quote:Op zondag 6 januari 2008 19:52 schreef McKillem het volgende:
[..]
Dat zou met zo'n ipod zowiezo al een een stuk sneller moeten gaan gezien die gewoon een HD heeft ipv het tragere flashgeheugen.
Daarom gaat het overdragen van files naar mijn portable HD ook sneller dan naar mijn USB stick.quote:Op zondag 6 januari 2008 20:03 schreef mschol het volgende:
[..]
transferrates van HD's liggen ver onder die van flash memory...
waarom denk je dat solidstate harddisks in opkomst zijn (wel 1 groot nadeel dat je er niet vaak naar toe kan schrijven, relatief gezien)
zover ik weet is dat hier niet het geval...quote:Op zondag 6 januari 2008 20:05 schreef McKillem het volgende:
[..]
Daarom gaat het overdragen van files naar mijn portable HD ook sneller dan naar mijn USB stick.
Het is zeerzeker niet altijd sneller iig.quote:Op zondag 6 januari 2008 20:06 schreef mschol het volgende:
[..]
zover ik weet is dat hier niet het geval...
Onder welke steen kom jij vandaan ?quote:Op zondag 6 januari 2008 19:52 schreef McKillem het volgende:
[..]
Dat zou met zo'n ipod zowiezo al een een stuk sneller moeten gaan gezien die gewoon een HD heeft ipv het tragere flashgeheugen.
160GB muziek in de shuffle ? Dan gebruik jij je iPod anders dan ik.quote:Dus? Heb ik toch geen last van als dat ding alleenmaar op shuffle staat?
De iPod is de meest populaire MP3 speler van het moment, met veruit het grootste marktaandeel. Er zijn zat speler met veel meer functies, maar die verkopen een stuk minder. Waarom ? Omdat de iPod ontzettend goed uitgedacht is. Mensen willen gewoon iets dat handig is gebruik is.quote:Juist ja, mensen gaan geen dingen kopen omdat er teveel functies in zitten.
Die dag moet nog komen.
Nee, want dat was ten koste gegaan van de totale user-experience van de iPod.quote:Het extra inbouwen van die optie (of moet ik zeggen, het niet beperken van) had ze alleenmaar extra klanditie opgeleverd, waaronder ikzelf.
Klagen over iTunes, en dan zelf dat gedrocht van een WMP gebruikenquote:Dan kunnen de itunes fanaten fijn vanuit itunes hun moziek er op zetten, en dan kan ik mooi mijn eigen weggetje lopen.
Nog niet eens zozeer vanuit verkenner kopieren trouwens.
Ik doe dat doorgaans met WMP, dat kan ook niet. En die doet hetzelfde itunes in de kale essentie.
Elke keer als je je muziekcollectie uitbreid, dus laten we zeggen 3 keer per week ?quote:En dat doe in je de praktijk hoe vaak precies met een ipod waar je volledige muziekcollectie op past?
Hetzelfde geldt in mindere mate voor Windows, toegegeven, Windows is verre van Ideaal. Maar om bij elke launch weer hetzelfde gezeik aan te horen, dan neem je het gewoon niet. Eerlijk is eerlijk, ik heb de nodige problemen gehad met Windows. Die problemen zijn echter meer te wijten aan hardware, mijn gebrek aan expertise enz. Echte fundamentele fouten in Windows heb ík niet kunnen ontdekken.quote:Op zondag 6 januari 2008 20:20 schreef de_sapje het volgende:
iPod is trouwens een geniaal apparaat en ik ben niet de enige die dat vind anders had Apple geen 90% marktaandeel kunnen bemachtigen.
Nogsteeds niet per definitie.quote:Op zondag 6 januari 2008 20:11 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Onder welke steen kom jij vandaan ?
Flashgeheugen is, zeker met lezen, veel sneller dan een HD.
[..]
Wellicht.quote:160GB muziek in de shuffle ? Dan gebruik jij je iPod anders dan ik.
[..]
Apple heeft ook een heel groot deel aan "omdat het een ipod is" gebruikers. Vergis je daar niet in.quote:De iPod is de meest populaire MP3 speler van het moment, met veruit het grootste marktaandeel. Er zijn zat speler met veel meer functies, maar die verkopen een stuk minder. Waarom ? Omdat de iPod ontzettend goed uitgedacht is. Mensen willen gewoon iets dat handig is gebruik is.
Het is maar net wat je nutteloos noemt.quote:Mensen zijn hele rare wezens. Stel dat Apple een iPod 'pro' had uitgebracht en een iPod 'lite' waarbij de eerste heel veel nutteloze extra features heeft zoals jij graag wilt en de 2e zoals de iPod nu is. Dan koopt iedereen de 'pro' versie, want iedereen wil de meest uitgebreide en dan was de iPod nooit zo populair geweest, want de 'pro' zou voor normaal gebruik nodeloos ingewikkeld zijn.
Grappig dat ze dan toch steeds meer shit krijgen hoe verder we de tijd in lopen.quote:Software/hardware is niet af als je niet meer functies kan toevoegen, het is pas af als je niet meer functies kan weglaten. Hoe simpeler iets is, hoe beter.
[..]
Omdat ze je de mogelijkheid geven op je eigen manier spul op de ipod te zetten?quote:Nee, want dat was ten koste gegaan van de totale user-experience van de iPod.
[..]
iTunes is minstens zo'n gedrocht, dus dit vind ik maar een zwakzinnige opmerking.quote:Klagen over iTunes, en dan zelf dat gedrocht van een WMP gebruiken
[..]
Goed. Ieder zijn ding.quote:Elke keer als je je muziekcollectie uitbreid, dus laten we zeggen 3 keer per week ?
Mijn muziekcollectie past trouwens niet op m'n iPod, maar dat terzijde.
Onder het mom van: miljoenen lemmings kunnen het niet allemaal verkeerd hebben.quote:Op zondag 6 januari 2008 20:20 schreef de_sapje het volgende:
iPod is trouwens een geniaal apparaat en ik ben niet de enige die dat vind anders had Apple geen 90% marktaandeel kunnen bemachtigen.
quote:Op zondag 6 januari 2008 17:03 schreef Oosthoek het volgende:
Vista heeft teveel interne problemen om als goed os aangemerkt te worden. XP heeft misschien 1 of heel misschien 2x een bsod laten zien in de ruime 5 jaar dat ik ermee werkte. Natuurlijk werkte niet alle software even soepel, maar dat kan net zo goed aan die software liggen. Als structurele delen uit het OS (standby gaan) of uit office (outlook waarbij ik alleen in een raar lettertype kan schrijven, Word dat continu terug gaat naar een lege regel wanneer je entert, continu terug naar regelafstand 1 1/2 en nog meer van dat soort ellende) falen, dan vind ik dat inderdaad gewoon een slecht OS met slechte software.
Jaloezie of frustratie, of allebei?quote:Op zondag 6 januari 2008 20:43 schreef Farenji het volgende:
[..]
Onder het mom van: miljoenen lemmings kunnen het niet allemaal verkeerd hebben.
Ik ben het zomaar eens eens met Swetseneggerquote:Op zondag 6 januari 2008 18:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Natuurlijk kan er een werkende driver gemaakt worden. Die is dan all;een niet meer WHQL signed waardoor de eindgebruiker door Vista ten zeerste wordt afgeraden de driver te installeren.
En ja, waarom nvidia met whql signed drivers het wel kan en bedrijfs X is nu juist de vraag! Het gaat om de interactie met Vista die blijkbaar in de directX api wel goed geregeld is en op andere vlakken (nog) niet.... who knows en juist dát is de cru.
[..]
Kom op zeg, het is niet alleen de consumentenbond. Diverse gerenommeerde techie websites en bladen hebben hun ongenoegen uitgesproken. Ik geloof best dat ik van meer kanten (zoals ontwikkelaars) vreemde zaken hoor, maar het is toch niet alsof de problemen met Vista niet wijds bekend zijn. Vista is zelfs door pc world als grootste technische tegenvaller van 2007 uitgeroepen.
Ik weet de details niet, maar Vista kwam vijf jaar na XP. Daarnaast is het hele systeem gedurende het proces ook nog eens vanaf punt 0 weer opnieuw opgebouwd.quote:Op zondag 6 januari 2008 21:48 schreef Osramp het volgende:
[..]
Ik ben het zomaar eens eens met SwetseneggerMS heeft Vista zo snel geintroduceers, dat alle derde partijen geen tijd hadden om drivers en compatibel software te maken. Veel gebruikers werden geconfronteerd met problemen door slechte drivers en incompatibele software. Dat maakt het idd geen goed produkt in dat opzicht.
Vergeet niet dat het met WIndows XP precies hetzelfde verhaal was in het begin.quote:Op zondag 6 januari 2008 21:48 schreef Osramp het volgende:
[..]
Ik ben het zomaar eens eens met SwetseneggerMS heeft Vista zo snel geintroduceers, dat alle derde partijen geen tijd hadden om drivers en compatibel software te maken. Veel gebruikers werden geconfronteerd met problemen door slechte drivers en incompatibele software. Dat maakt het idd geen goed produkt in dat opzicht.
Bij mij is anders in elk geval de write speed bij een externe HD nog altijd beter dan dat van een flashdrive.quote:Op zondag 6 januari 2008 21:42 schreef Swetsenegger het volgende:
flash memory is veel sneller dan HD. Maar bij een externe HD en USB stick wordt de USB controller de bottleneck
Ja, de externe HD kan toch een snellere USB controller hebben.quote:Op zondag 6 januari 2008 22:09 schreef McKillem het volgende:
[..]
Bij mij is anders in elk geval de write speed bij een externe HD nog altijd beter dan dat van een flashdrive.
Mijn USB stick en de externe HD zijn bijde 2.0quote:Op zondag 6 januari 2008 22:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, de externe HD kan toch een snellere USB controller hebben.
Eh, er moet toch een vertaalslag plaats vinden aan de binnenkant, van USB (2.0) naar IDE of Flash.quote:Op zondag 6 januari 2008 22:12 schreef McKillem het volgende:
[..]
Mijn USB stick en de externe HD zijn bijde 2.0
Althans, dat staat er op het doosje.
Het lijkt me vaag dat ze een slome controller bouwen op een chip die veel sneller kan.
XP was ook kut, Vista is gewoon een graad erger.quote:Op zondag 6 januari 2008 22:08 schreef McKillem het volgende:
[..]
Vergeet niet dat het met WIndows XP precies hetzelfde verhaal was in het begin.
Kut OS! Ik ga niet overstappen! NIets werkt er op! Zuigt te veel geheugen!
*vista komt uit*
XP![]()
Vista Kut OS! Ik ga niet overstappen! NIets werkt er op! Zuigt te veel geheugen!
Doet er niet aan af dat er met XP ook geouwehoer was in het begin en als er ergens in 2012 een nieuwe Windows uitkomt het gedonder weer begint op precies dezelfde manier.quote:Op zondag 6 januari 2008 22:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow, 5 jaar geleden hadden we niet eens remotely de problemen als die we nu met vista gezien hebben.
Nou, dat is wel een uitspraak die niet gewogen is. 5 jaar geleden had ik 1 pc thuis en een laptop van de zaak. Nu heb ik prive 3 laptops, 1 pc en nog een laptop van het werk (die nog op xp draait). Er zijn natuurlijk veel machines bijgekomen in 5 jaar tijd, zet het aantal problemen maar eens af tegen het aantal pc's waarschijnlijk zie je dan iets anders.quote:Op zondag 6 januari 2008 22:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow, 5 jaar geleden hadden we niet eens remotely de problemen als die we nu met vista gezien hebben.
5 jaar geleden had ik dezelfde functie. We hebben toen echt niet de problemen gehad die we nu hadden.quote:Op zondag 6 januari 2008 22:22 schreef Osramp het volgende:
[..]
Nou, dat is wel een uitspraak die niet gewogen is. 5 jaar geleden had ik 1 pc thuis en een laptop van de zaak. Nu heb ik prive 3 laptops, 1 pc en nog een laptop van het werk (die nog op xp draait). Er zijn natuurlijk veel machines bijgekomen in 5 jaar tijd, zet het aantal problemen maar eens af tegen het aantal pc's waarschijnlijk zie je dan iets anders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |