of uh-daaaajj-dusquote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:15 schreef mariskasl het volgende:
in amerika zeggen ze adidas ook heel anders. Wij zeggen: aaaa-die-das
Amerikanen zeggen: ah-dieeeeee-dus
Oja, das nog wel logisch ook, maar in het Nederlands wordt dat volgens mij uitgesproken als Niekèquote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:19 schreef remlof het volgende:
Ze zeggen "naikie" omdat Nike de naam is van de griekse godin van de overwinning. In het nederlands (en misschien ook in het grieks) wordt haar naam uitgesproken als "niekee".
Ik heb op het gymnasium anders nog netjes "niekèh" geleerdquote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:19 schreef remlof het volgende:
Ze zeggen "naikie" omdat Nike de naam is van de griekse godin van de overwinning. In het nederlands (en misschien ook in het grieks) wordt haar naam uitgesproken als "niekee".
Ik baseer me op een ex-collega van me die naar die godin is vernoemd, haar naam spreek je uit als "niekee"quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:22 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Oja, das nog wel logisch ook, maar in het Nederlands wordt dat volgens mij uitgesproken als Niekè
ze zeggen náikie omdat het in het oud-Grieks niekèh is ???quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:19 schreef remlof het volgende:
Ja hallo, ik heb maar HAVOquote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:39 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
ze zeggen náikie omdat het in het oud-Grieks niekèh is ???
Ik ook.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:29 schreef Pitbulleke het volgende:
Ik heb op het gymnasium anders nog netjes "niekèh" geleerd![]()
"Me nikkes"quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:16 schreef Ofyles2 het volgende:
Aangenomen wordt dat elke uitspraak van 'Nike' goedgekeurd wordt.
Amerikanen zijn gewoon raar en verkrachten al die Griekse en Romeinse namen. Aphrodite wordt in het Amerikaans ook "Efrodaitie".quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:39 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
ze zeggen náikie omdat het in het oud-Grieks niekèh is ???
Amerikanen zijn domquote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:07 schreef Elusive het volgende:
het is een Amerikaans concern en als die Amerikanen het NAIKIES noemen dan zouden het wel NAIKIES zijn dacht ik zo
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:16 schreef Viking84 het volgende:
Zeggen ze in Amerika echt 'Naikee'?
Omg.
Ik zeg gewoon 'Naik' idd.
Ik heb een amerikaan nog nooit Adoowbie horen zeggen. Maar gewoon adoowb.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:36 schreef Blue Thunder het volgende:
Zelfde als Adobe..
Hier zeg je Aadoowbe
Daaro zeggen ze Adoowbie
Mafkezen
My Aaaah-die-dah.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:15 schreef mariskasl het volgende:
in amerika zeggen ze adidas ook heel anders. Wij zeggen: aaaa-die-das
Amerikanen zeggen: ah-dieeeeee-dus
hahaha ja bush is dumb hahaha loooleins!111quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:35 schreef Pitbulleke het volgende:
[..]
Amerikanen zijn dom![]()
http://www.youtube.com/watch?v=juOQhTuzDQ0
Bush is een Amerikaan maar waarom haal je die er nu ineens bij?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:02 schreef Elusive het volgende:
[..]
hahaha ja bush is dumb hahaha loooleins!111
ik vind jou met je reactie nog dommer![]()
Hij praat mee op jou reactie-niveau.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:12 schreef Pitbulleke het volgende:
[..]
Bush is een Amerikaan maar waarom haal je die er nu ineens bij?
Bij Adobe zelf zeggen ze toch echt adoowbie.. (heb er een paar weken gedetacheerd gezeten)quote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:45 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Ik heb een amerikaan nog nooit Adoowbie horen zeggen. Maar gewoon adoowb.
Volgens mij praat ie gewoon poepquote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:13 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Hij praat mee op jou reactie-niveau.
Het is "naikie".quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:16 schreef Viking84 het volgende:
Zeggen ze in Amerika echt 'Naikee'?
Omg.
Ik zeg gewoon 'Naik' idd.
...Aleen is Nike geen Engels, maar Grieks.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 00:19 schreef rcco het volgende:
het is NAIK. er staat toch geen 'nikey' ofzo, dus zeg je niet naikiee
quote:Op zaterdag 5 januari 2008 00:47 schreef STORMSEEKER het volgende:
[..]
...Aleen is Nike geen Engels, maar Grieks.
Het is dus denk ik (semi-phonetisch): Nai-kie (oorspronkelijk eigenlijk Ni-kee dus, maar goed)
Het is ingewikkeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |