkele tabs had geopend in IE, de melding dat het programma er maar ff mee kapte Erg prettig. Alle open vensters kan ik nu weer opnieuw gaan opzoeken. En ook geen session restart, want dat kent IE niet...
En nu niet aankomen met het gezever dat ik maar FF moet installeren, want dat kan ten eerste niet op de laptop van mn werk, en ten tweede zou het natuurlijk gewoon normaal moeten werken ipv dat ik een oplossing moet gaan vinden voor hun probleem.
Ik ben echt geen MS basher, maar XP zat gewoon een stuk stabieler in mekaar dan deze ellende.
Het is mij tot nu toe nog niet gelukt om mn vista te laten crashen, heb het op mn nieuwe laptoppie draaien en heb inmiddels al heel wat bagger erop en eraf gehaald, geprobeerd de meest exotische programma's te installeren en weer te uninstallen, op stand-by dicht en open en ga zo maar door en tot nu toe bleef het OS braaf doen wat het moest doen , OS zijn...
quote:
Misschien verkeerd gedacht maar ben je dan ook niet vreselijk druk bezig om Vista te laten crashen?
Ik kan me indenken dat dat juist bij het testen het doel zou zijn?
quote:
Wat bedoel je hiermee?

OT verder, ik kan me indenken dat t best frusterend is om een iPod niet gelijk aan de gang te krijgen ondanks een nieuwe iTunes install en nog wat ge-emmer, maar als je fokt en een een beetje weet wat ze op tweakers.net doen, had je natuurlijk ook op GoT even kunnen zoeken naar programma's die in Vista een iPod als externe schijf behandelen, of je kijkt even met google.
Om nog even aan het OS gebash mee te kunnen doen, ik heb in december 2 nieuwe laptops aangeschaft, beide na wat leeswerk op t net met Vista, juist om over 2 of 3 jaar niet de switch te hoeven maken en daar nog geen moment spijt van gehad.
In een discussie met een vriend die nogal Apple-fanboy is was mijn hardste argument dat ik voor de prijs van een vergelijkbaar macbook (C2D,160GbHD,2Gb&12'1TFT enz enz) nu 2 laptops had die naar mijn mening hetzelfde kunnen als zo'n macbook.
En over Linux kan ik vrij kort zijn, ik heb (ik dacht) Unbutu vandezomer op een PC geinstalleerd en ermee geprobeerd te werken maar kwam er echt geen steek mee verder dan een beetje naar het buroblad te kijken en me af te vragen hoe&wat ik moest doen om internet,de geluidskaart,USB poorten en nog wat randapparatuur aan de gang te slingeren en ik kwam er niet uit, nou ben ik qua Windows redelijk handig maar dit was te vreemd om er zo 1.2.3 mee om te kunnen gaan, het was geen onwil, maar als je het gemak van Windows (en waarschijnlijk ook OS X) zo 'out of the box'gewend bent is Linux voor mij nog lang geen gelijkwaardige vervanging.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 januari 2008 @ 18:19:57 #190
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55853536
quote:
Op maandag 7 januari 2008 17:59 schreef YuckFou het volgende:

Misschien verkeerd gedacht maar ben je dan ook niet vreselijk druk bezig om Vista te laten crashen?
Ik kan me indenken dat dat juist bij het testen het doel zou zijn?
Nee, we testen gewoon of de hardware doet wat hij moet doen met de meest recente WHQL signed driver. Niets meer en minder. Het enige waarin ik geïnteresseerd ben is compatibiliteit met Vista.
quote:
Wat bedoel je hiermee?
Kleurgebruik, menu stijlen, knop positie. Allemaal redelijk inconsequent in Vista waardoor je langer aan het zoeken bent dan nodig. Maar dat is een kwestie van wennen en heeft weinig met de functionaliteit van doen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 januari 2008 @ 18:20:22 #191
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55853544
Ow en ik heb ook liever die ene macbook dan de 2 Vista laptops
  maandag 7 januari 2008 @ 18:22:00 #192
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_55853581
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 17:53 schreef McKillem het volgende:

[..]

Het is alleen zo jammer dat je met Ubuntu al je standaard apllicaties moet vervangen voor linux compatible alternatieven...
En 400MB geheugen.
Dat deed windows XP bij mij ook.
Daarnaast, ik heb die 2 gig geheugen niet in mijn pc zitten om er niets mee te gaan doen. Wat een OS dan als geheugen opneemt is leuk om te weten maar in mijn optiek niet echt interessant. Denk ook niet dat de gemiddelde forens dat aan zijn reet zal roesten. Zolang hij maar kan doen wat hij normaal doet.
Joepie ik heb 1.5 gig geheugen vrij! Ja wat doe je er mee dan? Ja eigenlijk geen flikker.

Heb je voor die betere resultaten trouwens ook nog statistieken waar je meer kan slaan? Volgens mij dat een behoorlijk subjective kwestie namelijk.
400mb geheugen onder windows XP gebruikt? Een verse install van XP doet bij mijn pc net 200MB ram geheugen in gebruik, net iets meer dan een versgebakken moderne linuxvariant. Als Vista het presteert om meer dan het dubbele te gebruiken is dat veel ja.
En ja joepie je hebt 1.5 gb geheugen vrij zodat je PROGRAMMA'S dat kunnen gebruiken want DAAR is het geheugen voor. Niet om je OS te spekken. Iedereen die al wat langer met pc's werkt weet dat. (zeg maar voor het windows xp tijdperk)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 7 januari 2008 @ 18:24:00 #193
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_55853623
quote:
Op maandag 7 januari 2008 17:59 schreef YuckFou het volgende:
Zou je in je eigenwijsheid niet kunnen bedenken dat het probleem ergens tussen jou, de mongolen van ICT en misschien wat bedrijfsapplicaties kan liggen? Wel klagen maar het ding niet laten repareren en daardoor eventuele fouten (virus? trojan?) de kans geven verder te groeien en erger te worden, misschien ligt het probleem dan toch bij jou en niet bij dat k*t kl*te sch**t vista?
Mwa het ding is 3 maanden oud en doet het structureel vanaf het begin. Denk dus niet dat het een virus danwel trojan is. Zeker niet omdat ik toch wel redelijk goed weet hoe ik met computers moet omgaan en al 10 jaar geen trojan of virus op een van mn computers heb gehad en iedere computer heeft standaard mcafee beveiliging. Bovendien is de beveiliging van de laptops danwel het bedrijfsnetwerk behoorlijk strak en denk ik niet dat het gemiddelde virus of trojan ook maar enige kans krijgt. Een hacker is wat anders, maar daar heb ik sowieso niet mee te maken.

Vista, no thanks. Ik wacht wel tot SP1, misschien dat ik dan een dual boot de kans geef.
deed het licht uit
  maandag 7 januari 2008 @ 18:24:49 #194
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_55853636
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 18:28 schreef miodzio het volgende:
Ja, Ubuntu is geweldig. Ik word zo moe van die Linux roepers. Mensen die Windows draaien wíllen gewoon geen fokking Linux. Er draaien geen spellen op. Nu kom jij weer met alternatieven maar waarom niet gelijk het goeie OS nemen.
90% van de windows gebruikers speelt nooit spellen op zijn pc. Dat durf ik te wedden. En de enige reden dat die mensen windows draaien is gewenning en omdat het bij aanschaf vd pc verplicht erbij genomen moest worden.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_55853689
quote:
Op maandag 7 januari 2008 18:24 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

90% van de windows gebruikers speelt nooit spellen op zijn pc. Dat durf ik te wedden. En de enige reden dat die mensen windows draaien is gewenning en omdat het bij aanschaf vd pc verplicht erbij genomen moest worden.
nee, het is niet verplicht, men kan gewoon vragen naar de pc zonder windows
pi_55853930
Windows bij een PC is niet verplicht. Windows N is voor mensen die standaard géén windows media player willen, Internet Explorer kun je niet verwijderen inderdaad, maar je kunt gewoon een andere browser installeren/gebruiken hoor. En als je dan toch zó anti-microsoft bent, neem lekker linux.
---
  maandag 7 januari 2008 @ 18:38:11 #197
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_55853937
quote:
Op maandag 7 januari 2008 18:27 schreef mschol het volgende:

[..]

Ik had het graag gedaan bij de laptop die ik vandaag gekocht heb. Helaas meneer, dat kan niet. Ja, wat moet ik dan? Doe mij maar een andere laptop, want ik wil geen windows? Ja doei.
deed het licht uit
  maandag 7 januari 2008 @ 18:40:11 #198
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_55853998
quote:
Op maandag 7 januari 2008 18:19 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee, we testen gewoon of de hardware doet wat hij moet doen met de meest recente WHQL signed driver. Niets meer en minder. Het enige waarin ik geïnteresseerd ben is compatibiliteit met Vista.
Okay, en zijn dat dan exotische configuraties? of errug middel of the road, drivers installen en afwachten (wel intressant )
quote:
Op maandag 7 januari 2008 18:19 schreef Swetsenegger het volgende:
Kleurgebruik, menu stijlen, knop positie. Allemaal redelijk inconsequent in Vista waardoor je langer aan het zoeken bent dan nodig. Maar dat is een kwestie van wennen en heeft weinig met de functionaliteit van doen.
Ik denk dat t niet meer wennen is dan bijv. overstappen naar OS X en ik vind persoonlijk de kleurtjes en het flashy uiterlijk juist leuk, alhoewel ik bij de introductie van XP ook hard heb lopen klagen over de toenmalige Peppie&Kokkie look, wat ik in Vista alweer een stuk beter vind
quote:
Op maandag 7 januari 2008 18:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow en ik heb ook liever die ene macbook dan de 2 Vista laptops
Ik niet, ik heb een hekel aan OS X, en eigenlijk aan de hele Apple verering,maar goed, ik wilde voor mezelf en voor m'n vriendje tegelijk nieuwe laptops aanschaffen en had niet ff ¤ 4000,- te spenderen maar slechts de helft
quote:
Op maandag 7 januari 2008 18:24 schreef Oosthoek het volgende:
Mwa het ding is 3 maanden oud en doet het structureel vanaf het begin.
Ik zou zelf dat apparaat direct terug hebben gegeven aan die mongolen van ICT, als het vanaf dag 1 zo hardnekkig misgaat komt het op mij toch over als een hardwarefout of iets dergelijks...
quote:
Sterker nog als je het niet met de EULA eens bent kan je zelfs geld terug eisen
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_55854040
quote:
Op maandag 7 januari 2008 17:32 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

IE komt met Vista mee en is niet te verwijderen, ergo deel van Vista. Als dat er plotseling mee kapt waardoor ik al mijn informatie verlies, dan vind ik dat meer dan onacceptabel. En dat gebeurt me helaas iets vaker dan me lief is.
Oeh, explorer crasht een keer.
Ligt ook echt aan windows vista want onder windows xp doettie dat nooit.
  maandag 7 januari 2008 @ 18:46:04 #200
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_55854145
quote:

[..]

Wat oosthoek zegt dus.

Ik had het graag NIET erbij genomen als ik de keuze had. Ik heb immers al 3 licenties thuis liggen (en ik gebruik op de desktop zelfs bijna uitsluitend linux )
quote:
Op maandag 7 januari 2008 18:40 schreef YuckFou het volgende:
Sterker nog als je het niet met de EULA eens bent kan je zelfs geld terug eisen
Daar is het afgelopen jaar al enorm veel gezeik over geweest dat het in de PRAKTIJK nauwelijks mogelijk blijft om je poen terug te krijgen aangezien de leverancier je naar microsoft verwijst en microsoft je naar je leverancier verwijst.
Daar is het laatste woord ook nog niet over gesproken, feit is dat je het er verplicht bij moet kopen en je bijna in geen enkel geval je geld terug kunt krijgen. Lekker dan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')