Dat is toch logisch. TS zegt dat Vista een kut OS is, maar ondertussen kan hij er gewoon niet mee omgaan.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 10:51 schreef Lunar het volgende:
Ineens komen de Vista gebruikertjes hun OS even verdedigen
Mensen die er niet tegen kunnen als software die zij gebruiken gebashed wordt
Verder is Vista natuurlijk enorme bagger en iTunes draait niet zo lekker op Windows nee.
Maar iTunes op een Mac
Maak eens een babbetje met Swetsenegger over Vista, dan zul je je woorden heel heel snel weer inslikkenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:36 schreef Just_4_fun het volgende:
Zijn gewoon kneusen die niet met pc's overweg kunnen ik heb net als jouw ook geen problemen en draai ook allerlei verschillende meuk.
vast nietquote:Op zaterdag 5 januari 2008 15:32 schreef harrypiel het volgende:
[..]
Maak eens een babbetje met Swetsenegger over Vista, dan zul je je woorden heel heel snel weer inslikken![]()
.
Niet mijn probleem danquote:
Vista 32bit heeft geen WHQL drivers nodig om te werken, beta drivers kan je zo installeren.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 16:08 schreef harrypiel het volgende:
[..]
Niet mijn probleem dan. Feit is wel dat Vista nog steeds met WHQL signed drivers en dus blijkbaar ook met user space programma's over de zeik gaat. Beetje errug makkelijk en trollerig om het gelijk maar weer op n00b-zijn te schuiven
Ja,en jij bent een Mac gebruiker, en als Mac gebasht wordt, zit jij natuurlijk op de voorste rij om jouw OS te verdedigen.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 10:51 schreef Lunar het volgende:
Ineens komen de Vista gebruikertjes hun OS even verdedigen
Mensen die er niet tegen kunnen als software die zij gebruiken gebashed wordt
Verder is Vista natuurlijk enorme bagger en iTunes draait niet zo lekker op Windows nee.
Maar iTunes op een Mac
Ook zowat de enige mainstream software (o nee, ik vergeet MS Office en Photoshop) die op een Apple draait. Een fastoenlijke msn client bestaat nog niet eens.quote:
Contradictie: met die knul is niet te praten. En dat hij niet snapt hoe Vista werkt, betekent niet automatisch dat Vista zo slecht is of dat Mac zo fantaaaaaastisch is.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 15:32 schreef harrypiel het volgende:
[..]
Maak eens een babbetje met Swetsenegger
Nee, tuurlijk niet. Maar als zoiets simpels al een probleem wordt, ben ik eens benieuwd als het lastig wordt.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 17:15 schreef Sapstengel het volgende:
Da's ook echt een reden om geen OSX te draaien. Msn
.
Maar als je het dan toch niet kan missen: Messenger for Mac.
hebben we dat onzinargument weer hoorquote:Op zaterdag 5 januari 2008 17:21 schreef miodzio het volgende:
Windows Vista is gewoon goed. Mensen kunnen er niet mee omgaan, dát is het probleem.
Het lijkt onzin, maar dat is hier toch echt het probleem. Ome Willem installeer Vista op zijn 4 jaar oude PC, want ja hij wil altijd het nieuwste van het nieuwste. Dan werkt er 1 onderdeel niet, en dat vindt Ome Willem raar en gaat klagen bij de consumentenbond.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 17:22 schreef thedude0 het volgende:
[..]
hebben we dat onzinargument weer hoor
Noem jij dan eens een écht zinnig argument tegen Vista? Behalve dat je het niet echt nodig hebt omdat XP nog volledig ondersteunt wordt de eerste tijd.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 17:22 schreef thedude0 het volgende:
[..]
hebben we dat onzinargument weer hoor
Dus omdat apple itunes nog niet goed heeft gemaakt voor vista is vista kut.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:32 schreef de_sapje het volgende:
Werkelijk ongelofelijk wat een baggerzooi is dat Vista zeg. Gisteren nieuwe iPod van een vriend geprobeerd te installeren op zijn Vista computer. 10x geprobeerd iTunes te openen maar steeds gelijk al de foutmelding dat het "Programma niet meer werkt" en er een "Oplossing wordt gezocht". Geen één keer heeft-ie natuurlijk een oplossing kunnen vinden.. uiteindelijk lukte het wel, maar het slepen van een filmpje naar de map "Films" in iTunes leverde een BSOD op. Na een herstart vond Vista het nodig om eens de C: partitie te controleren wat een klein uurtje duurde. Nog maar een keer proberen, en ja weer een BSOD. Maar dit x had t internet het ook begeven. Internet Explorer crashte direct bij het openen.
Ondertussen zat die gast gewoon te internetten op zn iPod. Dat ding werkt gewoon beter dan zn 3000eu kostende Vista computer
Mja het vreet resources en de overdreven beveiliging belemmert sommige mensen in het werken ermee, maar beide vind ik nog relatief meevallen.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 17:27 schreef Osramp het volgende:
[..]
Noem jij dan eens een écht zinnig argument tegen Vista? Behalve dat je het niet echt nodig hebt omdat XP nog volledig ondersteunt wordt de eerste tijd.
Vreet resources?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 17:37 schreef miodzio het volgende:
[..]
Mja het vreet resources en de overdreven beveiliging belemmert sommige mensen in het werken ermee, maar beide vind ik nog relatief meevallen.
Ok, niet helemaal onzinnig. In het verleden idd genoeg mensen aan de helpdesk gehad dat ze hun dure software (¤4500,-/licentie) niet konden activeren omdat ze niet expliciet als Admin geinstalleerd hadden (ondanks dat de installatiehandleiding dit gewoon meldde).quote:Op zaterdag 5 januari 2008 17:37 schreef miodzio het volgende:
[..]
Mja het vreet resources en de overdreven beveiliging belemmert sommige mensen in het werken ermee, maar beide vind ik nog relatief meevallen.
Ik zie hem tenminste wel valide argumenten voor zn standpunt (wellicht overdreven geformuleerd, maar toch, iemand die voor zn brood chipsets en andere hardware test op OS-sen weet hoogstwaarschijnlijk wel waarover hij praat) inbrengen, dit in tegenstelling tot de pro-Vista crew (dikkedorus en heatwave anyone?) die het gelijk op n00bisme gooien en daarbij zo'n heerlijk arrogant want "superieure ICT-nerd" toontje aanslaan. Toegegeven, met het "drivers voor oudere hardware" hadden ze wel weer gelijk.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 17:14 schreef Osramp het volgende:
Contradictie: met die knul is niet te praten. En dat hij niet snapt hoe Vista werkt, betekent niet automatisch dat Vista zo slecht is of dat Mac zo fantaaaaaastisch is.
Ben ik met je eens, maar je hebt echt een goede bak nodig als je een zwaar spel wil spelen (Crysis, COD4). Vista heeft wel de functie geheugen vrij te maken voor dat soort applicaties.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 17:39 schreef McKillem het volgende:
[..]
Vreet resources?
Mijn CPU verbruik is idle gewoon 0 net als XP.
Alleen het geheugenverbuik is hoger, maar dat heeft te maken met geheugen management. (Waar ik overigens genoeg van merk)
Dat een OS meer resources zuigt op den duur is natuurlijk ook gewoon logisch...
Hij vreet nu in verhouding iig niet meer dan XP deed in het begin.
True, maar om die games uberhaupt te draaien ben je een killer pc nodig, vooral crysis.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 17:42 schreef miodzio het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar je hebt echt een goede bak nodig als je een zwaar spel wil spelen (Crysis, COD4). Vista heeft wel de functie geheugen vrij te maken voor dat soort applicaties.
Ik vind het ook logisch dat een nieuw OS meer resources nodig heeft en zei dat ook dat ik het relatief mee vind vallen.
Een standaard Vista installatie waarbij superfetching, indexing en een waslijst aan services zijn uitgezet pakt nog steeds over 400 MB van de beschikbare 1GB bij mij. Zet dit tegenover een Ubuntu 7 die met minder resourcesgebruik betere resultaten neerzet, en je verhaal gaat helaasch niet op.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 17:39 schreef McKillem het volgende:
[..]
Vreet resources?
Mijn CPU verbruik is idle gewoon 0 net als XP.
Alleen het geheugenverbuik is hoger, maar dat heeft te maken met geheugen management. (Waar ik overigens genoeg van merk)
Dat een OS meer resources zuigt op den duur is natuurlijk ook gewoon logisch...
Hij vreet nu in verhouding iig niet meer dan XP deed in het begin.
Bullshit.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 12:52 schreef MaGNeT het volgende:
maar uit ervaring weet ik dat het stabiel is, mits de PC dat ook is (werk in comptuterzaak).
Het is alleen zo jammer dat je met Ubuntu al je standaard apllicaties moet vervangen voor linux compatible alternatieven...quote:Op zaterdag 5 januari 2008 17:49 schreef harrypiel het volgende:
[..]
Een standaard Vista installatie waarbij superfetching, indexing en een waslijst aan services zijn uitgezet pakt nog steeds over 400 MB van de beschikbare 1GB bij mij. Zet dit tegenover een Ubuntu 7 die met minder resourcesgebruik betere resultaten neerzet, en je verhaal gaat helaasch niet op.
Een beetje fatsoenlijke en moderne distro biedt die alternatieven tijdens het installeren ook aan, dus dat punt vervalt alquote:Op zaterdag 5 januari 2008 17:53 schreef McKillem het volgende:
Het is alleen zo jammer dat je met Ubuntu al je standaard apllicaties moet vervangen voor linux compatible alternatieven...
Een standaard XP installatie die idle draait? Weet je zeker dat je je geen voorgeinstalleerde XP op je PC hebt staan of van herstelCD/-partitie gebruik maakt?quote:En 400MB geheugen.
Dat deed windows XP bij mij ook.
true, alhoewel ik ook vind dat je niet op geheugen moet gaan bezuinigen. Zo min mogelijk gebruik kunnen maken van de pagefile komt je snelheid van je PC flink ten goede.quote:Daarnaast, ik heb die 2 gig geheugen niet in mijn pc zitten om er niets mee te gaan doen. Wat een OS dan als geheugen opneemt is leuk om te weten maar in mijn optiek niet echt interessant. Denk ook niet dat de gemiddelde forens dat aan zijn reet zal roesten. Zolang hij maar kan doen wat hij normaal doet.
Joepie ik heb 1.5 gig geheugen vrij! Ja wat doe je er mee dan? Ja eigenlijk geen flikker.
Vergelijk Aero Glass met Beryl/Compiz Fusion maar eens (google it up)quote:Heb je voor die betere resultaten trouwens ook nog statistieken waar je meer kan slaan? Volgens mij dat een behoorlijk subjective kwestie namelijk.
Ik weet het, ik heb linux hoor.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 18:21 schreef harrypiel het volgende:
[..]
Een beetje fatsoenlijke en moderne distro biedt die alternatieven tijdens het installeren ook aan, dus dat punt vervalt al
[..]
Een standaard installatie in die zin dat ik die op mijn pc heb geinstalleerd en alle meuk er bij aan heb staan.quote:Een standaard XP installatie die idle draait? Weet je zeker dat je je geen voorgeinstalleerde XP op je PC hebt staan of van herstelCD/-partitie gebruik maakt?
[..]
Mijn geheugengebruik komt, als ik veel moeite doe, net over de 90% procent.quote:true, alhoewel ik ook vind dat je niet op geheugen moet gaan bezuinigen. Zo min mogelijk gebruik kunnen maken van de pagefile komt je snelheid van je PC flink ten goede.
[..]
Het ziet er strakker uit, ga ik je niet in tegenspreken. Vooral die kubus desktop.quote:Vergelijk Aero Glass met Beryl/Compiz Fusion maar eens (google it up). Of de minimum eisen voor Vista (512 MB en P4) tegenover Ubuntu (256MB en PIII), en de aanbevolen eisen laten een vergelijkbare trent zien
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 17:53 schreef McKillem het volgende:
[..]
En 400MB geheugen.
Dat deed windows XP bij mij ook.
Daarnaast, ik heb die 2 gig geheugen niet in mijn pc zitten om er niets mee te gaan doen. Wat een OS dan als geheugen opneemt is leuk om te weten maar in mijn optiek niet echt interessant. Denk ook niet dat de gemiddelde forens dat aan zijn reet zal roesten. Zolang hij maar kan doen wat hij normaal doet.
Joepie ik heb 1.5 gig geheugen vrij! Ja wat doe je er mee dan? Ja eigenlijk geen flikker.
Jongens jongens, lezen jullie ueberhaupt het vetgedrukte in mn post bovenaan wel? "Geheugengebruik zonder al die cachingopties aan" had ik het over. Dat zegt wat over de resources die het OS zelf nodig heeft/meent te hebben.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 19:31 schreef Farenji het volgende:
Je hebt helemaal gelijk.
Van dat geheugen dat in windows in gebruik is, is een aanzienlijk deel cache. Als ik onder ubuntu mijn pc een tijd aan laat staan, dan is op een gegeven moment ook 95% van de 3GB geheugen gevuld. Daarvan is minder dan 10% daadwerkelijk echt bezet door applicaties en de kernel, de rest is cache die meteen vrijgegeven kan worden mocht dat nodig zijn. Als je 2GB of meer helemaal zou vrijhouden, dan is dat gewoon zonde. Als je het geheugen hebt moet dat optimaal gebruikt worden.
Dan heb je een OS wat vrijwel niets gebruikt, maar waar je ook vrijwel niets mee kan.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 20:48 schreef harrypiel het volgende:
[..]
Jongens jongens, lezen jullie ueberhaupt het vetgedrukte in mn post bovenaan wel? "Geheugengebruik zonder al die cachingopties aan" had ik het over. Dat zegt wat over de resources die het OS zelf nodig heeft/meent te hebben.
XP draait hier zonder prefetching en indexing anders prima.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 20:54 schreef miodzio het volgende:
[..]
Dan heb je een OS wat vrijwel niets gebruikt, maar waar je ook vrijwel niets mee kan.
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:00 schreef snorfiets het volgende:
vista is de bom, half uurtje naar je eigen instellingen veranderen en ik heb alles wat ik wil!
Vista gooit bv Aero uit als je gaat gamen.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 17:42 schreef miodzio het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar je hebt echt een goede bak nodig als je een zwaar spel wil spelen (Crysis, COD4). Vista heeft wel de functie geheugen vrij te maken voor dat soort applicaties.
Ik vind het ook logisch dat een nieuw OS meer resources nodig heeft en zei dat ook dat ik het relatief mee vind vallen.
Top argument...quote:
Maar ik merk met dat hele gebeuren wel dat mijn programma's sneller reageren (ff start nu bijv net zo snel als ie) programma's reageren sneller, geen vage hickups.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 20:58 schreef harrypiel het volgende:
[..]
XP draait hier zonder prefetching en indexing anders prima.
http://life.tweakers.net/(...)ale-muziekmarkt.htmlquote:Op zondag 6 januari 2008 15:12 schreef Zotheid het volgende:
Ik snap niet wat er mis is met iTunes als muziekspeler.
Wat ik aan iTunes en vooral de iPod zo vies vind is die verplichte "koppeling" tussen die twee.quote:Op zondag 6 januari 2008 15:12 schreef Zotheid het volgende:
Ik snap niet wat er mis is met iTunes als muziekspeler.
Er zijn zat alternatieven voor iTunes om je iPod vol te laden met muziek. Freeware en betaalde software.quote:Op zondag 6 januari 2008 15:20 schreef McKillem het volgende:
[..]
Wat ik aan iTunes en vooral de iPod zo vies vind is die verplichte "koppeling" tussen die twee.
Zou ik een ipod kopen ben ik verplicht itunes te gebruiken. Word je overigens ook niet over ingelicht.
Dus je betaald 200+ euro voor een mp3 speler en dan ligt de keuze met welk programma jij je mp3's wil overzetten niet eens bij jezelf.
Verder is het natuurlijk een persoonlijke voorkeur. Als jij iTunes fijn vind, vooral blijven gebruiken.
Ik raak het iig niet aan met een paal van 10 meter.
En natuurlijk dat blijkbaar iTunes nog niet samen wil werken met vista
Maar als ik mijn mp3speler iPod aan mijn pc koppel dan kan ik het vergeten dat ik die dingen gewoon vanuit verkenner meesleep right?quote:Op zondag 6 januari 2008 15:35 schreef Osramp het volgende:
[..]
Er zijn zat alternatieven voor iTunes om je iPod vol te laden met muziek. Freeware en betaalde software.
Verder werkt iTunes bij mij prima op 2 Vista machines. En ik ken nog genoeg andere mensen waar iTunes prima werkt met Vista.
BSOD = 9 vd 10 keer een hardware defect. Ik zou die laptop maar gewoon terugbrengen.quote:Op zondag 6 januari 2008 15:40 schreef Oosthoek het volgende:
Ik ga ook sowieso vista van mn nieuwe laptop afhalen als ik hem binnenkrijg. Ik draai het nu op de laptop van mn werk, waar niks bijzonders op staat behalve wat standaard office dingen. Als ik hem dichtklap heb ik de helft van de tijd een BSOD en ben ik al mn schermen kwijt. Office wil sommige doodnormale functies gewoon niet uitvoeren etc.
Ik blijf mooi bij XP tot er wat aan gedaan is.
Er is gewoon software voor om je iPod met Mediaplayer te syncen. Kijk eens hier: http://www.mgtek.com/dopisp/quote:Op zondag 6 januari 2008 15:38 schreef McKillem het volgende:
[..]
Mijn primaire mediaplayer is WMP (dat is, Windows Media Player en geen Winamp) en ik wens ook vanuit daar mijn mp3 spelert te synchroniseren.
Dat kan ook gewoon met elke mp3speler op de markt. Behalve iPod.
US$19.95 voor een functie die hij eigenlijk gewoon standaard moet hebben...quote:Op zondag 6 januari 2008 15:48 schreef Osramp het volgende:
[..]
Er is gewoon software voor om je iPod met Mediaplayer te syncen. Kijk eens hier: http://www.mgtek.com/dopisp/
Deze flaptop is van mn werk en ik krijg alleen een bsod als hij dichtgeklapt wordt en standby gaat. Ga daarvoor echt niet terug want die mongolen van de ict doen er ongetwijfeld enorm lang over om hem te fixen en in die tussentijd kan ik geen uren draaien.quote:Op zondag 6 januari 2008 15:43 schreef McKillem het volgende:
[..]
BSOD = 9 vd 10 keer een hardware defect. Ik zou die laptop maar gewoon terugbrengen.
En dat office bepaalde dingen niet doet geloof ik botweg geen zak van tot je me een verglijkingsfilmpje laat zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |