abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 januari 2008 @ 17:52:56 #76
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55799405
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 12:52 schreef MaGNeT het volgende:
maar uit ervaring weet ik dat het stabiel is, mits de PC dat ook is (werk in comptuterzaak).
Bullshit.
pi_55799430
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 17:49 schreef harrypiel het volgende:

[..]

Een standaard Vista installatie waarbij superfetching, indexing en een waslijst aan services zijn uitgezet pakt nog steeds over 400 MB van de beschikbare 1GB bij mij. Zet dit tegenover een Ubuntu 7 die met minder resourcesgebruik betere resultaten neerzet, en je verhaal gaat helaasch niet op.
Het is alleen zo jammer dat je met Ubuntu al je standaard apllicaties moet vervangen voor linux compatible alternatieven...
En 400MB geheugen.
Dat deed windows XP bij mij ook.
Daarnaast, ik heb die 2 gig geheugen niet in mijn pc zitten om er niets mee te gaan doen. Wat een OS dan als geheugen opneemt is leuk om te weten maar in mijn optiek niet echt interessant. Denk ook niet dat de gemiddelde forens dat aan zijn reet zal roesten. Zolang hij maar kan doen wat hij normaal doet.
Joepie ik heb 1.5 gig geheugen vrij! Ja wat doe je er mee dan? Ja eigenlijk geen flikker.

Heb je voor die betere resultaten trouwens ook nog statistieken waar je meer kan slaan? Volgens mij dat een behoorlijk subjective kwestie namelijk.
pi_55799443
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 17:52 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Bullshit.
Hey man. Jij hier.
pi_55800124
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 17:53 schreef McKillem het volgende:
Het is alleen zo jammer dat je met Ubuntu al je standaard apllicaties moet vervangen voor linux compatible alternatieven...
Een beetje fatsoenlijke en moderne distro biedt die alternatieven tijdens het installeren ook aan, dus dat punt vervalt al
quote:
En 400MB geheugen.
Een standaard XP installatie die idle draait? Weet je zeker dat je je geen voorgeinstalleerde XP op je PC hebt staan of van herstelCD/-partitie gebruik maakt?
quote:
Daarnaast, ik heb die 2 gig geheugen niet in mijn pc zitten om er niets mee te gaan doen. Wat een OS dan als geheugen opneemt is leuk om te weten maar in mijn optiek niet echt interessant. Denk ook niet dat de gemiddelde forens dat aan zijn reet zal roesten. Zolang hij maar kan doen wat hij normaal doet.
Joepie ik heb 1.5 gig geheugen vrij! Ja wat doe je er mee dan? Ja eigenlijk geen flikker.
true, alhoewel ik ook vind dat je niet op geheugen moet gaan bezuinigen. Zo min mogelijk gebruik kunnen maken van de pagefile komt je snelheid van je PC flink ten goede.
quote:
Heb je voor die betere resultaten trouwens ook nog statistieken waar je meer kan slaan? Volgens mij dat een behoorlijk subjective kwestie namelijk.
Vergelijk Aero Glass met Beryl/Compiz Fusion maar eens (google it up) . Of de minimum eisen voor Vista (512 MB en P4) tegenover Ubuntu (256MB en PIII), en de aanbevolen eisen laten een vergelijkbare trent zien
pi_55800339
Ja, Ubuntu is geweldig. Ik word zo moe van die Linux roepers. Mensen die Windows draaien wíllen gewoon geen fokking Linux. Er draaien geen spellen op. Nu kom jij weer met alternatieven maar waarom niet gelijk het goeie OS nemen.
---
pi_55801047
Vista werkt prima hier.
Weinig tot geen vastlopers, lekker snel, ziet er strak uit, handige nieuwe functies (start > programma's is veel beter...) Heerlijk.
pi_55801121
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 18:21 schreef harrypiel het volgende:

[..]

Een beetje fatsoenlijke en moderne distro biedt die alternatieven tijdens het installeren ook aan, dus dat punt vervalt al
[..]
Ik weet het, ik heb linux hoor.
Maar nogsteeds vind ik bijvoorbeeld gimp klote als ik het vergelijk met photoshop.
quote:
Een standaard XP installatie die idle draait? Weet je zeker dat je je geen voorgeinstalleerde XP op je PC hebt staan of van herstelCD/-partitie gebruik maakt?
[..]
Een standaard installatie in die zin dat ik die op mijn pc heb geinstalleerd en alle meuk er bij aan heb staan.
Wat een idle windows installatie met mijn geheugen doet heb ik niet zoveel aan.
quote:
true, alhoewel ik ook vind dat je niet op geheugen moet gaan bezuinigen. Zo min mogelijk gebruik kunnen maken van de pagefile komt je snelheid van je PC flink ten goede.
[..]
Mijn geheugengebruik komt, als ik veel moeite doe, net over de 90% procent.
Pagefile is dus nog geen sprake van.
quote:
Vergelijk Aero Glass met Beryl/Compiz Fusion maar eens (google it up) . Of de minimum eisen voor Vista (512 MB en P4) tegenover Ubuntu (256MB en PIII), en de aanbevolen eisen laten een vergelijkbare trent zien
Het ziet er strakker uit, ga ik je niet in tegenspreken. Vooral die kubus desktop.
Maar ik heb daar niet zo veel aan als ik het gewoon niet fijn vind werken.
pi_55802285
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 17:53 schreef McKillem het volgende:

[..]
En 400MB geheugen.
Je hebt helemaal gelijk.
Van dat geheugen dat in windows in gebruik is, is een aanzienlijk deel cache. Als ik onder ubuntu mijn pc een tijd aan laat staan, dan is op een gegeven moment ook 95% van de 3GB geheugen gevuld. Daarvan is minder dan 10% daadwerkelijk echt bezet door applicaties en de kernel, de rest is cache die meteen vrijgegeven kan worden mocht dat nodig zijn. Als je 2GB of meer helemaal zou vrijhouden, dan is dat gewoon zonde. Als je het geheugen hebt moet dat optimaal gebruikt worden.
pi_55805376
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 19:31 schreef Farenji het volgende:
Je hebt helemaal gelijk.
Van dat geheugen dat in windows in gebruik is, is een aanzienlijk deel cache. Als ik onder ubuntu mijn pc een tijd aan laat staan, dan is op een gegeven moment ook 95% van de 3GB geheugen gevuld. Daarvan is minder dan 10% daadwerkelijk echt bezet door applicaties en de kernel, de rest is cache die meteen vrijgegeven kan worden mocht dat nodig zijn. Als je 2GB of meer helemaal zou vrijhouden, dan is dat gewoon zonde. Als je het geheugen hebt moet dat optimaal gebruikt worden.
Jongens jongens, lezen jullie ueberhaupt het vetgedrukte in mn post bovenaan wel? "Geheugengebruik zonder al die cachingopties aan" had ik het over. Dat zegt wat over de resources die het OS zelf nodig heeft/meent te hebben.
pi_55805639
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 20:48 schreef harrypiel het volgende:

[..]

Jongens jongens, lezen jullie ueberhaupt het vetgedrukte in mn post bovenaan wel? "Geheugengebruik zonder al die cachingopties aan" had ik het over. Dat zegt wat over de resources die het OS zelf nodig heeft/meent te hebben.
Dan heb je een OS wat vrijwel niets gebruikt, maar waar je ook vrijwel niets mee kan.
---
pi_55805797
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 20:54 schreef miodzio het volgende:

[..]

Dan heb je een OS wat vrijwel niets gebruikt, maar waar je ook vrijwel niets mee kan.
XP draait hier zonder prefetching en indexing anders prima.
pi_55806859
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 21:00 schreef snorfiets het volgende:
vista is de bom, half uurtje naar je eigen instellingen veranderen en ik heb alles wat ik wil!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 6 januari 2008 @ 15:05:06 #89
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_55823567
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 17:42 schreef miodzio het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, maar je hebt echt een goede bak nodig als je een zwaar spel wil spelen (Crysis, COD4). Vista heeft wel de functie geheugen vrij te maken voor dat soort applicaties.

Ik vind het ook logisch dat een nieuw OS meer resources nodig heeft en zei dat ook dat ik het relatief mee vind vallen.
Vista gooit bv Aero uit als je gaat gamen.
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 17:52 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Bullshit.
Top argument...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_55823653
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 20:58 schreef harrypiel het volgende:

[..]

XP draait hier zonder prefetching en indexing anders prima.
Maar ik merk met dat hele gebeuren wel dat mijn programma's sneller reageren (ff start nu bijv net zo snel als ie) programma's reageren sneller, geen vage hickups.
Van mij mag daar best meer geheugenverbruik tegenover staan. Ik heb toch genoeg. Doen we niet moeilijk over.
Vind het ook erg handig dat ik niet lang hoef te wachten als ik de search eens gebruik. Onder XP is het sneller handmatig te zoeken dan dat blaffertje er op los te laten.
  zondag 6 januari 2008 @ 15:12:46 #91
180572 Zotheid
De lof der
pi_55823698
Ik snap niet wat er mis is met iTunes als muziekspeler.
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 6 januari 2008 @ 15:14:41 #92
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_55823738
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:12 schreef Zotheid het volgende:
http://life.tweakers.net/(...)ale-muziekmarkt.html
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_55823871
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:12 schreef Zotheid het volgende:
Wat ik aan iTunes en vooral de iPod zo vies vind is die verplichte "koppeling" tussen die twee.
Zou ik een ipod kopen ben ik verplicht itunes te gebruiken. Word je overigens ook niet over ingelicht.
Dus je betaald 200+ euro voor een mp3 speler en dan ligt de keuze met welk programma jij je mp3's wil overzetten niet eens bij jezelf.

Verder is het natuurlijk een persoonlijke voorkeur. Als jij iTunes fijn vind, vooral blijven gebruiken.
Ik raak het iig niet aan met een paal van 10 meter.

En natuurlijk dat blijkbaar iTunes nog niet samen wil werken met vista
pi_55824225
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:20 schreef McKillem het volgende:

[..]

Wat ik aan iTunes en vooral de iPod zo vies vind is die verplichte "koppeling" tussen die twee.
Zou ik een ipod kopen ben ik verplicht itunes te gebruiken. Word je overigens ook niet over ingelicht.
Dus je betaald 200+ euro voor een mp3 speler en dan ligt de keuze met welk programma jij je mp3's wil overzetten niet eens bij jezelf.

Verder is het natuurlijk een persoonlijke voorkeur. Als jij iTunes fijn vind, vooral blijven gebruiken.
Ik raak het iig niet aan met een paal van 10 meter.

En natuurlijk dat blijkbaar iTunes nog niet samen wil werken met vista
Er zijn zat alternatieven voor iTunes om je iPod vol te laden met muziek. Freeware en betaalde software.
Verder werkt iTunes bij mij prima op 2 Vista machines. En ik ken nog genoeg andere mensen waar iTunes prima werkt met Vista.
pi_55824313
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:35 schreef Osramp het volgende:

[..]

Er zijn zat alternatieven voor iTunes om je iPod vol te laden met muziek. Freeware en betaalde software.
Verder werkt iTunes bij mij prima op 2 Vista machines. En ik ken nog genoeg andere mensen waar iTunes prima werkt met Vista.
Maar als ik mijn mp3speler iPod aan mijn pc koppel dan kan ik het vergeten dat ik die dingen gewoon vanuit verkenner meesleep right?
Of vanuit WMP?

Juist

Mijn primaire mediaplayer is WMP (dat is, Windows Media Player en geen Winamp) en ik wens ook vanuit daar mijn mp3 spelert te synchroniseren.
Dat kan ook gewoon met elke mp3speler op de markt. Behalve iPod.
En soms wil ik ze gewoon vanuit verkernner naar mijn speler slepen als ik gewoon even snel een willekeurige selectie wil overgooien.

[ Bericht 4% gewijzigd door McKillem op 06-01-2008 15:44:37 ]
  zondag 6 januari 2008 @ 15:40:38 #96
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_55824384
Ik ga ook sowieso vista van mn nieuwe laptop afhalen als ik hem binnenkrijg. Ik draai het nu op de laptop van mn werk, waar niks bijzonders op staat behalve wat standaard office dingen. Als ik hem dichtklap heb ik de helft van de tijd een BSOD en ben ik al mn info kwijt. Office wil sommige doodnormale functies gewoon niet uitvoeren etc.

Ik blijf mooi bij XP tot er wat aan gedaan is.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_55824458
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:40 schreef Oosthoek het volgende:
Ik ga ook sowieso vista van mn nieuwe laptop afhalen als ik hem binnenkrijg. Ik draai het nu op de laptop van mn werk, waar niks bijzonders op staat behalve wat standaard office dingen. Als ik hem dichtklap heb ik de helft van de tijd een BSOD en ben ik al mn schermen kwijt. Office wil sommige doodnormale functies gewoon niet uitvoeren etc.

Ik blijf mooi bij XP tot er wat aan gedaan is.
BSOD = 9 vd 10 keer een hardware defect. Ik zou die laptop maar gewoon terugbrengen.
En dat office bepaalde dingen niet doet geloof ik botweg geen zak van tot je me een verglijkingsfilmpje laat zien.
pi_55824583
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:38 schreef McKillem het volgende:

[..]

Mijn primaire mediaplayer is WMP (dat is, Windows Media Player en geen Winamp) en ik wens ook vanuit daar mijn mp3 spelert te synchroniseren.
Dat kan ook gewoon met elke mp3speler op de markt. Behalve iPod.
Er is gewoon software voor om je iPod met Mediaplayer te syncen. Kijk eens hier: http://www.mgtek.com/dopisp/
pi_55824648
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:48 schreef Osramp het volgende:

[..]

Er is gewoon software voor om je iPod met Mediaplayer te syncen. Kijk eens hier: http://www.mgtek.com/dopisp/
US$19.95 voor een functie die hij eigenlijk gewoon standaard moet hebben...
Dacht dat ik al genoeg lapte voor een ipod.

Naarnaast blijft het een workaround.
Het blijft me immer onduidelijk waarom ik gewoon elke willekeurige 10 euro mp3ert kan koppelen op elk willekeurig moment om welke muziek dan ook over de pompen. En dat het met een van de duurste spelers verkrijgbaar domweg niet kan.
  zondag 6 januari 2008 @ 15:53:49 #100
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_55824696
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:43 schreef McKillem het volgende:

[..]

BSOD = 9 vd 10 keer een hardware defect. Ik zou die laptop maar gewoon terugbrengen.
En dat office bepaalde dingen niet doet geloof ik botweg geen zak van tot je me een verglijkingsfilmpje laat zien.
Deze flaptop is van mn werk en ik krijg alleen een bsod als hij dichtgeklapt wordt en standby gaat. Ga daarvoor echt niet terug want die mongolen van de ict doen er ongetwijfeld enorm lang over om hem te fixen en in die tussentijd kan ik geen uren draaien.

En ik ga voor jou mooi geen filmpje maken.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')