abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55826099
Mensen die Vista-gebruikers bashen Dat vind ik op zich best kansloos. Ieder heeft zijn zijn/haar smaak. Je heb er toch geen last van als iemand anders Linux/Win Xp of Windows Vista draait of wel soms?

Ik draai nu een jaar Vista zonder problemen
Love is a difficult thing, but you can not without it!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 januari 2008 @ 16:51:41 #127
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55826112
Op (consumenten) hardware is gemiddeld een retour percentage van ergens tussen de 3 en 5%. Van dat percentage is misschien 20% daadwerkelijk defect (dus ergens tussen =< 1% is daadwerkelijk defect)
pi_55826159
quote:
Op zondag 6 januari 2008 16:50 schreef de_sapje het volgende:

[..]

De broodrooster die ik gebruik is niet van mij, maar van m'n ouders. En ook zij hebben nog nooit meegemaakt dat iets uit zichzelf kapot ging. Oh ja, de pc van m'n pa.
Dus?
Dat zegt wat precies?
quote:
Ik zeg alleen dat het niet normaal is dat dingen zomaar stuk gaan. Dat hoort gewoon niet. Je betaalt voor een werkend product en je mag daarvan redelijkerwijs verwachten dat het WERKT.
Als dingen niet zomaar kapot kunnen, waarom zit er dan garantie op?
Als we daadwerkelijk in jou wereldje leven is het hele concept garantie overbodig.
quote:
En als ik zo'n Vista laptop van 3000 eu uit het niets een BSOD tevoorschijn zie toveren, constateer ik dat Vista gewoon niet doet wat-ie moet doen.
Omdat die laptop 3000 euro kost kan hij niet kapot zijn?
Als jou banden naar de tering zijn gaat jou auto ook niet goed rijden, kan je auto vrij wijnig aan doen.
Ik snap niet hoe jij zomaar even kan concluderen dat deze error veroorzaakt word door vista zonder dat ergens op te baseren.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 januari 2008 @ 16:55:00 #129
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55826173
quote:
Op zondag 6 januari 2008 16:50 schreef McKillem het volgende:

[..]

Wacht even.
Het is de verantwoordelijkheid van de fabrikant deugelijke drivers te produceren.
Als die niet werken, zie ik dat toch echt als een falen vanuit de fabrikant.
Dat MS slechte drivers doorlaat ondanks dat hele certificatiegrapje laat ik in deze even in het midden, dat is iets dat bij MS gedaan word, niet in vista zelf.
Eh, hoe moet die fabrikant drivers maken die perfect samenwerken met Vista als voldoen aan het eisenpakket van Microsoft dit niet garandeert?
pi_55826194
quote:
Op zondag 6 januari 2008 16:48 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Het woord slijtage ken je niet he...
Of massaproductie.
Mijn oude iPod mini wou laatst na 4 jaar ook niet meer opstarten. Dat vind ik niet meer dan normaal, ik heb dat ding lang en intensief gebruikt en electronica gaat niet eeuwig mee. Maar hier is een duidelijke oorzaak aan te wijzen: slijtage.
pi_55826243
quote:
Op zondag 6 januari 2008 16:51 schreef Robin2130 het volgende:
Mensen die Vista-gebruikers bashen Dat vind ik op zich best kansloos. Ieder heeft zijn zijn/haar smaak. Je heb er toch geen last van als iemand anders Linux/Win Xp of Windows Vista draait of wel soms?

Ik draai nu een jaar Vista zonder problemen
Psst, je moet het niet persoonlijk opvatten. Ik heb het niet over de gebruikers, maar over Vista zelf.

Het kan mij werkelijk aan m'n reet roesten wat andere mensen gebruiken.
pi_55826244
quote:
Op zondag 6 januari 2008 16:51 schreef Swetsenegger het volgende:
Op (consumenten) hardware is gemiddeld een retour percentage van ergens tussen de 3 en 5%. Van dat percentage is misschien 20% daadwerkelijk defect (dus ergens tussen =< 1% is daadwerkelijk defect)
Dat geloof ik niet.
Toen ikzelf nog computerbouwen deed bij een computerwinkel ging een procent of 10 van de geleverde hardware retour en dat was dan ook daadwerkelijk defecte hardware. Dit is wat ik en mijn collegae in handen hadden. Heb nooit echt gekeken naar procentuele uitval van consumenten.
pi_55826276
quote:
Op zondag 6 januari 2008 16:50 schreef de_sapje het volgende:

[..]

De broodrooster die ik gebruik is niet van mij, maar van m'n ouders. En ook zij hebben nog nooit meegemaakt dat iets uit zichzelf kapot ging. Oh ja, de pc van m'n pa.

Ik zeg alleen dat het niet normaal is dat dingen zomaar stuk gaan. Dat hoort gewoon niet. Je betaalt voor een werkend product en je mag daarvan redelijkerwijs verwachten dat het WERKT.

En als ik zo'n Vista laptop van 3000 eu uit het niets een BSOD tevoorschijn zie toveren, constateer ik dat Vista gewoon niet doet wat-ie moet doen.
Ik constateer dan dat er iets met het geheugen mis is; en dat zit in zowel laptops van 500 euro als die van 3000 euro.
Het kan altijd kapot.
pi_55826320
quote:
Op zondag 6 januari 2008 16:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Eh, hoe moet die fabrikant drivers maken die perfect samenwerken met Vista als voldoen aan het eisenpakket van Microsoft dit niet garandeert?
Wat heeft het bouwen en testen van drivers daar mee te maken?
Die certificering van MS is niets meer dan een keuring op goed functioneren voor zover ik weet.
MS kan moeilijk gaan bepalen voor een fabrikant hoe drivers voor HUN hardware in elkaar steken.

Daarnaast blijf je doorbreien op een volgens mij procenuteel klein iets, want ik heb hier geen geouwehoer. Samen met mij, voldoende mensen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 januari 2008 @ 17:03:21 #135
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55826378
quote:
Op zondag 6 januari 2008 16:58 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dat geloof ik niet.
Toen ikzelf nog computerbouwen deed bij een computerwinkel ging een procent of 10 van de geleverde hardware retour en dat was dan ook daadwerkelijk defecte hardware. Dit is wat ik en mijn collegae in handen hadden. Heb nooit echt gekeken naar procentuele uitval van consumenten.
Tja, ik basseer me op de cijfers die wij hebben met een assortiment van 150 courante artikelen over een periode van 7 jaar
Nu is het grootste deel van de handel tegenwoordig wireless routers en USB dongles. Die zijn wat minder kwetsbaar dan PCI adapters.

ECHTE hardware defecten komen redelijk weinig voor. Maar goed, 1% op 10 miljoen producten per jaar is nog steeds 100.000 defecte producten.
  zondag 6 januari 2008 @ 17:03:21 #136
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_55826379
Vista heeft teveel interne problemen om als goed os aangemerkt te worden. XP heeft misschien 1 of heel misschien 2x een bsod laten zien in de ruime 5 jaar dat ik ermee werkte. Natuurlijk werkte niet alle software even soepel, maar dat kan net zo goed aan die software liggen. Als structurele delen uit het OS (standby gaan) of uit office (outlook waarbij ik alleen in een raar lettertype kan schrijven, Word dat continu terug gaat naar een lege regel wanneer je entert, continu terug naar regelafstand 1 1/2 en nog meer van dat soort ellende) falen, dan vind ik dat inderdaad gewoon een slecht OS met slechte software.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 6 januari 2008 @ 17:06:49 #137
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_55826452
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:03 schreef Oosthoek het volgende:
Vista heeft teveel interne problemen om als goed os aangemerkt te worden. XP heeft misschien 1 of heel misschien 2x een bsod laten zien in de ruime 5 jaar dat ik ermee werkte. Natuurlijk werkte niet alle software even soepel, maar dat kan net zo goed aan die software liggen. Als structurele delen uit het OS (standby gaan) of uit office (outlook waarbij ik alleen in een raar lettertype kan schrijven, Word dat continu terug gaat naar een lege regel wanneer je entert, continu terug naar regelafstand 1 1/2 en nog meer van dat soort ellende) falen, dan vind ik dat inderdaad gewoon een slecht OS met slechte software.
Dus omdat Office raar doet is Vista meteen bagger
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_55826465
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:03 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja, ik basseer me op de cijfers die wij hebben met een assortiment van 150 courante artikelen over een periode van 7 jaar
Nu is het grootste deel van de handel tegenwoordig wireless routers en USB dongles. Die zijn wat minder kwetsbaar dan PCI adapters.

ECHTE hardware defecten komen redelijk weinig voor. Maar goed, 1% op 10 miljoen producten per jaar is nog steeds 100.000 defecte producten.
Ikzelf heb het ook over alle hardware, waaronder HD's, Mobo's CPU's Videokaarten. THe works zegmaar.
Niet alleen netwerk apperatuur. DIe hebben inderdaad een erg lage uitval.
(routers kwamen ook veel terug, maar dat was meer omdat de consument dat ding niet snapte ipv dat hij defect is)
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 januari 2008 @ 17:11:58 #139
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55826575
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:00 schreef McKillem het volgende:

[..]

Wat heeft het bouwen en testen van drivers daar mee te maken?
Alles!
quote:
Die certificering van MS is niets meer dan een keuring op goed functioneren voor zover ik weet.
MS kan moeilijk gaan bepalen voor een fabrikant hoe drivers voor HUN hardware in elkaar steken.
Eh ja, dat doen ze wel. Ze hebben hardware(groepen) waarbij ze voorschrijven hoe de driver interactie met het OS moet plaatsvinden. Daarop wordt getest. WHQL staat voor Windows Hardware Quality Lab.
quote:
Daarnaast blijf je doorbreien op een volgens mij procenuteel klein iets, want ik heb hier geen geouwehoer. Samen met mij, voldoende mensen.
Je denkt dat al dat gezeik over Vista uit de lucht komt vallen? Vista heeft een zeer slechte start gehad met zeer veel problemen die NIET gerelateerd zijn aan brakke hardware, drivers of onvoldoende kennis van de gebruiker. Natuurlijk zijn er heel veel mensen waar het gelukkig prima loopt, maar dat is toch geen excuus voor de problemen die er WEL zijn?
  Moderator zondag 6 januari 2008 @ 17:12:04 #140
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_55826576
quote:
Op zondag 6 januari 2008 16:09 schreef de_sapje het volgende:

[..]

Nee, het is een brak systeem omdat je er blijkbaar mee om moet kunnen gaan. Een besturingssysteem moet voor iedereen toegankelijk zijn, niet alleen voor een paar bleke computernerds die het systeem zodanig tweaken dat het eindelijk enigszins redelijk werkt. Die gast heeft die laptop nu een paar maanden en doet er geen vreemde dingen mee. En het is nu gewoon helemaal verneukt.
Het is voor iedereen toegangelijk. Zelfs mijn vader kan er mee omgaan, en die heeft maar heel weinig verstand van computers. Als jij er niet om mee kan gaan is jouw niveau heel erg laag.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_55826685
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:11 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Alles!
[..]

Eh ja, dat doen ze wel. Ze hebben hardware(groepen) waarbij ze voorschrijven hoe de driver interactie met het OS moet plaatsvinden. Daarop wordt getest. WHQL staat voor Windows Hardware Quality Lab.
[..]
Maar het is nogsteeds aan de fabrikant om de driver te maken.
Waarom kan Nvidia het wel dan? en bedrijf X blijkbaar niet?
quote:
Je denkt dat al dat gezeik over Vista uit de lucht komt vallen? Vista heeft een zeer slechte start gehad met zeer veel problemen die NIET gerelateerd zijn aan brakke hardware, drivers of onvoldoende kennis van de gebruiker. Natuurlijk zijn er heel veel mensen waar het gelukkig prima loopt, maar dat is toch geen excuus voor de problemen die er WEL zijn?
Euh...
Nee, het gemiddelde gemekker dat van consumentenbond aanhangers komt neem ik zeerzeker met een fikse korrel zout. Want 9vd10 vista is kut roepers hebben geen idee waar ze over praten.
Sterker nog, jij bent de eerste waarvan ik deugdelijke onderbouwing lees.
  zondag 6 januari 2008 @ 17:56:12 #142
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_55827733
quote:
Op zondag 6 januari 2008 16:23 schreef Osramp het volgende:

[..]

Okee, je hebt wel een punt dat het eigenlijk ook gewoon standaard via de verkenner moet kunnen.
Eeh.. nee.

Er is een goede reden dat dit niet kan, zet je iPod eens aan wat zie je dan, een handig menu waar je kan browsen op genre, artiest, playlist, etc. Bij een knaken MP3 speler waar je via de explorer je files er op kan zetten krijg je meestal niet meer dan een lijstje met filenames te zien. Dit komt omdat iTunes alle info over de nummers op je iPod opslaat in een database file die de iPod makkelijk kan uitlezen.

Het alternatief is dat je iPod na het aanzetten eerst een half uur bezig is om 160GB aan MP3's te indexeren, als er al ID3 tags in staan. Nu hebben ze dat verplaatst naar iTunes wat het een stuk werkbaarder maakt.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_55827831
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:56 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Eeh.. nee.

Er is een goede reden dat dit niet kan, zet je iPod eens aan wat zie je dan, een handig menu waar je kan browsen op genre, artiest, playlist, etc. Bij een knaken MP3 speler waar je via de explorer je files er op kan zetten krijg je meestal niet meer dan een lijstje met filenames te zien. Dit komt omdat iTunes alle info over de nummers op je iPod opslaat in een database file die de iPod makkelijk kan uitlezen.

Het alternatief is dat je iPod na het aanzetten eerst een half uur bezig is om 160GB aan MP3's te indexeren, als er al ID3 tags in staan. Nu hebben ze dat verplaatst naar iTunes wat het een stuk werkbaarder maakt.
Heb ik op mijn "knaken" mp3speler ook hoor. (50 euro vind ik niet goedkoop, maar dat terzijde)
Dat is gewoon een kwestie van ID3 tags, en een speler die er compatibel mee is en er wat leuks mee doet.
Heeft niets te maken met het overzetten van files.
Het maken van de database neemt nog geen minuut is beslag. Overigens doet hij dit maar 1 maal, dus dat lijkt me ook weer geen on overkomelijke ramp.

Het maakt geen zak uit hoe ik mijn files overgooi. Zolang er maar ID3 tags aan vast zitten krijg ik een leuk menu met artiest, album, etc etc. (en mijn mp3's zijn per-definitie voorzien van alle albuminfo)

[ Bericht 2% gewijzigd door McKillem op 06-01-2008 18:05:38 ]
  zondag 6 januari 2008 @ 18:05:41 #144
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_55827933
quote:
Op zondag 6 januari 2008 18:00 schreef McKillem het volgende:

[..]

Heb ik op mijn "knaken" mp3speler ook hoor. (50 euro vind ik niet goedkoop, maar dat terzijde)
Dat is gewoon een kwestie van ID3 tags, en een speler die er compatibel mee is en er wat leuks mee doet.
Sure, en je knaken MP3 speler heeft hoeveel ruimte, 1GB ? 2GB? De grootste iPod op het moment heeft een 160GB HD, Dit is niet een kwestie van 'even' een paar ID3 tags lezen. Afgezien van het feit dat ID3 tags een ramp zijn (tig verschillende versies e.d.)
quote:
Heeft niets te maken met het overzetten van files.
Het maken van de database neemt nog geen minuut is beslag.
"nog geen minuut", hoe groot wat je speler ? 4 GB ? wat als je speler 40 GB is, duurt het plotseling 10 minuten, of 160GB ? duurt het 'maar' 40 minuten, da's handig elke keer als je je speler aanzet 40 minuten wachten.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_55828054
quote:
Op zondag 6 januari 2008 18:05 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Sure, en je knaken MP3 speler heeft hoeveel ruimte, 1GB ? 2GB? De grootste iPod op het moment heeft een 160GB HD, Dit is niet een kwestie van 'even' een paar ID3 tags lezen. Afgezien van het feit dat ID3 tags een ramp zijn (tig verschillende versies e.d.)
[..]

"nog geen minuut", hoe groot wat je speler ? 4 GB ? wat als je speler 40 GB is, duurt het plotseling 10 minuten, of 160GB ? duurt het 'maar' 40 minuten, da's handig elke keer als je je speler aanzet 40 minuten wachten.
Ik heb een key van 2 gig, een groter apperaat kan je ook een wat dikke processor in gooien. (waar ik ook botweg maar vanuit ga omdat je er een fiks bedrag voor betaald)
Je gaat me niet wijsmaken dat een iPod processor er een half uur over doet om mp3 tags te ontcijferen maar wel lekker video kan weergeven en een redelijk ingewikkeld OS heeft.

Daar naast nog moet dit een keuze blijven die bij de consument ligt. VOor hetzelfde geld boeit die hele menustructuur mij geen reet maar wil ik alleen een dikke mp3 speler.
Het is gewoon irritant dat die optie er niet op zit en dat het PERSE via itunes moet omdat ze bij apple denken dat het per definitie handiger is om via itunes te doen.

Het is gewoon koppelverkoop. Ze hadden er net zo makkerlijk voor kunnen zorgen dat drag en drop wel gewoon werkt. Aldanniet met een half uur indexeren.

En nogmaals, dat indexeren hoeft maar 1 keer, dus niet elke keer als je je speler aanzet zoals jij zegt.
Althans, dat is zo met mijn "knaken" mp3 speler.

[ Bericht 2% gewijzigd door McKillem op 06-01-2008 18:19:03 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 januari 2008 @ 18:27:35 #146
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55828436
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:16 schreef McKillem het volgende:

[..]

Maar het is nogsteeds aan de fabrikant om de driver te maken.
Waarom kan Nvidia het wel dan? en bedrijf X blijkbaar niet?
Natuurlijk kan er een werkende driver gemaakt worden. Die is dan all;een niet meer WHQL signed waardoor de eindgebruiker door Vista ten zeerste wordt afgeraden de driver te installeren.

En ja, waarom nvidia met whql signed drivers het wel kan en bedrijfs X is nu juist de vraag! Het gaat om de interactie met Vista die blijkbaar in de directX api wel goed geregeld is en op andere vlakken (nog) niet.... who knows en juist dát is de cru.
quote:

Euh...
Nee, het gemiddelde gemekker dat van consumentenbond aanhangers komt neem ik zeerzeker met een fikse korrel zout. Want 9vd10 vista is kut roepers hebben geen idee waar ze over praten.
Sterker nog, jij bent de eerste waarvan ik deugdelijke onderbouwing lees.
Kom op zeg, het is niet alleen de consumentenbond. Diverse gerenommeerde techie websites en bladen hebben hun ongenoegen uitgesproken. Ik geloof best dat ik van meer kanten (zoals ontwikkelaars) vreemde zaken hoor, maar het is toch niet alsof de problemen met Vista niet wijds bekend zijn. Vista is zelfs door pc world als grootste technische tegenvaller van 2007 uitgeroepen.
pi_55828580
quote:
Op zondag 6 januari 2008 18:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Natuurlijk kan er een werkende driver gemaakt worden. Die is dan all;een niet meer WHQL signed waardoor de eindgebruiker door Vista ten zeerste wordt afgeraden de driver te installeren.

En ja, waarom nvidia met whql signed drivers het wel kan en bedrijfs X is nu juist de vraag! Het gaat om de interactie met Vista die blijkbaar in de directX api wel goed geregeld is en op andere vlakken (nog) niet.... who knows en juist dát is de cru.
[..]

Kom op zeg, het is niet alleen de consumentenbond. Diverse gerenommeerde techie websites en bladen hebben hun ongenoegen uitgesproken. Ik geloof best dat ik van meer kanten (zoals ontwikkelaars) vreemde zaken hoor, maar het is toch niet alsof de problemen met Vista niet wijds bekend zijn. Vista is zelfs door pc world als grootste technische tegenvaller van 2007 uitgeroepen.
Ik ga niet ontkennen dat er geouwehoer was met vista, maar die zijn nu zo langzamerhand echt wel weg aan het gaan.
Wat er in mijn optiek nu alleen nog over blijft zijn die azijnzeikers die:
Of, mee lullen met een club anderen die nog steeds een hekel hebben aan vista om onduiderlijke redenen. Of hun uitspraken nog steeds baseren op 1 of andere vage pre-beta dan wel de kale release aan het begin van dit jaar zonder uberhaupt eens updates te draaien.
Bij mij draait vista goed zoniet beter dan windows xp, niets getweaked of gedaan. Alleen up to date gebracht. (wat overigens wel met een irritante regelmaat gebeurd, maargoed dat is ms)
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 januari 2008 @ 18:43:42 #148
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55828785
quote:
Op zondag 6 januari 2008 18:34 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ik ga niet ontkennen dat er geouwehoer was met vista, maar die zijn nu zo langzamerhand echt wel weg aan het gaan.
Er zijn problemen opgelost met het stability en compatibility pack. Die werden alleen niet in windows update aangeboden. Dus in de meeste gevallen bestaan de problemen nog steeds.
quote:
Wat er in mijn optiek nu alleen nog over blijft zijn die azijnzeikers die:
Of, mee lullen met een club anderen die nog steeds een hekel hebben aan vista om onduiderlijke redenen. Of hun uitspraken nog steeds baseren op 1 of andere vage pre-beta dan wel de kale release aan het begin van dit jaar zonder uberhaupt eens updates te draaien.
Of gebaseerd op dagelijkse testen

Kom op zeg, zo kan ik wel redeneren dat iedereen die GEEN problemen heeft dat beseerd op zijn eigen pctje en er geen flikker mee uitvoert.
quote:
Bij mij draait vista goed zoniet beter dan windows xp, niets getweaked of gedaan. Alleen up to date gebracht. (wat overigens wel met een irritante regelmaat gebeurd, maargoed dat is ms)
Laten we hopen dat met SP1 de problemen echt opgelost zijn. Blijft die inconsistentie in de GUI over
  zondag 6 januari 2008 @ 19:01:19 #149
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_55829187
quote:
Op zondag 6 januari 2008 18:11 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ik heb een key van 2 gig, een groter apperaat kan je ook een wat dikke processor in gooien. (waar ik ook botweg maar vanuit ga omdat je er een fiks bedrag voor betaald)
Je gaat me niet wijsmaken dat een iPod processor er een half uur over doet om mp3 tags te ontcijferen maar wel lekker video kan weergeven en een redelijk ingewikkeld OS heeft.
Het heeft helemaal NIETS met de snelheid van de processor van doen. Een ID3 tag 'ontcijferen' kan op de meest antieke CPU nog met redelijke snelheid. De bottleneck ligt niet bij de CPU maar bij de I/O, het daadwerkelijk vanaf de schijf lezen van al die bestanden.
quote:
Daar naast nog moet dit een keuze blijven die bij de consument ligt. VOor hetzelfde geld boeit die hele menustructuur mij geen reet maar wil ik alleen een dikke mp3 speler.
Hoe meer MP3's hoe groter de chaos.
quote:
Het is gewoon irritant dat die optie er niet op zit en dat het PERSE via itunes moet omdat ze bij apple denken dat het per definitie handiger is om via itunes te doen.
Je hoeft geen iPod te kopen, er zijn zat alternatieven.
quote:
Het is gewoon koppelverkoop. Ze hadden er net zo makkerlijk voor kunnen zorgen dat drag en drop wel gewoon werkt. Aldanniet met een half uur indexeren.
Dat hadden ze kunnen doen, en geen hond had dan nu een iPod gehad, het is gewoon niet handig.
quote:
En nogmaals, dat indexeren hoeft maar 1 keer, dus niet elke keer als je je speler aanzet zoals jij zegt.
Althans, dat is zo met mijn "knaken" mp3 speler.
Elke keer als je er nieuwe files op gooit.
pi_55830416
quote:
Op zondag 6 januari 2008 19:01 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Het heeft helemaal NIETS met de snelheid van de processor van doen. Een ID3 tag 'ontcijferen' kan op de meest antieke CPU nog met redelijke snelheid. De bottleneck ligt niet bij de CPU maar bij de I/O, het daadwerkelijk vanaf de schijf lezen van al die bestanden.
[..]
Dat zou met zo'n ipod zowiezo al een een stuk sneller moeten gaan gezien die gewoon een HD heeft ipv het tragere flashgeheugen.
quote:
Hoe meer MP3's hoe groter de chaos.
[..]
Dus? Heb ik toch geen last van als dat ding alleenmaar op shuffle staat?
quote:
Je hoeft geen iPod te kopen, er zijn zat alternatieven.
[..]
Dat moest er nog es bijkomen zeg.
quote:
Dat hadden ze kunnen doen, en geen hond had dan nu een iPod gehad, het is gewoon niet handig.
[..]
Juist ja, mensen gaan geen dingen kopen omdat er teveel functies in zitten.
Die dag moet nog komen.
Het extra inbouwen van die optie (of moet ik zeggen, het niet beperken van) had ze alleenmaar extra klanditie opgeleverd, waaronder ikzelf.
Dan kunnen de itunes fanaten fijn vanuit itunes hun moziek er op zetten, en dan kan ik mooi mijn eigen weggetje lopen.
Nog niet eens zozeer vanuit verkenner kopieren trouwens.
Ik doe dat doorgaans met WMP, dat kan ook niet. En die doet hetzelfde itunes in de kale essentie.
quote:
Elke keer als je er nieuwe files op gooit.
En dat doe in je de praktijk hoe vaak precies met een ipod waar je volledige muziekcollectie op past?

[ Bericht 2% gewijzigd door McKillem op 06-01-2008 19:59:51 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')